- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Netfone
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Huawei Watch GT 2 - épp ideje!
- Mobil flották
Hirdetés
-
A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
ph A vállalat rövidtávú tervei szerint 30 százalékkal növelné részesedését az AOC és Philips megjelenítőinek segítségével.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Dragon Age: The Veilguard címmel jön a sorozat régóta készülő új része
gp Hamarosan érkezik az új előzetes, a jövő hét elején pedig egy hosszabb játékmenet videóval is gazdagabbak leszünk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
Én is sokáig 1A max teljesítményű töltővel töltöttem a kocsi akkuját. Motorhoz vettem egy Optimate4 töltőt még 2011 körül, jó volt a kocsihoz is.
Annál annyi volt a megkötés a gyári leírás alapján, ha a nagyobb kocsi akkut nem töltötte fel 24 óra alatt, akkor ki kellett húzni, és visszadugni a töltőt, különben azt hiszem kikapcsolt.
Amúgy teljesen jól használható volt, mi sem bizonyítja jobban, hogy a nevenincs akkuim 5 évig elmennek általában (gyári 9 évet bírt, Suzuki Ignis 2004-es. Harmadik akku van benne, 9, 5, mostani 4 éves benne, de hibátlan)
Télen nem nagyon használom a kocsit, kb 1 hónapja elindítva sem volt, hetente-kéthetente egyszer reggeltől estig elindítom rajt a Lidl töltőt, motor aksiján meg az Optimate4-et.
Régen napokig rajt hagytam, az itt olvasottak hatására csak nappal, amíg úgyis jövök-megyek ránézek, töltöm. -
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #7950 üzenetére
Elég az 1A, ha nem lemerült akkut kell felrántani, csak szintre hozni. Meg hát idő kérdése. Abból kell főzni ami van.
Üdv Inhouse
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #7952 üzenetére
Jaj, hogy nem kell megvenni, bocsánat használja egészséggel, jó lesz az.
[ Szerkesztve ]
-
ht42
senior tag
Sziasztok!
Egy jó töltő kéne 6, 12 Voltos akksikhoz, automata, nem elromlós fajta, jó lenne ha mutatná a feszültséget és a pillanatnyi töltőáramot is. Max huszonvalahányezer Ft-ért...
Van ilyen? Vagy menjek és vegyek egy ilyet? [link] Bár ez úgy látom csak 12V -
d@vee
őstag
válasz molnarpeter #7952 üzenetére
Nem voltam mostanában Lidl-ben, de szétnézek hétvégén.
A többieknek köszönömJa
-
Inhouse
őstag
Ezek a mostani töltők nem igazán tudnak kárt tenni az autóban. Régebben divat volt hatalmas trafókkal akkut tölteni, volt aki hegesztőből fabrikált. Ott semmilyen korlátozó elem nem volt, magas feszültséggel dolgoztak és komolyabb áramok folyhattak.
A mai autók ugyan tele vannak elektronikával, szerencsére elég jól védik őket.
Sokkal nagyobb macera és esetleg komolyabb gondot is okozhat, ha állandóan leveszed a sarut a töltéshez.
Nem beszélve a saruk minőségéről. Nem arra vannak kitalálva, főleg a lemezből készültek, hogy sokszor legyenek lazítva, megszorítva. Ezek kinyúlnak és már tökig húzott csavarral is lötyögnek a sarun, lehet őket cserélni. Az meg házilag nem mindig egyszerű móka.Üdv Inhouse
-
embe
nagyúr
válasz Inhouse #7962 üzenetére
És ugye ezt támasztja alá a pl. CTEK azon tartozéka, amit fixen kell a sarukra kötni, és egy gyors csati lóg ki az akksitól csak a motortérbe. Ott sem kell kötögetni semmit, csak a töltő csatit rádugni.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
rsf
senior tag
Ja ja.
Nálam 1,5éve van folyamatosan rajta egy akkun a Ctek töltő. Előtte is évekig rajta volt, de a munka akku nem bírta. Ezért vissza tértem indító akkura de ez EFB-s. Ja és szünet mentesként van használva ez a rendszer. Csak akkor indul ha kell..
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Amerigo57
őstag
Autó bikázás mesterfokon.
Link: -
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #7953 üzenetére
Az igaz. De ha ott is csak 4-5 naponta megy az autó, akkor bőven jó. Egy éjszaka is csodát művelhet szerintem. De ha reggel rádobja, estig tuti tol bele bőven, hogy induljon.
Apropó van itthon egy 1A-es kíni csoda vész esetére az autóban. Viszont sajna 14,8V-ost küldtek. (gondolom ez agm-es töltő) Azt rá lehet engedni az akkura? Még nem mértem. (Egy ismerősöm egyszer tolta az akkut az autóban a tescós töltővel, amikor rámértem 16V fölött volt. Azonnal kapcsoltattam ki vele. Nem panaszkodott utána. De nem is az a fajta.) Vész esetén megteszi? Miben okozhat kárt, ha kárt okoz a 14,8V?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #7968 üzenetére
Folyamat 14,8-on tartja, vagy visszább veszi egy idő után?
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz molnarpeter #7969 üzenetére
Holnap lemérem.
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #7968 üzenetére
Ha tényleg 14,8V a vége, akkor télen még az sem gond egy CaCa akkunak, persze ne folytonosan legyen ennyi. Annyit megtehetsz, hogy sorba kötsz vele nyitóirányban egy 1N400x diódát. Ez is 1A-es, és 0,6V körül esik rajta kb.
Üdv Inhouse
-
DigitXT
félisten
Az a legkényelmesebb dolog (a motoromban évek óta be van építve), de akkor
egy kérdés: mit tud csinálni az ember akkor, ha a sarun nincs semmi lehetőség
ilyen csavaros rákötésre? Nyilván nem használja a CTEK kényelmi kábelét, de
pl. a Battery Sense is igényelne vmi szemes megoldást. Van erre vmi trükk?
(Azon kívül, hogy saru csere, ami mint elhangzott, házilag nem túl egyszerű.) -
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #7972 üzenetére
Testet találsz az autóban, pluszt meg az első biztosítéktáblából. Esetleg csinálsz egy OBD csatlakozós ellendarabot, léteznek ilyen kábelek áthidalásra. Egy kollégám most vett egy CTEK MXS5-öt és szivargyújtóból használja, mert a Fordjában állandó táp van, sőt van egy a csomagtartóban is.
Üdv Inhouse
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #7945 üzenetére
A probléma újra előállt.
Aksisaru le, feltölt, saru vissza, tartotta a feszt. Harmadnap rátöltöttem 12,55V-nál (lehet nem kellett volna, majd este is, mert zuhant a fesz), és éjfélre nagyon bezuhant pár óra alatt 12,38V-ra!
Mivel másnap hajnalban épp kellett az autó, megkockáztattam, és töltőre tettem éjszakára:
Amint látni, vagy 20x rátöltött a reggeli indításig. Aznap kapott vagy 5-6 indítást Ez után jön az érdekes része. Másnap délutánra 12,55V-ról 12.46V-ra csökkent a fesz(tehát sokkal kisebb mértékben, mint eddig), és
molnarpeter:
Rátoltam az 1A-es töltőre.Este viszont 14.09Vnál leszedtem, mert éjszakára "vadiúj" töltőn nem hagytam. Ami meglepett, hogy másnapra "csak" 12,73V-ra csökkent a fesz. Végig rákötött sarukkal! Hmmm. Az autómnak női lelke van A probléma oka soha nem lesz meg!
Jelenleg is tölt, de nagyon lassan halad a fesz. felfelé az 1A nem siet.
Viszont lehet, estig sem megy fel 14.8V-ra, már csak azért sem, mert nagyon enyhe pezsgést hallok az aksiból.
Kemény 4,5dodó volt pár éve. Az életem nem bíznám rá, de működik. Azaz majd a köv. indításkor meglátom.
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #7975 üzenetére
Gondolom a kulcs most egyáltalán nem volt benne egyik alkalommal sem.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #7977 üzenetére
Amikor zuhan, meg kéne mérni, hogy van-e fogyasztás. Ha nincs, akkor az akku süti ki magát, pl. részleges cellazárlat. Ha van, akkor megkeresni, hogy melyik ágon és mi lehet...na az egy szép történet.
Üdv Inhouse
-
hattrickuser
tag
Sziasztok!
Esetleg tapasztalata valakinek erről az akkumulátor töltőről? [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hattrickuser #7979 üzenetére
Aldi/Lidl/Penny 5000 forintos töltő is ezt tudja, Lidl pl 3 év garival jön - nem tudom, mennyibe kerül ez.
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #7982 üzenetére
Nekem is Lidl-s töltőm van, de pl ezeket nem tudja, viszont a linkelt Einhell tudja:
- Helyreállító üzemmód mélykisült akkumulátorok töltéséhez
- Áramellátó üzemmód arra az esetre, ha a készüléket áramforrásként szeretné használniYamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
kory24
őstag
Sziasztok!
Vettem ma egy ilyen akkut:
VARTA B18 Blue Dynamic 44Ah EN 440A right+
Valami olyat mondott az eladó, hogy az akkunak jót tesz (szereti) ha havonta 1x fel van maxra töltve és ha csak rövid távakra van használva a kocsi, akkor ez a maxra töltés nem történik meg....
Én pedig sajnos pont így használom a kocsit (munkába/boltba járás szomszád városba 15km).
Akkor valóban érdemes lenne havonta 1x maxra töltenem?
Van itthon egy ilyen "gyorstöltőm":
Ez megfelel?Ha igen a töltéshez ugye nem kell kiszednem az akkut? (elég macerás, kevés a hely csavarhoz), illetve ha nem kell kiszedni akkor a sarukat le kell venni vagy maradhatnak?
Elég egyszerű autó, szinte semmi elektronika 21éves Fiat Brava 1,2es motorral benzines
-
DigitXT
félisten
Normális töltőkkel természetesen semmi gond nincs az akku időszakos,
karbantartó töltésével, amihez nem kell levenni a sarut, hiszen semmivel
sem ad ki nagyobb feszültséget, mint az autó generátora. Néha érdemes
teljesen feltölteni, mert ha ritkán van használva, szépen merül, és így van
ahogy mondják, rövid úton nem fogja rendesen feltölteni, így gyorsabban
tönkre fog menni. Ajánlott bármelyik CTEK, meg a társai pl. Lidl-ből. -
kory24
őstag
válasz DigitXT #7987 üzenetére
Köszönöm!
Közelemben csak LIDL van, de nem akarom kivárni mire lesz akcióban töltő....
A lentebb linkelt: Einhell CE-BC 4 M is megfelelő lenne, igaz?
-
DigitXT
félisten
Meglehet. Basszus, jó hogy feljött a téma, most merül szarrá a motorom:
Na pont ezért kellene időszakosan feltölteni, de ha feledékeny az ember pech!
Nagyjából másfél hónapja töltöttem utoljára, igaz, nem túl nagy kapacitású.Szerk: innen persze vissza fog még jönni, de nem tesz jót neki a dolog sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DigitXT #7985 üzenetére
Ha a töltőt egy vezeték miatt dobjuk ki... Akkor autóban se cseréljünk olajat, inkább bontó? A zárlatos, akku leégetős töltőt mai napig használjuk, kapott
újvalami kábelt, biztosítékot a végére, nameg egy pár csipeszt, ez nincs egy ezres anyagköltség. 1-2 méter vezeték és mehet tovább boldogan, sőt, akár a gyárit is vissza lehet vágni ha nem túl rövid, két forrasztás és meg van javítva.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz molnarpeter #7990 üzenetére
A kolléga (kérdéseiből kiindulva) nem szakmabeli, szóval igen, neki ezt
a balesetveszélyes konstrukciót jobb kidobni (és venni egy normálisat). -
Inhouse
őstag
válasz molnarpeter #7990 üzenetére
Sajnos erről a töltőről nehéz bármi pozitívat mondani, többször (le)szerepelt már itt is. Ráadásul már "fejlesztették" és ezáltal csak tovább romlott a kezdetek óta. Persze néhány módosítással és megkötésekkel használható...
- Az alul kijövő vezeték nagy gond, megtörik, zárlat, és akár tűz is lehet. Legalább egy biztosíték közel a + csipeszhez.
- De érdemes valahogy vagy megemelni lábakkal, vagy máshogy kihozni a vezetéket, hogy ne törjön el tőben.
- Nem lehet felügyelet nélkül rajta hagyni, sajnos a töltés vége felé akár 16-18V-ig is felmehet.
- A LED-eket nem kell nézni, sajnos elég hektikus, az egyik típusnál töltőáramot "mutat", a másiknál a fene tudja mit, de még futófényt is csinál. Ennyi elektronikából még automata is lehetett volna fényjáték nélkül.
- Sűrűn előfordul, hogy megszakad a trafó primer kör, a tekercs alá épített hőkioldó miatt, javítható.
- Van akinek az öngyógyulós biztosíték felejt el meggyógyulni, cserélhető.
- A 6A-t el kell felejteni, csak vevőcsalogató.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
KutyiHU
tag
Szevasztok!
Van egy Eufab töltőm:A minap felhoztam az akksimat, hogy rátöltök. Töltötte is, kb 30 perc után kiírta hogy FUL azaz feltöltve, de nem sokkal utánna elkezdte újra a töltést, viszont akkor már 14.9-15volttal, 2óra után meguntam és leállítottam a töltést.A töltő halt be, vagy az akksi rossz, mit gondoltok? Az akksi nem tudom mennyi idős sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz KutyiHU #7993 üzenetére
Az esetek 100%-ban az akksi szokott rossz lenni. Hagyd rajta, és talán csoda fog történni. A jelenség oka következő.
Régi, idős akksi belsőellenállása nagy. Ezért gyorsan felmegy a feszültség. Egy régi topiktársat idézve "hipp-hopp már fel is van töltve". Ezeken akksikon egy picit segít a tirisztoros töltő, vagy az igazi impulzus töltő.
Regenerálás, recond szavak egy kis reményt adnak, de bele kell nyugodni az új akksi vásárlásába.
Az a magas feszültség két dolgot csinálhat.
- Megjavítja.
-Tönkreteszi.
A második gyakoribb öreg akksiknál, de nagyon fontos. Nem a töltő rossz akármi is lesz az eredmény.[ Szerkesztve ]
-
csuzda
aktív tag
Sziasztok!
Autós topikban már kérdeztem a témával kapcsolatban, de azóta lettek új kérdéseim Van egy helyijáratban használatos dízel autónk (Opel Astra H 1.7). Amihez akarok venni egy jó töltőt. Mivel apukámban van egy tehergépkocsija, ezért a 24 voltos töltés pozitívum lenne. Voltam a bárdiban, ott a Bosch C7-et javasolták.
Autós topikban a kollégák mondták, hogy vegyek inkább CTEK-et, annak ellenére is, hogy nem tud 24 voltot. Mivel 2 akkuval van megoldva a teherautó, így belegondoltam, hogy a két akksi eltérő ellenállása miatt problémás lehet a 24v töltő alkalmazása. Vagy rosszul gondolom?
Mindegy A lényeg, hogy akkor már ha mindenki a CTEK-et mondta, néztem róla teszteket, leírásokat. Eredeti oldalán azt írják, hogy 110Ah-s akkumulátorig jó, viszont a teherautóban ha jól emlékszem 153Ah-s aksik vannak. Kérdésem az lenne, hogy használhatom ezt ilyen méretű akksin? Meg amúgy is, miért van kapacitás korlát?
Válaszokat előre is köszönöm!
-
Brogyi
senior tag
Kezdjük az elején. Bármilyen töltőt használhatsz. A kicsi is jó, csak rettentő hosszú lesz a töltésiidő. Ezért szokták javasolni C/10-es töltőáramot. Neked egy jó 15-25A-s töltő kellene. Pici tapasztalattal, vagy angol tudással nézz szét az Aliexpresse-en. A Banggood se rossz. Ezeken az oldalakon találsz 12/24V 15-25A-s töltőt.
Sőt, van közte olyan is amelyik képes a 25A max töltőáram mellett robogó akksit is tölteni, mert le tudod szabályozni akár 1A-re is. A CTEK jó, de ebben a kategóriában amit keresel nagyon drága.
Gondolkodjunk egy picit. Miért találták ki a 24V-s töltőt? Egyszerű, mert hamarabb végez. Az egy másik történet, hogy a soros töltési metódus nem a legjobb, de mégis alkalmazzák. Például a modellezőknél elkerülhetetlen.
Neked [ez] kiváló választás lenne ha nincs előiteled a kinai darabokkal szemben.[ Szerkesztve ]
-
kory24
őstag
Megérkezett a töltő.
Rá kötöttem akksira, elkezdte tölteni, de kb 1-2 perc és ki is írta, hogy full.
Lehetséges, hogy boltban úgy árulták akksi, hogy majdnem teljesen feltöltött állapotban?
Vagy vmi gond van?
Ilyenkor ha full ír, van értelme rajta hagyni még töltőt vagy akkor már úgyse csinál semmit?
-
Brogyi
senior tag
Találtam a neten egy rejtett funkciót amit tud az Einhel. Talán Lidl változat is tudja. Ismert a tipikus hiba ha egy lemerült akksit rakunk rá akkor hajlamos 6V-os módra kapcsolni az alacsony feszültség miatt. A te verziódon van egy kiskapu, amit nem ír a használati. Ilyenkor javasolják a szabályozatlan buta töltő, vagy egy jó akksival felturbózni egy kicsit, hogy a feszültsége emelkedjen. Térjünk vissza a töltőre. A kijelző háttérvilágítása zöld töltő üzemben, de ha a "mode" gombot nyomva tartjuk, és így dugjuk be a hálózati dugóját akkor megkapjuk a kék szinű hátteret és 13V-ot. Ez egy tápegység üzemmód, és ennek segítségével már a döglött akksi feszültsége felhúzható. A lényeg, hogy az akksi feszültsége azért ne essen le azonnal mikor átkapcsolsz tötlő módra, mert az tényleg kuka.
Úgy láttam ez lökdösi az akksit kis impulzusokkal a "Full" módban. Szerintem nem árt neki ha rajta hagyod, de én azért óvakodnék a nagyon hosszú szinten tartástól. Inkább szeretem az egy héten/hónapon belül egyszer töltést. Ez típus függő nem pedig márka függő tény. Használd egészséggel, és főleg nagy örömmel az új akksidat, és a töltőt. Kaptál egy extra funkciót. Gratula.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PlayStation 5
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Wuthering Waves
- Hálózati / IP kamera
- BinX
- B3: az idei legolcsóbb LG OLED tévé tesztje
- További aktív témák...
- Dell Optiplex 3070, i5-9500T, 8GB RAM, 250GB NvME SSD, áfás számla, 1 év garancia
- Dell Optiplex 7050 Micro, i7-6700T / 16GB RAM, 240GB SSD, áfás számla, 1 év garancia
- Apple MacBook Pro Retina 13" 2020 i5-10.gen 16GB/512GB SSD, Garanciával, üzletből, 27% ÁFÁS
- Intel NUC mini PC - NUC7i3DNKTC, i3-7100, 8GB RAM, 120GB SSD, áfás számla, 1 év gari
- Intel NUC Kit NUC7i3BNH - Mini PC, i3-8109u, 8GB RAM, 120GB SSD, áfás számla, 1 év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs