- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobil flották
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
ph A korábban bemutatott fejlesztések mellett a 2025-ös és 2026-os tervek kerültek elő.
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kátai
senior tag
Ilyenre [link] vészesetére megéri beruházni?Vagy más megoldás esetleg?
Ilyenkor télvíz idején úton baj esetén kis megnyugvást hozna. -
Brogyi
senior tag
Jók ezek a kicsi kütyük csak sajnos a hasznáta alkalmából derül ki, hogy melyik jó. Akinek van, és főleg jó tapasztalata van írja le, és okosak leszünk. Itt fontos, hogy melyik működik, és milyen olcsó. A "működik" azt jelentené nálam, hogy nem ég el a csatlakozója ha egy 3000 Audi-t indítunk be róla. Ebből is az látszik, hogy fontos milyen autót akartok bikázni. Van biztos, jó darab, de az ára nagyon magas. Ezért fontos a tapasztalat megosztása.
Töltőkről
Nem akartam külön írni, de találtam egy rövid mozit, és nagyon jól mutatja, hogy a +14,4V biztonságos, de kevés mint a maci...
A klippben +16,4V-ig tolják, és őket igazolja a sűrűségmérő. Ezért nincs értelme tized voltokon vitatkozni.
[link][ Szerkesztve ]
-
Pogifej
csendes tag
BlitzWolf® BW-JS1 Ezt vettem és pont a 3L V6-oshoz. A tulaj sem hitte, hogy megugorja ezt a szintet miután a lidlis becsődölt neki. Rejtett hiba miatt többször is lemerült neki az akksija és már újat akart venni, de időben megjött (CZ raktárból 6 munkanap alatt) így a következő éles szituban le tudta tesztelni. Helytállt remekül. Azóta felnyomták 20k körülre az árát, de még így is okés szerintem.
-
a_tesz
Korrektor
Köszönöm a linket! A régi zsebbikám kidőlt, sajnos kapott hideget-meleget. Volt, hogy kb. 10-szer próbáltam beindítani vele két percen belül egy autót (sikerült végül), volt hogy egy 3 literes BMW-t akartunk bebikázni (más baja volt, de azért adott rendesen a kis gépnek), de még majdnem működött. Most épp az Aldis bikázóra vártam, hogy legyen megint akcióban, de ez sokkal jobbnak tűnik annál, úgyhogy meg is rendeltem egyet. Van néhány autó itthon, úgyhogy már sokszor tett jó szolgálatot, remélem ez az új még tovább szolgál majd.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
troll81
addikt
Sziasztok van egy 47ah akkumulátor.. Fantasztikus darab. 3 4 nap hideg után 12.31 v mérhető rajta - 13volt a leg hidegebb. Ha megy naponta az autó akkor nincs gond de így nem
Ezt lehet temetni vagy menthető? -
Zoli bácsi
őstag
Szerelő is mindig leszedi az akkusarut ha javít valamit, onnan tudom hogy mindig elfelejti az órát.....
Amúgy nálunk ilyen betonlapokból összerakott garázsok vannak, hullámpala tetővel. Száraz, meg védi az autót, de kb ugyanannyi fok van mint a külső időjárás. Rátéve a töltőt ebben a hidegben, először nekem is 12,4-12,5 V feszültséget ír. Aztán hamar feljebb ugrik, meg a töltöttség is egy csíkról háromra vált (5 ezer ft-os LIDL töltő)és hamar tele is nyomja. Volt már hogy én is 12,3V-ot láttam, attól függetlenül az akku indít rendesen..... -
Galahed
senior tag
Sziasztok hozzáértők!
Egy Peugeot 2008 sart -stop rendszerű gjmű-höz rendeltem egy CTEK Start-Sop töltőt. Az a kérdésem, hogy ez lehet használni közönséges akksihoz is? (másik autónk egy régebbi Skoda Fabia)
Előre is köszi.
(még nem késő módosítani a megrendelést, ha szükség lenne rá - és ha létezik olyan CTEK ami tudja a start-stoppos akksit meg a "hagyományost" is??) -
G48
senior tag
Egy 50 Ah-s szgk indító akkuján rajta hagytam egy Lidl-s 5A-es töltőt kb. 16 h-t. A végére 14,7 V volt a kijelzőn. Ez normális? Köszi.
-
csiga8
senior tag
válasz Inhouse #7572 üzenetére
Mint nem hozzáértő, de használó mást tapasztaltam.
Ezek a töltők olyan pici árammal töltenek 14 V felett, hogy szinte mindegy egy autó akkunak.
Szépen eléri a 14,7V feszültséget, viszonylag lassan. ( félóra?) Én nyitott akkunál néztem, hogy pezseg-e. Nagy ritkán ( hosszú percek) egy-egy apró bubi valamelyik cellában, aztán megint néhány perc semmi...
Szándékosan picit szint felé töltöttem a savszintet az aukkuban deszt. vízzel, majd toltam neki állandó magas feszültséggel, nyitott kupakkal. Talán 2 hónapba is telt telt, ( lehet 3, nem emléklszem pontosan) mire visszaesett a savszint, de szerintem azért csökkent vissza, mert elpárolgott a nyitott kupaknál.
Az autó generátora viszont tud tolni áramot, az nem olyan jó, ha magas feszültséggel tölt.
Évek óta csepptöltögetek, egy ideig ( kb +10-15C alatt ) állítottam csak hópihe módba, most már nem foglalkozom vele, mindig abba rakom. Ha feltöltötte, úgyis átmegy csepptöltésbe.
-
G48
senior tag
Nem tudom, hogy van-e értelme megtartani a Ctek MXS 3.8-at a Lidl-s mellett, van olyan jó az Ultimate Speed?
-
Inhouse
őstag
Az áram leadási képesség és az, hogy mennyi fog folyni, az 2 külön dolog. Az előbbi annyit jelent, hogy képes-e leadni a kívánt áramot, vagy nem. Ha nem, akkor vagy leesik a feszültség, vagy letilt, esetleg tönkremegy a maximum terhelés felett. A másik, hogy mennyi folyik. Ohm törvény, R=U/I -> I=U/R -> U=R*I. A feszültség és a terhelő ellenállás határozza meg, hogy mekkora áram fog folyni. Mivel az akkufeszültség emelkedésével egyre kevesebb áramot vesz fel, mindegy mivel töltöd, kb. akkora áram fog folyni a töltés vége felé. Az más kérdés, hogy a generátor felrántja a nagy áramleadási képességével a feszültséget azonnal 14,xV-ra, ilyenkor nagy áramok folynak, de rövid ideig, aztán idővel szépen csökken. Amikor a töltés kész, mindegy melyik tölti, adott feszültségnél ugyanolyan kis áram fog folyni.
Üdv Inhouse
-
forguet
senior tag
Sziasztok. Vettem en is egy lidlös töltőt. Prius 45ah-s AGM akksi töltésénél az normalis h amikor rádugtam 13.3v-ot mutatott és 8 óra töltés után 12.3v-ot?
Illetve maga a töltöttség 3 csíkon volt (4-ből) a töltés elején és a végén is. Btw, téli töltési opciót használtam. Köszi!Mundo will go where he pleases! SZLÖRTY.
-
ddsteel
aktív tag
válasz forguet #7578 üzenetére
Nekem Auris hibrid van, ami ugye Prius technológia. Pontosan így működik az én lidlis töltőm is. Bármennyit van rádugva, akár napokat is, mindig 3 csíkon áll csak, és mikor leveszem a töltőt, max 12,6V-ot mutat az akksi. Úgy is ültem már bele, hogy a HA appal nézve nyitás előtt csak 12,1V-ot mutatott az akksi, mikor beültem, akkor meg 11,9-et. Simán indít persze akkor is, hisz igazából a nagy akksi indítja a motort. Nem tudom, mennyire jók ezek a. 35-45Ah-s kis akksik így... Nekem 2015-ös a kocsi, tehát 5 éves az akksi...
[ Szerkesztve ]
-
rsf
senior tag
válasz forguet #7578 üzenetére
12,5V alatt le van merülve az akku a nagykönyv szerint.
Szóval vmi nem jó azzal a Lidl-s töltövel. Lehet hogy nem jól kezeli az AGM-es akkukat.
Nekem ma jött meg egy CTEK CT5 START/STOP töltő.
Rászántam a zsét, mert van otthon egy AGM meg egy EFB akku is.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
forguet
senior tag
Köszi a válaszokat. Akkor ez ez. Hetente egyszer rádugom és bízok a legjobbakban.
Nem igazán használjuk ezt az autót mióta covid van, így rendre lemerül amikorra kéne...így mindig bikázni kellett.Mundo will go where he pleases! SZLÖRTY.
-
a_tesz
Korrektor
Tegnapelőtt megérkezett a csomag, és tegnap alkalmam nyílt kipróbálni délután. Feltöltve érkezett, de azért egy 2 amperes töltővel még majdnem egy órát villogott az utolsó LED, mire készen lett, de ez nyilván nem hiba. Komolyabb szerkezetnek tűnik kicsivel, mint az előző (csatolok képeket is), és már az is nagy előny, hogy tok is jár hozzá, bár egy kis tuningot meg fogok ejteni rajta. Jár ugyanis hozzá két USB kábel, egy micro és egy Type-C végű, meg a bikázó csipeszek, és ők csak egy hálós részbe be vannak simán rakva, ahonnan könnyen kiesnek, de erről majd többet, ha elkészül a javítás
Ilyen a régi, amivel összehasonlítom, annak idején 2016-ban 14 ezer forintért vettem, és jó szolgálatot tett.
A külsejét nem vitték túlzásba, jó kis kínai tornacipő szagú gumírozott burkolata van. Ami szimpatikus, hogy minden csatlakozót a gumírozott fedél alatt helyeztek el, ez ad némi védelmet, bár lehet csak a tudat. A két nagy USB port a kimenet, és a két kicsi a bemenet, ez szimpatikus, hogy kétféle csatlakozóval is lehet tölteni, ami ráadásul mindkettő elég elterjedt. A réginél ez egy külön kerek csatlakozón történt, külön adapterrel, a mostanin jobban tetszik ez az USB-s megoldás.
A két kerek csatlakozóba kell dugni a bikázó csipeszek kék végét. A régin csak egy kisebb dobozka van, amiben négy egyenirányító dióda van, az újat nem nyitottam ki, de van rajta egy külön LED, ami bedugáskor tájékoztat, hogy hogyan áll a cucc, és relét is hallottam kattogni benne. Van rajta egy Force Start gomb is, ami a karcsú leírás szerint akkor érdemes benyomni, ha két próbálkozásra sem sikerül beindítani az autót (gondolom itt kicsit nagyobb áramot enged át, tapasztalatom még nincs róla).
Én bedobtam a közepesen mélyvízbe, egy sokat állt karburátoros kétliteres benzinmotort próbáltam beindítani vele, akkumulátor nélkül. Hát úgy forgatta, mintha egy 9 voltos villanymotort 12 Volttal kínáltam volna meg, simán beindította. Ugye leírás szerint 4,5 literes benzines, illetve 3 literes dízelmotorig ajánlott, szóval nem is meglepő, de azért sokszor láttunk olyat, hogy nagyot mondanak Kínában.
A powerbank funkcióját csak módjával tudtam kipróbálni, de megy szépen mindkét portról egyszerre, arra sajnos nincs eszközöm, hogy megnézzem, mindkét porton tudja-e egyszerre a 18 W leadását.
Zseblámpa nem erősebb, mint a régin, ide tehettek volna egy kicsit bikább LED-et, de amikor szükség van rá, akkor használható végülis.
Szerintem ezt a pénzt megérte, remélem ez is kibír annyit, mint a régi. Van itthon pár autó, hiába töltögetek, néha előfordul, hogy szükség van rá, már csak vigyázni kell rá, hogy ne terheljem túl, bár elvileg van benne mindenféle védelem.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
rsf
senior tag
Na ráraktam most a töltőt( CTEK CT5 START/STOP) az egyik 74Ah-ás EFB-s akkumra.
Ami szépen elkezdett pezsegni. Elő is vettem egy multi métert és kereken 15V-al tolja.
Nem sok ez egy kicsit? A töltő oldalára 14.4V van írva...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
-
Brogyi
senior tag
Nekem az a gyanúm te pont belemértél a "recondition" részbe. A rendes töltés olyan +14,55V. Ez nem azt jelenti nem léphető át. A "recodition" rész igen, magasabb, és pezseg a lötyi. Nem hiszem hogy rossz, de te nem fogod tudni eldönteni, hogy jó vs sz@r. Ilyen nem fordult meg nálam. Szóval lehet, hogy tévedek. Ha mégis úgy érzed, hogy sz@r, akkor vidd vissza, vagy mostanság ismert "elállsz" az üzlettől, mert nem boltban vetted hanem weben.
-
rsf
senior tag
4,5 óra múlva vissza vette a töltő feszt. Reggel mértem rá 14.3V ot mutatott a műszer.
A recondition fázisban az MXS5.0-ás töltő 15,5V ig felmegy, de ez a töltő elvileg nem tud ilyen funkciót! Meg a recondition az MXS5.0-nál a töltési fázis végén indul el.
Ezért érdekes..“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
crissprivat
senior tag
Sziasztok, kis érdekesség Pistitöl.
[link][ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Inhouse
őstag
válasz crissprivat #7591 üzenetére
Egyem meg...2V, 2V... 0.21V, annyit összeszed a szabad műszerzsinór.
A MITTARI az Militari lett volna szerintem. Azt mondja ránézésre, hogy úgysem tud többet 10A-nál...hahaha, ez egy minimum 500W-os trafó. Mi baja az ellenállással? Mi a fenének akarja kivenni, dilis ez. Azok a vezetékek brutálisak a mostaniakhoz képest. Bár nekem a Resurs orosz töltőmön is vékonyka van gyárilag, az is 10A-es.
Tetszik az a 10A-es kioldó. Frankó a doboz is, 3000-ért egy főnyeremény volt.Üdv Inhouse
-
ddsteel
aktív tag
-
Inhouse
őstag
válasz ddsteel #7593 üzenetére
Nem, az üresjárati feszültsége egy 12V-os névleges feszültségű feltöltött ólom-savas akkunak 12,6V. Ritkán, de kapunk a gyártótól frissen töltött akkukat 12,8V-al, de nem jellemző. Az ennél nagyobb feszültség hibára utal. Folyadékvesztés, amikor inkább csak a víz párolog el és a visszamaradt elektrolit sűrűbb lesz (bár kevesebb a kelleténél).
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
bzoley
veterán
válasz Inhouse #7597 üzenetére
Most már nem. De amikor el akartam dönteni, hogy sima, vagy agm akksit vegyek, akkor elég sokat olvasgattam a témában, hogy egy kicsit okosabb legyek, és akkor több helyen is találkoztam ilyen infóval.
Nálam valahogy így néz ki(ha sikerül berakni a képet). Keveset megyek, és a fogyasztás is magas(100-150mA), így hétvégenként kicsit rádugom a töltőt.
-
rsf
senior tag
Írtam a Ctek supportnak meg mellékeltem képet is. hogy 15.08V a feszültség az Akkun. 2db multiméter is van a képen.
De nem is a fesz a lényeg, hanem hogy pezseg az akku.
Az AGM és az EFB akku zárt ezért nem lehet pótolni az elektrolitot. Tudom az EFB-t fel lehet nyitni de akkor ugrik a gari.
Kíváncsi vagyok hogy mit írnak.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Ukrajnai háború
- Milyen okostelefont vegyek?
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpársportok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- PlayStation 5
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs