- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
agyarka
aktív tag
Az említett fázisok megvannak a Ctek és az Optimate töltőkben 1,2 fázis. Ezek külön nem választható programrészek.
Az AKKUKRAFT ra én sem hallottam panaszt, bár az elterjedsége sem túl nagy. Nekem a közelmúltban linkelt kinai 20a es töltő volt talán a legszimpatikusabb az 13e ért ajándék volt. Tesztelés impulzusos recond, választható feszültség korlát. Nyami. -)
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Szerintem egy év. Most hoztam el, rádugtam, de ilyen 15,7-15,8 V-okat ír ki. Nincs nálam a multiméter, de vagy hülyeséget ír az LCD, vagy ennyivel tölt, ami viccnek is rossz. Lekapcsoltam, mert most nincs időm nézegetni, egyelőre visszadugtam a lidliset rendesen írja a 12,9-13 V-ot. Sajnos most nincs időm próbálgatni, de azért érdekelne, miket írogat ez itten....
Inhouse-nak: igen, kösz, azt láttam, az újságban/újságot nem találtam valamiért, de most már mindegy is
[ Szerkesztve ]
-
-
Kija
aktív tag
autofejlesztes.hu
De már ott is elfogyott... -
hegefe
csendes tag
Brogyi leírása szerint 16V-on 1,8A induló árammal tölt.
Mivel tirisztoros impulzus töltő, az akkut le kell választani az autó áramköréről. Így töltheted az autóban kiszerelés nélkül.
(A magas töltő feszültség és a szurkáló áram impulzusok veszélyeztetik a gépjármű vezérlő áramköreit.)[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
Egy kis AGM akkut akasztanak az autó áramkörére - ahogy a leg egyszerűbb. Majd bontják a beépített indító akku csatlakozóit.
Lényegében ahogy te megoldottad.Most valszeg rendesen töltött az akkud.
10 év után mennyi maradt a kapacitása - mérni kellene. Ebből következtethető lenne az indító árama, hogy ez mire-meddig elégséges.A Globál használatija ajánlja a teljes feltöltést a Recond előtt. Így csináltad?
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
Lényeges, hogy a 10.5V nem nyugalmi kapocs fesz, hanem a lemerítés közben mért pillanatnyi érték. (Ez alá soha nem eshet a feszültség.)
Ilyenkor, ha megszűnik a lemerítés rögtön 12V-ra emelkedik a kapocs fesz. És erről a szintről indul a töltés a merítéssel mért kapacitás 5%-ával.
Tehát ekkor nem 10% lehet a max töltő áram, mert ez a normál töltésnél ajánlott optimális áram érték.A Globál töltőd úgy működik normál töltésnél, hogy az induló 10A túl nagy az akkud kapacitásához képest. Emiatt gyorsan emelkedik a töltő fesz a beállított határ feszre, ahol csökkenti a töltő áramot. Ez addig megy több lépcsőben, amíg el nem éri azt a töltő áram értéket amit kb. tényleg felvesz az akku. Ezen szép lassan töltődik a fesz határig, ahol megint csökkenti a töltő áramot.
Tehát a Globál töltőd még az előtt megfelelő töltő áramra áll, mielőtt az akkud károsodna.
Helyetted állítja magát a kb. helyes töltő áramra. Mert az ajánlott 10% töltő áram sem a névleges kapacitás 10%-a, hanem a mért lenne.[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Nekem Opel Astra H-m van, 2008-as. Levett akkusaru után elfelejti az átlagfogyasztás-mérést és újra kell tanítani az elektromos ablakot (végállásban +3mp-ig nyomva kell tartani). Ezekkel én együtt tudok élni. Ráadásul, mivel CAN-busz rendszerű az autó, egyes hibákra írják, hogy 10 percre vedd le az akkusarut. Magyarul egy újraindítás jót tesz neki. Ezzel együtt tudok élni, nem tudom, más autóknál hogy van. Még a rádiókódot sem felejti el. Az átlagfogyi meg párszáz km alatt beáll az átlagos értékre.
-
Kernel
nagyúr
Ha van az autóban olyan szivargyújtó aljzat, ami állandó kapcsolatban van az akkuval (pontosabban biztosítékon keresztül szokás), azon keresztül is rá lehet táplálni. Vagy megoldani szakszerűen, hogy legyen valamilyen aljzat.
Az egyes töltőkhöz mellékelt motortéri csatlakozások is jók. Az is megoldható, zárlatvédett betápot dugok rá, így az sem gond, ha összeér véletlenül a saru.
Egyébként a szivargyújtó aljzatot én is kicsit utálom (ócska találmány, lötyög stb.) ezért is gondolkoztam valamilyen normálisabb csatlakozó beépítésén, mert ezen keresztül szoktam rátölteni az akkura, kis árammal.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
hegefe
csendes tag
A segéd akku + csipesz a motortér kiépített + mérő-indító (bikázó) pontján. A - csipesz meg a motor v. motortér kényelmesen elérhető test csavaron.
Ha nincs kiépített + mérő pont a motortérben, akkor egy keskeny és vékony fém szalagból (Hilti szalag szerű) csinálj egy kis csavaros bilincset az autó saru csatlakozóira, a kábel nyaknál. Erre kösd a külső akkut kis szemes saruval.
Vagy az autó saru csatik csavarjaira ugyan ez a szemes saruzás, ha megoldható a lelazításuk után is a fix kontakt.CTEK szerű töltő csatlakozó fix beépítése az akku kábel áramkörre, amit nem szakít meg az indító akku kiszerelése.
Fix állandóan feszültség alatti szivargyújtó aljzat biztosítva az utastérben v. csomagtartóban, amit nem szakít meg az indító akku kiszerelése.
Kreatívan bármi ami megoldás.[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
Az autó elektronikai paneljeit védik, mert lehet üzem közben is meghibásodás, ami tönkre tehetné az érzékenyebb áramköröket. Nem olyan egyszerű kinyírni valamit.
Ha lehet, ne az impulzus akku töltőddel teszteld ezt, Recond módban.
Egy szinte semmi probléma a töltés idejére kiváltani a beépített indító akkut az üzemi tápfeszt fenttartó külső áramforrással.
Ha gond az akku hatékony éves karbantartó töltése, egy normális autó service szakszerűen elvégzi.[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
Ez most nem rád vonatkozik!
Erről az a kollégám jutott eszembe aki műszaki vizsga előtt cserélteti mindig az olajat
Mondtam neki, hogy az Km-re kell cserélni, meg nem is nézik a műszakinEsetedben viszont teljesen korrekt lehet ha évente megcsinálod, mondjuk a második évtől, mert gondolom egy 1 éves aksinál még nem szükséges.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Ha az első két évet átleped és még 3-4x meg lehet csinálni akár évente már jó a helyzet hiszen akkor 5-6 évet kihúzott az akku HA meg két évente és elmegy 8évet az kész csoda. Legyen így!
Bár az a vicces, hogy nálunk a családban a régi akkuk pl Perion anno elmentek 8-10 évet csodatöltők nélkül is csak a vizet kellett pótolni. Most meg itt a Bosch meg Varta stb és 4 év standard...
A civicembe a vásárláskor is legalább már legalább 3éves Budget nálam még 4évig szolgált. Pedig az nem lehetett drága akku a nevéből ítélveHa szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
csiga8
senior tag
-
Inhouse
őstag
Forgalmaztuk régen ZAP-ot, jók is voltak. Aztán kiderült, hogy a garanciális ügyintézés igen rossz arányú, és a minőséggel is egyre több bajunk volt. A végén buktunk, de kiszálltunk belőle. A legtöbb baj a vége felé pont az 53Ah-sokkal volt. Hogy most milyen, azt nem tudom. Egyébként lengyel.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ezek közül szerintem egyikkel sem jársz rosszul. Azt tudod ugye, hogy a JÁSZ=Electric Power?
Ez a 4-5 év benzinesnél és dízelnél a 3-4 (vagy inkább 2-3) stimmel, szerintem is így van. Kivétel a gyári első akku, utána szinte mindegy, hogy milyet veszel, annyi már nem lesz. Magyaráztuk ezt (a gyártó véleménye alapján), hogy új autó és minden alkatrész is új, aztán meg már öregebb, de azoknak az akkuknak más követelményeknek kell megfeleljenek (súlyra is eltérnek). De egy Varta S5, S6 talán azért már másik kategória.
Vannak hullámvölgyek szinte mindegyiknél, volt a JÁSZ-nál, a ZAP-nál, akár Vartánál, de a Bannernél is olyan év, hogy minden ilyennel rendelkező vásárló azzal jött, hogy na ilyet soha többet. Előtte meg utána meg istenítik. Persze zárjuk ki azokat, akik sokat tesznek azért, hogy az akku idő előtt elhalálozzon.Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
-
hegefe
csendes tag
-
Kernel
nagyúr
Szerelési hajlamtól is függ, de nekem bevált ez a kijelzős DIY-modul:
https://www.aliexpress.com/item/-/32229485039.html
https://www.ebay.com/itm/152113750317Csak kell hozzá egy táp, ami az akkunál nagyobb feszültségű, laptoptáp stb. A kijelző feszültségét kalibrálni is lehet egy pontos multiméterrel, az áramot nem (ez változott a leíráshoz képest), de ez nem gond, mert a célnak megfelelő pontosságú.
Autóakkut is lehet tölteni vele, csak azt kell szem előtt tartani, hogy a beállított szint elérésekor nem fog leállni. Egy LED jelzi az áram kb. 10 %-ra esését (ezáltal a töltés kész állapotát), de lekapcsolni manuálisan kell.
Tehát (merült akkut feltételezve) beállítom mondjuk 13,8 V-ra és valamennyi áramkorlátot, akkor másnap reggelre ennyire lesz töltve és az autó pöccen.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Igen, de ilyenkor már csak feszültséget kell állítani, hogy milyen értéken akarom tartani az akkut.
Az adott feszültségről az áramfelvétel az akkun múlik, ebben a szakaszban már minimális, egyre csökkenő, illetve végül beáll valamilyen kis értékre.
A kívánt végfeszültség (CV) beállítása terhelés nélkül történik, az egyik trimmerrel. Utána ráteszem az akkura, kezdetben az lehúzza a feszültséget, majd lassan emelkedik.
Az áramkorlát beállítható a másik trimmerrel, a modul kimenetének rövidre zárásával is, ennél ez üzemszerű állapot, mivel áramgenerátoros módra (CC) alkalmas. Noha a kimenetén lévő kis kondenzátor miatt szikrázhat, de ez csak a kondiban tárolt töltés miatt van. Vagy úgy is lehet, hogy előbb zárni, utána áram alá helyezni, akkor nem szikrázik, be lehet állítani az áramkorlátot. Lehetőleg kis értékről növelni felfelé (óramutató irányában növel). A lehetséges max. értéket az XL4015 step down konverter belső védelme határozza meg (kb. 5A). De ennek kihasználásához nem árt jobb hűtés is.
Természetesen a töltés elején is lehet áramkorlátot állítani, ami később csökken, ahogy töltődik az akku. De ha nincs nagyon lemerülve, akkor kevésbé érzékelhető az áramkorlát hatása, mivel maga az akku már nem vesz fel sok áramot.
Tehát hiába tekergetném az áramot 2 A-re, ha az akku, a beállított feszültségről már csak 1 A-t hajlandó felvenni (mert közelít a töltöttséghez), akkor nyilván nem tudok 2 A-t ráerőltetni. A feszültség növelésével lehetne, de azt behatároljuk egy szinten.
Így viszont nem érzem a tényleges áramkorlátot. De ha rövidzár mellett állítom a korlátot, akkor később bármilyen töltöttségű akkura teszem, annál nagyobb áram nem állhat elő.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- PH! Darts
- Autós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen autót vegyek?
- YouTube
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Apple notebookok
- További aktív témák...