- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Elf
aktív tag
válasz bambano #1276 üzenetére
Innét indultunk:
[És akkor te is megérted, hogy a pestiek, amikor exportálják a szemetüket, akkor másokkal tolnak ki.
Mert oké, Pestről a Mátrai hőerőmű már messze van ahhoz, hogy zavarjon, de Gyöngyösről nem.
azért járni villannyal Pesten, mert akkor nem szennyez a belvárosban, pontosan ugyanakkora mocsokság, mint Thaiföldre meg Malajziába exportálni a szemetet. Művelt nyugat megnyugodhat, mert a szemük előtt nem történik semmi törvénytelen mocsokság, a hátuk mögé meg nem néznek. Mint amikor otthon takarításkor a koszt az ágy alá sepred.]És oda jutottunk hogy a szemét meg a mátraiak csak akkor számítanak ha valaki villanyautóval jár (neked ilyened nincs).
Ha ugyanez a szennyezés más módon következik be (olyan eszközzel ami neked van) akkor le vannak szarva.
Bocs de az így komolytalan.
Mérgező levegőt eregetve pöfögsz de az nem számít mert dolgod van, elektromos eszközöket használsz de nem számít mert nem nincs belőle benzines.
Na de a villanyautós, na annak nincs dolga! Az csak jöszmékkel össze vissza és közbe mocskos mód szennyezi mártalaját. Há ember az ilyen.
Csak ekkor jön elő a világaggodalom. Hisz ez az elektomos eszköz egy autó. Na akkor számít. Miért? Hátmert izé és ide jönnek a vargabetűk.
Nyilván nem ezt akartad komunikálni de nekem ez jött le végkövetkeztetésként és nyilván az én hülyeségem miatt de ez van.Köszönöm hogy végig higgadtan válaszoltál és örülök hogy betekinthettem ebbe a logikába.
-
axioma
veterán
válasz #16820480 #1299 üzenetére
Pont ugyanezt mondtam: tisztelet a kivetelnek, akik valamiert nem tudnak vallalni, de a tobbseg aki gyerektelen vagy ket felnottre 1 gyerekes az a kenyelmet valasztotta. A gyerek penz es rengeteg belefektetett melo, sot utana a tarsadalom tehermentesitese amikor pl. mento helyett a csalad viszi az ugyeletre a szulot (elektromossal, csak hogy ontopic is legyek ), es ebbol ugye a gyerektelenek is profitalnak, ami me'g mindig nem baj -- de ha ezek utan jon a narrativa hogy a kenyelmes gyerektelen elet a Foldre/tarsadalomra tekintettel valasztott jobb megoldas _itthon_is_ a tulnepesedes miatt, akkor azert hadd szolaljak mar fel, hogy ez egy tevedes. Pontosabban akkor, ha (ahogy most van) ettol a komplett nyugati tarsadalom fogy -- persze erre megoldas lenne hogy bizonyos mertekig be kene engedni azokat, akik a gyarapodo nemzetekbol jonnenek, hogy feltoltsek a korfat. Amint valaki ezzel a megoldassal ervel, fejet hajtok. De en szeretnem ha idosebb koromban mukodne korulottem a vilag, mind1 melyik modon, sot onzo modon a gyerekeimnek, leendo tovabbi generacioknak is ezt kivanom.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
a gyereknél nem a pénz számít. ezt onnan is látni lehet, hogy a statisztikák szerint a gazdagabbaknál kevesebb a gyerek, a szegényebbeknél több.
a gyereknél a saját életének a zavartalansága számít. amelyik felnőtt a saját kényelmét veszi előbbre, annak nem lesz gyereke.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Noukoum
veterán
válasz bambano #1296 üzenetére
vannak, akik tudnak váltani kézzel, vannak, akik nem
Micsoda bölcsesség! Ha van lehetőségem inkább nem dolgozom 0-24ben csákánnyal a bányában. Pedig megtehetném. Ugyanígy inkább nem használok manuális váltót, pedig megtehetném. De te gondolom csákánnyal bányászol pedig csinálhatnál mást.ha te 45 percet töltöttél hetente tankolással, akkor mennyit töltöttél volna ampervadászattal? heti két hetet?
Heti 20 másodpercet. Tudod áram van itthon, benzin nincs. Meg aki már töltött kannából az tudja hogy nem a világ legnagyobb élménye hogy finoman fogalmazzak.télen nem azért ültél be hideg kocsiba, mert az nem villany, hanem azért, mert nem volt állófűtés az autóban.
És melyik autóban van állófűtés? Mennyire hatékony? A villanyos autók zömében van, a belsőégésűnél ez hogy néz ki? Extra vagy alap? Mennyibe kerül?
cserébe nem lopták el másodpercek alatt interneten az egész kócerájt.
Én nem tudok róla hogy ellopták volna-e az autómat. De te biztosan jobban tudod, hiszen kb mindent rosszul tudsz a villanyautókkal kapcsolatban. Mindig az a leghangosabb aki leginkább nem ért a dolgokhoz. Ez van.igen, a v8 az a pokolban is v8. de még a v6 is.
Tök jó a v8, csak nem városban, nem akkor ha szereted a csendet, nem akkor ha zöld akarsz lenni és különösen nem akkor ha takarékos. Szervizről, karbantartásról nem is beszélve. Az autók hány százaléka v8? Mennyi az ára?
menetdinamikában nem csak az van, hogy 100-ig gyorsulunk egyenesben.
De az van. Rohadtul nem érdekel egy értelmes embert sem a gyakorlatban hogy gyorsul 70 után. Az autópálya nem a gyorsulásról szól hanem az egyenletes tempójú gyorsabb haladásról.
az is benne van, hogy kanyarodni kell, néha driftelni, stb. egy rendes vényócat vezetni kellett, nem volt nyápicoknak való.
Igen, 20 éves autókból könnyű ezt gondolni. Valóságban az autó egy közlekedési eszköz, csak magyarhonban még mindig sokan ott tartanak hogy az autótól lesz valaki valami. Ha sportautót akarsz akkor vegyél egy xboxot, vagy menj el évente élményvezetésre. Hidd el olcsóbban jössz ki.Én meg totál hülye vagyok hogy etetem a trollt.
De muszáj mert sokan megpróbálják elferdíteni a valóságot.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
titán
válasz Donki Hóte #1044 üzenetére
A tömegközlekedésről:
Egy budapesti autóbusz átlagos fogyasztása 55-60l/100km. Ez alapján 1500g/km a széndioxid kibocsátásuk. Egy átlagos középkategóriás villanyautóé a magyar energiamix-szel kb. 55g/km. Ez alapján egy villanyautónak 28 főnél kisebb kihasználtság esetén kisebb a kibocsátása kilométerenként. Arról nem beszélve, hogy a busz 20-30%-kal nagyobb utat tesz meg ugyanahhoz a távolsághoz. Ez alapján váltószám már 35 fő. A max ~100 fős (csuklós) buszok átlagos kihasználtsága 23,8%, azaz 24 fő (2011 BKK hivatalos adat). Az átlagos busz ez alapján fejenként 50%-kal több széndioxidot bocsát ki, mint egy villany 1 fővel, és 200%-kal (3x) több, ha ketten ülnek a villanyban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
Ne legyen már hős valaki azért, mert elvégez egy olyan melót, amire senki sem kényszerítette. Az meg milyen már, hogy vki ezt hozza fel indoknak a környezetszennyezésre és elvárja, hogy ezt tolerálják. Épp Te írtad, hogy nem engeded magad elé a belsőégésűt. Honnan tudod, hogy ő nem azért kénytelen ilyennel járni, mert több gyereket vállalt? Vagy, ez olyankor nem számít, amikor a Te orrod alá büdösít?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
veterán
csak tényleg abszolut off... azért sem vállalnak gyereket a nyugati civilizációban mert nem lehet gyerekük akármennyire is akarnak... Sajnos a "modern" élet, a sok stressz, a kitolódott gyerek vállalás mind a születés szám csökkenésére van hatással.
Úgy gondolom mindenki annyit vállaljon amennyit szeretne, de ezért ne legyen már lenézve mert 1 vagy 2 gyereke van. Továbbra is felelőtlenségnek tartom, hogy 2x annyian élünk a bolygón mint amennyit elbírna. S ezzel aki 3 vagy több gyereket nevel aktívan hozzájárul ahhoz, hogy a gyermeke korában olyan problémákkal kelljen szembe néznie amit mi még elképzelni sem tudunk. Természetesen ahhoz az is vezet, hogy itt csesszük az időt mindannyian ...
A születési számok minimális korrekciójával lehetne világ szinten maximalizálni és beállítani az emberiség számát, erre 25-50-100 év lenne, hogy a gazdaság is alkalmazkodni - ennyi idő alatt ezt észre se vennénk - tudjon és ennek és a technológiai fejlődésnek köszönhetően fenntartható legyen a jövő...
Ott volt a MaNyuP amit beszántottak 10-20 év múlva abból a nyugdíjak jelentős része megoldható lett volna... Most meg megyünk teljes gázzal a nyugdíj rendszer összeomlásig és mindenki azt látja, hogy minél több gyerek kell mert ki fogja megkeresni a nyugdíjunkat... Megsúgom senki, ahogy azt se fogja senki megkeresni amennyibe a globális felmelegedés kezelése és általa okozott károk fognak kerülni...
de itt ezt be is fejeztem, mert nagyon messzire mentünk már az eredeti témától és ott is 1-2 ember csak a kifogásokat kereste, hogy miért neki van igaza... és ez a téma is pontosan ugyanolyan... -
veterán
válasz tha_answer #1312 üzenetére
sok gyerek -> sok ember -> mégtöbb gyerek -> mégtöbb ember
sok embernek sok igénye van.... az, hogy itt hol van az önzés mindegy...
sokféle ember van. Ismerek olyat aki 10-ed annyit keres mint én de évente veszi részletre az új iphonet (nekem 3 éves a telefonom és amíg megy addig nem veszek újat). Miközben sír, hogy nem jut egyről a kettőre és a szüleivel él 30 év felett... Vagy aki havi 200e nettó fizetésből hitelre vesz autót így minden hónapban az utolsó forintig elköltekezi magát. De van olyan ismerős is aki évente cseréli a TVjét.
A szomszédok 3 gyerekkel ma dobtak ki 2 kis gyerek "robogót" gurulós cuccot amit inkább odaadhattak volna más szegény gyerekeknek...
Régen 20-as éveim elején én is sokat költöttem és ilyen voltam. Amikor 2 havi fizetésemből tudtam TVt venni megvettem (bár mai napig használjuk) most meg mikor egy TV a fizetésem töredéke 3-4 évig húztam. Mobilom 3 éves. Minden szemetet szelektíven gyűjtünk, napelemmel fedezzük az energetikai fogyasztásunk 75%-át (üzemanyag, fűtés, gáz, melegvíz). A WC-t és mosást tudjuk kútvízből megoldani (hogy ne kelljen erre ivóvizet pazarolni). A kert locsolását kútból oldjuk meg (pedig 10 év körüli megtérülés volt a kútnál is). Mivel megoldhatom ha lehet homeofficeból dolgozom (így ruhakopás minimális és a mosás is kevesebb) , magunkra fűzünk (kenyeret magunknak sütünk, joghurtot magunknak készítünk). A kertünkbe (csupán 200nm) gyümölcsök vannak évi 40-50 kg gyümölcs terem amit el is tudunk fogyasztani... Sajnos mivel nincs hely aquapóniát nem tudok már csinálni pedig akartam)
Természetesen a fentiek mellett életünk luxus között zajlik, de minden beruházás célja a kényelem után a lehető legkisebb környezeti lábnyom volt.
És tudom szent nem vagyok egyáltalán, mert "luxus" - elég sok szempontból az - életünk lábnyoma még így is egy afrikai falu lábnyomával ér fel. -
axioma
veterán
válasz Somatom #1308 üzenetére
"Ne legyen már hős valaki azért, mert elvégez egy olyan melót, amire senki sem kényszerítette."
Egyreszt pontosabban csak azt mondtam hogy ne legyen a kornyezet/Fold megrontojanak kikialtva mert tkp itt az volt, masreszt meg hozzatennem, hogy azert ha ebbol az is reszesul aki ezt nem csinalta, egy koszonom azert kijarhatna.
" Épp Te írtad, hogy nem engeded magad elé a belsőégésűt."
Nem ezt irtam. Hanem hogy van amikor ugy alapbol nem engednem kikanyarodni magam ele (en vagyok elsobbsegben) de latom hogy zold rendszamos, akkor kiengedem lemondva rola - persze szituacio-fuggo, es csak ha nem akadalyozok ezzel jobban masokat (ha nagyon megyunk akkor nem fekezek durvan csak hogy kiengedjem). Mondjuk kettes indok hogy kevesbe kell ehhez lassitanom zoldnel, mert az hamarabb felveszi a forgalom tempojat, erre forditott esetben en is szoktam torekedni.
Legy szives ne hasznald a szavaim ellentetjet cafolandonak, tudod attol hogy A->B abbol me'g boven nem kovetkezik (nemA)->(nemB). -
Noukoum
veterán
Itthon a magyar proli megmondja hogy a nyugati gazdag ember azért nem vállal gyereket mert önző. Mert logika.
Odáig nyilván nem jutnak el hogy egy értelmes ember nem fog úgy gyereket bevállalni ha tudja hogy nem tudja legalább azt az életszínvonalat biztosítani amit szeretne / ami neki volt / amibe ő jelenleg él. A magyar proli ehelyett felvesz hitelt hitel hátán, ha a dolog bukik majd szidja az országot meg mindenki mást. A gyerek pedig majd szív mert a szülei nem voltak tudatosak.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
bambano
titán
válasz Noukoum #1306 üzenetére
"Ha van lehetőségem inkább nem dolgozom 0-24ben csákánnyal a bányában.": teljesen rossz nézőpont. azt csináld, ami neked tetszik.
ha neked a bányában csákányolás tetszik (láttam már hasonlót), akkor csákányolj. ha nem, ne.
nekem tetszik, hogy lehet váltani és az autó azt csinálja, amit én akarok. fogadd el, hogy az emberek nem egyen-uniform emberek, pláne nem a te igényeid szerint uniformizáltak.
"Én nem tudok róla hogy ellopták volna-e az autómat.": akkor te szerencsés vagy. a teslákról gyakran derül ki olyan hiba, amivel másodpercek alatt ellopják őket. egy hete lehet kb. az utolsó alkalom, amikor ilyen kiderült.
"Én meg totál hülye vagyok hogy etetem a trollt.": látod, ez a probléma, hogy aki nem ért veled egyet, az rögtön troll. Hozzá kellene szoknod, hogy másnak lehet más a véleménye, mint neked, de attól még nem troll.Szóval erőlködhetsz, attól még nekem az egyik kedvenc hangom, amikor egy hatvanas évek végi big block halálhörgés szerűen rotyog. Annál egy szebb hang van, amikor Pratt és Whitney bácsik tf-33-as gyereke felüvölt. természetesen nyolcasával, mert a v8 a pokolban is v8.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
válasz bambano #1316 üzenetére
mostanában már csak elektromossal járunk... 1 hónap után ültem vissza a diesel 308-as automata autóba... élmény volt sport módban (bár ilyenkor a hangszórókból jön a hang egy része mert annyira halk a motor, hogy kell a hanggenerátor ) megjáratni. Tetszett a rángatása, de nem kínzom városban tötymörgéssel városba sokkal jobb az elektromos. Első 1 hétben használtam az erőt is a kis elektromosban, de mára amikor lehet benyomom az adaptív tempomatot és a sávtartót és simán átvisz a városon csak a zebrákra és lámpákra kell figyelnem.
-
Noukoum
veterán
válasz bambano #1316 üzenetére
teljesen rossz nézőpont. azt csináld, ami neked tetszik.
Teljesen jó nézőpont. Pont azt csinálom.
akkor te szerencsés vagy. a teslákról gyakran derül ki olyan hiba, amivel másodpercek alatt ellopják őket. egy hete lehet kb. az utolsó alkalom, amikor ilyen kiderült.
Nem vagyok szerencsés, csak nem vagyok hiszékeny bolond mint sokan. Az a legutóbb az számodra az első alkalom ugyanis mindenki ráállt a teslára mert mindenkit ez érdekel. Meg hát ugye nem azért kapják a pénzt hogy szépeket írjanak róla. Gondolom te saját példádból tudod, hiszen ellopták a tesládat. Inkább arról beszélj hány ember tesláját lopták el emiatt. Na?
Miközben rohadtul nem hoztál fel egy példát sem mert nem tudsz. Képtelen vagy rá, pedig kértelek hogy hozzál! Teljesen megbuktál, fáradj át a dízeltopikba.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
doooo
veterán
Soha nem lesz az "átlag életszínvonal" biztosítva mindenkinek. Képtelenek vagyunk ilyesmire, ez utópia számunkra, szóval ettől nem kell "tartani". De annyira lehet javítani az emberek többségének életén, hogy rájöjjenek, nem kell annyi gyerek, ha úgysem tudják eltartani őket (oktatás, oktatás, oktatás). A népességnövekedés néhány évtized múlva megáll, majd drasztikus csökkenésbe kezd. Gazdaságilag nem lesz könnyű megoldani, de a bolygónak, és vele együtt minden élőlénynek, jobb lesz. Egy érdekes pozitívuma annak ha most, még időben nagy figyelmet fordítunk a megújuló energiaforrásokra, a fenntartható megoldásokra, akkor a most felemelkedő, fejlődő régiókban az emberek már kezdetben ilyen megoldásokkal találkoznak, nem kell végigmenniük azon a hosszas, romboló úton, mint a már fejlett országok. Látják, hogy olcsóbb napenergiával áramot generálni a faluban, mint egy régi generátorba venni a drága üzemanyagot. Látják, hogy milyen hasznos ha van egy napelemmel működő gépezetük, ami ivóvizet állít elő a levegő vízpárájából, látják, hogy milyen hatása van annak a lakóhelyükre, a termőföldjeikre, ha őshonos fák, cserjék ültetésével megállítják az elsivatagosodást, és ha már korán a környezet védelmére tanítják gyerekeiket (azokban az új, könnyebben működő iskolákban, ahol már van áram és víz a fentebb említett forrásokból), stb, stb... Tehát összességében megint csak az oktatás, oktatás, oktatás a legfontosabb, ahogy szinte minden égető problémát, úgy ezt is ezzel lehet a legjobban kiküszöbölni. És ezekben kötelessége a fejlett országoknak segíteni, mert ez mindenki érdeke hosszú távon.
-
titán
válasz tha_answer #1309 üzenetére
Az 55g/km már az energiafaktor utáni érték. Ne szorozd tovább.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bambano #1316 üzenetére
nekem tetszik, hogy lehet váltani és az autó azt csinálja, amit én akarok.
A villanyautó is azt csinálja, amit a sofőr akar. Csak a botváltós benzinesben még váltani is kell. Szerintem egy villanyautóba is be lehet szerelni egy játékjoystickot, hogy aki akarja, eljátszhassa a kapcsolgatóst.akkor te szerencsés vagy. a teslákról gyakran derül ki olyan hiba, amivel másodpercek alatt ellopják őket.
Minden autót gyerekjáték jelerősítővel ellopni. Amit láttál az egy sokkal bonyolultabb, ezért sosem kivitelezett megoldás egy letárolt jelerősítőre. A tesla annyiban más, hogy a gazdája távolról bármikor leállíthatja, ha észre veszi, hogy elment a helyéről, mert ellopták. És mindig tudja, hogy hol van. Nem szoktak teslákat lopninekem az egyik kedvenc hangom, amikor egy hatvanas évek végi big block halálhörgés szerűen rotyog
Vedd fel, azt javaslomevDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1325 üzenetére
Mi van? Mit gondolsz, az 55g miből jönne, ha nem lenne megtermelve?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #1309 üzenetére
-
Somatom
veterán
Mármint, hogy szted én profitálok a gyerekeidből és ezért köszönettel tartozom? Te valamit nagyon benéztél. Jelenleg ott tartunk, hogy kiköltöztél a városból, és autóval gerjeszted a dugót a városban a bejárkálással, ahol én tömegközlekedek, meg bringázok, pedig van autóm. Úgyhogy inkább ne feszegessük, hogy ki, kinek és miért kéne köszönetet mondjon!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Depression
veterán
válasz Noukoum #1321 üzenetére
"mert többen is úgy látjuk, kutya idők jönnek, vagy már itt is vannak.
Amúgy igazad van. Nekem is hiányoznak azok az idők mikor még manuális váltóval kellett bohóckodnom " ez volt a válaszod arra, amikor valaki azt mondta, hogy nem tud kifizetni egy fél lakás árát egy autóra. Ki is itt a troll?
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
Noukoum
veterán
válasz Depression #1330 üzenetére
Nem ez volt a válaszom, olvasd el újra. Aki meg nem tud kifizetni egy fél lakás árát új autóra az ne vegyen új autót. 10 éve is fél lakás ára volt, akkor miért is jönnek a “kutya idők”?
Ki is a troll?[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
tha_answer
őstag
válasz #16820480 #1328 üzenetére
burokratak es szeplelku tudosfelek nemszamitanak tudomanyos konszenzusnal. a tudomanyos konszenzus meg a 40 koruli szazalek. azaz a 2.5 faktor. majd ha atmegy az egesz tudomanyos kozossegen akkor. esetleg.
mondok egy peldat: nehany magyar fizikus akart epiteni a matra ala gravhullamdetektort, felsoroltak miert lenne kiraly. tenyleg nagyon kiraly lenne elso hallasra. a maradek 80 szazalek meg leszavazta mert nem lenne kiraly. aztan mikor az ember megtudja h miert az lett a konszenzus ami, meg laikuskent is felesleges megkerdojelezni.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz bambano #1316 üzenetére
teslákról gyakran derül ki olyan hiba, amivel másodpercek alatt ellopják őket. egy hete lehet kb. az utolsó alkalom, amikor ilyen kiderült.
Igen, és addigra már patchelve is volt. Azelőtt meg mikor is?... Meg hát nézzük meg az adatokat: aszongyahogy Tesla vehicles are almost 90% less likely to be stolen than the average car, according to a new report from Highway Loss Data Institute.
Szóval erőlködhetsz, attól még nekem az egyik kedvenc hangom, amikor egy hatvanas évek végi big block halálhörgés szerűen rotyog. Annál egy szebb hang van, amikor Pratt és Whitney bácsik tf-33-as gyereke felüvölt. természetesen nyolcasával, mert a v8 a pokolban is v8.
Namármost az van, hogy ilyesmiből pont ugyanannyit találsz egy Teslában, mint egy Astrában
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz E.Kaufmann #1294 üzenetére
többen is úgy látjuk, kutya idők jönnek, vagy már itt is vannak
Tapasztalataim szerint folyamatosan kutya idők voltak az elmúlt kb. három évtizedben, mert azóta olvasok folyamatosan ilyeneket a mindenféle fórumokon - csak a konkrét ok változott.
Ja, és közben meg az "akkor még tudtak autót építeni" időszak is folyamatosan tolódott, ami érdekes módon mindig kb. oda esett, amilyen korú használtautót nagyjából elviselt az átlagmagyar pénztárca
szívesen vennék elektromosat, ha nem egy fél lakásba kerülne
Ez tulajdonképpen annak a jele, hogy elég olcsók felétek az ingatlanok
DRM is theft
-
veterán
válasz tha_answer #1309 üzenetére
tehát itt a magyar áramra éppen 325 gr CO2 / kWh-t írnak azaz ha rádugom az autót a töltőre és töltők bele
20 kWh (töltő előtt mérve) áramot amivel 100 km-t (télen nyáron 10-20%-kal többet) el tud menni akkor 100 km-t én 7500 gr CO2-vel tudok megtenni ugye? Ha ehhez hozzávesszük a 10%-os hálózati veszteséget akkor 8250 gr / CO2-vel tudok elmenni 100 kmt tehát kmenként 82,5 g CO2 jön ki a mostani árammal éjszaka kb 0 megújulóval itthon... nyáron mikor 230 gr CO2 / kWh az áram akkor meg 50,6 gr CO2 jön ki kmenként. És tudok vele 15-ös átlag fogyasztás hozni ami kb 17-es töltés most télen de 20-szal számolok a kedvedért
és akkor egy gyári adat:
1 mai benzines autó: 1,2-es 100 le motor NEDC fogyasztása 5,9
- ami 124 gr CO2 / km
- itt kb 20%-kal fogyaszthat többet az autó
- azaz kb 150 gr CO2 / km
2 mai diesel autó: 1,5-ös 130 le motor NEDC fogyasztása 4,2
- ami 111 gr CO2 / km
- ezt pontosan tudom, hogy 5,6 liter fogyasztással el lehet járni (ismerek aki 7-tel jár vele )
- így a CO2 valós értéke valahol 148 gr CO2 / km
őőőő akkor tehát kijelenthetjük, hogy ma Magyarországon ugyanakkora autó elektromos motorral 50,6 - 82,5 gr CO2-t bocsát ki attól függően, hogy mikori árammal töltjük (nyári vagy téli), sőt ha otthon a napelem dolgozik akkor a mostani napelemmel ami otthon van 1 nap alatt termelt árammal otthon tele tudom tölteni ... Ja és itt számoltunk töltési veszteséget és szállítási veszteséget
közben a diesel és benzin autók 150 gr CO2-vel tudják megtenni az 1 km-t ... És ebben nincs benne a kitermelés, szállítás, finomítás, szállítás benzinkútra CO2 terhe
Csak halkan jegyzem meg, hogy 6-8 liter benzin kitermelése, szállítása, finomításából egy elektromos autó körülbelül 30-40 kmt el tud menni... (és ez az elektromos áram a 6-8 liter üzemanyagra is szépen rárakódik
az, hogy neked hogy jött ki más fingom sincs de tuti nem jól számoltál , akkor lenne igazad ha itthon csak szénerőmű lenne, de nem az van ahogy még a németeknél is kb 100-110 gr körül jön most ki nyáron pedig 50 gr körül egy elektromos autó co2 kibocsátása... Lengyeleknél se mindig lenne igazad, de ott legalább télen teljesen sötétben csak szénnel kb valósak a számaid bár még akkor is legalább 20%-kal előrébb vagyunk / lennénk mint a diesel / benzin teljes láncnál -
Noukoum
veterán
válasz dabadab #1336 üzenetére
Nem érted. Mi lesz velem v8 nélkül? Ki fog felébreszteni alvás közben, ha nem az a személy akinek hobbija hogy hajnalban a sebességkorlát sokszorosával közlekedik szórakozásból? Hogy fogom tv-ből hallgatni a csodálatos hangját? Hogyan fogom utána szapulni a villanyautókat a 20éves 1.4-es autómból? Hiszen a villanynak nincs jó hangja érted a v8-nak meg van! Engem nem érdekel hogy mennyi autóban van v8! De létezik, és ettől én többnek érzem magam. A Föld? Az meg kit érdekel. Mire már gondok lesznek én úgyse élek..
Csak a v8„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
tha_answer
őstag
""A villanyautó 100 km-en 20 kwh áramot fogyaszt. Az áram átalakításának átlagos hatásfoka az OECD-ben a primary energy supply 30%-a. 20/0,3 66,67 kwh. 5 liter gázolaj energiatartalma 50 kwh. A gázolaj banyaszatanak, finomításanak és logisztikajanak a vesztesége energiára vonatkoztatva 10-30%. Vagyis az elektromos szempontjából LEGJOBB számok esetén 65 kwh 100 km primary energy supply igénye gázolajra es 67 kwh elektromosra. Vagyis energiafelhasználás szempontjából a gázolaj kevesebb energiát fogyaszt, tehát kevésbé szennyez."
na az elobb a 0,4-el meg a villanynak is kedveztem ebbol is latszik h ellene vagyok
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tha_answer #1343 üzenetére
és kit érdekel az áram átalakításának átlagos hatásfoka? Szerinted mikor egy ország energia mixéről beszélnek és határozzák meg a kWh-ánkénti CO2 értéket akkor nem a kész árammal számolnak? Ezért butaság amit írsz...
de berakom újra, hogy 1 kWh termelés CO2 "lábnyoma" mennyi a hatásfok lényegtelen, mert a termelt áramra számolt CO2 már tartalmazza a rosszabb hatásfokot is ... Tehát te kétszer osztasz le a hatékonysággal ... ami alapján nálad az erőművek átlagos hatékonysága nem 30% lesz hanem 9%kal számolsz a CO2 meghatározásánál. Azt is tudom, hogy ezt nem fogod belátni mert akkor az eddigi összes érvelésed kuka
Amúgy a Audi Hungáriánál Győrben lévő hőerőmű 90%-os hatékonyságon is tud üzemelni ősztől-tavaszig, mert felhasználják a termelt hőt is fűtésre és fólia sátrak fűtésére...
Szerkesztés után: tehát 1 km megtétele:
- a legrosszabb szénnel számolva 180,40 gr lehet a maximum CO2 kibocsátása egy elektromos autónak ha csak szénerőmű termeli neki az áramot
- 107,8 gr ha csak gáz van
- 50,6 ha biomassza
- 10,56 gr ha napelemet számoljuk (napelem gyártás, telepítés, felszámolással együtt )
- 2,64 gr ha atomerőmű vagy szél termeli az áramot[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz Noukoum #1342 üzenetére
Nem tudom. Olvass vissza és kiderül.
Anno a kétezres évek közepén az akkori munkámból kifolyólag sokat mozogtam alacsonyan iskolázott romák között. Az ő szavuk járása volt a hazudgálsz. Felnevettem amikor megláttam ezt leírva 2020-ban egy alapvetően tech fórumon. Nem beszólás volt, nincs mögötte semmilyen hátsó szándék. Ha esetleg megbántottalak vele... hát dolgozd fel.
...
-
Depression
veterán
válasz Noukoum #1333 üzenetére
"Nem ez volt a válaszom, olvasd el újra. Aki meg nem tud kifizetni egy fél lakás árát új autóra az ne vegyen új autót."
Ez a válaszod arra, hogy :
"Akinek nincs sok pénze (és nem is lesz) de van egy jól működő benzines vagy diesel autója, ami nincs még túlkomplikálva, az becsülje meg és óvja minden egyes rozsdapöttytől, használja, amíg még lehet"?
Meg arra, hogy:
"de vidéken még egy 993ca-s ősöreg Swift is maga a szabadság." F*ck Logic.Hogy ne csak idézgessek: Nálunk (Borsod) nem egy fél lakás ára egy elektromos autó, hanem közel egy teljes lakásé. Mire az itteni fizetésekből vesznek majd általatok lelakott elektromos autó, az már gazdasági totálkáros lesz, mert egy akksicserét itt semmilyen átlagember nem tud megfinanszírozni.
Mi 400k-ért vettünk egy kisautót 6 éve, és azóta is azzal közlekedünk 2 település között. Ez a jellemző itt. És ennek is van 2 véglete: aki a 400k-es kisautóját szigorúan karbantarja, jobban, mint te a 10m-sodat, és van, aki addig megy vele ráköltés nélkül, amíg alkatrészként el nem adja a végén. Bontóba nem viszik, mert az pénzbe kerül.
Bármely csoporthoz odaállnál, hogy mostantól ne legyen autód, ha egy ház árát nem tudod kifizetni, még töltened sem kellene az autódat, mert repülve hazajutnál, úgy picsán lennél rúgva a felsőbbrendűségeddel együtt. A kocsidért sem kellene visszajönnöd, mert a GPS-eden kívűl amúgy sem találnál már mást a koordinátákon.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
senior tag
válasz Ezekiell #1332 üzenetére
Szigorúan véve a váltó tényleg felesleges (mert van olyan villanyautó, amiben nincs). De azért lehet hasznos. És állítólag a jövőben várhatóan terjedni is fog.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
tha_answer
őstag
amennyiben az 55gramm tenyleg primerrel valo szamitas utan jon ki, akkor valid a kollega szamolasa, es a Te szamolasod is ha grammokat akarsz szamolni. de az alabbi iras nem feltetlen grammokra vonatkozott, lasd utolso mondat.
most nagyon rafeszultel a grammokra. mit is irt szepen bambano? hogyha lenne fuzios eromu megfoznenk magunkat instant
ennek ismerteben olvasd el es ertelmezd megint:""A villanyautó 100 km-en 20 kwh áramot fogyaszt. Az áram átalakításának átlagos hatásfoka az OECD-ben a primary energy supply 30%-a. 20/0,3 66,67 kwh. 5 liter gázolaj energiatartalma 50 kwh. A gázolaj banyaszatanak, finomításanak és logisztikajanak a vesztesége energiára vonatkoztatva 10-30%. Vagyis az elektromos szempontjából LEGJOBB számok esetén 65 kwh 100 km primary energy supply igénye gázolajra es 67 kwh elektromosra. Vagyis energiafelhasználás szempontjából a gázolaj kevesebb energiát fogyaszt, tehát kevésbé szennyez."
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Depression #1346 üzenetére
volt 15 éves autóm akkor adtuk el amikor évente 200-500e Ft között volt a fenntartása... persze mi mentünk vele évi 20e kmt de mindig jött elő egyik másik probléma...
amúgy az akkuk ára 10 év alatt a 10edére esett ... ha a következő 10 évben hasonlóan fog csökkeni az ár akkor (a most 700e körül van 15 kWh akku azaz) kb 1,5-2 millió most egy akkumulátor egy kocsiba (30 kWh körüli) akkor 10 év múlva szerintem reálisan 300-400e Ft lehet egy akku akár a mostani autókba de ha 800e akkor is a régit el lehet adni fele harmada áron tehát érték. Most is volt nemrég Tesla akkucsere videóban, hogy a használt akkut el lehet adni 3-4 millióért bontva miközben a felújított 5-6 millió forint körül szerezhető be... És ez egy 40 milliós autó akkuja volt.Ráadásul az akkuk cellánként vagy modulonként javítható tehát nem annyira megoldhatatlan. Tény, hogy jelenleg még drága, de 10 év sok idő
-
veterán
válasz tha_answer #1348 üzenetére
akkor tehát egy diesel benzines hatásfoka hasonló mint az elektromos áram termelés csak közben a kibocsátás mix jobb tehát egy elektromos és diesel autó ugyanúgy jár hozzá a föld felmelegítéséhez de közben kevesebb CO2-t bocsát ki (és nem beszéltünk szálló porról, fékporról, elhasznált olajról - olajcserék, CO, THC, NMHC, NOx, HC, stb .... kibocsátásokról)
Azaz kijött, hogy sokkal jobb 40 - 66% között csak a CO2-t nézve az elektromos. Köszönöm, hogy sikerült megértened
Új hozzászólás Aktív témák
- Vírusirtó topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Windows 11
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest