- MG4 menetpróba
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Mobil flották
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Redmi 9T - ha nem akarsz a töltőhöz ragadni
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
Hirdetés
-
Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
it A titkosított levelezést kínáló Tuta Mail arra panaszkodik, hogy a DMA bevezetése óta szinte eltűntek a Google keresőjéből.
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
menpee
aktív tag
"Szentkuti kollégával egyetértettünk abban, hogy a villanyautózás egy olyan terület, amellyel kapcsolatban azért van sok hitvita, mert az emberek elég markánsan a saját életmódjukból kiindulva döntik el, hogy egy elektromos kocsinak szerintük mennyi az értelme."
Ez az egy mondat tökéletesen elég lett volna a cikket összefoglalni és pontosan benne is van az írás legnagyobb hibája is: nem mindenki a főváros + a 3-4 legnagyobb város egyikében vagy közvetlen vonzáskörében él.
Itt felénk a távolkeleti parton, nagyon vidéken, az ismeretségi körömből nem is tudok olyat felidézni hirtelen, aki valaha új autót vett volna használt helyett. Lehet ide ujjal mutogatni, hogy "pff, csak 2 milla a max és nagyon max, de gáz", viszont ez a rideg falusi valóság. Ha a kocsimmal éppen kiküldetésen vagyok és be kell valahova ugrani 10km kitérővel, akkor itt nem lesz konnektor 5 kilométerenként akármelyik random benzinkúton, ha úgy adódna. Lehet mondani hogy nem fog úgy adódni, mindig figyelve lesz a hatótáv és előre fog tervezni a kedves tulaj és ez igaz is lesz az első út szélén maradásig. Elszámolás esetén 2 km-t azért legyaloglok oda-vissza egy benzinkútig, viszont olyan hosszú hosszabbítóm nincs. Ha egy áltagos minimálbéres munkahelyen felhozod, hogy bizony te töltenéd a kocsidat itt, úgy kiröhögnének, hogy egy hónap fülcsengés garantált.
Biztos jó dolog a villanyautókázás, de se ország- se világszinten nem vagyunk rá felkészülve, csak a lendület és a média hype hatalmas körülötte még.,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
-
BoC1ka
senior tag
Ugy latom nem ment at. A mai modern autok mar eleg jo szinten vannak karosanyag kibocsajtas szempontjabol. Sokkal mergezobb a foldre nezve tejeszacsical befuteni, de akar fatuzelesu kalyhat hasznalni mint euro 6 rol 7 re valtani. Eleg lenne megregulazni a tengeri aruszallitast es neben lenne. Egyebkent ha kornyezetet akarsz kimelni utazz vonattal
mindamellett megjelenik az elektroszmog is a villanyautoknal, ami eddig nem volt jelen.
harmadreszt inkabb kellene foglalkozni fekporral..amit linkeltel akar lehet valos is, europaban csekely a tankerhajok szama A fold nem csak EU bol all, Es itt szerencsere egyre kevesebb a fosszilis energiaforras, it van letjogosultsaga az elektromos autoknak. Kedvenc peldam Kina, ott van a legtobb elektromos auto...de a legtobb szenbanya is....mire eljut a kocsiba az aram mar szenneszennyezte a levegonket.
[ Szerkesztve ]
YNWA
-
WiZARD
addikt
Nem ment át, továbbra se jön.
Aki szerint euro6ból annyira tiszta levegő jön (sőt egyesek szerint még tisztítja is a levegőt), azok nem tudom miért nem ezt szívják, utána elvileg lehetne beszélgetni a túlélőkkel hogy tényleg annyira tiszta-e.
(Értem, hogy közvetlenül nem az autók teszik tönkre a földet, de azért azoknak is van szerepe. Ezzel tudunk valamit tenni, akár egyéni szinten is, áruszállítást szabályozni nem tudjuk, max próbálni kevesebbet igénybe venni. De erre is ugyanaz lenne a válasz a többségtől, mert drágább a nem kínait venni és kinek van pénze ilyen luxusra.)Igen, vannak nagyobb szennyezők mint az autók. De pl nagyvárosokban továbbra is jelentős tétel az autó, viszont nem anynira jellemző a fatüzelésű kályha.
Fékpor eleve jóval kevesebb az elektromos autóknál.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Fred23
nagyúr
Az úgy más. Viszont rengeteg nem ingázó városlakó tart kocsit azért, hogy beguruljon az ~1 km-re lévő munkahelyére, illetve meglátogassa havi 1x a 100+ km-re lévő random rokont. Na ők azok, akik szerintem inkább váltsanak tömegközlekedés + bringa / roller / motor / robogó / stb.-re.
[ Szerkesztve ]
-
BoC1ka
senior tag
Ugyan mitol lenne kevesebb fekpor? Az energiavisszanyerestol? Sot...egy elektromos auto tomege nagyobb, nagyobb fekero szukseges azaz nagyobb tarcsa, betet.
budapest eleg nagy varos ugye? Nezd mar meg mennyi gyar van budapesten es agglomeracioba ahol tobbet lehetne nyerni. Masfelol a kedves fold epp leszarja hol laksz es hol szennyezel.
Szopatjuk europat euro6 rol 7 re mikor sokkal jobb eredmenyeket lehetne elerni indianan euro -2 rol a tavalyira. Nincs problemam hogy javitsunk a technologian, de legyenek realis elvarasok. Lassan ott tartunk h kivonul az osszes nem europai marka a toyota kivetelevel, aztan beleponek vehetsz 8 ert autot...
[ Szerkesztve ]
YNWA
-
WiZARD
addikt
Pontosan, az energiavisszanyeréstől.
Azért a tavaszi covid-19 korlátozások során elég szépen kiderült, mennyit javít Bp levegőjén ha kevesebb autó van az utakon.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
julius75
aktív tag
Valószínűleg (fő)városlakóként neked Újpestről indulva már az M1 kivezető világvége távolságot jelent, de hidd el, ez másokkal nem így van.
A cikkben felsorolt megoldások, úgy mint munkahelyről elvinni, baráttól köcsönkérni, bérelni mind - mind tökre életszerűtlen, főleg vidéken.
Majd ha valós árban és létező mennyiségben lesz alternatíva a Suzuki Splash-tól kezdve, na akkor nyer értelmet a cikked is.
Addig csak egy butasághalmaz.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
A mai modern autok mar eleg jo szinten vannak karosanyag kibocsajtas szempontjabol.
Oké, akkor egy zárt garázsban járasd az autódat egy fél óráig, letekert ablakokkal - ja, hogy ANNYIRA azért nincsenek jó szinten.
Persze, rengeteget javultak, de attól még bőven jön belőlük egy csomó káros anyag.Ugyan mitol lenne kevesebb fekpor? Az energiavisszanyerestol?
Attól. Egy elektromos autó a fékezések elenyésző százalékában használja cask a féktárcsát, amúgy mindent intéz a generátorüzemmód.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
félisten
Minden nézőpont kérdése. Okok: Tankolni max pár perc, annak is nagy részét az viszi el, hogy lassan megy a benzin a tankba.
Töltés: Otthon (ez nagyon fontos pont), minden más helyen időt kell eldönteni. Ebből következik, hogy kell a bazi nagy hatótáv, jobban kivédi, hogy bárhol csak azért üljek, mert tölt az autó.Mindez a címhez.
-
Fred23
nagyúr
válasz arnyekxxx #58 üzenetére
... és csinálja a dugót, meg foglalja a parkolót. Komolyan, vannak helyek, amik gyalog vagy kerékpárral lassan már instant tüdőrákot okoznak. Mer' sok ilyen marha van, akit nem zavar a dugóban araszolgatás, mindegy, ha gyalog is kábé ua. idő lenne, a seggének jobb a kocsi.
-
julius75
aktív tag
-
WiZARD
addikt
Legalább tájékozódnál a témáról, mielőtt ennyire okosnak akarsz tűnni
Sajnos ez most nem sikerült.
Vicces milyen meggyőződéssel tud érvelni a villanyautó ellen a többség, 0 vagy közel 0 tapasztalattal/ismerettel
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
LittleLombax
csendes tag
Ez a cikk azért a magyar társadalom érzésem szerint legalább 90%-át jól arcon vágta. Alapvetően nem értem soha, hogy miért él sok cikk (nem kifejezetten ezen az oldalon, hanem úgy en bloc a magyar online sajtóban) azzal a feltételezéssel, hogy m.o.-n mindenki a fővárosban él? Egy esetleges probléma esetén sok sikert ahhoz, hogy egy vidéki kisvárosban találj egy megfelelő szakembert aki majd helyre teszi neked a Teslát. Arról ne is beszéljünk, hogy hány ember lakik lakásban, így az otthoni töltés lehetősége nem létezik. Illetve az is nagyon szép gondolat, hogy a kisebb hatótávval rendelkező elektromos autók olcsóbbak, mint azok, amikkel 350+ km-t lehet egy töltéssel megtenni, viszont ez nem változtat azon, hogy még mindig ilyen 11-12 millió forintos kezdőárakról beszélünk. Mindez úgy, hogy az emberek túlnyomó többsége szvsz ilyen nagyon max. 4 millióig gondolkodik autóvásárlás esetén és a magyar autóállomány átlagos életkora 10 év felett van.
Második autónak tehát megfelelhetne egy e. autó, de egy középosztálybeli magyarnak, (vagy akár nyugatinak) még első autónak is totál megfizethetetlen. Az a rész ahol arról van szó, hogy cseréljünk egy baráttal nyaralás idejére külön tetszett. Őszintén, aki olyan körökben mozog, hogy van olyan barátja, akivel elcserélné a 12+ millás kocsiját 1-2 hétre, annak nem hinném, hogy ne lenne pénze egy másik autóra, amit kifejezetten ilyen célra használ, de amíg ott tartunk, hogy Pista kiteszi fb-ra az audit amit most vett 5 milláért használtan hitelre, addig erről beszélni is felesleges. Az meg már csak nagyon zárójeles véleményem, hogy ha mondjuk évi 4-5x megkérni egy barátot arra, hogy cseréljetek kocsit, már bunkóság. És nem, ha valaki vesz egy új kocsit az nem fog bérelni egy másikat azért, hogy karácsonykor vidéken töltsön 3 napot.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Gratulálok. Mindenféle érvelés helyett rólam feltételezel dolgokat és személyeskedsz. Igazán elegáns.
(Csak a margóra: télen Bp, nyáron vidék. Ott mondjuk mindig rettegek, mert messze az M1 kivezető.)
Ha képes lettél volna elolvasni és értelmezni is a cikket, akkor abban PONT ugyanaz van leírva, amit itt habzó szájjal sérelmezel. Olcsó, kisméretű, elektromos autókra lenne igény. De igazából ezek után már nem várok el tőled semmit.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz LittleLombax #67 üzenetére
Nézd ebbe kicsit felesleges belemenni, de azért izé: "2019-ben a lakosság 70,5%-a városokban, illetve városi közösségekben él."
Akik meg ezeken kívül élnek, ott azért én feltételeznék egy kertet és egy konnektort.Még mindig nem arról szól a cikk, hogy azonnal üljél villanyautóba. Arról szól, hogy ha valaki a saját élethelyzetében és töltési lehetőségeit ismerve ebben lát rációt, akkor nem feltétlenül az a vezérelv, hogy ennél is nagyobb legyen a hatótáv, mert nagy valószínűséggel nem használja majd ki, inkább el kéne engedniük az erőlködést a gyártóknak és a baromi nagy, nehéz és drága akkuk helyett kisebb, városi használatú, alacsonyabb hatótávú, de jóval olcsóbb kocsikra lenne szükség ahhoz, hogy ezek a természetes élőhelyükön (város) elterjedjenek.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
BoC1ka
senior tag
Nem...csak nezegetem...amugy Meg ismerkedo fazisban vagyunk.
De basszus fekezek. A fekpedal fekkorre van kapcsolva. Ha benyomom a kis hidraulikus kor a pofakat mozgatja nem a “generator uzemmodot” kapcsolja be...arra ott van a flepni a kormany mogott amugy...full masik rendszer.
De persze en vok a tudatlan. Mindegy is. Gyozz meg ervekkel ne csak frocsogj.
#78, muszaj atmenni facebook telex hir ala kommentelo szintre? Magadat minosited az ilyesfajta kommentekkel nem engem.
[ Szerkesztve ]
YNWA
-
dabadab
titán
Ha benyomom a kis hidraulikus kor a pofakat mozgatja nem a “generator uzemmodot” kapcsolja be...arra ott van a flepni a kormany mogott amugy...full masik rendszer.
Próbáld meg azt a flepnit egy kicsit nyomkodni, mert azzal tudod beállítani az egypedálos üzemmódnál (vagyis nem kell nyomni a fékpedált, a gázpedállal intézel mindent, kb. mint a dodzsemeknél ) a lassítás nagyságát.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Bog
HÁZIGAZDA
Ööö, igazából valószínűleg pont a "generátor üzemmódot" kapcsolja be, mint a legtöbb e-autó. Van egy általában érezhető pont a fékezés során ott, ahol már ténylegesen a tárcsákat használja, de amíg a pedálerő által elérhető lassulást összehozza a motor ellenállása, addig nem működnek a klasszikus fékek. Annyira össze van kötve a két rendszer, hogy az ID.3 adaptív tempomat esetén lassulásnál konrkétan maga húzza be a fékpedált a talpad alól.
Mondjuk ez annyiból mindegy is, hogy bármilyen üzemmódban is közlekedsz, az elektromotor ellenállása mindenképpen kíméli a fékeket, az általános 30k kilométeres fékbetét-ciklus helyett a tapasztalatok ennek minimum a dupláját mutatják, tehát az a megállapítás helytálló, hogy ha a fékpor miatt aggódsz, akkor ez az aggodalom egy e-autónál nem kéne nagyon szívbemarkoló legyen.
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
nagyúr
Egy nem igaz. Először a generátor üzem kapcsol be (brutál tud fékezni). Ha nem ugrik eléd valaki, vagyis nem vészfékezel, akkor gyakorlatilag a hidraulikus fékkörnek semmi dolga, max az utolsó pár méteren, amikor csak rögzíti már az autót, de akkor meg minimális a kopás. Egy elektromos autóban simán elmegy 100k km-t egy fékbetét garnitúra...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
Somatom
veterán
Megrakják a kamiont Németországban használt újságpapírral. Azt 500 Km -rel arrébb lerakom Svájcban. Onnan 100 -ra megraknak használt újságpapírral és visszajövök németbe. Ez egy kis cég, csak 50 kamionja van. Igyekszem környezettudatosan vezetni és így kihozok 33 literből 100Km -t. Vehetnék még villanyautót az átlag 8 literes fogyasztású autóm helyett, de biztos itt kéne kezdeni a környezettudatosságot? Persze, tudom, hogy a lelkiismeretemre kéne hallgatnom és fel kéne mondanom, de akkor végképp elveszíteném a lehetőséget arra, hogy villanyautó vásárlásával óvhassam a környezetet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dani0504
tag
Pár dolog eszembe jutott így a kommenteket átolvasva.
Jelenleg a villanyautózást, a helyén kell kezelni, amire a nagy többség szeretné arra még nem jó(értsd: Nagy akksi sokat elmegy 3 perc töltés). Kis akkumulátorral szerelt autók a városban igenis alternatíva, főleg Budapesten ahol azért elég jól kiépített a töltő infrastruktúra. Utána következnek a megyeszékhelyek, ahol azért vannak töltők, de keresni kell őket. Ettől kisebb településeken el is felejthetjük a közterületi töltést, marad az otthoni. Ha csak otthon tudod tölteni akkor már megy a matek, hogy hova hogyan érsz el úgy, hogy haza is jussál.
Az autógyárak azért gyártanak ilyen batár nagy autókat nagy akkuval, gyors töltéssel, mert mint minden extra először drága autókban van. Azért , mert ők ki tudják fizetni és itt van a legnagyobb haszonkulcs is. Ezalatt a technológia szépen fejlődik és szivárog egyre kisebb kategóriákba, míg el nem terjed szinte mindenhol(Pl.: navigáció, led fényszóró, stb.) a tömegtermeléssel.
Amennyiben a költségeket nézzük a villanyautóba való beruházás nagyon magas, 9-12 millió egy kis városi autóért irreálisan sok évi 10e Km-hez. Lehet itt jönni azzal, hogy majd meg fog térülni hosszabb távon, meg a szerviz költség stb., de szerintem nem fog.
Saját maga részéről az évi 40-60e Km-emhez a következő 10 évben értelmes autót nem fognak gyártani az tuti. Egy feltöltéssel nyáron klímával, télen fűtéssel 7-900 Km hatótáv., tankolási idő max 10 perc. Amennyiben mégis akkor az ára lesz a kérdés.
"A lényeg az, hogy a kacsák előtt mindig legyen víz!"
-
Somatom
veterán
-
beadzo
kezdő
Nálunk van 3 autó és 3 motor, ami közül tudnék választani, hogy bejárjak napi szinten a faluból egy vidéki városba dolgozni. Az esős napokat kivéve télen-nyáron minden nap bringával járok, ez napi kétszer 7,5 km. Többen kérdezték, hogy miért nem megyek autóval. Erre csak annyit tudtam mondani, hogy ők a kifogásokat keresik, én a lehetőséget. Plusz egyszerűen sajnálom beindítani az autót-motort ilyen rövid távra.
De egy elektromos autón (vagy motoron) többször elgondolkodtam, hogy asszonypajtinak mennyivel jobb lenne. Azonnal nyomhatná, nem kellene a bemelegedésre figyelmeztetnem mindig. -
arnyekxxx
veterán
"2019-ben a lakosság 70,5%-a városokban, illetve városi közösségekben él."
És? Én is városban élek, megyeszékhelyen kertes házban de nekem is az utcára kellene kilógatni a hosszabbítót mert ez egy ilyen kertes ház. És mit csináljon az a 80% aki a város nem családiházas részében lakik? Lógjanak esténként a hosszabbítók a lakásokból az utcákra a parkolókig? Mindenki parkolja le az autóját a legközelebbi villanykúthoz éjszakára? A városban van vagy egy tucatnyi töltőhely, kicsit sűrűn kellene állni.
-
Ezekiell
veterán
válasz Kolondrum #62 üzenetére
Aki 300-400+ km-t megy rendszeresen az autójával egyhuzamban, az ne vegyen villanyautót. Mindenki másnak bőven megoldható - max nem akarja.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ck.
addikt
-
Fred23
nagyúr
válasz arnyekxxx #87 üzenetére
Lehet, túlreagálom kicsit, de nagyon zavarnak az ilyen felfogású emberek, vagyis akik szerintem kábé a semmire tartják a kocsit, miközben sehol sincs elég parkolóhely, és rengeteg a dugó nem egy utcában. A mi környékünk például -megyeszékhely- egy betondzsungel, teli tízemeletes panelházakkal; megszámlálhatatlan veszekedést hallottam már azért, mert a saját háza előtt se tudott parkolni valaki. Racionálisabb járművásárlásokkal lehetne mindenkinek helye; ha csak annak lenne kocsija, akinek tényleg nagyon indokolt.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz arnyekxxx #91 üzenetére
Ne haragudj, de ki beszélt itt rólad? Azt az állítást óhajtottam megcáfolni, mely szerint a probléma az anyaggal az, hogy túl fővárosi-központú.
Nem az.
Ugyanebben a hozzászólásban (amit vagy nem olvastál végig, vagy vidáman ignoráltad) az is szerepel, hogy nem arról szól a cikk, hogy azonnal üljön át mindenki e-autóba, hanem arról, hogy mit kéne másképp csinálni a gyártóknak és arról, hogy aki megteheti az e-autóra való váltást, az ne rettegjen a hatótávtól.
Magyarán a cikk téged nem szólít meg, max teoretikusan tudsz hozzászólni úgy, hogy elképzeled, hogy másfajta helyen is laknak emberek.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali notebookos kérdések órája
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Autós topik
- MG4 menetpróba
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 5
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- BestBuy topik
- További aktív témák...