- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
válasz Donki Hóte #399 üzenetére
Ehhez tegyük hozzá, hogy ez az akkortól telepítendő új napelemekre (és elszámolási szerződésekre) vonatkozik. Az akkor már meglévő szerződések elszámolása tudtommal nem változik (persze erre is simán hozhatnak bármikor egy módosító rendeletet).
-
Depression
veterán
Miskolcon lakom, Arnóton dolgozom, Felsőzsolcán van boltunk, ahol a párom dolgozik. A 3 hely oda-vissza nem éri el a 15km-ert. Zsolcát, és Arnótot egy körforgalom választja el, a lakásunktól pedig 6km-re van mindkettő. Havi 15k-ért takolunk, ebben benne vannak a nagybevásárlások is. A bérlet egy személyre sokkal többe fájna.
Az, hogy a nagyfaluban havi 10k-ért egy megyényi területet bejárhatsz, az nem vígasztalja a magyarok 70-80%-át. A mi kocsink nem ér 200k-et se, ha eladnánk, de havi 10-20k-et spórolunk vele, hogy van.
Egy elektromos autó meg itt egy lakás árával vetekszik, és egy 40+ diplomás alkalmazottnak is elérhetetlen. Ezt az autót 6 éve vettük 400k-ért (peugeot 206). Ha bevezetik a kötelező elektromos autókat, akkor ebből veterán lesz, mert qrva élet, hogy nem veszek/veszünk itt a vadkeleten olyan használtautót, amibe csak egy akksicsere az autó értékének legalább 5x-ébe fáj.[ Szerkesztve ]
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
dabadab
titán
válasz mjani1172 #402 üzenetére
Ezt a karbantartás dolgot azért ne erőltessük.
Ha az ember egy normális autót vesz, nem igazán van gondja évekig.Megmaradva a valóságban a jelenlegi villanyautók kötelező/ajánlott szervizei nagyjából feleannyiból jönnek ki, mint a belsőégésű megfelelőjüké és kb. annyiból állnak, hogy évente cserélnek pollenszűrőt, kétévente meg fékfolyadékot.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
veterán
válasz cinemazealot #401 üzenetére
Nem! A 2021-től állami támogatással telepítendő napelem rendszerek esetében már 2021-ben ez lesz a szabályozás, 2023-tól minden napelem rendszer esetében megszűnik a bruttó elszámolás.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Ck.
addikt
A márkák stimmelnek, a sorrendet nehéz lenne leírni, ráadásul többször ismétlődő szekvenciák voltak, azonban következő alkalomra mindig eltért a sorrend.
Kiegészítés, volt egy lengyel és egy ruszki is, utóbbi volt a 29 éves Zsiga. Vele volt a legkevesebb bajom.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Depression #403 üzenetére
Nem vágom, hogy ezt mire reagáltad. De, 15Km nem táv, annyit símán elbringázgatok a napi ügyintézés közben. Persze, nem derékig érő hóban, de sokat mondok, ha három hónap van egy évben, amikor gáz a bringázás.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
válasz mjani1172 #410 üzenetére
Elég nehezen megy neked a szövegértelmezés, ha szerinted bárhol olyat írtam, hogy a hibrid hülyeség. Fuss neki újra
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
dabadab
titán
válasz mjani1172 #411 üzenetére
Amikor néztem, a Toyoták kifejezetten drágák voltak a versenytársakhoz képest és a karbantartási költségek sem tűntek túl barátságosnak.
Nyilván ez új autóra vonatkozik, arra nem, hogy vesz az ember egy 15 éves darabot aztán három évig olajcserére se költ.
DRM is theft
-
mjani1172
addikt
A Ducatomat újonnan vettem. Most 8 éves, van benne 200000 a kötelező túl nem volt vele gond. A Suzukim 6 éves, 40 ezer van benne, csak évente a kötelező szervíz, ugyanúgy az Atecam amit szintén űjonnan vettem , és csak egyszer volt a kötelező szervízben. Van egy Audim azzal sem volt gond.
-
mjani1172
addikt
válasz Ezekiell #412 üzenetére
A hibrid az más Van annak is hátránya (cipeled a rohadt nagy benzinmotort feleslegesen a városban + szervízelés nem lesz olcsóbb) - szóval plugin hibridet én csak nagyon ritkán tudnék jó szívvel ajánlani.
A személyeskedést és hülye megjegyzéseidet mellőzd kérlek.
Ezt írtad, és ebből arra következtettem, de akkor ezek szerint azért nem ajánlod jó szívvel, mert jó dolognak tartod.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz Donki Hóte #405 üzenetére
Szerintem elbeszélünk egymás mellett vagy keversz néhány fogalmat. Jelenleg szaldós elszámolás van érvényben függetlenül attól, hogy állami támogatásból telepíttettél napelemet vagy sem. Ez 2024-től a 2023.12.31-ig telepített (és szerződött) napelem rendszerekre is így lesz (legalábbis ezt ígérik), utána -- új belépőként -- szaldós elszámolásra már nem lehet szerződni, csak bruttó elszámolásra, amikor a vételezett és a leadott energia ára nem lesz jogszabályilag azonos, hanem a szolgáltató dönt mindkettőről, amik így el is térhetnek. Legalábbis ez a cikk ezt mondja és elég sokan hivatkoztak rá. Az Általad elmondottakra van valami linkelhető forrásod?
-
egy normális családi autónál 30-40k-ból megvan a kötelező szerviz, ha nem zúztál le semmit. ez azt jelenti, hogy ha csak a szerviz költséget nézzük, 100 év után térül meg a villanyautó. A villanyautónak is van futóműve, ráadásul akár egy tonnával is többet kell cipelnie, tehát az nem olcsóbb. fék kell bele, mindegy, hogy azért cseréled, mert lekopott, vagy azért, mert kihasználatlanság folytán tönkrement. a kasztni az ugyanolyan kasztni. szóval kb. a motorolajat, olajszűrőt meg a benzinszűrőt spórolod meg. ha falábad van, akkor 15 évente kuplungot is cserélni kell a benzinesben... viszont például mennyi szoftver van egy g astrában meg egy id.3-ban? a g astrát kiadták időre, nem 14 hónap múlva...
tehát maradva a valóságban, a villanyautó szervize sem sokkal olcsóbb, mint egy normális autóé.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
egy normális családi autónál 30-40k-ból megvan a kötelező szerviz
Ez az adat honnan van? Mert amúgy inkább 50k+ összegeket szoktam látni.
viszont például mennyi szoftver van egy g astrában
Nyilván elkerülte a figyelmedet, hogy 2020 van és jelenleg K Astránál tartunk.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
mjani1172
addikt
Nem vagyok "ilyen értelemben" szerencsés.
Ez hozzállás kérdése is, én, mivel nagyon jó szemem és fülem van ezekhez, észreveszem a hibát de ha nem komoly, nem bosszantom magam, átlépem, a melóm is rengeteg, nincs időm, kedvem apróságokkal foglalkozni.
Pl: van ismerősöm akinek megkarcolták a Lexusán a lökhárítót, kicseréltette, majd tolómérővel méregette a hézagokat és most pereskedik a szervízzel.
Igaza van? Igen, mert tényleg nem 100%.
De ezen bosszankodik és megy az ideje,szvsz értelmetlenül. Megéri? -
Ck.
addikt
Csak rutin karbantartást soroltál fel. De azon kívül van még hosszbordásszíj, vezérműlánc/szíj, befecskendezők, nagynyomású szivattyú, dpf, turbó, kettőstömegű, kuplung, vagy automatánál ott a hagyományos hidrodinamikus vagy CVT, esetleg duplakuplungú, akkor itt is történhetnek dolgok, valamint ott a katalizátor, kipufogó rendszer és még sorolhatnám egy darabig. És akkor még egy komplett motor generálról nem beszéltem, ha rendet tesz a lánc (ala’ BMW), vagy épp elkopik a vezérműtengely vagy olajpumpa (ala’ VW csoport). Ott van továbbá a modern motorok kokszosodási problémája is. Reggelig lehetne sorolni milyen alkatrészek tudnak meghibásodni egy ICE-ban, amikkel az BEV-k nem rendelkeznek.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz CanceRed #355 üzenetére
szerintem előbb nézd meg az euro 6-os motorral szerelt autókat ha hasonló felszereltséget kérsz bele akkor máris nincs 1-5 arányú árkülönbség... ha meg egy használt autót hasonlítasz egy új elektromoshoz vagy egy fapados Daciat egy Teslahoz akkor elég komolytalan a kijelentésed. Bár máshogy nem jön ki a 1/5 arány ... a tankolás is sokkal de sokkal más számokat produkál...
Nézzünk egy elektromos e208 - 208 párost ... hasonló felszereltég között van kb 4 millió különbség (ha ettől eltekintünk akkor 5 körül lesz a különbség)
tehát fél áron tudsz venni elektromost... Persze ha nem pályáztál. e208-at el lehetett hozni 8,5 millióért nyáron a diesel automata válltós hasonló felszereltségű autó 7,5 volt ... benzines meg talá 6,7- Diesel / benzin költségei szervizelése kb 2x-ese az elektromosnak...
- Tankolási költsége 2400 vs 800 Ft
- nincs fékpor nem kopik a fék sem
- nincs részecske szűrő, adblue adalék, fap, esetleg kettős tömegű vagy automata váltó ....
Melyik lesz szerinted a drágább? 10 évesen adblue, részecskeszűrő és váltó csere egy dieselben, vagy egy akkucsere egy elektromosban (10 éves akkutechnológiával? ) Mennyi volt 10 éve 1 kWh (1200 USD körül volt) akku ára és mennyi most (100-130 között van)?
mai akkuk (lifepo) 4000 ciklust tudnak. Az egy e208-ban (ha az van - nem találok információt) akár 800000 kmt is jelenthet (egy töltésre 200 kmt számoltam) ha ennek csak a felét tudja stabilan akkor bőven kiszolgálta a kis autó életkorát... Nézz meg ma egy 15 éves diesel autót 400e kmrel a kutyának se kell és szinte semmire se jó -
doooo
veterán
válasz HUN_Sector #323 üzenetére
"Arról persze nem szól a fáma, hogy a lítiumos megoldással max tízmillió autót lehetne a föld erőforrásaival felvértezni és elfogyott az alapanyag."
Te meg mi a pokolról beszélsz? 10 millió? Elfogyott? Mi fogyott el? Milyen 10 millió? Miért beszélne a fáma olyasmikről, amiknek az ég egy adta világon semmi közük a valósághoz? -
axioma
veterán
válasz Donki Hóte #405 üzenetére
Nem, 2021-tol csak annak nem lesz szaldos a napelem, aki az igert 30-40%tamogatassal csinaltatja a rendszert, azzal keverheted.
[ Szerkesztve ]
-
szoktam számlát kérni, jobb alsó sarkában van ez az adat.
a k astrában sincs sokkal több létfontosságú szoftver, mint a g-ben. ha összecsinálja magát a fedélzeti szórakoztatóelektronika, az meg a kutyát nem érdekli.
hagyományos autónál nem láttam még olyat, mint az id.3-nál, hogy hónapokig áll a szállítás, mert nem bírják kisimogatni a szoftvert. és közben elfogy 1-2 fejlesztési vezető meg néhány fejlesztőcsapat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rolly
veterán
válasz CanceRed #385 üzenetére
egy első generációs leafet mai elektromos autókkal párhuzamba állítani nem gondolom, hogy fer... se akku temperálás nem volt és a 24-es akku állandóan csúcsra van járatva... ma már 40 alatt nem nagyon van új autó... és 50es is megfizethető (értsd a legolcsóbb elektromos kategóriában elérhető)
#386: mielőtt tőlem is megkérdeznéd e208-am van 50-es akkuval. nekem van "közeli" kapcsolatban lévő ismerősödnek milye van? -
Rolly
veterán
válasz Donki Hóte #396 üzenetére
egy ilyen balesetnél szerinted egy benzin / diesel autó milyen szerkezeti sérülést szerzett volna, ha egy 500 kg-os masszív akkutömb szétesett? Két darabba lenne az autó és tuti meghalt volna aki benne van sőt lehet a benzin is kigyulladt volna.
Itt meg ebben a balesetben az a csoda, hogy az akku nem gyulladt ki még ilyen hatalmas balesettől...
#399: az 2024 január 1 akinek ez előtt a dátum előtt van rendszere annak marad a szaldó. Tehát ha 2023 december 31-én indul a rendszere valakinek akkor (szerződő módosítás, inverter más típusra cseréig) megmarad a jogosultság... jelenlegi információk szerint akár 100 évig is persze ez nem igaz mert nem lesz már megfelelő típusú inverter .
2021 nyarán indul egy pályázat ahol 30-50% közötti vissza nem térítendő támogatást lehet igényelni napelem rendszerre akkor már aki így telepít bruttó elszámolásos lesz, de a rendszere 30-50%-a ingyen volt... szóval még így is megéri majd a telepítés. éjszakai-nappali áthidaláshoz egy 10 kWh-s akku csomag elég lehet cirka 1 millió körüli beruházás most -
a vezérlés 6-8 éveket kibír, tehát egy vezérléscserével akár 16 évet is elgurul egy autó, ehhez képest 60-70k-ból megvan. az üzemeltetési költségek szempontjából legjobb autómban nincs se kettőstömegű, se turbó, se automata váltó, se semmi ilyen modern filrefranc.
a bmw-t most hagyjuk, ők még mindig a robbanómotorban hisznek
"Reggelig lehetne sorolni milyen alkatrészek tudnak meghibásodni egy ICE-ban, amikkel az BEV-k nem rendelkeznek.": meg fordítva is. a belsőégésű motorokban nem divat a magasfeszültségű hálózat, a teljesítményinverter, az ilyen-olyan elektronikus vezérlés. mindenki csak attól retteg, hogy akksicsere. a többi nem szállhat el? a prohardver pc-s tápegységekkel foglalkozó topicja is üres? hát nem...
te jól jártál a sajátoddal, elhiszem. de ezt inkább kivételnek tekintsd, ne hosszú távú ténynek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rolly
veterán
van diesel autónk ami francia 5 év garanciával 5 évig nincs gond illetve 5 évnél 300e körül tudom ha akarom még 3 évvel bővíteni a garanciáját... Francia (Peugeot) autókba is ugyanaz a bosch gyártja az elektornikát mint a németbe , ahogy az adblue tartályt is ugyanaz a cég gyártja mint az audiba (mondjuk azok potyognak is )... alapból 2 év gari volt ezt 195e ft-ért bővítettük 5 évre... így bármi hiba van ami nem kopó alkatrész az ingyen javítást von maga után (eddig az adblue volt amit cseréltek), de az autó ezzel a hibával is tudtuk használni (ahogy más márkákat is lehet ilyenkor korlátozottan)
-
-
axioma
veterán
Oh bocs nem esett le, mas autos hirekkel nem vagyok kepben. My fault.
Nem tudom, h ujkent van-e, az utakon es hasznaltpiacon van, tehat opcio lehetne [meg ismerosnek van amugy]. Mondjuk az ara es a 4 szemely miatt csak ha hozzamvagjak akkor fogadnam el a rex-eset az ion helyett, az a keret nelkuli ajto meg visszafele nyilo hatsoajto... na jo, ion helyett talan, de ha mar zoe-m lenne, akkor me'g a rex-eset se biztos.[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
szerencsére pontos árakat tudok mondani Peugeot fronton mert van diesel is és van mostmár elektromos is:
szervízek diesel 308-asnál (évi 15-20e futás körül):
- 1 év 55e Ft volt (szűrőcsere adblue töltés)
- 2 év 110e Ft volt (szűrőcsere - adbluet én töltöttem - fékolaj csere futómű állítás)
- 3 év 55e Ft körül várható (de lehet cserélni kell már a fékbetéteket akkor 100e körül)
- 4 év 110e Ft minimum (de itt már kell tölteni fapot is, váltó olajat is, és ha ide csúszik a fékbetét csere akkor 250e alsó hangon...)
szervíz költségek e208 elektromos autónál:
- 1 év ellenőrzés: 15-20e Ft
- 2 év fékolaj csere: 80e Ft körül
- 3 év ellenőrzés: 15-20e Ft
- 4 év fékolaj csere és hűtő folyadék csere 150e körül
Ha ezt így megnézed kb fele a szerviz költség... de az üzemanyag a kulcs nem mindegy, hogy 6 körüli fogyasztást nézünk 2400 Ft-ért vagy 20 kWh-t 800 alatt álunk havi 40 körül van az üzemanyag ami most ennek harmadára esik - de van napelem szóval "nullázzuk"
#421Ck
kokszosodással nincs gond ha valaki drágább üzemanyagokat tankol és megfelelően használja az autót ... normálisan bemelegedik... dieselnél rendszeres a nagy távolság ha ez nincs meg akkor 30-40e kmnél már jönnek a benzinnél a kokszosodás, dieselnél meg a részecske szűrő hibák... elektromosnál meg semmi
#427Somatom:
átleg 15-18 kWh körül fogyasztást szoktak az autók átlagos használat (azaz nem csak autópálya) számolni plusz kb 10% töltési veszteség megy el hőre töltés közben... így jön ki, hogy egy elektromos autó 20 kWh-val egyszerűen számolható teljes évre nézve. Míg nyáron inkább 17 lesz ez télen inkább 22... persze van 1-2 autó ami kevesebbet fogyaszt (Ioniq m3) és van ami többet kicsivel (etron, ipace) 20x38 Ft (amennyi kb az áram bár inkább 37,5) az pedig nincs 800 Ft / 100 km
#430bambano:
nem tudom, hogy kihez jársz szervízre de nekem a vezérműszíj / vízpumpa csere 105e kmenként már a 2005-ös Fábiánál is 110-120e Ft-os költség volt . Szóval kellene majd a telefonszáma a szerelődnek, ha ezt ő kihozza 60e ft-ból -
Rolly
veterán
egy pozitív tapasztalat még az Evről... távfűtés nem kell garázs nem kell jeget kapargatni 30 percig járatni a motort, hogy télen leolvadjon az autó...
nekünk van garázsunk pont azért mert utáltam járatni havat és jeget kaparni az autóról... pár napja van meg az e208... távfűtés 45 percet ír, de 5-10 perc között már a -2-3 fokos kinti hőmérsékletnél leolvadt az autó és bent 15-17 fok közötti hőmérséklet volt... Kb 0 áramból még ha 3 kWh is fogyaszt turbó módban a hőszivattyú a kocsiban akkor is mennyi áram ez?
láttam videót egy Teslaról - nem hőszivattyús - -30+ fokban 5 perc 30 másodperc alatt már bent a kocsiban 20 fok volt .... persze bent még minden hideg, de egy diesel vagy benzines mennyi üzemanyaggal és mennyi idő alatt éri ezt el?
#437axioma pár napos az autó 22 kWh-s fogyasztással indultunk ma már 20,5 volt. a baj, hogy rövid távokat megyünk 15-20 km... az akku nem melegszik fel, új az autó én sportosan vezetek még élvezem az instant nyomatékot ... ma viszont mentünk egy 60 km-es szakaszt az volt a 20,5-es átlag... autópálya elején 35-40 körül evett aztán egyszer csak 27-30 közé csökkent a fogyasztás... gondolom addigra érte el az akku az optimális hőmérsékletet[ Szerkesztve ]
-
Mercel
senior tag
Ez egy jó cikk, csak nem nekünk.
Teljes mértékben szembemegy a kismagyar valósággal.
Magyarországon az emberek nagy része biztonsági játékos, mert nem bízunk senkiben és semmiben és azon szocializálódtunk, hogy "mi van ha..". Meg azon, hogy ha megtehetünk valamit hát tegyük meg mert ki tudja mit hoz a holnap.
Szóval, nem kell a nagy akksi, de ki tudja. És akkor legyen. Ezért inkább megvesszük naggyal.
Hülyeség?
Igen.
De ettől még ebben szocializálódtunk.
És hát a 10-15 éve tartó elmeroggyant és ördögi társadalmi összeugrasztásnak is vannak beágyazódott hatásai.
Szóval ez egy jó cikk, de nem nekünk.
Sajnos.Marcel
-
Rolly
veterán
sehol nem írtam, hogy az vegyen elektromos autót aki nem tud otthon tölteni... ennek pont az a lényege, hogy nem kell benzinkútra járni évközben max évi 20 alkalommal töltünk útközben (évi 20e km-ből) amúgy pont azt számolom, hogy 200-250e ft-ot megére egy 3 fázisú töltő itthonra, hogy gyorsan tudjunk tölteni, de lehet kihagyjuk, mert heti 3 éjszakai töltéssel a sima töltővel fel tudjuk tölteni az autót. Ilyen sima konnektort társasházak garázsában ki lehet alakítani, ikerházban nem probléma ahogy családi házban sem...
régi panelben lehet gond, bár a mi gyári alap töltőnk 2300 W-os 1500-as hajszárítók és porszívók vannak (porszívók csak voltak ) tehát egy panel garázsban se megoldhatatlan (10 órás esti töltéssel 20-23 kWh áram cirka 100 km-t lehet beletölteni -
Somatom
veterán
Panelgarázs? Azt hogyan? Az általam ismert lakótelepeken nincsenek garázsok, vagy ha van is pár, azokba csak kihalásos alapon lehet beállni. Bár a mi környékünk nem panel, de emberek tizen éveket várnak arra, hogy kibérelhessenek egy felszabaduló garázst.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
válasz mjani1172 #415 üzenetére
Tehát tényleg nem tudsz szöveget értelmezni, de azon a kommenten túl se jutottál, pedig beszélgettünk a hibridekről. Semmi baj, csak akkor ne "értem"-ezz a kommentedben, amikor láthatóan nem érted amit írok. Ajánlom hogy olvass tovább, leírtam, mikor tök jó a hibrid szerintem - és ne próbálj a számba adni olyat, amit nem írtam, miszerint a hibrid hülyeség.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Mercel
senior tag
Nekem tizenéves ladám volt, egy öreg bácsitól vettem még a munkásőr kitűző is bele volt szúrva a habosított műanyag műszerfalba.
Hát szerintem rohadt nagy mázlid volt a 29 éves zsiguliddal, ha nem volt sok gondod vele, mert az enyémet átlagosan két de max három hetente kellett szerelőhöz vinni. Általában apróságok miatt állt meg, de a végére kimondottan utáltam már.
Lassú, sokat zabáló, hangos, kényelmetlen, folyton nyűgösködő szarkupac volt, még a megboldogult kispolákom is megbízhatóbb volt pedig az egy igazi bontószökevény volt. Utána vettem egy Honda CRX-et, mintha egy másik galaxisba ültem volna át.
A sztorihoz persze hozzátartozik, hogy nagyon jó gazdától vettem és én is vigyáztam és költöttem rá, de akkor is. A kispolszkira meg szerintem senki nem vigyázott élete folyamán és egyszerűen rommá volt már használva, de az sose hagyott ott sehol.
Kiértiezt: )Marcel
-
ha ezeket a számokat nézem, akkor:
55+110+55+110 az 330 rugó.
35+80+150 az 260 rugó.
nekem, mint valamiféle matematikusnak, ez rohadtul nem a fele.
ha a 250 ezres becslésedet veszem, akkor esetleg.de nézzük más szempontból.
volt itt egy link, ahol leírták, hogy elmentek egy villanyautóval temetőkörútra. 18 ezer forint töltési költségért (kis csúsztatással) mentek 650 kilométert. Azon az útvonalon én a saját benzintemetőmmel tudok hozni kb. 8l/100km-es átlagot, 52 liter, az belefér egy tankba. Megtankolom púposra indulás előtt valamelyik városon belüli kúton prémium benzinnel, 420 forintos áron, 21840 forint.vagyis tankoláson bukok 3840 forintot. Viszont én egy fenékkel végigtolom, nem üldögélek 3-4 órányi kényszerpihenőn elektronvadászaton. Ez mennyit ér? ezer forint/óra költségmegtakarításért dekkol mindenféle istenhátamögötti helyeken, kényszerből eszik. ráadásul ebben a konkrét esetben meg is szívja, mert a töltések miatt csak sötétben jut el az utolsó temetőjébe. mennyit ér, hogy nem kell sötétben botladozni a sírok között? ráadásul lehet, hogy az a 650 kilométer nem is annyi, mert mászkált a városban a töltő után, tehát lehet, hogy még 3840 forint sincs a különbség? miközben milliókkal olcsóbb az autó (oké, a benzintemető nem, de egy racionálisan kiválasztott autó igen). És ha nem 100-as benzint veszek, akkor megint nem ennyi a különbség, hanem kevesebb.
az tisztán látszik, hogy hosszabb távú utazásra a villanyautó totális anyagi csőd. ezzel ekvivalens állítás: tisztán látszik, hogy *számomra* az én felhasználási szokásaimhoz a villanyautó totális csőd. igaz, ha ritkán bemegyek a városba, akkor azt sofőrös "villanyautóval" teszem. ti villamosnak hívnátok
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rolly
veterán
1) szervíz költség:
hát letagadnám a helyedben, hogy matematikus vagy (vicc)azért írtam, hogy fele, mert az alábbi tételek nem szerepeltek a biztos költségek között:
- 60e km körül bír ki egy tárcsa szett és 4 tárcsa van az már lehet több is mint tippeltem
- a tervezett szervíz díjakban nem volt adblue sem (4-5e Ft / év nekünk)
- 100e km-t megteszünk kb 4 év alatt tehát akkor jön a fap feltölése cirka 40e most ahogy nézem (szervízben tutti 60-70 e)
- váltó olaj (automata váltós az autónk) elvileg élettartam olajos azaz sosem kell cserélni de azt ajánják, hogy 60e kmenként azért cseréljüktovábbi költségek 100-120e km között:
- vezérműszíj csere várható, vízpumpa csere
- esetleg féktárcsa csereezek nincsenek az elektromos autónál, ha ezt kiszámoljuk lehet inkább harmada mint fel
2. temető kör...
- évi 15.000-18.000 kmt teszünk meg úgy, hogy otthon tudunk tölteni.
- évi 10 utunk van olyan esetben ahol útközben 2x fél órát kell töltenünk ~ kb 10x7000 Ft (de ekkor is az első 200 oda otthoni töltéssel megyünk és a táv 500 km amit megteszünk)
- évi 1 utunk szokott horvát tengerpartra vezetni ami 2x4x fél óra - ott még elég sok ingyenes töltő van - de ha fizetős akkor se para
Mert az utunk 95%-ban vagy rokonoknál tudunk tölteni (nekik kifizetjük) vagy otthonról indulva haza is érünk 200-300 km közötti hatótávval
mint látod nálunk évi 400+ ezer forint megtakarítással jár csak üzemanyagban az elektromos autóval (amúgy euro 6-os új belső égésű autóknál szerintem csak prémium üzemanyag játszik) és 4 év alatt kb 260-400e ft közötti szervíz költséget is.
4 év alatt így már nálunk kijön - állami támogatásnak köszönhetően - az autó felára. 10-15 évig tervezzük megtartani (azaz lesz benne 200-300e km amit az akku is kibír). 10-15 év múlva az akku akár mehet a házba ha bontjuk az autót és ott még ellesz 10-15 évig[ Szerkesztve ]
-
BerserkGuts
őstag
vegyétek akkor ha annyira jó
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Rolly
veterán
válasz BerserkGuts #447 üzenetére
covid után ha gondolod elviszlek egy körre vele csak 136 Le de jóóóó. Fábia (67 le) után megváltás volt a 120 le automata autó (erőben és az automata váltás miatt is), de ez a kis elektromos álom fele akkora helyre be lehet menni vele mint egy kézi vagy automata váltós autóval... amikor az automata váltó még gondolkodik és kezd felépülni a turbó nyomás akkor a kis elektromossal már kikanyarodtam és 50nel megyek
-
senior tag
Néhány random megjegyzés:
1. Amennyire tudom, jelenleg akkumulátor hiány van, így a gyártók nyilván olyan típusú autókba szerelik a korlátozottan rendelkezésre álló készletet, ahol az a legtöbb hasznot hozza. (Főleg, hogy amúgy is veszteséges az egész.) Nyilván nem a kis akkumulátoros kisautókba. Az autógyár nem környezetvédő szervezet.
2. Azt olvastam, hogy felmérések szerint a legtöbb (környezettudatos?) elektromos autó vásárló sokkal többet autózik, mint azt korábban tette (a benzin/dízel motoros autójával).
3. Feltételezem, hogy sokan vannak, akiknél az autó egyfajta biztonsági tartalék. (Meglenne nélküle, de néha jól jön, és ha váratlanul történne valami (pl. zombi apokalipszis), akkor meg szükség lesz rá.) És ilyen célra egy korlátozott hatótávolságú autó kevésbé kívánatos.
4. Én párszor már elgondolkodtam, hogy átállok autóbérlésre (mármint, hogy egyáltalán nem lesz autóm), nézegettem is árakat, de nekem mindig az jött ki, hogy havi egy-két néhány napos bérlet nem sokkal lenne olcsóbb, mint fenntartani egy sajátot, másrészről viszont sokkal körülményesebb lenne. (És persze a hármas pont: ha valami történne, és hirtelen az átlagnál többet kellene autózni, akkor hatalmas bukta lenne.)
5. Már elhangzott, de nem lehet eleget mondani: elektromos autóból sem fér el több az utakon, mint belsőégésűből, így alaposan meg lesznek adóztatva. Ennek első előjelei, már látszanak is talán.''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
tehát szerinted az elektromos autóban, amiben sokszorosan komolyabb hűtés van, mint a benzinesben, nem lesz vízpumpa csere? meg nem lesz tárcsafék csere? meg nem fogod cserélni azt a két marék szenzort, amivel az egész kócerájt ellenőrzik? tévedsz...
most azokról az anomáliákról ne is beszéljünk, amikor a tesla nem bír beragasztani egy üveget... valami mindig pereg róluk. a többi villanyautóról is lehetne történeteket hozni, ha eléggé el lennének terjedve.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- ÚJ Független Apple iPhone 15 128GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- ÚJ bontatlan aktiválatlan Apple iPhone 15 256GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA