- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Elvörösödik az Xperia 1 VI
- A Galaxy A54 és az A34 is megkapta a One UI 6.1-et
- Yettel topik
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
Red Dead Redemption - Újabb jel, hogy PC-re is megjelenhet?
gp Vajon a Rockstar meddig húzza még az időt azzal, hogy végre elhozza még egy platformra a játékot?
-
Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
it A Bloomberg szerint az Apple arra készül, hogy az USA-n kívül is piacra dobja a drága Vision Pro headsetet.
-
Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
ma A Telekom saját márkás modelljeinek új generációja jelentős előrelépés az első T Phone-okhoz képest.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hallosz
senior tag
[ Szerkesztve ]
Mert lakni, muszáj.
-
Taranti
senior tag
Én is láttam már X6 BMW-t, néztem ez hogyan lehet. Hát így...
Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.
-
hardzsi2
aktív tag
Még jobban kilóg a lóláb, ha azt nézzük, hogy pl. a Prius 4 nem kaphat zöld rendszámot: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2016/06/09/toyota-prius-ez-tenyleg-4-litert-fogyaszt/
A cikkíró véleménynét is ideidézem, mert remekül összefoglalja és maximálisan egyetértek vele:
Miért nincs zöld rendszáma? - Bár a szabályalkotó biztos meg tudja indokolni, hogy míg a BMW X5 hibrid, vagy a Mercedes GLE hibrid több száz lóerővel zöld rendszámmal parádézhat, parkolhat ingyen, addig a Prius – ami tisztán elektromosan nem tud 25 kilométert megtenni – kénytelen meghúzni magát a “normális” rendszámú tömegben. Amíg az előbbi modellek már megjelenésükkel, sőt, szimpla létükkel is arcon köpik azt, amit környezetvédelemnek hívunk, addig a Prius a teljesen vállalható 100 lóerő alatti benzinmotor teljesítményével és valós 4 literes fogyasztásával sokkal inkább rászolgálna a zöld rendszámra. Én biztos nem adnék semmiféle kedvezményt, zöld rendszámot mondjuk 2 tonnánál nehezebb, és 130 lóerőnél erősebb hibrid autóra. És önök?[ Szerkesztve ]
flood-resistant mirror driller (cuccok: Skylake NUC és Xbox One X)
-
oriic
HÁZIGAZDA
Egy ideig furcsálltam, hogy brutál nagy SUV-on meg valamilyen nagyobb Porschén is láttam már zöld rendszámot, de aztán úgy voltam vele, hogy biztos át lettek alakítva és tényleg környezetkímélők lettek.
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
spawn21
veterán
Nagyon helyes.
Pofám leszakad némelyik ember arcától.
iPhone 13p
-
nemlehet
őstag
Vannak törvényszerűségek, kár ellene harcolni. 30 misi felett egy autó hihetetlen környezetkímélő lesz a lőerők számától függetlenül, ahogy belerokkan mindenki aki megkapja a számlát az audi a8 első szervize után (vagy gerinsérvet kapott amikor becipelte a KP-t a szalonba, lehet választani)
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Miaz, melyik fideszes nagykutya dobta ki az x6-osát?
#6: +1, ha rajtam múlna, masszívan progresszív adózást vezetnék be lóerő és valós széndioxid-lábnyom alapon.
#7: neaggódj, aki ezeket megvette a nép pénzéből, az szervizeltetni is fogja vígan, a nép pénzéből...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Sebhelyes
senior tag
A hibrideknek is minimum 50km-es elektromos mód felett kellene csak zöld rendszámot adni.
-
Vtwo
senior tag
Mostanába szinte csak Porsche Panamera és BMW X verdákon látok zöld rendszámot.
Meg is értem szegénykéket,kell nekik azt az ingyen parkolás,állami támogatás és buszsáv használat...egyem aztat a nagyon ződ kis szivüket nekijük.
Az a mocsok környezetszennyező Priusos banda meg csak fizessen a parkolásért ...[ Szerkesztve ]
-
Kaiku
senior tag
Én az összesről levenném a zöldrendszámot! Legyen elég, hogy ingyen tölthetnek sok helyen, illetve az otthoni töltés után nem kell jövedékiadót fizetniük, illetve ugyan annyi üzemeanyagot számolhatnak el mint a hagyományos autók. Az, hogy nincs károsanyag kibocsájtásuk az elég erős hazugság! Igazi sötétzöld gondolkodás. Az akkuk nagyon környezet szennyezőek, a villanyt is meg kell termelni.
Simán bevenném a bérenkívüli juttatásba, hogy a melóhelyen feltöltik az autókat, majd elszámolják a benzin költségét is.
[ Szerkesztve ]
-
válasz RRamstein #14 üzenetére
Nem kell elektromos autó, de személyszállításra 160 ló sem. És 100km-enként 8liter dízelt/10liter benzint füstölő szörnyeteg sem, amivel az asszonyka teszkóba és az országúton megközelíthető nagymamához jár.
#12: ebben van valami, túlságosan nem környezetkímélők: a lítiumakksi előállítása se megy károsanyag-kibocsátás nélkül, a felvett áram pedig Mo.-gon a radioaktív szeméttermeléshez és a hőerőművek széndioxid-kibocsátásához járul hozzá. (a pár napelem legyártását pedig jónéhány kínai folyó szívta meg). Szval a villany nem a kánaán, és nem hiszem, hogy a társadalom többi részének kéne finanszíroznia a villanyos út és egyéb adóit.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Lackooo84
nagyúr
Mire a pórnép is megéri, hogy zöld rendszámos autója legyen, addigra már semmilyen előnyt nem fog jelenteni...
The Truth is out there...
-
RRamstein
tag
válasz t72killer #17 üzenetére
Majd mond ezt egy 3 hengeres borzalom után amiben eleve puhára csinálják a motor tartó bakokat hogy az egyenletlen járás ki legyen küszöbölve,cserébe fékezésnél szépen billeg a bódé , illetve 15-110 ló 4 ember szállításához kevés persze hogy el kezd zabálni szerencsétlen ha így túl van terhelve , aki ki van égve vegyen hibridet nyugodtan de ne más mondja már meg nekem hogy mivel járhatok ha nekem egy alfa 156 kell v6al akkor had járjak már azzal
-
Hallosz
senior tag
Ez a cikk, miért nem PL. a T otalcar oldalán olvasható?
Mert lakni, muszáj.
-
-
-
Burt1793
veterán
válasz RRamstein #19 üzenetére
Hibátlan logika, ha egy alapból könnyű és szolidabb teljesítményű (ergo környezetbarát), egyszerű autó kis teher mellett keveset fogyaszt, fullon rakva meg 30%-kal többet, az sokkal rosszabb, mint egy régi, korszerűtlen v6, ami mindig sokat fogyaszt, így nem tűnik fel, ha megpakolod.
Három hengeres autónál nem billeg a "bódé" (ez nem a piac ), maximum ránt egyet a motor a karosszérián, de ma már úgyis az automata a menő, ott nem érződik, nagyobb a hajtás tehetetlensége.
A biciklizésnek igenis van értelme, nagyobb városokban még csak nem is lassabb az autónál csúcsidőben, a dugó is csökken, te menjél nyugodtan autóval, azt az alfát úgyse lehet minden nap használni, nem vagy tényező.
[ Szerkesztve ]
-
RRamstein
tag
3 hengeres automata az kell a népnek majd mikor akarsz gyorsítani és ki fogsz egy dsgt és mellé még lassú is szerencsétlen akkor meg csak nézel hogy hát de miért nem vált elméletben igen , valóságban ezek a kis szutykok is elkérnek 7-8 litert v6os 156ossal járok köszöni szépen el jár max 10 literrel volt szerencsém 3 hengeres autóhoz és fékezésnél gyorsításnál igen csak érezni és sokszor kellemetlen, főleg ha van gyerek is , csóró többször majdnem hányt tőle nem mondta senki hogy nem járok bringázni is néha hála égnek én nem nyaltam be a népmesét te sem szóval egál
T72: melyik évjárat ?[ Szerkesztve ]
-
-
RRamstein
tag
válasz t72killer #28 üzenetére
nem olyan öreg az hogy cserélni kelljen, nekem előtte sokáig 1.9es TDI golf volt világból is ki vitt 760 ezer km( igaz vigyáztam is rá ) után megérett egy motor cserére ,szegénykém már eléggé ki volt de nagyon szerettem az más kérdés hogy utána egy karambol miatt totál roncs lett de én élve szálltam ki én most gondolkodom egy cosworth motoros mercin ha ez esetleg fel adná a küzdelmet de ahogy néztem az árakat inkább csak álom marad
[ Szerkesztve ]
-
-
-
csongi
veterán
A szabaly rendszer olyan amilyen, es ilyen is marad. Az erdekek ezt kivanjak.
A Hybrid rendszert meg reg kukazni kellene, egy zsakutca.
Vagy forditott kivitelben a belso egesu motornak kellene lenni a masod, seged energia forrasanak. Amivel max 50km tavot lehet megtenni.[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
Ha veszel egy bmw x vagy egyéb plug-int akkor nem kapsz semmilyen állami támogatást
Nem azért vesznek ilyen éretekű kocsiban hibridet,mert nem bírná kifizetni a parkolást,hanem azért mert nem kell fizetni cégautó adót és egyéb szarokat,ami negyed évente jóval 100k felett van,de lehet keveset is írtam (eddig még nem számoltam össze mennyi adót fizetek a céges kocsi után,de sztem évi 500k tuti.)Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
FIREBLADE78
addikt
Másik lényeges dolog! Következő bömös plug in lesz. És nem teljesen a kedvezmények miatt. Nálunk pl kell fizetni a parkolásért,holott alföld legnagyobb városa. Mivel sokszor nem megyek több 10 km-t egyszerre,ezért télen nem fogom gyilkolni a motort mivel képtelen felmelegedni mínuszban (több üzemagyot is fogyaszt,több káros anyag). Persze biztosan van,aki pesten kva sokat fizetne a parkolásért és ezért veszi.
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
nagyúr
válasz RRamstein #27 üzenetére
Majd mond ezt egy 3 hengeres borzalom után amiben eleve puhára csinálják a motor tartó bakokat hogy az egyenletlen járás ki legyen küszöbölve,cserébe fékezésnél szépen billeg a bódé
...
volt szerencsém 3 hengeres autóhoz és fékezésnél gyorsításnál igen csak érezni és sokszor kellemetlen, főleg ha van gyerek isGratulálok a szakmai érveléshez. Én is vezettem / vezetek pár 3 hengeres autót, és például a Ford 1 literese zseniálisan megy, plusz egyáltalán nem érezni vezetés közben semmi negatívumot vele, a fogyasztása pedig 7 liter alatt van valamivel. Az, hogy a hangja nem valami öblös V8-as, picit sem érdekel, zenét hallgatok vezetés közben, nem a kocsi hangját.
illetve 15-110 ló 4 ember szállításához kevés
Hosszú ideig vezettem 106 lovas Toyota Carina E-t, és képzeld, mindenhol bőven elég volt. 4 emberrel is. Ugyanez 75 lóerős Golffal, szintén mindenhova elég volt. Amíg szabályokat betartva vezetsz, nincs B/C (Polo/Golf) szegmensben szükséged 100-110 lóerőnél többre, a D szegmensben is kb. 125 lóerő elég. Persze megfelelő sebességváltót mellékelve ehhez...
Én is azt támogatnám, ha be lennének tiltva mondjuk a 180 lóerősnél erősebb személyautók. Japánban bevált. Persze a japánok úgy álltak a témához, hogy relatíve nagyobb hengerűrtartalmú szívómotorokat gyártottak, amelyek jó tartósak ilyen körülmények mellé. Ebből a szempontból én sem támogatom a downsizing-et.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Sebhelyes
senior tag
Na ide is megérkeztek a Dunning–Kruger szindrómás sötétbarna "szakértők" Az elektromos autóknak továbbra is 0 a helyi károsanyag kibocsátása (NOx, SO₂, részecskék, szmog) és a magyar energiatermelés struktúráját ismerve a hálózatból töltve a globális kibocsátás is jobb, mint a 30-35% "hatásfokú" benzin/dízel fostalicskáknak. Az akkucsomagokat már most is 80% feletti hatékonysággal tudják reciklálni, 7–8 év múlva, mikor nagyobb mennyiségű akku ér az életciklusa végére, már ki lesz építve az újrahasznosítási infrastruktúra, mert üzlet lesz, úgyhogy emiatt sem kellene "aggódni".
-
aelod
veterán
válasz RRamstein #21 üzenetére
Én sem rajongok ezért a mostani downsize dologért. Minden varrógépbe turbót tesznek. Aztán meg jön a fejvakarás ha valami elmegy a rinyálás meg amikor cserélni kell.
3 hengerest vezettem elmegy. Hangja siralmas.
(#40) Sebhelyes
Igen csak, hogy az áramtermelés is környezet szennyezéssel jár még a legtöbb helyen.
[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
levente13
csendes tag
Nekem az egyetlen bajom a cikk végével van. Miért kellene csak azért szigorítani a rendszeren mert már "túl" sokan élvezhetik az előnyeit. Ja mert hogy az nem áll érdekében az államnak??
Szerintem nem kellene ezt ennyire komolyan venni, ha meg valakinek arra áll fel hogy életszerűtlenűen nagy autóban (nem) termeli a GDPT, akkor tegye azt. De egyetlen autó - kivéve az elektromos hajtáslánccal is rendelkezőket - sincs a városi forgalomra optimalizálva. És mindegy hogy mennyire keveset eszik autópályán, autóúton a város az elektromosoké.Amihez nem értesz ne nyúlj hozzá.
-
nagyúr
válasz Sebhelyes #40 üzenetére
és a magyar energiatermelés struktúráját ismerve a hálózatból töltve a globális kibocsátás is jobb, mint a 30-35% "hatásfokú" benzin/dízel fostalicskáknak.
Akkor nézz utána rendesen, mert a diesel-motorok hatásfoka 40% felett van, nem véletlen, hogy a teherautók, vonatok, stb. mind diesel-motorosak. Másfelől pedig annak is utánanézhetnél, hogy mekkora egy hőerőművek hatásfoka, mert átlagosan semmivel sem jobbak (32-40% között mozog), a legújabb gázerőművek tudnak 55-60%-ot, csakhogy méregdrágák, így nem is nagyon terjedtek még el. Felénk pláne nem.
Ehhez vedd hozzá, hogy az erőműből az áramnak el kell jutnia a fogyasztóhoz (3-8% veszteség), illetve a transzformátor állomásoknak is van vesztesége (3-5%). Hiába próbálják a sötétzöldek beállítani az elektromos autót a környezetvédelem éllovasának, valójában csak ott zöldek igazán, ahol pl. szinte csak vizierőművek vannak (pl. Norvégia). Az ilyen helyeken, mint kis hazánk, bizony sose fognak környezetszennyezés szempontjából valódi alternatívát jelenteni, ha mindent figyelembe veszünk. Arról már nem is szólva, hogy a károsanyag-kibocsátás terén messze nem a közuti autózás az éllovas, hanem az ipar, a tengerhajózás, sőt, a repülés...
Ettől függetlenül nem vagyok az elektromos autózás ellen, csak a helyén kellene a tényeket kezelni, és nem kell ferdíteni. Semelyik irányba...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
axioma
veterán
A 2001-es prius I-unk fogyasztasa varosi totyorgessel egyutt 5.5-5.6. Amikor palyan megyunk, akkor 7 liter... A varosnak legszennyezesileg tuti jobb lenne ha erre adnanak zold rendszamot.
Az aramot is meg kell termelni, de azert az se mindegy, hogy mennyire draga es kornyezetszennyezo a szallitasa... mennyi dizelt pofognek el a benzin kutba juttatasahoz? -
atee_13
őstag
Minek etetitek RRamstein -t? Nyilván mindenki szereti az autózást a sebességet a dinamikát, de most a környezetkímélésről van szó. Vegyen egy böhöm benzinest vigye ki versenypályára és csapassa ennyi. Aki a jövővel és a környezete jövőjével akar törődni az meg koncentráljon az elektromos/hybrid autózásra.
Én is 1000 örömmel taposnék egy Ferrari F40 el (álomautóm) de a mindennapokban a zöld autós pártján állok.
-
spawn21
veterán
Az addig jó is lenne.
De egy értelmes és minőségi hybrid olyan drága, hogy ki sem merem mondani az árát.
Nem rosszak a Priusok vagy további hasonló autók. De azok is drágák , nagyon. Pláne mondjuk egy Lexus. Miközben nagyon régi technológián alapszik. Kiforrott db-ok az biztos, de nem ad az ország támogatást ahhoz hogy zöldebb legyen az országiPhone 13p
-
nagyúr
válasz levente13 #42 üzenetére
Nekem az egyetlen bajom a cikk végével van. Miért kellene csak azért szigorítani a rendszeren mert már "túl" sokan élvezhetik az előnyeit. Ja mert hogy az nem áll érdekében az államnak??
Persze, hogy nem áll érdekében. Ha a környezetvédelem / levegőtisztaság védelme állna az érdekében, akkor nem ebbe az irányba menne el, hanem szigorúbb szabályokat vezetne be.
Sokszor dobtam már be az ilyen elektromos autó viták terén, hogy mégis mit gondolnak, meddig fog a jó élet tartani? Az állami tavaly nagyjából 600 milliárd forintot szedett csak az üzemanyagok jövedéki adójából, és akkor az ÁFÁ-t nem is említettük, ahogy a gépjárműveket érintő más adónemeket (teljesítményadó, regisztrációs költség, stb.) sem. Nem véletlenül merült fel már tavaly, hogy az elektromos autózásnál használt áramra valahogy jövedéki adót kellene kivetni. Csak még nem igazán sikerült rájönniük, hogy is kellene ezt csinálni, hogy értelme is legyen. Ha az elektromos autóba töltött áram is jövedéki adós lesz, akkor bizony az elektromos autózás rögtön nem lesz olyan vonzó.
Mondjuk a cikk a zöld rendszámról szól, ami hasonló problémákat vet fel. Ha mondjuk 5 év múlva az eladott új autók fele zöld rendszámos lesz, akkor előbb-utóbb eljön az az időszak, amikor már lassan mindenki ingyen fog parkolni? Amikor szinte senki se fizet regisztrációs adót? Nyilván ez nem opciót. Tehát a kedvezményeket ki kell majd vezetni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
atee_13
őstag
Azért annyira nem vészes mint a Lexus , nyilván ez sem kevés pénz, de lehet venni hybridet is használtan.
Toyota mindenhol favorit, Honda is sok mindenből kínál hybrid változatot használtan is. Az akkuk cellánként is cserélhetőek így nem feltétlen kell egyszerre nagy összeget kiadni a javításra. Persze nem olyan olcsó int egy 200 - 300 ezer ft os öreg benzines vagy dízel, de annyira nem is lehelten kategória manapság.
Nyitván az állam a legnagyobb ludas itt, hogy nem érdekli a környestvédelem semmilyen szinten, de attól akinek fontos még van választása véleményem szerint. Megváltoztatni természetesen egyénenként senki nem tudja a "világot", de ha valaki tesz érte már az is előrelépés lehet.
-
oszi666
őstag
Pedig igaza van. Tök mindegy, hogy elektromos vagy benzines a kocsi egyelőre. Amíg az áramot széntüzelésű hőerőművekben termelik annyi az egész hacacáré előnye hogy nem a te orrod alatt büdös az égéstermék. lásd a hülye németeket akik leállították az atomerőműveket és most újra szenet égetnek.
Ez tipikus nyugati mentalitás: a problémát kitolják jó messzire és akkor már minden oké. Lásd Norvégiát mennyire imádják mert zöld, közben világvezető kőolaj termelő.
Cserébe az akkumulátor egyelőre iszonyat szennyező és mérgező is, és nem igazán olvastam, hogy bárhogyan újra tudnák őket gazdaságosan használni.Szerintem semennyire nem változott a helyzet: az energiát ugyanúgy fosszilis energiahordozók égetésével nyerik még mindig, pár atomerőművel megtámogatva. Közben az amerikai palagáz és palaolaj termelés pörög, mindenki ontja magából az olajat. És amíg nem fogy el, és le nem zajlik pár háború nem is lesz megoldás mert anyagilag senkinek sem éri meg addig alternatív ötleteken gondolkozni, csak akkor ha már nincs más megoldás.
uff beszéltemIt is not birth, marriage, or death, but gastrulation, which is truly the most important time in your life.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba! HP EliteBook 1040 G7 x360 Érintős Hajtogatós Ultrabook Tab 14" -70% i7-10710U 16/256 FHD LTE
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen