Hirdetés

2018. szeptember 26., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Hallosz


Hallosz
(fanatikus tag)

:F :U

[ Szerkesztve ]

"a pénz okos ember zsebében szolga, az oktalan zsebében úr"

(#2) Taranti


Taranti
(senior tag)

Én is láttam már X6 BMW-t, néztem ez hogyan lehet. Hát így...

Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.

(#3) hardzsi2 válasza Taranti (#2) üzenetére


hardzsi2
(tag)

Még jobban kilóg a lóláb, ha azt nézzük, hogy pl. a Prius 4 nem kaphat zöld rendszámot: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2016/06/09/toyota-prius-ez-tenyleg-4-litert-fogyaszt/

A cikkíró véleménynét is ideidézem, mert remekül összefoglalja és maximálisan egyetértek vele:
Miért nincs zöld rendszáma? - Bár a szabályalkotó biztos meg tudja indokolni, hogy míg a BMW X5 hibrid, vagy a Mercedes GLE hibrid több száz lóerővel zöld rendszámmal parádézhat, parkolhat ingyen, addig a Prius – ami tisztán elektromosan nem tud 25 kilométert megtenni – kénytelen meghúzni magát a “normális” rendszámú tömegben. Amíg az előbbi modellek már megjelenésükkel, sőt, szimpla létükkel is arcon köpik azt, amit környezetvédelemnek hívunk, addig a Prius a teljesen vállalható 100 lóerő alatti benzinmotor teljesítményével és valós 4 literes fogyasztásával sokkal inkább rászolgálna a zöld rendszámra. Én biztos nem adnék semmiféle kedvezményt, zöld rendszámot mondjuk 2 tonnánál nehezebb, és 130 lóerőnél erősebb hibrid autóra. És önök?

[ Szerkesztve ]

flood-resistant mirror driller

(#4) oriic


oriic
(HÁZIGAZDA)

Egy ideig furcsálltam, hogy brutál nagy SUV-on meg valamilyen nagyobb Porschén is láttam már zöld rendszámot, de aztán úgy voltam vele, hogy biztos át lettek alakítva és tényleg környezetkímélők lettek. ;]

[ Szerkesztve ]

Live-Die-Respawn

(#5) Kopi31415 válasza hardzsi2 (#3) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

Láttál már magyar politikust Priusban közlekedni?

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#6) spawn21


spawn21
(PH! kedvence)

Nagyon helyes.

Pofám leszakad némelyik ember arcától.

Unknown....

(#7) nemlehet válasza spawn21 (#6) üzenetére


nemlehet
(őstag)

Vannak törvényszerűségek, kár ellene harcolni. 30 misi felett egy autó hihetetlen környezetkímélő lesz a lőerők számától függetlenül, ahogy belerokkan mindenki aki megkapja a számlát az audi a8 első szervize után :D (vagy gerinsérvet kapott amikor becipelte a KP-t a szalonba, lehet választani)

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#8) t72killer


t72killer
(Jómunkásember)
LOGOUT blog (1)

Miaz, melyik fideszes nagykutya dobta ki az x6-osát?

#6: +1, ha rajtam múlna, masszívan progresszív adózást vezetnék be lóerő és valós széndioxid-lábnyom alapon.

#7: neaggódj, aki ezeket megvette a nép pénzéből, az szervizeltetni is fogja vígan, a nép pénzéből...

[ Szerkesztve ]

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#9) Sebhelyes


Sebhelyes
(senior tag)

A hibrideknek is minimum 50km-es elektromos mód felett kellene csak zöld rendszámot adni.

(#10) Vtwo


Vtwo
(senior tag)

Mostanába szinte csak Porsche Panamera és BMW X verdákon látok zöld rendszámot.
Meg is értem szegénykéket,kell nekik azt az ingyen parkolás,állami támogatás és buszsáv használat...egyem aztat a nagyon ződ kis szivüket nekijük.
Az a mocsok környezetszennyező Priusos banda meg csak fizessen a parkolásért ... :U

[ Szerkesztve ]

(#11) g3d válasza Vtwo (#10) üzenetére


g3d
(tag)

Itthon nincs buszsáv használat, ahogy a cikk is írja ;)

(#12) Kaiku


Kaiku
(senior tag)

Én az összesről levenném a zöldrendszámot! Legyen elég, hogy ingyen tölthetnek sok helyen, illetve az otthoni töltés után nem kell jövedékiadót fizetniük, illetve ugyan annyi üzemeanyagot számolhatnak el mint a hagyományos autók. Az, hogy nincs károsanyag kibocsájtásuk az elég erős hazugság! Igazi sötétzöld gondolkodás. Az akkuk nagyon környezet szennyezőek, a villanyt is meg kell termelni.

Simán bevenném a bérenkívüli juttatásba, hogy a melóhelyen feltöltik az autókat, majd elszámolják a benzin költségét is.

[ Szerkesztve ]

(#13) Vtwo válasza g3d (#11) üzenetére


Vtwo
(senior tag)

A múltkor még volt...autós műsorokban és írásokban is volt szó róla.
De ugye nem ez a fő gond...

[ Szerkesztve ]

(#14) RRamstein válasza t72killer (#8) üzenetére


RRamstein
(tag)

Hála égnek hogy nem te vagy a döntéshozó :) egy rendes autó hátul hajt és minimum sor 6 ;) elektromos autó max az oviban működik :)

(#15) tkesy válasza Vtwo (#13) üzenetére


tkesy
(PH! addikt)

Csak tervezetként volt, de sosem fogadták el... Csak valahogy az maradt meg a fejekben, hogy a zöld rendszámos autók használhatják, de nem, nem használhatják / használhatták...

>>>> “Life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren <<<< >>>> So Say We All --- The Truth Is Out There - I Want To Believe --- Indeed <<<<

(#16) tkesy válasza Kaiku (#12) üzenetére


tkesy
(PH! addikt)

Ne vedd sértésnek, de egy kicsit olyan "dögöljön meg a szomszéd tehene is" érzésem van a hozzászólásod kapcsán...

>>>> “Life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren <<<< >>>> So Say We All --- The Truth Is Out There - I Want To Believe --- Indeed <<<<

(#17) t72killer válasza RRamstein (#14) üzenetére


t72killer
(Jómunkásember)
LOGOUT blog (1)

Nem kell elektromos autó, de személyszállításra 160 ló sem. És 100km-enként 8liter dízelt/10liter benzint füstölő szörnyeteg sem, amivel az asszonyka teszkóba és az országúton megközelíthető nagymamához jár.

#12: ebben van valami, túlságosan nem környezetkímélők: a lítiumakksi előállítása se megy károsanyag-kibocsátás nélkül, a felvett áram pedig Mo.-gon a radioaktív szeméttermeléshez és a hőerőművek széndioxid-kibocsátásához járul hozzá. (a pár napelem legyártását pedig jónéhány kínai folyó szívta meg). Szval a villany nem a kánaán, és nem hiszem, hogy a társadalom többi részének kéne finanszíroznia a villanyos út és egyéb adóit.

[ Szerkesztve ]

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#18) Lackooo84


Lackooo84
(PH! addikt)

Mire a pórnép is megéri, hogy zöld rendszámos autója legyen, addigra már semmilyen előnyt nem fog jelenteni... :DDD

There's only room for one Boss... and one Snake...

(#19) RRamstein válasza t72killer (#17) üzenetére


RRamstein
(tag)

Majd mond ezt egy 3 hengeres borzalom után amiben eleve puhára csinálják a motor tartó bakokat hogy az egyenletlen járás ki legyen küszöbölve,cserébe fékezésnél szépen billeg a bódé , illetve 15-110 ló 4 ember szállításához kevés :) persze hogy el kezd zabálni szerencsétlen ha így túl van terhelve , aki ki van égve vegyen hibridet nyugodtan de ne más mondja már meg nekem hogy mivel járhatok ha nekem egy alfa 156 kell v6al akkor had járjak már azzal :)

(#20) Hallosz


Hallosz
(fanatikus tag)

Ez a cikk, miért nem PL. a T otalcar oldalán olvasható? :F

"a pénz okos ember zsebében szolga, az oktalan zsebében úr"

(#21) RRamstein válasza RRamstein (#19) üzenetére


RRamstein
(tag)

Lejárt a szerkesztési idő de csak is a szívó motor a nyerő ;)[link]

(#22) t72killer válasza RRamstein (#19) üzenetére


t72killer
(Jómunkásember)
LOGOUT blog (1)

Bicikli. A németeket már kezdik fenékenb.# akarommondani billenteni a sok széndioxidkibocsátás miatt, valszleg európa többi része se ússza meg.

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#23) RRamstein válasza t72killer (#22) üzenetére


RRamstein
(tag)

Váljon kedves egészségükre :) sosem voltak teljesen normálisak :) utóbbi években meg teljesen el hülyültek :) majd kinövik ezt a hülyeséget is :)

(#24) t72killer válasza RRamstein (#23) üzenetére


t72killer
(Jómunkásember)
LOGOUT blog (1)

4 hengerbe tömött 110 lóval, ~400 kilónyi teherrel valóban mackósabban mozgok, de úgyis átmentem már párszor €urópán - fogyasztás: <5Liter, Octavia.

[ Szerkesztve ]

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#25) pnauser válasza RRamstein (#14) üzenetére


pnauser
(senior tag)

Te beszélsz itt oviról? Pfff...

(#26) Burt1793 válasza RRamstein (#19) üzenetére


Burt1793
(PH! kedvence)

Hibátlan logika, ha egy alapból könnyű és szolidabb teljesítményű (ergo környezetbarát), egyszerű autó kis teher mellett keveset fogyaszt, fullon rakva meg 30%-kal többet, az sokkal rosszabb, mint egy régi, korszerűtlen v6, ami mindig sokat fogyaszt, így nem tűnik fel, ha megpakolod. :C

Három hengeres autónál nem billeg a "bódé" (ez nem a piac :D), maximum ránt egyet a motor a karosszérián, de ma már úgyis az automata a menő, ott nem érződik, nagyobb a hajtás tehetetlensége.

A biciklizésnek igenis van értelme, nagyobb városokban még csak nem is lassabb az autónál csúcsidőben, a dugó is csökken, te menjél nyugodtan autóval, azt az alfát úgyse lehet minden nap használni, nem vagy tényező. :P

[ Szerkesztve ]

(#27) RRamstein válasza Burt1793 (#26) üzenetére


RRamstein
(tag)

3 hengeres automata az kell a népnek :D majd mikor akarsz gyorsítani és ki fogsz egy dsgt és mellé még lassú is szerencsétlen akkor meg csak nézel hogy hát de miért nem vált :D elméletben igen , valóságban ezek a kis szutykok is elkérnek 7-8 litert :) v6os 156ossal járok köszöni szépen el jár max 10 literrel :) volt szerencsém 3 hengeres autóhoz és fékezésnél gyorsításnál igen csak érezni és sokszor kellemetlen, főleg ha van gyerek is , csóró többször majdnem hányt tőle :) nem mondta senki hogy nem járok bringázni is néha :) hála égnek én nem nyaltam be a népmesét :)) te sem szóval egál :)
T72: melyik évjárat ?:)

[ Szerkesztve ]

(#28) t72killer válasza RRamstein (#27) üzenetére


t72killer
(Jómunkásember)
LOGOUT blog (1)

2012, várná már a nyugdíjat, de ahogy az autóipar mostanában alakul, sztem elgurigázok vele addig, amíg ki nem adják a személyszállító drónokat a plebsnek.

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#29) RRamstein válasza t72killer (#28) üzenetére


RRamstein
(tag)

nem olyan öreg az hogy cserélni kelljen, nekem előtte sokáig 1.9es TDI golf volt :) világból is ki vitt 760 ezer km( igaz vigyáztam is rá ) után megérett egy motor cserére ,szegénykém már eléggé ki volt de nagyon szerettem :)az más kérdés hogy utána egy karambol miatt totál roncs lett de én élve szálltam ki :) én most gondolkodom egy cosworth motoros mercin ha ez esetleg fel adná a küzdelmet :D de ahogy néztem az árakat inkább csak álom marad :)

[ Szerkesztve ]

(#30) t72killer válasza RRamstein (#29) üzenetére


t72killer
(Jómunkásember)
LOGOUT blog (1)

feláldozta magát a gazdiért:DDD

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#31) RRamstein válasza t72killer (#30) üzenetére


RRamstein
(tag)

Fel fel :D busz nem vette észre a piros lámpát engem hátulról telibe kapott és rá tolt az előttem lévőre :D mostmár röhögve beszélek róla ,akkor azért rendesen tele lett a gatya :D azóta sem tudom elfelejteni a légzsák szagát :D

(#32) t72killer válasza RRamstein (#31) üzenetére


t72killer
(Jómunkásember)
LOGOUT blog (1)

Hmm, hasznos tanács, a következő kocsiba epres ízesítésű légzsákot kérek ;]

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#33) RRamstein válasza t72killer (#32) üzenetére


RRamstein
(tag)

Ez elég perverz ha jól bele gondolok :D akkor már esetleg legyen benne egy légfrissítő is hogy 2in1 legyen :D

(#34) ncc1701 válasza RRamstein (#14) üzenetére


ncc1701
(PH! addikt)

Szimplán csak próbálj ki egyet, ha teheted.

Részemről olyan autónak nem adnék zöldet, amiben robbanó motor van.

A hwsw fórumon leslie voltam. :)

(#35) csongi


csongi
(PH! kedvence)

A szabaly rendszer olyan amilyen, es ilyen is marad. Az erdekek ezt kivanjak.
A Hybrid rendszert meg reg kukazni kellene, egy zsakutca.
Vagy forditott kivitelben a belso egesu motornak kellene lenni a masod, seged energia forrasanak. Amivel max 50km tavot lehet megtenni.

[ Szerkesztve ]

(#36) FIREBLADE78 válasza Vtwo (#10) üzenetére


FIREBLADE78
(PH! addikt)

Ha veszel egy bmw x vagy egyéb plug-int akkor nem kapsz semmilyen állami támogatást
Nem azért vesznek ilyen éretekű kocsiban hibridet,mert nem bírná kifizetni a parkolást,hanem azért mert nem kell fizetni cégautó adót és egyéb szarokat,ami negyed évente jóval 100k felett van,de lehet keveset is írtam (eddig még nem számoltam össze mennyi adót fizetek a céges kocsi után,de sztem évi 500k tuti.)

Macbook pro retina 2013 late, ájfon ikx, Cube aim disc 26

(#37) henrik1 válasza RRamstein (#14) üzenetére


henrik1
(tag)

így van, végre valaki átlátja. a rendes telefon pedig ilyen:

(#38) FIREBLADE78


FIREBLADE78
(PH! addikt)

Másik lényeges dolog! Következő bömös plug in lesz. És nem teljesen a kedvezmények miatt. Nálunk pl kell fizetni a parkolásért,holott alföld legnagyobb városa. Mivel sokszor nem megyek több 10 km-t egyszerre,ezért télen nem fogom gyilkolni a motort mivel képtelen felmelegedni mínuszban (több üzemagyot is fogyaszt,több káros anyag). Persze biztosan van,aki pesten kva sokat fizetne a parkolásért és ezért veszi.

[ Szerkesztve ]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon ikx, Cube aim disc 26

(#39) Cifu válasza RRamstein (#27) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Majd mond ezt egy 3 hengeres borzalom után amiben eleve puhára csinálják a motor tartó bakokat hogy az egyenletlen járás ki legyen küszöbölve,cserébe fékezésnél szépen billeg a bódé
...
volt szerencsém 3 hengeres autóhoz és fékezésnél gyorsításnál igen csak érezni és sokszor kellemetlen, főleg ha van gyerek is

Gratulálok a szakmai érveléshez. Én is vezettem / vezetek pár 3 hengeres autót, és például a Ford 1 literese zseniálisan megy, plusz egyáltalán nem érezni vezetés közben semmi negatívumot vele, a fogyasztása pedig 7 liter alatt van valamivel. Az, hogy a hangja nem valami öblös V8-as, picit sem érdekel, zenét hallgatok vezetés közben, nem a kocsi hangját.

illetve 15-110 ló 4 ember szállításához kevés

Hosszú ideig vezettem 106 lovas Toyota Carina E-t, és képzeld, mindenhol bőven elég volt. 4 emberrel is. Ugyanez 75 lóerős Golffal, szintén mindenhova elég volt. Amíg szabályokat betartva vezetsz, nincs B/C (Polo/Golf) szegmensben szükséged 100-110 lóerőnél többre, a D szegmensben is kb. 125 lóerő elég. Persze megfelelő sebességváltót mellékelve ehhez...

Én is azt támogatnám, ha be lennének tiltva mondjuk a 180 lóerősnél erősebb személyautók. Japánban bevált. Persze a japánok úgy álltak a témához, hogy relatíve nagyobb hengerűrtartalmú szívómotorokat gyártottak, amelyek jó tartósak ilyen körülmények mellé. Ebből a szempontból én sem támogatom a downsizing-et.

[ Szerkesztve ]

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#40) Sebhelyes válasza Kaiku (#12) üzenetére


Sebhelyes
(senior tag)

Na ide is megérkeztek a Dunning–Kruger szindrómás sötétbarna "szakértők" :D Az elektromos autóknak továbbra is 0 a helyi károsanyag kibocsátása (NOx, SO₂, részecskék, szmog) és a magyar energiatermelés struktúráját ismerve a hálózatból töltve a globális kibocsátás is jobb, mint a 30-35% "hatásfokú" benzin/dízel fostalicskáknak. Az akkucsomagokat már most is 80% feletti hatékonysággal tudják reciklálni, 7–8 év múlva, mikor nagyobb mennyiségű akku ér az életciklusa végére, már ki lesz építve az újrahasznosítási infrastruktúra, mert üzlet lesz, úgyhogy emiatt sem kellene "aggódni".

(#41) aelod válasza RRamstein (#21) üzenetére


aelod
(PH! kedvence)

Én sem rajongok ezért a mostani downsize dologért. Minden varrógépbe turbót tesznek. Aztán meg jön a fejvakarás ha valami elmegy a rinyálás meg amikor cserélni kell.

3 hengerest vezettem elmegy. Hangja siralmas.

(#40) Sebhelyes

Igen csak, hogy az áramtermelés is környezet szennyezéssel jár még a legtöbb helyen.

[ Szerkesztve ]

"It's simple, if it jiggles, it's fat."

(#42) levente13


levente13
(újonc)

Nekem az egyetlen bajom a cikk végével van. Miért kellene csak azért szigorítani a rendszeren mert már "túl" sokan élvezhetik az előnyeit. Ja mert hogy az nem áll érdekében az államnak?? :O
Szerintem nem kellene ezt ennyire komolyan venni, ha meg valakinek arra áll fel hogy életszerűtlenűen nagy autóban (nem) termeli a GDPT, akkor tegye azt. De egyetlen autó - kivéve az elektromos hajtáslánccal is rendelkezőket - sincs a városi forgalomra optimalizálva. És mindegy hogy mennyire keveset eszik autópályán, autóúton a város az elektromosoké.

Amihez nem értesz ne nyúlj hozzá.

(#43) Cifu válasza Sebhelyes (#40) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

és a magyar energiatermelés struktúráját ismerve a hálózatból töltve a globális kibocsátás is jobb, mint a 30-35% "hatásfokú" benzin/dízel fostalicskáknak.

Akkor nézz utána rendesen, mert a diesel-motorok hatásfoka 40% felett van, nem véletlen, hogy a teherautók, vonatok, stb. mind diesel-motorosak. Másfelől pedig annak is utánanézhetnél, hogy mekkora egy hőerőművek hatásfoka, mert átlagosan semmivel sem jobbak (32-40% között mozog), a legújabb gázerőművek tudnak 55-60%-ot, csakhogy méregdrágák, így nem is nagyon terjedtek még el. Felénk pláne nem.

Ehhez vedd hozzá, hogy az erőműből az áramnak el kell jutnia a fogyasztóhoz (3-8% veszteség), illetve a transzformátor állomásoknak is van vesztesége (3-5%). Hiába próbálják a sötétzöldek beállítani az elektromos autót a környezetvédelem éllovasának, valójában csak ott zöldek igazán, ahol pl. szinte csak vizierőművek vannak (pl. Norvégia). Az ilyen helyeken, mint kis hazánk, bizony sose fognak környezetszennyezés szempontjából valódi alternatívát jelenteni, ha mindent figyelembe veszünk. Arról már nem is szólva, hogy a károsanyag-kibocsátás terén messze nem a közuti autózás az éllovas, hanem az ipar, a tengerhajózás, sőt, a repülés...

Ettől függetlenül nem vagyok az elektromos autózás ellen, csak a helyén kellene a tényeket kezelni, és nem kell ferdíteni. Semelyik irányba...

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#44) axioma


axioma
(PH! addikt)

A 2001-es prius I-unk fogyasztasa varosi totyorgessel egyutt 5.5-5.6. Amikor palyan megyunk, akkor 7 liter... A varosnak legszennyezesileg tuti jobb lenne ha erre adnanak zold rendszamot.
Az aramot is meg kell termelni, de azert az se mindegy, hogy mennyire draga es kornyezetszennyezo a szallitasa... mennyi dizelt pofognek el a benzin kutba juttatasahoz?

(#45) atee_13


atee_13
(senior tag)

Minek etetitek RRamstein -t? Nyilván mindenki szereti az autózást a sebességet a dinamikát, de most a környezetkímélésről van szó. Vegyen egy böhöm benzinest vigye ki versenypályára és csapassa ennyi. Aki a jövővel és a környezete jövőjével akar törődni az meg koncentráljon az elektromos/hybrid autózásra.

Én is 1000 örömmel taposnék egy Ferrari F40 el (álomautóm) de a mindennapokban a zöld autós pártján állok.

(#46) Kopi31415 válasza Sebhelyes (#40) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

És mennyi a well-to-wheel hatásfoka az elektromos autónak?

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#47) spawn21 válasza atee_13 (#45) üzenetére


spawn21
(PH! kedvence)

Az addig jó is lenne.

De egy értelmes és minőségi hybrid olyan drága, hogy ki sem merem mondani az árát.
Nem rosszak a Priusok vagy további hasonló autók. De azok is drágák , nagyon. Pláne mondjuk egy Lexus. Miközben nagyon régi technológián alapszik. Kiforrott db-ok az biztos, de nem ad az ország támogatást ahhoz hogy zöldebb legyen az ország

Unknown....

(#48) Cifu válasza levente13 (#42) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Nekem az egyetlen bajom a cikk végével van. Miért kellene csak azért szigorítani a rendszeren mert már "túl" sokan élvezhetik az előnyeit. Ja mert hogy az nem áll érdekében az államnak??

Persze, hogy nem áll érdekében. Ha a környezetvédelem / levegőtisztaság védelme állna az érdekében, akkor nem ebbe az irányba menne el, hanem szigorúbb szabályokat vezetne be.

Sokszor dobtam már be az ilyen elektromos autó viták terén, hogy mégis mit gondolnak, meddig fog a jó élet tartani? Az állami tavaly nagyjából 600 milliárd forintot szedett csak az üzemanyagok jövedéki adójából, és akkor az ÁFÁ-t nem is említettük, ahogy a gépjárműveket érintő más adónemeket (teljesítményadó, regisztrációs költség, stb.) sem. Nem véletlenül merült fel már tavaly, hogy az elektromos autózásnál használt áramra valahogy jövedéki adót kellene kivetni. Csak még nem igazán sikerült rájönniük, hogy is kellene ezt csinálni, hogy értelme is legyen. Ha az elektromos autóba töltött áram is jövedéki adós lesz, akkor bizony az elektromos autózás rögtön nem lesz olyan vonzó.

Mondjuk a cikk a zöld rendszámról szól, ami hasonló problémákat vet fel. Ha mondjuk 5 év múlva az eladott új autók fele zöld rendszámos lesz, akkor előbb-utóbb eljön az az időszak, amikor már lassan mindenki ingyen fog parkolni? Amikor szinte senki se fizet regisztrációs adót? Nyilván ez nem opciót. Tehát a kedvezményeket ki kell majd vezetni...

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#49) atee_13 válasza spawn21 (#47) üzenetére


atee_13
(senior tag)

Azért annyira nem vészes mint a Lexus , nyilván ez sem kevés pénz, de lehet venni hybridet is használtan.

Toyota mindenhol favorit, Honda is sok mindenből kínál hybrid változatot használtan is. Az akkuk cellánként is cserélhetőek így nem feltétlen kell egyszerre nagy összeget kiadni a javításra. Persze nem olyan olcsó int egy 200 - 300 ezer ft os öreg benzines vagy dízel, de annyira nem is lehelten kategória manapság.

Nyitván az állam a legnagyobb ludas itt, hogy nem érdekli a környestvédelem semmilyen szinten, de attól akinek fontos még van választása véleményem szerint. Megváltoztatni természetesen egyénenként senki nem tudja a "világot", de ha valaki tesz érte már az is előrelépés lehet.

(#50) oszi666 válasza tkesy (#16) üzenetére


oszi666
(őstag)

Pedig igaza van. Tök mindegy, hogy elektromos vagy benzines a kocsi egyelőre. Amíg az áramot széntüzelésű hőerőművekben termelik annyi az egész hacacáré előnye hogy nem a te orrod alatt büdös az égéstermék. lásd a hülye németeket akik leállították az atomerőműveket és most újra szenet égetnek.
Ez tipikus nyugati mentalitás: a problémát kitolják jó messzire és akkor már minden oké. Lásd Norvégiát mennyire imádják mert zöld, közben világvezető kőolaj termelő.
Cserébe az akkumulátor egyelőre iszonyat szennyező és mérgező is, és nem igazán olvastam, hogy bárhogyan újra tudnák őket gazdaságosan használni.

Szerintem semennyire nem változott a helyzet: az energiát ugyanúgy fosszilis energiahordozók égetésével nyerik még mindig, pár atomerőművel megtámogatva. Közben az amerikai palagáz és palaolaj termelés pörög, mindenki ontja magából az olajat. És amíg nem fogy el, és le nem zajlik pár háború nem is lesz megoldás mert anyagilag senkinek sem éri meg addig alternatív ötleteken gondolkozni, csak akkor ha már nincs más megoldás.
uff beszéltem :D

It is not birth, marriage, or death, but gastrulation, which is truly the most important time in your life.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.