- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- 232 megapixelnyi kamerával futott be az Oppo Ultrája
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
it Az NVIDIA következő AI-chipes platformja a 2026-ban esedékes Rubin lesz, árulta el az NVIDIA vezérigazgatója. Eközben a cég hamarosan értékesebbé válik, mint az Apple.
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gban
Közösségépítő
válasz haddent #44633 üzenetére
Azért ezzel a fenyegetőzéssel óvatosan kell bánni, ha van egy kis eszük, és tudják hogy nem tudsz mit csinálni a szakvéleményükkel szemben, akkor egyszerűen közlik, hogy nyugodtan rágalmazd meg őket, majd beperelnek, és kifizettetik veled az elmaradt havi 20 millió árbevételt...
Az meg még rosszabb ha nem szólnak, csak utána egy jogász szól nekik hogy simán kereshetnek még egy kis pénzt, és beperelnek rágalmazásért és elmaradt haszonért.
Simán benne van a pakliban, hogy ők jönnek ki jól a dologból, mert ugye ott a "szakvélemény", a te kezedben meg (egyelőre) nincs semmi.#44636 F_Gergely: mennyiért sikerült elhoznia?
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
F_Gergely
őstag
válasz haddent #44656 üzenetére
ez a km mizéria valahogy magyar vonás, engem mondjuk sose érdekelt. 15 éves kombi dízelnél ne várjon senki 100e km futást.
Egy dizelnek ennyi km semmi...
Az egyest valamiért nem vette be a váltó, ami azért érdekes mert hazaértem, átjött egy ismerős helyből berakta egyesbe, és azóta is működik
Nyilván tudom mire van az egyes fokozat, de ha nem veszi be hiába magyarázom az autónak hogy "figyeljé má nyilván nem hülyeségből van kitalálva az egyes". Nem tudom benzines mennyire indul könnyen kettesből. -
tresh
addikt
válasz haddent #44660 üzenetére
Ezt én mindig mondtam, hogy indulásnál biztosan sokkal kevésbé viseli meg a dízelt a sok fogyasztó és súly, tehát alacsony fordulaton. De felül meg már ugyanaz, sőt.
Teljesen más a két motor, az egyik már 1700 tól leadja azt a nyomatékot amit a másik 5000-6000en. Innentől kezdve előbbi sokkal dinamikusabb lesz ha azonos terhelés alatt van.
-
Declare
őstag
válasz haddent #44680 üzenetére
Nem azert nem csereltem, mert nem mertem, hanem mert le kell szedni a kocsi elejet, meg a legszüröt ki kell venni vagy mittom en....szet kell szedni a kocsi egy izzocserehez....grat opel
de miért? hát nem tudod 3000 körül tartani a benzint?
hiaba teszed ezt, a nyomatek akkor is kb fele akkora a benzinben....csak nem akartam ebbe mar megint belemenni A kettön motorja kb egy kategori csak dizel vs benzin. Az en 1.7 cdti be van 260 nm nyomatek 2300 tol, Neked kb 160Nm 6000 töl. Ez pedig a motor rugalmassagat jellemzi....es ugye a Te motorod korszerübb, ujabb generacio, az enyem egy öskövület az uj 1,6 dizel astranak 320Nm a nyomateka ugyanitt[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #44683 üzenetére
Nem kell leirnod mindig, hogy nem kötekedes, erre valo a forum . Sokszor en is visszavonulot fujtam mar
Nem vagyok szaki + mindig elmondom, hogy nem azert jarok dizellel, mert szeretem a szagat/hangajt, de amiben elönye van azt el kell ismerni.
A motornak van jopar jellemzöje, amiböl összeall a teljesitmenye, motorkarakterisztikaja. A loerö es az üresen lemert 0-100 gyorsulas az egy, egy jellemzö.
A dizelnek (de a turbos benzinesek is egesz jok ilyen szempontbol) a nyomateka mindig nagyobb (azaz nagyobb forgatonyomatekot tud kifejteni a kerekekre), tehat a kocsi rugalmasabb lesz, kevesbe lesz erzekeny a terhelesre, ez szvsz a magyarazata annak is, hogy egy dizel kevesebbet fogyaszt es egyenletesebb a fogyasztasa. Azert egy benzinesböl ki lehet hozni 5-6 liter/100 at meg 11-12 liter/100 at is. Dizelböl meg mondjuk 5 es 8 liter/100 a ket veglet.
Szoval üresen 0-100 on megveri a benzin, meg a pörgössege miatt vegsebessegben is. Ellenben mondjuk 80-120 on mar fogadni mernek, hogy nem es ha mondjuk a 0-100 at nem üresen, hanem +3felnöttel merjük, ott is fogadni mernek, hogy a dizel siman elveri a benzint.
-
tresh
addikt
válasz haddent #44683 üzenetére
Akkor fordítsuk meg a dolgokat.A papírra írt teljesítmény végsebsebég gyorsulás csodálatos dolog és lehet egyformán 100 le mindkettő dinamikába a diesel sokkal rugalmasabb lesz, és itt erről van szó. Azt mindenki tudja hogy a benzinest fordulaton kell tartani ha haladni akarsz de ott ugye nem is annyit fog enni mint alapból. (szívó benyánál maradva mert turbó benya megint más ) De csak egy egyszerű életszerű helyzet ha pályán előzöl és 5 ben haladsz 3-4ezres fordulaton 130 körül vissza kell raknod 4 be hogy megfelelő nyúlmókusod előkerüljön és tudj dinamikusan megindulni. Dieselnél meg csak rálépsz a gázpedálra és megindul.
Igazából nem tudom milyen autód van de ha van mód lehetőség csücsülj be egy diesel gépbe ami annyi lóerő kb mint a tied és te is érezni fogod a különbséget dinamikába. (nem végsebesség mert az azonos lesz)
Mielőtt még azt hinnéd elfogult dieseles vagyok akkor előre közlöm hogy nem
Declare: ha szívó benzinre gondolsz és azonos a cm3 nem veri meg a turbós motort sehogy se legyen az 0-100 vagy 80-120. De igazából nem is lehet össze hasonlítani őket. Turbó benya és diesel között már érdekes a dolog de ott a diesel elvérzik. Pl gyári 1.8T (150le) most tudom csak megfogni a kicsit mokolt 1.9-emmel Viszont egy nagy különbség van hasonló haladós stílusba az 1.8 T alattam 10-11 liter az enyém 5-6 és ez már nem mindegy
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #44730 üzenetére
Wazeee...Te linkelted [link]
150Nm << 250Nm Tökmind1 mit csinalsz a benzin csak 150 Nm forgatonyomatekkal tudja megtekerni az elsö kereket, a dizel meg 250 nel. Ebböl adodik, hogy rugalmasabb a motor, terheles alatt pedig ez ki is jön.
(#44729) tresh Nekem a H astraban a 110 lovas 1.7 dizel van, haddentnek meg a 110 lovas benzines. Vegsebessegben es 0-100 gyorsulasban is megveri papiron. Erre irtam, hogy ugye üresen ha mondjuk klimaval, 3 emberrel mernenk ugyan ezt, vagy neznenk egy 80-120 at, ott biztosra veszem a dizel nyerne.
-
tresh
addikt
válasz haddent #44730 üzenetére
azonos 0-100 gyorsulással, akkor hogy lehet rávágni, hogy az egyik dinamikusabb sokkal mint a másik?
Az papíron egyforma nem a valóságba. Egyszerű 50 ről mire te felgyorsulsz 130-ra az m7 bevezetőn addigra én Székesfehérváron tankolok már (kicsit sarkítottam de a lényegen nem változtat) . De maradjunk a fizikánál itt van egy grafikon és akkor látod a különbséget :
Itt jól látszik hogy 1500rpm mellett már 180Nm van jelen egy mezei 1.6 ba 6000rpm mellett van kb 140.
Itt jól látszik..
Ha még így se meggyőző ha pesti vagy viszlek egy kört aztán eldöntöd
-
#81556480
törölt tag
válasz haddent #44730 üzenetére
Nincs olyan hogy azonos köbcenti, azonos lóerő és azonos 0-100 teljesítmény.
1.6 benzin 100 LE, meg egy 1.9tdi is 100 le.
Ás ahhoz hogy kb ugyanúgy haladj a benzineseddel, ahhoz 2x akkora fogyasztás fog párosulni. (sarkítva)Egyes octavia 1.9tdi (sima adagolós motor) 100 lóerő, 5l körüli fogyasztás. Ha én úgy akarok haladni a szintén 100 lóerős de 1.6-os vectrámmal akkor meg 9 liter. ha meg azonos köbcentis vectrában ülnék akkor az meg vagy 120 le vagy nemtudom mennyi a 2.0
Te amugy vezettél már dízel autót hosszabb távon?
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #44735 üzenetére
azt ersd meg, hogy a loerö önmagaban egy adat. Önmagaban semmit nem jelent. Ha ezt nezzük a kombino 1000 loerös, akkor az 10x jobban gyorsul mint a tied? Azaz 1,1 masodperc alatt van 100 on. Nem.
Loerö, nyomatek, hengerürtartalom, valtoattetelezes, tömeg, gumi (merete, tipusa, mintazata, allapota)................stb ez mind befolyasolja a 0-100 adatot, amin lovagolsz. Attol meg mert 0-100 on jobb az 1.6 szivo, üres tömeggel merve, nem jelenti azt, hogy 80-120 is jobb, vagy terheles alatt.
Vagy pl ha betenned decide OPC motorjat a tiedbe, sok sok masodperccel elverne az opc akkor is, mert a valto, futomü, hajtas semmi nem arra van beallitva....teljesen mind1, hogy papiron a kettö autonak hajszalra megeggyezne a loereje, nyomateka.
A lenyeg, hogy a tök mas a ket motor, mashogy viselkedik. A benzin üresen jobban gyorsulhat 0-100 ig, de mashol meg a dizel lesz a nyerö, de ilyen adatokat senki nem nez, hogy mondjuk 15%os emelkedön gyorsulas, vagy +4 felnöttel gyorsulas stb
ez valami hasonlorol ir, en most at nem olvasom, de beleolvasva kb azt magyarazza, amit mi is
-
#TOTTI
őstag
válasz haddent #44735 üzenetére
Nekem volt 1.9CDTI (DT-88kw) 23e km (2 éves korában vettem) (lásd 1. hsz.), vehettem volna most is olyat, de tanultam a korábbi hibáimból, ezek a dízelek 8-9 évesen 150-200e km körül ezer sebből véreznek.
A mostani 1.6 (XER-85kw) 41e km-errel nagyon tetszik, sokkal jobb a karaktere, 1-2 fővel utazunk általában rövidebb távokon, sokkal jobban megfelel a célnak, mint a széttekert dízel.
Annak ellenére, hogy a dízel a hasznos tartományban valóban jobban ment, még a közel 250-300kg többletsúly ellenére is.
De ha akarok a benzinessel is megyek 200-al és igaz 5-6 ezres fordulat körül, de fel tudok mászni úgy a dombra 160-al mint a kormoló 140 lovas Passat.
Ésszerűen élek így úgy gondoltam még egyszer nem szeretnék dízel befecskendezőre költeni nettó 400 ezret, mert nem engedhetem meg. -
#81556480
törölt tag
válasz haddent #44735 üzenetére
Én nem nagyon tudok ere válaszolni de kb szeirntem olyan az összehasonlításod, mintha azt mondanánk:
az 1990-es 1.4 corsa ugyan azt tudja mint egy mostani 1.4 -es.
Ez nem igaz mert van még millió tényező ami számít. lóerő, nyomaték, forma , súly stb. ahogyan a kolléga is mondta, két egyforma lóerejű autót nem lehet összehasonlítani a csomó más érték miatt.
ne érts félre, nekem 1.6 benzin autóm van,100 le, de sokkal jobban szeretek szintén 100 lóerős dízelt vezetni. mert kevesebbet fogyaszt és nyomatékosabb.
-
Declare
őstag
válasz haddent #44808 üzenetére
Csak azt tudom irni, mint amit masok is. Ha lesz majd egy dizel autod, vagy egy turbosod (ertem ezalatt, hogy hasznalsz egyet legalabb egy ideig), utanna fogod megtapasztalni a különbseget.
Amikor vezetni tanultam, ket 1.6 os benzinmotoros autonk volt. Azt gondoltam akkor en is az 1.6 polorol, hogy hat annal nincs tovabb (amugy tenyleg jo kis motor volt, kis kasztni, baro volt). Aztan jött az 1.9 tdi golf IV, amivel tanultam. Hat azt hittem betojok Aztan azota eltelt bö 10 ev es volt szerencsem sok kocsit vezetni hoszabb tavokon is es ez alapjan irkalok. Kesöbb szerintem Te is fogsz mosolyogni az 1.6 astra H val kapcsolatos "vad" es "tol" es hasonlo mostani erzelmeiden
-
Findzs
addikt
válasz haddent #44808 üzenetére
"tompitott es kodlampa (meraz meno )"
mitől lenne menő? elég bunkó dolog szerintem ...
"A ködfényszóró és a ködlámpa használatát az 1/1975. KPM-BM együttes rendelet, közismert néven a KRESZ szabályozza. Ezzel kapcsolatban a hatályos KRESZ a 44. § 4/ pontjában az alábbiakat rögzíti: „Tompított, vagy távolsági fényszóró helyett, vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.”"
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
-
beg
veterán
válasz haddent #44833 üzenetére
Engem időben figyelmeztetett a waze. Gyors levitt a régi hetesre a jelentések után, majd akkor vitt vissza, mikor már nem volt lezárás. 10 percet vesztettem Más meg órákat állt.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
gban
Közösségépítő
válasz haddent #44865 üzenetére
Mi az hogy mi az a Ferrari? Hát piros autó, lóval...
Postázást nem vállalok.
-
Doki16
addikt
válasz haddent #44884 üzenetére
Nagyon remélem, hogy egy fillért sem kell majd utána fizetni. De még szerintem elég messze van a fény az alagút végén, sajnos semmit nem tudnak még a kocsiról, hogy mi baja lehet. Mondjuk nekem már az eleje óta van egy tippem. A részecskeszűrő-katalizátor kombóra gyanakszom.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
F_Gergely
őstag
válasz haddent #45048 üzenetére
2000-es fordulatnál simán lehet vele előzni, kilő mint az ágyúgolyó
1700-tól szokott szivni (attól függ ugye milyen a turbó) 2 ezernél már olyat pippant hogy lehet menni.
Én mikor előszőr vezettem turbós dizelt, ugyan úgy előztem mint a benzinessel, hang alapján ugyan úgy váltottam, pörgettem (nem a műszerfalat néztem hanem éppen előzésben voltam és a forgalmat, gyalogosokat figyeltem.). Mikor visszatértem a saját sávomba akkor láttam hogy 110-el megyek
2 ezernél már lehet neki tolni nyugodtan, padlózni nem érdemes és felesleges, hanem szépen egyenletesen kell neki tolni a gázt, nem tol akkora koromfelhőt (vagy egyáltalán nem is füstöl), és ugyan úgy megy. Ha lepadlózza az ember csak annyi történik hogy feleslegesen kap több naftát a gép amivel marhára nem tud semmit kezdeni, kormol de nem fog jobban menni. -
F_Gergely
őstag
válasz haddent #45051 üzenetére
Hát hidegen, én 1800-ig szoktam pörgetni, max 2 ezer de az meg ritka max ha egyből pályára megyek fel, ott tud előfordulni, de általában mire kiérek a pályához bemelegszik.
De pl nagy hidegben letilt a turbó, valamennyit lehet hogy szív de sztem ilyenkor egyáltalán nem működik, aztán ha már valamennyire meleg az olaj akkor kezdi használni a kocsi. -
Declare
őstag
válasz haddent #45048 üzenetére
Hallod persze, de nem sipolo hangot. Azert irtam, hogy lehuzott ablaknal szepen lehe hallani varosban falak mellett, de ha bent a kocsiba hallod, hogy sipol az nem nyerö
Nem szabad terhelni semmilyen motort sem hidegen. Terheles az alacsony fordulat is, mert nagy nyomatekot ad le (raadasul kettöstömegüvel szerelt autonal az ilyen 1500 es alatta fordulatoknal keletkezö vibracio kinyirja a kettöstömegüt is), magas fordulaton meg minden nagy sebesseggel pörög, gyorsan melegszik ergo nagy hötagulas es nincs normalis kenes sem (hideg az olaj).
Azert irtam, hogy az okosok azt modjak, amig a dizel bemelegszik 2000 körül erdemes tartani, mert ott a nyomatek/fordulatszam/olajnyomas talan a legjobb a motornak. Melegszik is a motor, de nem is tul gyorsan.
Mod: Ez amugy nem kunszt, mert 100 km/h nal 5-be kb 2000 at forog, autpalyan meg 130 nal 6-ban kb. Raadasul amig eler az ember az autopalyaig addig azert szokott lenni par km, ami eleg azert hogy ne legyen hideg a motor.
[ Szerkesztve ]
-
realmadrid
aktív tag
válasz haddent #45068 üzenetére
Pedig én is hallottam megbízható szerelőmtől, hogy a VW-nél hasonlóan kell rátölteni olajat, mint egy Opelnél pld. Nálam, ha városba autózom fagyizó üzemmódban nem, de ha pályázom 2-3e kilométert, akkor nekem is kell után tölteni. Pedig rendben van, nem csöpög, És ez az olaj téma örökzöld. Én is jó gazdája vagyok, még is, lánc is kezdi minimálisan hallatni a hangját. 71e-nél. Erre az jött, hogy 80-120e közt már elég gyakori a láncos autóknál a vezérlés csere. Ez van. Gyári alkatrészek sem egyformán bírják. Mint írtam, vigyázok rá, nem ütöm-vágom.
A sas nem vadászik legyekre
-
Declare
őstag
válasz haddent #45068 üzenetére
En mindig ugy voltam, hogy szeretem a dolgaimat kritikus szemmel nezni. Szerintem ez elörebbmutato, mint az elfogultsag. Azert az Opel a mostani K astraba nem veletlenül ölt annyi penzt es energiat, egyertelmüen le volt maradva a konkurenseitöl, mindig csak a regi technikait csiszolgatta. Ez az 1.7 dizel is ezer eves. Indult 80 loerövel, de meg a J astraba is ezt tettek, csak belefaragtak 50 lovat az elsöhöz kepest. Ettöl meg persze lehet jo, mint ahogy jo is.
-Müanyagszag: Ez nekem sem tünt meg fel
-Valto: Az teny, hogy meg a vw polo valtoja is gyorsabban es pontosabban kapcsolhato, de azt en sem iom ala, h a H astraje idegesitöen rossz. BAR hozza kell tenni, hogy az enyembe mar az ujabb 6 sebesseges van es azt is, hogy a neten leirtak szerint 150k km körül hajlamos szetesni es fel kell ujitani. Az enyembe is ezt tette a tulaj. Nekem nincs vele bajom, szokhato, de mondom ezt ugy, h az elözö tulaj 2000 eurot tolt bele....azert ez khm...
-Desig: Nem veszes, de azert szerintem nem lehet elvtatni, h a golf sokkal modernebb. A menürendszerröl ugyancsak leirtam en is a velemenyem, hogy gaaz.
-Üles: Na ezt is leirtam, hogy ez az ami ultragaz. Igy most a gerincparnaval es könyöklövel elhetö, de hatarozottan rossz.A motorra meg szerintem rosszat nem irt. A golf motorja mas es mashogy müködik. Ez az amit nem ertettel meg multkor sem, amit irtunk. Attol meg mert ket motor parametere megeggyezik loerö es/vagy nyomatek szempntbol lehet tök mas a hangolasa/ valtoja miatt. Amit leirtak tök igaz. En is irtam, hogy alacsony fordulaton lefullaszthato könnyen, ellenben elözeskor 4000 ig siman kipörgethetö es megy. A golf meg mas. Az lent nyomatekosabb, fent gyengebb ezert varosban siman lehet rugalmasabb. Ez van akinek jo van akinek nem, de ezek egyen/vezetesi stilus/vezetesi körülmenyektöl függö dolgok.
Hat a markaszervi meg igen...ha nem ismerettseggel megy az ember en semmilyen autot nem vinnek markaszervizbe a garancia utan....
-
Declare
őstag
válasz haddent #45080 üzenetére
Ezzel a motor dologgal nem fogunk soha egy nevezöre vergödni
"A dinamika dumától meg ezen "költemény" után tényleg falnak megyek. Két turbódízel, 10Nm különbség, és "sokkal jobban megindul"? De mit várok, objektivitást és a szubjektívitást meg a más márkajelzés miatti placebó kizárását? "
Ezt irtad. Erre irtam, hogy ez nem fikazas, ez nem roszabb vagy jobb kerdes. Mas. Ez lehet elönyös egy varosban, egy kenyelmes, dinamikus, rugalmas vezeteshez es lehet hatrany varoson kivül elözesekhez, vagy autopalyan stb. Mind1 a loerö es NM kerdes, hangolhatjak tök mashogy a motort/valtot es ezzel mas lesz az erzet is.
Ez az amit magyaraztunk multkor, hogy pl egy 320i bmw hiaba fut gyorsabbat 0-100-on, hiaba több loerös, ha en a kis 1.7 dizelemet lepadlozom, megtamaszt az üles. Persze csak x masodpercig, aztan vege a benzines meg fele annyira tamaszt meg, de 3x tovabb tartja azt a gyorsulast. Igy az 1.7 dizelben az ember azt erzi hogy huu wow, a benzinben meg, hm hol vannak a lovak....erted mit mondok? Hiaba gyorsabb 0-100 on, hiaba erösebb, a maximalis gyorsulas érzet az enyemben jobb, mint a 320i ben.Az meg hogy jol vezetsz (es a multkori gyorsulasos videot alapjan jol vezetsz) es igy dinamikusabb vagy, mint egy masik auto, amiben jobb mondjuk a valto az egy dolog. Az meg masik dolog, hogy a jobb valtoval, meg dinamikusabb lennel
Altalaban nem szoktak szeretni sem az ülest, sem a valtot. Ettöl meg lehet jo, meg meg lehet szokni, de nem kerülne fel egyik sem az opel büszkeseg falara, ezt szerintem ki lehet jelenteni. Ettöl meg en sem irom ala, hogy annyira borzaszto es idegesitö lenne....ez azert nem igaz szvsz.
(#45079) SÖ
[ Szerkesztve ]
-
sasa58
tag
válasz haddent #45195 üzenetére
Olvasván a vezetési technikádról már éppen meg akartam kérdezni, hogy így mennyit eszik a géped. Ez az ára a dinamikus, sportos vezetésnek és a folyamatos 3000-4000 ford. feletti közlekedésnek.
Nekem most 4000 km vegyes után 7,2 (60% Budapest, 20-20% országút és autópálya, pedig néha engem is elkap a gépszíj. 16XER. -
stickermajom
addikt
válasz haddent #45227 üzenetére
Nekem sincsenek amúgy különösebb elvárásaim extrák terén, digitális automata klíma, legalább GID kijelző, legalább CD30 MP3, 4 elektromos ablak (de kettővel is beérem, ha a többi stimmel), könyöklő, REC modul hátul, hogy 1-2 számomra érdekesebb dolgot tudjak aktiválni a későbbiekben (menet közben automatikusan záródó ajtók, kulccsal lehúzható/felhúzható ablakok). Ezeket igazából extráknak sem kéne hívni, annyira alap dolgok szerintem már egy ideje.
Ami még számít az a tempomat, ez már nem annyira alap, de nekem fontos lenne. De ezt berakják 30-ért utólag, vagy magam szerzek bontottan index kart és berakom, ha be van vezetékezve a kuplung. Bár ahogy olvastam Classicoknál pl. ezen is spóroltak már. Tudom, a többit is meg lehetne csinálni, de azért hadd ne legózzak már 2+ millió elköltése után fél évet.
Ha ezek mellé esetleg kerül egy automata fényszóró (bár ennek csak DRL-es autókban van értelme szerintem) és egy esőérzékelős ablaktörlő, annak csak örülök, de ezek nélkül bőven tudnék élni, nem is szempont keresgélés közben.
(#45229) sasa58 Mi baja?
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
-
sasa58
tag
válasz haddent #45248 üzenetére
Ez a user error azért kb. 300 k kilométer és 10 saját autó után egy kicsit erős, de lehet van benne valami. Ez az első VVT-kocsim és lehet ezért furi egy kicsit. Azért lehet, hogy van valami rafinált problémája, esetleg a bontott nem teljesen belevaló ECU miatt, vagy kicsit kopott a kuplung a fene tudja, vagy a kopott vezérlésmódosító kerekek miatt. A traktorhang valóban csak 2-3 mp-ig tart és csak a reggeli hidegindításkor, erre azt mondták, amíg nem dob hibakódot ne foglalkozzak vele. Most lehet, hogy megpróbálkozok a Mobil 5W40-es olajjal, mert a GM-et sokan szidják.
Sportos vezetés alatt azt értem, hogy az ember nem finomkodik a kuplunfelengedéssel, meg a sebváltással, hanem pakolgatja sorba, mint szél, jól kihúzatva, a kuplungról meg szinte leugrik. (Ahogy a múltkor belinkelt videódon csinálod.) -
sasa58
tag
válasz haddent #45248 üzenetére
A gépkönyv szerint melegen, leállítás után min 5 perccel kell nézni az olajat. Hidegen nálam pl. megállapíthatatlan, mert tökig olajos a pálca, 2-3 letörlés után is. Mondjuk ez az 5 perc is érdekes, mert lehet, ha 15 perc múlva nézed már nem annyit mutat.
Nna Mobil 0W40-et akartam írni az előbb, úgy rémlik Te is azt használsz.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- PlayStation 5
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs