- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Netfone
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
Hirdetés
-
Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
it Az OpenAI ezért külön eszközt hoz létre, hogy azonosítsa a DALL-E 3 által létrehozott képeket.
-
Destiny 2 - Végre megérkeztek a régóta várt új pályák
gp A PVP csomag mindenki számára ingyen elérhető lett a minap.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
DNReNTi
őstag
Sziasztok,
Tudom van milyen autót vegyek topik, de bennem már összeállt, leszűkült két modellre a keresés. A két kiszemelt: Astra H kombi, Zafira B. Mindkét példányból 8-10 éves, keveset futott, 88kW-os 1.9-es dízeleket nézegetek. Ahogy elnézem ezek állapottól, kortól és futásteljesítménytől függően 1.5-2M Ft körül kaphatóak. Nálam a felső határ 2M, de ebbe már bele kellene férnie mindennek, a papíroknak is. Ha a kettő közül kellene választanom a Zafira jobban tetszene. Hosszú távra szeretnék autót vásárolni, tehát fontos szempont a fenntartási költség. Fontos a biztonság is, ez már családi autó lesz, nem csak munkábaszaladgálós, soklégzsák előny.
A kérdéseim a tapasztaltakhoz, illetve a tulajokhoz:
Melyiket vennétek, és miért?
Mire figyeljek oda vásárlások?
Típushibák? Rozsda?
Mik az árulkodó jelek, hogy egy visszatekert, széthajtott példányt akarnak eladni nekem?Hahu-n már hetek óta nézelődök, vannak olykor kiemelkedően jó vételnek tűnő autók, de mivel nem igazán vagyok szakértője az autóknak, így félek, hogy könnyen átverhetnek. A vásárlás őszre van datálva.
Köszi!but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
Calogero
addikt
-
Declare
őstag
válasz 7Sony7 #45454 üzenetére
jaaa ok
Nekem ez egy picit gyenge. Ha az ember elözni akar mondjuk 90 körül, jobb lenne egy kicsit több erö meg amugy is altalaban szeretek kicsit sportosabban vezetni, arra ez a moci azert keves. A masik az autobahn. 140-150 ig egesz baratin fogyaszt, de utanna mar azert nem a kenyelmes üzem ennek az 1.7 motornak, illetve a vegsebesseg is 190 ig tart csak .
Joooo nyilvan most ezek olyan dolgok, amik nelkül lehet elni , azert is mondtam, hogy nekem is jo ez egyelöre teljesen, de azert ha kocsicsere kerül a sor jo lenne egy 2ezres tádé(#45453) diegho hajra....en is nyomok egy leböjt kurat, behajtom a tükröket, felpumpalum 2.6 ra a kereket es beallok egy kamion möge 80 al es majd jövök, hogy jupii 4,77678l / 100km lett a fogyim szerintem az atlagfogyasztasoknak van ertelme. Nekem az 6,1 28k km alatt. Ennek van informacio erteke, a többi az csak szam adatok. szvsz
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz Declare #45466 üzenetére
Én nem kamion mögött megyek 80-al, hanem Pécsre jártam és ott bent kóricáltam, így jött ki a 6 liter, de az biztos, hogy a guminyomásom kevés, legalábbis szemre a két hátsó biztos nincs 2.2, mert laposnak tűnik. Meg akartam nézni, de egy kamion állt ott a kúton, így továbbmentem, a következőnél meg már nem álltam meg csak ezért.
-
BigBlackDog
veterán
válasz DNReNTi #45459 üzenetére
Nálunk ugyan kicsit másabb volt a felállás, inkább az egyterűek voltak terítéken. A és B Zafirát néztünk, de egy-két H Astra is bejött a képbe. H Astrából az 1.7-es dízelt próbáltam, B Zafirából pedig volt az 1.9-es is. Az 1.7-es kicsit talán csendesebb járású volt, az 1.9-es motor hangja tiszta "traktoros" volt már számomra.
Kényelem terén egyértelműen a Zafira a nyerő szerintem a kettő közül. Vezetés közben nem éreztem nagyon hátránynak a magasabb építését, viszont lábtérben jobb volt, mint az Astra és a magasabb tető miatt szellősebbnek is tűnt számomra. Viszont a Zafirában az A oszlop alja néha idegesítő tud lenni, balos ívekben, kanyarokban, szerencsétlenebb helyen lévő zebráknál előre kell hajolni, ha be akarod látni a holtterét tisztességesen.
Viszont a dízel-benzin témában én is feltenném Calogero kérdését; miért nem benzin? Dízellel azért már könnyen fel lehet szállni a szop0rollerre ilyen idős példányoknál szerintem.
Rozsdásodást nem nagyon láttam még ezeknél (ha van, akkor én azt otthagynám), esetleg kavics felverődésekből kifolyólag egy-két pötty azért lehet. A valós futásteljesítmény megállapítását már nem tartom annyira könnyű diónak az Opeleknél, saját tapasztalatok alapján (szerencsére) nem kopnak túl könnyen a beltéri felületek, anyagok. Én a váltószoknya-kormány párost szoktam nézni általában, talán ez tud legjobban árulkodni. Kormánynál nem(csak) a felületet, hanem a küllők szélét is szemügyre szoktam venni (ahol a hüvelykujj pihen), mivel a kormányvédő csodákra képes. Váltószoknya 100e km alatt szerintem egyáltalán nem kéne kopott legyen, viszont ismerősnek a H Asrtájában 350e km felett, városi használat mellett már levedlette a bevonatának nagyobbik részét. Persze ezek sem biztosítékok semmire, mindent ki lehet cserélni ugye.
A fent írtak persze csak a saját véleményemet tükrözik, nem mondanám magamat nagy hozzáértőnek, csak megosztottam a tapasztalatokat, mivel nemrég lettünk túl mi is ezen a procedúrán.
-
DNReNTi
őstag
válasz Calogero #45461 üzenetére
A mindennapi munkába járás (40km főút, pálya), bevásárlás-idemenjünk-odamenjünk, és évente 3-4 kisebb-nagyobb kirándulás. Évi 15.000 kb. Dízel főleg az inga miatt kellene, fele annyi üzemanyagból eljárnék, mint most.
(#45463) diegho
Köszi! +1 a Zafirának.(#45469) BigBlackDog
Szintén köszi!
Nekem egyébként bejön az 1.9 CDTI traktor hangja. Lehet velem van a baj. Ilyen 1.9-es Astra van egy a családban, és annak ellenére hogy a bele roppant unalmas, én szeretem vezetni. A Zafira belső tere számomra nagyságrendekkel jobb, pedig szinte csak a középkonzol más, de mégis kb egy kategóriával magasabbnak látom a komfortérzetet. A dízel szop*ágtól én is tartok, ezért szeretnék egy jó állapotú autót venni, amit ha sikerült megfelelően karbantartani talán elkerülhetem a sokszázezres buktákat.[ Szerkesztve ]
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
Gergőke88
addikt
válasz diablo1984 #45468 üzenetére
Ez is egy nagy hulyeseg, hogy kombiban nagyobb az aranya. Sok ceg vesz 5 ajtosat is ceges hasznalatra.
Ha korbenezel Pesten eleg sok B Zafirat latsz ami taxi. Relativ olcso 7 szemelyes kivitelben ezert is van belole sok.DNReNTi: azzal tisztaban vagy, hogy egy 8-10 eves dizel kocsiban lesz annyi kilometer, hogy ha rendben is vplt tartva akkor is hatalmas szopas lehet?
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz haddent #45464 üzenetére
Minél több a hengerszám, annál kisebb a rezgés, azaz a rezonancia kiegyensúlyozás tökéletesebb.
Az 5 henger kiváló kompromisszum a 4 és 6 hengeres felépítés között, majdnem olyan egyenletes járású, mint a 6 hengeres, viszont kisebb, könnyebb és olcsóbb annál.5 hengert először Audi majd a Mercedes is erőltette. Német taxik közül nagyon sok volt 5 hengeres Diesel a
jó fogyasztás is az egyenletesebb csendesebb járás miatt. -
haddent
addikt
válasz Calogero #45472 üzenetére
De hogy van az időzítés, meg úgy minden? A 4 henger az megvan, az logikus. Mondom 3 hengerrel nem foglalkozunk A 6, V6, V8 ezek megint megvannak. De az 5 az olyan fura. Hát nyilván, gondolom, és elhiszem hogy a több a jobb ez világos. Csak érdekel, hogy hogy a fenébe vannak ezek a páratlan hengerszámok időzítve.
-
DNReNTi
őstag
válasz DNReNTi #45473 üzenetére
Összevetve a katalógus adatokat, az 1.9 dízel és az 1.8 benzin vegyes fogyasztása között 2 liter van 100 kilónként, ami az évi 15.000-es futásra levetítve, évente ~100.000 Ft különbséget produkál. Igazából ha azt vesszük ez is sz*pás, csak jobban eloszlik.
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
gban
Közösségépítő
válasz DNReNTi #45475 üzenetére
Új autónál azt mondanám, nem jön ki hamar a szervizelésben a különbség, így talán megéri a dízel.
De te közel sem új autót nézel, hanem 10 éveset.
Kevés kilométerrel: ha biztosra mész, az egy dolog.
De a legtöbb emberről ez nem mondható el, mert ismeretlentől, ismeretlen helyről veszik az autót.
Vagyis a kevés kilométer, ami elodázhatná a szervizköltségeket, az a legnagyobb lutri az egészben.
Én is kb. ennyit megyek egy évben, 15 éves F Astrával, gyakorlatilag nulla szervizköltséggel, én félnék egy idősebb dízeltől, az biztos.
De ez is meggyőződés kérdése inkább, mindkettőből ki lehet fogni mindenfélét.Postázást nem vállalok.
-
diablo1984
veterán
válasz DNReNTi #45478 üzenetére
ne aggódj, nem minden dízel alap váltója a 6 sebesség.....
1,8 benzin zafira b olyan 8 literes(akár alatta is) fogyival autózható, igaz lába válogatja, de azért télen városban a 10 litert is bekaphatja, míg a dízel testvére jellemzően 6liter, városban, rövid távon és télen akár 8 is lehet....kb 2 liter a fogyasztás diffi, ennek megfelelően számolhatsz, de tény, hogy a dízelben lehetnek olyan hibák, hogy fél millát ráköltesz és észre sem veszed a változást.....míg az 1,8 benzinnél jellemzően nincs ekkora lutri.
-
adorjant
senior tag
válasz DNReNTi #45478 üzenetére
Az 1.8 az egyik legproblémamentesebb Opel motor Változó vezérléses, érzésre nem mondanád 140 lóerősnek,de kellemesen megy,a mindennapos szituációkra,1-1 kinyomod a szemét előzésre megfelelő,szóval én ideális benzinmotornak mondanám Zafirába
Országúton 6,5-7 körül eljársz vele normális tempóban,pályán 8 litertől felfelé,120-130tól már kijön a ruhásszekrényhez hasonló légellenállás .
Városban 9-10 literrel érdemes számolni,legalábbis mifelénk ahol az indokoltnál kétszer-háromszor annyi lámpa van,mint kellene -
Declare
őstag
válasz DNReNTi #45475 üzenetére
En is osztom Gergőke88 véleményét, 1.8 benzin+gáz . Dízelre szokták mondani a 20-25k km/év futást, hogy az alatt nagy a rizikó. 15k km az nem sok. Ha volt egy kókler gazdája, 8-10 évesen ennek a 100 ezernek a többszörösét hagyhatod a szervízben pikk pakk.
Ha szeretsz kockáztatni és mondjuk van egy 3-400 ezer forint gond nélkül arra, hogy szervízbe rádobd, amikor kell, akkor vegyél egy dízelt és ha szerencséd van, akkor jól fogsz vele járni. Én az 1.7 dízelt tudom ajánlani, nekem is az van (astra h gtc) és neten is jókat lehet róla olvasni és nekem is jók vele a tapasztalataim.
Ha biztosabbra mennél inkább, vegyél benzint gáz kombóval. 15k km en nem sokat spórolsz üzemanyagon egy dízellel egy benzin-gáz üzemű autóhoz képest. Még én is szimpatizálok a gondolattal, annak ellenére, hogy 25k km körül/fölött megyek egy évben
-
-
AMD Power
titán
válasz Calogero #45455 üzenetére
És tudod mi az érdekes.... nem megyek "lassan". Szóval ezt ne úgy képzeljétek el ,hogy én 50-el megyek a 70-s táblánál. Ott 80-al megyek. Néha kicsit tolom is neki. Néha nem árt. De nem erőlködök ,hogy jó legyen a fogyasztásom. Ez mondjuk szerintem vezetési stílustól is függ nagyon. Az min 1l.
Kíváncsi leszek ,hogy ezzel a 98 Super Plus-al érzek-e majd valami különbséget.7Sony7 Köszi.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz diegho #45485 üzenetére
Én sem várok tőle "csodákat".
Tisztábbak és takarékosabbak lettek az Opel haszonjárművei
Ez a Combo milyen rohadt csúnya lett.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
lsebestyen
addikt
-
haddent
addikt
válasz lsebestyen #45490 üzenetére
Hát én már megszoktam a H -át és nem is túl erős és nem is túl könnyű de még lazán váltogatva is valóban, simán ott találom magam, hogy hop-hop ez nem 50, ez 70, és ez az óra nem csal 1 centit se Nagyon más a régiek meg az újak felfüggesztése vagy nem tudom milyen, egyszerűen nem érezni a sebességet. Gondolom ilyen lehet egy R8 -ban a 200km/h, na jó nyilván nem, de na, akkor a 150
-
Findzs
addikt
szerintetek ezzel, hogy lehet gumit javítani? [link]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
hdman
őstag
Győriek és győr környékiek figyelem! Holnap délután 2től H Astra találkozót szervezünk a győri hiper tesco parkolójában! Bocs, hogy ilyen későn szólok, de akinek kedve van jöjjön
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
AMD Power
titán
Ott lenne a helyem, de sajnos elég messze van ez nekem. Meg amúgy is F1 lesz.
Amúgy lehet ,hogy csak hallucinálok de szerintem jobban megy az autó ezzel a 98-s benzinnel.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Riasztó topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Mini PC
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen