- iPhone topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Digitális detox a Nokiától
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Mobil flották
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
erdey_a
őstag
válasz concret_hp #84049 üzenetére
a lópatkoló kovács elment dolgozni a motorgyárba.
az elektromos motor alkatrészeinek száma töredéke a belső égésűnek. a munkafolyamat rövidebb, azt is robotok végzik már.
ugyan mivé fogják átképezni az embereket? melyik iparág fogja felszívni őket?
és ez nem helyi probléma lesz, mint mikor pl. bezárt a nokia. itt egy iparág fog megszünni. mindezt valódi piaci igény nélkül, politikai határozatra.[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
Beaumont
aktív tag
válasz erdey_a #84051 üzenetére
Majd jon szepen lassan ami elkerulhetetlen. [Alapjovedelem mindenkinek] . Persze mint mindennek ennek is biztos ara lesz.
"Te mondd, hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb!"
-
nagyúr
válasz erdey_a #84051 üzenetére
> az elektromos motor alkatrészeinek száma töredéke a belső égésűnek. a munkafolyamat rövidebb, azt is robotok végzik már.
Kiraly, akkor lesz egy csomo ember, aki majd termelhet mas erteket. Az mindig jo, ha ugyanazt a dolgot toredekannyi munkaval el lehet latni. Pelda: az egesz USA-t ellatja kajaval a nepesseg 2%-a (asszem). A maradek 98% meg csinalhat iPhone-t meg ilyesmit.
while (!sleep) sheep++;
-
bobsys
addikt
Probalom megszamoltatni a csladot de a https://nepszamlalas2022.hu/ az nem mukodik. Rossz oldalt probalok?
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Tim82
nagyúr
-
bobsys
addikt
Regio blokkolas van, magyar VPN keresztul bejon az oldal. Ugy latszik voszont, hogy ez nem nekunk szol
"...
szerint kérdőívet kell kitöltenie
mindenkinek, aki Magyarországon él
azoknak is, akik átmenetileg (12 hónapnál rövidebb ideig) külföldön tartózkodnak
a külföldieknek, ha legalább 3 hónapja Magyarországon tartózkodnak."Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
kraftxld
nagyúr
-
concret_hp
addikt
mivel mindenhez is értünk, szellőztető rendszere van valakinek? van egy szoba, ahol nem túl jó a természetes szellőzés, úgy jön ki, hogy kb. az ajtó (ami nincs is fenn) előtt megy el a "természetes légáram" a lakásban. ilyesmire gondolok: [link] egyrészt télen ne kelljen napi N-szer ablakot nyitni, másrészt nyáron amikor szintén csukva van minden, talán picit segítene "beszippantani" a folyosóról a klimatizált levegőt.
jó nyomon járok?
vagy fullba vagy sehogy :D
-
erdey_a
őstag
válasz kraftxld #84058 üzenetére
tök jó, hogy mindenki átképzésről beszél, de az ipari szegmenst, ahová át lehetne képződni, senki nem nevezi meg.
a 90-es években megszűnt textiliparban dolgozó lányokat asszonyokat az idetelepült kütyügyárak (pl. nokia, philips, flextronics) fel tudták szívni rabszolgának, aztán tudjuk azoknak is mi lett a vége.Vérboci
-
válasz erdey_a #84060 üzenetére
Az megvan, hogy olyan emberek átképzéséről beszélsz, akik gyakorlatilag betanított munkát végeznek? Nekik kb olyan mindegy, hogy egy autós levegőszűrőt, egy üvegmosókefét, egy nyomtató lapadagolót, vagy egy iphone hátsó takarólapot gyártó gépet kezelnek. Tudom, felénk Zalában is kb ilyen skálán mozognak az átállások.
Aki meg képzett, sokat látott profi cnc-s, azt meg nem kell félteni, neki mindig lesz melója.
Figyu, 2000-ben diplomáztam pedagógusként, osztálytermet azóta is csak szülői értekezleten láttam, de adminisztráció/logisztikai területen kb minden voltam már, csak akasztott ember nem, és eddig mindig meg tudtam állni a helyem. Az egész életem arról szólt, hogy pár évente tanultam valami új dolgot, és még csak nem is felsőoktatásban.
Amilyen munkaerőhiány van minden területen, erősítve a demográfiai folyamatokkal (öregedő társadalom + elvándorlás), manapság tényleg csak az nem dolgozik, aki nem akar. És az “alja” munkák, amiket eddig mindenki megvetett, egyre jobban értékelődnek fel. Persze azt is jól kell csinálni, de ezek kb hetek/hónapok alatt megtanulható dolgok, utána meg már a rutin mellett csak mentalitás kérdése, hogy valaki hogyan végzi.
Én pl régóta pedzegetem az asszonynak, hogy öreg napjaimra elmennék valami isten háta mögötti farmra traktorosnak, neki meg kb mindegy, hogy hol van, ovi/bölcsi van azért minden faluban…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84061 üzenetére
Amilyen munkaerőhiány van minden területen --> melyek ezek?
Vérboci
-
válasz erdey_a #84062 üzenetére
Betűzzem a mindent? Azt mondod, hogy a nehézségek ellenére nincs folyamatosan kiírva egy csomó betöltetlen helyetek? Mert én akárkivel panaszkodok, mindenki arra panaszkodik, hogy x ember végzi 1,2-1,5 x ember munkáját, és egyszerűen nincs jelentkező sem. De próbálj meg bármilyen szolgáltatást igénybe venni, az lesz a válasz, hogy nem győzik a munkát / kevés az ember, ennyit és ennyit kell várnod.
Felétek ez máshogy van?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84063 üzenetére
Felétek ez máshogy van? --> igen
én nem látom, hogy európában 500ezer - 1 millió "vasas" ember elhelyezhető.
ha az audi a mostani ca. 2 millió motor helyett csak 300ezret fog gyártani, akkor az becslésem szerint a környező beszállítókkal együtt legalább 10ezer ember "átképzését" teszi szükségessé.
Munkaerőhiány jelenleg csupa olyan cégnél van, aki jelenleg az autóiparra gyárt rá. Meg persze szakács és takarítónő is kevés van, csak nem gondolnám, hogy abba az irányba váltanának a népek. Szolgáltatóipar amúgy is addig él, amig van aki igénybe vegye a szolgáltatást. Aztán ha a 12ezres jól fizetett audisból csak 6ezer marad, akkor bezárhatnak a fodrászok, meg az éttermek is. Bár azokat majd az idei tél is megtizedeli.És az emberállomány csak az egyik szelete a szartortának, mert mit fog gyártani a sok autóipari beszállító, aki 100 éve belső égésű alkatrészeket gyártott? Kovácsüzemek, öntödék, gumi és műanyagipari cégek fognak bezárni, vagy drasztikusan zsugorodni.
A jelenlegi autóipari mix nélkül európa gazdasága életképtelen.Vérboci
-
nagyúr
válasz erdey_a #84064 üzenetére
> A jelenlegi autóipari mix nélkül európa gazdasága életképtelen.
Muszaj alkalmazkodni. Ugye amit irsz, azt hivjak strukturalis munkanelkulisegnek -- ilyen egyelore meg nincs, de siman lehet, hogy lesz. Europa gazdasaga meg majd alkalmazkodik, es kozben csomo ember szenved majd, de egyszeruen nincs mas ut.
Azt nem lehet, hogy azert tartunk fent egy komplett szektort, hogy az emberek kapjanak penzt. Annal az is jobb, ha a szektor nem marad fent, csak siman atutaljuk a fizetest a semmiert.
while (!sleep) sheep++;
-
erdey_a
őstag
Nyilván nem kell "szociális" alapon motorgyárakat működtetni. Az én gondom az egésszel az, hogy jelen esetben nem piaci igény, hanem politikai döntés okozza azt, hogy a gyárak ilyen sietősen "bezárnak".
A nokia halálát az okostelefonokra mutatkozó piaci igény okozta és nem az, hogy előírták Brüsszelben hogy az Asphalt 9 kötelezően fusson minden telefonon.
A langyos hegyi levegőt kipufogó 1.5 TSI-t halálra ítélő döntést mi indokolja?
Arra született már válasz, hogy mibű lesz áram az elektromos autóba, hogy az akkumulátorhoz honnan lesz alapanyag és hogy az üzemanyagok kieső jövedéki adóját mivel kívánják pótolni? Vagy ezek a kérdések ráérnek 2035-ig?Vérboci
-
nagyúr
válasz erdey_a #84066 üzenetére
En egyetertek azzal, amit sokan mondanak, hogy az EU-s szabalyozasok idiotak, es a 2.5 tonnas hibrid SUV az oke, az 1.1 tonnas 1 literes benzines kiskocsi meg nem oke.
Alapanyag es aram egyebkent van, azzal nincs gond. Azzal van a gond, hogy irtozatosan dragak lettek az autok.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
NoLF
addikt
válasz erdey_a #84064 üzenetére
a fodrászok nem azért fognak bezárni, mert a többé nem az audinál dolgozó, hanem sehol/máshol dolgozó embereknek megáll a hajnövésük hirtelen, hanem mert a panel aljában bérelt kis fodrászüzlet fűtésszámlája a 14szeresére emelkedik, úgyhogy bezár a getszibe inkább, minthogy éhenpusztuljon. aztán majd az otthonában vágja a hajat vagy házhoz megy mert ott rezsicsökkentenek.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
erdey_a
őstag
az eu nagy hős, mikor felemeli hangját (joggal) a szabad piacot befolyásoló helyi döntések ellen. ez a 2035-ös motor stop pont ilyen befolyásolás.
egyetlen reményem van, a szintetikus üzemanyagok kiskapuja. bár az nem nagyon jut el hozzám, hogy ilyen irányban hol tart a fejlesztés, akár üzemanyag, akár jármű oldalon. lehet hogy túl erős a villanyautós zaj.gyerekkoromban sokszor hallottam, hogy már rég mehetnének az autók vízzel\fénnyel\levegővel, csak a gonosz olajlobbi nem engedi. úgy tűnik, hogy a gonosz olajlobbi megmérettetett és könnyűnek találtatott az e-autó lobbival szemben (már ha van ilyen).
Vérboci
-
concret_hp
addikt
válasz erdey_a #84070 üzenetére
az nem lehet, hogy simán csak sokkal egyszerűbb lett elektromos autót gyártani és ha sikerül hozzá értelmezhető méretű akksit csinálni, akkor puszta önös érdekből, mindenféle lobbi nélkül is átállnak rá a gyártók? annyi a különbség, hogy pár évvel előre hozza a szabályozás az átállást.
szellőztető témára valaki valamit? https://logout.hu/tema/off_topic_44/hsz_84059-84059.html
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
erdey_a
őstag
válasz concret_hp #84071 üzenetére
ha egyszerűbb elektromos autót gyártani, akkor miért kerül többe?
és ha az olyan jó dolog, akkor miért kell ráerőltetni az emberekre (az európai emberekre!!!), ahelyett hogy a piaci igények döntenének?Vérboci
-
concret_hp
addikt
válasz erdey_a #84072 üzenetére
most kezdjem el magyarázni, hogy mennyivel egyszerűbb egy villanymotor, mint egy benzin / dízel? attól, hogy valami egyszerűbb, még lehet drágább szerintem... de az akkuk árának a további esése pár év alatt minden szabályozás nélkül is olcsóbbá fogja tenni [link] [link]
a tesla elég erősen a piaci igényekre épülve lett egy bő évtized alatt majdnem akkora, mint egy bmw / merci, persze ettől még lehet túlzónak gondolni a szabályozásokat, csak a helyzet az, hogy közben felforraljuk a bolygót... (persze minden mással is, nem csak autózással)
vagy fullba vagy sehogy :D
-
-
erdey_a
őstag
-
erdey_a
őstag
válasz concret_hp #84073 üzenetére
ha valami egyszerűbb, akkor csak amiatt lehetne drágább, mert az anyaga, vagy az előállítása dárágább. ezek egyike sem igaz az elektromos hajtásra. eleve eufemizmus e-motornak, meg elektromos hajtásnak nevezni. van ennek rendes neve: villanymotor.
az elektromotor gyár meg egy tekercselőüzem.
az egész villanyautóban ami talán drága az az akku. De cserébe nincs másik millió alkatrész. Az ár tehát messze nem a valós bekerülési költség alapján van meghatározva. Egyszerűen hóbortnak, vagy luxuscikknek vannak árazva a dodzsemek. Pont ezért nem is fog elterjedni. Fogok én még Moldovából szívó benzinest importálni, attól tartok.Vérboci
-
Xpod
addikt
válasz concret_hp #84071 üzenetére
"szellőztető témára valaki valamit"
Ablak?
Két lyuk a falra egy felülre, egy alulra rá egy díszrács és kész.Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
válasz erdey_a #84076 üzenetére
Ami új, az drága. Emlékezz vissza, mennyibe kerültek 15 éve a ledes 'izzók'. Egy vagyont kértek értük, melegedtek, mint a csuda (nem a ledek, hanem a foglalat), némelyikhez külön táp kellett, alig volt fényük, és azt is csak koncentráltan tudták. Most meg minap néztem az ikea-ban, 2db E14-es, 40W hagyományos izzónak megfelelő LED körte, egybe csomagolva valami 90 cent. Én az első LED-es lámpáimat a kanapé fölötti spotba vettem, felforrósította a lámpatestet is, és csak hangulatvilágításnak volt elég, ráadásul került valami 3000 FT-ba, pedig akkor még 250 Ft volt egy euró. Amúgy megvannak még valahol a villanyos műanyagdobozban, bár asszem, az egyik már megadta (gondolom, megsütötte) magát.
De ugyanez játszódott le a mobiltelefonoknál, számítógépeknél is. Hány havi béredből tudtál volna 89-ben egy 'IBM kompatibilis személyi számítógépet' venni (5,25 floppy, 1MB RAM, CGA monitor, meg ilyenek)? És a fizetésed mekkora részét kellene most egy használható laptopért kiadnod?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz parandroid #84078 üzenetére
De teny, hogy a kismeretu, egyszeru benzines autok, illetve a dizel kamionok teljesen jok a celra. Sajnos az EU-s szabalyozasok lehetetlenne tettek, hogy az also 50% tudjon uj autot venni. Tehat az van, hogy Mari neni a modern, kicsi, konnyu, faek egyszerusegu benzines auto helyett nem elektromos autot vesz, hanem hasznalja tovabb a 12 eves romhalmazt. Igy osszessegeben sokkal rosszabbul jar mindenki (a kornyezetet beleertve).
while (!sleep) sheep++;
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84078 üzenetére
viszont nem is volt kötelező ledet venni.
de ha már szóba hoztad: a led "izzó" a 21. század legnagyobb átverésre. valamire való fényerejű ledek azért nem olcsók (~1000 Ft), de cserébe töredékét bírják mint a klasszik 60-100 wattos körték. nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy fogyasztás csökkenéssel "megtermelik" ezt a veszteséget.
a számítógépes, telefonos példa az autókra nem tud sajnos igaz lenni. egyszerűen soha nem lettek igazán olcsóbbak, mert mindig jött egy szabályozás, ami drágábbá tette őket. ma ott tartunk (nyilván inflációstól, magyar kormányostól) hogy az autók ára megduplázódott, lassan elérhetetlenebb mint valaha. ki fog elektromost venni? a kirúgott gyári munkás? persze tudom, nem Mo. a piac közepe...
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
válasz erdey_a #84080 üzenetére
Ne haragudj, de ez faszság. 10+ éve nem vettem hagyományos izzót, de azokat folyamatosan cserélni kellett, ledet én még talán 2 darabot láttam elromlani, az egyik az az első szériás, kísérleti fos volt, a másik meg valami noname, aldis kínai vacak, ami doa volt, de annyira olcsó, hogy nem vettem a fáradtságot, hogy visszavigyem. Fénycsövet többet láttam kiégni ez idő alatt, mint ledes körtét. Amúgy, ja egy ezres körül lehet darabja a jó minőségűeknek, az mostani árfolyamon lassan alig 2 Euro. De amit írtam, 2db/90 cent, azok is faszák voltak, talán valami 400 lumen, ikea family akcióban. Csak azért nem vettem, mert lusta voltam beaállni a pénztárhoz két doboz, 2 eurónyi 'izzóval'. Meg mert gyakorlatilag nem kell, mert 'sose' égnek ki. Nekem is csak azért van egy csomó tartalék itthon, mert a költözéseknél mindig más mennyiségű / stílusú / foglalatú lámpáim voltak, vagy más-más fényerősség kellett a helyiségekbe. No meg mert mostanra szinte mindenhol távirányítós, dimmelhető lámpáink vannak. És wow, még ezek közül se ment tönkre egy sem, pedig ebből is lassan 10 évesek a régebbiek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84081 üzenetére
sajnos az előszobában lévő philips márkájú ledek és a nappaliban lévő kanluxok mást mutatnak. ez mindegyik E14-es, 7 illetve 9 Wattosak. évente kettőt tuti cserélni kellett. most a 7w-os már tungsram stick, a 9-es meg valami random márka.
érdekes, hogy a Gu10 foglalatú spotokból van a házban ezer darab, valami edigitalos kiárusításon vettem (global márka), na az mind jó évek óta.Vérboci
-
Legutóbb, amikor beszélgettem a delaeremmel, már előre mondta, hogy az olcsó modellek eltűnnek, kisautók csak mutatóba maradnak, azokból is csak durván felextrázott, erős motoros, automata váltós verziók lesznek, mert azon van a haszon. 'Prémium' márkáknál fapadra egyszerűen marginális az igény. Főleg, hogy a vevők 90%-a jól felextrázott, bivalyerős suv-ket akar. Majd ha a piaci elvárás változik, akkor változtatnak ők is. Amúgy szerintem fog ez is változni, talán egyre többen jönnek rá, hogy ha nem 2,5 tonna az autó, akkor nem kell a 300 lóerő, hogy mozgassuk. A szabályozásoknak az lenne a lényege, hogy az emebreket ebbe az irányba terelje, csak akkor van a gond, amikor a pénz elkezd belepofázni.
Vicces amúgy látni erdeya vergődését 'autóipari' megközelítésből, amikor az elmúlt 30 év nem szólt másról, mint hogy az autóipari lobby önti a pénzt a korrupt politikusok zsebébe. Ne legyenek illúzióink, a jelenlegi szabályozást sem a 'zöldek' találták ki, a pénz még mindig az autóiparnál van, márpedig az az, ami beszél.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84084 üzenetére
"Ne legyenek illúzióink, a jelenlegi szabályozást sem a 'zöldek' találták ki, a pénz még mindig az autóiparnál van, márpedig az az, ami beszél."
Tehát az autóipar akarta az elektromos átállást? Kőbe vésett határidővel? Azért itt a karikagyárban nem olyan lelkesek a népek (vezető szintről beszélek), hogy sorra állítják meg a gyártósorokat, az e-motor üzem meg bár legalább egy éve kész, egy darab hajtóművet se csinált... Persze a karikagyár nem küldi el az embereket, csak nem hosszabbít szerződést velük...
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
válasz erdey_a #84083 üzenetére
Évente 2 ledes körtét cserélsz? Nézessd meg az elektromos hálózatodat, vagy cseréld le a lámpáidat, ott valami nagyon el van baszva. Amúgy most nézem, Phillips hivatalosan 15.000 óra élettartamot ad meg a led körtékre. Ha napi 4 órát égeted átlagosan, minden nap, az valami 10 év...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz erdey_a #84086 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de az itteni üzemek vezetése is még mezei droid szint a lobbistákhoz képest. Aki dörzsöli a tenyerét, az az igazgatótanács, meg a nagyrészvényesek. Ők jól fognak kijönni a váltásból, ti meg a feláldozhatók vagytok.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84087 üzenetére
hagyjuk ezt... ha 10 évig jó egy LED, akkor mit fog gyártani a ledgyár? laborkörülmények közt, állandó hőn, páratartalmon lehet hogy 15e óra. én meg diszkózok vele 2 percig és kijön belőle a füst.
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84088 üzenetére
"ti meg a feláldozhatók vagytok"
na, helyben vagyunk. de nekem ezt azért nem kell mosolyogva, szó nélkül végignézni ugye? zsörtölődni még szabad. (?)
olyan jól elvoltam az elmúlt 5-6 évben. végre nem kellett ugrálni az állások, cégek közt. jó a meló, jó a pénz, nyugdíjas állás lehetne. túléltük a 2 év covidot is, erre "lebontják a fejünk fölül" az egész ipari szegmenst.
és nem, nem akarok IT-s lenni[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
concret_hp
addikt
válasz erdey_a #84089 üzenetére
nemtom nekem még nem égett ki egy ledes fényforrásom sem, pedig 7-8 éve ami kiégett sima izzó, ahelyett mindig ledest vettem, az új lakásban meg csak az van.
de tényleg nem értem az aggodalmad, 10+ év alatt 30%-al kevesebb ember kell, az kb. úgy jön ki, hogy 2 távozó helyére csak 1 új embert kell felvenni és simán meg is van...
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Zolás
addikt
válasz erdey_a #84090 üzenetére
Gyere kamionozni, munka van mindenhol! Biztos nem lesz olyan kényelmes, és nem végzel minden nap ugyanakkor, de ha nem tetszik az IT munka, itt mindig lesz hely.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
nagyúr
válasz parandroid #84084 üzenetére
> Majd ha a piaci elvárás változik, akkor változtatnak ők is
Az valtozott, hogy a szabalyozasok miatt a konnyebb/fapadosabb modelleket nem eri meg gyartani. Az EUs szabalyozasok lehetetlenne tettek, hogy a cegek a 2.5 tonnas autok helyett olcsobb/kisebb autokat gyartsanak.
> A szabályozásoknak az lenne a lényege, hogy az emebreket ebbe az irányba terelje, csak akkor van a gond, amikor a pénz elkezd belepofázni.
De az szar szabalyozas, ami nem veszi figyelembe azt, hogy a cegek penzt akarnak.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz parandroid #84087 üzenetére
Nalam detto. Nem a sajat elektromos halozatommal van a baj.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Nekem csak LED van a lakásban olyan 6 éve (illetve van még 1-2 régi fénycső is), még egy sem ment tönkre.
Olyan volt már, hogy zúgott, mikor megvettem, azt vissza is vittem, és a kislány morcosan nézett rám, hogy hogy képzelem... de tönkre egy sem ment. IKEA, Osram, Philips égők vannak itthon.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
nagyúr
válasz parandroid #84099 üzenetére
Semmi, 0.4%-os fluktuacio az meg nagyobb devizaknal sem ugy.
while (!sleep) sheep++;