- Poco X6 Pro - ötös alá
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- iPhone topik
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Ezekben a változatokban lesz elérhető a OnePlus 13 Kínán kívül
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gooool
őstag
válasz Somatom #85650 üzenetére
Ízlésről nem vitatkozunk, azért tettem be őket, mert itthon és már lassan nemzetközileg is ritkák ezek az autók és mint Renault tulajok, úgy gondolom sokaknak megdobogtatja a szívét ez a kettő.
Azt a felfogást meg sosem értettem, hogy hogy lehet úgy hozzáállni az autózáshoz, hogy meghalsz...egy tankban is meghalnak az emberek ha arra használják amire kitalálták... tök mindegy miben ülök, ha a Te munkaeszközödnek nekivágódok bármilyen okból, akkor semmi sem ment meg, a 40 tonna nem kérdez.
Az általad említettek is hasonlóan kultikusak, ez kétségtelen.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #85645 üzenetére
Inkább költői kérdés volt
A szimering már ki volt keményedve, a 16 év, az 16 év. Összehasonlítva az újjal, ég és föld.
Amúgy igen, nem tett neki jót, sem, hogy mind radiális, mind axiális terhelést is kapott, mert ki-be is mozgott, 2 mm-t.Jó az a textil, hasznos. Pláne, ha sikerül melléönteni a motorolajat, enged valahol a blokk valamelyik tömítésnél alul/felül. Meg azért némi hangot is felfog.
Köszi, utána nézek ennek a hőálló, hangálló textilnek. Amúgy, simán lehet hogy légtechnikai boltból kapok is égés kioltó összetételűt, de szerintem, ha a jó koszos motorolaj kap lángra, olybá mindegy, hogy a szövet ég-e vagy nem. Kb mint a mint az üvegszálas kanóc az olajlámpában.Kértem ajánlatot szalonból, 12e + áfa a listaár, de évek óta nem rendelhető. 15 az utángyártott, olajfogó nélkül.
Én is azt hittem, hogy azért forgott meg a csapágy, mert megszorult, de ahhoz minimum az kellene, hogy tiszta rozsda legyen belül. Kicsit feketés volt a zsír benne, de vajpuhán mozgott, akadás nélkül, kellő ellenállással. Magának a csapágynak semmi baja nem volt. Kopott volt, de nem berágott.
Ezt szerintem, még mindig ugyan az a kátyúba hajtás, valamint annak a következménye, amitől anno a lengéscsillapító is meghajlott. Viszont ezzel szerintem, mostmár a lánc minden eleme ki lett cserélve."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Josi
senior tag
Sziasztok!
Mennyire macerás egy Fluence rádióját kiszedni?
Menet közben néha ki-be kapcsol, néha elfelejt minden beállítást.
Valószínűleg valami tápcsatlakozó gondja van. (remélem)''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
balazs1022
őstag
Sziasztok!
5 év után visszatértem. Szerencsére a Clio-n túladtam. Azóta gondtalanul telt az autózás (másik típus). Tavaly feleségemnek vettünk egy Megane II-es kacsát. Voltak nyűgjei, de eddig sikerült megoldani mindet.
Most olyat produkált, hogy télen (január) annyira lemerült az akku, hogy az el.ablakokat is újra be kellett állítani. (Csak centinként mozogtak). Szerintem azóta nem kapcsol be a klíma kompresszor. Alapjárat nem esik le bekapcsoláskor és nincs is hangja.
Tavaly már kifogyott belőle a gáz (előtt 2 éve volt utoljára töltve), de akkor gáz nélkül is működött, csak meleget fújt. Tavaly szeptemberben lett feltöltve és jól is működött.Hibakiolvasóval ezeket a hibákat dobta:
Szerintem egyik sem utal a klímára. Hol folytassam a probléma megtalálását?
-
Xantomas
őstag
válasz balazs1022 #85655 üzenetére
A: ez nem hibakódolvasó Ezzel semmit se érsz, tudsz meg.
B: a klímásod szeretni fog, csináltál neki munkát.
Jobb esetben a nyomásszenzor értékéből tudja, hogy nem kell a kuplungot ráengedni a kompresszorra. Rosszabb esetben kenés nélkül járt.
A rosszhíreket közölje veled inkább egy szerelő, átnézés után.Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy miért kéne egy kicsit jobban rágyúrni a természettudományos képzésre.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
balazs1022
őstag
válasz balazs1022 #85657 üzenetére
-
LamerGyuri
senior tag
válasz balazs1022 #85657 üzenetére
Na, akkor fussunk neki mégegyszer:
A: ez nem hibakódolvasóPeace
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Revesz
aktív tag
Sziasztok!
A gázolajhoz önthető adalékoknak mennyire van értelme? Gondolok itt a Liqui Moly Pro-Line dízel rendszer tisztító adalékra…
-
Xantomas
őstag
válasz Revesz #85660 üzenetére
Vegyél VIF-et.
Viccen kívül… vegyél VIF-et.
Ez a Liqui Moly azért jó, mert gyenge, nincs benne semmi lutri, cserébe nem ér semmit se. Akkor már inkább a Xado Atomic tisztítója. Az átmos mindent, nekem pl még a résolaj mennyiségét is azonosra hozta a négy befecskendezőnél, szóval azokat is átpucolta. Hátrány, hogy az üzemanyag kézipumpa visszacsapó szelepét taccsra vágta, mert abban akadt meg egy nagyobb adag lepedék góc.
Jók, és hasznosak ezek az adalékok egy olyan motornál, tanknál, ami rendszeresen tele van töltve prémium üzemanyaggal, fele alá nincs sosem fogyasztva, jók az üzemanyagcsövek, tiszta a gázolajszűrő, nincs a tankban lerakódás, üledék, lepedék.
Ezek általában mindent lemosnak, tisztítanak. A baj akkor van, amikor megindulnak a pár négyzetmilis szutykok a csövek belső faláról, tankról. Jobb esetben az üzemanyagszűrő megfogja, rosszabb esetben, a szűrő utáni részen indul meg és a nagynyomásúban ragad meg, vagy a befecskendezőben. A szerencséd van, átmegy, esetleg a visszafolyó ágban kijön a befecskendezőből, vagy ha megakad, akkor működés közben, szép lassan tovább oldódik és apránként kidolgozza magát.Nyáron öntsd bele, nagyobb melegben, tele tankhoz, az ajánlott mennyiség negyedét, frissen cserélt üzemanyagszűrővel, amikor pályázol sokat, hogy át is tudjon melegedni az egész rendszer a meleg visszafolyó ágtól. Ha leürült a tank, mehet bele a rendes arány és ha az is elfogyott, cserélj szűrőt, mert évek letapadt mocska fog benne landolni.
Amúgy, ezekben a tisztító adalékokban nagyjából ugyan azok az anyagok vannak, mint a prémium üzemanyagokban, csak arányok mások.
Egy jó példa az életből: ha túltolják a vérhigítót, de nem kapsz elég véhalvadásgáltlót mellé, garantált a stroke. Ha mindkettőt túltolják, mellé el is vérzel. Viszont egész jól el lehet éldegélni kisebb szintű érelmeszesedéssel.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Revesz
aktív tag
válasz Xantomas #85662 üzenetére
Inkább maradok az érelmeszesedésnél, abból hirtelen nem lesz baj . Amúgy fél alatt kb. sose volt a tank, de prémium üzemanyagot csak nálam látott az biztos :/. A gázolajszűrő 30.000 kilóméterenként van/volt cserélve a legjobb minőségre. Ezen érdemes lenne változtatni? Őszintén megmondva nem nagyon szeretnék.
[ Szerkesztve ]
-
vass1024
tag
Sziasztok!
Felmerült bennem hogy jo lenne ha lenne a kocsimban Bluetooth zene hallgatási lehetőség.
Nekem egy 2009 Megane 3 autom van, a következő legegyszerűbb fejegységgel és kijelzővel:
Van arra lehetőség hogy másik gyári bluetoothos fejegységre kicseréljem, hogy tudjak zenét hallgatni?
Esetleg a kisebbik fajta LCD kijezőre is kicseréljem (ez nem annyira fontos)?
Több fajta fejegység van blutoothos ban is nemtudom melyik lenne a kompatibilis az autóhoz?
Van valakinek ötlete
Az emberi agy a világ leggyorsabb számítógépe.
-
Somatom
veterán
válasz vass1024 #85664 üzenetére
Nincs AUX IN? Én egy Baseus BA01 -et használok.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Fekete tolatószenzort sikerült szerezni, ez került bele az ezüst lökhárítóba. Mit javasoltok az ezüstösítésre? Szórás? Ecsetes javítócucc? Lehet egyáltalán azt a szenzort csiszolni? Vagy, vmi alkohollal zsírtalanítsam?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
janos1988
addikt
Hali.
Renault Megane 1-es Sedan (ráncfelvarrott) változatra melyik üléshuzatot érdemes venni?
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
LamerGyuri
senior tag
Gyertyacsere óta alapjáraton veszett pattogás jön a hangszórókból. Kovácsautós beszerzés, K20PR-U/P, hézag 0.9mm. Előtte nem volt ilyen jelenség. Valakinek valami ötlet, mi okozhatja?
rob210: a hátsó fékdobból a méretre esztergált betét-menetes szár kombóval ki tudom úgymond "préselni" a csapágyat, majd az újat be?
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #85670 üzenetére
Sz@r hamis gyertya.
Csapágy, az attól függ ha megveszed a 12es anyagminősítésű fekete legalább 24es menetesszárat azzal simán, de az árban ott van mint a csapágykihúzó.
Plussz az abs-gyűrűre, ha házi szerszámmal csinálod nagyon figyelj!!![ Szerkesztve ]
Renault power
-
LamerGyuri
senior tag
válasz rob210 #85671 üzenetére
f@asz kivan, nem gondoltam volna, hogy pont tőlük....Honnan rendeljek "eredetit"?
Oké, köszi, megnézem a direktívákat; home made-hez csak a menetes szár, amit vásárolnom kellene, viszont a gyári ki-lehúzó, ugye később máshoz is jó lehet....
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #85672 üzenetére
Igen nekem mondjuk prés is van, mert néha csak kemény ropogtatás árán jön ki a csapágy, főleg ha már jól össze is rohadt.
Kauffer kovácséktól semmit nem rendelekRenault power
-
LamerGyuri
senior tag
válasz rob210 #85673 üzenetére
Szóval bárhonnan máshonnan jó lehet?
Összerohadva nincs, de bal hátsó erősen cserés; ilyen "aprósággal" nem akartalak zavarni, más prés nem elérhető nekem; mondom, hátha itthon is bírok vele.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Nordik
őstag
válasz LamerGyuri #85670 üzenetére
Én pont tegnap tekertem be az új Denso K20PR-U gyertyákat a Meganeba, nekem nincs vele gondom. Szinten Kovacsautos rendelés.
-
Benir8
senior tag
Renault Megane 2 1.6 Grandtour
80 km/h fölött kis íves jobbra kormányzáskor búgó/daráló hangot hallatszik. Egyenesben elhalkul. Vagy 80 km/h felett hirtelen jobbra kormányzáskor van hangja.
Féltengely gond? -
Nordik
őstag
válasz LamerGyuri #85680 üzenetére
Őszintén meg se fordult a fejemben, hogy hamis lenne. Nem lehet, hogy csak kifogtal egy hibás darabot?
NGK-t szoktak hamisítani, de eddig Kovácsék megbízhatóak voltak, kétlem hamisítványt árulnanak.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #85681 üzenetére
Én a kováccsal sokszor jártam úgy, hogy fel sőt negyed annyit se bírt egy márkásnak titulált alkatrész.
Pl. kyb lengéscsillapító egy év alatt elfosta magát, ugyan az a kyb kaufferből, bent van 2 éve és semmi baja.
TRW fék levált a kopó réteg az alaplapról, máshol ilyet még nem tapasztaltam.
Meyle stabpálca 3 hét után kopogott.
Egyszóval én soha többet nem veszek tőlük semmit......Renault power
-
Benir8
senior tag
-
Benir8
senior tag
válasz rob210 #85684 üzenetére
Nem vagyok ezzel közelebb. Nem lóg a féltengely támcsapágy, se mást.
Hol keresem tovább?
80 km/h fölött kis íves jobbra kormányzáskor búgó/daráló hangot hallatszik. Egyenesben elhalkul. Vagy 80 km/h felett hirtelen jobbra kormányzáskor van hangja.
Renault Megane 2 1.6 Grandtour -
LamerGyuri
senior tag
válasz Nordik #85681 üzenetére
Azt nem tudom, mit fogtam ki; macerásabb a gyertyacsere, hogy most egyesével próbálgassam ki őket.
Viszont megtaláltam a visszarakott gyertyák dobozát: Made in Indonesia, a mostani szar meg China.
Mindegy, szépen megtisztítottam őket, hézagot belőttem, 1 évet kibírnak még szerintem."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
kormi0312
senior tag
Sziasztok,
Ebben a hónapban kellene vinni a Clio-t első éves szervizre.
Teljesen laikusként kérdezem hogy mire érdemes figyelni, kitől vagy milyen cégtől érdemes árajánlatot kérni Szegeden, hogy a garancia is megmaradjon?
Köszönöm szépen előre is a segítséget. -
kormi0312
senior tag
válasz Gombinyó #85694 üzenetére
Igen, az a hivatalos márkaszerviz. Nem feltétlenül szeretném hozzájuk vinni, ha nem muszáj. (Egyik barátom Duster-jét a 3.eves szervízen úgy sikerült megcsinálni hogy valamiért letiltott neki az elektronika autópályán)
Hátha van más hivatalos szervíz is, aki lepecsételi a könyvet és mindenki jól jár -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest