- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Mobil flották
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Yettel topik
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzozo
senior tag
Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni újautó vásárlás előtt, remélem hallhatok néhány érdekes tippet, észrevételt.
Előéletem: céges autók, főleg japán modellek (különféle hondák, illetve a végén egy prius) - most azonban saját pénzből kellene kihozni a legjobbat.
Elvárások: relatíve nagy csomagtér (családi autó -> alapvetően kombikat nézegetek), üzemanyagfogyasztás ne vágjon a padlóra (kevés városi közlekedés, munkahely kb. 20 km autópályán), nyilván legyen biztonságos (bár az EU-ban kapható autóknál ez elvileg pipa), megbízható (a céges kocsik csak a kötelező szervizen voltak, hosszú évek alatt egyikkel sem volt semmi gond), évi kb. 20-25e km, és legyen automata váltóval felszerelt.
Lehet meg fogtok kövezni érte, de sokáig nem néztem semmilyen francia autó felé, mivel lépten-nyomon azt hallja az ember, hogy bármit, csak franciát ne. Ugyanakkor elnézve az árakat mégiscsak felkerültek a listámra, konkrétan: Clio vagy Megane Grandtour, 1.2-es benzines motor, EDC váltó.
Na ugye itt elkezdtek villogni a fejemben a piros lámpák.
- Szép-szép, de miért ennyire olcsók, min spóroltak a gyárban?
- Meddig mennek ezek a végletekig miniatürizált turbós motorok, mikor esnek szét?
- EDC mennyire jó (pl. VW féle DSG-hez képest? azt vágom, hogy a működési _elvük_ ugyanaz) Mondjuk ha az iszonyatosan szar UFO-Civic féle automatával is elvoltam, annál talán csak jobb lehet...Abszolút nem vagyok autóbuzi, nálam ez használati eszköz, kb. mindegy hogyan néz ki, legyen megbízható, vigyen el A-ból B-be, akkor is, ha a kettő 1000 km-re van egymástól, kb. ennyi.
A fentiek fényében mit gondoltok, érdemes komolyabban gondolkoznom a fenti párosból valamelyik modellen, vagy hagyjam a Renault-t? Kösz előre is a kommenteket!
-
rob210
Topikgazda
A te felhasználási szokásaiddal én nem az 1.2est venném és nem is benzint.
Azt nem írtad de ha jól veszem ki a szavaidból akkor új autóról van szó vagy legalábbis pár évesről.
Tehát 1.5 dci vagy 1.6 dci amit a helyedben keresnék, és nem biztos, hogy autómatával.Ha kicsit régebbi 7 év körüli modell kell akkor egyértelműen megane 2 motor 1.5dci, manual váltó.
Azzal elég jól ellennél..Persze a manuális váltó csak az én hülyeségem, de autót én mindig fentarthatóság és megbízhatóság alapján keresek.
Renault power
-
vzozo
senior tag
válasz rob210 #33454 üzenetére
Köszönöm! Új autóban gondolkozom, és az általad említett motorok nem érhetőek el már.
Dízel... Hát, ott is hallani ezt-azt. Nem tudom, hogy pl. az automata váltó mennyiben befolyásolja a hírhedt kettőstömegű lendkerék élettartalmát. Ráadásul ahogy elnézem 1000 euróval drágább a dízeles, miközben az csak 90 lóerős a benzines 120-szal szemben. Ezen az árkülönbségen kb. 40-50 ezer km-t elautózom, és akkor lennék ugyanott az üzemanyagár terén. Szóval lehet én nem látom a fától az erdőt, de hirtelen nem bukkan fel előttem a dízeles előnye.
-
rob210
Topikgazda
A dieseles 90 lovát ne hasonlítsd össze a benzin 120ával, mert a benzines csak pónilovakat tart a motorház alatt a dieselhez képest.
Azt jó ha tudod, hogy én benzines autót vezetek vezettem és nekem soha nem lesz diesel autóm, mint ahogy varrógép motoros turbós benzinesem se.
Egész pontosan azóta nem tervezem ilyenek megvásárlását amióta az autószerelőm műhelyében egymás mellett állt 3 ilyen mindegyiknél kilőtték a gyári garanciát nem rendeltetés szerű használatra hivatkozva.
2 opel corsa és egy ford fiesta volt, de mondta a szerelőm, hogy cliókat is előszeretettel hordanak hozzá.Ott örült, meg mondta, hogy az isten tartsa meg a motorgyártók jó szokását, mert amióta bevezették ezeket a kis köbcentis turbós szarrá töltött motorokat ő nagyon jól keres.
Ez alapján döntöttem úgy, hogy nekem a gyenge fos 1.6 szívó benzin bőven elég lesz ahhoz, hogy olcsó fenntarthatóság mellett hűségesen elvigyen A-B be amikor csak kell.
Renault power
-
Szia, automatában én sem vagyok ott, viszont az általad írt használatra dieselt vennék én is.
Egyébként benzinből elvileg ott van még a 110lovas 1.6 is.
Viszont ha már az 1.2TCe-t felhoztad (116ló), akkor inkább a 6gangos 110lovas 1.5dci vagy még inkább a 131lovas 1.6dci, amit választanék.
Árban nem tudom, hogy mi a különbség tce vs. dci vonatkozásban, nyilván ez is döntő lehet.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
vzozo
senior tag
Köszönöm a további kommenteket! Teljesen jogos, nekem se tetszenek ezek a pöttöm motorok, viszont tényleg az a helyzet, hogy erre állnak át a gyárak.
Mivel nem sürgős a vásárlás, még lesz alkalmam rágódni ezen. Addig is ott van a listán a hibrid Auris, csak ne lenne olyan kiba' drága...
-
vzozo
senior tag
válasz rob210 #33463 üzenetére
Gondolkoztam rajta sokat (a használtautó opción).
Itt (Németország) alapvetően gyári kereskedőtől érdemes vásárolni, ők adnak normális garanciát, és biztos is lehetsz benne, hogy rendben van a kocsi. Csakhogy ennek az ára már-már összemérhető egy újautó árával.
A mezítlábas kereskedők ugyanolyan sunyik, mint otthon, itt is csalnak, nem hiába van óriási különbség az árak között. Ingyenebédet sehol sem adnak. Ráadásul mivel semennyire sem értek az autókhoz (műszakilag), nem is mernék használtat venni, teljesen lutri lenne a dolog számomra.
-
fordjee
aktív tag
fordjee
-
#10726912
törölt tag
Halló mindenkinek!
'), 1.4 KATALIZÁTOROS, KÖZPONTI INJEKTOROS 43 KWattos 92-es évjáratú 19-esről van szó.
Hiba jelenség az volt, hogy rengeteget fogyasztott az autó.kicseréltem a lambdaszondát, mert ha széthúztam a vezetékét, akkor is ugyanúgy járt a motor. Most viszont állandóvá vált üzem meleg motornál az a hiba, hogy 1300 és 700 között ingadozik a fordulat. Van valakinek erre valami ötlete? Mi okozhat ilyet? -
-
rob210
Topikgazda
válasz #10726912 #33478 üzenetére
Ha szembe állsz a motortérrel akkor a légszűrő ház alatt van az injektor hozzád közelebb eső felén.
Le kell venni 3 torx csavar tartja.
3 érintkezős ezeken tudod kitesztelni ha adsz rá plusz mínuszt hogy kitol-e és visszahúz-e rendesen.
Ez tulajdonképpen egy kis motor ami a fojtószelepet állítja ezzel szabályozva a benzin levegő keverék bejutását az égéstérbe.Ha a lambdaszonda rossz értékeket küld az ECU nak akkor az össze vissza szabályozza az alapjárati motort és elkezd össze vissza rángatni.
Én ezért is gyanakszom inkább arra, hogy rosszul lett bekötve a lambdaszonda vagy nem a megfelelő típust vetted.Illetve az lehet még a hiba, hogy az ECU vészmódba tette magát.
Érdemes lenne az egyik estére levenni az aksiról hogy törlődjön minden beállítás.
Utána kétszer háromszor ráindítasz mész vele egy kicsit és betanulja az új értékeket.Szerencsédre ez még egy nagyon egyszerű kis szerkezet.
Ha ez nem oldja meg, marad a rossz lambda vagy a fasl levegő.
Ennek ellenére az alapjáratit nézd meg, mert azt 2 perc kitesztelni.Most pedig megyek aludni mert holnap meló
Renault power
-
#10726912
törölt tag
válasz rob210 #33479 üzenetére
Köszönöm a tippeket. Univerzális lambda szondát vettem, amióta az van fent, azóta csinálja ezt az alapjárat ingadozást. Megnézem a léptető motort, világosban átellenőrzök minden vákum csövet, akarok majd egy gyertya szikra ellenőrzést is csinálni, (kiveszem mindegyiket, testet adok neki, és indítózás közben figyelem, hogy minden gyertya gyújt e), le akarom venni a keverék képzőt is a helyéről. Emellett délután leveszem az akku kábelt és alapra állíttatom.
A 700-1300-as ingadozás üzem meleg motornál van. A régi O2 szondánál ez nem volt. Ha lehúztam a régi szondáról a kábelt, akkor sem változott semmi. Tehát RÉGI LAMBDASZONDA NEM SZABÁLYZOTT SEMMIT.
Ebben egyszálas, fűtetlen szonda van. Nem lett forrasztva, szorító csővel és zsugor csővel (rá kell melegíteni a szigetelést a vezetékre) lett a vezeték össze kötve. Az új szondánál jött elő ez a hiba, gondolom, ez ad jelet, de vagy az ECU van már kiakadva, vagy falsot szív...végig ellenőrzök mindent. Az alapjárat Állítót is. Köszönöm mindenkinek a tippeket. Délután vissza jelzek. Egyébként már a nevemre van íratva, és kapott is két év műszakit, megmentem a bontótól
U.i: Lenne még egy apróság: a távirányítós központi zár nagyon ritkán működik. Hol van a kocsiban a jel vevő? A kulcsban cseréltem gombelemeket, nagyon ritkán működteti a zárat, szeretném ezt is rendbe rakni.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Annyit kérnék segítséget, hogy ha tudtok, segítsetek már, mely más autó tipussal egyezik meg ennek a hűtője (Clio, Megane? ). Motorhűtőről van szó. (lyukas, hál istennek).
-
giigz
veterán
válasz #10726912 #33482 üzenetére
Most figyelj: Amikor alapjarati baja volt a kocsimnak, egy idoben en is gyanakodtam a lambdaszondara, ezert en is lehuztam, es lam nem tortent semmi, ugyanolyan volt minden, ezert el is konyveltem, hogy megvan a hiba, lambdaszonda. Aztan elmentem a szerelohoz, radugta gepre, es kiderult, hogy az egvilagon semmi baja a szondanak, tokeletesen mukodik, azota is. Ja igen, en ha szondat kellene venni, biztos nem univerzalisat vettem volna, hanem a tipusnak megfelelot.
Az alapjarati motor ha nem lenne jo szerintem tobb lenne az alapjarat, legalabbis nekem tobb volt, mindenesetre mint irtam is, szivosort kompletten vedd le ha tudod, ha nem szerelo, es injektort tisztogasd meg, tomiteseket nezd meg, szivosor tomitest is, alapjarati motort szinten, hogy mukodik e. Gyujtast raadod, kezzel betolod a kis pockot, gazt felhuzod majd elengeded, es ha jo az alapjarati motor, akkor pozicioba fog allni. Tipushiba meg a szivocso nyomas szenzor hibaja, azt is nezd meg. Egyebkent nem tudom gepre lehet-e dugni a kocsid, de az nagyban megkonnyitene a muveletet.
A hutovel pedig egy jo hutoshoz menj, megcsinalja a lyukat, atmossa a rendszert, ellenorzi a nyomast, ventillatort, hogombat ellenorzi, feltolti fagyalloval es sok ideig nem lesz gond a hutovel. Minden mas megoldas csak takolas, es rossz lehet utana a npyomas, stb. tehat ez egy jo hutos feladata.
Ja igen bonuszkent a pillangoszelep potmeter is lehet rossz. -
rob210
Topikgazda
-
#10726912
törölt tag
Köszönöm a válaszokat.
Giigz: Ez nem az a kategória, amit maximálisan megbízhatóan hivatalosan jó megoldásokkal fogok javítani. Nem tákolás szint, hanem megoldás keresés szint minél olcsóbban. Hűtőjavítás ok, majd érdeklődök és számolok, mennyi az annyi, 3 ezer is pénz számomra. Ne feledd: 21 éves autó.
Most lehúztam az akku sarukat, kb fél órája, kaja után vissza teszem. Szívó csonkba tett érzékelőt kivettem, tisztítottam, vissza tettem.
Folyt köv. -
giigz
veterán
-
#10726912
törölt tag
17 ezerért van új hűtő Totál új. átszerelem, és mehet, nekem ettől olcsóbb kell. Bontóban biztosan találok, Kovácsnál 10 ezer alatt van (Kovács autó alkatrész). Kész a videó. Hamarosan nézhető, csak feltöltöm valahová.Szerintem youtube-ra.
U.i: hőgombát majd cserélek, ha bedöglik, hűtőtömítőt nem teszek bele, a motor hőfokát stabilan tartja, ezért nem fogom teledzsuvázni, így mosni sem kell. Kiegyenlítőm nem repedt, innentől minden csak a hűtőre korlátozódik.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
[Renault 19 alapjárat hiba]
Üzem meleg a motor. A kötést pedig ne báncssátok a fejemen, ez a legújabb divat -
fordjee
aktív tag
-
#10726912
törölt tag
Majd csinálok arról is. Megvan egy újabb hiba. Az alapjárat állító motor nem működik, most szedtem szét, el volt benne törve a tolattyús rúdon a rugó, meg be volt keményedve a zsír. Remélem sikerült a javítás. Ennek az alkarésznek a hibája pontosan azt csinálja, amit a videón is látni, a leírás ezt mutatja:
Az alapjárati motor hibája okozhat egyenletlen alapjáratot. A hibajelenség, hogy az alapjárat nem stabil, ciklikusan nő-, majd visszaesik, mint egy versenyautó a bemelegítési üzemben. Az ok, hogy az alapjárati motor nem képes finomszabályzásra. Így egyszer elszegényedik a keverék, mire az elektronika rádúsít, felszökik az alapjárat, erre az elektronika elveszi az üzemanyagot, esik a fordulatszám, mindeközben az alapjárati motor nem képes annyi levegőt juttatni a hengerekbe, hogy ideális legyen a keverési arány, csak kullog az események után. Jellemző, hogy hidegüzemben a hiba nem jelentkezik, hiszen ilyenkor emelt alapjárati fordulatszámon, dús keverékkel üzemel a motor.
[link] -
zsizsef
senior tag
A felső holtponti jeladó hibája kiolvasható diagnosztikában? Vagy csak tünetek alapján lehet következtetni?
Otthon megoldható e a cseréje? (1.6 M2) -
rob210
Topikgazda
válasz zsizsef #33496 üzenetére
Csere megoldható 10 perc a hibakódot ha dobja akkor kiolvasható egyébként a gép is csak a tüneteket mutatja.
De gépes téren nem vagyok túl tájékozott ebben majd más segít.
Lehet ki lehet valahogy olvasni, de úgy tudom amíg nincs hibakód nincs a gépnek mit kiolvasni.Renault power
-
#10726912
törölt tag
Jelentem ki lett szerelve a léptető motor, kitisztítva, a motor tekercse megforrasztva, beállítva, mérés alapján most működik. Holnap lesz beszerelve, mert most végeztem, s rám sötétedett.
Giigz: veszekért minden van, ha erről szólna a kocsi tartás, akkor könnyű lenne a magyarok élete. De itt nincs semmi, ha bontóban érdeklődsz, telefonon vagy nincs, vagy azt mondja, van, de mire oda érsz, akkor ja, nem ilyet mondtál, ilyenhez niiincs, és leutaztál 80 Km-et potyára 8 liter benzinnel, mert még zabál a sárkány. s csak töltöd a telefonod meg a tankot. Próbálj az enyémhez Tiszaúj környékén találni ilyet. Együtt adják mindennel, mert ha megbontja, a többi a nyakán marad. Van küzdelmem már elég. Most úgy látszik, sikerül megcsinálni pár óra munkával. Jah, ha 5 ezerért van az a valami akárhol, akkor mire leküldi, az hatezer, mire letelefonálod, addigra a telefonszámlával 7 ezer. S 9 ezer az új, plusz posta.
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal