- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
Hirdetés
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz jákob13 #3266 üzenetére
A piros villany, és a zöld "kroki" megvan nekünk is, csak sajnos a villanynak a hajtáslánca, vagy a motor szénkeféje már betegeskedik.
Valamikor ez volt a leggyorsabb gépünk, mint a rakéta úgy ment, kanyarban teljes gázon azonnal feküdt, most meg csak berregni tud és betegesen vánszorogni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz jákob13 #3369 üzenetére
Azokat miből készítetted ?
Mintha a kotrója annak is nyáklap darab lenne ?
A burkolata az műanyag, vagy fém, vagy netán papír ?
Gondolom, hogy teljesen saját gyártás, mivel aligha hiszem, hogy lehetne kapni.És az alját, a mechanikát, kerekeket, motort, elektronikát hogyan hoztad össze ?
Valami régebbi, kiszuperált, bontott, megfelelő méretű mozdony vázát használtad fel ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3391 üzenetére
Ne felejtsük ki a 0, 0e illetve az 1-es méretarányt sem.
A 0-ás méretarány 1:45, 32mm nyomtávolsággal
A 0e méretarány szintén 1:45, de 16.5 mm nyomtávolsággal az erdei vasutak 760, esetleg 750 mm-es nyomtávolságát modellezendő.Az 1-es méretarány pedig 1:32, 45 mm nyomtávolsággal. Pl. az L.G.B. gyártású kerti vasutak, illetve Marklinék is gyártanak ebben a méretarányban brutális gépeket.
Azután itt van ugye az eredeti 00-ás méretarány ami 1:90 szintén 16.5 mm nyomtávval, vagyis a H0 és 00 járművek, vágányok összépíthetők minden további nélkül, már ha a rendszerük engedi.
Angliában még létezik, illetve a ködös Albionban az N méretarány nem 1:160, hanem 1:146
Hogy miért arról fogalmam nincsen. A 9 mm-es nyomtáv itt is változatlan tehát összeépíthető más gyártással. A kapcsolóknál már vannak érdekességek, az én Hornby gyártmányú Virgin Pendolino motorvonatom pl. mágnesesen van kapcsolva. Jól sikerült, akár hogy gyilkoltam eddig, nem akadnak szét a szerelvény részegységei.Ha valakit érdekel az a Linzbauer könyvben vagy a neten utána járhat a régi ma már nem szabvány építési nagyságoknak, nyomtávolságoknak, volt jó néhány.
És ki ne hagyjuk a Japán őrületet a T méretarányt a maga 1:450 méretarányával és a - ha jól tudom - 3 mm-es nyomtávjával!
Ez a tuti építési nagyság, egy cipős dobozban elfér egy terepasztal.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
joe007
tag
válasz jákob13 #3417 üzenetére
Hali szuper vagy köszi szépen és további jó szórakozást mindenkinek a hobbijához!
Természetesen Fughert-em is van ezért külön köszönet, de persze a gyári piko 100x jobb minőség .)
Vettem is belőle egy jó párat és szeretném végre megnézni, hogy jól működnek-e.Xiaomi Redmi Note2 Prime - Gamertag: Joe007Hun (NFS-NL,CSR2,CSR-Classic)
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3436 üzenetére
Ezt nem én találtam ki, echte Berliner TT Bahnen kapcsolás. Ha kell megpróbálom előkotorni a Helyes vágányon a TT vasúttal c. füzetet, már ha elhoztam, szerintem nem és befényképezem a kapcs rajzokat. De valahol fenn van ez a neten is, ha jól emléxem valami cseh, vagy szlovák oldal.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3452 üzenetére
Nem biztos, hogy találsz rajta cikkszámot. Valszeg valami karácsonyi akciós dolog, ünnepek előtt megszórták vele a piacot. A Magyarországra jövő készletbe magyar matricás mozdonyt, a Lengyelbe menőbe PKP felségjelűt, stb, stb.
Gondolom analóg a cucc. Attól eltekintve hogy a mozdony kamu, szerintem teljes értékű modell, tehát nem olyan mint volt pl. a pikónál, hogy a játék készletekben a modell minőségben kétmotoros gépekben csak egy motor volt. Pl. BR130, vagy E44, Vagy a rettenetes színezésű gyorsvonat kocsik a játék szettekben... Brrrr...[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3456 üzenetére
A lemezjátszó, kicsit brutális az asztalban, de a többi már kezd alakulni! Terepet láttunk, és nem ragasztós flakont, csavarhúzót, ez már komoly haladás! Avval a fordítókoronggal mindenképpen csinálj valamit, legalább deszkázd be, mert így belerondít az összképbe. Pozitív, hogy beépítetted a második trafót, van normális vezérlése a pályának. Most már csak a rahedli épületet, növényt, és millió apróságot kell legyártanod és van egy jó pályád.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3473 üzenetére
Első ránézésre baromira nem értettem, mit keres itt egy légfrissítő. Mekkora feszültség kell ennek a ketyerének? Gondolom nem 12 volt. Reteszeléssel hogy állsz? Arra gondoltam ezt az egész retesz mechanizmust modell méretben nagyon jól meg lehet csinálni egy régebbi állítómű tekercsből a belevaló vasmag darabbal és egy nem túl erős pl. golyóstoll rugóval. A régi kacatjaim között találtam olyan tekercset, ami a régi maszek gyártású blokkjelzőkben volt, Váci utca Marklin bolt vagy 30 évvel ezelőtt. Ezek elég bivalyos dróttal vannak megtekerve, húz olyat a mágnes, hogy nagyot, szerintem egy rugó ellenében-feltéve, hogy nem túl erős- tud dolgozni. Nekiesek és legyártom a darabot, kíváncsi vagyok az eredményre mert ettől függ nekiállok e fordítót gyártani. Szerintem a reteszelés a leg nehezebb de a leg fontosabb is az egészben, mert ha nem tudom megfelelően rögzíteni a hidat elfordulás ellen, akkor csak egy szívás az egész korong.
Semmiképpen nem teli korongot tervezek, minden képpen nyitott lesz a gödör. Három ponton alá kell támasztani, mert nem lesz kicsi a korong, ha lesz. Ennek el kell férnie rajta.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3477 üzenetére
rugó kérdése ami ellen dolgoznia kell. próbálj ki pár rugót. Azt tudom azokban a régi marklinboltos cuccokban olyan brutális drót volt a tekercsen, hogy még az Fz1 is megérezte az állítást, pedig az nem gyenge trafó.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3526 üzenetére
Zsír! Hogy úgy mondjam, k...a jó! Akkora dili van... Én a legosokkal szemben vagyok a dobogón egy másik fickóval, neki meg egy rahedli TT Rokalja van szintén 60-as 70-es évekből. Mi vagyunk az Old Timer szekció, Elég komoly volt ma is az érdeklődés. De gondolom, mint minden kiállításom holnap lesz az igazi roham. Készülök rá sok energia itallal, némi kajával. Mellettünk egy digis asztal, kicsit tele a tököm már a hangmoduljaikkal, egész nap csörgőt és szergejt hallgattam. De jó arc mindenki, bár mi gond van segítünk egymásnak.
Ekkora zárt osztályt ennyi ápolttal még nem láttatok!A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3530 üzenetére
van rahedli árus, egy öreg csóka van használt cuccokkal, nem is brutális árakon, legalább is mondjuk a vaterához képest egész normálisakat kér. Mit keresel?
Zzemoki is kint van, hatalmasat röhögtem. Haszált Marklin BR81-es 18 ezerért. Gratula! A büdös életben el nem adja annyiért az idióta.
Na sebaj. Majd megtanulja, hogy Magyarországon nem a német EBAY árakat kell kérni.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3562 üzenetére
Abból a cuccból egyedül a daru érdekelne... Lehetne csinálni egy jó kis PFT szerelvényt vele. Bár a személykocsik sem mai darabok. Lapos kocsi van rogyásig, a nyitott meg darab. Ezek mind alapszettes kocsik, szinte csak ezeket árulják a macerán ahogy látom.
A személykocsi meg szerintem lima. Tuti nem MArklin mert ilyen ronda forgóvázat Marklin nem csinált. Ezüst kerekek brrrrr.... Persze festékkel normalizélható a dolog. Szerintem egy ezrest megér darabja. Lesz végre egy rendes gyorsvonatod is, a vegyessaláta mellé.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz jákob13 #3576 üzenetére
Szevasz
A terepasztalunkat át kellene dolgozni kemény alapra, mert jelenleg még mnindíg karton alapon van, ami nem hordozható. Csak kis mértékben van tereputánzat az saztalon, az is csak 2D rajta, mivel egymáson tároljuk az 5 darab lapra szedhető asztalt a szekrénytetőn üzemen kívül. Épületek vannak, nagyjából már meg vank a helyük, részben van világításuk is. Jelző csak pár darab van, illetve egy maszek készítésű fénysorompó átkelő. maguk a lámpa oszlopok készen vettek, de elég ortopédak, a vezérlő szerkezet az saját készítésű és csak ideiglenes elhelyezésű, bele kell majd dolgozni az asztalba. Van pár darab bak is az asztalon, világítanak is. Pálya az van rendesen, jármű park is hozzá, mind mozdony, mind vagon. Van állomás, bőven vágányokkal, épülettel.
Amúgy az asztal analóg vezérlésű, két FZ1-es trafóval megy.
Szóval egy egyszerűbb kivitel, nem egy kész, tökéletes terep szeletet jelenít meg, hanem inkább azt mutatja, hogyan alakul, épül egy asztal.
jah, a méretarányt még nem írtam, ez TT asztal.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3596 üzenetére
Jó a cucc, de még mindig elnagyolod a kidolgozást! Gondolok itt az ablakokra, a sarkok nincsenek rendesen kivágva és a párhuzamosokkal, függőlegesekkel és vízszintekkel is hadi lábon állsz! Kicsivel több türelem és odafigyelés komoly minőségi javulást tudna eredményezni!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
-
Batman2
őstag
válasz jákob13 #3608 üzenetére
A fekete-sárga csíkok festésénél használj szigetelő szalag maszkolást, akkor éles vonalakat kapsz !
A távolságokat pedig kimérheted szemre is, de még jobb milliméterre.Egyébként tényleg jó kis masina, de egyetértek Yanezzel, a kivitelen, a külcsinen javítanod kellene, akkor igazi kincs lesz !!
Az kivágásokat korrigálhatod vékony nyégyszöges, lapos, féldomború, vagy háromszöges tűreszelőkkel, ha műanyag a burkolat, ha papír akkor pedig profi, közepes méretű, hegyes ollóval, vagy körömvágó ollóval.Én is ilyen voltam kisebb koromban, hogy csak célgyenesen a "hardvert", pl. elektronikáját csináltam meg valaminek, de a külalakkal már nem igazán foglalkoztam, az nem izgatotott.
Mostmár nagyon ügyelek a külalakra is, szeretem, ha később is jóérzéssel nézhetek rá.
Persze néha ezt már túlzásba is viszem.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3658 üzenetére
A Junior készletesben, meg csak egy motor van.A másik forgóvázon meg csak egy műanyag doboz a motor helyén és kész. Teljesen egyszerű jószág. Bármit bele lehet barkácsolni ami belefér, egy permamotor, két tekercs és zavarszűrő kondi. Még a Pantográfok sem jók rajta semmire, csak dísznek, nem nagyon lehet róluk az áramot a motorhoz vezetni, ahhoz a kasznin kéne barkácsolni, amihez megint nem lenne kedvem.
Közben az 1mm-t levettem a kaszni oldalainak aljából, így már nem súrlódik a forgóvázzal. A kanyarokat sokkal jobban veszi, de a vonóerő továbbra is gyenguska. A következő lépés a csúszószedő fészkét megcsinálni, hogy kisebb erővel nyomódjon a sínre így csökken a mozdony menetellenállása.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3662 üzenetére
Szép munka, gratula!
Azt hiszem nekem is rá kell gyógyulnom a terepépítésre. Elsősorban is a növényzetre, mert abból nagyon gyengén áll az asztal. Csináltam néhány fát, ezeknek még szárad a ragasztása, festése, de hamarosan bemutatásra kerülnek. Azt hiszem a technikán van mit finomítanom még, de a kezdetek biztatóak. Az első darab kicsit nagyra sikeredett, sebaj, jó lesz a 0e berendezéshez. Ha egyszer elkészül.
A többi már egyre kisebb lett, arányosak-arányosabbak a H0 vasúthoz. Van ami már kimondottan méret. A többire meg ráfogjuk, hogy őriás fák.Anyagok:
Valódi faágak, amik kis átalakítás után hasonlítanak egy igazi fa ágazatára, akvárium szűrőbe használatos vatta, zöld nitro festék spray, modellragasztó spray és különböző lombanyagok.
Az épületgyártás is folytatódik, tekintve, hogy itt az igazi angliai idő, esik, esik, fúj és esik. A fejállomáson lévő üres peronra épül egy több szintes fogadó, ehhez az ihletet a Tower Bridge mögötti kikötőben álló Dickens Inn adta.
Illetve tervben van egy magasvasút építése az alapasztalon, ehhez kelleni fog egy emberes völgyhíd.
Továbbá néhány lakóépületre is szükség van a terep komplettírozásához és a Roco minitanks állománynak is kell valami kis katonai bázis félét létesíteni. No meg van még jó pár ötlet ami kicsit izgalmasabbá teszi majd a környezetet, mint a helikopterbázis, ahol lesz egy helikopter, aminek természetesen forogni fognak a légcsavarjai, működő vízimalom és szélmalom, illetve egy koppintás, egy szélerőmű, ami fordítva fog dolgozni, és a papírsárkányozó mutatványhoz szolgáltatja majd a huzatot. (TT Rocal asztalról koppintva!)
Pár csillogó, villogó, prüttyögő masina is készül szép lassan, de biztosan.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3669 üzenetére
Már megint szétkaptad?
De láthatóan bővül a dolog! Egy teliképet tegyél fel, ha tudsz csinálni róla(állj fel létrára vagy valamire), hogy lássuk mik az arányok és mi is a project lényege! A két fűtőháznál, ha van még szabad váltód, csinálhatnál egy plusz vágányt, a gőzmozdonyok szenelőjének, salakolóaknával, vízvételező hellyel stb. Baromira feldobja a vontatási telepet.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz jákob13 #3669 üzenetére
Nagyon jók ezek a mozdony házak !!!
Ilyet kellene még majd szereznem, ilyenem egy sincsen.
A két, összefonódó kör váltóhálózata is nagyon jól néz ki !!
Az tetszik a legjobban, amikor egy állomási váltóhálózatból mindenfelé mennek különféle célú vágányok, minél bonyolultabban !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz jákob13 #3677 üzenetére
Jó!
Most már van egy szép nagy marha asztalod. Innen kellene elkezdeni komolyan építeni. Abból a helyből többet már nem tudsz kihozni. Csináld a terepet, kezdd el beépíteni lakóházakkal a nagy üres pusztát, és sok apróságot is megcsinálni. Az alapok jók, most neki kell állni terepasztalt csinálni belőle. A hangsúly a terepen van!
Ne kapkodjál, van időd kidolgozni rendesen az asztalt. Inkább legyen kész egy épület két nappal később, de az szép legyen. Ekkora területen már lehet csinálni nagyon sok mindent. Gondolkodj, tervezz! És amit nem győzök elégszer hangsúlyozni: Türelem!!!A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz jákob13 #3723 üzenetére
Igen, ennyi kb. amit én is tudok. Köszi. Sajnos sem egy modellszám, sem egy pontosabb leírás, sem egy gépkönyv... sem semmi más nem maradt. Ahol a 3 pécsi mozdony teljesített, oda, legalábbis a mozdonyszínre lehetetlennel egyenlő bejutni. Mindkét pályaudvar szinte teljesen elpusztult, a hidakat felrobbantották, az épületek nagy részével együtt. Ami még megmaradt, azokat az épületeket egy olyan telep használja, akik finoman szólva sem közreműködőek. Nem küldtek a ..csába, de nem engedtek be, mondván ott már nincs semmi. A még ki nem sajátított részeket rég tönkretették, vagy mint írtam is lehetetlen őket megközelíteni, de már 10-15 éve sem volt egyszerű. Voltam a MÁV-nál is, de nem hozzájuk tartozott a rendező, így ott sincs semmi. Nemrég a bányászattörténeti múzeum is lehúzta a rolót, így ott sem találtam olyan illetékest, aki bővebb infót tudna mondani a maradék két mozdonyról. Egyiket elvileg használják fűtőmozdonynak, a másikat viszont kvázi "elnyelte a föld". Lehet szétszedték, de nem értem hová tűnt az összes jegyzőkönyv... Lehetetlen hogy egy ekkora telephelyről nincsenek tervek, sem dokumentáció, sem semmi más. Pár fénykép csak és a műemlékké nyilvánított (már csak részben védett) épület(ek), mindössze amiből el lehet indulni. Túl kevés...
-
Eltomi
tag
válasz jákob13 #3726 üzenetére
"A videó WMG, SME, UMG, STIM CS, Warner Chappell, Sony ATV Publishing, UMPG Publishing, PEDL, EMI Music Publishing, K-Star és UMPI anyagát tartalmazza. Egyikőjük letiltotta azt az országodban szerzői jogi okok miatt. "
Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Projektor topic
- Nintendo Switch
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen