- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Apple iPhone 11 - népalma
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jákob13
tag
-
Taurus1047
csendes tag
Bár csak most olvasom a bejegyzéseket, nekem max 1 hónapja van digitális vasutam. Előtte mielőtt tanácsot adsz valakinek olvass utána nehogy butaságot írj, nem kell maszkolni semmit. A CV ken keresztül lehet a fényerőt szabályozni A CV 113 az előre és a CV 114 a hátra világításé, mindkettőt 0-15 ig tudod állítani értelem szerűen a 0 a kikapcsolt fény a 15 pedig a maximum fényerő. Remélem nem sértő a hozzászólás csak apró észrevétel. Üdv.
-
balu424
csendes tag
Elnézést kérek a reklámért
Az Uropath Kiadó gondozásában márciusban megjelent Debreceni villamoskalauz című könyv,
mely a debreceni villamosközlekedés 100. évfordulója alkalmából 376 oldalon mutatja be a
helyi és elővárosi közlekedés fejlődését, ami egyúttal várostörténet is.
A kötet -ami az eddigi legrészletesebb történeti munka- számos képpel és régi képeslappal illusztrálva.A könyv szerzői: Balogh László, Gara Kálmán és Végh Dezső.
A kiadvány KORLÁTOZOTT PÉLDÁNYBAN még kapható a kiadónál személyesen 5.500 Ft-ért, vagy vidékre 5.500 Ft + postaköltséggel is.
Megrendelni a villamoskalauz.fw.hu oldalon lehet (x)
-
TESCO-Zsömle
félisten
Üdv urak.
A jószerencse megdobott egy kis melóval, és pont ott, ahol ezeket is csinálják. Jövőhéten kezdem a kerekeket esztergálni.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
N.Laca64
csendes tag
Sziasztok
Volna egy kérdésem,hátha valaki ismeri ezt a problémát.Adott egy régi analóg Piko BR 218 HO-ás mozdony.Az első és hátsó kerekei besüllyednek abba a forgó tartó részbe amibe a hajtás kapcsolódik,ezáltal az eleje és a hátulja lebillen ennek és megakad a talpfákban,így a mozdony nem tud haladni.Beleolvasva a fórumba vannak itt néhányan akik elég profik a mozdonyjavításban,gondoltam hátha valaki ismeri ennek az okát.Mellékelek egy fotót is hogy miről is volna szó.
Köszi.Star Citizen 1. Magyar Kereskedelmi és Iparos Szövetség https://robertsspaceindustries.com/orgs/HUNS/ SC FB csoport: https://www.facebook.com/groups/starcitizen.hungary.magyarok/
-
-
Batman2
őstag
válasz N.Laca64 #2608 üzenetére
Szevasz
Tehát úgy érted, hgy maguk a tengelyek sűlyednek bele a frgó zsámolyokba ?
Ha ez a helyzet, akor sajnos megkopott a forgó zsámoly tengely rögzítő furata !!
Neheen javítható a hiba, talán ha kipótlod valami kemény anyaggal, mondjuk műgyanta és új véget fúrsz a tengelynek a zsámolyba !
Nekünk egy Ludmillánk van így, az is folyton felakad a talpfákon, de méginkább a váltókon és egyéb műtárgyakon.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #2617 üzenetére
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
válasz YanezTTrain #2619 üzenetére
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
lapa
veterán
válasz TESCO-Zsömle #2623 üzenetére
nem görbül a sín, ez valszeg nem az. ettől függetlenül köszi szépen.
-
lapa
veterán
válasz TESCO-Zsömle #2625 üzenetére
értelek. nézegettem a műholdképeket, de ilyesmi konstellációt nem láttam Komáromban.
egyébként a műtárgyakról meg lehet bizonyosan állapítani, hogy ez Mo-i kép?
a falról sincs infó, ahogy írod kb bármi lehet.
-
ro_bert17
őstag
A vágányok állapotát nézve valami kieső hely is lehetne. De több vágányú fővonal elég ritka. Mintha Szolnok térségben láttam volna hasonlót. Ha nem sürgős, de fontos holnap rákérdezhetek.
(#2628) TESCO-Zsömle: a komáromi erőd mellett simán elmegy a vasút, semmi faxni. A fotón egy egyszerű régi műtárgy is lehet.
[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
Műholdképekről lehetetlen megállapítani, mivel -ahogy azt te is látod- a fal tetején növényzet van. Felülről a falat magát se látni.
A komáromi erőd-rendszer ilyen. A vastag falak közti rész földdel van feltöltve, hogy elnyelje az ágyúgolyók becsapódását, és fűvel, növényzettel betelepítve, hogy ne látszódjon...
Az erőd 20. század előtti, mivel a 19. század végén jelentek meg a robbanó ágyúgolyók, amik ellen a földdel feltöltött fal fabatkát sem ért...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
lapa
veterán
válasz TESCO-Zsömle #2628 üzenetére
jellemzően azért árnyékot vetnek, meg gondoltam hátha megtalálom a falhoz közeli esetleges erődöt. sok esélyt nem adtam neki, de azért egy ilyen kanyart 3 sínpárral gondoltam kiszúrok.
@ro_bert17: megköszönném, ha meg tudsz valakit kérdezni.
-
Grillo
senior tag
Majdnem mondtam, hogy Eger, de ott csak 1 vágány megy el a várfalak között.
-
ro_bert17
őstag
-
Jester01
veterán
válasz ro_bert17 #2631 üzenetére
A távolban a kanyar után mintha egy alagút bejárata lenne. Ezenkívül nekem az oszlopok és a szigetelők is gyanúsak, biztos, hogy Magyarországon kell ezt a helyet keresni? Néhány gugli képtalálat szerint ez a konfiguráció mintha inkább Romániában lenne jellemző.
MOD: az eredeti képben (ha megvan) nincs valami használható EXIF információ?
[ Szerkesztve ]
Jester
-
lapa
veterán
válasz Jester01 #2632 üzenetére
a dolog története annyi, hogy valami holland emberek "találd ki hol van ez a vasúti izé" játékot játszanak. feltételezés, hogy M.o.-i a kép, de nem biztos. beírtak valamit a gugliba, megtalálták véletlen a honlapomat és írtak egy emait, hogy hátha rendi vagyok.
namost mivel Hollandia a második kedvenc országom (a holland virm meg a kedvenc vonatom) gondoltam teszek egy próbát itt a topikban, számomra ez a "legvasutasabb" hely amit ismerek. meg gondoltam, hogy az itt lakóknak vannak kapcsolataik más rendszerben élő jedikkel is.
szóval nem feltétlen itteni a kép, azért is kérdeztem rá a dolognak erre a vetületére. exif a dolog lényegéből adódóan természetesen nincs.
[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
Jelenleg elég komoly szakemberek elemzik a fotót.
A magyar rész valószínűsíthető, mert a két gondozatlanabb vágány geós leerősítésű, ilyet meg kb. csak itt alkalmaztak közép európa térségében.
Egyelőre két tipp van:
- észak magyarország valamilyen ipari térsége, a gyatra felsővezetékezésből következtetve
- megszűnt 1-es vonal, a helyszín pedig talán felsőgalla
A fotó adataiból az sem nyerhető vissza, hogy mikori lehet a kép?[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
Nah kérem megszültük: sajnos nem tudjuk!
Bár "informátorom" nem látta a helyszínt élőben, arra viszont határozottam emlékszik, hogy a fotót már látta pár évvel ezelőtt. Arra is emlékszik, hogy ez a nem egyedüli kép, hanem egy sorozat. A fotó sorozat apropója a Bp. - Hegyeshalom fővonal átépítése volt. Viszont ez az átépítés kb. 15-20 éve lehetett. Ezért kérdeztem, hogy legalább azt lehet-e tudni, mikori fényképről van szó. Ezek alapján szerintük Felsőgalla környéke.
Én passzolom. Tényleg furcsa, hogy a legközelebbi (vontató, kihúzó) vágány a használt. A két fővágány meg full elhanyagolt.
(#2635) TESCO-Zsömle: mármint évben mikori. -
ro_bert17
őstag
"nem várok konkrét választ" - ezt kritikának vegyem?
Sajnos nem tudom, hogy erről a részről van-e szó. Csak az öregek tanácsának álláspontját közvetítettem uff. Velük meg keddtől hamarabb nem találkozok.
"de nekem ezek a kanyarok nagyon meredekek" - arra gondolsz, hogy ezek kisugarú ívnek tűnnek a fotódon, és ez nem tenné lehetővé az emelt pályasebességet? Mert valóban így van. De ugye hagyományos felépítésű pályánál ez amúgy sem lehetséges, csak a hézag nélkülinél. Ezért volt arról szó, hogy ez egy átépítés előtti állapot.
Én ezt találtam egyébként: "1989-ben korszerűsítették Tatabánya állomását és új felvételi épületet emeltek. Felsőgalla állomást kihagyva átvágták a sziklás dombot és kiegyenesítették az addig helyi szűk kanyarokkal tűzdelt szakaszt. Az 1990-es években még erre közlekedtek a személyszállító vonatok. 2008 végén felszedték a Szárliget felőli kitérőt. Jelenleg Tatabánya irányából lehet elérni Felsőgallát. 2009 végén lebontották Felsőgalla állomás felsővezetékét. (Az állomás az annak északi végéből kiágazó és a város fölött lévő szénosztályozóhoz vezető iparvágány csekély teherforgalma miatt maradt meg.)" forrás -
YanezTTrain
tag
Szolgálati közlemény!
Fiókok, dobozok alján fetrengő alkatrészek tulajdonosaihoz, vasútmodellező társakhoz szól. TT mozdonyhoz keresgélek kettő darab kardánt ami a forgóvázakat hajtja. BR118, BR221, NOHAB gépek alatt levő fajtát illetve négy darab hajtott kerékpárt szintén a fenti típusokba valót. Fém kerékpárokat, a NOHAB tapadókereke jelen esetben nem megfelelő.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
TTsziszi
csendes tag
Üdv uraim!!!
Ki hogy áll a nyári építéssel, én egy kicsit leálltam. De most újult erővel folytatom az asztal építését...
Voltunk a gyerekkel itt is ott is.
Vonatoztunk Révfülöpön, és még megyünk...[ Szerkesztve ]
-
YanezTTrain
tag
válasz TTsziszi #2643 üzenetére
Csak így tovább! Az építés nem állhat meg!
Itt is készül egy kis jópofaság. Egyelőre még nem fotogén a berendezés, de hamarosan az lesz. Ma vettem terepfű szőnyeget, Noch nyári mezőt. Némi szóróanyagot, továbbá megérkezett egy BR-110 dízelmozdony. Nem új, de kifogástalanul működik. Egy "fényezés" mindenesetre ráfér a gépre. Ha belefér az időbe, a hét végén nagyszabású ágyazat és terepépítés kezdődik az állomáson. Folyamatban van a rejtett állomás feletti utcarészlet alaplemezének és a takaró oldalak faanyagának megmunkálása. Miután a modell és hobbyban brutális árakat kérnek az árkádos falelemekért, így házi készítéssel kell megoldanom azt a 2 x 80 centis részt, ahol láthatóvá teszem a rejtett állomás üzemét.
A vezetékelés eljutott az asztal széléig egy 50 lábas csatlakozó aljzatba, idelye a vezérlő egységet is megkomponálni, ha a napokban el is akarom indítani a szerelvényeket a pályán.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #2646 üzenetére
Semmiképpen nem Eger ezt biztosan állítom, mert ahogy mondtad volt ott egy vágányú a pálya. Viszont tény, hogy az is nagyon hangulatos rész.Sőt, a vár egyik ágyútermének a lőrései a sínekre néznek, van ott egy ágyú is amit a látogatók kedvéért meg szoktak tölteni, persze golyót nem tesznek a csőbe és elsütni. Persze szigorúan vonatmentes időszakban teszik.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
kooc
tag
Üdv mindenkinek!
Azután érdeklődnék töletek, hogy itt a topikon belül árulhatom-e pár régi TT-s cuccom?
Néhány vagon, pár sín, ez-az....
Természetesen töletek kérnék segítséget a dolgok beárazásához is.
Köszönöm előre is a válaszotokat.
Tisztelettel: Kooc[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer