- Yettel topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Mobil flották
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
A végső elrendezés pedig ez lenne, a keresztváltó mellett egy jobbos váltó beépítésével plusz egy vágány létesítése. Persze ehhez a váltókon kívül még kell szerezni pár egyenes sínmezőt is. Idő és pénz. No meg szerencse, hogy az ember hozzájusson a szükséges vágányelemekhez.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
h.adam.92
őstag
válasz YanezTTrain #2951 üzenetére
Hali!
A pályaterveket milyen programmal csinálod?
-
YanezTTrain
tag
válasz h.adam.92 #2952 üzenetére
SCRAM nevű progival
A linken található oldalrül elvileg letölthető mert ingyenes. Legalább is eddig az volt. Tud magyarul is ha letöltöd a kiegészítőket, alapból angolul karattyol. Ismeri a régebbi szocreál vágányrendszereket is az újakat is a peco is benne van és az én legnagyobb örömömre a Marklin M vágányrendszert is keni vágja.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
h.adam.92
őstag
válasz YanezTTrain #2953 üzenetére
Köszi.
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2950 üzenetére
Hasonló tárolót tervezgetek én is a terepasztalunk 5. lapjára, ahol jelenleg nincsen fix pálya, csak egy híd és egy rövid emelt pályaszakasz, bakkal lezárva.
E helyett képzelek el egy két szintes tárolót, lent és fent is vagy 3 vágánnyal, illetve a fenti részből egy visszatérő sint is vezetnék a jelenlegi külső pálya legkülső vágányába becsatlakozva, mivel ezt az egész részt egy harmadik pályaként külön trafóról hajtanám a jelenlegi két pályától külön vezérelve.Viszont emeletes rendszeresetén tényleg érdemes levehető kivitelben megcsinálni az emeletet, ha esetleg szerelni kell valamit, vagy siklás, műszaki hiba van a mozdonyban.
Egyszer talán meg lesz.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
MÁV jelzések a pálya mellé H0 méretben DMaster honlapjáról. Sokszorosítva a jelzések, minden ami kell a pálya mellé. 2 db A4lapra fér el.
Belépés után a pályatervek alatt.
Csak le kell tölteni és kinyomtatni valami keményebb lapra, mint műszaki rajzlap, vagy annál is vastagabbra, ha bírja a nyomtató. Ha lesz idegem hozzá, megcsinálom a felsővezeték jelzéseket is sokszorosítva és felteszem az oldalra.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
Nem semmi egy pálya !!!
[link]Hihetetlen, hogy végig megvan a nyomtáv és nem siklik, nem esik be a kerék a sínek közé !!!
Sajnos nálunk a Zuzsi vasút, a még nem felújított szakaszán nemrég megint siklott, beesett a mozdony két kocsival a sínek közé, mert elcsúszott a nyomtáv, pedig százszor jobb állapotban van ennél a pálya.
Igaz, a pálya vége felé mi is találtunk múltkor egy olyan részt, hol több talpfa ki volt korhadva és síncsavarok is hiányoztak a sínszálat pedig vagy 1cm-t lehetett mozgatni ide-oda.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
peugeotmate
őstag
Hali!
Én is vasútmodellezem, TT-méretben, van terepasztalom is, még apukámtól vettem át (ő még a hetvenes években kezdte). Pár éve újra neki álltunk felújítani, viszont két év kimaradt. Most megint munkálkodok majd rajta, úgysem lesz már annyiszor kellemes az idő. Majd képeket is töltök fel róla igény esetén. Meglepődve bukkantam rá erre a fórumra.
Jó modellezést mindenkinek!
Üdv. MátéSzerk.: Van itt olyan, aki a Bécsi Modellkiállításra ellátogatott az idén? Már voltam rajta kétszer, viszont idén idő hiányában kimarad(t).
[ Szerkesztve ]
meg
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #2957 üzenetére
Hali! Ez tényleg nem piti! A fizikának teljesen ellent mond, hogy a kocsik a síneken maradnak, vagy már előre tudták, hogy ilyen szemét állapotú lesz a pálya és valami földönkívüli futóművet szerkesztettek a kocsik aká! :-)
Zsuszi vasúton nem brazilok síncsavar gyűjtése eredményezte a nyomtáv bővülést esetleg?
Emlékszem pár évvel ezelőtt a lillafüredi vasút mahócai mellékvonalán a gipsyk a vonat előtt szedték fel a sint épp hogy meg tudott állni a vonat, utasok, vasutasok még látták ahogy a dakoták elhajtanak a rakománnyal.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2959 üzenetére
Ki tudja, meg lehet.
Mindenesetre olyan kedvem lenne nekilátni és saját kezüleg kicserélni a talpfákat ezen a részen és kicsit rendbe szedni a pályát, mert sajnálom a Zsuzsi vasútat, hogy ilyen problémák rontják az élvezeti értékét !!
Mondjuk ez a belinkelt pálya több-mint valószínű, hogy amolyan mobil, ideiglenesen telepített bánya pálya, amit mindíg átraknak a szállítási igényeknek megfelelően, ezért is ilyen borzasztó, de az mindenképpen csoda, hogy a szerelvény nem esik le róla.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #2960 üzenetére
Módszeresen csesznek szét, amortizálnak le mindent Magyarországon. Márpedig a turizmussal azért lehetne az országon lendíteni és ennek pontosan része kellene legyen az erdei vasút is. Már az is nagy halál a kisvasutaknak, hogy a legtöbb esetben elvágták őket a nagyvasúttól, a további rombolás, lenullázás a megszünésükhöz vezet. Márpedig tudjuk, ha a sínen nem jár vonat, előbb utóbb felszedik, jó esetben a máv, vagy az erdészet ahová tartozik, akkor még van rá esély, hogy vasút lesz belőle, rossz esetben a fémgyűjtők.
De ne politizáljunk! Ez modell vasút topic.
Hamarosan elkészül a városi részre az asztalon egy körkilátó, illetve kettő darab váltó állító épület. Az esős időnek köszönhetően valóban halad a bütykölés, a szabadtéri programoknak, kószálásoknak egyelőre befellegzett.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Angelotti
tag
Sziasztok!
csak ezt a topikot találtam itt a ph-n hátha tudtok segíteni..Két kész autó-modellt keresek
SEAT Ibiza (2002-2008) Mk3 facelift
1982 - 1985 Ferrari 308 GTS QuattrovalvoleHol tudnám őket Magyarországon beszerezni?
Az első lenne igazán fontos (ajándékba lenne), gondolom nagyon ritka.
Gyerek koromban volt egy-két bburago modellem, azok amennyire emlékszem elég jó minőségűek voltak.
Melyik kész-modell márkát érdemes ma favorizálni?(*)(*)
-
YanezTTrain
tag
válasz Angelotti #2962 üzenetére
Üdv!
Makettről vagy modellről van szó? Vagyis működő valamilyen hajtással rendelkező gép, vagy statikus modell azaz makett, ami nem rendelkezik hajtással? Fontos még a méretarány is. Az index topicban van elég sok autóval foglalkozó társaság.[link] Esettleg innen is el lehet indulni a keresgéléssel.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Üdv mindenkinek!
Gerhard Trost Vasútmodellezés c. könyve [link] PDF formátumban letölthető. Modell13 barátunk jóvoltából!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
jákob13
tag
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2964 üzenetére
Ezeknek a régi irodalmaknak még a külalakja is olyan vonzó, egyszerű,
nincsen más rajta csak a lényeg, egy idilli pálya fotója és kész !Ma meg minden kiadványt minden hülyeséggel teleaggatnak, köszönhetően a modern nyomdatechnikának.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #2967 üzenetére
Igen! Ennek a könyvnek az igen csak kibővített magyar változata, Linzbauer Tamás Vasútmodellezés c. könyve. Ott azért van fotó is rendesen hátul a könyv végén, de maga az írás csak a legszükségesebb ábrákat tartalmazza, leginkább műszaki rajz jelleggel, méretekkel, stb. Aki el akar indulni a modellezéssel annak Gerhard Trost könyve is megfelelő, ha viszont már komolyabb mélységben akarja művelni a dolgokat,a Linzbauer könyv ajánlott, persze most szigorúan analóg oldaláról beszélek a vasútmodellezésnek.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
A legfrissebb husi a pályán. Még felújítás előtt, de működő állapotban. Marklin E-41 villamos mozdony. A már megszokott megoldás, hajtás az egyik forgóvázon, minden kerék tapadó gyűrűvel, áramszedés a másik forgóvázról. Menet irány szerint világító három fehér fényszóró. Hiányzik az egyik vonókészülék, már van másik a pótlásra illetve ez is egy nagy takarítást és olajozást igényel, mielőtt beáll a forgalomba.
[link] Egy elég jó kis oldal a gép adatairól. Nagyjából a MÁV V-43 mozdonyának felel meg nyugatnémet kiadásban, 15 kV-os feszültségre építve.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
A fenti linket ajánlom figyelmébe mindenkinek aki egy kicsit a megszokottól eltérő vasútmodellekre kíváncsi. Az oldalon főképpen angol vasúti járművek modellei találhatóak. Ez ne kedvetlenítsen el senkit. Az angol Hornby mellett olyan dolgok találhatóak amiről sokan nem is hallottak talán. A II. VH előtti vasútmodellektől kezdve a régi 1-es mai G nyomtávú Marklin, Bing, Carette és más régi gyártók régi és még régebbi gépei. Az én szívemet igazából a Marklin AC rendszerben készült régi Trix modellek dobogtatták meg igazán. Persze minden fémből. Van néhány gőzmozdony, személy kocsi, amiket szívesen látnék az asztalomon. Igazi időutazás, az oldal megtekintéséhez papírzsepi, törölköző, lavór stb. bekészítése ajánlott az erős nyálcsorgás elvezetésére.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
-
YanezTTrain
tag
Nem szoktam vatera liciteket ide feltenni, de ez valami olyan amiről még csak nem is hallottam! Hihetetlenül érdekes a hajtásrendszere, olvassátok el a fényképen a használati útmutatót! Gyakorlatilag a sín a mozdony motorjának az állórésze! Fantasztikus! És magyar találmány!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2972 üzenetére
Bámennyire különleges, ilyen állapotban levő cuccért 160ezret kérni egyszerűen brutális szerintem !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #2973 üzenetére
Szerintem is. Nem is azért tettem fel, mint ha ezt bárki is megvenné, esetleg valami múzeumot érdekelhet, közlekedési, elektrotechnikai, stb. Bár amilyen lepukkant volt pl. a közlekedési mikor utoljára láttam, valszeg ez a leg utolsó amire pénzt költenének. Sajnos.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
jákob13
tag
Pár új kép:
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
Egy kis tehervonatozós kép a legutolsónak beszerzett erőgéppel. A csúszó áramszedő felszerelése után E-41 is tökéletesen működik. Meglepően halk és finom futású gép.
Itt épp egy tehervonattal robog át a megállóhelyen. A háttérben a másik felső szinti állomás és a DHG-500 látszik. Illetve egy személyvonat vége. Van ott még egy szabad vágány ahol a tehervonat át tud haladni.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Hellyel közzel már a tároló modul is üzemel. Van még egy megépítésre váró vágány, de kettő már egész jól segít a helyhiányon. Itt éppen az első "menetrend szerinti" személyvonat érkezik a felső pályáról a tárolóra.
BR-89 egy 1950 körüli kiadás, illetve a három lemezkocsi, amik szintén akörül az idő körül készülhettek. A vonat végén a pakli kocsi egy eredeti Piko gyártmány, hogy a szocreál is képviseltesse magát az asztalon.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2978 üzenetére
Áááá, nagyon jó nézéni ezeket !!!
Nemsokára elvileg lesz (remélem) a szokásos decemberi vasútmodell kiállítás itt Debrecenben is, ott majd kigyönyőrködhetem magamat.
Nem tudom, idén volt e ősszel Miskolcon kiállítás, de ha volt is, idán lemaradtam.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
Aztán fényképezzetek! Sokat! És képrengeteget ide a topicra, hadd gyönyörködjünk a profik munkájában!
A fenti linken egy 2008-as video található a hamburgi wunderlandról. Itt mutatják elég rendesen az építési fázist, meg egy két olyan dolgot ami nem látszik a többi videón. Pl. az épület alagsorában egy hihetetlen vízmű biztosítja a terepasztalon hömpölygő folyók és az öblök vízellátását. A működű zsilipet már ne is mondjam, a hajók rendesen átzsilipelnek, vagy a felnyíló több vágányos vasúti híd. Ez speciel a teszt szakaszban nem müxik rendesen, mert egy benga nagy szerelvény teljes gőzzel nekirongyol a felnyitott hídnak. Nekem sajnos, németül beszélnek és szót sem értek, csak találgatni tudok a szövegre, de érdekes dolgokat mondanak az építésről vezérlésről,stb. Na és a technikai fogásokat el lehet lesni, kicsiben megvalósítani.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2983 üzenetére
Igen, ott, jól emlékszel !
Kár, hogy most nem tudtok eljönni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
jákob13
tag
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
Sikerült váltót venni! Naná, hogy nem 5202-es, hanem 5117-es! Most szépen finoman fel kell bontani a nagy peron ragasztását a teherállomáson és kemény egy centivel hátrébb tenni. Ezek után lehet vágányt fektetni, vezetéket szerelni. Karácsonyra elkészül a vágányzat? El se hiszem.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
No, a kiállítás jó volt a hétvégén !
Nem gondoltam volna, hogy egy életnagyságú mozdonyt is kiállítanak !
Mivel az épület mögött nagyvasűti vágányok vannak, kapcsolatban a hálózattal, így oda tudták vontatni az aranycsapattal felmatricázott Taurust !!
Meg lehetett tekinteni kívülről, belülről.
Képek hamarosan.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
Hello mindenki!
A szabadnapot kihasználva alkottam némi mozgó képet a vasútról. A sok statikus fénykép után kis változatosság. Na meg jó volt kicsit ökörködni a vonatokkal. Előre is elnézést a minőségért, egy Kodak digitális fényképezőgéppel készült, nem kimondott video kamerával, kézben tartva a gépet. A világítás sem százas, de látszik aminek látszania kell.
A fenti linken megtekinthető. Oszkárra tuti nem fogják jelölni. A németeknél vidáman letiltják a yuotube videókat, amik "sértik" a szerzői jogot.
Beszerkesztem majd a honlapba is idő kérdése, na meg valami kisebb fájlméretet kell előállítani hozzá.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
A napokban teljesen váratlanul hozzájutottam néhány 5117-es bal és jobb váltóhoz. Ennek következtében az eddigi szerény kis három vágányos fejállomás vágányzata a duplájára növekedett. Most már akár pályaudvarnak is nevezhetem.
Itt már a szerelvények tárolása mellett némi tolatást is végezhetek, kocsirendezés, stb, illetve a felső pálya állomásai és a pályaudvar között rendszeres forgalmat szervezhetek, akár teher akár személy vonatokkal. Az egyik BR89 gőzmozdony állandó vendég lesz a pályaudvaron mint tolató gép. Persze ez a bővítés most újabb megoldandó feladatot jelent. Ha nem akarok kézzel nyúlkálni minden egyes kocsi szétkapcsolásnál, akkor valahol bányászni kell M rendszerbe való kocsiszétakasztó síneket. Hát avval sincsenek tele a sarki boltok...
Konklúzió: Minden bővítés amiről azt hisszük, hogy megoldottunk vele gy vagy több problémát, nagy valószínűséggel újabb problémák felbukkanását eredményezi.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
jákob13
tag
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
br120
csendes tag
Üdvözletem.
http://shop.modell.hu/liliput-132489-vasutmodell-dizelmozdony-omv-5026368324898.html
http://shop.modell.hu/piko-47596-herkules-761-metrans.html
http://shop.modell.hu/piko-47280-br118-dizel-mozdony-dr.html
http://shop.modell.hu/piko-47300-br101-dizel-mozdony-dr.html
http://shop.modell.hu/mehano-t159-29570-dizelmozdony-blue-tiger-hangdekoderrel.html
Ezekről a modellekről tud valaki valamit ?
A PIKO honlapján nem találtam róluk semmit. -
YanezTTrain
tag
Üdv!
Lilliput tolató majdnem 50L az ára, szerintem sok érte. Itt Angliában 120 - 150L egy Lilliput Flirt attól függ hol veszed, meg mit tud. Dekóder, hangmodul, stb.
A Piko gépek sztem árukhoz képest jó mozdonyok, nekem Piko Taurusom volt, újonnan vettem, soha nem volt gond vele. 880-as íven gond nélkül elmegy, még a 760-ason is, de a kapcsolója olyankor már beakadhat az ütközőbe.
A BR-118, ha nem változtattak az eredeti Gützold hajtáson akkor örök darb.
Blue Tiger hmmmmm.... Azért majdnem 200L-ért nem biztos, hogy bevállalnám a Mehano-t. Ennyiért már kapsz Roco-t, Rivarossit, stb. Ha nem is éppen kék tigrist. Azért csak Mehano...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
br120
csendes tag
válasz YanezTTrain #2995 üzenetére
-
br120
csendes tag
válasz YanezTTrain #2995 üzenetére
A blue-tiger-es link bemásolásakor meg már ez az oldal jön be (Piko 47301 dízel mozdony V23 kék DR).
-
YanezTTrain
tag
Találtam egy képet a neten amin egy ilyen V23 sor. mozdony van kékben. Nem ér a nevem, ha a recski kőbánya rakodójánál évek óta nem egy ilyen mozdony rozsdásodik az egyik vágányon. Legalább is áprilisban még ott volt.Pont ugyan olyan nagyon csúnya fakó kék gép szegény.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
És a tároló állomás sokadszorra!
Némileg változott a vágányzat, pluszban a tároló asztalelemet is meghosszabbítottam. Nem sokkal, csak amit a hely még lehetővé tett mindössze 20 cm-el, de így a vágányhosszok pont annyival növekedtek, hogy a négy vágányból három használható hosszabb vonatok fogadására az eddigi kettő helyett. Mint látható a keesztezés kikerült a vágányzatból és a két rövid csonka helyett egyetlen hosszabb van a 4. nvágányból kiágaztatva. Ezzel az elrendezéssel öt szerelvényt tudok az állomáson tárolni anélkül, hogy zavarnák egymás üzemét.
Most jöhet a hosszabbítás leburkolása peronokkal terepfűvel, hol mi kell éppen, majd az állomás épület megálmodása és elkészítése. Na meg jelzők, világítás, stb. El van a gyerek ha játszik...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Békés, boldog Karácsonyt mindenkinek! Halászlé szürcsölős, beigli majszolós, vonatfüttyös, váltócsattogós szép napot kívánok!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!