- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Mobil flották
- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Razr 40 - ultrák árnyékában
- Xiaomi 12T - egytucat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kezünkben a Razr 50 Ultra
Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Kiszivárgott anyagokon a még be sem jelentett Jet Set Radio remake
gp Úgy tűnik, hogy a SEGA egy teljes felújításon dolgozik, aminek nincs köze a free-to-play reboot változathoz.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Topiccsendőr #93538 üzenetére
Ismerem talán Magyarországon a két legjobb Bmw szerelőjét, alkatrészesről ne is beszéljünk ő a szomszédom. Amikor a 4éves Rt ~25ekm-nél elkopott a vezérműtengely (3M kapott volna új blokkot) vagy a vadi új gép is elő tudja adni 2ekm után arra mit lehet mondani? Olyan mintha időközönként a Bmw minőség ellenőrzés kikapcsolna/nem létezne. Ezt nem én mondom hanem a Bmw-s szakik.Mielőtt nekem esnél vagy bárki, hogy ez fika vagy undor a márka felé,Nem! Csak ezek a gyermeteg hibák és az áraik miatt szokott jojózni a szemem. Pl ezt nagyon szívesen elfogadnám mint egy újabb típust. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
zgospel
őstag
válasz
-Mosquito- #93542 üzenetére
De jó hogy ezt írod, akkor mi majd beszélgessünk valamikor március környékén
Illetve ha nem titok, akkor az országban merre találni az említett két szerelőt és az alkatrészest?
BMW S1000R mozgatja nagyon a fantáziám használtan, de egyszerű guglizással nem nagyon találtam (még) típushibákról szóló írásokat, vagy hogy egyáltalán mire kéne figyelni. Ha a típussal kapcsolatban hallottál már valamit tőlük (vagy hallasz a jövőben) akkor ha megosztanád velem azt megköszönöm.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-Mosquito-
őstag
válasz
zgospel #93545 üzenetére
Rendben,szólok majd.
Persu:
Idézd már azt a sort/mondatot ahol japánoztam és /vagy hájpoltam a saját gépemet? Ne gondolj olyat amit én nem írtam, ne forgasd ki a szavaimat.
Taschner :
Szintén Idézd ahol istenitem vagy mint szakemberre nézek fel. Annyit mondtam róla, hogy a rá bízott munkát legalább megcsinálja,már ez is nagy szó a mai világban.Nézd vannak hozzá értő Bmw szerelők/emberek akik véleményükre lehet adni/adok,akik napi szinten szerelnek ilyen gépeket és lehet jobban is értenek hozzá mint te. Gondolom
Gellén József, Eko [link], vagy mondhatnám Veres Istvánt ezek mind egy gagyi szerelők a szemedben. Picikét szálljál le a földre közénk.Anno vehettem volna Bmw,Guzzit, Suzuki, Yamaha, Kawasaki-t. Pl a Gtr1400 nagyon tetszett de az böszme nagy darab mint a GT,nem az én stílusom nem az én motorom.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Topiccsendőr #93550 üzenetére
Azt tudom neked javasolni, hogy a három betűs márkától beszélj egy korrekt/őszinte szerelővel alkatrészessel. Na, utánna folyt köv. Én semmiről nem foglak/akarlak meggyőzni téged. Pont.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
zgospel
őstag
válasz
Teasüti #93557 üzenetére
Az anyagiaktól elvonatkoztatva azért azt nehezen tudom elképzelni, hogy az évi 1-2 kötelező és betervezett szervíz helyett valaki örül hogy kéthetente (most csak mondtam valamit) hívogathatja a műhelyt időpontért. Meg vasárnap este Szlovákiában várni a trélert sem lehet olyan megnyugtató érzés, olyankor valószínűleg nem az jár senkinek a fejében hogy majd gariban megoldják úgyis. Arról nem is beszélve hogy akinek nem olyan a munkabeosztása (pl nekem
) annak sok szervezéssel és macerával, adott esetben szabadnap kivételével jár csak az hogy elvigye szerelőhöz a motort, autót, akármit.
Márkától és pénztől függetlenül szerintem szervízbejárni vagy lerohadni az útszélén nem olyan jó mulatság, tehát a megbízhatóság egy fontos szempont. Szerintem.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Teasüti
nagyúr
válasz
runner 125 #93564 üzenetére
Igen, aláírom.
És mi alapján ítéled meg a márkát?
Drága alkatrészek. Oké, ez nem vitatéma.
Van egy-két kiforratlanság némely típusnál, ami idő előtti meghibásodáshoz vezet. Melyik gyártónál nincs ilyen? Majd visszahívási akcióban és/vagy garanciában megoldják.
A szomszéd, a szerelő, az alkatrészes, a Mari néni a vásárban azt mondja sok a baj vele.
Oké, bizonyára ezek kellően reprezentatív példák egy milliós nagyságrendben gyártott terméknél.
Ezzel igazán nem lehet vitába szállni, ugye?
Szóval ha pár ember, akivel azonosulni tudunk azt mondja egy márkáról, hogy az szar, mert van egy-két gyengébb produkciója, akkor az egész márkát leírjuk? Ha nem tudjuk megfizetni a fenntartását, akkor az szar?
A Ferrari is le tud rohadni, ahogy bármi. Majd a biztosító értem jön, már ha van.
Ez technikai sport. Ami el tud romlani, az el is fog. A megbízhatóság csak egy statisztikai adat.Az S1000RR egyes vélemények szerint a legjobb motor a kategóriájában.
És valószínűleg az egyik legdrágább is minden szempontból.
Akkor ez most jó vagy szar? Tudom, tudom... addig jó, amíg nem romlik el rajta vmi.Haver most dobta el a Peuqeot 207-esét, mert elfosta az olajat és beállt a motor.
Persze ő volt a leginkább felháborodva rajta, amikor sokallt rá évi pár száz font szevizt (ezt hagyjuk, ez egy másik történet). De a következtetést azért neki is sikerült levonnia, hogy a 207 egy kalap szar, mert ő olvasta a fórumokon, hogy vagy 8 másik tulajnak is elfosta magát a motor. Érted, 8 azaz NYOLC mintából vonta le a következtetést.Asszem most Ford után hajt és talán még elhangzott az is, hogy ő francia autót többet nem vesz. Hát mi ez, ha nem lol?
Én nem a saját vagy más szempontjából ítélkezem - ha én porul járok, akkor azt vagy magamnak köszönhetem, vagy balszerencse -, inkább igyekszem rendszerben szemlélni a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
válasz
Topiccsendőr #93654 üzenetére
ugye egy ilyen négyszög alapú gumigyűrűről van szó [link]. namost ez nem szépen lapjával feküdt bele a mart vájatába, hanem egy helyen begyűrődött, tekeredett egy kicsit a tengelye körül. elég nehéz körülírni
azt tartom valószínűnek, hogy amikor rakták össze (vagy takarítás után, amikor eléggé ki lett nyomva, de nem teljesen a dugattyú) nem volt síkosítva, megszorult és emiatt lett. érdekes viszont, hogy nem szivárgott.
V.Stryker: nekem csak 10.780
ha akarsz spórolni, lebeszélhetjük. a réz alátét meg egy random vízvezeték szerelő, vagy csavar-csapágy boltban van.
-
vendingo
veterán
válasz
runner 125 #94111 üzenetére
Ha nem tudod megoldani, vagy nem akarsz kínlódni vele, akkor a Lövői szerelőm hozza viszi neked, ha kell. Lehet a honosítást is megoldja, ha arról van szó.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #94502 üzenetére
Volna egy kérdésem a szakmával kapcsolatban.
Lehet olyan kéréssel fordulni a szerelőhöz, hogy készítsen jegyzőkönyvet az elvégzett munkáról, ellenőrzésekről, mérésekről? Ugye alapesetben kapok egy számlát a költségekről, ami semmit nem árul el a motorról. Jobb esetben konzultálnak velem mi a helyzet, de ugye csak nagyvonalakban, hisz nem fog senki beszámolni róla milyen értékeket mért ki a gépen. Szóval jegyzőkönyv.
Általános értelemben van erre lehetőség? Vagy ha lemegyek a helyi szervizbe, akkor értetlenül fognak csak nézni rám mi a f.szt akarok? -
Geresics
addikt
válasz
Topiccsendőr #94525 üzenetére
és (#94526) nyogo83
én kérek elnézést, csupán szemléltetni próbáltam, sorry!
A motorom még nem járt szerelőnél, azt inkább én csinálom, mert egyszerűen nem bízok a pécsi szerelőkben, és eddig kis utánajárással én is mindent meg tudtam csinálni. Majd akkor leszek bajban, ha olyan feladat jön, amit nem fogok tudni megcsinálni, de ezen a hídon majd akkor megyek át, ha odaérek...
Amúgy Tasi videókat hogy bírjátok nézni? De komolyan! 3 videót néztem eddig végig, "mert biztos jó", de egyikben a régi Suzukikat isteníti, a másikban a Mercijét, a harmadikban pedig azt magyarázza, hogy csak azért vállalt el egy motort, mert a srác csaja bitangjól nézett ki...
Közben elmondta, hogy ezt-meg-azt megcsinált, de a videón nem szerelt, csak mászkált, magyarázott, meg a strandpapucsos zsiradék ment egy kört egy sportgéppel a földes úton, és közölte, hogy húdejóhangja lett...
Én fogtam csak ki 3 szar videót, vagy mind ilyen?*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vendingo
veterán
válasz
nyogo83 #94526 üzenetére
Én emailben kérek árajánlatot a szerelőmtől, vagy elviszem hozzá a motort. Ha valamelyik alkatrész ára nem tetszik, akkor megpróbálom beszerezni én, de többnyire minimális difi szokott csak lenni.
Minden esetben készül kép: ha szerelés közben fedez fel hibás alkatrészt, a kiszerelt, szétszedett, összerakott alkatrészről, és végső kész állapotról, amikor mehetek érte.Pl. legutóbb felfedezte, hogy nem gyári a fesszab, már jött is az email meg a kép.
Telóolaj csere: kiszerelt telóról , szétszedett állapotról, és az összerakott állapotról is jön a kép.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Pocee
senior tag
válasz
Teasüti #94549 üzenetére
nem gondolnám,hogy polgári peres ügyben egy eltört tengely vagy szakadt szelep miatt ilyen szintű vizsgálat indulna,hacsak nem egy repülőből estek ki,és remélem nem gondolod Te sem,hogy a motorod miatt ilyen volumenű vizsgálatot indítanál,vagy megérné,mert ha 170fontért csinálnak szelephézag állítást Angliában,akkor gondolom egy igazságügyi szakértő egy ilyen vizsgálatért még a 170fonton felül biztos kér még egy 3000ft-os vodafone feltöltőkártyát... de lehet nagyon keveset mondtam...
Mellesleg nem tudom jártál e már bíróságon ilyen ügyben,mert én igen...
Mi kértünk egy igazságügyi szakértőt aki azt írt le amit akartunk,az ellenfél szintén kért egy szakértőt aki meg azt írt le ami nekik kedvezett,majd ezek elkezdtek vitatkozni a tárgyaláson,majd a bíró akinek fingja sincs semmiről,döntött...de ezek nagyon dobják a költségeket amiket ki kell fizetni előre,ha Te buksz akkor mindent fizetsz...
Ha csak a szerelőnél vernéd a tamtamot,hogy "bazz most lett cserélve" akkor simán széttárja a karját,hogy ez nem az ő hibája...vagyis a mai mentalitások alapján ezt gondolom,tisztelet a kivételnek.Mr.Brightside
-
Teasüti
nagyúr
Egy polgári peres ügyben talán túlzás, de egy rendőrségi nyomozásnál úgy tudom a kárszakértő alkalmazása bevett szokás.
Ha megfigyelted, akkor azzal kezdtem, h végzetes műhiba.
Szerelő elkúrja a fékemet, én átölelek egy fát, a nyomozás kideríti, h nem volt fékem, akkor a szerelőt lecsukják gondatlanságból elkövetett blablabla...[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
válasz
Teasüti #94557 üzenetére
jó baszki a fék az fék,ezzel minden szerelő tisztában van,gondolom ennek megfelelően oda is figyelnek erre,motoron ezzel szinte ki is merült a végzetes műhiba lehetősége,talán még első,hátsó tengely rögzítés,hozzáteszem ahonnan indultunk az a blokkról szólt,nem futóműről,de mindegy is,mint a látod a topicból elég sokan otthon megcsinálják maguknak...ha netán baj lenne majd saját magukat perelik
volt már ilyenre példa a történelem során...szerk:azért egy nyomozás elég összetett...szerintem a sebesség vizsgálatával kezdődhet,illetve,féktáv(ha van)ha kiderül,hogy 200al mentél mielőtt fát értél,szerintem a rendőr lesz a legboldogabb,hogy megoldotta a problémát,esetleg ha nem a Te forraltad szét a féket és azért ment el...
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #94555 üzenetére
Persze, ez így van!
Itt az én esetem is, hirdetésben felújított állapot, igaz hogy 650-be vettem de, átírás 42000 Ft plusz 140000 Ft-ot költök rá.
Úgy ahogy a hirdetésben szerepelt hasonló árkategóriás és évjáratú motorokra 99%-ban a hirdetésben leírtakkal ellentétben ritka az hogy nem kell minimum 50-100-150 ezer között rákölteni.
Sajnos a magyar hirdetők legnagyobb százaléka átver ahol tud.
Annyi gerincség sincs bennük hogy elmondják ha valamivel gond van, esetleg cserés.
A szervizeléskor, valós átnézéskor jössz rá igaz e amit állítottak, ha nem és számon mered kérni rajtuk még besértődve válaszolnak.
Holott tudják hogy mi az igazság, szarházi embereknek tartom őket.Nálam amik cserélve lettek eddig a hirdetésben szereplő csak olajcseréhez képest:
Ferodolos kuplunglamellák
Kuplungagy
Kuplungkosár
Himbarendszer alsó csapágya
Olaj leeresztőcsavarok
Kuplungkar
Láncfeszítő
Vészleállító
Karburátor tűszelep+házAmit még kell:
Benzincsap
TeleszkópszimmeringMint ahogy írod is, ha ezt eladnám akkor bárki is veszi ezen ténylegesen ki lettek cserélve ezek az alkatrészek, nyugodtan lemehet akár a szerelőhöz is aki csinálta.
De hogy az ára meg is lenne kérve a gépnek az is tuti.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Topiccsendőr #94886 üzenetére
Khm ezt a Bmw szerelőtől (Gellén József) másoltam be az idézett szöveget. [link] , [link] Gondom ezt is biztosan jobban tudod mint Ő.
Phaszom tényleg..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Topiccsendőr #94899 üzenetére
Itthoni alkatrész árat is tudnál linkelni/mondani? Nem tudom te,hogy vagy vele de kintről bizonytalan előéletű/Km futású váltót én nem biztos,hogy megvennék. Úgy,hogy segg hülye vagyok hozzá. Itthon keresnék majd vinnék egy Bmw szerelőt/szakit aki keni/vágja a témát. Mostani itthoni árakról nem tudok nyilatkozni,hogy jelen pillanatban mennyi de általam linkelt időben kb ilyen áron voltak szereléssel.
Mondok egy példát.
Haver árul egy Bmw blokkot,garit csak úgy ad rá ha Gellén Józsi vagy EKO szereli be. Van máshol egy másik blokk is kb 2x áron,de nix gari és bizonytalan előélet van. Óvodás kérdés te melyiket választanád?Igen,én is így keresem meg a kiválasztott motorokat ahogy te is. Fórumot olvasok,neten keresek infókat alkatrész árakat,hibákat,szerelőket kérdezek,ha van közelben ilyen motor akkor személyesen a tulajt kérdezem meg,jó pont ha használja is,nem csak otthon ülős tipus stb stb.. És még lehet ez után is rá lehet b@szni.
Nyugodt hétvégénk lesz,úgy tűnik.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Én aki kivettem a szerelők zsebéből a pénzt! Tibi itt is itt vagy?
[link] -
Én nem értem. Valaki szerint kivettem a szerelő zsebéből a pénzt, más szerint nem kéne piszkálni nulla tapasztalattal, elvétve volt pozitív gondolat a fék karbantartása miatt. Nem esik be, nem levegős, holt tiszta, akkor? Jobb mint mióta megvettem. Hát ha tudom, h ennyit javul másnap vásárlás után neki esek.
-
Geresics
addikt
A Zerod DSR tök szimpi, a hatótávja is már vállalható! Kis elő-szervezéssel meg lehetne csinálni vele a kékkört!
Azt mondják róla, hogy ez a motorok Tesla-ja, ami természetesen az árra is igaz, így legfeljebb ez (is) csak álom marad(#95117) harveszter
Nem versenyszinten, de azért rövid időn belül a környék pályái által kínált élvezetet kimotoroznám
A "kizárólag KTM" hozzáállás egy baromság. Akik hívnak tökéletesen elégedettek a Kawa 250 4T motorjukkal, pedig egyikük mindenféle DH bajnokságot megnyer, ami szerintem jól mutatja nála a "bevállalom" faktort. Hogy is mondjam? Nem szenved hátrányt a pályán senkivel szemben, pedig 1,5 szezon óta van motorja...(#95118) tboldi
Igen.(#95119) persuader
Ld. fent.
Pénz-ékszer nem számít!
Amúgy egy Kawa 250 4T beleférne a keretbe, de hozzá egy Kangoo (vagy egyéb, amibe belefér) már nem.(#95120) -Mike-
Arra ott az Aprilia!(#95121) Pocee
A DRZ egy rettenetesen túlárazott, krosszpályára nem való motor. Értelmes állapotú alsó hangon 800eFt- felett van, és akkor még egy vagyont kellene költeni rá, hogy tudja azt, amit szeretnék. Köszi, de nem.
Lehet, hogy első nap nem ugrom meg a 10-es asztalt, de másodikra már igen. Akkor meg?
A gumi a legkevesebb, és amúgy is azért akad pálya bőven a környéken (Pécs, Komló, Liget, stb.)(#95122) persuader
2T továbbra sem kell. Van egy ilyen ritka csontvelő betegségem, hogynem bírom kimondani a planeáriumban a T betűt, ésnem akarok 2T-t venni...
Amúgy már elmúltam 100kg, nem hiszem, hogy 125-ösre vágynék.(#95123) Pocee
Az avatar engem is megszopatott, már majdnem írtam, hogy hogy lett persu KTM márkabuzi?
"komolyabbat ne adjunk geresics kezébe" - csókoltatlak...
Földutazás lehet neked cél, én mást szeretnék, köszi.(#95124) persuader
XT125-el a Hungaroringen oktatnak. Egy hulladék. Pláne, hogy nem is törődnek velük. Az oktató RMZ250-ével mentem szinte végig a 8 órás tréning alatt - na az már döfi!Viszont nem lehet rendszámozni...
Abból meg ne induljunk már ki, hogy mit csináltam egy 180kg száraz tömegű túraenduroval, és utcai gumikkal egy krosszpályán, amikor először mentem rajta, mert az olyan, mint egyszeri szerelő diagnosztikája egy motoron, amikor kihallja a hibát. Köszi.[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
Szia!
Azt amelyik jó állapotban van!
Mindegy hogy S vagy E, itt úgy is az állapoton fog múlni, lehet öregebb is ha karban volt tartva, nem tőrvényszerű hogy egy fiatalabb évjáratú jobb, megbízhatóbb lesz.
Itt minden azon múlik hogy az előző tulajok hogyan adták meg amit kér a gép, sajnos Hahu-n és a képesmo-n mindent felújított állapotban hirdetnek, aztán a valóság ha 10% az akkor már jó az arány.
Ha tudsz egy szerelőt vigyél magaddal aki tüzetesen átnézi a gépet.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
etnies
senior tag
válasz
Ferdzsoo #95394 üzenetére
Nincs rá recept. Az egyik motoromban 40.000 km/4 év után cseréltünk olajat. Olyan tiszta volt, mint ha tegnap öntötték volna bele, csere után nem éreztem semmi változást, az elején volt egy kicsit keményebb, amíg összetörte az olajat.
Ez egy VTR250-2009 volt. Szerelő is mondta, hogy felesleges utcai motoroknál ilyenekkel foglalkozni."önmagam hite vagyok magamban"
-
tboldi
nagyúr
válasz
etnies #95430 üzenetére
Te bajod. Ha gondolod, megadom az elérhetőségét annak, aki megvette a VTR250-et tőlem...
Ja, az én bajom. Ezért is gondolkodom új motorban, nem is vennék szívesen használtat. Nagyobb lutrinak érzem, mint egy használt autót.
Az ETZ-met is rohadtul dicsérte, akinek eladtam, pedig közel egy százast még rá lehetett volna dobni (új első felni a deformált helyett + gumik előre-hátra, a baloldali dekni kissé repedt volt, új fékpofák/betétek + tárcsa felszabályozás, hengerfúrás + túlméretes dugattyú, stb.). Meg is csináltam volna ezeket, ha nem fáradtam volna bele és nem jött volna közben a CB500X, mert amúgy szerettem menni vele. Meg azt a tipikus 2T MZ-hangot is imádom.Tudod, a karbantartás nem egyenlő pénzszórással hülyeségekre. Te elviszed a géped egy márkaszervizbe, aztán vagy kicserélték amit kifizettél vagy nem.
Még jó, hogy én is magam csinálom, amit csak tudok. A fent említett ETZ-n sok mindent megszereltem, csak akkor vittem szerelőhöz, amikor már én nem tudtam otthoni körülmények között megcsinálni az adott dolgot. Legutóbb pedig az autómban ('06 Honda Jazz) cseréltem saját kezűleg olajat és szűrőket. Sőt, tavaly októberben elkezdtem egy OKJ autószerelő-tanfolyamot is.
A CB500X 9 hónaposan és 1517 km-rel került hozzám. Ehhez már nem kellett nyúlnom, mindössze egy motorolaj- és fékfolyadékcserét csináltattam a győri Red Baronnál a vásárlástól számított egy év elteltével (~4800 km-nél), azután sajnos egy figyelmetlen autós miatt GTK lett. Viszont az ott elvégzett munkára egyáltalán nem volt panasz. És később telóolajat is cseréltettem volna benne, ha nem sikerült volna ilyen rövidre a kapcsolatunk.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
Nem vagyok szerelő, de úgy gondolom azért, hogy...tömítsen.
Mármint. Ha mindig betéped a csavart, akkor a végén már annyira be lesz tépve, hogy elszáll a menet. Erre meg tökéletesen alkalmas egy puha fém alátét, amit ha kellően "roncsolsz", összelapítasz, akkor kizárt a szivárgás. Viszont ha visszalazítod a csavart, akkor ugye már egy meglágyult alátéted lesz, amit találgathatsz, hogy mennyivel szorítsd vissza újra, hogy megfelelően roncsolódjon a tömítő képesség eléréséhez. Persze lehet matekozni, hogy meghúzom 20 Nm-rel, aztán legközelebb meg 21-gyel, és így tovább, de asszem 150 Ft-ról beszélünk talán?
Autónál is vagy alátétet vagy csavart cserélsz.(#95548) persuader
Ja!? És köszi a pdf-et, nekem valami másik féle van.
Na jó, így már megtaláltam abban is.[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #95606 üzenetére
Lehet szeretni nem szeretni de a közelben nem sok szerelő van akihez (őt leszámítva) szívesen leadom a motort, főleg egy hengerfej leborításos akcióhoz.
Ha értenék hozzá neki mernénk itthon állni, de nem értek.
Nincs nyomaték kulcs, kézzel húzom meg rajta, lehet kéne egy nyomatékkulcs?
(Simán villással miért ne lehetne elég erősen meghúzni ahhoz, hogy ne jöjjön le?
Minden leszedésnél új alátétet kap felhajtva.)
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #95906 üzenetére
Akkor arról is lemaradtál, hogy azért (is) szar az R1, mert az MZ-hez meg Ladához szokott szerelő nem tudja összerakni. Ezt ő mondja az egyikben, csak már nem emlékszem melyikben
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
akos727
senior tag
Szerintetek az lehet, hogy nem lesz az igazi a motorom, ha radobok egy sport kéményt? Pontosabban egy Sebringet egy 1200-es mk1 Banditra. Új szerelőm szerint kétesélyes a dolog, szerinte mivel nincs fojtás a sportban, így eséllyel durrogni fog, alapjárat bizonytalan lesz, autópályázásnál is hülyéskedni fog, esetleg bizonyos tartományban rángatni, stb. Sík tolattyús karbival más lenne a helyzet szerinte. Tapasztalataira alapozza a dolgot, de nekem érdekes lenne, ha nem lehetne beállítani hozzá a motort. Mennyi karbis régebbi motor mászkál sport csővel..Családban lévő utolsó karbis R1 is Akrával közlekedik, talán fúvóka csere volt, de már nem emlékszünk pontosan.. Amúgy egy ugyanilyen Banditról lett levéve és a tulaj elmondása szerint nem volt vele semmi probléma.
[ Szerkesztve ]
-
akos727
senior tag
válasz
Topiccsendőr #95980 üzenetére
Alapvetően Sebringgel akartam vinni a szezon előtti felkészítésre, de miután megkérdeztem, azt mondta inkább gyárival vigyem. Karbi tisztítás, szinkron, olaj-szűrő csere, stb mind tervben van. Előző tulaj is felrakás után kért szinkront és semmi problémája nem volt, jobban ment a motor elmondása szerint. Új szerelőm versenymotort is készít fel, igaz supermotot, viszont egy régi nagyon jó motorszerelőm ajánlotta (akihez sajnos nem tudom vinni), ezért bízok az emberben, de fura, hogy ezt mondta. És ha már megvettem és jónak kell lennie, mindenképpen az uj kipuffogoval vinnem felkeszitesre.
[ Szerkesztve ]
-
Motor: KTM 990
Hiba: csöpög hátul valahol az olaj.
Km óra állás: ~31.000kmSzerelő nézi nézi igen csöpög, bontja nézi mi van még vele. Lekerült a légszűrő is, a ház alján a legutóbbi olajcsere km óra állása. 92.000km - apró történetek apró szervizektöl. Real Life.
-
vendingo
veterán
Gáztartályos hátsó rugóstagot mennyire macera felújítani? Enyémen állítható a gáztartályon a csillapítás. Egy jobb szerelő megoldja, vagy érdemes szakemberhez küldeni?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #96251 üzenetére
Te mi módon állítod be?
Ahány emberrel beszéltem annyi különböző választ kaptam.
Youtube-on is látni eltérő módszereket.
Eddig az oldalsztenderre állítva úgy a tűrésmező közepe, felső határértéke közé belőve tűnik jónak. Rongyot, csavarhúzót dugva a lánckerék és lánc közé meghúzáskor.
(Sportmotor.)(#96254) persuader
Az csak annyi, hogy oldalsztender és 25-35 mm slack.
30 mm felett nekem már rángat. 25 mm-en olyan szép átmenetek vannak terhelésváltáskor, de szerelő szerint ez már túl feszes. Nem tudom higgyek-e neki.[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz
etnies #96267 üzenetére
Vettem egy motul lánctisztító sprét, egyszer használtam. Soha nem takarítottam egyik motoromon a láncot azt az egy alkalmat leszámítva. Max slaggal, vagy magasnyomású mosóval távolról leveretem a mocskot, aztán olajzok, ha megszáradt. Semmi problémám nem adódott belőle, drasztikus kopást/nyúlást se vettem észre, ami miatt hamarabb kellett volna cserélni a láncot.
Mondjuk a motort se szoktam tisztítani, csak ha szerelőhöz viszem.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #96255 üzenetére
Terhelésváltáskor mindig, ha felső határértéken van a lógás.
Ez 2000 alatt elég zavaró a lassú manővereknél.
Gumihardik: passz. Valószínűleg megfelelő, ha a szerelő valóban leellenőrizte a kerékcsapágyakat.[ Szerkesztve ]
-
Újabb gyöngyszem, én csak lestem. Jön egy fiatal gyerek a szerelőhöz. Hogy ők mértek henger nyomást, van 3db 9-es meg egy 7 baros. Mi lehet a baja a blokknak? Blokk csere volt és csak 40.000 van benne mondták úgy vettük.
A korábbi egy nyél alkalmával megnyekkent, "valami az egyik hengerben olyan krátert csinált, hogy befért az ujjam."
-
Rent
senior tag
Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül, hogy a VZR gyári légszűrője az mosható? pl ez: [link]
Azért kérdezem, mert szerelő ismerősnél van tavaszi felkészítésen, melynek része a légszűrő ellenőrzése és csak megtippelni tudom, hogy gyári lehet benne, mert 3 hete vásároltam 1. tulajtól 25e km-rel. Azt mondta az ismerősöm, hogy nem papírszűrő van benne, hanem valamilyen vattaszerű, tehát mosható és ki is takarította (mosta). Azt mondta fehér színű a szűrő, na ahogy néztem a neten, két fajtát látok. Gyári ami fehér és K&N ami teljesen más színű.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
96350 es hozzászólásomban kérlek nézzétek már meg, hogy mosható -e a vzr gyári légszűrője. Köszi! Bár remélem a szerelőm nem nézi félre és mossa ki a nem mosható szűrőt, ahelyett, hogy vetetne velem újat.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
V.Stryker #96745 üzenetére
Igen ezt én is hallottam, szvsz ezt a tipikusan balfasz szerelőkhöz járók mondják.
Tervezem hogy ott megvárom a procedúrát."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
demars
addikt
Itthon a vas, tegnap hoztam el. Nagyon gyors volt a szerelőm, vasárnap vittem, hétfőn este hozhattam haza.
Olajat cserélt, szűrőket, fékeket ellenőrizte. Benzin csapot nézettem meg, volt pici szivárgás, cseppenés. Bekötötte az oxford usb csatit. Láncon feszített, jövőre cserés lesz (még jó, idén se lesz sok időm építkezés miatt, de legyen rendbe az is).
Általános ellenőrzés: kuplung holtjáték, bowden állapot, alapjárat, kormány csapágy lógás, kerék csapágyak, stb. Ezek rendben vannak.
Kérdeztem a teleszkóp olaj cserét, azt mondta, hogy szerinte nem kell, nem szivárog. Szelep hézag ellenőrzést megbeszéltük, hogy majd télen, most úszik a munkákkal. Ha szezon végén elviszem, akkor kap új villa olajat is (persze uj szimmeringet, csúszó gyűrűt is).Jó néha bekukkantani hozzá, sok szép moci van nála.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Laca1212
őstag
válasz
Topiccsendőr #97105 üzenetére
Jól hangzik a TL. Ez még tetszik is. Viszonylag nincs messze... De sajna jó szerelőt nem tudok itt a környéken.
A hirdetéseket várom, előre is köszi! 🙂
-
CyberPunk666
senior tag
Felkerültek a power rs-ek és pár karikán túl is vagyok vele, bár pályára még nem volt időm kivinni.
Kanyarban sokkal stabilabb és jobban tapad, mint az előző, de amikor gyorsan megyek egyenesen, akkor sokkal többet dolgozik a kormány, és ha picit lökök a kormány egyik végén, akkor sokkal lassabban áll vissza egyenesbe (lassabban cseng le az oszcillálás).Ez ilyen valamit valamiért helyzet, ami a gumi profiljából jön, hogy könnyebb bedobni kanyarba, cserébe egyenesben instabilabbnak érződik? (Tudom, hogy nem instabil, kidolgozza ő, csak szignifikáns a különbség)
Vagy esetleg vigyem vissza a szerelőhöz, hogy centrírozzon még rajta? Bár azt inkább valami rezgésnek képzelném, de nem értek hozzá. -
vacs
veterán
Sziasztok.
Elcsúsztam a motorommal (Suzuki Bandit 650 2006).
A bal oldalán csúszott, a blokk oldal deknije kilyukadt, kilátszik a főtengely, bár ennek ellenére átfordul (aprókat volt indítva szerelő által).
Nem akarok a javítással szórakozni!Kit keressek, hogy el tudjam adni alkatrésznek (és korrekt árat kapjak érte)?
(^)(>.<)(^)
-
Laraxior
titán
Kéne egy kis help, mert felhívtam pár szervízt, de csak jövő hónapra tudnak időpontot adni, szóval kicserélném én a problémás cuccokat. Index és a rendszámtábla világítás.
Indexet találtam, viszont a másikat nem. Hol tudnék olyat keríteni?
Azonfelül nekem is meg kellene húzni kicsit a láncot, az oké, elolvastam a könyvében, mondjuk nyomaték kulcsom éppen nincsen.
Meg kellene a rendszámtábla alá valami pár centis sárvédő, de azt se tudom, hogy mi az, vagy hogy van-e típusspecifikus, vagy tökmindegy mi az. (Magasra veri a vizet így, azért írta fel) Azt se tudom, hogy milyen néven van.A lámpáról kép: (Cseréljem az egészet, vagy elég bele csak a világítást. Bár ugye nem tudom hogy mi a gond, csak annyit, hogy nem világít, feltételezem, kiégett) [kép] [kép]
Az indexhez ha jól látom, csak ezt a kisebb idomot kell leszedni ugye? Bár, ha jól sejtem akkor a vezeték egészen hátramegy, szóval ez se annyi, hogy le az index, fel az új) [kép]
Itt biztosan az index adta meg magát, mert világít, csak nem elég erősen. Csak az oldalsó, a hátsó az jó, gondolom hullanak a ledek benne, azért.)A lánchoz a két oldal, még lehet húzni rajta, vagy már fullon van, inkább cseréljem (Amíg nálam van, úgyis egyszer fogok egy teljes láncszettet rá venni, de azt a szezont még kihúznám) [kép] [kép]
Mondjuk nem igazán lehet odaférni villáskulccsal éppen mindig csak egy picit lehet tekerni, vagy van más módja?
Nem emlékszem rá, a másik motoron már rég volt.Köszi a helpet.
(Megjegyzem nem igazán vagyok a buherálós, szerelő típus, ha valakinek ezek evidens dolgok lennének, nekem nagy dolog ha meg tudom szerelni, így magamtól)
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
vendingo
veterán
Ma vittem az africat kisebb nagyobb karbantartásra, a szerelőnél meg ponyva alatt lapult egy szokatlanul apró gép szokatlanul nagy blokkal. Egy épített kávéversenyző gép volt R1 blokkal, csőhálós vázba bujtatva teljesen csupaszon. Nem fényképeztem le, annyira nem tetszett. Az alap koncepció telitalálat, az apróságokon bukott el nálam.
3 kiállításon nyertek vele, 40e € -ért adták el.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Gaboman
nagyúr
Úton ért engem is a balszerencse!
3 héttel ezelőtt elkezdte enni az olajat, szétszedtük, dugattyúcsere szükséges + egy használt henger amit hónolni kell mivel már a D méretes dugattyú van benne, ráadásul az is kotyogott.
Nicasilos réteg eltűnt a hengerről, azt csinálták a blokkal eladás előtt hogy beletettek egy új Wössner dugattyút és új hengertalp, hengerfej tömítéseket, szelepfedél tömítéseket, viszont a hengert nem csinálták meg, felkészítették eladásra azt az új tulaj ha szívjon majd vele.
Elő is jött, kemény 500 kilométert bírt a blokk, addig bírta az új dugattyú, most két lehetőség van, feltettem egyben és amennyiért meghirdettem elviszik, vagy veszek bele egy újabb komplett blokkot.
Sok kereskedővel, szerelővel vettem fel a kapcsolatot, próbálok kintről szerezni bele egy 2003 kis olajkörös SMC 660 blokkot, olyan motorból amit összecsuktak és a blokk nem sérült, maximum 15-20 ezer kilométert futottat.
Az ilyen embereket, akik ezt csinálják, megvezetik, átverik a vevőket utánakötném a kocsinak és végighúznám vele Bakonycsernyétől-Tapolcáig!
Mert ezt akkor észre nem lehetett venni, egészen 500 kilométering minden rendben volt.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
z123456789
addikt
válasz
dave0825 #98124 üzenetére
(#98124)
Fasza.Első nagy motorom. Egy kicsit soknak érzem, hosszabb távokra nem valami kényelmes, de marha jól mutat rajta az ember. (Ha lassan mész vele akkor még jobban, mert többen láthatnak.
)
Fogalmam sincs hogy kell vele egykerekezni, pedig lehetne. Meg szerintem gyorsabban is lehet vele haladni, mert kizárt, hogy az összes túramotoros, és nagyrobogós lehagyjon.A csajommal eddig egyszer voltunk Győr-Balaton-Győr távon, azt mondja jó volt, de a végére azért megfájdult a hátsója.
Eddig leggyorsabb tempóm km óra szerint 231 hátizsákkal (nem motoros hátizsák, hanem nagy 28 literes).
Nyomatékosság van benne, de mit is mondanék a saját, első motoromról? Állítólag sor négynek könnyű odahúzni, hamar gyorsul. Ez igaz, legalábbis nekem elég, sőt. Utazósebessgé kb amit a többiek mondanak. Sima, belátható úton pikpakk 150-en vagy, és ott még kényelmes is egyenesen ülve, főleg ha 30 fok van.
Nekem nagyon tetszenek a nakaedek, de a GSXR-ek is bitangul bejönnek. Nem tudnék dönteni. Azért a speed motor vagányabb, nyilván.
42 000 Km van benne, eddig nem tudok komolyabb hibáról, augusztusban vettem. Szépen szól, megy, váltóval, fékkel semmi gond, az enyémnek csak szépséghibái vannak.Nagyjából ennyit tudok neked mondani.
Szerk.: (#98174) hroberto ja igen, azt én is akartam írni, hogy a 125-ösnél tuti kényelmesebb lesz.
(#98112) Polemius
Ja, ja őket ismerem, kedves banda.(#98118) Tarill
Na, erre voltam kíváncsi, akkor igazából bármilyen alátét jó.Tboldi!
Írok még napközben, mert mennem kell ma a szerelőmhöz is, és vele még nem egyeztettem. OK?[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz
z123456789 #98349 üzenetére
Pedig az...
Én motul 7100 -val hajtottam tavaly, nem győzött meg. Fura volt a váltó, mintha jobban csattogott volna. Most elf került bele, szerelőm ezt használja (szerinte az elf és a motul a legjobb, elég sokat tesztelt olajat), ennél még nem vettem észre fura rezonanciát, vagy hangot váltáskor.
Enyémbe is sima MA való.
Persu pontosan leírta, miért nem érdemes eltérni a gyári előirt olajtól.
Nincs vele gond, nem lesz baja, ha MA2 megy a tiédbe, de elképzelhető hogy hangosabb lesz, ha bemelegszik rendesen. (Mármint a váltás)
Egyébként meg azt teszel bele amit akarsz!
Csakamotul!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Periferiak - Telefon - Barkacsolas - Nyari - Konyhai -- Cuccok olcson--
- Mitsubishi Pajero mk2 gyári felnigarnitúra
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Playseat challenge