- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Motorola Razr 40 - ultrák árnyékában
- Xiaomi 12T - egytucat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Kezünkben a Razr 50 Ultra
- iOS alkalmazások
- BYD Atto 3 menetpróba
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Decemberben a Forza Horizon 4 is lekerül a digitális áruházak polcairól
gp Sajnos megszokott dolog már, hogy a sorozat egyes részei egy idő után megvásárolhatatlanok lesznek.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz Laraxior #48216 üzenetére
"Mesélte a szerelősrác..."
Ezek szerint te még nem láttad ezt: Brand new Gixxer crashed?fattyu!
Faca.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz SirKero #48708 üzenetére
Na igen, ezt azért nem ártott volna előre megbeszélni...
Ha céges bélyegző akkor gondolom cégként adja, úgy pedig a gugli szerint jár a gari. Ha fenntartásaid vannak akkor esetleg megbeszélheted vele hogy ne hozzátok szállítsa le hanem a szerelődhöz aki a vételár kifizetését megelőzően átnézi a paripát. Persze így sem 100 százalék, de azért jobban képben lennél.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
SirKero
őstag
válasz canniball #48715 üzenetére
Mindenképp megnézetem egy hozzá értő szerelővel csak mivel holnap után hozzák már nem tudok hirtelen senkit előkapni aki megnézné szakértői szemmel. Csak időpontra tudom vinni a jövő héten leghamarabb
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Shad0w
senior tag
Na megvan a csizma: Alpinestars Supertech R
Megvan a kabát is: Alpinestars Motegi (csak ezt még el kell vinni szabóhoz, mert picit nagy)
Könnyen lehet, hogy hétvégére teljes lesz a felszerelésem.Ja, és tökjó a fórum elején az összefoglaló, nekem most nagyon sokat segített, főleg a boltos rész, hogy mit hol. Btw, idővel nem kerülhetne be oda szerelő ajánló is? Olyanra gondolok, hogy konkrétan a szakik és nem olyan szervizek ahol két havonta cserélődnek az emberek.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz V.Stryker #49344 üzenetére
Ésszel mész és tudsz kanyarodni is na meg a helyenként rossz útminőség nem tántorít el, akkor menjél. Bár elsőre szerintem ezt még ne. Innen nem tudni/látni, hogy hogy kezeled a motort..
Sirkero:
Mennyire Sos? Héten megyek szerelőhöz, ő többet tud,na meg olcsóbban is szerezheti be. Addig olvasgass. [link], [link] , [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem 2 éve, mikor elszakadt a fordulatmérő spirálja, egy hondás szerelő ismi (tehát abszolúte bennfentes) közbenjárására a japók másfél hónap alatt legyártották becsületből az alkatrészt, és csak a légiposta költségét (kb. 3000 forintot) kellett fizessek érte. Az új spirál élt 2 évet, és az ismi azt mondja, hogy már a cikkszám sem létezik, nem rendelhető. Persze semmi mással nem kompatibilis, a felső vége szokvány, a hengerfejbe menő alsó viszont eltér a járatos megoldásoktól. Pedig nagyon hiányzik a műszer...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #49462 üzenetére
Nem nagyon értem a németet Az SC59 nekem is nagy kedvencem, egyszerűen nekem tetszik, ahogy van (gondolom, hogy ez nálad, aki inkább technikai oldalról közelíti meg a dolgokat, elég gyenge érv, hogy miért jobb, mint a többi ). Anno beszélgettem egy Hondás szerelővel, neki is ilyen van, még az első szériából (a réz színű blokkos) és kerek-perec megmondta, hogy valóban sok gond volt ezekkel, garanciában elvileg orvosolták őket (amelyiket). A főtengely kuplung oldali végén lévő fogaskereket nem megfelelően edzették, a hengersor-dugattyúkat túl passzentosra tervezték és hajlamos volt meghúzni a henger falát, emiatt az olajevés. Van aki az olajevésre azt mondta, hogy valami új eljárással kísérleteztek, túl durvára sikerült a honolás, a gyűrű nem tudta lehúzni és ebből következik az abnormális olajfogyasztás. A 2008 szeptember utáni gyártásúaknál elvileg javították ezeket.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Ferdzsoo #49562 üzenetére
Vicc a 48eKm-nél csere.. Ki lehet fújni pisztollyal,na de nem ilyen állapotban lévőt. Ezt egy szerelő/tulaj messzire eldobja. Kezdődhet a szezon.
---
Voltam Lidl-ben Nagytétényi úton. Volt aláöltöző nadrág/felső S-XXL-ig,kesztyű is van. (Ennyiért -nekem- kicsit bazári.) Sisak nyitott/nyitható volt még.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
SirKero
őstag
válasz Daywalker #49622 üzenetére
mert nincs olyan motor, amire nem kell költeni megvásárlás után.
Csütörtökön hoztam el az enyém a szerelőtől. Összes folyadék + szűrők cserélve + első fékpofa csere +karbi szinkron + gyertyák csere átnézve után húzva vagy állítva amit kell = 41 000 HUF. És ez egy baráti ár volt
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
jaktib
tag
válasz Geri89 #49630 üzenetére
Én megcsináltam a korlátlan jogosítványt szeptemberben. De nem akartam még rögtön nagy motort venni, csak gondoltam ha megjön a nagyobbhoz a kedvem, ne kelljen ismét, vizsga, okmányiroda stb... Sokáig azt gondoltam, hogy 250-es lesz, mert elég az a méretemhez. De az újabbak még nagyon drágák, a régebbiekből meg pont az olyan belpiacos motorok vannak, amiknek a javításáról azt olvastam, hogy igen nehézkes. Ha annak a motor árának a dupláját tudnád vásárlásra fordítani, már abból lehet olyat találni ami jó, és nem kell a javításra költeni a pénzedet. Vagyis hamar annyiba lenne mintha vettél volna egy nagyobbat, de nem belpiacosat. Inkább egy évvel későbbi, de jó élvezetesebb szezon, mint egy szerelőhöz járkálós. motor miatt idegeskedős. Nekem is itt a nagyobb motort javasolták. Most 500-as van és nem bántam meg. Kezdem megszokni. Nem egy gyilkos motor, de ha akarom megy is rendesen. Lazán megy azzal a sebességgel amit szeretek. A fogyasztása sem vészes, ahogy számolgatom kb. 5 liter plusz mínusz egy pici. És így nem kell lecserélnem a 250 est nagyobbra mert az a lépés kimaradt, megspóroltam egy kis pénzt. Szóval szerintem is ha józanul kezeli az ember és tiszteli a motor erejét lehet nagyobbat is venni. Bár ez nem a legerősebb motor. A sokkal erősebbről nincsen tapasztalatom
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
A nyaram most lett elkaszálva... Hengerfejes a motor most hívott a szerelő.
(#49702) bogyo112 igen 5-öt. [link]
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
canniball
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #50152 üzenetére
Annyi, hogy a következő kútnál tankolj ha nem akarod tologatni. Pontos adatot a mánüelben találsz, vagy kérdezd a szerelőd, ő biztos tudja.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-Mosquito-
őstag
válasz Daywalker #50595 üzenetére
Szerelőm kérdeztem meg mi van ha eldől a technika,mi lesz akkor. Amúgy Vezetéstechnikai tréningre szoktak vinni polifoamot a bukócsőre/konzolra ha esetleg mégis eldőlne az tompítja majd. Biztos láttad a gépemen a bukócső védőt műanyag konzolt..
Így pihen a Givi csővel.Utolsó soraidra. Dettó.
Runner:
Akkor,megléped? Előnyben van a kereskedő mert tényleg szép és ritka és nincs még egy hasonló sem fent.
----
Tegnap kérdeztem a Kawsaki GTR 1400 erről mi a véleményetek? [link][ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
V.Stryker
nagyúr
Én nem csak ezért csinálom saját magam az autón is amit lehet.... Egyrészt a pénz miatt, másrészt, mert tudom,hogy megvan csinálva és az van benne, amit én megvettem.
Volt a kocsinál olyan,hogy a szerelő bemondta a 150ezres szívósor cserét, amit el is hittem, de pénzhiány miatt én álltam neki kibelezni angol fórumos leírás alapján. A végén megtaláltam a hibát... egy 800 forintos cső (kartergáz visszavezető) volt kihasadva. Lehet azt mondani,hogy nem törődöm az emberek egy része, de a másik fele meg csóró.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Daywalker
addikt
Az olaj, a fékfolyadék és a hűtővíz tényleg drága, de a GTR-be ennyibe kerül a gyári légszűrő és olajszűrő. Viszont a folyadékokat lehet vinni, nem kell ott kérni...a munkadíj meg annyi amennyi. A jó munkát meg kell fizetni. A GTR-nek megnéztem a robbantott ábráját, hát...nem egyszerű művelet a légszűrő cseréje - ahhoz képest, hogy a mienket is szét kell szedni, na azt még jobban.
V.Stryker: kétfajta szerelő van (ha a kóklert nem számítjuk). Aki azonnal cserél, a másik hibát keres, mér stb. Mindkettőt meg kell fizetni. Abban egyetértünk, hogy csóróság van.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Redneck
veterán
Tudom hogy van külön kismotoros topik de ide a tapasztaltabb motorosokhoz is szeretnék kérdéseket intézni.
Szeretnék új gumit venni az öreg Pirelli MT 75 helyett mert repedezett jóllehet profilmélysége nagyon jó.
Nem vagyok tehetős, jelenleg nem engedhetek meg magamnak 40-50 rugót gumikra.Kinéztem a Continental Contigo! abroncsait előre 150, hátra 180km/h sebességindexszel. A motorom maximális sebessége 90-100km/h között van, de kényelmes 80-85-nél többet nem megyek vele. Az említett abroncs mintázata ugyanolyan mint a Contitwisté amit sokan bíráltak. Esős időben csúszósnak írták többen is.
Nem tervezem hogy esőben motorozzak, ha elkerülhetetlen lassan megyek.Van valakinek tapasztalata az említett márkával/típussal? Érdemes felvennem a kapcsolatot a Continentallal? Esetleg egy telefont/e-mailt megérne hogy változtattak e a Contitwisthez képest a keveréken?
A másik problémám a méret. Elől 90/90 R16 hátul 110/80 R17 van. A hátsó mérettel nincs is gond, de előre csak 100/80 R16-ot találtam. A szerelő azt mondta ezzel a mérettel nyugodtan vehetek rá gumit, de a ti véleményetekre is kíváncsi vagyok.
Tudom hogy megváltoztatja a karakterisztikáját és az első a kormányzott kerék, de ilyen kis motornál és kis sebességnél is ennyit számít? Nem "faszagyerekeskedni" hanem közlekedni veszem. Az a típus vagyok aki inkább áll kicsit a sorban és nem megy az autók között sietve.
A motor amúgy egy Aprilia RS 50
Segítségeteket előre is köszönöm!Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
polimorf
tag
válasz Topiccsendőr #50773 üzenetére
Nálunk Szlovákiában Dunaszerdahelyen ha lenne egy hozzáértő motorszerelő tuti, hogy gennyesre kereshetné magát. Mivel nálunk 40km-es körzetben nincs egy olyan szerelő aki ért is a szakmához. Egy igazi szakértő szerelő nyugodtan el kérhetné az árát itt nem alkudozna senki csak legyen jól megcsinálva a gépe.
Vannak itt motorosok akik Budapestre viszik a gépeiket javittatni, szervizelni.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
yodamastah
őstag
válasz Ferdzsoo #50771 üzenetére
Ilyenek miatt szerelek én is magamnak, ha csak lehet. Annyit szopattak be álítólag nagyon jó szerelők alap dolgokkal, hogy ezeket az alap dolgokat inkább megcsinálom én magamnak. Szarul én is meg tudom csinálni, és akkor legalább max magamra lehetek csak mérges. Szerencsére eddig nem rontottam el semmit soha
Ilyeneket csináltam meg a 750en: Olajcsere, szűrők csere, gyertya csere, első hátsó futómű ki/be, kerekek ki/be, teljes komplett fékrendszer elemeinek cseréje, fékfolyadékok cseréje, olajteknő csere, kipufogó rendszer csere, vezérműlánc feszítő csere, futómű/vázgeometria beállítások, elektronikai kütyük beépítése, cseréje, esések utáni lebontás/összerakás, idomok cserélgetése.
Ilyen egyszerűbb feladatokat bárki meg tud csinálni, kell egy gyári service manual, ott szépen le van írva egy csomó minden részletesen. Mondjuk annyi előnyöm van hogy a 04-es 750es gixxer könnyen szerelhető motor. Egy rugóstag csere megvan 15 perc alatt. Egy csomó mindenhez hozzá lehet férni úgy hogy nem kell lebontani a fél motort.
Persze kell még megfelelő hely és jó szerszámok, enélkül nem lehet normálisan dolgozni. Ez nekem se volt mindíg meg. Nem egyszer kellett érdekes megoldásokkal dolgozni. Pl egyik rugóstag szereléshez így emeltük meg a motort:
[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz Ferdzsoo #50792 üzenetére
Csak mert hasonló van nálam is. De több "szerelő" is megerősítette hogy a szelephézag rendben van.
Most gyűjtöm a pénzt hogy ha úgy alakul el tudjam vinni valami rendes mesteremberhez, mert a vezérmű lánc csere ráférne, és akkor ki tudja még mit talál. Első körben Tasira gondoltam, a második Suri lenne. De ajánlatokat elfogadok.
Erről jut eszembe. A szabadonfutó melegen rendetlenkedhet azért mert nem tetszik neki az olaj?
Szerintem nem, de reménykedek.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Daywalker #50797 üzenetére
Majd meglássuk mi lesz, mert ha úgy alakulnak a dolgaim ahogy szeretném, akkor idén nem nagyon fogok motorozni, és / vagy pénzem sem marad szerelőre. (Most van a bankban a lakáshitel igénylésünk) Mondjuk Kaposváron még egy szerelő van akinél nem próbálkoztam, meg Pécsen is "csak" egy helyen volt a gép. Szóval jobb szerettem volna a környékben megoldani, de úgy tűnik esélytelen.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
SirKero
őstag
válasz -Mosquito- #51041 üzenetére
Igen sajnos tömlős
A Transalpos fórumon mindenki szerelő vassal meg + belsővel közlekedik Nekem felesleges ilyeneket magamnál hordanom mert fogalmam sincs hogy kell egy külsőt leszedni eleve a kereket kiszedniMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
SirKero
őstag
válasz -Mosquito- #51077 üzenetére
Van egy két sisakos Givi hátsó doboz de nélküle is ezt csinálta. Igaz a régi gumival. A gumit a cserénél gondolom megfelelő nyomásúra fújta fel a szerelő.
Mindegy holnap remélem okosabb leszek és nem fog nagyon fájni ( anyagilag ) a hiba orvosolása(#51079) persuader Rendben de ez a kormány rezeg is
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
SirKero
őstag
Megjöttem a szerelőtől.
Két kormány végsúly kellett úgy néz ki.
Remélem most már nem lesz vele több problémaMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
-Mosquito-
őstag
válasz Ferdzsoo #51134 üzenetére
Szerintem akkor a GT,utas csomag,súly miatt,de kérd ki a véleményét a gumisnak is.
Csongi:
Szerpentineken vagy csak ki kell menni kakucsra. Ezt az elmelegedést a PR3-as is tudta közúton. A gumi szélei rendesen el lett nyalva a kigyorsítás/tapadás miatt. Törökország/Isztambul emlékeim szerint nem valami tiszta ország.
Persu:
Vannak gumik amik bizonyos motorok jól működnek és vannak olyanok amik nem. Beleolvasol egy BMW GS,Varadero,túrás fórumba esetleg a szerelőt meghallgatod akkor sok mindent megtudsz,hogy mit érdemes felszerelni. Pl Varán gyárilag szerelt Bridgestone gumi fos,Continental gumik vacak,gyenge az oldalfala. (Nem mindegy,hogy egy ekkora dögön kb 300kg+vezető/utas/csomag=450-470kg hogy/an viselkedik.) Tök egyszerű teszt,vízszintesen felemeled a gumit és lekonyul akkor puha/nincs az oldalfalának tartása.. Metzeler,PR3,PR4,Anakee 3 ajánlott. Terepre meg ott van a Heidenau K60. Többi gumi meg igazán vakvágány ezeken a gépeken.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
emre
veterán
Én már javíttattam szerelőnél kukaccal, nem volt vele gond, de nem is feszegetem a határokat.
Kaposvárról elgurultam egy szombati napon Szeged környékére, és délután mikorra megérkeztem örültem hogy volt aki vállalta a javítást.
mod: ja hát az nagyon nem mindegy hol van a lyuk rajta
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
FIREBLADE78
addikt
Fontos kérdés. Ugye nekem karbis a mocim. Ahogy jöttem haza egy telekocsissal,srác pályázik és mondta,hogy behozták törvényben x % bio cucc lesz a benyában és az szétgyilkolja a karbit egy szezon alatt. Múltkor mondta egy szerelő neki mikor készítették fel pályanapra a mocikat. Tehát azt tanácsolta adjam el Ez tényleg így van? Habár hozzám nincs messze szerbia,de nem akarnék oda járni benzinért
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Something_
őstag
válasz V.Stryker #51467 üzenetére
8 éve vezetek, motor előtt napi szinten használtam az autóimat.
Még az előző BMW-nél kb 5 éve (1994-es E36 320i) tankolnom kellett agip kútnál az amerikai úton, mert nyomnom kellett a gázt aznap, öcsémet kellett kórházba hozni-vinni, stb.
Nap végén leraktam az autót a házunk előtt, másnap indultam volna, de nem indult. 2 napon keresztül szenvedtem vele, nem akart indulni. S, a harmadik napon kijött a szerelő, odaadtam neki a kulcsot, hogy nézd meg, nem indul. Beült és úgy elindult az autó, ahogy mindig isLehet, hogy csak furcsa összefüggés, de azóta én nem mertem agip-nál tankolni Kerepesi úton van az OMV, általában ott tankolok.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Topiccsendőr #51574 üzenetére
Szerelőmnek sincs különösebb baja az övével,igaz az övé már injektoros 2007-es. Költeni kell rá tény,de nem havi 100 ezret vagy 50-et. Egy ktm se különb semmivel. Talán a legújabb modell
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ujskodas #51653 üzenetére
Nem olyan állapotú volt a motor mint azt az eladó, illetve - az ismeretlenül megbízott, Index fórumos - pesti szerelő srác állította. Evvan... Szerdán levizsgáztam KRESZ-ből, pénteken kezdem a rutint, aztán majd csak akkor fogok
ugrálnivásárolni, ha kezemben a jogsi. Szánt szándékom lábon hazahozni a motort, akárhonnan is az országból.Előbb CBF250-eket, Hyosung 250-eket, és Yamaha Virago 250-535-öket nézegettem, az első
kettőnekháromnak a teljesítménye, az utóbbi kettőnek (próba után) az üléspozíciója tántorított el (nem kompatibilisek a gerincporcsérvemmel... ). Mivel úgy kb. "nettó" 450 ezret fogok tudni motorra szánni (+100e az átírásra, kezdeti szervizre), így gyakorlatilag az öreg GS500-ak, CB500-ak maradtak a kalapban. Nakedes üléspozíció kell, és legalább 40LE teljesítmény... A GS500-at az első rutin órámon élesben is tesztelni fogom, azzal kezdek.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
Elmegyek egy hónapra, 1200 hsz...
Remélem mindenki megvan, s csak a szokásos szófosás megy.Polimorf: Bős mikor lesz? Visszaolvastam 3-4 oldalt, de sehova sem volt kiírva...
Tboldi: nem vesztesz sokat, láttam már azt a térképet, de nem kívántam rá
---
Péntek éjjel megérkeztem, szombaton összeszedtem a motort szerelőtől (beállós kormánycsapágy cserélve, friss fékfolyadék, új gyertyák), végre újra mehettem.
Viszont télre vár egy nagyszerviz... Jól hallottam, hogy szokásosnál nagyobb a csattogás, vezérműlánc cserés. De ez még hagyján... Szelepek totál el vannak kokszosodva, de annyira, hogy 6-8 bar kompresszió maradt csak (a gyári 12.8-ból) Meg a kuplung is nehézkesen ereszt alacsonyabb fordulatokon lefelé váltásnál, arra is rá kéne nézni, lehet, hogy valamelyik tárcsa meg van görbülve? Úgyhogy egy teljes darabokra szedés várja az öreglányt... Azért a 80k az 80k.(Most jön az, amitől Persu haja égnek fog állni de nemrég botlottam bele a témában ebbe a cikkbe, ahol a hengerfej széthúzása nélkül, "homokfújással" csak a homoknál puhább és kímélőbb anyaggal tisztítják a szelepeket. Gyorssegélynek ez is működhet-e, vagy valahogy húzzam ki ilyen alacsony kompresszióval télig?)
Meg talán a guminyomáson és futóművön is kéne állítanom...
Érdekes módon csak a bal oldala lett ilyen, a jobb szép sima.
Kicsit hideg-tépésre gyanakszom, mivel KR106+108 páros, hátsó 1.95-ön volt 4 hete. Tudom, NTEC-es guminak ez sok, de egyrészt utcán úgyis visszafogottan, jelentős tartalékkal megyek csak; s amikor ez előjött (egy Bajna-Héreg-Bajna retúr), akkor előtte már kicsit csapattam neki a környéken, és a kép készültekor kéznek meleg volt a felület (legalább 50-55).
Ha szerintetek is nyomás-gond, legközelebb majd 1.8-cal megyek.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #52148 üzenetére
Nem egy hibátlan motor,de közel van hozzá.
Tegyük hozzá: számodra! Nekem napi 25 km-re nem hiányzik
egy negyed tonnás mozdony a városi forgalomba: nem is az én
méretem. De ezt tudod. Ha lenne csak erre "eltapsolandó" 1,5M
forintom, előbb venném meg azt a "tuning" T-Maxot, bár az sem
tökéletes, sőt a konkrét példány (annyiért) szopóroller is lehet...Azért van a sok szívás, mert 9 év körüli "kotla szarokat" vettem*
olcsón, aztán ez-az rendesen el volt rajta baszarintva, pl. kókler
szerelő és/vagy csóró (esetleg hozzá nem értő) előző tulaj által.Ez van! Nekem kell a városba a robogó játékossága, fürgesége,
még ha a Varával állva is hagynál lámpától indulva bármikor.
A Madison egy picit nagy, de kényelmes és könnyű: robogós!
A Nexus meg jóval nehezebb, s nagymotorosabb érzés, ami az
én felhasználásomhoz nem passzol. Még ha AndrewTdi körbe
is motorozott vele akármikor, mert érezte a gépet. Jó, lámpától
pont nem tudott ellépni: gyorsulni azt bárki tud, ha megy a vas!*: mások is, hiszen csak egy robogó. Kis pénz, kis foci, nem?
-
-Mosquito-
őstag
válasz polimorf #52427 üzenetére
Publikus akkor mennyi lenne rá a keret? Csongi tesójának régi LT-je van. Nem tudom feléd BMW/Honda szerviz van-e egyáltalán,de a BMW-t jobb hozzáértő szerelőre bízni! Jóval magasabbak a fenntartási és alkatrész költségei az LT-nek,fájó pont a kardánhajtás és elektronika lehet.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #52430 üzenetére
Én is azt gondolom, hogy a BMW-nek magasabbak a költségei. Két sarokra van egy BMW szalon, Honda viszont nincs a környéken, viszont a Hondát egy sima szerelő is megcsinálja. A keret még nincs meg rá de kb. 5000 euró környékén gondolkodok.
canniball: Egyenlőre csak vacillálok, mivel nincs meg a zsé rá. De ez a kettő tetszik.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #52693 üzenetére
Csak arra vigyázz, a megfeszülő résznél nehogy elszakadjon. A hátsó felfüggesztés mozgása miatt kell a lazaság, ne tudjon megfeszülni és szakadni. Nem tudom pontosan, hogy kell beállítani, nem vagyok szerelő, de pont a szakadás veszélye miatt kell nagyon óvatosan beállítani a szakaszosan nyúlt lánc feszességét, hogy a "rövid résznél" se szakadhasson el. Ha tempónál elszakad, az elég veszélyes és kellemetlen tud lenni.
-
V.Stryker
nagyúr
Srácok, az helyes info, hogy az új lánc gyárilag kenve van,így az első 500km-en nem kell kenni?
Megjöttek a cuccok. A gép már a szerelőnél.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
Basszus, most van először szerelőnél a motor és úgy aggódom,hogy biztos jól csinálja-e meg, mint amikor a gyerek beteg és visszük orvoshoz.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Czimby #52840 üzenetére
Igazából én odamentem, megfogtam és nem tudtam mozgatni. A szerelő odajött, izomból tudta egy picit, annyit hogy tényleg láttam,hogy mozog...mit tudom én ,hogy mennyit.
De hát ki tudja mióta van már így.... Meg aztán én kezdő vagyok, nem megyek úgy, mint az állat...nem veszek erős, rövid féktávokat...még.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
runner 125
nagyúr
válasz Doki16 #53040 üzenetére
Köszi! Próbáltam úgy kivitelezni, h minél gyárisabb legyen az elhelyezés, rögzítés.
VFR club-on jelen van az Agomotors.hu egyik szerelője, rajta keresztül jutottam hozzá, egyébként 22k körül elérhető az agomotors.hu-n mindenféle színben. Pontos évjárat (motor gyártási év, mert volt aki forg. helyezés alapján rendelte..) megjelöléssel szabad csak vásárolni, mert pl. a VTEC-en belül is a 2007 előttieknél nem volt még váltójel csatlakozási pont, kellett hozzá még egy csomó kiegészítő motyó h megfelelően működjön, ahogy a fotókon is látszik idombontást követően tényleg csak rá kellett dugnom egy csatira, majd szépen végigváltogatva betanítottam.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
V.Stryker
nagyúr
Ááááá k.rva ideg vagyok!!!
Ma elvittem a szerelőhöz a gépet, vettem új fékbetétet amennyire tellett a pénzből, hogy a nyikorgó hátsó féket tegye rendbe takarítsa ki. Ez az a szerelő, aki a láncot is csinálta. A crib motorosok 15ezret mondtak szerelésre, ez 5k-t + egy flakon féktisztító ára.
Jól megcsinálta, DE már megint kezdte. A hátsó féktárcsa is kuka, mert 5 ezreddel vékonyabb a határértéknél. Tolómérővel kereken 5mm-ert mértem, nem tudom igaza van-e....
Aztán beszéltünk, mondta hogy ezekre azért időszakosan költeni kell amit tudok én is, de hogy ha elhozom egy állapotfelmérésre biztos talál még 5-6 dolgot amit cserélni kell! Meg az apád f.szát... És már mondta,hogy látja a fékcsövek is eredetiek, meg még mit tudom én...
A hátsó fékre meg mondtam,hogy idén még ez lesz, örültem,hogy ezt a Ferodo Platinum betétet is most meg tudtam venni, amit persze leszarozott. De hogy ha elesem akkor az mekkora kár ha jobb, meg ha a bal oldalra esek. Amúgy is donornak öltözve motorozok...se csizma, se nadrág nem volt rajtam, melóból jöttem a motorért, légvonalba 100 méterre van tőlünk...Szóval csak felidegesített.
De a fék jó, nem nyikorog. De mintha nyúlós lenne, hiába taposom, nem blokkol be a hátsókerék...normális új betétnél?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
polimorf
tag
válasz V.Stryker #53209 üzenetére
Valószinüleg az én gépem fékcsövei is még gyáriak, meg még sokminden rajta, de a szerelőm még soha nem mondta, hogy cserélni kéne. Mindig csak azt cserél amit mondok, meg amit tényleg nagyon muszáj.
Szerintem a szerelőd madárnak néz Téged, és megpróbál lehúzni ahol lehet.
A féked meg ha új akkor előfordul, hogy eleinte picit nyúlósnak tűnik, de ha bekopik akkor újra jó lesz. Nem kell neki sok max 50 km.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz polimorf #53218 üzenetére
Persze, ezzel én is így vagyok. A haverom is mesélte,hogy nála a szerelő 18ezernél akart vezérműláncot cseréltetni. Végül 120ezernél cserélt és még akkor is ráért volna.
bogyo112: Persze. De eddig kétszer volt nála a motor és amihez hozzányúlt, ott a környéken valami kuka szerinte. A gyanús az, hogy ma azt mondta, ami feltűnt, hogy "hozzam el állapotfelmérésre és biztos mond 4-5 dolgot amit cserélni kell". B+, még meg se nézted, ember...
Doki16: Be ám, hogy donorként nyomom. Rövidnadrág, sportcipő
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
Komolyan mondom nagyon csalódott kezdek lenni ami a szerelőket illeti. Még tegnap rákérdeztem a sportmotoron is a típusspecifikus topikban, ott is azt mondja cserés a tárcsa 5mm-nél. Miközben a szerelési könyv 4,5mm-ert ír, az 5mm "stantard".
Ugyanez volt a láncfeszítésnél...állva, sőt üljön rá valaki.... szerelési könyv: középsztenderre állítva.Komolyan, mindenki beszél a világba anélkül, hogy megnéznék azt a k.rva könyvet. Nekem laikusnak kell résen lennem és bújnom az angol szakszöveget,hogy ne b@sszanak át.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #53267 üzenetére
Hahaha...ha Hondád van...azt hiszed Suzukinál és Kawasakinál nincs ráírva? De rá van írva a legtöbb motorra. Még egy szaros robogó tárcsán is rajta van általában.
V.Stryker: El vagy tájolódva. Típusszecifikus topikban azt hiszed szerelők vannak? Igen vannak akik szerelgetnek, de ma már mindenki szerelő, akinek van egy villáskulcsa. Azt vedd alapul ami a könyvben van, minden másra szarj. Nem hinném, hogy gyárilag vastagabb lenne mint 5 mm, annyi szokott lenni a legtöbb motornál, és az általában 4,5-nél cserés. Tolómérő viszonylag jó irány, simán ki lehet vele tizedeket mérni. Ha 5 mm-t mutat akkor az legfeljebb 4,9...teljesen jó. Ne hagyd magadat meghülyíteni.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #53265 üzenetére
Vannak nagyon segg szerelők, ez tény. Aranyat ér, amelyik tényleg képben van és korrekt is. Ismerősnek a fél motorját ki akarták cserélni (kihagyott a blokk), nem kérte, kicsit gondolkozott, és rájött, hogy "öreg" lehet már a gyertya... 2000Ft-ból helyrerakta a gépet közel 100 000 helyett (egyhengeres gép volt).
De amúgy igen, erősen ajánlott tisztában lenni a saját típus szervizelésével, akkor semmi meglepetés nem érhet. Sajnos az itthoni javítás árakba nem fér bele, hogy minden típusnál még a könyvet is lapozgassa. Amúgy nem kell megijedni, a főbb, gyakoribb javítások csak kis részét teszik ki a mondjuk 500 oldalas könyvnek, elég ha mondjuk a fontosabb ~100 oldallal tisztában vagy.
-
Mizsala
csendes tag
válasz DigitXT #53340 üzenetére
hogy a "drága", és "márka" is lehet szar
Ahogy mondod!
Ezért írtam, hogy ha egy kicsit drágább is, de tutira jól dolgoznak, akkor engem nem zavar hogy megkérik az árát.
Volt már olcsó és nagyonjó szerelőm is amíg a dunántúlon laktam, de nem ingázhatok oda állandóan ha szervízeltetni szeretném. Ezért lenne jó valami korrekt helyet találni pesten, ezért érdekelt hogy ki hová hordja. -
DigitXT
félisten
válasz fattyu #53344 üzenetére
Akkor viszont csak igaz marad, hogy csak abban lehetsz biztos, hogy
el van b*szva, amit magadnak b*sztál el. Kénytelen az ember otthon
szerelgetni, de ha valamihez nem ért, abból is lehet baj... Ha a szerelő
nem ért hozzá (vagy csak elqrvult és flegma), az mondjuk nagyon gáz!Ui: úgy vagyok vele, hogy ha tudom, hogy minőségi munkát végez, azt
szívesen megfizetem, de ha még drága is, meg szarul is dolgozik...
Azon nem lepődök meg, ha valami olcsó ész sz*r, de a drága és sz*r?---
Mizsala: ki hová hordja
Hát ez az, hogy én sufnihoz hordtam, annál voltak kihagyott csavarok,
aztán a fékem a Kék Holdban NEM újították fel, mondván, hogy akkor
tömítést kellett volna cserélni (És? Kifizettem volna!), pedig amúgy tök
korrektek, meg gumis dolgokat jól csinálnak, centríroznak is stb.Kíváncsi leszek, ha beállítok azzal, hogy akkor most "tényleg" újítsák
fel a féket, mert mintha fogyna a hátsó fékkörből az olaj, ÉS HOZTAM
(gyári) tömítéskészletet hozzá, akkor végül megcsinálják-e/mennyiért,
aztán lehet, hogy annyira be vannak táblázva, hogy majd csak ősszel.Ja és most már cseréljék ki a kormánycsapágyat, mert múltkor ugyan
segített a pucolgatás, és tudom, hogy "drága lenne" a kúpgörgős de a
perecnél kapott egy-két taslit a gyári, így most már "tényleg" cserés...
(Az a baj, hogy a munkadíj ugyanannyi. Azaz fizethetem ki megint.)Ui: ja, és az a sufni is elég drága: 4K/óra zsebbe (számla nélkül ugye)!
Elkeseredésemben készült sírvaröhögősként: Hitler a motorszerelésről[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #53400 üzenetére
No igen. Nekem a motorozás öröme leginkább az utazás, a panoráma, a gyorsulások, döntögetések. Ha sokat kuplungolni, vagy sokat váltogatni kéne, nekem elvenne az örömből.
Szerencsére nem olyan mocim van, amit ilyen túlbuzgó kuplunggal szereltek, az enyém nem riad vissza a durva motorféktől.
Természetesen ha pályázol, versenyzel, az egész más, az az út amit írtál, hogy megtanuld kimotorozni, és ha közben valami kakukkol, akkor ez van és csere. Én viszont úgy vagyok vele, hogy igyekszem azért nem feleslegesen koptani a technikát, mert amit a szerelőnél marad pénz, annyival kevesebb marad túrázgatni. Szóval igyekszem úgy használni, hogy az élvezet is meglegyen, de ne is kelljen rá többet költeni a szükségesnél.Amúgy a kuplungot épp az ilyen nyomatékcsúcsos kilövések gyilkolják szvsz a legjobban, ott van a legnagyobb sebességkülönbség a motor és a kerék sebessége között, a pálya amúgy szerintem annyira nem árt neki.
Amúgy a villanymotorok gondolatától is kiráz a hideg. Szeretem a pöfögő/röfögő V2-t, szeretek váltogatni, szeretem az egészet ahogy van. De tény, hogy nem szeretek feleslegesen váltogatni, meg kuplungcsúsztatni, de ettől még nem kell átesni a ló túloldalára.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok