Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zgospel

    őstag

    Szóval az új CB1000R-hez volt szerencsém ma Héreg és Bajna között 2 oda-visszára. TLDR írás, úgyhogy aki nem szeret olvasni attól elnézést :D

    Külsőre szerintem nagyon szép, az eleje kicsit túl egyhangúan fekete, egy arany vagy bordó színű villa nagyon feldobná, egyébként szerintem Honda nakedhez képest szokatlanul szépre sikerült, meg egyébként is nagyon eltalálták. Az XSR900 ami jól hasonlóan jól viszi ezt a retro vonalat modern köntösben szerintem, de remegő kézzel le merem írni hogy ez a CB még annál is szebb talán. A rendszámtartó élőben kultúráltabb mint képekről, bár lehetne még karcsúbb a böhöm műanyagja. A tükrök még kicsit otrombák kinézetre, de melyik motoron nem.

    Maga a motor kurvára megy, ami egy ezrestől persze nem csoda, de 98 lovas 600-ról átülve hirtelen meglepő az ereje, visszaránt a monitor előtti 170-180-200 lovas számolgatásokból a valóságba egy másodperc alatt. Alulról is nagyon tol, én ezen a szerpentinen harmadikban mentem minden kanyarban és 1500-2000-ről úgy megindult ahogy az enyém kettesben nyélen sem.

    A gázreakciók ellenben szerintem és a haverom szerint is (akitől a teszt lehetőséget kaptam) elég bénák. Ő MT-10-zel jár és azt mondta hogy ez még az MT-hez képest is túl hirtelen, túl rángatós és zavaró. Én standard módban mentem, ezen kívül van még sport és rain. Nagyon érzékeny a gázkar és nagyon hirtelen ránt ha hozzányúlsz. Az S1000R-hez tudok viszonyítani, azon ilyen nem volt, az nagyon finoman reagált a gázra, pedig az is ment mint a kurvaanyja. Rain módban enyhébb a gázreakció sokkal, de a motorfék is feleakkora. Sport és standard között nem sok a különbség. Ezért mentem harmadikban a kanyarokban, úgy sokkal finomabban reagált, de még úgy is idegesen és túl hirtelen. Tényleg nagyon finoman kell hozzányúlni.
    1-2-3 fokozatot kihuzattam nyélen, 1-2-ben standard módban lógott az eleje végig, 3-ban már nem.

    Az üléspozíció nekem bejön, nem túrásan egyenes, de nem is teljesen sportos, valahol a kettő közt félúton, szerintem pont jó. Én 182 centi vagyok, nekem kényelmes volt. Az utasülést is kipróbáltam egyhelyben: a seggrész teljesen rendben van méretileg is, kényelemre is, viszont az utaslábtartó nagyon magasan van, szerintem alacsony utasokkal kalkuláltak (vagy inkább egyáltalán nem kalkulálnak manapság már utassal) mert nagyon feszült a combom, 1 perc után mondtam hogy elég volt. 150-160 centis csajoknak biztos jó.

    A motor irányíthatósága klassz, hasonlót éreztem az S1000R-en is, a széles kormány miatt nagyon egyszerű irányítani, tényleg arra ment amerre akartam. Ez a 20 perc amit mentem azért nem sok, de 10 perc után már mélyebben fordultam mint a sajátommal szoktam. Szóval egyszerű vele motorozni, könnyű és magától értetődő dönteni (a sajátomat például erőből kell levinnem, ez meg mintha magától dőlne le a kanyarra).
    Kanyarban jó úton nagyon stabil és könnyed, huplikon átmenve viszont berázott, beszitált a kormány picit, elég izgágán és idegesen viselkedett. Azonban ezt sem ijesztően teszi, szimplán csak zavaró. Nem tudom hogy ezt futóműbeállítással lehet-e orvosolni vagy a kormánylengéscsillapító hiánya okozza, nem értek hozzá.
    Az első villán amúgy minden állítható, a hátsót nem néztem.

    Az első fék furcsa volt. Nem mondanám gyengének, de többet vártam. Megint az S1000R a példa, azon egy közepeset fékezve már repültem le a motorról olyat lassult. Ezen a Hondán direkt próbálgattam az ABS miatt, 150-ről téptem egy csutkaféket és azon kívül hogy a műszerfalon minden villogott mint egy karácsonyfán nem sokat vettem észre. Nem lassultam olyan hűdenagyot vele, többre számítottam. Az adagolhatósággal sem voltam elégedett, laikusként azt mondanám hogy egy fém fékcső segítene ezen, kicsit olyan ruganyos és kétállású kapcsoló jellegű volt egyszerre. Nem rossz, de furcsa, lehetne jobb.

    A legnagyobb baj a rezonancia ami a kormányon van. 10 perc után zsibbadt mindkét tenyerem a motoron, és amikor megálltam vele már azért álltam meg mert annyira elzsibbadtak hogy nem bírtam tovább, pedig még mentem volna vele. Ezt haverom is megerősítette, Bp-ről Tatabányára mire leértünk azt mondta mindene elzsibbadt, mintha rezonálna az egész, fordulattól függetlenül.

    A kuplungkar elég hosszan jár és relatíve bent fog, így nem túl sportos, pedig a váltókar útja rövid, ordít egy gyorsváltóért. A csúszókuplung cserébe finoman működik, nyélen 3-ból visszakúrtam 2-be és meg se rebbent, finoman ejtette a fordulatot. A gyorsváltó azonban csak a plusz felszereltséghez jár, amivel 4,3m helyett 4,7m a motor ami szerintem sok ahhoz képest hogy a dizájnon kívül semmi olyat nem ad ami ezt indokolná.

    Összességében nekem nagyon tetszett, nagyon élveztem, könnyen motorozható, még én is 10 perc után úgy mentem vele mintha már 1 éve ezzel motoroznék. A végére el is gondolkoztam rajta, hogy a 4,3-as alapár amúgy nem rossz, Karasnában megkérdezném hogy milyen árat tudnak mondani rá gyorsváltóval és Akrapovic dobbal. Mert a bibi hogy ezért az árért szerintem technikában keveset ad, a plusz meg nem tesz annyit hozzá ami indokolná a 400 ezres felárat. De akit ez nem érdekel mert Hondát keres az ezen egy másodpercet sem fog gondolkozni.

    Hagyományos kipörgésgátló van benne, nem giroszkópos, hagyományos az ABS is, nem kanyar-ABS, a rider módok semmivel sem különbek mint egy MT-09en például, a kormánygátló hiánya hát nem is tudom, az ideges gázreakciókat biztos sok idő megszokni, nincs gyorsváltó pedig érezhetően ahhoz lett tervezve, de a legzavaróbb a rezonancia ami átjön és lezsibbasztja az ember karját rövid időn belül.
    Cserébe jól néz ki, bitangul megy (haverom szerint az MT-10hez képest is), kényelmes, a kijelzője egy remekmű, és nagyon könnyű vele motorozni.

    Azonban utóbbi az S1000R-ről is elmondható, azzal is azt éreztem hogy nagyon egyszerű vele motorozni, ráadásul az még elnézőbb volt a balfaszkodásokkal szemben, tulajdonképpen mindent megcsinált helyettem, és az amatőr hibákat is észrevétlenül tolerálta.

    Szóval két "racionális" érvem maradt a végére: hogy Honda és hogy jól néz ki :D

    Nyílván ha megpróbálok más emberek fejével gondolkozni, és nem a lapon menés nyélen gyorsítás a szempont, hanem a laza gurulgatás, kanyargás, akkor berakja az ember 3-4-5-be vagy rain módba és akkor lesz egy nagyon lágy, jól kezelhető, jól kinéző motorja, ami ha kell megindul mint állat. A kézzsibbadásra nem tudom mi a gyógyír, lehet hogy csak a tesztmotor ilyen?

    Ez csak az én személyes véleményem, kérem hogy ennek fényében értelmezzétek, nincs nagy tapasztalatom és összehasonlítási alapom sem motorok terén, FZ6-on és S1000R-en kívül még semmi mással nem mentem. Ja de egy Simsonnal :P

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák