- Mobil flották
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor Magic V2 - origami
- Yettel topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
-
mekkGyver
aktív tag
Erről beszéltem én is. Bár én csak 4 literrel számolok, de a 8 év alatt 2 robogó árát is megspóroltam, és drágábban adtam el, mint amennyiért vettem.
A gianelli rezó meg minden mod nélkül rengeteget javított a dinamikáján, pedig a gyári is rezó volt, csak lerohadt róla. Igazából az volt az egyetlen jelentősebb plusz költség rajta.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
macilaci78
nagyúr
Az enyém 20 éves és hétvégén lépte meg a 6000 km-t. A miértet nem tudom.
Öcsémmel 14-15 éves korunkban kaptunk 1-1 robogót, indokolatlanul drágát szerintem. Annak az árában kijött volna egy új MZ, egy évet vártam volna a jogsira...
Vidéken nevelkedtünk, megyeszékhelyen jártuk a középiskolát, persze robogó nélkül, mert az milyen már... Egyetem alatt se volt igazán használva Szegeden, szóval teljesen felesleges. Van többet futott papucsom...Egy éve használom Budapest, bő 1000 km-t mentem vele azóta. Munkába járásra 3 sarok, gyalog, azon kívül a BKV-t váltom ki vele.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Na jó, csak ha eladnám, senki nem hinné el nekem, hogy a km-óra állása valós, garázsban (padláson) tárolt a gép. Na meg senki se fizetné meg.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
yoli666
tag
Nekem hasonló a gondom, de nekem ha áll 1-2 naput utána nem indul. A vákumos benzincsapot már cseréltem és sajnos nem lett jó. Csak akkor indul, ha a benzincsapból a karbi felé menő csőbe benzint nyomok fecskendővel. Ilyenkor már pöccre és ha azonnal leállítom már akkor is indul.
Meg utána bármikor indítom azonnal indul csak ha pihen többet akkor nem indul...
Nekem úgy tűnik, hogy a karbiból eltűnik az üzemanyag, de ez csak tipp.... -
Topikgazda
-
-
Winchester95
őstag
11.95V alaphelyzetben.
Ráraktam a simsonra, eddig olyan 12V körül volt bekötött beindított állapotban.Most feltöltve rácsatlakoztattam, beindítottam, 0V , index ment egy 3x 4x és utána már nem.Le is állt.
Érdekes hogy a féklámpa sem működik.
(Elvileg s51 nél töltő és féklámpa tekercs együttes van).Most a kérdés az hogy a töltőtekercs szállhatott el, vagy csak a fesz szabályzó, index relénél történhetett valami.
Ha a tekercs rossz akkor buktam mert még életemben nem cseréltem tekercset.( Minden más megy).
Új alaplap meg drága nagyon.Van egy ELBA fesz szabályzóm+Relém megpróbálom bekötni hátha.
-
crissprivat
senior tag
-
MrChef
aktív tag
Vannak Harley-Davidsonok is csöppnyi tankkal. Nem is értem, hogy alapvetően az USA távolságokra tervezett motoron miként gondolták, hogy a motoros 200 km-enként tankol.
-
syler123
veterán
Megnéztem, 2009-es. De az első pár évben szinte semmit sem volt használva, értsd havi 1-2 alkalom, akkor is max 10-en pár km. Most kezdtem el komolyabban használni munkába járásra, autó helyett. Ez ilyen 2 * 13km-t jelent. Nem tudom hogy azóta javítottak-e a magnet rs-en, vagy ugyanazt gyártják.
Olyan 6-7ekm lehet benne, nem tudom megnézni, mert pont az a gomb rossz rajta.
[ Szerkesztve ]
-
-
macilaci78
nagyúr
A jelenlegi robogómon a GPS és a km-óra között 1-2 km/h eltérés van, szóval elég pontos. És valós sebességet értek ezalatt mindig, mert a gyakorlatban ehhez igazítanak mindent: büntetést, csonttörést, koporsót.
Én szólóban vagyok 150 kg, 2 méter magas, az 50 ccm 2T utazósebessége 50 km/h, végsebessége valahol 55-60 km/h között, fogyasztása 5 liter.
Fáj a szívem egy nagy BMW túramocira, kofferekkel, hogy egy nyári túrára el lehessen menni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-
Bitpalace
senior tag
70 volt az alapgep ami nagyon le volt harcolva es 250 az osszes tobbi. Kovezzetek meg hogy ennyiert mar kapni szepet vagy ujat, de ehez legalabb tobb szemelyes pillanat kot mint barmi mashoz. Vegig csinalni a folyamatot es latni ahogy szepen lassan egybe lesz es megkapja mindenbol a legjobbat egyszeruen nagyon jo erzes!
-
Topikgazda
-
macilaci78
nagyúr
Azért padon más a tényállás. Se a közegellenállás, sem a sofőr súlya nem okoz gondot a motornak.
Alattam megy 55 km/h-t a motor, talán 60-at is sík terepen, de kapaszkodós ellenszélben már az 50 is feladat neki. A gép teletankolva kb 75 kg, én 150 kg és 2 méter.
Ugyanilyen, vagy akár ugyanezen a gépen öcsém (185 cm, 95 kg) ez a robogó száguld.
Ráültetném Párom unokaöccsét (felnőtt, kb 180 cm, 70 kg), szerintem repülne is.
És ez gyári állapotú.Budaörsi lejtőn lefelé mentem vele 75 km/h-t is, de már nagyon nem volt komfortos. A rövid tengelytáv, a magas súlypont, a kis kerekek egyáltalán és a megnövekedett fékút nem járultak hozzá a biztonságérzethez. El nem tudom képzelni, hogy valaki városi forgalomban 60 km/h-nál nagyobb utazósebességre vágyna egy 50 ccm géppel 12" gumikon.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
flegga92
senior tag
Én is így voltam vele, nálam is volt tervben, hogy újra 50-est vegyek majd kicsit megpiszkáljuk. Csendben figyeltem a topicot egy ideje és látom mennyi pénzt el lehet rá verni és e mellett mindig van mit csinálni rajta, plusz még hozzá jön a 6-7l fogyasztás, ennyi erővel járhatnék kocsival is.
Közbe jött egy jó ajánlat, papirozható 125-ös, megvettem, jogsit elkezdtem (KRESZ már megvan), ha kész, rendszám lesz rajta. Addig meg nem túl legálisan járok vele, de én fosok rendesen attól hogy elkapnak, csak a környéken rohangálok vele.
2-3l közötti fogyasztás használattól függően, ha meglesz minden tudok kint menni 90-el. Plusz költség a műszaki (ami szerintem kéne az 50-esre is, hihetetlen milyen lelakott gépekkel rohangálnak egyesek), teljesítmény adó nekem évi 800 Ft, biztosítás 500 Ft-al drágább mint az 50-re.
Jól használható, kellően megy, valószínű egy tuning 50-es rövid távon legyorsul, de az autókat simán otthagyod a lámpánál.
-
flegga92
senior tag
Igen, az sem egy hátrány. Sokszor jól jönne, ha nem kéne beindítani a kocsit, mert az asszonyt el kell dobni valahova.
Alapból ilyen, és nem finomkodok vele. Most 100-as benzin ment bele, sokkal szebben jár, jobban is húz. Álló helyzetből nyélgázt nem kell neki húzni, mert fél gázon is pont ugyan úgy gyorsul. 80 körül kényelmesen lehet vele menni, még innen is jól húz 90-ig, utána elfogy 100-ig sikerült elmenni vele. De majd ha lesz rendszám letesztelem mi a vége.
Fordulatszámot nem tudom, de ma megyek haver egyel újabb Cygnusán olajat cserélni, megnézem mit mutat. Ugyan az a blokk, meg a hajtás is csak az injektoros és szerintem van fordulatszám mérő.Egy Malossi multivar-t fog még kapni tavasszal, kíváncsi leszek az eredményre.
-
flegga92
senior tag
Hát akkor ez tényleg gyerek játék. Fixen nem tudom hol lehetne elhelyezni, majd ha megjött kiderül. Állandóan úgy sem lesz rajta, de teszteléséhez jó lesz.
Kuplung is szépen kapcsol és old, egyedül ami lassú sebességnél zörög valami. Aszfalt úton nem sikerült elő idézni, viszont a céghez bevezető út murvával van felszórva, ráadásul kanyarodni is kell, így max 15-el tudok menni, hogy ne csússzon ki.
Variátor 45 körül van a szett + a szíj is gondolom 7-10k hozzá. Ha jó állapotban van tényleg nem éri meg a befektetést.
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
Nem baj, ha nem gyorsulnak az autók lámpától lámpáig, dugóból dugóba. A csúcsidőben bámészkodó jó nagy majom, de inkább az, mint a (tuning) béemvés f@szkalap, amiből rengeteg van. Lehet, jobb lett volna nekem egy 2 ütemű robesz, csak autósként tudom, milyen az, amikor előttem füstölögnek a fűnyírómotorral, a két gyerek meg bent ül...
-
macilaci78
nagyúr
Ha nem zavarna a menetszél, a megváltozott súlypont akkor is baj. De a felhajtott állvédővel meg merem kockáztatni, hogy a közegellenállás is megváltozik.
A szemüveglencsém fényre sötétedik, így annyira nincs szükségem a beépített napszemcsire.
Viszont két oldalt szűkül annyit a sisak, hogy a szemüveg szára ne férjen el, vagy ne akarjam megkísérelni, hogy eltörik-e a szemüveg szára, az orrnyereg elállítódik-e, vagy leszakad-e a fülem... Viszont nem beépített füles sehogy sem megy bele, pedig próbáltam pár igazán aprót is.Mindegy, Budapesten belül jellemzően max 30 percet töltök sisakban, ennyit kibír mindenki visszahívásig. Google maps-et használok navigálásra, szerencsére a becsörgő hívás csak kis ablakban jelenik meg, a térkép nagy részét nem takarja ki.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Ha kicsit is hasonlítanak az elektormos autókra, akkor a szervizköltség az egekben lesz. Elektromos, vagy akár hibrid autót se vihetsz akárhova.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
MrChef
aktív tag
Nem igazán arról van szó, hogy a megbízható Toyota vagy Nissan mennyire elromlós autó, hanem az, hogy ha baj van a meghajtással vagy az akksival, akkor nem viheted kedvenc szerelődhöz a kocsit, vagy szinte akárhová, hanem csak a márkaszervizbe, ahol azt mondanak, amit akarnak, elvégre ritka és alapból is drága autót vettél. Arra is várhatunk, hogy az elektromos autókhoz milyen utángyártott alkatrészek lesznek, ha egyáltalán. Közben olvastam tesztet ezekről a kínai elektromos robogókról: nem mennek 45 km/h fölött, emelkedőn pedig 20 km/h. Kihagyom... Még vagy 10 év, mire lesz vmi értelmes.
-
nyogo83
Topikgazda
Majd terjunk vissza erre, ha lesz 2-3 generacionyi mas gyartoktol is.
Remlik meg, hogy a 80-90'-es evekben mennyi orokeletu benzines vagy dizel motor keszult? Amikben ha volt viz meg olaj, akkor maximum akkor kerult bontoba ha a kasztni lerohadt rola.Aztan szepen jottek a mernoki "ujitasok" a koltsegcsokkentessel karoltve (direkt nem nevezem tervezett avultatasnak, mert mint ilyenben nem hiszek, hanem ez gyakorlatilag az emlitettek eredmenye), a 2-3 centi vastag duplasoros vezermulanc lecserelese kb biciklilancra, ami vagy szakad vagy nyulik, stb stb. Tudnek millio peldat felhozni ra.
El fog jonni az elektromos jarmuveknel is az a lepcsofok, amikor mar csak ugy tudnak egymassal versenyezni a gyartok, ha valamit olcsobban probalnak meg kihozni.
Pl az inverterben kisebb terhelhetosegu alkatreszek(nem megyek bele reszletesebben), amik a nem a csucsteljesitmeny +30%-os tureshatart tudjak, hanem csak a +5%-ot de pl sporolnak vele 3 Eur-ot jarmuvenkent. (sokszor euro centeken megy a fillerb*szas, ami semminek tunik, de nagy tetelben jelentos)
Arrol nem is beszelve, hogy mar most szepen kialakult egy szuk reteg, aki raalt az elektromos rendszer bizonyos alkatreszeinek javitasara, amire 90%-ban a szakszerviz vagy hivatalos manual full cseret ir es tobb szazezret surolja vagy milliot.Az a kockazatos az elektromos rendszeru jarmuvek teruleten, hogy ott nagyon hamar megtudjak oldani, hogy egy kettenyernyi meretu alkatresz 4-500k-ba keruljon es ne tudd massal helyettesiteni, mas gyarto meg nem fogja tudni lemasolni/utangyartott alkatreszt csinalni belole.
Nem vagyok ellenuk, mert nagyon jo dolognak tartom, soot, egyszer mentem egy Vectrix elektromos robogoval, haat egy elmeny volt, mert tolt mint a dizelmozdony, de egyelore a partvonalrol szemlelem meg 1-2 evig merre megy az egesz elektromos jarmuipar.(Ja, meg nem lenne hol toltenem oket otthon )
-
macilaci78
nagyúr
Kérj ajánlatot elektromos autó lakatolására karosszérialakatostól... El sem vállalja.
Egy hagyományos belső égésű motorral szerelt géptől lehúzza az akkusarut és áramtalanítva is van, csinál, amit akar. Egy elektromos autónál ez kicsit másként megy, nem olyan könnyű, főleg nem olyan közismert és Jóska okosba biztos nem fogja elvállalni.
Na és most kérj ajánlatot karosszériás munkára egy márkaszerviztől...Azon kevesek egyike vagyok, aki Budapesten él, ahol kb minden harmadik autón van parkolási sérülés. Sokkal gyakoribb ez, mint hogy például hengerfejes lesz a kocsi, vagy akár csak légszűrőt kell cserélni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Parkolási sérülést írtam csak le, de lehet koccanás, amikor leesik a lökös, törik a lámpa, stb, de még messze nem totálkár a kocsi és mondjuk a Casco önrészt sem éri meg. Nem beszélve arról, hogy a biztosító akkor fizet, ha a másik fél a vétkes, elismeri és egyáltalán megvan. De persze nem kötelező érteni, amit írok.
forandor: az akkutechnológiában már évtizedek óta várják a forradalmat. Jelenleg ott tartunk, hogy van valamekkora kapacitás, ami egy ideig/távolságig elég, meg mellette a minél gyorsabb töltés. Egy telefonba, vagy autóba a kapacitás 60-80%-át belenyomod kb 40 perc alatt a megfelelő töltővel, amivel a következő töltési pontig esetleg elkaristolsz. A telefonok fejlődése során ez a legtöbb embernek megváltás, ezzel szemben az autók fejlődésének tükrében ez a legtöbb felhasználónak elfogadhatatlan.
siti: +1 Lassan araszoló sorban viszont 3-4 autónyi távolságról már hallani, ennyi meg elég lehúzódni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
MrChef
aktív tag
Csak a jármű eladása előtt javíttatunk kasztnit. Egyébként ha a leendő vásárló rétegvastagságmérővel érkezik, hiába mondod neki, hogy csak karcolásokat javíttattál. Vagy elhiszi, ha előtte-utána fotókat mutatsz neki. Vagy mehet karcosan a kocsi, de akkor a javítás költségét lealkudja az árból.
-
forandor
tag
Vártam egy ilyen hozzászólást. Természetesen a környezetszennyezést elítélem, szerencsére csak az első pár méteren füstöl a gép jelentősen. Ha ugyanezt produkálná mindvégig, nem is használnám.
A kipufogógáz csak egy szelet azon a tortán, amit az emberiség környezetszennyezésként művel. Már alig várom, hogy legyen elektromos motorom/autóm, de nem tiszta a lelkiismeret addig, míg az elektromos áram előállítása ugyanúgy szennyezi a környezetet, mint a közvetlen üzemanyag elégetés. Ráadásul az akkumulátor is ipari hulladék, az előállításáról nem is beszélve.
-
BlackPriest
őstag
persze, legális, csak egy 50es szupermoto gyári állapotban 80-90 után szenved (egy emberrel, sík úton). belvárosban használva meg 50 a max legálisan a 125-össel is, ahol egy 50-essel sem fog megállítani a rendőr. ezért mondtam, hogy mindenki eldönti maga. én külvárosban ingázok, nincs sehol 50 feletti tempó. a 2 ember lehet érv, de harmatgyenge, a supermoto meg két emberrel elég érdekes lehet én nem győzködök senki semmiről, kérdés volt, nekem 50-es supermoto van, leírtam mit tapasztalatok, illetve elég régóta nézem milyen nagyra éri meg váltani róla, sok véleményen túl vagyok...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
perge666
veterán
Mindig mindenki azt dícséri ami éppen van neki,épp ezért az 50-es SuperMoto feeling a legjobb.
Nekem az SMKP azért jön be,mert befizetem a 2700ft-os éves biztosítási díjat rá és semmi más költség nem terhel.
Én éves szinten megyek 2-3 ezer km-t,70% városban,és smkp bőven megteszi.
Heti szinten megyek vele átlagban 40-50km-t ( napi 6-7km ) és 2,5 literből kijövök 100-on full gyári motorral.
1 hónapba minimum 1X megyek vele 50-60-70km-t országúton,ilyenkor beállok egy 60-70-es tempóra ( 83 a vége szóval nem maximumon járatom )és kényelmesen lehet vele haladni,bár ez nem szabályos.
Ja és smkp-ra nem jön csekk gyorshajtásért. -
perge666
veterán
Na igen az 50-es 2T-nél sokan felhozzák hátránynak hogy büdös,én lassan 20 éve motorozok,már hozzászoktam a szaghoz.
A simson tényleg elég büdös volt,de a Derbi valahogy nem,pedig még az olaj is ugyan az amit beleteszek. ( Repsol ) csak gondolom a Derbi mivel hogy adagolja magának,kevesebbel is beéri. -
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Félre értesz! Én nem hasonlítottam semmi 50-es vagy tuning 50-es motort 125-ös géphez, hanem azt jegyeztem meg, hogy egy 4T 124-ös robogóval nem igazán fogsz valós 130 km/h-t menni! Erre írtad azt, hogy nagyobb hengert felrakva (150-180) miért ne? Erre én meg azt válaszoltam, hogy maradjunk csak a sima 125-nél, nem 180-as motorról beszéltünk.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- Autós kamerák
- Mobil flották
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- Suzuki topik
- Milyen egeret válasszak?
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Revolut
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen