Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Na, délelőtti családi program változott, úgyhogy hirtelen felindulásból felpattantam a paripára, és elrotyogtattam Sopronba. Piszkálta az agyam a gondolat, hogy nem jól áll a hátsó kerék. Igazából neki akartam állni itthon igazítani, de asszony azt mondta, inkább bízzam olyanra, aki ért hozzá. Ki vagyok én, hogy közel 30 év után ellentmondjak..? ;]
    Elmondtam a szervizbe, hogy a láncot akartam megfeszíteni, de mivel láttam, hogy nem egyenes a kerék a jelölésekhez, meg tolómérővel sem stimmelt, próbáltam állítani....De nem igazán sikerült. Azonnal nekiláttak, megnyugtattak, hogy más nagyobb baromságokat is elkövet. Igazából 10 perces munka volt a szerelőnek.
    Mondta, hiába 1-2,5mm a gyári láncfeszesség, az én súlyomhoz olyan 2,7mm-re állítja, amúgy is 2-3mm-t állítanak minden motoron. Belőtte egyenesre a kereket. Meg kellett ütögetnie, hogy helyre igazodjon, persze, én a csavarokkal nem tudtam, csak feszíteni. Fizettem volna, de barátságos kézfogással jó utat kívántak..... Na, a lényeg. Első körforgalomba már éreztem, hogy kicsit más a motor. Hazáig 40 km az út. Sokkal jobban rá merem tenni a kanyarokra a gépet mint eddig. Ugye, mondtam, hogy óvatos vagyok, azt hittem a súly miatt nem merem dönteni, de nem, éreztem én hogy nem stabil a dolog. Hiába nem sokat motoroztam mostanában, azért anno különféle motorokkal becslésem szerint legalább félmillió kilómétert mentem. Benn vannak zsigeri szinten a dolgok az emberben.
    Féket is megkérdezték, mondtam, nem nézegettem, de könnyebben szalad a vas. Megpörgették, teljesen jó már, kicsit hozzáér a betét a tárcsához, de többször átfordul a kerék.
    Úgyhogy megint jó a gépsárkány, hozzáteszem, gyárilag sem volt rendben az egyenesfutása, nem azért akartam én piszkálni, mert jó volt. A szerelő munkáját látva már magam is meg tudnám csinálni......Meg valószínű nektek is ment volna..Na de ez van, megint tanultam valamit. :)

Új hozzászólás Aktív témák