Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • biga

    senior tag

    válasz philoxenia #34635 üzenetére

    10-15 centi (kivül) sztem mindegy. Pl mikor vettük a C4 Grand Picasso-t a másik esélyes az S-Max volt. Az papíron vagy 20 cm-el hosszabb, a belseje viszont érezhetően kisebb, mint a c4-é (és ez főleg leghátúl nagyon látványos).
    Akkor már sokkal többet számít egy kis túlnyúlás, vagy a nagy tengelytáv. A Berlingo nem rossz sztem, de a magassága miatt tudnék mutatni pár parkolót, amibe épp csak befér :) Mélygarázsokban pl igen macerás egy nagyobb autóval parkolni (küzdünk ezzel mi is eleget. Zafiránk volt előtte, az még annyira nem is nagy, de voltam vele olyan mélygarázsban, ahol minden irányban centik voltak egy fordulónál :P ).

    Az ár meg nyílván viszonylagos dolog. Gondolom ha melléteszed egy új nagyobb autó árát, látható az árkülönbség (ne egy több éveshez viszonyítsunk), és akkor még ne is beszéljünk a járulékos fenntartási költségekről! Az említett cikket nem olvastam, de te óvatos vezetéshez hasonlítod az ott gondolom sima vezetést. Vagy gondolj csak arra, hogy pl mennyi egy készlet 14-15-ös gumi szemben a nagyobbakra jellemző 17-18-al szemben. Szerintem lehetne még sorolni, ezek kiragadott példák. Sztem kocsi vásárlásnál elsősorban azt kell mérlegelni, mire lesz használva és ehhez mi a legmegfelelőbb. Ha 90%-ban városban jár az ember, a legracionáisabb döntés a kis autó.

    Persze az ember nem mindig racionális lény: van aki egyszerűen jobban szereti a nagy autókat akkor is, ha csak 2km-t megy vele. Szerencsére nincs senkire ráerőltetve egyik sem, mindenki azzal jár, amivel akar/tud. De ettől még az alap felvetés igazságtartalma nem lesz kevésbé valós :)

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

Új hozzászólás Aktív témák