- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
szatocs #3939 üzenetére
Fogyasztas pont azert van ugy, ahogy irtam, mert a hatasfoka turbos motornak nagyobb. Mi az a nem sok? Hat a varosban 11.2 gyari adatkent nekem nem eppen tunik eppen kevesnek, egy turbos auto amire szinten ennyi van megadva lerohogi maga elol
Persze tudom, mindenki joval a gyari alatt, azaz ~7l-l jar...hiheto
9:1-9.5:1 kompresszo fellett nem igazan lehet turbozgatni ertelmes nyomasokkal, mert ongyulladassal -dizel szeruen- detonal/''becsorog'' a motor, es ez rovid idon belul szetveri a csapagyazasat.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
szatocs #3935 üzenetére
Egy Polo-bol 7.5s-t sem sokan nezik ki, ne aggodj, de VTI nevelonek azert jo az.
Tenyleg felesleges osszehasnonlitani kettot, ki kell probalni, a turbo miatt a Polo kisebb fordulaton -ahol egyebkent a legtobbet hasznalod- erosebb, rugalmasabb, terhelhetobb, jobb a fajlagos fogyasztasa, kevesbe meredeken emelkedik a fogyasztas gorbeje, konnyebb hekkelgetni, nem suketulsz meg benne stb...hatranya, hogy tobb alkatreszbol all -> nagyobb hibalehetoseg, turboluk.
Az ijen adatok, hogy max teljesitmeny csak egy adat, az is szamit, hogy mijen a gorbe ehhez, a ket gorben meg lehet nezni, hogy a turbo vagy az valtozo vezerles rug-e nagyobbat, melyik mennyit ''er''
Az meg, hogy melyikbol mit lehet epiteni epeszu koltsegvetesbol igenis szamit, ugyanennyi erovel a gyarilag turbost is fel lehet huzni legalabb ugyanaddig piggypack vezerlovel stb
Tulkeppen az a baj, hogy ez a valtozo vezerleses dolog tulzottan majmolva van, sokan azt hiszik ez a megoldas es maris nem kell turbo az igazan nagy teljeitmenyhez es ez a megoldas a turbolukra is, de a valtozo vezerlest minden gyarto hasznalja ilyen-olyan megoldasokkal eleg reg ota, olyan is, akirol nem is gondolnad, max az nem azzal adja el az autoit -egy V betu sem utal erre sehol az auton meg rovid leirasaban sem-, igy nem is tud rola az atlag juzer...
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
szatocs #3928 üzenetére
Csippel 250...hiheto, kezdjuk kb ott, hogy OBD2-s vezerlot nem lehet csippelni, vannak persze egyeb megoldasok...
SZVSZ, ha 210-re fel tudod bikazni Skunk meg stb nem dzsunka -es igy nem eppen occso'- cuccokal, mar foldhoz verheted a segged, de ennek a felebol erosebbre megcsinaljak az 1.8T-t
Ahhoz, hogy 500LE-s legyen a ITR motor, sacc/kb ki kell dobni az egesz belet es ujraepiteni az alapoktol, ami nyilvan tokoccso', annak motornak igy mar csak a motorszama lenne ugyanaz, mint ami volt.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
szatocs #3923 üzenetére
SZVSZ ez is csak 3.-ban futja meg a 100km/h-t, azaz 2x valt es 2 turboluk van, egy valtas es 0 turboluk ellen, szoval a fokozatokban gyorsitva el lehet kepzelni melyik gyorsul jobban.
Ezenkivul ez a 180LE-s verzio a legfikabb ebbol a 1.8T-bol, egyatalan nincs kihegyezve, az ITR-l ellentetben, amire abbol ''csak'' 200LE-t csinalsz, addig ebbol az 1.8T-bol 250LE-t, sot...
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Scream007 #3816 üzenetére
Az intercooler es pillangoszelep kozott agazik le, es az Ambient Air-nel csatlakozik be egy vakuumvezerelt szeleppel.Aamikor gazelvetelkor a pillangoszelep bezar, a szivosorban mogotte azonnal vakuum lesz, es az innen odavezetett vezerlocsovel megnyitja ezt a szelepet a turbo elott, es az beszippantja visszafele aramlo levegot.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Es mi van ha 3500 ''elfogy'' az ero? Semmi. Mashol csak 7000 folott fogy el ugyan, de a hozza tartozo nyomatek meg feleannyi (se), mint a 3500folott halott dizelben, akkor vegul is ~ugyanannyi vagy kisebb lesz a teljesitmenye. A teljesitmeny fogja gyorsitani az autot, nem rednaaazos a hangja.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Scream007 #3649 üzenetére
5000-g sok dizel elporog, mert zoldkartyan merik a teljes toltes leszabalyzasi fordulatszam-t, persze a max jedi ennel kisebb rpm-n van meg.
Pl a 1.9TD Tipo-nal ez az abszolut uveghang 5000-5050rpm gyarilag -nem ecceru egy hangja van ekkor-, ez a motor meg a 80-s evek elejerol szarmazik a Ritmo-bol, szoval nem vmi mai fejlesztes.
Ugyanez a blokk volt a Croma-ban is az elso a vilagon, aminel mar direktbefecskendezest hasznaltak 1988-ban
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
#16741888 #3629 üzenetére
Nyilvan sokkal egeszsegesebb pl szenmonoxidot szivni, meg ozont, pedig egyiket sem latod, se nem erzed meg, mert szagtalan gazok, es nem is rakodik le a feher autodra...max pikk-pakk megfulladsz toluk, es joval elobb meg rovidebb ido alatt, mint ahogy a dizel koromjatol tudorakot kapsz, es az visz el
Kulonben meg birom, hogy orokke csakis a rosszulbeallitott, elhanyagolt, totalretkes legszuros, regesreg szervizelendo vagy hekkelt dizel a mervado pelda ijenkor, hiszen masmilyen ecceruen nincs is, mert ami pentek delutan gordult ki a ujonnan a szalonbol az is jobban terheli a kornyezetet, mint egy 15 eves benzines vas, nemtom akkor ijen LOL Euro4-s normakat, megis hogy teljesitenek...papiron, vagy hogy? Nyilvan sokkal tisztabb uzemu egy Euro0-s benzines motor egy Euro4-s dizelnel...ha'pejsze
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
[link] 139M
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
#16741888 #3382 üzenetére
Rizskalyhakbol mindg szarasig van egy rakomannyi...
A legjobb amikor ott bogetik a sportdobjukat melletted leszabalyzasi fordulaton a sorban allas kozben, foleg amikor nem halad a sor sehova, csak all minden masfel oraig, mint most is...
A hotdog allitolag elegge szar volt, de en mindig inkabb magammal viszek a McDoncibol 4-6db sajtbucit...azjoaz
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
Moddingfan #3376 üzenetére
Sokba, eccerubb megvenni a 1.3 16V-t, a fogyasztas meg jobb lab fuggo, nagypapatempoban SZVSZ fel liter a diffi, max egy
Azonos motornal tobb LE tobb benzin elegetesebol lesz, az energiahordozo a benzin
A lo abrakkal megy, az auto meg benzinnel/gazolajjal.
Ha ennyire fontos a fogyasztas vegyel egy common-rail rendszeru turbodizelt, az megy is es a jelenlegi vagy az alatti fogyasztasodat produkalja, azt occsoe meg lehet hekkelni 20-30%-l nagyobb teljesitmenyre is.
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
Moddingfan #3372 üzenetére
53LE-bol chip-l legszuroval lesz talan(!) 58-60, mindezt kb 70k-ert.
A 2. szamu lehetoseg: veszel bele, egy 1.3 GTI 16V motort valtoval vezerlessel stb, es vizsga elott visszapattintod a regit, egy jo autoszerlonek ez 5-6 ora, bar azon elol-hatul tarcsafekes futomu is van am
Annak a valoszinusege, hogy belebotlasz egy KPM ellenorzesbe, vagy az igazoltato rendor nekiall neked az utszelen motorszamot ellenorzigetni, erosen konvergal a nullahoz.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Moddingfan #3355 üzenetére
Add el, es vegyel egy 1.3 16V-t, az 86LE.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Manitou #3186 üzenetére
Hat ammennyibe ez faj talan a jelenlegit eladva es a penzt hozzacsapva talan mar egy GSi-t is kapna
-ha eddig egy F Astra-rol beszeltunk-, de ez fekpadon is merheto pluszt nyujtana, nem csak megvaltozott hangot, aztan abbol ''erzodo'' mentalis loeroket, szoval ezzel 110-115LE SZVSZ meglenne a motor, egy ujabb autonal meg megerne belenyulni, de csak ha hosszabb tavra tervezi megtartani, ezt ki nem fizeti senki az eladaskor.
De erdemes szetnezni az ebay-n, hatha van vmi mar komplettebb cucc is, ami elado
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
Manitou #3181 üzenetére
Hengerfej hekkelessel, vez.tengely cserevel, szivosor, 4-2-1leomlo, benzinnyomas, katalizator ki...es a vegen egy ehhez irt chip, de amennyibe ez kerul osszesen mar kapni gyarilag is ilyen eros Astra-t is.
A kek led, zenelo tolatolampa, a teljesitmeny novelo matrica, a sport gyertya -kabel -legszuro -hatsodob, az gagyituning, egy fekpad eppen csak kimutat vmit.
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
heihachi #3175 üzenetére
En ugy olvastam sok helyen, hogy dizeltuningra a Garrett GT20 az isten...erre eskusznek
- egy picit nagyobb turbót kapott egy picit megemelt turbónyomással
-ha azt nezem, hogy mindossze +0.4bar, az fika, de ha azt nezem, hogy ez 50%, hat akkor mar nem annyira pici az
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
A PHOTOBLOCKER spray láthatatlanná teszi a rendszámtábládat a nem kivánatos fényképezõgépek és kamerák elõl.... Bővebben: link
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
#16741888 #2660 üzenetére
Vhogy nem is vagyom ra, ultem bennuk eleget es nem vagyok toluk hasraesve. Akinek meg szaraxik a valtoja esteleg csereljen olajat benne, bar ha mar keson cserel akkor lehet mar vmi mast is kell, pl szinkrongyurut...de neha csak egy olajcsere is csodakra kepes.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
zoley[HUN] #2633 üzenetére
The Most Powerful Diesel Engine in the World! Bővebben: link
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Hat 120-130 meg hiheto ha ki van hekkelve a leszabalyzas, es ures a szerelveny, de 160
...akkora homlokfeluttel? Ugyanmar..
A Kamaz-k a Dakar-n mentek 200-l persze, de 800LE felett voltak, es azok versenyre voltak a valtoban attelezve a 9-10t-jukhoz, es nem 30-40t osszgordulotomeg cipelesere.
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
zoley[HUN] #2572 üzenetére
Letezik 90LE-s valtozat is (itthon egyelore meg nem).
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
parandroid #2562 üzenetére
Van, a kisebb oldalfalmagassag miatt kevesbe erzekeny a kanyarodasra, ettol -es mert a peresebb gumi szelssebb futofelulettel rendelkezik- stabilabb lesz az auto kanyarokban, viszont romlik az utazasi komfort, tobb uthibat fogsz megerezni.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
parandroid #2543 üzenetére
Khm...SZVSZ inkabb 185/60 R14 kene oda
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Bővebben: link
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
Miert tertek at egy kulso ceges motorra, szerinted...?
A regi motoros, 1.6D Kadett olyan sok azert nincs, mint az ujabbik motoros 1.7D, leven azzal csak ~2 eveig gyartottak, az ujjal meg onnantol vegig az Astra-ig, sot abba is ezt az Isuzu-t pakoltak. A ''D'' Kadettbol maradt meg ez az 1.6D, de tenyleg nem egy nagy szam az a motor.
(nekem is van (turbo)dizelem (is))
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Az 1.7D az mar az Isuzu motor, a regi az 1.6 volt, na annal keves fosabb motort csinaltak eddig a vilagon szgk-ba, nem veletlenul vettek inkabb kulso cegtol. A Corsa-kba szortak 1.5D-t is meg 1.5TD-t is, ez ment a kesobbi Kadettokba is, ez is Isuzu motor, az Astraba es a Corsa B-be is az Isuzuk kerultek.
Egy Vectra meretu autoba egy 57LE-s motor nem valo, meg a benzines 1.6-s 75LE-s is keveske.
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
Hat, at kell nezetni a porlasztocsucsokat, meg neha legszurot cserelni, aztan amdj nem fustol, esteleg ra nezni az adagolora, nincs-e az ugynevezett ''fustcsavarra'' raalitva, hogy vmivel jobban menjen a verda. Egy szivodizel Uno az egy 22eves technika, megis mit varsz tole? Ahhoz kepest nem is fustol, egy szivodizel egyebkent sem vagy csak nagy ritkan fustol, akkor is csak egy kicsit azt kesz, de nezz meg egy PDTDI VW-t, mi fustol, ha az nem?
Azert lathatsz belole sokat, mert olcso auto, mindenhol elpotyog 4-5liter gazolajjal, viszont szeretik elhanyagolni is, pont az olcsosaga miatt.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Nem tudom teged ez miert zavar, gondolom nem azon gondolkodtal mejiket is vegyed meg ezen a heten.
Egyebkent birom ezt a topikot, itt vergodtok mejik mennyi loereos meg mennyire hude kib@szott kiraly, a masik meg de egy loszar, nagyreszt olyan autokrol okoskodtok amit parkolni lattok, vagy 1-2x az eletetekben majd visznek is vele egy karikat.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Integra #2116 üzenetére
Miert kenyes a turbo? Ja mert hidegen nem kell nyomni neki? Hat aki hidegen tolja egy szivo motorosnak az sincs tulzottan maganal szerintem. Meg aztan szivo motor es turbo osszehasonlitva autozas szempontjabol he-he, azonos teljesitmenynel sincs sehol a szivo a turboshoz kepest, de meg ha gyengebb a turbos papiron LE-ben, a gyakorlatban akkor is jobb, mert sokkal nyomtekosabb, szelesebb fordultszamtartomanyban van ereje, de gyozz meg ha tucc, hogy nem igy van, talan nem veletlenul gyartott a Honda is regebben turbos F1-s motort meg utcai autokat belpiacra
BMW 2002Tii mondd vmit? Ez egy gyarilag turbos BMW, M technic koze nincs hozza
A turbo nem eri meg? Miert mi eri meg? Egy 200LE-s szivo es egy 200LE-s turbo motoros auto kozul szerinted melyik autozhato jobbban? E ketto kozul melyikbol csinalhatok ''10perc alatt'' 250LE-st? Ehhez melyikhez mijen szinten kell belenyulni?
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
#16741888 #2049 üzenetére
Itt a hazban lakik egy srac, van naki egy 105s Skodaja, '88-s evjarat asszem. Na most ebben egy 1.3-s Favorit motor van, dupla Weber karburator, 800kg koruli az auto tomege, szeles felnik gumikkal, hatso szarny...90LE koruli teljesitmenye van, es olyan sportdob van rajta, hogyha a haz elott csak alapjaraton jar a motorja azt is hallom....erre mondjuk nem mondanam azt, hogy csak hangja van de nem ''megy'', szo se rola huz mint a barom, de meg lehet benne suketulni. SZVSZ ez is egy veglet.
Marcius 27-n kint lesz vele a ring-n.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
rATdrAgOn #1685 üzenetére
Igaz, meg csak prototipus, de csekkdisz: Bővebben: link
''...
The tank has a new 1200 hp 16-cyl. turbo-diesel engine and weigh around 50 tons.
Experts believe T-95 is the best MBT in the world which successfully combines all the basic performance characteristics: speed, maneuverability, fire power and protection system. Also, it will surpass the MBTs such as M1A2 Abrams, Leclerk and Leopard-2 by a factor of 1.5-1.7''
MBT:Main Battle Tank
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
#16741888 #1678 üzenetére
En elhiszem neked, hogy szerinted Te baromi jol vezetsz, de attol hogy egy-egy ijen autot elvezetgetsz par km-n at meg nem fogsz tudni valos tapasztalatokat irni egyikrol sem. Egybekent minden relativ, a jo vezetes is, lehet szerinted Te jo vagy lehet vki szerint nem, csak nem hangoztatja. En szemely szerint erosen ketlem, hogy tenyleg belelepnel egy autonak varosban, amikor vizsgara viszed vagy vissza tulajnak, mikozben akkor vezeted eloszor, nem vagy hozzaszokva, nem vagy tisztaban a kepessegeivel, Te akkor azt nem azert vezeted, hogy probalgassad hogy megy, mert mi van ha osszetorod, hanem hogy elvidd A-bol B-be. Oyan ember, aki egybol beleulve keni-vagja az adott autot amit meg addig soha nem is vezetett SZVSZ nincs is. Egy ijen vizsgara hordozgatott meg a tulajnak haza vitt autot hany km-n at is vezetsz? SZVSZ nem lehet tobb ~20-25km-nel, az meg tenyleg nagy vmi, egy nap mennyit is viszel igy el?
Ket ev alatt mennyi km-t vezettel igy le eddig, es hol? Azt a napi 100km-t full varosban vagy varoson kivul vezeted le?
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
#16741888 #1658 üzenetére
Neked van jogsid meg autod? Egy 150LE-s auto 215-220km/h-s vegsebessegre kepes, egy 200LE-s pedig ~230km/h-t tud -lenyegtelen melyik marka melyik tipusa, mert par km/h-n belul itt van mind-, de ezt ugysem tudod kihasznalni csak nagyritkan, akkor tenyleg szukseg is van ra? Szerinted mikor hasznalnad ki? Elozesnel ilyen szinten mar olyan mind1 mennyi loerod van, ugrik mindketto.
hobizoli
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Gombászkönyvek egyben
- Xiaomi 11T Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
- Referencia Weboldallal Világítós bill+laptop bill magyarítás. Rania 3M -is! Touchpadok is.Posta ok
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest