- Realme 8 - az igazi nyolcas
- iPhone topik
- Ezekben a változatokban lesz elérhető a OnePlus 13 Kínán kívül
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Poco F4 - uzsonna tavalyi receptből
- Mobil flották
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Okosóra és okoskiegészítő topik
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qtya123
őstag
válasz szőröscica #215396 üzenetére
"De nem tudok mar oszinte lelkesedessel nezni egy mellettem elhuzo 335i-re, barmilyen szep hangja van, barhogy is megy, a szintiszta pazarlas jut rola eszembe"
Ez tiszteletre méltó szemlélet, főleg ha meggyőződésből jön.
Az ismeretségi körömben néhány kivételtől eltekintve aki villanyosra váltott (vagy csak 2. autónak vett) az ha kérdezik, ha nem nyomja az igét, hogy ő a felelősségtudatos fókamentő polgár és mindenkire 120 méter magasból lenézéssel tekint, aki egy ősemberként robbanómotorossal öli meg a mindent is, meg pazarol is. Ismerve őket legtöbbnél ezt egy mérhetetlen képmutatásnak tartom és tudom, hogy telibesz@rják az egész környezetvédelmet, csak mennek a trendek után. Ezt mondjuk el is szoktam mondani, utána a pingvinezésen kívül nagyon észszerű magyarázat nem szokott érkezni, csak a háde háde.
Pont azok az emberek a leghangosabbak közülük, akik előtte egész életükben a WC-re is dízellel jártak, meg volt évi 5.000 km futásuk, a várost el sem hagyták, de csakadízel mer' erős és cserébe nem eszik.
Én nem vagyok szuperzöld, meg húdenagy környezetvédő, de kb 15 éve folyamatosan azt szajkózom, hogy a dízel nagyon nem arra való, hogy okádja a városban a PM 2.5 részecskéket, amit tol a legmodernebb dízel is (sőt inkább az, mint a régiek) és úgy megy keresztül minden légzőszervi "szűrődön" mint fing a gatyán, bele a véráramba.
Amikor ezt levezettem anno nekik a "miért nem veszel te is egy jó dízelt" kérdésre, akkor csak ment a vállrántás, legyintés, cüccögés, nemisigazozás. Akkorát nem fejlődött a jellemük, hogy pálfordulás legyen, csak ugye itt egy újabb trend, amire fel lehet ülni. Az is mutatja ezt, hogy a legfontosabb mindegyiknél, hogy húúú mekkorát tol a villany 0-ról.MÁS:
Kíváncsi vagyok én is, hogy mekkora dugó lesz a műszak állomásokon. Én pont ezért nem terveztem élni a késleltetés lehetőségével, hanem szép nyugodtan mindkét autót viszem a szokásos ütemben a műszakira: [link][ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz CactuS #215406 üzenetére
*sajnos nem túl jól. Mostanában elég sok Z4 M40i tesztet néztem, abba is betették ezt az idióta hanggenerátort. Az amúgy is hibátlan hangzás mellé. Érthetetlen.
-
kisza25
félisten
válasz szőröscica #215396 üzenetére
Nekem a villanyról jut eszembe a pazarlás, 2x annyi károsanyag gyártáskor, ha valaki nem megy vele sokat soha nem hozza vissza, az árkülönbséget megkeresni, annak a co2 kibocsátása, új infrastruktúra kiépítése és annak a co2 kibocsátása és ha fosszilisből van az áram előállítva...
És mikor leég a ház vele együtt, nem lehet eloltani stb stb
Amúgy kb 15 éve ültem először full villanyban és niroval is valóban jó suhanni, de én nem látom azt a jóságot, ami miatt erre állunk át.
Egy meglévő infrastruktúra, amit már legyártottak hozzá mindent, a gyárakba csak gyártani kell, nem kellenek hozzá új gépek, nem kellenek új tervek, azt kellene inkább favorizálni, hogy ezeket nyomják és ne is fejlesszenek, mert az is csak felesleges co2. Már euro6 d van innen már alig lehet valamit nyerni...
Ez az én véleményem
Meg a helyén kell kezelni a dolgokat, városba pici villanyautók, hosszútávra menjen turbós benzinnel, akár hibrid hajtással és még hosszabb távra meg dízellel, meg kéne férni ezeknek egymás mellett, ezek már léteznek ki vannak fejlesztve megvanak hozzá a gépek, ezeket kukázni, na az a pazarlás ...[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Integrale
veterán
válasz kisza25 #215408 üzenetére
Egy meglévő infrastruktúra, amit már legyártottak hozzá mindent, a gyárakba csak gyártani kell, nem kellenek hozzá új gépek, nem kellenek új tervek, azt kellene inkább favorizálni, hogy ezeket nyomják és ne is fejlesszenek, mert az is csak felesleges co2.
Tartósat, javíthatót, hosszú-hosszú évekre."Bad reklám is reklám too"
-
kisza25
félisten
Százalékban mennyit jelenthet az euro 6d vs euro7 és mennyi co2 kibocsátással járhat a kifejlesztése márkánként?
Ahhoz képest mikor nem voltak normák kb 1%- a mostani autók kibocsátása, akkor innen mrnnyit lehet még nyerni...
Az a baj, hogy ez mögött is a politika van, mint minden mögött...
Integrale: igen, valahogy úgy és ezt mindenre is átvinni:
Háztartási nagy gépek (pl. Mille most is így csinálja)Engem ami nagyon idegesít/zavar és én azzal csinálnék valamit, hogy az élelmiszereket ne lehessen 100gram, vagy attól kisebb kiszerelésben árulni gondolok itt sajtokra felvágottakra, joghurtok, tejfölök... Egy csomagban van 4-5 szelet , meg 1-1,5 dl na mi a károsanyag és pazarlás, ha nem ez
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #215414 üzenetére
Alig lehet nyerni és sírnak is a gyártók, hogy EU7 az alja tovább nem tudnak menni a mai tech szinten. De a végén persze a végfelhasználó fizet, ezért drága az új autó. És akkor csodálkozunk, hogy itthon 14,5 év az autók átlagéletkora. Közben meg a repcsik, hajók meg okádják a CO-t, az persze nem baj.
#nincsbennetarcsi
-
Szada85
aktív tag
válasz Qtya123 #215405 üzenetére
Az igazi álszentség az, amit, és ahogy a politika lenyomja ezt az emberek torkán...
Elég csak a legutóbbi "példát" nézni, amikor is Ursula (von der Leyen) néni a nagy környezetvédelmi csúcson elpampogja, hogy mennyire elkötelezett és fontos a klímavédelem, majd utána azért Bécsböl privátrepcsivel(!) ment Pozsonyba (földön sem több ~60-70km-nél), tehát akár vonattal, vagy épp vellannyal is megoldható lett volna, de autózzanak a prolik...
Amíg ilyen szintü képmutatás megy, addig elég bicskanyitogató módszer, hogy az átlagembernek mindent is megtiltunk/korlátozunk, mert meg kell menteni a Földet, de jó példával elöl járni az smafu...De hasonlóképpen elgondolkodtató, hogy például a világméretü szemetelés/fogyasztás témájával miért nem próbál senki semmit kezdeni?
Veszel bármit, és be van csomagolva müanyagba, benne papírdekor, leírás, még több papír, esetleg még néhány müanyag klipsz összefogatáshoz, jár hozzá egy halom olyan szemét, ami (és aminek elöállítása miatti CO is pl, illetve az ezek miatt kivágott fák, stb.) mind megspórolható lenne.
Miért olyan nagy feladat 2021-ben a mai digitális világban minden dokumentumot, leírást, blokkot online adni/használni/tárolni?
És még biztos lehetne millió témát felhozni. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz szőröscica #215396 üzenetére
Én csak akkor, ha rágondolok a mostani benzin árakra.
Nyilván napi használósra ezek az autók abszolút pazarlások, aki szerint egy 200-300 lóerős autó kell a napi ingázáshoz azoknak inkább BKVval kéne menniük, mert nyilván overkill. Ugyanakkor a helyükön használva nagyon élvezetes hobbi tárgyak, amit lehet élvezni addig, amíg tart. Napi használósnak én céges verdával is eautózok, ha lehet. Egyszerűbb tankolni, nincs kosz, nincs sorbanállás, egyből fűt, városban jobb a menetteljesítménye, kényelmesebb vezetni (pl: Leaf féle e-pedal). Magánban egy használtban látok lehetőséget, majd meglátjuk, hogy hogyan alakul. Mi ritkán megyünk külföldre vagy akár messzebb, de olyankor hozok úgyis céges cirkálót, fölösleges a benzines/nagy autó.
kisza25: Nekem a villanyról jut eszembe a pazarlás, 2x annyi károsanyag gyártáskor, ha valaki nem megy vele sokat soha nem hozza vissza, az árkülönbséget megkeresni, annak a co2 kibocsátása, új infrastruktúra kiépítése és annak a co2 kibocsátása és ha fosszilisből van az áram előállítva... Hát izé, ezek a dolgok azért nem egészen így működnek és eléggé sarkos nézőpontok, persze anno jó kis propaganda volt, hogy egy eautó károsabb, mint egy hummer, csak azóta már elég sok idő eltelt és akkor sem volt igaz. De tegyük fel, hogy ez így van (nincs). A kérdés az, melyik a jobb, amikor az Euro6D dízel a játszótér mellett okádja a károsanyagokat, amit a gyereked belélegez és esélye nincs, hogy megszűrje vagy az, hogy egy gyár csinálja ugyanezt mindenkitől távol egy ipari telepen? Igen, abban igazad van, hogy elég sokáig még ezek együtt fognak létezni és eleve nem lennénk ekkora szarban, ha az európaiak nem kattantak volna rá a dízelre és nem nem használnák mindenhol, ahova nem való.
Qru: Hidrogén hajtás szerintem egy zsákutca lesz szvsz, a személyautókat tekintve biztosan. Ami jó lenne, ha végre látnánk tömeggyártásban a Toyota szilárdtest akkuját működni. Mert az lesz egy jó nagy ugrás a mostani fejlődésben.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
kisza25
félisten
Meg oké hogy az új autó kevesebbet fog kibocsátani, de a régebbi autók sokkal tovább lesznek forgalomban, sokkal tovább fognak kibocsátani több káros anyagot, mintha menne tovább az euro6, olcsóbbá tudnálak válni az autók, elérhetőbb lenne mindenkinek, fiatalodna az autópark és az átlagot felhúznák, szerintem pont az ellenkezőjét érik el így
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Szada85 #215416 üzenetére
De az sem volt különb, amikor Greta átszelte az óceánt vitorlással szvsz. Helyén kéne kezelni a dolgokat, ahogy te is írod.
Mondjuk pozitív példa talán a Meki, az pár éve még kb. 1 télre elegendő gyújtóst adott egy nagyobb rendeléshez, ezt jelentősen visszafogták.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #215418 üzenetére
Hát, ahogy nézem a flottánkat, én nem tudom, hogy ezeket az Euro 6D autókat hogyan fogják 10+ év múlva életben tartani. Egyszerűen szinte nem tudok olyan autógyártót mondani, akinél ne lenne valamilyen szintű probléma ami a hajtásláncot érinti és szinte napi szívást okoz.
Én azt látom, hogy valahol az utóbbi pár évben kicsit túltolták az "optimalizálást", plusz nem készültek fel a szabályzásra vagy nem tudom, de rengeteg a garanciális probléma. Lásd pl. Kia. Én mindig favorizáltam őket, az évek alatt szvsz sokkal jobb autók lettek, mint egy fauvé vagy ford, opel, stb., főleg műszakilag. Nem volt velük gond, erre az új dízel hybrid egy időzített bomba. Tudnak róla, mégse javítják megelőző karbantartással, inkább kivárják, hogy elromlik és kockáztatják a komplett motorcserét egy pár ezer km-t futott autóban.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
kisza25
félisten
válasz CactuS #215417 üzenetére
Ha az infrastruktúra meglenne, akkor aláírom hogy az elektromos kéne nyomatni, mert hatásfoka sokkal jobb mint egy benzines vagy dízel autónak, és nem itt pöfög, bár az áram eljuttatása és a töltés is veszteséggel jár.
De egy átlag kispolgár, aki nem céges autót hajt, évente elmegy 10 ezer kilométert, az körülbelül 10-15 év alatt kezd el kevesebbet kibocsátani elektromos autóval, mint hogyha vett volna egy kis benzinest. Mert elvileg a globalis co2-ről van szó.
Mondjuk ha úgy nézzük hogy azért is állunk át, mert a fosszilis tüzelőanyagok el fognak folyni akkor még érthető de egyre több helyen találnak És igazából még mindig 50 évig elég lenne.
A játszótérhez: majd csinálok egy fotót, amikor a szomszéd befűtött fával és kicsit nagyobb a légnyomás, az udvaron nem látok ki a kapuig, nesze neked dieselEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
válasz CactuS #215420 üzenetére
De ez is az miatt van, mert rövid távra kellett minél gyorsabban, minél olcsóbban megvalósítani, gyorsan gyorsan.
Sokáig elég volt a korábbi technikát reszelni, addig egyre kifinomultabbak lettek és egyre kevesebb gond volt velük.
Aztán minden FL-nél már új motor is kellett, na ott kezdődtek a problémákEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #215419 üzenetére
Vannak próbálkozások, ez pozitív igen, csak sajnálatos módon ezt a területet meg sem próbálják olyan elánnal fejleszteni, mint ahogy a mostanra kikiáltott bünös autózást..
Egyébként - maradva a Mekinél - kísérlet szinten a "helyben fogyasztásra" el lehetne hagyni mindenféle csomagolást, és lehetnének a poharak nagy müanyag (elmosva újra és újra használható), de akár a szendvicsek és a krumpli is olyan müanyag héjban, amit utána átküldenek egy mosógépen, és újra és újra lehetne használni.
Csak ez nem érdeke a politikának, mert azzal nincs pörgetve a fogyasztás, mint a kieröszakolt elektromosautós váltással, tudom.
Egyébkébt pedig, amíg egyesével ülünk az autókban, legyen az elektromos/fosszílis üzemanyagú, addig mindenképpen eszeveszetten pazarolunk, és gyanítom ahogy elterjednek az EV-k, és megugrik majd az áramfogyasztás, amiatt pedig az elöállításból fakadó szennyezés, akkor elöbb-utóbb majd ott is jönnek a "napi töltési limit", drágább töltés és társai, mert hirtelen a túlzott áramfogyasztás lesz "piszok szennyezö".
-
Integrale
veterán
Viccen kívül, értem én, hogy elavult, mai szemmel nézve a tudásához mérten nehéz etc., de legyártod és 20-30 éven keresztül karbantartod. Mai fejlettséggel kivitelezhetetlen sem lenne, könnyebb, gazdaságossabb 2021-es W124.
#215413K Norbi
Ilyen szemszögből Csernobilban élni sem gáz, úgyis kapsz még káros behatást innen-onnan.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz CactuS #215417 üzenetére
"aki szerint egy 200-300 lóerős autó kell a napi ingázáshoz"
Az nyugodtan buszozzon a Volvo 7700 pl 275 ló és 1200 Nm. Látod [vilike]-nek is bejött.
Jelen felállásban az elektromos autózás is az. Majd ha lesz nem ritkaföldfémből előállított akksi akkor megint más lesz a helyzet, ahogy írod.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Petyyyyy
addikt
válasz kisza25 #215427 üzenetére
Még a SUV-val sincs nagy baj. A gond inkább az, hogy kimarad egy nagyon fontos lépés: annak mérlegelése hogy kell-e egyáltalán autó a házhoz?
Sokszor nincs is rá igazán szükség, lehet hogy anélkül is megoldható lenne az élet sok esetben.Nem kell, de megveszem és akkor is egyedül járok tízből kilenc alkalommal az 5/7 személyes autóval.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
nagyúr
Szerintem nem fogja elfogadni a főnök elsőre, de ebből így nem lesz új autó vásárolva most elsőre úgy gondolom. Évekig az utcán állt az autó, nem volt használva, aztán idén fel lett kínálva az egyik munkatársam részére aki pár hónap alatt sikeresen fel is borította (senki nem mondta neki, hogy az audiknak autópályán mindig elsőbbségük van ). Ergo nem hiszem hogy a főni fog helyette másikat venni.
-
6030D
Ármester
válasz Szada85 #215423 üzenetére
Ezzel az a baj, hogy azért járnak oda igényesebb emberek is, akik nem akarnak látszólag használt pohárból inni. Az eldobható papírpohár a higiéniai miatt is van. Ha van otthon műanyag poharatok (mondjuk gyereké), akkor pár használat után már látod rajta, hogy nem olyan, mint az új. Na most gondold el, állsz a sorban, előtted a lehangoló külsejű egyén bűzölög, majd egy ilyenben kapod a kólát, és feltételezed, hogy a mosogatógép sem volt a toppon. Nem véletlenül vannak a kerámia és üveg készletek mindenhol.
A mindennel álljunk át papírra is egy hülyeség, nincs annyi papírgyár a világon, ami képes lenne kiszolgálni. Azon kívül még kezelten is sokkal több hulladék keletkezne, gyűrjetek csak össze egy műanyag kiflis zacskót, meg egy papír tasakot. Azt tárolni és kezelni is kell feldolgozásig.Azt sem értem, miért lenne megoldás, hogy mindenből mondjuk literes meg kilós legyen a minimum. Én pl. egyedül nem iszom meg 1 liter tejet addig, amíg megromlik, a mai világban nyilván forralgatni nem fogom (meg az sem zöld). Akkor ha egyedül laknék, kidobnám 4-5 naponta az 1 literes dobozt és kiönteném a tejet, ahelyett, hogy fél literes dobozt dobok ki, és nincs kiöntött élelmiszer.
A digitális megoldásokkal szerintem is sok mindent meg lehetne oldani, de ezt mi a "nagyvárosokban" gondoljuk így, és sokaknak ez ugye nem elérhető. Például tök jó, hogy a lidl appban látom a blokkot, de a faluról bejött Bözsi néni nem. Ő nézheti az új fekete papíros blokkot, ami olvashatatlan, ellenben nagyon környezetkímélő, és csak 2x annyiba kerül a boltoknak.
Legyen on is, én úgy spórolok, hogy szombat este óta világít a szegénységjelző, de nem is mentünk sehova, meg lusta is vagyok.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bandus
veterán
válasz Petyyyyy #215429 üzenetére
+1, vagy plusz sok. mármint nem az a kérdés, hogy kell-e autó a házhoz, hanem az, hogy mire használja az ember. rettentően elkényelmesedtünk, ami egyébként nem csak a környezetnek de az embereknek is rossz. és még azok is így tesznek akik egyébként az értelmes kategóriába tartoznak és fel tudják mérni ennek a hatását. korábban beszéltük, itt a topikban is van szerintem számos rossz példa, akár az 1 km-es ovijárat, vagy saját magam, aki 3 km-t is egyedül autózgat az irodáig az 5 megálló 4-6 helyett. erre mondjuk már bevezettem a heti egy tömegközlekedést de ez nem sok azért.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 6030D #215437 üzenetére
Az enyém legalább teli tankkal áll a garázsban 2 hete, nem üres hassal.
Mondjuk az enyémet nem is szabad üresen tárolni sokáig mert vmiidiótakörnyezet tudatos mérnök az örök életű műanyag helyett, lebomló fém benzintankot tervezett bele...Amúgy mióta metróval járok melóba a TDI helyett én is sokat teszek hozzá a CO kibocsátás csökkentéséhez. Valójában meg nem, mert az a járgány ugyanúgy pufog csak más alatt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Puma K
nagyúr
válasz Tsebacsi #215411 üzenetére
Csak valami rendes kipuffal szerelt E39 540i hangját rakasd rá, mert csóró elvérzik az őzgida szellentgetésével. Nem kérdés, hogy a motornak jó hangja van de a másik végén már kacarászok a recsegésén.
Majd csinálok az enyémről indításkor videót milyen hangja van. Az előző tulaja az 520i sor 6-jának nem érezte méltónak a 2 lekonyuló kis pity-puty csövecskét, ezért tetetett rá másikat amivel már jobban szól a végén is.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
bandus
veterán
nem, itt arról van szó, hogy te a saját döntéseiddel mit teszel hozzá. ezek alapján az nyilván nem a tiéd volt, hogy kivették alólad a skodát, de az meg a te döntésed, hogy nem a subaruval mész be dolgozni (most tekintsünk el az esetleges parkolási nehézségektől, meg dugóktól, mert én ezek ellenére is kocsizok).
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Integrale
veterán
válasz 6030D #215437 üzenetére
Üvegpoharat a gyorséttermekbe is, opcionális blokk kiadást (Lidlbe Bözsi néni kérheti, ha akarja, én meg nem), ahogy lehetne a tartozék és papírhalmaz adás is opcionális.
Ha van töltőm a telefonhoz, minek egy sokadik?
Ha fejből beállítom, kezelési nélkül, akkor az sem kell. A vásárlás helyén legyen a pultban az eszközökhöz ilyen tájékoztató, és adjanak annak, aki kéri.
Gyógyszeripart is lehetne basztatni, amikor egy db kiskörömnyi gyógyszer van egy 10x akkora műanyagburokban, ami egy 4x akkora dobozban van...Qru: Köszi!
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Qtya123
őstag
válasz Szada85 #215416 üzenetére
Igen, politikai szinten megy legjobban a képmutatás. Megy a zöld, hogy jó fiúknak tűnjenek, meg a hangaztos elkapkodott döntések (2025-től csak eautó és hasonlók), aztán arra semmi törekvés, hogy az egész fogyasztói termékpaletta ne arról szóljon az autó, telefon, vagy bármely más téren, hogy használd rövid ideig, majd dobd ki (javítani nem lehet/nem éri meg) és vedd meg az újabbat.
Ez a gyorsvonat tempó is, hogy pár év és nem lehet robbanómotorost forgalomba hozni. 100 éves dologra épülő rendszert nem tudnak kukázni ilyen gyorsan. Majd mikor nem különböző appokkal, meg ilyen-olyan nem egységesített előfizetésekkel lehet tölteni, amikor nem kell a kúton fél órát várni az előtted töltőre, amikor a nem családi házban elő embereknek is megoldható, hogy a nap bármely szakában és bárhol legalább 70-100 km távot bele tudjon tölteni 5 perc alatt a gépbe, na akkor majd elkezd terjedni.
Mondjuk kezdenek felébredni, hogy túl gyorsan kivitelezhetőnek gondolták a zöldé válást. Rájöttek, hogy ez drága lesz és nem gyors. Lásd energia hiány, a földgáz hirtelen mégis zöld lett, stb...
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz 6030D #215437 üzenetére
Biztos lehetne talalni megoldást, a müa. poharat inkább csak gondolatként hoztam fel.
Az a baj, hogy sehol sem "kedvezményekkel" probálnak rávinni a "környezettudatos" világra, hanem "büntetéssel, extra díjjal".Maradva a Mekinél, a minap az Arénában már ilyen papír fedövel volt az üditö, meglepetésemben kértem is volna szívószálat (ami szintén papírból volt a utóbbi idöben), erre mondta a kislány, hogy "az már nem jár, de 20Ft-ért kérhetek pluszban."
Érted, nem azt mondja a cég, hogy "heló, okosan, tudatosan nem adunk szipkát hozzá, cserébe XFt-tal olcsóbb lesz a termék", hanem "nem adunk szipkát, ugyanannyi a termék ára, de ha szipka kell, akkor fizess extrát."...
Majd ha a profitéhséget sikerül kiölni (kapitalizmus, hogy a fenébe lehetne), akkor talán lehetne változás.De ugyanígy az autóknál, nem az, hogy támogatjuk a modernebb, kevésbé szennyezö autók vásárlását (és itt nem csak EV irányba, de mondjuk az öreg vacakok helyett pl Euro6-os kisbenzines), és nem ilyen "hóka-móka a gazdag haveroknak" koncepcióval, és nem pedig "megtiltom, hogy itt meg ott használd", az is segíthetne elindulni.
-
Puma K
nagyúr
Hmmm a jó öreg metró. Egy esős napon árad az ázott kutyaszag
Több éven keresztül voltam BuszMetróVillamos user. Imádtam
Főleg azokat az agyagedényeket szívleltem, akik hátizsákkal szállnak fel és nem veszik le a hátukról a tatyót és adott esetekben jól oldalba-háton-vállon-fejen verik az álló-ülő utastársaikat...
Volt nem egy amelyiknek megemlítettem, hogy na. De volt amelyiket megrángattam hogy ember vedd már észre magadat mert már velem együtt a sokadik embert vered hátba-oldalba-karon és ha már nem megy az értő olvasás amire adott kitett táblák-ragacsok hívják fel a figyelmet hogy a kezedbe vidd a táskádat-kátizsákodat utazáskor... akkor vannak ábrák is ám amik lehet átmennek nálad is.
Hozzáteszem én is hátizsákos arc voltam
A másik kedvenc meg:
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
tboldi
nagyúr
Richard! Nem te voltál véletlenül?
[link] -
Vismajor01
addikt
Autót fóliáztatott már innen valaki? Vagy ismersz vkit aki igen?
fogalmam sincs merre induljak el, mennyibe kerül, milyen minőséget keressek
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bandus #215441 üzenetére
Ha nagyon verném magam a parkolást talán meg tudnám oldani de nekem nem megy le a torkomon a városi 12 literes fogyasztás (benzinártól függetlenül). Persze így, hogy jó a tömegközlekedés nem jár nagy lemondással. Reggel is a szemben lakó még a jeget vakarta az kocsija ablakáról amikor én már rég úton voltam.
#nincsbennetarcsi
-
Vismajor01
addikt
válasz Puma K #215445 üzenetére
Nekem 2018ban lett a gyaloglás vége.
Jaj de imádtam pedig... Az ember aki kivül ül, bentre a táskáját teszi. Az orditva telefonálós. A festékes/betonos munkásember. A hátizsákos bamba diák. A hátizsákos angolul ordibáló turista. A metró kijáratoknál a trollok. A részegen kötekedők. A focihuligánok. A cigányok. A 8 babás családok. A tömött nyári busz, légkondi és ablak nélkül. A kékmetró fülsiketitő zaja. A fülhallgatós furakodós srác aki mindenkit leszar magakörül. Az iszonyat büdös ember. A csövesek a buszon, a pályaudvarokon.
Annyira imádtam, hogy 2018ban nyáron mikor megvettem a robogómat akkor télen is motoroztam mert nem voltam hajlandó visszaülni a bkvra
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #215449 üzenetére
+1
Kevés lehangolóbb dolog jut eszembe mint a tömegközlekedés
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest