- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Vodafone mobilszolgáltatások
- MIUI / HyperOS topik
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Honor 200 Pro - mobilportré
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Az lektromos autózásról mindig az jut eszembe, hogy az akku.. az akku meddig bírja km-ben kifejezve: hatótáv kérdés.
Majd ez a hatótáv kérdés mindig átcsap a feltöltési kérdésbe: mennyi ideig tart a tankolás?
Itt azért vannak dolgok, ami a fosszilis üzemanyag felé dönti a mérleget.Na és itt jön az érzés, hogy "vissza a vadnyugathoz"...
Hogy hogy is jön ez ide?Valahogy úgy, hogy régebben a vadnyugat nagy távjait úgy oldották meg, hogy lovakkal közlekedvén voltak lócsere állomások.
Miért nem lehet autóakku-pakk csereállomások?
Erre még nem gondolt senki?
Pedig tökjó' lenne.
Persze ehhez egységesen, globálisan kellene gondolkodni...
Csak úgy hangosan gondolkodom... néha... néha gondolkodom is.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
nagyúr
válasz cappa72 #201951 üzenetére
Már most meghaladta az akkutechnológia.
Most fognak kijönni az 5-10 perc alatt 10%-ről 80%-ra tölthető autók. (persze elsőnek csak flagship változatokban)
Azok mellett már nem lesz értelme a cserélgetésnek.
Városi olcsó cirkálókban marad a preferált otthoni lassú töltés, később is.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Dluinet #201953 üzenetére
Nem követem a témát alapvetően, de ez örvendetes. Kérdés, hogy mennyire fejlődik ez a technika, és meddig fogja bírni ezt egy akku.
Én örülnék neki, ha a másodlagos szennyezés sem szökne az egekbe. "A jelent az unokáinktól kaptuk ajándékba" mottóval a fejemben...B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
válasz 3L1T3 #201911 üzenetére
Sok év traktorozás után elfogadtam hogy lépni kell a zöldség felé - még ha nem is tetszésem szerinti. Most van motorizált zöldségem és regeltem több villanyautós csoportba. Kb egy hónapig bírtam. Ha kérdeztem akkor félbébifókagyilkos voltam (ugye hibrid) és minden létező gúny tárgya lettem de érdemi segítséget csak itt kaptam Doki16-tól (ezúton is köszönöm szépen neki!).
És én is betenném a zsíros seggem egy tisztán villanyba ha nem lennének olyan akadályok mint amit kibeszéltetek Kiszával. Tetszenek nagyon az e-tronok.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Szoszo94
őstag
válasz szabonagyur #201916 üzenetére
Ez tetszett, bár telefonról nehézkes volt minden nyomot alaposan megnézni. Öt perc alatt végeztem vele, egyedül egy dologra nem emlékeztem (spoiler:
életkor).Stylewars_kp: +1
Reggie0: A SH IT 001 még működhet, gondolkozok rajta Egyediben pedig a SHITBOX is oké lesz
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
-
stickermajom
addikt
Japppppán technika ide vagy oda, édesanyám Swiftje eddig egy hisztis
picskisautónak tűnik. Pár hete az öv csipogója akadt be és sípolt 20km-en keresztül hiába csatolta újra és állította le az autót, tegnap pedig az olajlámpa villant ki. Bezzeg a régivel 20 év alatt nem volt ennyi gond.[ Szerkesztve ]
-
lazac_
tag
-
BigBlackDog
veterán
válasz stickermajom #201959 üzenetére
Nem csodálkozok, ha azt nézem, hogy mennyi "furcsaságot" olvastam az indexes Swift/Vitara topikban az elmúlt években.
-
Doki16
addikt
válasz bitpork #201956 üzenetére
Nagyon szívesen, mindig és máskor is
Minden hibridet szeretek. A villanyautózást is a helyén kezelem. A Te autód egy zseniális luxus PHEV. Egy olyan tanktól a 6-7 liter nagyon szuper. Kollégámnak a Jazz eszik ennyit országúton
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz lazac_ #201960 üzenetére
Sajna privacy error miatt nem tudtam megnyitni.
Lehet, hogy megelőzte a korát... (még nem elég elterjedt azért az e-autózás, illetve nem tudom mennyi idő egy akku-ki-be folyamat. A régi telefonok jutottak eszembe: hátlap le, akku ki, akku vissza)Majd meglátjuk, hogy az "akkukút", ahol lehet 250kW-tal tölteni, azok mennyire terjednek el, s milyen hamar.
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
AMD Power
titán
Parkolási igazolvánnyal van e valakinek tapasztalata? Ugye ott csak az adott személlyel együtt "érvényes" a kártya. Bár ezt nem tudom mennyire tudják ellenőrizni ha nincs ott az aki miatt kaptam a kártyát!?
Lásd most raktam ki stb....
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz cappa72 #201963 üzenetére
Mivel a politikai akarat nagyon az EV iranyba tolja a szekeret, eleg hamar el fog terjedni. En szubvenciok nelkul is vennek villanyost, mert pl felesegem autohasznalati szokasaira az a legjobb, de alapvetoen a technologiasemlegesseg hive vagyok, de sokszor, sokat, gyorsan, messzire menni meg mindig a dizel a legjobb (az megint mas kerdes, hogy kell-e annyit autozni mindenkinek). Jon fel a villany ebben is, de most meg van nala jobb ebben. Aztan mivel olyan a politikai kornyezet, hogy gyakorlatilag a dizelmotorok fejleszteset mindenki abbahagyta, ezert konnyen lehet, hogy par even, evtizeden belul a villany ebben is jobb lesz.
En inkabb azon gondolkozom/aggodom, hogy a viszonylag egyszeru muszaki felepitesu (egy belsoegesuhiz kepest) villanyosokba milyen aknakat, hibalehetosegeket fognak tenni, hogy cserelni kelljen. -
válasz Stylewars_kp #201966 üzenetére
Látszik h nem olvastad a véleményem ebben a kérdésben
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
6030D
Ármester
Azon gondolkodtam, hogy nekem az ideális autó olyan lenne, hogy városban csendben gurul (villany), a környéken rohangálva keveset eszik (hibrid), de ha szeretném (sport gomb), akkor megy, de durrogjon vissza (benzin-hibrid), viszont pályatempónál (++) alapból csend legyen. Na most szerintem jelenleg ez az a kategória, amiért házat (se) vennék.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Doki16 #201969 üzenetére
Mivel egyikben sem ültem, ezért csak tippelek, de a VW-ek a pályatempós csendességben fognak elveszni. A benzinbömbi lehet, hogy jó, új ára is egy negyed ház (+extrák), kérdés, hogy a 2 literes benzin milyen a pályán. Van egy tippem, hogy ott a csendességhez kell a nagy ccm az alacsony fordulathoz.
2 millával többért már van 545e, abban már 3 literes motor van.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Doki16
addikt
válasz 6030D #201971 üzenetére
Próbáltam a realitások talaján maradni és 10 milla alatt nézelődni. Egyébként meglepődnél, hogy mennyire nem hangos pályán a Passat. Nyilván van nála is csendesebb, de mindent a helyén kell kezelni.
(#201972) brumi1024: Meg lehet írni az 1,4-et is úgy már a GTE-ben. Van pár vadállat akik csináltak már ilyet a nemzetközi csoportban. Mindamellett jó nagy baromságnak tartom, hogy vesz egy csendes hibridet valaki amiből kiüti a hibrid módot és jó hangossá teszi.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz 6030D #201971 üzenetére
"...kérdés, hogy a 2 literes benzin milyen a pályán?" - 140km/h-ig az eddigi leghalkabb autóm a 330e - pedig volt már Lexusom is! Szélzaj/motorzaj alig van, csak a 19-es kerekek "zajosak" valamennyire. Gondolom ebben jelentősen közrejátszik az akusztikus üvegezés, illetve az alacsony cw érték is (0,23). Szval a durrogó kipufogón kívül valószínűleg minden kritériumodnak megfelelne egy ilyen autó.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bulikavagyok #201974 üzenetére
A legfontosabb autópályás kérdés, milyent lép kilóhatvanról?
-
6030D
Ármester
válasz bulikavagyok #201974 üzenetére
140km/h-ig az eddigi leghalkabb autóm
Autópálya, nem autóút.
De köszönöm a választ.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Kickass
őstag
válasz rbalint88 #201965 üzenetére
En inkabb azon gondolkozom/aggodom, hogy a viszonylag egyszeru muszaki felepitesu (egy belsoegesuhiz kepest) villanyosokba milyen aknakat, hibalehetosegeket fognak tenni, hogy cserelni kelljen.
Ezt a kerdest mar en is szerettem volna feltenni ebben a topikban (is), hogy ugye senki nem olyan naiv, hogy azt gondolja az autogyartok lemondanak a par evenkenti flotta/maganvasarlas kitolasaval a tobbletprofitrol. Ha ennyire megbizhato(bb) technika miert is cserelne barki (a zold szempontokat ne is emlitsuk, minel tovabb hasznalnak egy autot anal kisebb az okologiai labnyoma) 3-4-5 ev utan, ha csak nem lehetetlenitik el a hasznalatot pl kotelezo(en elmarado) szoftverfrissitesekkel vagy 'lebutitott' akkutechnologiaval...
-
brumi1024
veterán
válasz Kickass #201977 üzenetére
Szoftverfrissitest, uj feature-ok hozzaadasat el tudnam kepzelni. Kell az uj udvozlo lampa animacio (lasd Audi), ugyesebb savtarto? Fizetsz, es kapod az OTA frissitest. Szimpatikusabb lenne, mint a konstrukcios hibak miatti ido elotti csere, avagy "ne nekem kelljen fizetni a javitast".
rbalint88: Es ez mar teljesiti is a hazat lehet belole kapni szempontot is.
Doki: Meg lehet csinalni, de kerdes megeri-e - abbol az arbol lehet kapni (megkockaztatom a modositottnal is) jobb hangu, elmenyautozasra alkalmasabb autot is, persze az nem lesz hibrid. Egyetertek, ez kicsit fabol vaskarika.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Stylewars_kp #201966 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
ziyan
tag
válasz bitpork #201958 üzenetére
Nagyon komoly fejlesztések kellenek ahhoz, hogy a gyorstöltés széles közben is elérhető legyen, ezért én egyelőre nem hiszek a tisztán elektromos autókban.
Gondoljunk csak egy autópályán lévő benzinkútra. Néhány éve Olaszországba mentem, jó hosszú sor volt a benzinkúton, pedig ezek még mind klasszikus benzines autók voltak, nagy hatótávval, max. 5 perces tankolással, fizetéssel. Ha ugyanezt a kapacitást akarjuk elektromos autóknak nyújtani, akkor legalább mondjuk ötször annyi töltő kell, mint kút, legyen mondjuk 5*6=30. Ehhez már 30x255=7650 kW áramra van szükség, és ez csak egy benzinkút. 260 ilyen benzinkút teljesen leterhelve többet fogyasztana, mint Paks teljes kapacitása. Magyarországon most kb. 2000 benzinkút van, ha ez mind elektromossá alakulna, akkor országosan alig 13%-os kapacitás elfogyasztaná azt.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz 6030D #201971 üzenetére
Csatlakozom a többiekhez, illetve egyszer ha lesz topiktali és tudunk menni a pluginekkel, nagyon szívesen megmutatjuk őket neked!
Öregemnek Mercijei voltak az elmúlt 15 évben (2db ), eddig azt hittem azok viszik a prímet, bár a Focust is dícsérte csendességben, de a BMW az más kávéház.
Sajnos Passathoz nem volt szerencsém, de nem hiszem, hogy sokkal zajosabb lenne, az is német utazóautó.
Plusz H. Ezredes elmondása szerint eme 530e olyan szinten jól és hálásan tuningolható, hogy a számomra már így is "letépi a fejem sport módban" leszakítja mindenem IS lehet.
Cserébe eljárok városban csendben nyugalomban, pályán majd tesztelem, de szerintem 7-8l körül fog enni, ami egy ekkora dögtől nekem több mint OK.
És akkor még nem ültünk a többi prémiumnak nevezett gyártó autóiban.
Plusz a friss G30-ból már van 545e a hathengeres benyással. (ez egy távlati tervem lesz, én már látom )#201981ziyan: El kéne már terjednie annak a rohadt fúziós erőműnek
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
stickermajom
addikt
Valamelyik sokagyúnak sikerült ma itt elütnie a táblát egy 40x40x25cmes felmart résznél, aztán mint aki jól végezte a dolgát otthagyni az út mellett. Az ilyenkor nem fordul meg a fejükben, hogy másnak komoly kára származhat ebből? Összeszereltem és visszaraktam elé, de szerintem 1-2 óra múlva megint eltalálja valami agyhalott.
-
Gabesz87
veterán
válasz Doki16 #201973 üzenetére
Passat GTE tulajként ezt megerősítem! Nem vagyok száguldozós fajta, így 140-él nem is megyek gyorsabban, sőt, mióta a Passat megvan, nem is sietek, és 130-135-re lövöm a tempomatot, és egyáltalán nem hangos! Azt hiszem az enyémben is van ilyen akusztikai üvegezés. GTE módban max az enyhe mesterséges brummogás zavaró, de már ezt is megszoktam. Legalább jól megy ilyenkor. Pihenőből pályára felhajtva úgy visszagyorsul szempillantás alatt, hogy csak na.
-
Gabesz87
veterán
válasz Tsebacsi #201982 üzenetére
Múltkor én is meglepődtem a GTE-vel. Hétvégén Jászberényben voltunk, főúton, nem pályán. Egyik meglepi a fogyasztás volt (4,6), a másik a gyorsulás. Megelőztem 3 autót, talán nem nyomtam padlóig a gázt, de az autó meglehetősen agresszívan, dühösen szinte húzta el befelé az orrát. Durva mire képes ez a kis 1.4 TSI is azért.
hupsz, még az előző HSZ-t szerkeszthettem volna sorry
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Tsebacsi #201982 üzenetére
Köszönöm a lehetőséget, próbálok élni vele. Neked meg mutatok egy 1,5 turbót, ami csak benzinnel megy (se víz, se olaj).
Ha jól olvasgattam, Sóstón szokott lenni a treffen, én pont ott leszek júli 9-12, jó lenne, ha akkor lenne.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz 6030D #201976 üzenetére
A hazai pályákon nem száguldozom már, Németországban meg sajnos ritkán járok.
focvis: Még nem próbáltam, de van egy tippem: nem lép.
Tsebacsi: Egyszer mentem csak hosszú távot ezzel az autóval (Miskolc-Bp-Miskolc), 150 tempomat, fullra töltött akkuval indultam, pályán csak benzin, városban csak villany, így alakult a fogyasztás:
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #201987 üzenetére
Mindenki hozzon powerbankot
-
MasterMark
titán
válasz stickermajom #201993 üzenetére
Nem szabad vontatni, mert a villanymotort ha visszafelől forgatod akkor áramot generál, amit nem fog tudni hova tenni.
Switch Tax
-
stickermajom
addikt
válasz MasterMark #201994 üzenetére
Van amelyiket szabad, autófüggő.
-
MasterMark
titán
válasz stickermajom #201995 üzenetére
Mármint van amelyik teslát lehet van amelyiket nem? Mert szerintem egyiket se lehet. Nem autó, hanem típusfüggő inkább.
Switch Tax
-
stickermajom
addikt
válasz MasterMark #201996 üzenetére
Na úgy értettem, hogy típusfüggő, igen. Ahol nem szinkron motor van azt szabad vontatni. Ezek szerint a Tesláé szinkron.
-
BigBlackDog
veterán
válasz MasterMark #201994 üzenetére
Akkor nincs mese, valakinek trailerrel (is) kell jönnie, ha nem lenne elég powerbank.
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz BigBlackDog #201998 üzenetére
A trélerre legalább felfér egy nagyobb dízel aggregátor is.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #201997 üzenetére
Igen, ha jol remlik a HSD-t sem lehet vontatni.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- E-book olvasók
- Apple notebookok
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- LEGO klub
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Külpolitika
- Elemlámpa, zseblámpa
- Kupon kunyeráló
- Bíró: Zuckerberg nem felelős azért, amit a közösségi média a gyerekekkel tesz
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest