Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ziyan
tag
válasz ΞΔGLΞ #139970 üzenetére
Nekem az a bajom a normális beépítésekkel, hogy általában túl alacsonyra kerül a kijelző (pl. #139976). Vagy rá figyelsz, vagy az útra. A tablet szerű, magasan lévő kijelzőkre pedig ha a vezetőülésből ránézel, látod mögöttük az utat először nekem sem tetszettek, de amióta az én autómban is ilyen van (új Focus), összebarátkoztam velük.
-
ziyan
tag
válasz Szada85 #179004 üzenetére
Csak hogy egy pozitív Ford vélemény is legyen a topikban a 2018-as Focus 4-emben eddig meglepően jól muzsikál az 1 literes motor (kézi váltóval), a fogyasztását is könnyen 5-6 liter között tartom (főleg kisvárosban és országúton használom, és nem vezetek papásan): [link]
Pályán 130-nál BC szerint 5.8l körül lehet tartani (2900 körüli fordulaton, gyakorlatilag a szélzaj elnyomja a motorhangot), 150-nél ez jelentősen megugrik, 7 liter környékére. Nem az én videóm, de kb. ugyanezek az értékek: [link]
Nekem kellemes meglepetés ez a motor, sokan fűnyírónak nevezték, aztán meglepődtek, amikor elvittem őket egy próbaútra... sokan a nagy szívó motorokra esküsznek, ami érthető, de az évek során azért elég sokat fejlődtek a kisebb motorok is, így néha kicsit túlzásnak érzem az előítéleteket velük szemben. És még az olajat sem fogyasztja! (eddig ) -
ziyan
tag
válasz tboldi #179064 üzenetére
Ezt még annyival egészíteném ki, hogy a 125 lóerős verzió overboost-ol 200 Nm-ig, limitált ideig. Sajnos ennek a pontos részletei nem ismertek, a hivatalos adatok között egyszerűen csak ennyi áll:
Max torque: 170 (200 overboost)
at rpm 1400-4500(#179067) Szada85
Könnyen lehet, bár azt is el tudom képzelni, hogy SUV-ban már nagyon erőlködik, a Focus ahhoz képest jóval kisebb légellenállású[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
válasz ngaba #179477 üzenetére
Anno 2004-ben rendeltünk a legelső szériából egy H Astrát, akkoriban egészen menő volt kívül-belül, jöttek megnézni a szomszédok azóta eljárt felette az idő, de tatám annyira szerette, hogy 2012-ben, már 100 ezer km felett lecserélte egy faceliftes utolsó szériás verzióra erősebb motorral (1.3 CDTI helyett 1.7 CDTI), szinte az utolsó pillanatban, egészen jó áron sok extrával (digitális klímával és hasonló korabeli dolgokkal).
-
ziyan
tag
válasz F_Zolee #180942 üzenetére
Néhány gyártóhoz elérhető specifikus alkalmazás, pl. Ford-hoz a FORScan, amivel az autóba szerelt összes modulhoz lehet csatlakozni, sőt még konfigurálni vagy frissíteni is lehet őket, bár ezt a részt én nem próbáltam ki csak egy kapcsolót kellett belemoddolnom az elm327-be, hogy a MS CAN buszhoz is csatlakozzon (már kaphatóak olyan elm327-ek is, amelyekben gyárilag benne van a kapcsoló). Szépen működött a Focus 4-gyel.
Olasz autókhoz elérhető még a Multiecuscan, ami ugyancsak minden modulhoz képes csatlakozni, ezt egy Punto 2-n használtam sikeresen.
A többi gyártónál nem tudom mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
válasz Tsebacsi #181511 üzenetére
Mondjuk az szép lenne, ha valamiért elvesztené a kapcsolatot a kulccsal vezetés közben, és leállna a motor elvileg a Focus-t rövid ideig még újra is lehet indítani kulcs nélkül (pl. ha lefulladnál).
Egyébként én is nagyon megszoktam a Focus 4-ben, beállítottam, hogy a vezetőajtó kilincshez érintéskor (a belső oldalán van a kapacitív érzékelő) csak a vezetőajtó nyíljon, egyébként pedig az összes, így attól függően, hogy éppen hányan megyünk, a hátsó ajtóhoz érintéssel nyitom a kocsit, ha arról közelítem meg
Egy külön zsebben tartom a táskám mélyén a kulcsot, a forgalmi mellett, hónapok óta nem vettem elő az egyiket sem, de így biztos lehetek benne, hogy a forgalmi is nálam van, ha nyílik az autó.[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
Jó hírem van, megdöntöttem a fogyasztás rekordomat
5.27l jött ki a legutóbbi tankolásnál: [link]. A titka, hogy kb. 10% város, 20% autópálya (140 km/h), 70% országút (105 km/h) volt a legutóbbi eloszlás, és nem sokat ment a klíma, így nem volt túl nehéz. -
ziyan
tag
válasz oliwire #182465 üzenetére
Nekem is 90k volt a két éves szerviz a Ford-nál. Olaj, olajszűrő, fékfolyadék, pollenszűrő és az ilyenkor szokásos alapvető átvizsgálások, kb. másfél órás művelet.
Gyanítom, hogy mivel most már csak 2 évente van kötelező szerviz (vagy 30 ezer km-enként), így ennek megfelelően korrigálták az árakat.Ehhez kapcsolódó történet: anno amikor vettem a Focus-t, mondták, hogy ha az első 5 ezer km alatt visszamegyek, anyagáron cserélnek olajat benne. Vissza is mentem... nos, a 4.5 liter olaj ami a neten cikkszám alapján 10 ezerből kijött volna, náluk 36 ezer forintba került ugyanezt eljátszották a 2 éves szervizen is.
-
ziyan
tag
válasz barnam_ #182580 üzenetére
Erről a hibáról és visszahívásról már sok-sok cikk készült, mégis létezik még olyan Ford szerelő, aki nem tud róla, és nem állapítja meg első ránézésre, hogy a szükséges alkatrészeket cserélték-e? Google-ben rákeresve a motorra az első találatok között van az egész mizéria... abban viszont van igazság, hogy el kellett volna vinni márkakereskedésbe átvizsgálásra legalább egyszer a vásárlás után, hogy értesüljön a visszahívásról.
-
ziyan
tag
válasz barnam_ #182582 üzenetére
Én azért nem aggódok annyira, lassan minden autóra alap az 5-7 év garancia, ami sokszor még tovább is kiterjeszthető pár éve ez még ritkaság volt, szinte mindenre 2-3 évet adtak (kivéve talán a Kia).
Anno amikor a Focus-t vettem (2 éve), még szinte el sem kezdtünk alkudozni, de már utánamdobták a kiterjesztett garanciát (7 év / 250 ezer km az alap 5 év / 150 ezer helyett), ami egyébként akkor 99 ezer forint lett volna, ami szerintem nem sok egy 6 milliós autónál. Valószínű, hogy ezek az autók úgy vannak tervezve, hogy a 99%-uk problémamentesen letudja ezt az időszakot a tipikus használati körülmények között, különben nem érné meg nekik...
[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
válasz ngaba #182595 üzenetére
Igaz, bár arra próbáltam rávilágítani, hogy ha feltételezzük, hogy 7 évet és 250 ezer km-t szinte mind elmegy problémamentesen, akkor azért normálisan használva csak-csak elmennek jóval többet is bár az szerintem nem is kérdés, hogy mondjuk 20 évet és 300 ezret nem fognak elmenni komolyabb javítás(ok) nélkül (mint turbó és hasonlók, de azért nem hinném, hogy motort kell majd cserélni).
-
ziyan
tag
válasz BigBlackDog #182749 üzenetére
Az 1.0 EcoBoost is kb. 135-nél tilt harmadikban, 6000-nél, bár ezt csak egyszer mertem kipróbálni 70 felett tipikusan negyedikben előzök.
-
ziyan
tag
válasz F_Zolee #182922 üzenetére
Szerintem a rossz sajtó miatt adják a 8 év garanciát, ezek a túlmelegedéses, kigyulladásos esetek elég sokat rontottak a hírnéven. Kíváncsiságból utánanéztem:
** A 8 év Ford Protect garancia 5 év teljes körű és plusz 3 év hajtáslánc garancia, ami maximum 150 000 km futásteljesítményig érvényes. Hajtáslánc elemei: hajtómű/motor, sebességváltó, differenciálmű és a hajtási energia átvitelében részt vevő alkatrészek. Ezen garancia kikötésekhez és feltételekhez kötött.Beláthatnák, hogy ha tovább szívatják Tsebacsi-t, és cikkek készülnek az esetéről, azzal ismét rosszul járnak
-
ziyan
tag
válasz BigBlackDog #182947 üzenetére
Én azért erősen javasolnám mindenkinek, hogy menjen el egy körre egy új 3 hengeres fókával, mielőtt bármit mond rá... eléggé kell érteni az autókhoz, hogy megmondd a különbséget nagyon sokan nem akarják elfogadni, pedig ki sem próbálják, csak elképzelik, hogy szerintük milyen.
-
ziyan
tag
válasz Tsebacsi #182963 üzenetére
Oké, ezek normális érvek, nem pedig "meg sem nézem, nem akarok wartburgot", az ilyenekkel leállok megvitatni a dolgot vagy elviszem egy próbakörre más dolgokban is hasonlót teszek, ha valaki látatlanban elutasít valamit ami nem feltétlenül rossz.
Egyébként kicsit meglep, hogy azonnal kihallottad, de ha nem hát nem egyébként egy ilyen élmény után én is inkább másik márkát választanék.[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
válasz cappa72 #182997 üzenetére
Hmm, egy ilyesmi bugról olvastam, bár nem biztos, hogy nálad is ez áll fenn. Ilyenkor az irányjelző és egyéb hangok szólnak, de furcsán (kis alternatív hangszóróból jönnek a kormány alatt)? Ha igen, akkor a probléma oka az, hogy a Sync nem indult el időben, így alternatív hangszóróra váltott a rendszer, és csak a legközelebbi alvás után éled fel (gyújtás le, autó bezár pár percig)... ha még nem tetted, frissítsd a Sync-et a legújabb verzióra, elvileg segít.
-
ziyan
tag
Nagyon durva, hogy ennek majd 1 milla a felára a BMW-nél anno 2018-ban amikor a Focus-t vettem, egy 180k-s csomag része volt a táblafelismerő, adaptív tempomat és fáradtságfigyelő. Ha automata váltóval kérem, akkor sávközép rendszert is kapok vele. Ez nem csak a vonalhoz közel figyelmeztetett volna és a két széle között ügyetlenül pattogott volna elengedett kormánnyal (ez az alapfelszereltség része), hanem rendesen középen ment volna: [link]. Sajnálom, hogy kézi váltóval nem volt elérhető... ennyit pedig nem ér az automata váltó
Egyébként már sokkal előrébb járnánk, ha születne valami összefogás. Most kb. minden gyártónak saját, az alapoktól kifejlesztett rendszere van, különféle hibákkal... de ilyen valószínűleg nem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
Tegnapi büntetés egy Multiplával, most biztos jól megtanulta a Volvo-s [link] nem értem, pedig túl közel sem ment hozzá, annak ellenére, hogy követtük már pár perce, elég ráérősen közlekedett. Persze miután kisoroltunk, okádta a fekete füstöt...
Jól vizsgázott az ütközésmegelőző rendszer, bár mire figyelmeztetett, én is észrevettem, hogy fékezni kell (éppen akkor lestem oldalra), így nem nyúlt bele.Itt pedig szabadjára engedtem az 1 literes, 125 lőerős ménest: [link] nem egy sportautó, de ahhoz képest egészen jól megy, ha kell (4-edikben, kb. 2800-as fordulatról indultam, ritkán váltok eggyel visszább). A fél V6 hang is megvan, ahogy valaki mondta.
[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
Ha jól tudom, a Focus ST lefelé váltáskor is csinálja ezt (megemeli a fordulatot), az én mezei ezresem viszont csak felfelé, ráadásul csak 2 fokozatig. Ha mondjuk 3-adikból 6-odikba váltok, akkor az 5-ödikhez állítja a fordulatot, el kell kezdenem felengedni a kuplungot, hogy elengedje. Ettől eltekintve egyébként kényelmes, vakon is le lehet ugrani a kuplungról váltáskor csak a minimum időt kell kivárni, hogy leessen a fordulat.
[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
válasz BigBlackDog #187486 üzenetére
A Focus 4-ről tudok nyilatkozni, abban szerintem elég jó a csatolt is, ebben a modellben az van, elég jó eredményt ért el: [link]
Én még nem vezettem belőle multilinkes verziót, így nincs összehasonlítási alapom, viszont fel/lehajtókban és körforgalmakban szokásom gumit koptatni az enyémmel, azokban jól teljesít
Állítólag a nagyon kicsi különbség miatt már csak a kombi és ST verziókban alkalmazzák a multilinket (a valóságban persze az olcsósítás a cél, de azért a cikk egy része igaz): [link] -
ziyan
tag
válasz Tsebacsi #189579 üzenetére
Hülye kérdés, de egy kérdést talán megér: ha jól emlékszem, az előző motorral chiptuningod volt, majd amikor széthullott, visszatöltötted a ketyerével a gyári beállításokat, a motorcsere előtt. Kicserélték azt a modult, amelybe a chiptuning mókolt, vagy lehetséges, hogy azóta is el van cseszve ott valami? Persze szerintem még egy rosszul működő szoftverrel sem szabadna ennie az olajat, de ki tudja...
[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
válasz AMD Power #195126 üzenetére
Ez ide vidékre (Szeged pl.) tökéletesen elég lenne, még ha a BP-i vadállatok közé nem is 2, max 3 millióért lehet napelemet kiépíteni a tetőre (két ismerős is megtette, 5 kW rendszerek), mellé 4 millióért egy ilyen nem is olyan rossz üzlet, ha sokat kell városban menni, asszonynak pl...
-
ziyan
tag
válasz cappa72 #196069 üzenetére
Így van, egy jó futómű gyengusz motorral is nagyon sokat dob az élvezeten. 1.7-es turbó dízel Astra H-t vezetgettem, ami erősebb, nyomatékosabb volt a mostani 1.0-ás Focusomnál (280 vs 200 Nm, bár abban hatalmas turbólyuk volt), de valahogy mégsem tudtam olyan dinamikusan menni vele, nem éreztem stabilnak nagy sebességű kanyaroknál... ez a Focus nem egy erőbajnok (125 le, 200 Nm, 10.0 sec 0-100), mégis nagyon szeretek menni vele, stabilan veszi a kanyarokat, lehet vele játszadozni, főleg ha a lendület már megvan.
El is akarok majd menni valami pálya féleségre, hogy kiismerjem a határait, ne közúton égessem le magam, ha nem jön össze valami (bohóckodás 1, 2, 3) -
ziyan
tag
válasz #89309696 #196927 üzenetére
Viszont ott ha kedved tartja, el tudsz menni szép és hangulatos helyekre autóval, motorral kikapcsolódni... itt az alföld déli részén szerintem nagyon monoton, a végtelen termőföldön és a Tisza folyón kívül nem sok dolgot lehet látni, gyakorlatilag 100 km-es körzetben.
-
ziyan
tag
válasz gooool #200135 üzenetére
Hallottam pár embertől ilyet a Facebook csoportban, az újabb gyártású modelleken olcsóbbítottak, gyártásban és pár apróságban is például most már csak az egyik oldalon van a csomagtérben lámpa, és a hátsó ajtókilincsekben nincs kulcs nélküli nyitás érzékelő...
Ráadásul az én nagyon korai modellemen (gyakorlatilag akkor rendeltem megjelenéskor, amikor telefonáltak, hogy mától rendelhető az autó) egy visszahívás sem volt, a néhány hónappal későbbiekben viszont több is (nem jól meghúzott csavar és hasonlók), és 2 és fél év után sincs semmi recsegés kátyús úton, tovább erősítve a teóriámat, hogy elkezdték szépen optimizálni, olcsósítani a gyártást, a minőség rovására. Bár nekem stílus csomagom is van, kicsit több puha betéttel és varrással, talán az is befolyásolja.
Én egyébként ebben az állapotban meg vagyok vele elégedve, de akkoriban (2018/06) még "csak" 6.4 millió volt full extrásan (egy alapabb verzió bőven 5 alatt megállt volna), egyedül a mélynyomó és a nagyobb motor hiányzik belőle. Nekem fontosabbak voltak az extrák[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
válasz bitpork #201958 üzenetére
Nagyon komoly fejlesztések kellenek ahhoz, hogy a gyorstöltés széles közben is elérhető legyen, ezért én egyelőre nem hiszek a tisztán elektromos autókban.
Gondoljunk csak egy autópályán lévő benzinkútra. Néhány éve Olaszországba mentem, jó hosszú sor volt a benzinkúton, pedig ezek még mind klasszikus benzines autók voltak, nagy hatótávval, max. 5 perces tankolással, fizetéssel. Ha ugyanezt a kapacitást akarjuk elektromos autóknak nyújtani, akkor legalább mondjuk ötször annyi töltő kell, mint kút, legyen mondjuk 5*6=30. Ehhez már 30x255=7650 kW áramra van szükség, és ez csak egy benzinkút. 260 ilyen benzinkút teljesen leterhelve többet fogyasztana, mint Paks teljes kapacitása. Magyarországon most kb. 2000 benzinkút van, ha ez mind elektromossá alakulna, akkor országosan alig 13%-os kapacitás elfogyasztaná azt.[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
válasz MC Pite #203149 üzenetére
+1, apukám Passat-jában sincs AA, megy az állandó szenvedés tartókkal, vedd ki, tedd bele, le akar esni ha nyomkodjuk, szellőző helyre kell tenni, kábelek lógnak lefelé, .... biztosan nem vennék már AA nélküli autót (legfeljebb második, élményautót).
Nálam egyébként a Galaxy S10+ és Focus új koruk óta hibátlanul működnek együtt, mindig megy a Waze ha nem a helyi boltba ugrok el, a kulcs, hogy egy erre dedikált, rövid kábelt kell használni, vagy pedig egy hosszú minőségit
2018-as Golf 7-be lehet valahogy gyári AA-t mókolni? Ott a szép nagy kijelző, ami arra jó, hogy a rádiót és fogyasztást nézzük
-
ziyan
tag
válasz focvis #209138 üzenetére
Más gyártónál nem tudom mi a szitu, de a Ford újabb keyless kulcsai (2019 óta) csak akkor sugározzák a keyless adást, ha az utolsó 40 másodpercben volt mozgás, így nagyban függ a merülés attól, hogy mennyit pihen otthon a kulcs nekem el van temetve a táskámba, így mindenhová jön velem, még ha gyalog megyek is, bár 2 és fél év után még így sem jelzett merülést.
-
ziyan
tag
válasz molnarpeter #212342 üzenetére
Így van, a környezetvédelmi normáknak hála már az akku töltéssel is cseleznek, minden tized gramm co2 sokat számít...
Nálam a Focus 4 szinte csak motorfékezéskor tölti az akkut, akkor viszont rendesen (ki lehet figyelni amikor rázúdul a generátor, mert amúgy semmi motorfék nincs), egyébként pedig csak akkor, ha nagyon alacsony a töltöttsége. Start-stop pedig csak magas töltöttségtől van, egyébként kiírja a menüben, hogy nem állítja le a motort, mert tölti az akkut.
Már szépen ki is tanultam hogyan tudhatom meg, hogy mikor hány százalékon van 40-50% alatt az ajtó kinyitásakor nem kapcsol be magától a középső kijelző, csak pár pillanatra (system off to save battery), ez ritkán fordul elő (pl. szivargyújtós porszívó használata után volt). 60-70% alatt pedig nincsen start-stop, amikor nyitom a garázskaput. Egyébként viszonylag okosan csinálja, tavaly télen 4-5 hétig nem mentem az autóval, de még így a trükközésekkel is simán indult, mintha aznap mentem volna vele. Elvileg figyeli az akku állapotát, így pontosan tudja, hogy mennyit kell töltenie minimum. Olvasnivaló: [link][ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
Focus 4 facelift
Szép nagy kijelzőt kapott, ez tetszik, cserébe a legtöbb fizikai gombot itt is átrakták rá (rádió hangerő tekerő, váltó körüli gombok, klíma), ez nem tetszik. -
ziyan
tag
bár én továbbra is úgy gondolom, hogy Tsebacsi volt nagyon balszerencsés, mert már 3 éve benne vagyok pár fb csoportban, és gyakorlatilag semmi panasz nincs az 1.0 és 1.5-ös motorokra, pedig már jópáran vannak 100 ezer km felett velük. Bár azt hozzá kell tenni, hogy a Focus 3(.5)-ös verziókhoz képest ezek a motorok jelentős változásokon mentek keresztül.
-
-
ziyan
tag
válasz Vismajor01 #221500 üzenetére
Kellenek az ilyen fajta bemutatók is, azért itt a topikon kívül nem hinném, hogy sokan foglalkoznak az ilyesmivel úgy, hogy lassan már kényszerből kell ilyen autót venni, mert nincs más. Egy tipikus főnök, elfoglalt vállalkozó, stb akit nem érdekelnek az autók, csak egy menő suv kell neki, az pontosan így fogja használni, de azért a zöld rendszámot megkapja.
-
ziyan
tag
válasz radi8tor #225395 üzenetére
Itt inkább arról van szó, hogy sokan régi szívó motoros autókból ülnek át turbós, kisebb köbcentis autókba, de eleinte szívó módjára vezetik, magas fordulatszámot tartva nálam kb. fél liter csökkenés volt az első pár ezer km után (Focus 4, 1.0), de hogy a bejáratástól, vagy az összeszokástól, azt nem tudni.
[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
válasz radi8tor #237192 üzenetére
Én is ezt tapasztaltam a Focus 4-nél, tisztán emlékszem, hogy 2-3 ezer km körül meg is jegyeztem a haveroknak, hogy hmm, mintha jött volna pár ló a ménesbe de sosem derült ki, hogy csak placebo, vagy tényleg van-e ilyesmi. Az is lehet, hogy csak simán a bejáratás miatt "összeszoktak az alkatrészek"...
-
ziyan
tag
válasz radi8tor #237228 üzenetére
Igaz, én is hirtelen figyeltem fel a változásra.
A fogyasztás egyébként, ha sok rövid utad van klímával, esetleg napon is állsz, haza van vágva ebben a melegben. A kompresszor dugattyúk lökettérfogata szabályozva van (nem ki-be kapcsol a klíma, mint a régebbi modelleknél), ha napon álló autóba ülök be, nagyon megérződik a motorféken (1-esben elvéve a gázt, mintha a fékre tapostam volna), cserébe gyorsabban lehűtve az utasteret, de ez meg is látszik a fogyasztáson.
Gyanítom, hogy eléggé nagy teljesítményű a klíma, anno a Focus 4 prospektus ki is emelte, hogy növeltek rajta az elődökhöz képest. -
ziyan
tag
válasz cOxeR #237415 üzenetére
Éppen ezen elmélkedtem a hétvégén... vidéki rokonokhoz ugrottam el (Csongrád megye), mondom majd jól beállok 95-re az eddigi megszokott 105 helyett (ez nekem majdnem -1 litert jelent), de azonnal a seggembe jöttek, még miután 105-re visszagyorsítottam is maradtak (nem bírom, amikor rámtapadnak). És még csak nem is luxusautókról beszélünk. Az sem lepett meg túlságosan, hogy pontosan annyi autó van az utakon, mint tavaly nyáron (sok).
Sajnos nálunk ameddig megtehetik, addig képtelenek felfogni az emberek, hogy mi a helyzet. -
ziyan
tag
válasz gaborn1 #237524 üzenetére
Már rég nincs gond velük, aktívan követem az mk4 Facebook csoportokat, a dízellel volt pár gond, a 3 hengeres benzinesekre viszont gyakorlatilag nincs komoly panasz, pedig már több tag is 200e felett van. Nem hiába adnak rájuk 8 év garanciát, nehéz tisztára mosni a hírnevet.
[ Szerkesztve ]
-
ziyan
tag
válasz radi8tor #244371 üzenetére
Full ugyanez nekem is, el nem tudnám képzelni fizikai gombok nélkül. Az ülés és kormányfűtés alap, ősztől tavaszig látom neked már USB-C csatlakozó is van beépítve, nekem sajnos még csak sima USB van ott (és a könyöklő tárolóban) a Focus 4-ben.
Egyébként lehet kombózni is, OBD adapterrel be lehet kapcsolni a Sync 3 klímavezérlő paneljét, és akkor megvan a modern autó feeling, minden érintőképernyőn [link]
(nagyon jó a faszi csatornája is, sok jó videója van pl. Sync 3 moddolásról, más Fordhoz is alkalmazható trükkökről [link] ) -
ziyan
tag
Nézegetem az Euro NCAP teszteket, és elgondolkodtam valamin: miért csak 50 km/h sebességgel tesztelik a frontális ütközéseket?
Elnézve a teszteket, úgy érzem, erre lettek kihegyezve az autók - szuper, hogy 50 km/h körüli ütközésnél fogod magad és kiszállsz autóból pár horzsolással, mert felfogja az ütközés erejét az autó eleje, de mi történik magasabb sebességnél, ha neked jön szembe valaki városon kívül, pl. 80-90 km/h-val valaki aki elvesztette az uralmát az autó felett (szinte naponta előforduló történet)? Ekkorra nem fogy bőven el az 50 km/h-ra tervezett gyűrődési zóna, hiába a több csillag?
Bitang 2 tonnás SUV-oknál is ezt figyelem meg, hogy gyönyörűen gyűrődnek az 50 km/h teszten, de nem véreznek ugyanúgy el nagyobb sebességnél?
Persze mondhatjuk, hogy mivel nehezebbek, a gyűrődési zóna is erősebb, mivel a saját súlyát fogja fel a tesztben, míg egy fele olyan nehéz autónál vélhetően kb. fele olyan erős a gyűrődési zóna is, hiszem ugyanolyan mértékű lassulást céloznak meg a maximális pontszám érdekében...? Ebben az esetben viszont értelmetlennek látom az értékelést, hiszen egy 1 tonnás autóra is ugyanúgy megy az 5 csillag, miközben vélhetően egy frontális ütközésnél ugyanolyan autó ellen, jóval gyengébben fog teljesíteni... és ez sehol sem látszik az NCAP értékelésben.
Mit gondoltok erről? -
ziyan
tag
Pont az ilyenektől félek, amit mondasz nyilván a fizika határaival nincs mit tenni, de amikor ennyire a tesztre hegyezik ki az autókat, elgondolkodtató, hogy nem megy-e a nagyobb sebességű ütközési védelem rovására az erre az egyoldalú tesztre kihegyezett gyűrődési zóna. Vagy másképpen kifejezve, nem lehet-e túl puhára csinálni egy autót, szuper teszt eredményekkel, aminek köszönhetően már +5 km/h esetén is drasztikusan más helyzetet láthatunk, mivel elfogyott az 50-re tervezett gyűrődési zóna (ez egy elvi felvetés, nem tudom, itt tartunk-e).
Persze itt megint mondhatjuk, hogy ha neked ütköznek, akkor úgy is a súly lesz a mérvadó a végén - te pattansz le, vagy rólad pattannak le.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Vicces képek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fűnyíró topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest