Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • paramparya

    őstag

    Sziasztok!

    Ez mitől lehet?
    VW Bora 2002-es benzines, kb 90k km-rel.
    Svájcban vagyunk, és csak ideiglenesen jött ki az autó ahogy egy évet tudom itt import nélkül használni ideköltözés után.
    A telet szinte végigállta, aztán két hete bevásárlás után nem volt hajlandó indulni. Ott bebikázták, haza jöttünk vele, lemértem hogy kb 12.2V van az akksiban.
    A svájci árak miatt generátorhibától félek (legalább az autó értékének a felébe kerülhet megjavíttatni), de amikor bebikázás utána rámértem, akkor szépen 14 volt körül mutatott.

    Feltöltöttem az akksit, aztán a héten nekiindultunk megint. 10 km után jön az akksi hibajelző a műszerfalon. Visszafordultunk, aztán megint megmértem beindítás után, megint szépen 14 volt fölött mutatott a multiméter, viszont gázadás után lement 12.8-ra (annyit mutatott az akksi állva). Leállítás és újraindítás után ugyanez: indítás utáni alapjáraton töltőfeszültség, gáz után semmi.

    Lehet úgy halott a generátor hogy indítás után, az első gázadásig valahogy mégis nagyobb feszültséget mérek?

    Ctek MXS 5.0 töltővel töltöttem az akksit, az nem jelezte hogy baja lenne, és azt a feszültséget simán megtartotta három hétig az akksi.

    Azt is kiszúrtam az első lehalás után a motortérbe nézve, hogy egy kábel a hűtőventillátorhoz ér:

    Tavaly cserélték a kuplungot az autóban mielőtt kijöttünk, talán akkor sikerült így összeraknia a szerelőnek.

    Szépen le is köszörülte:

    Ezt akkor leszigeteltem (a két szálat elválasztva), de lehet hogy nem sikerült tökéletesen, de az is lehet hogy ennek semmi köze ahhoz ami az akkumulátor-generátor vonalon történik.

    Otthon már el is vittem volna szervízbe nyilván, de itt egy ránézés is aranyárban van.
    Viszont ingyen "újrahasznosítják" , lehet az lesz :DDD

    Tudja valaki, hogy ez sima generátorhiba-e, és hogy az a kábel amúgy honnan hová megy?

    :R

Új hozzászólás Aktív témák