- Milyen okostelefont vegyek?
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- iPhone topik
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Fotók, videók mobillal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
gp Az érdeklődők már május második felében belevethetik magukat a harcokba.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
barnam_
nagyúr
válasz Magnum_ #107100 üzenetére
Az a baj, hogy rengetegen vannak ilyenkor a pályán, és nyilvánvalóan nincs arra kultúránk (tisztelet a kivételnek!), hogy nagy tömegben balesetmentesen vezessünk - követési távolság, ugyebár.
Az ideális az lenne, ha lenne plusz egy sáv Siófoktól BP-ig. De erre nyilván elég kevés az esély.
Vagy lehetne nyári hétvégéken (P-SZ-V) valami különdíj az M7-re, hogy kevesebben legyenek rajta. -
Johnny_vT
senior tag
válasz barnam_ #107105 üzenetére
A különdíj ötlete elég abszurd, hiszen az egyszeri autóssal már így is fizettetnek teljesítményadót, súlyadót, útadót, meg ha autópályára téved, akkor matricát. Másrészt az autópálya kifejezetten arra van kitalálva, hogy nagy járműsűrűséget tudjon átvinni A-ból B-be. Ha ennek egy része lemegy a 7-esre vagy más, alternatív útvonalakra (ahol az össz-vissz két sáv miatt az előzésekből még fokozottabban lehet baleset), akkor sokkal hamarabb, sokkal kevesebb járműtől dugul be az adott szakasz, mintha pályán maradtak volna. Meg mellesleg szívja a fogát az összes interfalu vezető, hogy minek jár arra annyi autó hirtelen.
Megoldásként mindenképp egy új sáv kéne, ezt nem igazán lehet megkerülni. A 90-es években még elég volt az M7, a járművek száma viszont exponenciálisan nőtt azóta, amire nem számítottak a honatyák / tervezők. Másrészt az életmód is megváltozott, a jobb, gyorsabb, biztonságosabb autók és a fejlődő(?) ipar miatt sokkal több lett az ingázó és a teherszállító is.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
EQMontoya
veterán
válasz barnam_ #107105 üzenetére
A különdíj nem segítene semmit, csak beterelnéd a forgalmat a régi 7-es melletti falvakba.
A közlekedési kulturán kellene javítani tényleg: jobbra tartás, index, követési távolság.
A dugók, balesetek abból vannak zömmel, hogy az emberek 70 centiről követik az előttük lévőt, aztán ha az lassul picit, akkor ijedtükben átrúgják a buzipedált a tűzfalon. Ez pedig tökéletesen kiváltható azzal, amikor valaki 96-tal, index és szétnézés nélkül bemegy a belsőbe.
Valamennyit mindenképp segítene a 3. sáv, de igazán sokat csak akkor, ha használni is megtanulnánk, márpedig jelenleg ez láthatóan nem megy.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #107092 üzenetére
Bocs, ezt nem vettem észre idején.
Volt, de csak az USA piacos Mazdaspeed (turbo) kiadás, EU-ban tudtommal nem.
Viszont én alá nem raknék 17"-t. Egyrészt ha nem valami ultrakönnyű, kovácsolt felnit raksz alá, akkor borzasztó lesz a menetkomfortja, másrészt a gumikat is nyírni fogják a kátyúk, mert valami 205/35 lesz a vége, ha jól sejtem.
A gyári 15"-os Enkei felni 6kg, az elég drága SSR-jeim 5.4, a gyári 16"-osok 7.5 körül mozognak, egy nem túl márkás aftermarket 17" lesz 10kg...
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
veterán
válasz barnam_ #107105 üzenetére
Kb. 10 éven belül várható, hogy Bp. - Balatonvilágos szakaszt 2x3 sávosra kiépítik. (Az építkezés ideje alatt rémálom lesz az M7.)
Csehországban van (pár éve biztosan volt) kamionok részére emelt útdíj pénteken. Itthon is jó lenne, a rendszer képes rá. Ha nincsenek kamionok, akkor a 100-zal autózók se ugrálnak be a belső sávba. -
barnam_
nagyúr
válasz Johnny_vT #107106 üzenetére
+EQMontoya: egyetértek.
Valamennyit mindenképp segítene a 3. sáv, de igazán sokat csak akkor, ha használni is megtanulnánk, márpedig jelenleg ez láthatóan nem megy.
Lehet 4 sáv is, szerintem akkor is lesznek balesetek.
(#107112) focvis: ez a kamionos különdíj jó ötlet, persze akkor a kamionosok háborodnának fel, hogy az n+1-ik bőrt is lehúzzák róluk
-
Johnny_vT
senior tag
válasz #47205632 #107118 üzenetére
Véleményem kettős.
1) Kurva szórakoztató
2) Ideges leszek a csávó vezetési stílusától. Faszért nyúl folyton a duda után. Faszért vezet ilyen "céltudatosan", a többiek várható viselkedését nem beleszámítva. A közlekedés összes másik résztvevőjétől elvárja, hogy tökéletesen szabálykövető módon viselkedjenek, aztán kiakad, amikor ez nem így történik.
Megnéztem zsinórban nyolc videót tőle és a konklúzióm szerint az esetek javában (legalább 60-70%) ő éli meg egyedül drámaként ami történik. Rengeteg közlekedési szituációt felismertem, amiben egy az egyben részem volt már nekem is Pesten és ezekben a helyzetekben nem értem a reakcióit. Persze, ő haladna, meg menne a dolgára meg minden, de konkrétan másodpercek nyeréséről vagy bukásáról van szó, amiért cserébe folyton "felbassza magát" (nem tudom mennyire megjátszott).
A defenzív vezetést lehet idegeskedés nélkül is csinálni, csak annyit kell tenni, hogy mindenkit hülyének kell nézni és akkor nem felbaszod magad a hülyéken, hanem megörülsz, amikor valaki mégsem az
Szerk.: Ja, igazából csak most olvasom a kommented a linkek között. Szóval egy véleményen vagyunk
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Elektrosokk
addikt
1953–55 – Alfa Romeo BAT 5/7/9
Az Alfa Romeo azzal kereste meg Nuccio Bertonét, hogy csinálja meg a lehető legkisebb légellenállású autót. A Berlinetta Aerodinamica Tecnica sikeres kísérletnek bizonyult, és három autót eredményezett. A BAT 5-öt 1953-ban leplezték le, és radikális formájának köszönhetően csak 0,23 volt a légellenállási-együtthatója. Ez a száz lóerős motorjával párosítva 200 km/h végsebességet tett lehetővé, nem csoda hát, hogy egy évvel az Abarth 1500 után ez is ellopta a show-t. Egy évre rá jött a BAT 7, mely tovább csiszolva a részleteket 0,19-es értéket produkált, nevetségessé téve a szintén kiállított, gázturbinás Fiat Turbinát. 1955-ben a kiforrott BAT 9 zárta a sort, mely sokkal inkább hasonlított egy Alfa Romeóra, mint két elődje. A három prototípus ma San Franciscótól nem messze, a kaliforniai Blackhawk városában látható."Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
#47205632
törölt tag
válasz Johnny_vT #107121 üzenetére
Amúgy igen, én a Stop a douchebag-et szoktam nézni, röhög rajta az ember majd elkomorodik. Tragikomikus az egész, hogy a civilizált emberiség itt tart.
Ez egy átlag magyar autós, szóval nem is lep meg. Csak azért linkeltem, mert neki van Páv1 vizsgája és kék lámpája. Itt kezdődnek a komoly bajok... És ezt meg is említi néhány videóban és meg is jegyzi, hogy ő "hivatásos" a többi autós meg "civil". Ilyen érzelmi szinten ugráló embernek azonnal ki kellene esnie egy ilyen vizsgán. Megkérdőjeleződik a létjogosultsága az egész vizsgarendszernek. Gondolom az igazi kéklámpások meg szívják a fogukat, hogy minden jött-ment marha megkapja már. Eleve nem szirénázik, tehát nem kell sietnie sem sürgősen a vérrel (sürgősségi vérszállító vagy mi a tök), ergo az egész kiakadás a saját pszichológiai betegsége. De szerintem ezeken a kocsikon nincs lámpa se, sose szirénázott még velük, szóval nem tudom mire van úgy fel.
Úgy találtam rá egyébként, hogy a hidat graffitiző csávó (régi videó) a híradóban is benne volt, az az ő videója.Főnököm majdnem ugyanígy vezet. És persze mindenki hülye, marha, ökör, anyatetű körülötte csak ő nem. És sok ilyen van az utakon.
Mindenki hibázik aprókat az emberi természet az ilyen, ezek viszont napi rutinban Km-es szakaszokon belefutnak ennél nagyobb agyhalálokba mert ezek már nem apró hibák, ezek egyszerűen nem valóak az útra, offenzíven vezetnek, nemhogy kék lámpát is kapjanak...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Elektrosokk #107122 üzenetére
Egész jó, a legjobb széria gyártású most a MB A osztály kupéja (0,22). Ehhez képest Bubi a 0,30-as értékkel olyan légellenállású, mint nagymuter konyhakredence.
#nincsbennetarcsi
-
Elektrosokk
addikt
tudnak az olaszok ha akarnak!
persze, minden autó kompromisszumos bizonyos téren, azért nem hinném hogy szomorkodni szoktál a légellenállása miatt!
egyébként ezt nézgetem most ha már subaru, ennyiért nagyon jó játszós kirándulós lenne.
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
szabonagyur
félisten
Bocs, téves.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
proof88
addikt
válasz #47205632 #107124 üzenetére
Nézd, különböző vérmérsékletűek vagyunk, én sem mindennel értek egyet a videóin. De amikor a sok fasz napi rendszerességgel áll meg keresztben a Rákóczi út kb bármely random kereszteződésében, én meg emiatt szívok mert nem bírok átmenni azon a tetves úton 5 perc alatt, akkor teljesen jogos felháborodással nyomom a dudát. Bőven sárgán és piroson araszolnak át, mégis belemennek a kereszteződésbe, hogy aztán mi a kis mellékutcából véletlenül se tudjunk átmenni. Ezt már sokszor akkor is tapasztaltam bőven amikor sehol nem voltak a nyári feltúrások. Néha be lehet nézni egy-egy kereszteződést úgy, hogy zölden mész bele, de aztán beragad az ember, és nem tudsz elmenni onnan akkor sem amikor a keresztforgalom kap zöldet. Arra azt mondom oké. De amikor az összes barom csak tolja át magát gyökkettővel elém, akkor dudálok. Olyankor átnéznek hozzám és ... és van aki ideges lesz tőle, van aki meg kb leszarja. Viszont ha nem dudálnék ilyenkor ... na azzal kb azt ismerem el hogy kuss a nevem, nehogy stresszeljem őt a baromsága miatt. Ha én tudok erre figyelni akkor más is figyeljen. Állítottam meg többször is idén tömeget magam mögött zöldnél, és nekem lett igazam mert már én magam is a zebrán vagy a keresztforgalom előtt ragadtam volna. Fel kell válallni hogy nem mindig lehet átmenni a zöld lámpán, akkor sem ha éppen te vagy az akinek ezt fel kell válallnia. Nekem kb ez a legnagyobb bajom Bp-n.
Valamelyik nap egyébként az Üllői-Nagykörút sarkán az is szép látvány volt, hogy csuklós busz (talán M3-pótló?) már bőven a piroson ment át, amikor emiatt fékeznie és csilingelni kellett a villamosnak. Hát igen, gondolom tartani kellett a menetidőt. -
tboldi
nagyúr
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
Valamiért úgy rémlett, hogy x évnél öregebb autóra nem lehet Casco-t kötni. Valami 10 év rémlett. Most 12 éves autóm lett, és gondolkodok hogy 1-2 dologra jó lenne a Casco. Itt azt olvastam, hogy biztosítófüggő a dolog.
A másik, hogy utólagos riasztón gondolkodok. Azt írják az a jó, ha fizikailag meg van akadályozva a motortérbe jutás is. Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
-
Chereiose
addikt
2007 körüli Yarisról mi a véleményetek, ár/érték arányban főleg? Valamint városban elég az 1.0 literes?
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #107127 üzenetére
Hogy átlépd a 120 km/h-t? Szép
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Elektrosokk #107126 üzenetére
Inkább az ok okazat miatt (fogyasztás).
Tetszik, telekjárósnak pont jó lenne egy ilyen. Csak erre rá kellene verni még egyszer a vételárat. Vezérléscsere kb 200k, 400k-nál már sanszos egy váltó felújítás is + akkor még lakatolni se ártana ha még pár évig használnád...
mod:
brumi1024: Igen de az Impreza sedan nem tetszik. Így marad a picit rosszabb légellenállás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Cicero
őstag
Dorothy: ezt a gyereket ismerem, az egész ember egy nagy komplexus. Amikor írtam a dashcames véleményem, ő járt a fejemben.
-
-
válasz Cicero #107139 üzenetére
A spritmonitoros adatok is csak nézegetni jók szerintem. Mivel nincs két ember aki egy formán (körülmények, helyzet, stílus) használná az autóját egy közelítő értéknek jó lehet, de mivel még az üzemanyag adagolása is változik országonként, bármit erre alapozni pont akkora lufi mint a gyártó által megadott fogyasztási adat. Hangsúlyozom szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
LOOOOOOL KezdőDIK
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
szőröscica
addikt
válasz bitpork #107142 üzenetére
Ideje volt mar sztem
Mar tobb a villanyauto, mint amennyit a jelenlegi utcai infrastruktra elbir, es boldog-boldogtalan a toltokon log. En udvozlom a dolgot, sot varom mar, hogy az elmu oszlopok is fizetosek legyenek, hogy eltunjenek onnan 15km hatotavu 400 loeros Volvo es Mercedes terepjarok.
-
Johnny_vT
senior tag
Addig is itt a friss, ropogós kép a mai átvételről
Összeszorított seggel, 2500 fölé soha sem pörgetve (akkor is csak lassan), végig falujáraton hoztam haza, nehogy pont most elszálljon a vezérlés. Segítségemre volt ebben a gyári navi, mert 30 km-re otthonról vettem észre, hogy ki van kapcsolva benne az autópálya, így tettem egy kurva nagy kitérőt Cottbus felé (Mondjuk hihetőnek tűnt, mert a múltkor is kerülni kellett útlezárás miatt, csak akkor épp egy másik szakasz volt lezárva ugyanabban a csomópontban.)
Fél tankkal kaptam, a hazaút végére az átlagfogyasztás lement 8.7-re, de legalább kipihentem magam a ringató vidéki utakonHétfőn vagy kedden szerviz, aztán nagy külső-belső takarítás, fényezés javítás ahol a papa lehúzta a sarkát és pár héten belül keresek valami fasza fotózós helyet neki a környéken. Ha eldurvul a Ryanair sztrájk, akkor ezzel megyünk Barcelonába is, úgy majd a Pireneusokban biztos lesz megfelelő háttér
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Macska topik
- Filmgyűjtés
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Androidos tablet topic
- Call of Duty: Mobile
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- További aktív témák...