- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Drágább lett a Pixel 8a
- MG5 menetpróba
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
it A jelentések szerint az USA hosszú idő után döntött, és visszavonta a Huawei kapcsán kiadott exportlicencet az Inteltől és a Qualcommtól. Ez mindegyik félnek nagy probléma lehet.
-
Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
ph A végleges megoldás a Default profil lesz, amit kötelező beépíteni az alaplapgyártóknak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sztothj
tag
válasz Thunderzolee #20478 üzenetére
köszönöm!
Az idő a legjobb tanár - eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli.
-
3szli
tag
nyomoztam kicsit a témában.
2 roller közt vagyok a Kugoo AOVO S3 és a Xiaomi Mi Electric Scooter 3
nyilván a AOVO S3 papíron olcsóbb tudásban jobb de nem tudom mennyire jön a papírforma?
Xiaomi Mi Electric Scooter 3 elméletileg nincs tempómat ez lenne az első roller nem tudom ez a hétköznapokban mennyire hiányzik?
Akinek van személyes tapasztalata légyszi segítsen -
PociAti
senior tag
Szerintem a tempomat az egyik leghasznosabb funkció egy rolleren.
Mi 3 esetén nem tudom mi a helyzet, talán egy aktuális régió vagy szoftver sajátossága az, hogy nincs. Ennek jobban utána kell nézni.Kugoo AOVO S3
Hátrányai: csak 8 hüvelykes a kereke, és az is tömör. (Xiaomi 8,5" és pneumatikus.) Hiába van az AOVO S3-ban némi lengéscsillapítás, azt a fajta megoldást nem tartom jónak.A Xiaominak sokkal jobb az alkatrész ellátottsága, ez csak egyetlen modellre nem igaz, amit kinéztél. Attól még bele lehet ugrani, mire előjönne valami probléma, talán megoldják az alkatrész problémát, vagy lesz annyi donor jármű. esetleg third party megoldás.
-
Somatom
veterán
válasz PociAti #20500 üzenetére
Basszus! Eleve másnak a munkáját végezték. Az eltulajdonítás szempontjából tök mindegy, hogy kié a bringa. A lényeg, hogy nem a tolvajé. A helyszín meg nemááá! Amikor az átkosban kizavarták a rendőröket kurvát fogni, akkor nem a Rózsadombra mentek, hanem a Rákóczi térre. Orgazdákra sem a halpiacon vadásztak, hanem a tangón. A horgász sem a madárfészkekbe dobálja a csalit, hanem a vízbe. Mi ezen a fura?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PociAti
senior tag
válasz Somatom #20505 üzenetére
Önbíráskodás mások munkája lenne?
Nem hinném!
A vádpontok között még talán csoportos garázdaság is szerepelt.
Arról se lehet elmondani, hogy mások munkája lenne.
És ezekkel volt a probléma.
Módszereket kell úgy megteremteni, hogy az ne legyen törvénybe ütköző. Még ha a helyzet eldurvul, akkor se sodródjanak bele törvénytelen szituációba, mert ők voltak a kezdeményezők. A lopást külön esetként kezelik, mint a visszaszerzést. Aki ezzel nincs tisztában, az nem hivatkozhat a saját tudatlanságára, attól még nem mentesül a felelősségre vonás alól. -
janakbacsi
őstag
ez a márka ajánlott? szimpatikus hogy kivehető az akkuja. [link]
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
gergo5991
őstag
öööö ha bicajjal/ rollerral az út szélén lehet közlekedni, ha olyan úton vagyok, ami 2 sávos és a egyirányu, szóval forgalommal szembe szabályos ha ott legurulok?
-
Gardaai
senior tag
válasz gergo5991 #20510 üzenetére
[link]
Annyira nem követem mi lesz a sorsa a rollereknek, mert rendelkezem B és egyéb jogosítvánnyal is, ezért nem tudom neked megmondani a roller minek vagy minek fog minősülni. De ha nem bicikli kategória lesz, akkor ez a szabály nem fog rá vonatkozni.↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
DGery
aktív tag
Mi Scooter 3-ban van tempomat, és én is nagyon hasznosnak találom (persze ésszel használva)
by DGery® c.o. ///// MacBook Air M1 / iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Xbox Series S / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
ggeleven
őstag
Hali szakértők és tapasztalt rolleresek.
Többször felmerült már bennem, hogy kellene nekem/nekünk itthonra egy e-roller, de csak x.-edik kiegészítőnek (a legkisebb műanyag motortól 7 személyes csapatszállítóig kb minden van itthon), szóval mindig csak halasztom a dolgot. Amire használnánk: 700m-1,5 km-en belül elszaladni boltba,pékségbe és esetleg gyerkőcért oviba. Amiatt gondoltam ilyenre, mert gyorsabb, mint gyalog, könnyebb zárni/nyitni/vinni/elővenni/ott hagyni, mint a bicót és nem gyilkolnám az autókat a rövid távú járással. Nagyon eseti használtú lenne, várhatóan kevés km-rel, szóval 150e-nél többet nem szánnék rá. Teljesen sík járdákon hajtanánk, 85 - gyerkőccel 95-100 kg súllyal és lassú tempóval haladva.
Gondolom a használt piacra szorulok, amivel nincs is bajom. A kérdés az lenne, hogy mire érdemes figyelnem, mik lehetnek a fő támpontok és mik a buktatók. Olvastam itt a topicban azért szép marketplace-es sztorikat. Eddig nem figyeltem a piacot, de szokott valaki értelmes kedvezményt adni joy/glamour napokon vagy általános akcióként?
Előre is köszi!Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
Peaceliker
őstag
válasz ggeleven #20513 üzenetére
Én (és még páran, ebben biztos vagyok) azt tanácsolnám, hogy gyereket ne szállítás vele. Marha veszélyes. Tudom, sokan szokták, de ettől ugyan akkora baromság marad. Ha elesel gyanúsan a gyerekre fogsz, főleg ha esetleg első kerék akad el és bele csap a gép a betonba arcra (sisak is javasolt, lehetőség fullface, mert roller balesetnél fogynak a fogak rendesen). Azt tudni kell, hogy roller sokkal kevésbé stabil még egyenes futásban is, mint egy bringa, nem beszélve arról, hogy ami kátyú biciklin fel sem tűnik, az itt már rég para.
Boltba, pékségbe, patikába kiugrani faja, én is arra használom (a kicsi gépem). Ilyen távra mondhatni bármi jó. Én azért javasolom, hogy xiaomi vagy ninebot legyen a cél és használt piacon van sok jó (meg ugyan ennyi nem jó) árú gép. Olyat vadásznék, amiben pár 100km van és még garis. Marketplacen van végtelen darab eladó. Sokan megveszik aztán vagy nem jön be (ráz, mégis macera emeletre vinni), sokszor esik az eső vagy ő maga elsőlt vele. Semennyire nem gyanús szerintem egy eladó roller ami alig futott. Nézni amit én szoktam, hogy kerék nehezen takarítható részein, sárvédő alsó felén, stb van e nyoma annak, hogy kapott vizet. Talán csak a g30 amire mindneki azt mondja, hogy bírja a vizet. Amúgy nem bírják, max nem azonnal döglik meg. Szóval ha szárazban járt a gép, akkor vehető
"Oh my Goa'uld!"
-
gergo5991
őstag
válasz ggeleven #20513 üzenetére
legjobb megoldás erre egy elektromos autó amin nem gyilkolod a motort rövid távokkal
gyereket szerintem felejtsd el hogy azon fogod hordozni, kisebb bukkanó vagy erősebb fékezés és oda a gyerek fogsora, arról nem is beszélve ha a rendőr meglátja.. cumi..
én a pálcika roller csúcsát tudom csak saját tapasztalatomból kiindulva ajánlani, azaz egy segway g30-at, használtan..azzal nincs probléma. Igaz az 40km-t elmegy egy töltéssel jó körülmények között és overkill lenne, de lehet olcsóbbat venni aztán majd bibelődni a szervizelésével.fő támpontok: felelőségteljes apaként a sisak legyen az első
[ Szerkesztve ]
-
ggeleven
őstag
válasz Peaceliker #20514 üzenetére
+gergo5991
Van itthon több méretű roller is a különböző korosztályoknak és bizony taknyoltak már a gyerekek marha nagyot (mi felnőttek még szerencsére sem rollerrel, sem bicóval nem), szóval ismerős a kátyúban/repedésben szaltózás, kerékelakadás, padkán lecsúszás, ráfutásos baleset. Sisak már 1 éves koruk előtt került mindenkire és anélkül nincs bicózás gyerekülésben sem (felnőttként sem mozdulok meg nélküle, még ha csak pár száz métert megyek akkor sem). Saját rollerhez/görkorihoz kaptak amúgy térd, könyök és csuklóvédőt is. Azt hiszem kimaxoljuk a felelősségteljes szülőséget amennyire lehet. Akkor a gyerekszállítást törlöm a listáról, max úgy megyek érte, hogy sajátjával jön haza.
Jogosan felmerülő ötlet az elekromos autó, de az elmúlt 2 évben vagyunk túl egy házvásárláson, házfelújításon, 0 km-es új autóvásrláson, szóval még egy ilyen projektet (használtat sem) tudok eladni az asszonynak (sajnos!).
Az ázásnyomos ötletet köszönöm! Olvastam is róla, meg néztem itt a fóliázós képeket, de ez most eszembe sem jutott.
Otthoni javítása/karbantartása mennyire macera ezeknek a gépeknek? Alkatrészek beszerezhetők? Sok mindent megbütykölök itthon (villanyszerelés, bicókarbantartás, stb, stb) és rengeteg kütyüt nyomnak a kezembe ismerősök is akksik/kijelzők cseréje meg ilyenek miatt, szóval nem vagyok annyira ijedős etéren.[ Szerkesztve ]
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
DigitXT
félisten
válasz ggeleven #20516 üzenetére
Otthoni javítása/karbantartása mennyire macera ezeknek a gépeknek?
Simán megoldod: ami extra nehezítés, hogy a pneumatikus gumi defekt
esetén általában nem túl könnyen varázsolható le/fel a felniről/felnire.
A tömör gumi meg a lelkedet is kirázza, rossz úton, felfüggesztés nélkül.
A légcellás gumi + valami rugózás egész jó kompromisszum tud lenni.Elektronikai hibát meg ilyen kábel javítás szinten lehet könnyen javítani.
Ha a vezérlő sül meg, forrasztós, de jó arányban menthetők (FET csere).
Illetve az akku annyiban speciális, hogy ponthegesztő kell, ha törik.Minden más ha nem javítható, akkor alkatrészként lehet cserélni. Motor
nem szokott elromlani, maximum az ázást nem szereti: gyári rolleren ha
tönkre tudod tenni, akkor valamit elkottáztak a gyárban... Tuning ölheti.Gázkar hiba mondjuk egy hall szenzor csere. Vagy akár komplett csere...
Adott esetben megéri javítgatni pl. ha "nagyon kínai" gyárilag, és emiatt
nagy a gázkar holtjátéka. (Egy példa: eredeti SS49E-vel sokkal nagyobb
tartományban használható a félmarkolatos gázkar, jobb a gázreakció.)Szerk: kijelző szokott még beázni bizonyos modelleken. Olyankor megáll
a versenytechnika, mivel általában a sebesség + egyebek kijelzésén felül
más szerepet is betölt, pl. gázkar jel előállítása, kommunikál a vezérlővel.
(Ennek következtében jellemzően nem lehet bármit bármivel kombinálni,
sőt, maximum az univerzális, utángyártott cuccok csereszabatosak. Azok
se mindig. Szóval nagyon kínai roller esetén lehet drága egy kijelző halál,
ha nem kapsz hozzá megfelelőt: lehet cserélni a vezérlőt is rögtön mellé.)[ Szerkesztve ]
-
eFeMeR74
senior tag
válasz bkiky01 #20519 üzenetére
Szerintem nagyon sokan használják úgy , hogy le- fel ugratnak vele a járdán. Igy simán összejöhet amit a képen látsz. A kormányoszlopnak kell elviselnie a ránehezedő erőt. Ez egy járdáról való nagyobb sebességű ugratásnál elég jelentős terhetés. Persze csak feltételezés a használatra vonatkozóan. 2019 óta van használatban egy Xiaomi 365Pro de még a kormánylöttyögés sincs. Ennyi idő alatt amikor én mente vele 125kg alatt 1 hátsókerék defekt. Azóta figyelve a nyomás és a gyerekek ill párom használja. No probléma. Velük még a hatótávja is remek. 50+ km. A fiam alatt (35kg) a multkor egy 34km túra után 51% volt az akku. Meg is mosolyogtam.
MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
Somatom
veterán
Hosszú távon sztem ez azon is múlik, hogy hogyan van használva a roller. Van, aki úgy kapaszkodik a kormányba, mintha buszon állna. Hosszú távon ez biztos, hogy anyagfáradáshoz vezet. Én kb. úgy állok a rolleren és úgy kezelem, mint egy gördeszkát. Rogyasztás, egyensúlyozás, testsúlyáthelyezés. A kormányt behajlított könyökkel, lazán fogom, szinte csak irányításra használom, igyekszem meghagyni a hosszirányú szabad mozgását.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Gardaai
senior tag
Mindenki ezt mondja. Nem egy ismerőstől kérdeztem, hát ők aztán nem rángatják.
Mondtam így ez sehogy sem jön ki számomra.. gyere guruljunk egy neccesebb szakaszon. Hát hadd ne mondjam, hogy cibálta a kormányt, de ő állítja, hogy nem, figyel rá.
Mindenkinek máshol van a határ. Én nagyjából rá se fogok a kormányra durva úton, formálok egy nagyobb kört mint a markolat és hagyom, hogy ugráljon, amikor baj van meg rászorítok. Elsőre mindenki azt mondja, hogy veszélyes, de több 1000 km még csak egy megcsúszásom se volt (lekopogom).↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
addikt
-
evo87
őstag
válasz Thunderzolee #20525 üzenetére
Vannak ám rémhírek, a fb csopik is tele vannak, hogy gyakori amikor szétégnek a kábelek, kevés kíméletes használat ellenére is tiszta rozsda a motor... stb. Ezeket szűrni kell, a nagy részük vagy user error vagy túlzás.
Egyébként tegnap óta magam is G30 tulaj vagyok, egyelőre 3,2 barra fújt kerekekkel nyomom, aztán meglátjuk mi a jó kompromisszum a komfort és a gördülés között. Nagyobb moddolást nem tervezek, se matricát, számomra szimpi a letisztult gyári kinézet. Bár 1-2 kiegészítő biztosan kelleni fog.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
PociAti
senior tag
válasz Gardaai #20524 üzenetére
Én is pont így fogom a kormányt, amikor hosszú egyenes kerékpárúton megyek és nincs forgalom. Gyakorlatilag gördeszkán egyensúlyozom, tenyeremmel és ujjaimmal kört formálva a kilengést akadályozom csak meg. Az egyensúlyérzék fejlesztése hasznos elfoglaltság.
A Xiaomin nálam is egyszer elkezdett nyekeregni a kormány, amikor egy dobozt szállítottam haza a rolleren, és a rossz pozíció miatt kellemetlen pózban kapaszkodtam a kormányba. A kormánycsavar megfeszítése és egy kis WD40 megoldotta a nyöszörgést (bő egy éve volt), azóta meg se nyikkant. Ez alapján én is azt gondolom, nagyon sokat számíthat az, ki miként csimpaszkodik a kormányba. Jó nagy erővel meg lehet terhelni a csatlakozási pontot a hosszú erőkar miatt, ha valaki rosszul csinálja.
-
Casseius
tag
-
-
Bear16
csendes tag
Inmotion S1 tulajdonosokat kérdeznék az elégedettségükről, ha megosztanátok a tapasztalatot köszönöm!
˝Die Basis jeder Grundlage ist das Fundament!˝
-
drr
őstag
válasz Bear16 #20530 üzenetére
+1
Engem is érdekel. 106-116kg között vagyok, 10km ingázás lenne melóba, illetve esetenként olyan 25-35km szabadidős gurulás, de akkor a párom vezetne jellemzően, aki azért jóval könnyebb nálam
Több pénzt nem szeretnék kiadni, amiatt nézegetem a fent említett rollert én is, feltéve, hogy megéri a pénzét. -
marton.fece
újonc
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem nekem a hátsó kerekemnél felfújás után elkezd engedni a szelep körül mi lehet a baj? Külső gumin nem vettem észre, hogy defekt lenne. (Xiaomi Scooter 3)
Van-e erre megoldás házilag vagy szervíz? -
DigitXT
félisten
válasz marton.fece #20532 üzenetére
Feltételezem, hogy nem tubeless: belsőt kell cserélni.
-
xmad
őstag
válasz Thunderzolee #20525 üzenetére
ninebot max a csopi neve
-
PociAti
senior tag
Ez olyan válasz, mintha címként csak azt adnád meg: Petőfi u. 3., viszont a falu vagy település nevét lehagynád.
Mégis milyen platformon? Logout, facebook, Telegram, vagy valami egész más? Kontextus nélkül nehéz kitalálni "mégis mire gondolt a költő". Linkeléssel akár a konkrét hozzászólást is meg tudnád mutatni, akik szintén így jártak. Az milyen szép lenne! -
Casseius
tag
Roller gyulladt ki ismét egy lakásban töltés közben.
[link]Don't Worry, Be Happy
-
addikt
Inkább pont a szoftveres update után került ki.
Hogy értsd:
Az EU nem támogatja rollereken a tempomatot.
Ezért eredetileg volt benne, de a Ninebot csoport nem akarja, h kitiltsák a rollereiket az EU-ból, (piacot veszítsenek), ezért a későbbi frissitésekkel kivették a tempomatot.
Ezért van amelyikben van, és van amelyikben nincs.Szoftveres módositással ezt is vissza lehet tenni akár.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
Ha a roller tudja (mert nem speciális piacra szánt modellt vettél), akkor az alábbiakon múlik, hogy a gyári app engedi-e bekapcsolni a cruise controll-t (tempomatot):
- régiókód (tehát mely országban lesz használva),
- illetve melyik firmware verzió van a rolleron.Első lépésként ezeknek járj utána, ne frissítsd a firmware-t!
Sőt, a gyári app használata is inkább kerülendő, mint javasolt. Van nála jobb.Új verzióról (ezeknél az új rolleroknál) már problémásabb visszaállni a régire.
[ Szerkesztve ]
-
bigdady
nagyúr
Hali
1. Mi most a legolcsóbb ár értek bajnok e-roller?
2. Most kell ezekre jogsi vagy csak fog kelleni kw korlát szerint vagy hogy? 15 éves gyereknek lenne.
3. Le lehet ezeket zárni pl az iskolàban?
Köszi[ Szerkesztve ]
-
asuspc96
senior tag
Helló
Heti szinten kb 15km-t tervezek menni, 185cm, és kb 100-105kg vagyok.
Az alábbi rollereket néztem ki, mik ezekről a tapasztalatok, vélemények?
Xiaomi
Xiaomi Mi Electric Scooter 3
Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2
Segway:
Segway Ninebot Kickscooter F30E
Segway KickScooter D28E
Illetve ez még csak birizgálja a fantáziám, de szerintem nem lenne kihasználva, plusz a lent említett kérdés is limitálná a dolgot.
KuKirin G2 MAX
illetve ha nem a fentebbiek, akkor mely rollereket ajánlanátok?
1) 300W max, 200k
2) az 1-es kategória felett, viszont itt kérdéses ugye a jogsi-ittasság kérdés
Illetve mik most az elterjedt szabályok, egyáltalán van-e jogszabály erre már, azzal kapcsolatban, hogy meddig vezethetőek ezek jogsi nélkül is?
Én a 300W-ot olvastam elég sok helyen, hogy odáig sorolják be kerékpárnak, meg ez az a limit aminél nem gond ha esetleg enyhe ittassággal vezeti az ember.
Ez azért is fontos számomra, mert nyáron elég sűrűn összeülünk haveri társasággal sütni főzni, aztán nem akarok semmilyen problémát a későbbiekben, ha esetleg rendőri igazoltatás során felmerül az alkoholfogyasztás kérdése
Köszi előre is! -
PociAti
senior tag
válasz asuspc96 #20545 üzenetére
Ekkora tömeghez ne válassz olyan rollert, aminél 100 kg a max terhelhetőség (tehát a 4. generáció előtti Xiaomikat hanyagold). Van aki ennek ellenére használja, bár nem kéne.
Nem léptek még életbe jogszabályok. A 300 W a pedelecre vonatkozott, ahol rásegítéses hajtás van. Elektromos rollernél 5-10 km/h fölött nincs lábbal rásegítés ezért ennél a járműnél 350 W-os szabályt emlegetnek. (350 W még elfogadható, fölötte SMKP-ra jellemző szabályok vonatkoznak majd rá.)
Jelenleg csak azokról a közös pontokról tudunk beszélni, amit az eddig kiszivárogtatott tervezetek tartalmaztak. Lényege, hogy 350 W illetve alatta kisebb megszorításokkal a kerékpárokra jellemtő szabályok vonatkoznak majd rá.Ittas vezetés kerékpáron sem elfogadható. Megítélése szubjektív, nem konkrét véralkoholszinthez kötött érték. A #20406-es hozzászólásban már írtam róla. Ittasan az e-roller talán veszélyesebb is a kerékpárnál. Kátyúkra érzékenyebb, dinamikusabb, és koncentráció nélkül egyszerűbb nagyobb sebességet elérni.
A Segway Ninebot vonalat javasolnám. A konkrét típus az aktuális piaci lehetőségek és akciók erősen befolyásolják.
Hatótávként pedig az egy nap alatt megtenni szándékozott legnagyobb távolságban szokás megadni.
Meg azt, hogy szeretnéd-e cipelni? Tömegközlekedésre, 4. emeletre, stb. Autóval szállítani.
-
asuspc96
senior tag
válasz PociAti #20546 üzenetére
Köszi a kimerítő választ, ittasság alatt nem a full rotty készt értettem hanem ez a 2-3 sör kategóriája.
Cipelgetni nem tervezem, se emelgetni, de a súlya számomra irreleváns ebből a szempontból. Max ha nagyon befolyásolja a sebességet/hatótávot. De gondolom ebben az esetben erősebb is a motor benne meg nagyobb az akksi.
Viszont ha azt nézem amit mondtál akkor a 350W-os kategória felett lesz egyértelműen illegális a vezetése.
Napi távot meg nem tudok mondani, mert elég alkalmi lenne a vezetése.
-
PociAti
senior tag
válasz asuspc96 #20547 üzenetére
2-3 sör sok embernél csak enyhe reflex romlást jelent, és nem vonzza magával egyből a totál felelőtlen gondolkodást. Bár a alkoholban pont az a veszélyes, ahogy nő a mennyiség, azzal arányosan születnek a rossz döntések.
Ha ennyire alkalomszerű lenne, akkor talán a használt rollerek között néznék szét. Aki napi szinten használja munkába járáshoz, és több ezer km-t szándékozik beletenni, annál fontos a jó márka, és abból is a jobb típus. Amennyiben májustól októberig heti 15 km-t teszel bele, az évi 300 km-t jelent. Az nem sok!
Korábbi hozzászólásomat annyiban módosítanám, hogy a kis táv miatt kevésbé kell szigorúnak lenni a típusokat illetően.Azért nézz körben a nagykerekű, lábbal hajtós rollerek között is.
-
Somatom
veterán
válasz asuspc96 #20545 üzenetére
Hazai döntés egy ittas villanyrollerezővel szemben. Én biztos vagyok abban, hogy ha lesz rá külön szabály, abban a zéró toleranciát fogják alkalmazni. Nem fogják meghagyni annak a lehetőségét, hogy a bulinegyedben ittasan rodeózzanak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PociAti
senior tag
válasz Somatom #20549 üzenetére
Az általad belinkelt cikk amúgy nagyon jó. Csak nincs összhangban azzal, amit a kerékpáros blog állított.
A zéró toleranciát eltörölték, helyette ez van:
"Az ittas kerékpározás abban az esetben büntetendő, ha a kerékpáros olyan mértékben ittas, hogy nem tud biztonságosan kerékpározni. Tipikusan példa erre, ha nem tud egyenesen biciklizni, vagy nem tudja a karját irányjelzésre emelni stb."A törvényhozás nem olyan merev precedens alapú, mint mondjuk Amerikában.
Menyi is a 0,43 légalkoholszint?
Itt van egy véralkoholszint táblázat, mely szerint:
0,1 mg alatt - az alkoholfogyasztás nem bizonyítható
0,11 - 0,25 mg/l - ivott, de alkoholosan nem befolyásol
0,26 - 0,4 igen enyhe
0,41 - 0,75 enyhe (0,43 a cikkben említett személy értéke)
0,76 - 1,25 közepes, fölötte súlyos, majd 1,76-tól igen súlyos.És itt egy véralkoholszint kalkulátor.
Mely alapján 4 pohár (3,5 dl, 5,5%) sör kell egy 90 kg-os személynek innia, 1 órával a szondázás előtt, hogy a véralkoholszintje 0,872 legyen (kb. ez felel meg a 0,43-as légalkoholszintnek).
Új hozzászólás Aktív témák
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen