- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
rétisün
veterán
micsoda kiváló bringásidő van ma.....persze ne legyen egy szavam se, én választottam a sörözést
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ludsimon
veterán
válasz ---Lasali--- #40600 üzenetére
Nem muszály elhinni a marketinget, de ez konkrétan nem marketing...
Nekem mint mondtam lúdtalpam van és direkt megkérdeztem lehet e ezzel a műanyag betéttel sportolni, kerékpározni, futni.
Azt mondta nem lehet és ehhez egy másik speciális talpbetétet kell csináltatni ami jóval drágább (szürke színű volt) már nem emlékszek rá mennyibe került, de ez a műanyag 10 ezer volt, akkor szerintem körülbelül a duplája lehetett az a betét.
A Speci pedig 10 ezerért adja, de viszont ha Speci cipőt veszel abban ez már benne van, nem kell külön megvenned. Ha meg azt nézzük 20k-ért kapsz Speci cipőt, 10k volt a cipő, 10k a benne lévő betét, ami egyáltalán nem drága, ha arra mennének, akkor elkérnének ezért a BG technológiáért 30-40 ezret.
Nem vagyok Specis, meg kellene kérdezni olyat aki 2-3 éve hordja és nincs vele baja, mert akkor jó.
Azzal nem mondasz hülyeséget, hogy a talp hátsó részét nem terheled csak az elejét. De ettől függetlenül van különbség cipő és cipő között, leginkább azért tudom, mert van 2 spd-s cipőm is, az egyikben hosszú távon megfájdult a térdem, másikban nem.A másik pedig, hogy nem a talpbetéten van leginkább a hangsúly, hanem azon a dőlésszögön, amit a videó elején láthattál amit átküldtem linket. Az a fajta mozgás pedig a helytelen alátámasztás miatt van, hogy hajózik a térded, ami nem jó egyáltalán.
Az ülőgumó pedig egyáltalán nem értelmetlen bemérni milyen széles nyereg kell, ugyanis ha rossz helyen, puha részen van a nyeregnek az alátámasztása az gyorsan zsibbadáshoz és fájdalomhoz vezet.
Egyébként én leginkább a térd mozgása miatt, illetve a ritkán előforduló tenyérzsibbadás miatt mennék el BG Fitre. Néha előjön ez a zsibbadás, néha nem.
Jobbulást!
undefined
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #40602 üzenetére
Köszi.
Még közbe az jutott eszembe, régen sokat filozofáltam a helyes nyereg magasság beállításán. Na most a BG -sek ezt úgy tudom úgy állapítják meg, hogy lemérik a lábadat több helyen, meg gondolom azért bevesznek egy kis hajtókar hosszt-t. Csak remélem hogy ennél profibbak és gondolnak arra is amire én itt lejjebb:
Nah most ilyesmi képleteket már régen is lehetett találni, ami alapján én is próbáltam kiszámolni, de mm-re pontos értéket nem tudtam soha meghatározni. Viszont! A gyakorlatban pár mm -t simán megéreztem. (pl kijött 77 centi, nagy nehezen rámértem, nekem meg 77.3-5 volt beállítva próbálgatás alapján, most akkor vegyem le 3-5mm -t? Levettem. Akkor meg úgy éreztem rosszabb lett.. )
Aztán tovább gondoltam a dolgot. Lehet hogy a képlet pontos, de a bevitt adatok szerintem ott megbuknak, hogyha ott van a cipő meg a pedál. A BG beleszámolja a pedált tengelytől való láb eltartást?
Értem ezt úgy, hogy van pl egy Look pedálod, aminél a pedál testje eleve a tengely felett van, ebbe belejön a stopli, ami nem teljesen ül bele, tehát még feljebb kerül a lábad a hajtókar eredeti lenyúlásától, és akkor még jön a cipőd, ami megint egy ismeretlen változó, valamint a bele rakott betét.
Ugye ettől a hajtókar hossza nem változik, csak feljebb kerül a tengely által leírt kör, na meg persze torzul is szépen, létezett egy ezt kiküszöbölő pedál, amit akartam ide linkelni, de nem találtam meg, de a lényeg hogy ez miatt feljebb kell raknod a nyerget.
Amit mondasz hogy nézik a szöget a térdhajlatban, azzal lebuktatható lenne ha mégis csak rossz a kiszámolt érték, valamint mérhetnénk a magasságokat úgy, hogy rajtunk van a cipő, és azzal együtt mérnek meg, vagy akár rajtad van a pedál is és a pedál tengely közepétől indítja a mérést.
És akkor még nem beszéltünk a gatya betétjéről, meg a nyereg rugalmasságáról.
Ezzel is csak azt akarom szemléltetni, hogy ismerjük a fizikát valamelyest, de annak a tökéletes leírása számokkal, úgy hogy a gyakorlatban ugyan azt lássuk, azt baromi nehéz, és azt hisszük hogy már *urva okosak vagyunk, aztán könnyen kiderülhet hogy nem, mert van amire nem gondoltunk. (Ezt a részt nem (csak) ennek a BG -s téma konklúziójának szántam, hanem még a héten elkövetett vitához is a kerékméret, mi gurul jobban témához is.)[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
Ma megvolt az első tókör, hozza a 10% különbséget a mounti sebességéhez képest úgy, hogy tegnap 4 deci pálinkát toltam be és aludtam rá 5 órát
Pár kép, összehasonlítható a Kelly's 56-os vázával, nagyobbnak látszik a speeder 56-os váza.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
TripleB
senior tag
Lasali és Ludsimon.
Meg tudom mutatni az én eredményeimet, nekem Parti Andris trénere , Szöllőssy István (CSC) állította be a biciklit, Specialized FSR XC , BG Comp cipő és BG Avatar gel a nyereg.
A facebook-on nyertem egy bevizsgálást. Elég sok mindent kellett módosítani."Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
ludsimon
veterán
válasz ---Lasali--- #40603 üzenetére
Tessék itt mindent megtalálsz a mérés menetéről!
Nem képletek alapján csinálják a beállítást, hanem legelőször úgy kezdődik a felmérés, hogy megkérdezik a célod, mik a terveid stb.
Aztán fél lábas guggolás következik, állapotfelmérés.
Utána jön az, hogy megnézik mennyire vagy hajlékony.TripleB
Én erről beszélek...
Link ebből áll a dolog.
De itt olcsóbb és eléggé profik Barbi elmondása alapján. Egy külön erre a célra berendezett szoba van ehhez és csak az alany illetve ő mehet be oda senki más kiváncsiskodó.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
TripleB
senior tag
válasz ludsimon #40606 üzenetére
Ingyen volt a CSC-s mérés, az expo-s belépővel együtt. Láttam már egy bg fit beállítást ott a Dózsa Gy. úton, havernak csinálták. Majd ha lesz munkám és közelebb lakom a Nagyfaluhoz, talán rászánom magam kontroll céljából.
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
#90933760
törölt tag
Sikerült megoldani a problémát gányolás nélkül, bár elég kompromisszumos. Elől feldobtam a láncot a másodikra, hátul meg a legfelsőre. Így elől is meg hátul is nőtt a tányér amin van, jobban megfeszül a lánc (bár még mindig lehetne feszesebb) és így nem akad be, most mentem vele egy kört.
Eddig 1-3 volt most meg 2-5, de ezt nehezebb tekerni kicsivel, szóval fel kell majd combosodnom. Befejezem majd a pucolásos zsírzást, meg újra megcsinálom a fékeket mert megint szétkente a felnin a hányadékát és nem fog. Azt hiszem hátul feldörzsölöm szemcsésre a felületet, majd csak akkor használom ha satuzni, csúszni kell, lassításra meg az elsőt.Kormánycsapággyal mit lehet csinálni? Hogy lehet azt kiszedni? A kormány meg a villa az belül egybe van vagy két külön rész? Mert felül is meg alul is hegesztett, tehát egyik irányba se kihúzható.
Le van kopva a kontraanya menete a nyakról és leesik, ettől meg fellazul a másik is és lötyög a kormány, mint a dög. Azon felül hogy még csapágyas is.[ Szerkesztve ]
-
-HajTömeg-
őstag
Alias: Júzer error
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -HajTömeg- #40609 üzenetére
Nézd meg, ahogy pumpálod a maximum nyomás felé, kezd e szétnyílni a repedés, valamint szét feszíteni, hogy a szövet hogy tart, ha nem akar szétdurranni, nem veszti el az alakját a gumi a repedésnél, akkor még használható, persze ajánlatos lecserélni, és hosszú távot nem bevállalni vele.
Ha olcsót akarsz és jót, akkor vegyél CST -t. 30-32mm körülit. Létezik belőle fény vissza verő csíkos is. -
-HajTömeg-
őstag
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -HajTömeg- #40611 üzenetére
Inkább ilyesmire: [link]
-
-HajTömeg-
őstag
-
rii
nagyúr
hello
azt szeretném megkérdezni, hogy létezik-e olyan lámpa ami
- 2000-2500 mA-es Nimh elemmel megy (1-2-4 db-bal is akár)
- 600-900 vagy több lument tud
- állítható az erőssége (legjobb lenne egy analog potmeterrel)
- jól bírja a rázkódást a kerékpárra felerősítvepiros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -HajTömeg- #40613 üzenetére
Egyébként itt sajnos a kép az nem jó, mert ez az olcsóbbik verzió, most nézem, ez nem fény vissza verő csíkos, az drágább, de talán jobb is. Az 4 ezer körül van úgy emlékszem. De mindegy, ezeket akármelyik bringa boltba be tudod szerezni, főleg ahol vannak meridák, mert a bikefun is forgalmazza. Van olyan CST gumim, ami nincs is benne a katalógusukba, úgyhogy be kell menni, aztán kell venni. Mi ezeket tartjuk mostanában, mert jobb mint a rubena meg a kenda, sőt a b kategóriás continentalnál is jobb, schwalbe re meg általában nincs pénzük az embereknek, meg megelégednek a cst-vel is, mert amatőr felhasználásra tökéletes.
rii
Annó próbálkoztam ni-mh -s akku-król való led lámpa üzemeltetésre, de totálisan bukta.
A ni mh aksi cella feszültsége 1.2 volt, a led áramfelvételének görbéje pedig brutálisan zuhan a feszültség csökkenésével, szóval egy sokáig pislákoló lámpát kaptam a végére.
Potméteres állítás borzalmasan veszteséges, ilyen nem nagyon van, ha van, akkor meg nem jó, mert valószínűleg hővé alakul át az "elvett fényerő".
Úgyhogy szerintem ez a megközelítés nem jó. Csak a sokat ismételt DX -es Magicshine lámpákat tudom ajánlgatni, vagy az azokra hajazó olcsóbb modelleket. Ezekben meg van oldva hogy a led fénye ne gyengüljön, mert egy 7.2 voltos aksi packból folyamatos 3.6 voltot kap a led, egészen a lemerülésig. Valamint ott ezzel a driverrel közel veszteség mentesen lehet állítani a fényerőt, pár lépésben, ami elég.[ Szerkesztve ]
-
-HajTömeg-
őstag
-
pengemetal
aktív tag
Sziasztok!
Most találtam rá a topicra Munkába járásra (napi 24 km) használok egy mtb-ot (Genesis Grab 21"), az lenne a kérdésem, hogy mekkora sebesség növekedést jelentene egy outi vagy fitness bicaj? (most olyan 21 km/h az átlagom, de néha megvan a 22-23 is) illetve mekkora vázméret ideális 195 cm-hez?
Köszi!deicide az avatarod csak nem Angela az Arch Enemyből?
[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
rétisün
veterán
válasz pengemetal #40617 üzenetére
az aláírása nem mond semmit?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
deicide
veterán
válasz pengemetal #40617 üzenetére
De igen, szintén AE kedvelő vagy?
Erről konkrét tapasztalatom van a mai tekerés után, több, mint 10%-al lettem gyorsabb a mountihoz képest (24 km/h vs 27,1 km/h). Én nem bántam meg, hogy beruháztam. 195-höz 23" vagy 58-60cm lehet jó.
rétisün:
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
rii
nagyúr
válasz ---Lasali--- #40615 üzenetére
köszönöm!
ludsimon is ezt ejánlotta már régebben is .-)
ennél a lámpánál tökjó, ha benne van az akku az árban (ha nem néztem valamit fére) és bír 3-4 órát ....piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Teasüti
nagyúr
Ma egyezséget kötöttem életem első igazi mtb-jére.
48-ért januárban elhozom ezt a gépet. Ma voltam tesztelni és egy élmény volt.
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
Viszont kell rá költenem.
Vagy szerzek egy Magura hátsó féket és a kettőből csinálok egyet. Vagy veszek hátra másikat. De nincs bekötve a hátsó Magura Louise. Helyi szerelővel beszéltem, ő el se vállalná, annyira nehéz venni hozzá alkatrészt. (Ha nem kompatibilis, rajta marad a drága szerelvény...)
Valamint nyolcas váltókar váltja a kilences sort. Meg még törött is a váltókar készülékháza, bár működik.
Elfelejtettem láncnyúlást mérni, ránézésre azt mondanám még ki tudok tekerni vele pár ezret.
Ha igaz az, h 10-15-ből kapok hidraulikus féket, meg esetleg cserélek egy váltókart, akkor úgy 60-65-ből van egész korrekt gépem. Gondolom. Minden mással elégedett voltam, a villában sincs nagy kotyogás.
Annyira minimálisat lötyög, alig érezhetően, h azt mondanám még egy tizedes hézag sincs benne. Ez egy 10 éves villától sztem nagyon jó eredmény.Viszont ez is hajlik fékezés közben, mármint nem csavarodik, hanem a tengely feszül meg hátrafelé a becsúszók felfekvése mentén. Ez normális úgy egyébként? Kisebb mértékben hajlik a 28-as villa, mint a 25-ös RST-mé, de még mindig azt gondolnám nem szívesen hajlítgatnám a fékkel. Vagy ez üzemszerűen jó így? Tehát simán téphetem a féket, meg stoppie-zhatok anélkül, h zavartatnám magam a villa miatt? Amúgy nagy királyság ez a hidraulikus fék, teljesen más (jobb) érzés ezt húzni, mint a bovdent.
(#40600) ---Lasali---
Ha már témánál vagyunk, vidéken is van ilyen bemérés?
Ülőgumón már én is filóztam, én vmi gipszes megoldáson agyaltam, h egy sablon nyeregre ráül a paraszt, a nyomáspontokon megszilárdul, majd ebből öntőformát készíteni, a kérdéses területeken egy ellenformájú nyerget készíteni, stb stb...
Eddig azt hittem ez egy olyan piac lehetne, amit még nem csinál senki.
De ez a Body Geometry izé tök jól hangzik. -
Hasaggymeg
veterán
Nyakproblémáim kapcsán gondoltam megkérdezlek benneteket soknak találjátok-e a nyergem/kormányom közötti magasságkülönbséget,mely 6cm a nyereg javára? MTB-ról van szó és mivel kormányom emelni már nem tudom,nagyon gondolkodom egy hajlítottabb DH féle kormányon,hogy így akár 50mm -t emelve magasságán,javítsak nyakam tartásán.Köszi.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Teasüti #40622 üzenetére
Sok sikert hozzá,csak aztán az orrodat ne hord annyira fent mint azt az utolsó képen a nyerged teszi.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deicide
veterán
válasz Teasüti #40622 üzenetére
Gratulálok hozzá, jól néz ki nagyon! Ahogy nézem, szépen rendben is van tartva, a fogaskoszorú olyan tiszta, mintha új lenne Ha a hátsó féket cseréled, azzal együtt is jó vétel. A nyereg áll kicsit furán számomra, kb kapaszkodni kell a kormányba, hogy le ne csússz róla...
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #40624 üzenetére
Először láttam közelről ilyen nyeregcsövet, kicsit zavarba ejtett, h az imbusz kilazítása után nem mozdult semmit se. Később megnéztem tüzetesebben, akkor láttam, h van rajta vmi ricnis rész, szóval vhogy biztos be lehet állítani.
(#40625) deicide
Épített bringa, használtan vették, egy bmx-es srác kapta ajándékba, de nem használta igazán, szóval egy év után eladja nekem. Garázsban tartott, karbantartott gép. 45-ért akartam elhozni a hibák miatt, de apuka túl nagy meditációba zuhant, így nem feszegettem jobban. Elmondása szerint egy határon túl inkább megtartja boltba járós biciklinek.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
veterán
válasz deicide #40625 üzenetére
szépen rendben is van tartva...nézd meg lentebb a görgőt. ....azért,természetesen meg lehet tisztítani.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deicide
veterán
válasz Hasaggymeg #40627 üzenetére
Nekem csak a csillogó koszorú tűnt fel, nem mélyedtem el eléggé akkor.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
---Lasali---
Közösségépítő
Igen ez az. Magicshine az drágább, de annak van 3 fényereje, ennek csak kettő van, az akku vissza jelző meg 5 fényű. A low ba nagyon sokáig elvilágít, 6 óra felett, és mivelhogy visszajelez, főleg a drágább, ezért mindig tudod mikor fog lemerülni, engem még nem hagyott cserben egyik sem, volt 3 magicshine lámpám eddig. Én amúgy az SSC ledeset továbbra is jobban kedvelem, valakinek kell egy spéci 3 fényerejű 5 fényű akku visszajelzős magicshine xml-t6 os, akku nélkül, akkor eladó, és ezt az usa ból szereztem.
[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz deicide #40619 üzenetére
Ha jól látom akkor a 26-os mountin vastagabb gumik is vannak -- Olyan 1.75-nek nézem. -- . Azért az is sokat visszavett a tempódból!
Én bordás gumival mentem neki a télnek a mountimmal, de majd besz@rtam az outi után. Most hogy eltünt a hó visszaraktam rá az 1.35-ös slick gumikat és a terepgumihoz képest én is érzem a gyorsulást vele. De az igazi majd az lesz ha végre tavasszal a lengébb ruhába visszapattanhatok majd az outira. -
deicide
veterán
Igen, 1.75 félslick. Az is hátráltat persze, együtt a nagyobb kerék és vékonyabb gumi adja a 10%-ot. Egyelőre az 52 vs 48 előnyét csak lejtőn érzem, mert síkon nem tudom kihajtani, sőt hajtani sem nagyon az 52/11-et tartósan, 2-vel 3-al feljebb megyek, azt hiszem az 52/15-17 Még erősödni kell, de most a hidegben csak zsírt égetek.
A bordás gumi az kemény kihívás, 2.1-es terepgumival kezdtem én is, még ez Endo-s idők előtt, volt egy köröm Sukoró/Vereb/Bodajk/Bakonycsernye/Várpalota/Fehérvár/Sukoró, azt hiszem 176km volt, na az az akkori edzettségi szintemen halálos volt a traktorgumival
A múltkori 140-et akkor már a vékonyabbal toltad? Bár azzal sem leányálom, de ebben lehet erősödni, nem is tudom, ha rögtön virsligumival kezdek, akkor ilyen hamar értem volna el jelentős javulást (5k km volt kb idén).
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #40626 üzenetére
Hátsó fék felfogatás-> jajj
Szétszakadt hidraulikus fék-> 2. jajj
Törött váltókar, nem kompatibilis sorral-> 3. jajj
Ezentúl csak remélhetjük hogy az agyak, kormány csapágy, középrész rendben van..
Én ezért így nem szívesen adnék ki pénzt, főleg nem 48 ezret. Már nem azért mert annyira rossz vétel.. csak egy szopás halmazt indítasz el vele.
Az a kérdés hogy az a magura mennyi koszt, mocskot kapott mióta így áll szétszedve. Lehet hozzá venni fékcsövet, meg roppantó gyűrűt, stb, de mondjuk hol van belőle a csavar ami roppant kívülről? Az azért nem ártana.. ezt mindet beszerezni hozzá az súlyos pénz, plusz légtelenítés, és nem is biztos hogy jó lesz, mert ezek nem szeretik ha szétszedve kapnak koszt port vizet stb. Szóval ezt javítani tényleg nem sok értelme van. Azt a hátsó fékfelfogatást meg párhuzamosra beállítani a féktárcsával, még ha nulla tized mm -re ki van hajlogatva a tárcsa, akkor is érdekes, mert ezeknél tized mm-kről beszélünk, hogy ne cisszegjen folyamat, meg ne is csak a markolatnál fogjon a kar..Első keréken ne gurulj a villával, az semminek nem tesz jót, csak tönkre vágod vele a bringát. Valami brutál dirt teló talán tolerálja valamennyire, de ezek a crosscountry holmik nem. Szívem is belesajdulna ha valaki az F100 ammal első keréken gurulna, álló helyzetbe tárcsa fékkel is akkorát nyeklik szerencsétlen, pedig 32 esek a becsúszói.
[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz deicide #40631 üzenetére
Igen a tegnap előtti 140-em az már 1.35-el volt. 23,5-ös átlaggal. Ugyanez az outival 27-28 között lett volna most télen beöltözve. Kicsit már hiányzik. De nem azért tettem most bele a mountimba 30 ezer petákot, hogy továbbra is a sarokba álljon. Meg aztán ebbe a szaftos időbe kicsit féltem az outit és magamat is az úton. Kicsit taknyosabb időben olyan szépet lehet taknyolni pl. egy körforgalomban az outival hogy csak na. Még nem sikerült, de olyan már volt hogy 30cm-t kirakta a seggét 25-nél.
-
ludsimon
veterán
válasz pengemetal #40617 üzenetére
ugyanazon edzettség mellett egy vékonyabb, 28-as trekkingel, vagy fitnessel kb +1km/h átlagnövekedést fog eredményezni ugyanazon erőkifejtéssel. MTB-ról outira való váltás kb +1,5-2 km/h átlagot fog jelenteni.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
deicide
veterán
Uhh, az kemény, esős, nyálkás időre én is a mountit fogom majd be, nem lenne értelme hagyni porosodni.
Bár az 1.75-ös gumi is hajlamos megcsúszni. Kb 1.5 hete Fehérvárról jöttem haza sötétben, amikor Pákozd előtt jártam, kb 30-al mentem kis lejtőn, szembe jött velem a bringaúton egy valószínűleg részeg, kivilágítatlan biciklis. Mázli, hogy a markolaton volt a kezem, nem a szarvon, tudtam fékezni, de szintén taknyos, jeges idő volt, elkezdett keresztbe csúszni a hátulja, de kicsit rátekerve kiegyenesedett és volt annyi hely, hogy jobbról elfértem. Leírva hosszúnak tűnik, de az egész kb 2-3 másodperc volt, 10-15 méter. Adyka lámpája mentett meg, mert a régivel 2 méterig nem láttam, nemhogy 10-15-re. Ember reakciója annyi volt, hogy "hoppá". Nem volt kedvem utána menni, mert -2-3 fok volt...
ludsimon: akkor én superman vagyok , nekem a csere 3.1km/h átlagnövekedést hozott. De hogy biztosra menjek, holnap a mountival is megyek egy ugyanolyan kört, de persze sok minden mástól is függ, éppen mennyire, honnan fúj a szél, nehéz reprodukálni a körülményeket.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #40632 üzenetére
A csapágyakat ellenőriztem, amennyire az ránézésre lehetséges, hallásra is olyan finoman futnak, h abszólút rendben lévőnek tűnnek. Nekem azt mondták, h a készre szerelt fékcsövön rajta van minden szükséges bizbasz, ami kellhet.
Az az adapter nekem is úgy tűnik, hogy vmi maszek cnc-s utángyártott cucc.
Szóval szerinted jobb ötlet kidobni a fenébe és teljesen tiszta lappal indítani egy másik hátsófék-szettel?
A szerelő nekem Shimano-t ajánlott, ha erre kerül sor, állítólag azok a legegyszerűbbek és leginkább kompatibilisek szérián belül. Én konkrétan még nem nézelődtem a piacon, de 10-15-ért már kapni készre szerelt fékeket, persze használtan. A váltókar csak nem egy akkora kiadás... És végeredményben lesz egy korcs bringám, felemás felszereléssel.Amúgy az nem elég, h levegővel kifújatom a féknyerget és a kart, ha mégis megpróbálkoznék vele?
Azt nem mondanám, h épp steril lenne, de nem tűnik vészesnek első blikkre.Villa: na jó, de hasonlóan nagy terheléseket kaphat egy igazi fékezésnél is. Ami alatt értem azt, mikor a hátsó kerék már-már elemelkedik. Vagy a teleszkópos villák nem alkalmasak fékezésre?
-
eddie1978
aktív tag
Ma is gurultam egy tókört. A száraz utakra tekintettel ma elővettem a templombajárós bringát. Eszméleltlen mekkora különbség van a két gép között. Ez egy 2001-es Cannondale R1000 vázra ráaggatott Campagnolo Veloce szett Vento kerekekkel. Állati jó választásnak tartom még mindig. Kényelmes és merev is. Sajnos én vagyok nagyony gyenge hozzá. Rögtön lett is 155 átlagpulzus. Azt vettem észre, ha elgondolkodok valamin tekerés közben, akkor 3-4-gyel alacsonyabb lesz a pulzusom, mint amikor a tekerésre koncentrálok. Ez mi a bánattól lehet? Az ébredéskori pulzusom az 47-59 között szór. Igaz ebben benne van mennyit kell kajtatnom a vérnyomásmérő után (október eleje óta minden reggel megmérem, mert voltam orrsövényműtéten és ott mindig 130-140 közöttit mértek reggel, holott itthon mindig 120/80 körüli napközben. Itthon 110/6x körül van reggel ágyban). Nem mindig van a helyén. Gondolom ágyban lenne a legjobb mérni felklelés nélkül. Majd stopperolom is szerintem egy hónapig hogy megtudjam, úgy mennyi. Ennyire nyeszlett lennék? Igaz idén is csak 3928km jött össze melóbajárással együtt, ami a kétharmada ennek a km-nek . Sokszor kimarad egy két hónap mert nem vagyok toppon, amióta arcüregemet műtötték kétszer. Most eldöntöttem beveszem a leszarom tablettát és csak tekerek, melóba is. Eddig ok. Hat éve van ez a szívás, már ide is biztos beírtam, most már meguntam. Doki csak a nyári tekerést ajánlotta. Három hónap az kevés, megőrülnék. Most úgy tekerek mint egy nindzsa. Vettem egy sztreccs anyagú csősálat, amit az arcom elé húzok, így teljesen jó ebben a 0°-ban is. Aloe orrcsepp is megy mellé.
Na befogom mára[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz Teasüti #40636 üzenetére
Miért nem keresgélsz tovább? 50e forintot szerintem jobban is el lehet költeni bringára, oké, hogy hidraulikus fék van rajta de az is csak fél, a többi alkatrésze viszont vagy nagyon régi vagy inkább csak valami alapabb.
Vaterán elég sokáig figyeltem a bringákat és 50 körül már lehet kapni olyat is amihez nyúlni sem kell bár azok igaz vagy mechanikus fékesek vagy V fékesek ellenben ez a jelenlegi formájában még nem használható. Egyébként képeken minden csavar rozsdásnak tűnik, a stucninál még az alátét is körbe rozsdás, a hajtása sem épp fiatal darab még ha egy oda nem passzoló sor is van rajta ami újabb mint a többi része ellenben ahhoz megint csak nem jó a váltó sem.
Én már építettem is bringát darabokból, meglévő alkatrészekből is raktam össze, újjítottam is de a legjobb: kicsivel adj érte többet és vegyél olyat amire nem kell költeni jó darabig.
Egyébként tél van, gondolom úgyis tavaszra kellene majd a bringa, így még időd is van. Vaterán jókat lehet licittel is kifogni csak folyamatosan keresgélni kell, még a bikemag aprója is jó sokak szerint.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #40581 üzenetére
-HajTömeg-, gooool, Cathfaern köszi a válaszokat. Kíváncsi leszek meddig tart majd a lelkesedés, szerintem nem sokáig. Egyébként én is kipróbáltam azt a szobabiciklit, szerintem a használhatatlan kategóriába tartozik.Pont ilyen. Kicsi, kényelmetlen, tekeredik a kormány rajta, ráadásul szalagfékes, és az is a gyengébbik fajtából. Vagy nem fékez semmit a szalag, vagy olyan erősen kell taposni, hogy a 60 kilómmal ráállok a pedálra, és meg sem mozdul. Szenvedés tekerni.
Egyébként itthon is javasoltam, hogy kellene venni egy normális szobabiciklit, de hallani sem akartak róla, pedig volna zsír amit el lehetne égetni.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
eddie1978
aktív tag
-
eddie1978
aktív tag
válasz Szakbarbár #40640 üzenetére
Ez kb a tesco-s bringa kategória. Inkább megutáltaja a dolgot. Ha lenne helyem, akkor egy spinning jellegűt vennék otthonra. Árukat most néztem, 50e és felfelé.
deicide:
Az 55,23km az óra szerint. Persze útvonalfüggő, de kb ennyi igen. Ma jól kifogtam a zöld lámpákat odafelé így nem kellett megállnom. Igaz most csaltam, amit nem szoktam, a nagyszombati kerszteződésben és átmentem a piroson a gyalogátkelőn. Nem volt a közelben mozgó jármű, egy ótó állt befelé a budain egyenesen a pisrosnál. Ezért lehet a pokolra kerülök Ígérem többet nem fordul elő.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
veterán
válasz ---Lasali--- #40632 üzenetére
Erre?...szerinted mivel emeljem a kormánymagasságot?Egy kormányfej magasítóval esetleg ez vagy egy hajlított kormánnyal?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
eddie1978
aktív tag
válasz deicide #40645 üzenetére
Holnap pendülsz megint? Én most nagyon rákaptam. Lehet gurulok megint egyet. Hideg lesz, kb 2°C, szél 10km/h körüli. Csak rá ne fázzak
(Eddigi legjobb ruha kombó volt ma. Aldi aláöltöző, polar pulcsi, Agu kabát, alul aldi, két bringás naci, nyári országúti cipő, egy zokni, kamásli.) -
deicide
veterán
válasz eddie1978 #40646 üzenetére
Persze, megyek, holnapra is napos időt jósol. Megvárom, míg nulla fölé megy a hőmérséklet, ez kb 11 körül következhet be Egy mindent bele kört tervezek és utána egy levezetőset, Fehérvári kitérővel, be kellene mennem Édesanyámhoz.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Teasüti
nagyúr
válasz _seth_ #40639 üzenetére
Átfutottam a kínálatot a Baranya megyei ajánlatokból (pestieknek könnyű ), ez a legjobb vétel a közelben.
Ha ráköltök némi pénzt, akkor véleményem szerint lehet egy olyan bringám, amihez nem kell hozzányúlni egy ideig és még mindig jó ár/érték aránya lehet, ha nem tévedek. Vagy tévedek?
Néztem országos hirdetéseket is és még 70 körül se láttam olyat, ami tetszene.
Hol kapok ebben az árkategóriában RS telót és hidrós fékeket közel Deore/LX szintű felszereléssel? Mert én csak az unalomig ismételt "MTB-szerű bringákat" láttam, hacsak nem kerülte el a figyelmem vmi.Gépész irányú végzettségem és jelenleg folyó tanulmányaim vannak, talán nem tévedek nagyot, ha azt mondom a rozsdától nem kell megijedni. Főleg nem egy kötőelemen (csavar, alátét, stb).
Az sem probléma, ha öregek az alkatrészek, ha amúgy sérülés mentes. A váz (meg az alu alkatrészek általában, kovácsolt alut mondjuk nem ismerem) az egyedüli öregedésre érzékeny része, de az elég fiatal elvileg és sérülés mentes.Meg most a legalkalmasabb biciklit vásárolni, tavasszal mindenkit elkap majd a bringa láz és meg fog látszani az árukon is. Meg gondolod ha megveszem, akkor tavaszig csak nézegetni fogom?
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
-
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!