- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Android szakmai topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Mobil flották
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Gergő_
őstag
ezt találtam
gondolom közel azonos tömegő de nagyobb méretű kerék lendületben sokkal effektívebb, bepörgetni pedig talán annyival nem nehezebb mint amennyivel nagyobb, talán ezért mondják hogy könnyebb hajtani?
-
cekkk
veterán
válasz Doki-HUN1978 #40249 üzenetére
Egyébként az olyan nagy magas embereknek mint én akik 190 felett vannak ők mit használjanak?
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Dirtyz #40250 üzenetére
Ittenvannake... nagy vonalakban.
(#40252) cekkk
2010-ig mit használtak?![ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
deicide
veterán
Vázméret kérdése is a dolog, 58-as (22-23 col) vázmérettel keress bringát és akár 26, akár 28/29-es kereke van, jó lesz alád.
ps: Április óta tekerek rendszeresen, eleinte még 30-40km is megerőltető volt, de hamar lehet fejlődni Most kicsit a hideg miatt visszavettem, inkább csak 50-60kmeket megyek, mint ma is.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
_seth_
veterán
Avid G3 Sweep bringára felrakva, egész jó és udvaron tekeregve is jobb a fékerő mint a bts ashimov tárcsákkal.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
---Lasali---
Közösségépítő
Próbáljatok ki mondjuk egy 26 os kereket 28mm es slick gumival, aztán egy 28 as vagy 29 es kereket 28 as gumival. Aztán döntsétek el hogy melyik megy jobban.. Én próbáltam, nem a márketint nyál beszél belőlem.. 26 os slick sehol nincs a 28 ashoz képest. 28 assal 0-45 sprintet úgy eszközöltem 12.5 kilós géppel annó hogy az országútisok megirigyeltek, 26 ossal meg megdöglök ha egy országútist kell követnem. ennyi.. lehet rajta Fölöslegesen tovább filozofálni, de a fizikát nem fogja legyőzni a kommentetek..
-
---Lasali---
Közösségépítő
Egyébként meg abba semelyikőtök sem gondolt bele, hogy a kisebb kereket ha könnyebb is megindítani, akkor is annak a kerülete kisebb, szóval sokkal többet kell pörögnie, mint egy nagyobb keréknek? Valamint a megindításhoz szükséges energiához sokkal több köze van a súlynak?! Most jelenleg azt próbálom majd élesben tesztelni hogy egy könnyű kicsi kerék mennyire "ér utol" egy nehezebb nagyobb kereket.
Szóval aki azt mondja hogy a fölöslegesen iszonyú fordulatszámra pörgetett kis kerék hatékonyabb, mint a nagyobb, kis fordulaton forgó, annak gratulálok.
Egyébként meg említettem hogy én is 26 os MTB -t építettem magamnak, jelenleg fél év terjedelemnél ért véget a project, szóval nehezen lennék nevezhető "29 es sznob"-nak.
Jah és nem vettem a szívemre a dolgot, ha esetleg valaki sajnálni akarna. Csak zavar ez az alaptalan okoskodás amit itt felvonultatnak olyanok, akiknek semmi gyakorlati tapasztalata Nincs, és ezt se vegye senki se magára.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz ---Lasali--- #40261 üzenetére
na pont ezért én csak olvasgatok itten, nem szólok bele ebbe a 26' <--> 29' témába
sose volt ilyenem, nem is lesz (nem is kell ) jó nekem az egyeneskormányos cyclo(?) dolgozóbajárós, meg az outi..........
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
amargo
addikt
válasz Doki-HUN1978 #40253 üzenetére
Még mindig rettentő butaságokat tudsz írni, csak azt sajnálom, hogy ezekkel másokat is képes vagy megvezetni. Többek közözött csak ezért reagálok erre is, mert így talán tovább olvassák az emberek és nem kezelik tényként, amit kitaláltál.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Manitou
veterán
válasz ---Lasali--- #40261 üzenetére
Nekem egy nyomós indokom van a 29-er ellen. Egyszerüen nem tetszik, mármint kinézetre
Amúgy még nem próbáltam, de nem mondom hogy rosszabb vagy jobb mint egy 26-os. -
gooool
őstag
Belerondítok már a topic képébe és közlöm, hogy a fantasztikus ZOOM 25,4-es kormányt és stucnit lecseréltem 10K-ból egy hófehér Fuji OS stucnira és 42-es Ritchey WCS Anatomic kormányra. Nem rossz üzlet.
Már csak fékbowden csere és megnézzük mit tud az új kormány duó és a Selle SMP nyereg.Üdv, Balázs
-
_seth_
veterán
válasz _seth_ #40259 üzenetére
Ilyen volt:
Ilyen lett:
A hátsó tárcsa is cserélve lett természetesen:A lábtámasz méteres csavarjait is pont méretre vágtam így egyrészt nem is ronda másrészt bele sem akad semmi Megérkezett a teleszkóp védő textil is, elég mókásan néz ki majd kiderül van-e haszna, a por egy részét biztosan felfogja. Piros állítható méretű műanyag kulacsatartó is felszerelve valamint a "merida" váztáska is, majd kiderül mennyire lesz hasznos
A pár tárcsa volt 12$ licittel, a teleszkóp védő 2$ licittel, a kulacs 1$ licittel, a kis táska 4$ licittel, a lábtámasz 6$ fix áron, posta mindegyiknél vagy benne van vagy ingyenes.Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
deicide
veterán
válasz ---Lasali--- #40260 üzenetére
Én ezért nem is mondtam, hogy jobb lenne a 26"-os, csak jeleztem, hogy azzal is lehet menni, akármilyen nagy is az ember. De jövőre én is benevezek sztem egy 28/29-es aszfaltszaggatóra, hogy meglegyen a 30-as átlag. Viszont országutit nem akarok a váz geometriája nem fekszik a hátamnak. Lassan neki is állok nézelődni, milyen márkákra érdemes fókuszálni olyan 200k körül? Meg hogy hívják ezt a kasztot, 28/29-es kerék és mountain bike váz, viszont vékonyka gumival? És lehetőleg legalább 48-as nagytányérral
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
TripleB
senior tag
válasz _seth_ #40266 üzenetére
Szerintem a villán csak sár esetén használd azt a védőt, ne állandóra . Az alákerülő por szépen "felületkezeli" majd a becsúszót.
deicide
Cross vagy trekking szerintem. Vagy megveszed az én fitnesszbiciklimet pl[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
szki
őstag
válasz Doki-HUN1978 #40247 üzenetére
"A 29-es kerék pusztán marketingfogás. semmi egyéb..."
Azért mostanság elég magas emberek is bicajoznak. A 26-os kerekű bicajon elég bután néz ki egy 2 méteres ember. Van igény a 29-es kerékre! Én csak 182 cm vagyok, de gyerekbicikli érzetű a 26"-os monti nekem.
Az olimpián a terepbicajosok milyen bicajjal versenyeztek? Emlékeim szerint még a pici, törékenyi nők is 29-essel, és nem panaszkodtak az irányíthatóságra.
[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz amargo #40263 üzenetére
Hallgatom az ellen érveidet...mert értelmes dolgot még nem írtál.
Szerk:
Elég sokat olvasgattam anno a témában, de nem látok annyi előnyét mint amennyi a hátránya.
Valamit ki kellett találni a marketingeseknek ami eladható.
De nem vagyok fafej, várom hogy meggyőzzetek érvekkel, nem azzal, hogy "butaságokat irkálsz" stb...Apropó, ha olyan fasza a 29-es kerék, akkor vajon miért dobták piacra a 27-est?!
Talán mert mégsem olyan király...de legalább pénzt hoz.(#40260) ---Lasali---: Akkor vajon miért van az, hogy a sebességi rekordokat sem nagy kerekű kerékpárokkal tartják?!
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Doki-HUN1978
senior tag
Ez a cikk nem objektíven közelíti meg a témát!
Leírja az előnyeit és a hátrányait, majd a cikk végén fényezgeti kicsit...Ez egy reklám célzattal kihozott cikk, nyilván nem írhatják azt, hogy szar a 29-es kerék mert a kutya sem venné.
Kicsit meg is kell cáfoljam magam, mivel nem tartom feltétlenül szarnak a 29-est, csak nem tartom jobb konstrukciónak a 26-osnál."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
belaazallat
addikt
Mielőtt át mennek flame-be a hozzászólások, leírnám a tapasztalataimat. Városi használat 70%-ban aszfalt. 2011 juliusában cseréltem le 26-os montimat 28-as cross-ra. Érzetre súlyra ugyan ott volt a két bringa. Montit slick gumival a cross-t jó darabig terepgumival használtam.
Crossnál kisebb gördülési ellenállás, érzetre könnyebb volt vele emelkedő mászni. Nagyobb sebességnél stabilabbnak éreztem.(ez lehetett a szélesebb kormány miatt, nagyobb tengely táv miatt, nagyobb kerékméret miatt.) Olyan terepre nem mentem vele, ahol hátrányt éreztem volna vele, inkább technikai tudás okozta a gondot.Szerk: Mégis volt egy hátrány: Nagyobb méret miatt vonatra(kis piros), nehezebb volt felrakni.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
TriackFeri
aktív tag
válasz Doki-HUN1978 #40273 üzenetére
Próbáld ki a 29-es montit. Az tuti meg fog győzni (de lehet hogy nem). Nekem van 26-os és 29-es montim is, amint megtehetem a 26-ost lecserélem egy 29-esre.
A 650b-t azért találták ki, mert valaki kitalálta hogy kell egy köztes megoldás is. Idővel úgy is kiderül melyiket vezették be feleslegesen. -
Doki-HUN1978
senior tag
-
TriackFeri
aktív tag
válasz Doki-HUN1978 #40278 üzenetére
Te az a fajta vagy akit az se győzne meg ha kipróbálnád. Még ha jobbnak is találnád, magadnak se mernéd bevallani.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz TriackFeri #40279 üzenetére
Lehet, hogy igazad van, lehet hogy nem...
Ha egyszer kipróbálom, őszintén elmondom a véleményem róla.[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
superecneB
őstag
válasz Doki-HUN1978 #40273 üzenetére
Ugyan azon az áttételen, ugyan azon fordulatszám mellett a nagyobb kerék külső íve nagyobb kerületi sebességgel rendelkezik. v kerületi = szögsebesség * sugár >> nagyobb sugár azonos szögsebesség = nagyobb kerületi sebesség. Ez csak fizika lényegében nem az én nem más és nem egy marketinges/menedzser dumája. Tény. Viszont a szögsebességgel is lehet játszani az áttételekkel ez nyilván való. Pontosan innen jön a másik része a hsz-ednek amire reagálnék:
"(#40260) ---Lasali---: Akkor vajon miért van az, hogy a sebességi rekordokat sem nagy kerekű kerékpárokkal tartják?!"
Gondolom nem gondolod komolyan hogy egy minél kisebb áramvonalas (ilyen [link]) bringába bele fognak rakni egy 29-es kereket és nem inkább kisebben, az áttételekkel játszanak a mérnökök... (remélem) sok ilyen bringában egyébként kb. BMX méretű kereket használnak. Ha nem haragszol meg nem jártam utána ebben a jelenleg rekord tartó bicikliben pontosan mekkora kerék volt, tekintve, hogy jó eséllyel egyedi méret.Az érveiden lehet átsiklottam.
Milyen hátrányairól olvastál és azok előnyei a 26"-osnak, vagy adott esetben ugyan úgy jelentkeznek ott is csak kisebb mértékben?
Az, hogy a kisebb fordulékonyabb meg ilyesmi szerintem nem nevezhető hátránynak tehát nem az ilyen jellegűre lennék kíváncsi.
Komolyan érdekel a dolog, arra van ez a topic, hogy az ilyen dolgokat megbeszéljük, nem kioktatni akarlak de elég elfogultnak tűnsz.
U.i.: 26-os "user" vagyok és az is maradok.[ Szerkesztve ]
-
TripleB
senior tag
válasz Doki-HUN1978 #40280 üzenetére
Írtad, hogy 2010 előtt mi volt. A 26"-os kerekek bevezetése előtt mi volt?
185 cm-e testmagasság felett azt mondom, hogy kötelező majdnem a bigfoot.Pl én sem az ss-t, sem a fixit nem használnám, de biztos megvan a maga helye( a divatbúzákat hagyjuk).
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
szki
őstag
válasz TripleB #40283 üzenetére
Fixiről jut eszembe a "Fék nélkül" c. film. Jókat röhögtem, amikor a fixis Joseph Gordon-Levitt, és a sebváltóval rendelkező, outis fekete izomcsávó versenyeztek emelkedőn fel és le. Persze a filmen a fixis volt a gyorsabb Jól mutat a filmeken, de nem hinném, hogy szemüveg nélkül "száguldoznak" a futárok a tengerentúlon. Nem tudom ki hogy van vele, de egy laza 30-as tempónál kifolyik a szemem a menetszéltől. Az első fékről már ne is beszéljünk.
Semmi bajom a fixivel, mert egy olcsó, és egyszerű cucc. De nekem már 4 éves koromban se vált be a Zala Dombságban. Lejtőn lefelé szétverte a lábamat, amikor megszaladt a bicaj.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #40282 üzenetére
Azt a mondatot nem én írtam, hanem doki! Miért írtad úgy mintha én tőlem idézted volna??
szki
Az a film egy gyépés szar. Én 2 órás kritika délutánt tartottam belőle barátnőmnek.[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
válasz ---Lasali--- #40285 üzenetére
A hszéből kimásoltam azt a részt (idézet) amit neked szánt, arra reflektáltam. Szó nincs arról, hogy te ilyet írtál volna.
-
TripleB
senior tag
válasz TriackFeri #40286 üzenetére
Igen, mivel az Elsők a 26-os szabvány előtt még azzal tolták.( a dátumot nem én találtam ki )
[link]"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
#90933760
törölt tag
Olvasgattam a gumiméretekről, hogy miként hogyan van, megpróbálom leolvasni majd a Michelin gumimról, bár még nem öntisztult le róla a sár. Legalább megtudom azt is mekkora a kerék amin most gurulok. Bár ez szinte 100% ha esetleg új bringa lesz az 26-os, abban az ársávban amit kiadnék érte. Engem inkább a szélessége érdekel. Kell a ballonos gumi, a sár meg a hó miatt. Dög nehéz tekerni, de kell. Meg ez legalább rugózik is valamennyire. Nyáron a poros útra elég lenne egy vékony is, de az már nálam luxus inkább, a cseregumi.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz superecneB #40282 üzenetére
Speciel nem a fekvő kerékpárokra gondoltam, hanem konkrétan erre.
Az "érveim", nem a saját véleményemet takarják, csupán a tényeket ellene ill. mellette.
Az, hogy egy kerékpár fordulékonyabb vagy sem, véleményed szerint nem előny ill. hátrány?!
Ha másra számítasz, sajnos ki kell ábrándítsalak, mert bizony szembetűnőbb differenciát nem nagyon találunk.
Ez is a problémám ezzel az egész 26" vs 29" történettel.
Senki szájából nem hallottam, vagy olvastam volna, hogy a 26-os után a 29-es mekkora megváltás lenne.
Nos gondolom azért mert -egész egyszerűen- nem az!
Apró előnyök nyilván vannak, de akkora különbséget nem fogsz tapasztalni, hogy le kelljen cserélni miatta egy 26-ost.De ha több előnyt tudna bárki felvonultatni egy 29-es mellett, mint egy 26-os mellett, egy percet sem kukacoskodnék és senkit nem neveznék "sznobnak", amiatt, hogy a 29-est választja!
Szerk:
(#40281) fpeter07
A nagy kereket nem azért forgatják a profik, mert az olyan frankó nekik, hanem mert a szponzor ezért fizet, vagy rakja alájuk a kerékpárt, hogy neked/nekem csorogjon a nyálam az újdonság iránt és rohanjak a pénzemmel a legelső kerékpárboltba megvenni az általuk hajtott típust!
Semmi egyéb oka nincs.[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
phaseOne
tag
Sziasztok!
Van itt valaki aki ért triálhoz?
Ez most biztosan borzasztó idióta kérdés, de _ez_ milyen bringa?
Mennyibe fájhat ilyenből egy nagyon alap (készen v építve)?
Köszi -
superecneB
őstag
válasz Doki-HUN1978 #40290 üzenetére
Köszönöm a választ!
"Az, hogy egy kerékpár fordulékonyabb vagy sem, véleményed szerint nem előny ill. hátrány?!"
Nem érzem annak mert elég kifacsart dolognak tartom. Nem tudok olyan nem speciális élethelyzetet felhozni ahol hej de nagy előny lenne, hogy kisebb íven meg tudok fordulni, de ez legyen az én egyéni szoc. problémám ![ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz #90933760 #40289 üzenetére
Naja. Be kellene szerezni egy két csere kereket és akkor nem kéne a gumikat állandóan le/felrakni. Én csak defekt esetén cserélek, mondjuk nem is megyek 30-al közúton, hála a jó kis 42-es tányérnak.
szerk: 180 fokos kanyarnál nyilván előnyösebb a 26-os.
[ Szerkesztve ]
-
phaseOne
tag
válasz TriackFeri #40294 üzenetére
Köszönöm.
De sajna nem tűnik olcsó mulatságnak, 100k fölött látom a legolcsóbbat -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz phaseOne #40295 üzenetére
Kezdő szinten első bringának szerintem egy Magellan Tucana is bőven megteszi, a vázat lehet is tovább fejlesztgetni, mert a magyar legjobb triálosok ha tudnak vele menni, akkor neked is jó lesz. [link]
Mondjuk én csak a vázat venném meg, aztán felépíteném a többit. Magura HS11 vagy 33 as fékkel pl. -
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #40232 üzenetére
Semmi fontos, hülyeséget akartam kérdezni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #40273 üzenetére
Ha megengedett én szívesen reagálok az érveidre.
-A tömeg ugyebár nagyobb, mert nagyobb a kerék átmérője, emiatt a kerék is sérülékenyebb.
Ezzel nincs baj, ha ugyanolyan konstrukció, ugyanazok a használt anyagok, akkor stimmt. A nagyobb átmérő valóban gyengébb, a kisebb kerekek masszívabbak lehetnek. Pipa.
Viszont nem szükségszerűek ezek, nem elképzelhetetlen, h nem alkalmaznak fejlettebb technológiákat és anyagokat, amivel kompenzálnak.-A nagyobb tömeg miatt nehezebben gyorsítható és lassítható.
Azonos tömeg mellett is, mivel nagyobb az erőkar. Pipa.
Viszont ha fékezésről van szó, még mindig a 29-est választanám. Épp azért, mert nagyobb fékerő adható át vele a talajnak. Erősebb fék kell rá, hát az nyilvánvaló...-Hosszabb teló kell hozzá, emiatt az sérülékenyebb lesz.
Sérülékenyebb az nem, talán gyengébb. Laborkörülmények közt. Annak a kb 4 centinek nincs olyan jelentősége, amivel az egység sugarú usernek foglalkozni kellene. Az már inkább érdekesebb kérdés, hogy a nagyobb rugózatlan tömeg nagyobbat odaver a telónak (meg úgy az egész járműnek), fokozottabb igénybevételnek van kitéve. Szóval az érvelés jogos, csak mellé lőttél.
Persze ilyen durva felhasználásban sztem mindegy, h qrva nagy, vagy annál csak egy picivel nagyobb erőhatások keletkeznek.-Kevésbé jól manőverezhető általa a kerékpár.
Hát tényleg nem egy egzakt kérdés. Erős függvénye a rider képességeinek.
Jó kezekben könnyen lehet olyan agilis, mint a kis tesó.
Szvsz a 29-es mindekinek jó lehet, aki kevésbé technikás, vagyis a kezdőknek. Az ilyen bringa jó sok mindent megold az ember helyett. 26-ost meg vinném a fák közé, meg ahol sok a hirtelen irányváltás.-Kicsivel jobb tapadás, mivel nagyobb felületen érintkezik a gumi a talajjal
Pipa.-Jobb gördülékenység, a kerék mérete miatt.
Itt érdemes megjegyezni, h a nagyobb átmérő miatt kisebb a támadási szöge, emiatt pl. kisebb a bringa mozgási irányában felvett hajlítófeszültség mondjuk a becsúszószárakon. Itt arra szeretném felhívni a figyelmet, h a kérdéskör jóval komplexebb, mint sem ilyen egyszerűen pálcát lehessen törni felette. Egy egész sor új helyzetet teremt a 29". Eddig még nem láttam senkitől olyan kérdést, h "jó, jó, de melyik a jobb egy adott pályán?".
Szerintem én egy nagy sebességű ösvényre, ahol gyors íves kanyarok vannak és sok ugrató, oda a 29-es választanám. Leérkezésnél is előnyösebb a nagyobb kerék.-Persze ha korrekt akarok lenni ide írom, hogy a nagyobb tömeg miatt jobban gyorsul lefelé
Ezt kár volt hozzáfűzni, ezzel elveszted minden hiteledet, még ha amúgy okosság is lehetne a többi része.Sztem könnyen belátható, hogy bonyolultabb eldönteni ezt, mintsem el lehessen intézni annyival, hogy "4 vs 2".
Szvsz az fontosabb kérdés, h kinek és mire. Mert létjogosultsága az biztos van.szerk: 27-es kerék - ha van rá kereslet, vki pénzt csinál belőle. Kb ennyi.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest