- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #40644 üzenetére
A-head rendszernél ilyen beavatkozásra kitalált alkatrészeket nagyjából meg is találtad, kettőt hagytál ki, egyik egy másik stucni, ami meredekebben jön felfele, bár ezekkel olyan sok centit nem lehet nyerni, második az állítható szögű, azzal meg eléggé idétlen lesz, meg ha nagyon felállítod akkor borzalmas lesz a kormányzás, harmadik pedig hogy meghosszabbíttatod a villa nyakát, és akkor még tudsz rá pakolni alátéteket.
Egyébként 6 centi az még nem olyan durva, sportos beállítás, montihoz kicsit lehet hogy túlságosan is, de az még határeset. Megmérem az enyémet is, mekkorára sikerült.. vágott villát vettem legutóbb, így sokat nem lehetett szórakozni, meg lefele áll a stucnim, mert úgy szeretem. Csak igazából csalóka állva mérni telós bringát, mert ha a villának hagyunk egy másfél centi beülést, akkor még jobban lent lesz a bringa eleje..[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz Teasüti #40648 üzenetére
Pest tőled csak 30 kilométerrel van messzebb mint tőlem így nekem sem onnan sikerült vásárolni
A gond csak a némi pénzzel van. Ahogy autónál úgy bringánál is igaz: amelyiket úgy adják el, hogy hibás, hiányos azt amíg használták sem kímélték és tartották karban.
Rozsda: nem azt mondom, hogy bajt okozna mert nem is ugyanakkor ritkán lesz ilyen kíméletes garázsban tartás során... ugyanakkor ha nem újdonság a téma akkor te is tudod, hogy amelyik bringán már minden csavar rozsdás azt érdemes szétkapni pláne az agyakat és újrazsírozni a csapágyazást is ami önmagában nem egy nagy dolog ellenben ha már ott is megjelent idővel a rozsda vagy kikopott a zsír akkor ott már zsírzással sem lesz újszerű semmi.
A féktárcsákat sem tudom hányszor kell ahhoz cserélgetni, hogy a csavarfejek ennyire elkopjanak. A hátsó váltót sem tudom honnan lehetett bugázni mert a karcolások száma már nem is tippelhető
A jobbos fék nem jó, de a balos is eresztheti az olajat mert alatta a váltó kenése láthatóan meg van oldva. A hátsó villa is már újra van festve vagy legalábbis ráfújtak.
A hajtókar is inkább országútin lehetne 105-ös felirattal ez a biopace shimano de ez ugye deore.Nem azt mondom, hogy vacak csak valahogy nagyon úgy néz ki mintha valakinek lett volna pár alkatrésze és abból összerakott valamit ami nem kizárt, hogy jó legyen ugyanakkor az ára ami kissé magas pláne, hogy jelen állapotában mondhatnád az eladónak is, hogy normális közlekedésre sem alkalmas. Én több mint egy évig keresgéltem, páromnak is kb fél évig mire sikerült jó bringákat venni
Egyébként ha találsz jó állapotú v fékes bringát akkor sincs veszve semmi, ha átlagos kerékszett van benne shimnao aggyal és valami jobbacska felni akkor 20 körül el lehet adni, alu v fékek párban karral már 25e bevételt hoznak, tárcsás kerékszett ára hasonló minőségben szintén 20 körül van, avid bb5-ös mechanikus tárcsafék tárcsával, adapterrel 6-7e/szett... ki lehet hozni jó áron.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Teasüti
nagyúr
válasz _seth_ #40653 üzenetére
Hát most gondolkodóba ejtettél rendesen, én nem voltam ilyen körültekintő (hogy is lehetnék tapasztalat nélkül). Meg elvakított a teszt vezetés élménye. Probléma, h 5000 előlegem bánja, ha elállok.
Még a hajtóművet sem figyeltem meg. 28/38/48-as!
Elhamarkodtam. Pedig tudtam, h előtte nektek kéne megmutatni, mielőtt bármit elhatározok.
Hát, aludnom kell rá párat, h mekkora tanulópénzt akarok kifizetni.[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz Teasüti #40622 üzenetére
Egyet kell értenem a kollegával. Ez a gép nem biztos hogy megér egy próbát. STX-RC 1997-98 körül rémlik. Ráadásul törött. Szedtél már szét ilyen index kart? A legkisebb kosz is hazavágja. Tudom, már jártam így. A Deore LX karhoz hasonló kinézetű DX hajtókarom volt 1992-ből. A hátsó váltóról a velobase.com illetve a Suntour museum nevű oldal ad némi infót. 1980-as évek vége. Lassan 2013 van. A Magura fék sem mai gyerek, ráadásul ahogy kinéz. Egy tárcsafékben precízen megmunkált, illesztett felületek vannak. Nem tesz jót neki, ha így nyitva van.
váltás: STX-RC váltókarok, ha jól látom. Suntour őskövület hátsóváltó. A talán STX elsőváltó egy 48/38/28?-as LX karral. Próbáltam ilyet a DX-szel ,de egy újabb váltó nem kezeli normálisan a 48-28 átfogású tányérokat. Nézd meg, kistányéron már fennakad a lánc a váltólemezén. Amennyiben az elsőváltó STX-RC, akkor az 44/32/22 karhoz való. Shimano Suntour kompatibilitás? Nézz utána te is.
fék: Nem túl bizalomgerjesztő a hátsó rögzítése. Régi, folyat, fórumokban amit találtam infót nem érdemes vele pöcsölni. Alkatrész beszerezhetősége? Ára? Utánanéztél?
agyak: legfapadosabb Shimano agyak. Nem tudom milyenek, de két éve amikor a Deore felszereltségű bringákat nézegettem, voltak rossz vélemények a deore-ról is.
nyereg: kapásból dobnám
Ez volt a bringa fénykorában. Azóta eléggé megváltozott.
Én azt mondom, aludj rá párat! Erre még az árát legalább egyes szorzóval simán ráköltheted, mire lenne ebből valami. Ha egy korhű Deore LX szettes gép lenne, vagy az eredeti konfig, akkor ok.
Persze attól függ mi a cél. Boltbajárni drága, bringázni... Háát...A fenti karakterhalmazt nem kötelező figyelembe venni. Tudom most kaptál pár ezer liter savat, de csak segítő szándékkal.
szerk: Az előleg úgy tudom visszajár. A foglaló nem. Valahogy így.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
_seth_
veterán
válasz Teasüti #40656 üzenetére
Azért olvasd el mások véleményét is Én nem vagyok sem szerelő sem óriási bringás Ellenben szerelni szoktam, szervizelni szintén, és raktam is már össze nulláról bringát valamint ami hozzánk kerül az úgy indul, hogy szétszedem darabjaira, mindent újrazsírozok, amit lehet kijavítok, amit muszáj azt pedig lecserélem
Mindenesetre az biztos, hogy ha nekem lenne kerekítek: 50-em bringára biztosan nem ezt venném meg.
A hajtókar ránézésre kb ugyanaz mint öcsém országútiján a 105-ös, az is biopace és kb a mérete is ekkora bár az lehet 1-2 foggal több. A hátsó váltó is olyan mint a régi 105 ellenben az a hátsó racsni az vmi deore 9-es ami teljesen más bringákra való
Most ha ezek a cuccok egyébként egy csúcs vázon lennének valami igazán jó telóval azt mondanám, majd lecseréled idővel de ezen a fék ha lehet így mondani egozotikum a többi pedig szükséges, hogy tekerni lehessenÉn tartom: keresgélj még, de ha nagyon tetszik, nagyon úgy érzed, hogy egyébként egyben van a bringa akkor épp jó is lehet.
Mire szeretnéd használni? Mennyit tekernél?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
eddie1978
aktív tag
válasz ---Lasali--- #40658 üzenetére
Ó köszönöm, köszönöm! Igyekeztem
Csak műkedvelő vagyok, nem szervizes, aki sokkal több tapasztalattal bír.Tudtam hogy a deore vélemény kétélű fegyver. Nem is az én véleményem. Kollegának Deore cuccos Ghost 5500 össztelósa van 2006 magasságából. Zsíroztam neki, korrekt cucc. Jól beállítható, szépen szalad. Netes infó volt mint írtam a deore agy kritika és nem egybehangzó.
-
_seth_
veterán
válasz _seth_ #40659 üzenetére
Nekem ez jutott eszembe a hajtásról, ezt a bringát öcsémnek vettük télire a full carbon helyett, ezen komplett 105-ös szett van és mint eléggé egyértelmű országúti Bár a korai dx, lx-ek is hasonlóak voltak de valahogy mégis ez jut az eszembe róla.
(Ezt vettem meg nyár végén licittel 55-be postával együtt, gondoltam egy nagyot, hogy ha valóban olyan jó mint ahogy a képeken kinézet és ahogy az eladó kezeskedett érte akkor bejön, ha nem akkor ugyanannyiba továbbadom max leírva, hogy 1-2 hibája van. Ugyanakkor amit kaptam teljesen jó bringa volt, igaz a vékony gumik annyira nem az én stílusom de mivel egy vagyon darabja így gondosan félreraktam, hogy jó lesz még ha esetleg öcsémmel tekernék vagy 1-2 túrán ahol nincs terep. A bringán minden működött tökéltesen, minden jól volt beállítva, és látszódott, hogy törődtek vele valóban, rozsda sehol sem volt még egy kicsi sem pedig 2009-es bringa (papírjait is megkaptam, computert is, a cateye lámpákat én tettem rá a többi a képen a vásárláskori állapota). Deore szett, hibátlan újszerű kerekek, stb... igaz nem tárcsás de minden más jó volt rajta már akkor is, azóta meg.... már olyan jó bringám van, hogy az a gáz, hogy keveset tekerem Páromnak egy scott contessát sikerült venni, csupa kosz volt minden eleme, soha sem volt megtakarítva ellenben egy alapos takarítás után kiderült, hogy még a vázon is csak 1-2 karc van és teljesen újszerű az állapota a bicónak és 50e körül volt az is, szintén V fékkel de azon marad is, az én meridámról leszerelt avid fékek kerültek rá a tektro helyére, azzal még reflektor lámpát, bar kijelzős pumpát, lábtámaszt, csengőt is adtak, szintén vatera bár személyes átvételes.
Ui.:
eddie1978: ezekről az agyakról elég vegyes amit én is olvastam, amikor kereket rakattam össze ezt a szériát csak az első kerekekbe mertem berakni mert az elsők még használhatóak de hátra már én is deore agyat raktam. A folyamatos alapos karbantartás jót tesz mindennek az agyaknak különösen Persze nem dh-dirt-trial agy, könnyű xc, cc de semmi durvulás
Ha ez olyan volt mint a képen akkor a hajtást kompletten átmentették róla.Lejárt a szerk idő, nem is csoda
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz eddie1978 #40660 üzenetére
Szedtem szét olyat deore agyat, amiben 1200 km volt, olyan berágódás volt a kónuszon hogy "öröm" volt nézni, full kráteres volt a golyó pálya, plusz rozsdás trutyi, plusz egyik oldalt barna rozsdás golyók. Plusz szakszerű szerelésből adódóan mindkét oldalt eltépve az ellen anya. Ehhez képest az én 9700 at futott deore om 95% os állapotban volt, alig látszódott rajta kopás. Ennyit tesz hogy karban van-e tartva, és ha igen akkor hogy.. Nem egy karban tartás mentes cucc.. és nem mindenki ért hozzá.. így a vélemények elég tarkák lehetnek az ilyen alkatrészeknél.
-
eddie1978
aktív tag
válasz _seth_ #40661 üzenetére
Na most tedd egymás mellé a két bringát. A merida egy űrtechnika az Arrow-hoz képest. Ilyet kell keresgélni inkább.
Bikemag apró velem most nem áll szóba. Pedig keresgéltem volna kollegának valami tekerni valót.
Ez sem mai gyerek, de ha a leírás valós, akkor jó gép lehet.
[link]
[link]
[link]Azért vannak hasonlóan összefaragott bringák. A fentieket is csak első ránézéssre dobáltam be. Állapot a képeken nem látszik 100%-ban. Mindenképpen próba kell. Árakhoz sem értek annyira, hogy megérik-e? Ja és nem beleszerelmesedni!
szerk:
Deore: Hát igen, amivel foglalkozni kell. Karbantartás nélkül nem megy.[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
Na tessék. Ez egy atomtámadást is túlél. Én máig siratom a DX szettet, hogy voltam akkora barom, hogy eladtam. Egy 1992 DX volt. Azzal versenyeztek, ütötték verték, lehet én zsíroztam meg először. Makulátlanok voltak az agyak. Istenem...
A régi szép idők. hmm
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
Nem linkelem be az egész bikemag aprót, de ez is jó lehet. Ezt a Magurát nehezen tudtam beállítani másik kollega Wensonján.
Na megyek aludni, mert holnap a végén lekésem a 12:20-as találkát.
-
_seth_
veterán
válasz eddie1978 #40665 üzenetére
Ezek is jók de nem ilyen vételekre gondoltam, sokkal inkább ilyenekre:
Teasüti:
Nem egy deore szett van rajta de legalább nem két évtizeddel ezelőtti és passzolnak az elemei egymáshoz, tárcsás, szép bringa Ezen is vékony gumi van, tehát nem terepen kínozták ami elég jó pont. Még az sem kizárt, hogy jó áron meg lehet csípni. Pár éves bringa lehet, az az 500-as váz pedig már egész komoly darab.
Ez szerintem nem is megy majd el csak 65-ért ha valaki licitál rá egyáltalán. Nem rossz bringa de a képek nem valami jók róla ellenben ránézésre ezt is csak tekerni kell vásárlás után és nem is egy gyenge gép.
Szintén egy egész jó gép alacsony indulóárral és szerintem ez is megvehető lesz 40e körüli áron pedig felszereltsége sem rossz bár ez már kicsit korosabb mint az előbbiek.
Ilyesmiket kell figyelni
A végére a kegyelemdöfés:
Újszerű kellys, deore szettel, kormányról lockoutos telóval pécsen 4 éves, és az eladóval lehet beszélni az árról... szerintem beírva, hogy 55e kp holnap.... lehet adná is de lehet még alatta is ha megírod neki, hogy postáznia sem kell házhoz tudsz menni érte
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz _seth_ #40666 üzenetére
Lemaradt: a második merida is pécsi. Fent van már 1 hete neki és még csak kérdés vagy megfigyelő sem érkezett a licitre, szerintem ott is lehet még a 65-ből is faragni.
A magellan is somogyban van, az sincs messze és ott is elég rugalmasnak tűnik a tulaj a leírás alapján.Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
ludsimon
veterán
Tudna nekem valaki abban segíteni, hogy hol találok ennyire részletes domborzati térképet európáról, de legalább Ausztriáról és Horvátországról?
Azért nem lehet könnyű oda 'születni' rétisün Zalaegerszeg szépen körbe van véve, ott gyakorlatilag nem lehet 'üres kézzel' hazajönni, mindig összeszedsz szintet.
De én is, nézd meg! Nem tudok elindulni úgy, hogy ne kapjak ajándékba minimum 500m szintet.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Teasüti
nagyúr
Köszönöm srácok! (Amúgy 21"-os váz lesz a méretem. )
Valószínűleg lemondok a vételről, meg a pénzemről.
Jó árat fizettem a lelkesedésemért.
Csak egy 12 órás diákmunkám bánja.
De jobb, mintha minden pénzem bánná.Azt hittem így érettebben már óvatosabb lennék, de nem! Ha elkap a szenvedély, ugyan úgy belemegyek a hülyeségbe, mint egy gyerek.
(#40668) ludsimon
Jaj ezt már várom én is nagyon!
Ha majd kimegyek xc-zni, akkor az azzal kezdődik, h meg kell mászni a Mecseket.
Még egy ösvényre sem mentem rá, de már meghaltam.[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
Most én kérdezek. http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=105526 Ez jó vétel? Jövő héten megnézem.
-
Manitou
addikt
válasz ---Lasali--- #40632 üzenetére
Hasonló gondolatok fogalmazódtak meg bennem is. Kicsit olyan szedett vedett, mintha összedobálták volna mindneféle alkatrészekből. A hajtómű olyan 20 éves ( ettől még persze nem mondom, hogy rossz ! ) Hátsóváltó szintén két évtizedes konstrukció, és elég ütött végott, persze ettől még működhet jól, sőt a 90 -es évek elején gyártott váltók igen strapabíró konstrukciók voltak. 8-as váltókar 9-es sor, no comment De legalább van benne egy értelmes első teló (feltve hogy jól működik) , nem valami ipari hulladék.
Kell rá költeni ez nem kérdéses. KI lehet hozni belőle jó és használható bringát.
Kell egy 9-es váltókar hozzá + egy komplett tárcsafék. -
belaazallat
addikt
válasz eddie1978 #40657 üzenetére
Hali!
"A talán STX elsőváltó egy 48/38/28?-as LX karral. Próbáltam ilyet a DX-szel ,de egy újabb váltó nem kezeli normálisan a 48-28 átfogású tányérokat. Nézd meg, kistányéron már fennakad a lánc a váltólemezén. Amennyiben az elsőváltó STX-RC, akkor az 44/32/22 karhoz való. Shimano Suntour kompatibilitás? Nézz utána te is."
Ezzel a résszel nem értek egyet. A bringámon ugyan ilyen hajtókar van szintén biopace tányérokkal, és a rajta lévő váltó tökéletesen teszi a dolgát. De a deore 531-es első váltó is lekezeli.
Az viszont tény, hogy ebből mire bringa lesz, elég szép summát kell kiadni.
Váltókarok 10000 [link]
Hátsó váltó: 10000 [link]
Fék 25000 E+H körül [link]Ha montizni akar a kolléga, akkor új hajtómű is kellene: 20000Ft [link]
Ez csak anyagköltségben 65000FT Ennyiért már egy használható bringát lehet venni. Ha ehhez hozzá adjuk a 48000FT-os vételárat... Azért már veszek egy új bringát.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Manitou
addikt
válasz belaazallat #40672 üzenetére
10k-t egy deore hátsóváltóért? Vicc
Fékből elég egy hátsó rá, ha az elsővel nincs gond.
Szerintem meg váltókar elég egy 9-es jobbos 5 ért
hátsó tárcsafék 10-15 ért
Hátsóváltó meg szintén 6-ért valami25-ből szerintem megállhat a dolog.
65-öt nyílván nem érdemes rá költeni.Amúgy valaki linkelt egy GT-t 60-ért-. Na az egy korrekt gép annyiért
-
eddie1978
aktív tag
-
belaazallat
addikt
válasz Manitou #40674 üzenetére
"10k-t egy deore hátsóváltóért? Vicc "
Én nem láttam olcsóbban, ha te igen akkor megköszönném, ha linkelnéd!
"Szerintem meg váltókar elég egy 9-es jobbos 5 ért"
Mivel nem tudom milyen állapotban van a balos váltókar, ezért én cserélném mert nem akarok úgy járni mint most. Szezon végére elkopott az első váltó váltókarja, pedig a hátsóé volt a kopottabb. Szóval most cserélhetem mind kettőt.Szerk: Használt váltókaroktól félnék. Inkább újat vennék, mert ki tudja, hogy milyen körülmények között használták.
(#40677) eddie1978
Én is erre a megállapításra jutottam. Sajnos a kolléga megfizette a tanuló pénzt. Legközelebb bölcsebb lesz.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
eddie1978
aktív tag
válasz belaazallat #40672 üzenetére
Hugom bringáján is így megy a DX kar újabb váltóval, működik mert az is nagyobb asszem 46-48 lántányérhoz való, de nem így álmodták meg a mérnökök.
Kollega most már kapott pár alternatívát, válogathat.
szerk: Vegyen egy egyből használható gépet az 50-60k ársávban. Én nem farigcsálnám a 48eFt mellé még sok pénzért.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Manitou #40674 üzenetére
Utánanézve 3-ért is lehet venni 9-es deore jobbost balost meg 1,5-ért . Szóval akár 4,5-ből kihozható egy pár, hogy ne legyen felemás.
5k-ért 9-es XT hátsó váltót.
17-ért meg van komplett Avid Juicy 3-at első+hátsót tárcsákkal. A magurát meg el lehet passzolni valamennyiért .Ja a GT meg nem is 60 volt, hanem 50, pláne bestbuy.
-
Manitou
addikt
válasz belaazallat #40676 üzenetére
Bikemag aprón nézzél szét. 10-ért lehet venni simán már XT-t is.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz eddie1978 #40675 üzenetére
Jó vétel, főleg ha a mai elszállt gyári árakat figyelembe vesszük. Ennek 189900 ft a lista ára, akciósan 159900. Ha még enged valamelyik kereskedő ebből, az is bőven 118 felett lesz, megépíteni ennyiből meg közel lehetetlen ilyet, főleg a váz miatt, de hasonló vázat meg nem tudok olcsóba.
[ Szerkesztve ]
-
-
TripleB
senior tag
válasz ---Lasali--- #40680 üzenetére
Pontosan, anno a speeder vázszett magában 60e Ft volt.
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
---Lasali---
Közösségépítő
Húú igazi nyalánkságot találtam a technikai kedvelőinek, nagyon jó kis műszeres országúti kerék teszt, nagyon sok kerékkel. Légellenállás, merevség. [link] 2005 től 2008 ig csinálták. Van még sok érdekes tesztjük. Kár hogy eddig nem találtam rá.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Manitou #40674 üzenetére
Néztem váltókart, ott indul a dolog, h csak párban kaphatók.
Vagy ha nem... találtam olyan hirdetést, h három db balos kar eladó.
Ha párban kell venni, akkor az biza 10-ről indul. Váltót miért kéne lecserélni? Az jól működött, mind a kettő.
10-ért láttam Shimano (Deore talán?) tárcsaféket készre szerelve, adapterrel, tárcsával.
Hajtóművet talán el lehetne koptatni, ami rajta van. Akkora fogszámok vannak hátul, hogy még a 28-as tárcsával is egynél kisebb áttételi arányt lehet elérni. Azzal meg már azért fel lehet menni egy dombon sztem.
Főleg, hogy 1:1-es áttétel a legkisebb a gagyi fully-mon, és azzal is felmentem, ahol fel kellett.
Ami fura volt viszont, ha alacsonyan van rajta a középcsapágy, kb 10 cm a talajtól a pedál alsó állása.
Nézegettem aszfalton bedöntve már csak centik választottak el a talajtól. -
D.Orion
veterán
No a mai napom karbantartással töltöttem. A kellemesen 5°C-os garázsban atomjaira bontottam a kerékpárt, szétszedtem mindent, a végén csak a csupasz váz maradt. Lemostam mindent és újrakentem amit kellett. Összesen 4 órám ment el ezzel a folyamattal, legközelebb már sokkal okosabb leszek, vagy nem. A hátsó váltóból valami eszméletlen mennyiségű mocskot mostam ki. Volt közbe fűszál és falevél maradvány is rendesen. Az első meg tele volt apróbb kavicsokkal. Ez van amikor az ember fél évig sárvédő nélkül használja a kerékpárt.
-
-
D.Orion
veterán
válasz deicide #40687 üzenetére
Az szép. Nekem ilyen hidegben pont elég lesz melóba eljutnom kerékpárral. Én 20°C alatt már nagyon fázom.
Nem is tudom, hogy ha mtb-m lenne és minden héten kimennék vele terepre, akkor mégis mit kezdenék a kerékpárral. Utálom, hogy ha koszos és ha szombaton összesároznám, akkor vasárnap tuti lemosnám. Érdekes élet lenne.[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
Én is most zsíroztam le a bicót, az első 10 méteren ugyanolyan sáros lett, mint a képen amivel riogattalak titeket. Tudod mikor fogom én még egyszer megkarbantartani...
Tavasszal meg ősszel egyszer és béke. A telet új zsírral kezdje, a tél végén meg a pusztulást újrazsírozni hogy nyáron gurulni tudjon. Nyáron nem mocskolódik be amúgy se.
Nem is tudom érdemes-e ilyenre drágább bicót venni, egy 40 ezres is basszus megdöglik tőle pillanatok alatt. Jó ez ami most van. -
szki
őstag
válasz ludsimon #40583 üzenetére
Tudhatnád, hogy a profibb bicajosok nem tekernek, nem tekerhetnek napi 9 órát versenytempóban! Pláne nem versenyidőszakban!
Ja látom, utána javítod magad... De minek szándékosan hülyeséget írogatnod egy autentikus forrásra hivatkozva?! Heti 750 km alapozási időszakban, alapozó tempóban meg egyáltalán nem sok.(#40586) ---Lasali---: A genetika sok mindent meghatároz. De az edzésmódszerek, és a táplálkozás, és a persze a csodaszerek is kellenek, hogy a sorozatterhelés ne tegye tönkre az egészséget. Az élsport többnyire előbb-utóbb egészségkárosodással jár..
[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
Nem tudom volt -e már. Elég jópofa kis bringa: [link]
-
superecneB
őstag
Mindig is gondolkoztam rajta, hogy esetleg érdemes lenne -e venni 50-60k ért egy "donor" bringát amin mondjuk full LX szett van, meg valami régebbi Rock Shox Psylo XC és így lecserélni az alkatrészeket a jelenlegi cangámon?
Az ominózus drótkecske:
Váz: Alu Lite 7005 RFR-Geometry 14", 16", 18", 20", 22" White Candy Green
Villa: Suntour XCM Lockout 80mm
Kormánycsapágy: FSA No.10 félintegrált
Kormányszár: FSA OS190
Kormány: FSA XC300 Lowriser
Váltó hátsó: Shimano Deore XT Shadow
Váltó első: Shimano Deore
Váltókapcsoló: Shimano Deore Rapidfire-Plus 9-f.
Fék: Shimano BR-M445 első, Shimano M422 V-Brake/M421 hátsó
Hajtómű: Shimano M442 44x32x22Z., 175mm [920g]
középcsapágy:Shimano BB-UN26 [325g]
Fogsor: Shimano HG50 11-32Z., 9-f.
Lánc: Shimano HG53
Felni: Rigida Sphinx 19 + DT küllők
Agyak: Shimano Deore XT HB-756 első, Shimano FH-RM30 hátsó
Külső: Schwalbe Smart Sam 2.1
Nyeregcső: Scape Light 31.6mm -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #40699 üzenetére
Az a baj nehéz kifogni olyan használt bringát 60 ért, amin olyan állapotú alkatrészek vannak, amiket érdemes levenni magadnak.
Nem tűnik vészesnek a bringád felszereltsége, hogy ismeretlen állapotú alkatrészekkel tele pakold.
A villát érdemes lenne lecserélni, meg maximum a hajtóművet ha nem elég merev neked, de nem hiszem hogy egy 50-60 ért vett bringáról érdemes leszedni egy két pár ezer ft ért megvehető használt váltót, deore-lx közt úgysincs kb semmi különbség.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- További aktív témák...