-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
TripleB
senior tag
válasz deicide #40447 üzenetére
Nálunk még mínuszok leledzenek, de itt szoktak lenni a fagyrekordok. Fényképezzek valakinek havat?
egyébként a konyhában 15 fok, a szobában 17 fok van.Voltam a múlt héten az üzemorvosnál és megkérdezte, hogy mik ezek a fehér vonalak a karjaimon. Mondom nem öngyilkos akartam lenni, hanem a szederbokrok teszik, csak az már nem barnul le, ha begyógyul
[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
superecneB
őstag
Szerintetek melyik lámpa jobb ötlet?
Innen PH!-ról Ádykától egy 3800-as csoda zseblámpa
Vagy: [link] Ez a manafont.com-os csoda?
Nagyon nem tudok dönteni. Alapvetően városban vagyok, de esteledett már rám, kevésbé lakott területen is, meg sötétebb utcákon (pl olyanon is ahol semmi világítás nincs, vagy ami van, azt fák takarják).[ Szerkesztve ]
-
TripleB
senior tag
válasz superecneB #40453 üzenetére
A második olyan, mint a fényágyú, nagyon jól lehet látni mellette, de az autósok nem nagyon szeretik Nem tudják mi is jön szembe Ebay-en nézz körül.
[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
Gergő_
őstag
válasz superecneB #40453 üzenetére
Nekem egy 150 lumenes van, ami jó városban, de amit linkeltél 1200 lumen, én biztosan azt venném mádodszorra, bár nem tudom meddig bírja akkuról.
-
hoffman_
nagyúr
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
szki
őstag
13 C fok jó meleg volt, de a szél is brutális. Így a bicajozás nem nyerő. Helyette közel 2 órán át, majdnem versenytempót futottam rövid, nyári cuccban
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz hoffman_ #40456 üzenetére
Akarod mondani ilyen kéne acélból.
Rohadt láncfeszítő vagy nem tudom mi az ami a hátsó váltó tulajdonképp, abba van két kis fogaskerék, műanyag. Le vannak kopva és állandóan melléugrik a lánc olyankor meg beakad és nem lehet tekerni. Eddig ha tekertem kicsit hátra akkor visszaugrott de már az se segít megakad úgy is. Dombon kapattam fel, mikor 5. alkalommal ragadt be 10 méter alatt kicsit bemérgedtem rárúgtam egyet a pedálra hátrafele, erre lecsúszott a lábam és sípcsonton kúrt. Na a jó édes anyádat, izomból olyat tiportam a pedálra mint az állat elkezdtem ugrálni rajta és nem szakadt el a lánc de még a rohadt váltó se hajlott meg. Megigazítottam, feltoltam a dombon, hazatekertem, de még egyenesen kis terhelésnél is beakadt párszor. Sikeresen feltornászta az idegrendszerem, odaértem a kapuhoz fogtam úgy baszarintottam át a biciklit a két és feles kapumagasságon csak fröcsögött mögötte a betonon. Holnap ha lenyugodtam lehet megnézem lehet-e vele kezdeni valamit.
-
superecneB
őstag
Valaki próbált már a roll-ringhez hasonló láncfeszítőt montiban?
-
Teasüti
nagyúr
Melyik az a kategória, aminek nincs szégyenkeznivalója aszfalton, de elboldogul még egy erdei turistaösvényen?
Ez lenne a cyclocross? -
-
-
hoffman_
nagyúr
-
szki
őstag
Köszi! Ma volt jó idő, így megfutottam, amit lehetett. Holnapra egy hosszú, de laza bicajozást terveztem. Majd próbálok játszani a széllel, mert elvileg napközben megfordul majd.
Remélem felétek is elér a jó idő, és talán nem esik az eső még holnap!#40462) rétisün: Szép gyalogtúra! Öööö, akarom mondani sörtúra
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Amikor már tényleg szögre kell akasztani a bringát, még mindig ki lehet használni az adottságait:
Csajoknak:
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
senior tag
A meteoblue szerint holnap esni fog. Görgőzni fogok, ha úgy lesz.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Teasüti #40473 üzenetére
Igazából az outi és a terep találkozásánál a kerék a fő probléma. Mind tapadás terén (kerékvastagség és futófelület), mind defektállóság terén (nagy nyomás esetén nagyon könnyen beleáll bármi a kerékbe, kisebb nyomás esetén meg a felütés veszélye nő meg), mind fékerő terén (outis fék fékereje ugyebár nem az igazi). Szóval ha a biciklire rá tudsz rakni egy vastagabb, mintázottabb külsőt, illetve fékeket le tudod cserélni, vagy vannak elég jók ahhoz, hogy ne legyen velük gond a terepen, akkor minden további nélkül tudsz terepezni outival is (meg nyilván az áttétel lehet a problémás, de ha jól értelek ez nálad nem lesz gond). CX bringákat azért mondtam, hogy inkább versenyre vannak, mert nem nagyon van belőlük "olcsó" kategória, akkor már tényleg jobb egy outit átépíteni (elvileg a cx váz amúgy kicsit különbözik, pl. villáknál több helyet hagynak a sárnak, meg V fékkel vannak, stb. de ha nem a terep a fő cél, akkor szerintem ez annyit nem számít).
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Teasüti
nagyúr
-
hoffman_
nagyúr
válasz Teasüti #40475 üzenetére
Nem egy nagy eresztés, de 50-ért jó is lehet. A hajtás négyszögtengelyes, az elég karcsú. A fékek jók, bár a Magura karbantartás elég drága, illetve ez elég régi is szerintem. A teló szintén régi, de nem olyan vészes. A váz és a kerekek noname ahogy nézem. Ha nincs gond a bringával összességében, akkor meg lehet venni. Jó lett volna egy kép a hajtás oldaláról is...
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #40476 üzenetére
Első montinak ajánlható lenne? Amolyan tanulógépnek.
Mire kell figyelnem, ha kipróbálom?
Hidraulikus féket eddig csak képről láttam. Mit jelent az a drága (mondjuk egy év alatt)?
Ha kotyog itt-ott, akkor felejtős, vagy felújítható?
Gondolok ott a villára, ez vagy 10 éves ha igaz. Kaphatók ehhez csere alkatrészek, vagy kukázható az egész villa?Azt sose értettem, hogy tudjátok megállapítani képről, h mennyire kopott a hajtás.
Kérek róla egy képet. -
Manitou
veterán
válasz Teasüti #40477 üzenetére
Jó lenne látni másik oldalról is. De vállalhatónak tűnik a meglévő képek alapján.
A teló több mint 10 éves szerintem, olyan ezredforduló környéki, bár ez lehet valami későbbi "classic" kiadás. De ha nem kotyog akkor vállalható, bár ezek annyira nem komálták még a tárcsafékeket.
A fék az egész jó.
Összességében ránézésre olyan 10+ éves alkatrészekkel van szerelve. Kazeettából annyi látszik, hogy krómozott, szóval valószínüleg nem valami nagyon gagyi, illetve a váltó kanalából is azt veszem ki , hogy nem egy legalapabb hátsó váltó, hanem minimum egy középkategória. -
Teasüti
nagyúr
válasz Manitou #40479 üzenetére
Köszönöm!
Felvettem a kapcsolatot a sráccal, holnap készít nekem pár képet a hajtóműről még.
Persze nektek is megmutatom majd.
Megtetszett ez a bringa és nekem úgy tűnik az egyetlen vállalható ajánlat Baranyában.
Már mint amivel kimehetek xc-zni is a Mecsekre. A többi hirdetés nekem csak mtb-szerű bringáknak tűnnek.
Vagy lehet csak a Judy és a hidraulikus fékek teszik vonzóvá konkrétan ezt.Azt nem tudjátok véletlen, h mekkora becsúszók vannak benne? Egyszerűen nem találtam semmilyen adatlapot a villáról. Kézikönyve az megvan, de abban nincs adatlap.
2002-es, ha minden igaz.Az mit jelent, h nem szereti a tárcsaféket?
Ezt ki tudnátok fejteni bővebben?
Talán üzemszerű használattól is eldeformálódik? És ez feltételes módban értendő, vagy fixen bekövetkezik szép lassan?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha kotyog a villa, akkor az felújítható még (alku), vagy inkább meg se vegyem?
Illetve most nézem, h a hátsó fék be sincs kötve. Az mekkora kiadás még, ha szerviz csinálja? Illetve ha én csinálom (szerszám, olaj, alkatrészek)?
-
rétisün
veterán
és (#40483) TripleB: a cyclocross és az outi geometria között minimális eltérés van csak, a cyclo vázak nagyobb sárférőhellyel, szélesebb villákkal készülnek, és nem outi, hanem kanti, vagy 1-2 éve már tárcsafékkel.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz TripleB #40487 üzenetére
"vagy 1-2 éve már tárcsafékkel."
56-os outi és cyclocross vázam is van, nincs köztük nagyobb eltérés, mint mondjuk két különböző gyártó outi váza között.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
TripleB
senior tag
válasz rétisün #40488 üzenetére
Mea culpa, tényleg ott van. Érdekesen töri a tablet a sorokat.
Amiket én próbáltam az teljesen másként viselkedett, a cx rövidebb volt azonos vázméretnél, majdnem egy fitnesszhez volt hasonló az élmény. Nem azonos márkájúak voltak azok sem. Kérhetnék képet a cx gépedről?[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
rétisün
veterán
válasz TripleB #40489 üzenetére
csak a váz cyclocross, maga a bicaj már egy egyeneskormányos dolgozóbajárós. ilyen váz: kona "jake the snake"
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
#90933760
törölt tag
Na, összevakartam a bicómat, elkezdtem szétszedni, pucol, zsíroz, összerak. Lehet rajta látni, érezni ez ilyen kis cégecske megalapul, beszerez egy valag alkatrészt, gondolkodás nélkül összeraknak mindent csak guruljon és minél több keró kijöjjön belőle majd eladják jó pénzért végtermék. Itt semmi nem passzol semmihez.
Azért kopott el ilyen rohadékul a műanyag lánckerék -mert hitvány-, meg a láncfeszítő mindent csinál csak a láncot nem feszíti, össze vissza csapkolódik tekerés közben. Ez még ok, megpróbáltam kezdeni vele valamit, de akárhogy mozgatom azt a szemetet vagy a lánc nem feszes vagy a fogaskoszorú és az első műanyag kiskerék között laza a lánc. Akármilyen módon mozgatom valahol mindig laza a lánc, csak akkor feszes mikor full kihajtom majdnem eltörik és közel van a földhöz is. Le akartam szedni a francba és egysebességesre csinálni, de nincs kiszedhető láncszem, az egész egybe van. Ott is hagytam, most azon gondolkodom leöntsem-e kis benzinnel és alágyújtsak vagy még foglalkozzak vele, pár hétig guruljon amíg nem találom meg az igazit.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz TripleB #40482 üzenetére
De bizony! Tényleg olyan "meleg" volt nálunk tegnap! Akárcsak nyáron, rövid cuccban futottam 2 órát tempósan. Még az erős szélben sem fáztam. Bár nem is vagyok egy fázós fajta
Mára letudtam a magam sport adagját egy gurigázással. Megérdemelne a bicaj egy nagy generált. A teljes hajtásláncot cserélni kellene. De most csak egy tisztítást, zsírzást kap a bicó, ahova kell. Meg a hátsó gumi muszáj cserélnem, mert már a szövetet koptatom
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #40494 üzenetére
Mennyiii?!? (Teasüti most tudta meg...)
Ennyiért már gyártatni lehet maszekban.
Vagy megveszem belőle az anyagot és abból esztergálok magamnak több garnitúrát is. -.-Amúgy nem is figyeltem még (vagy már régen), h milyen jól összeszedett első hozzászólásunk van, mindjárt olvasgatok is kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
senior tag
Gurultam egy Velencei tókört. Az idő tűrhető volt, 4°C, szél semmi. Nem sikerült megelőznöm a délutánra jósolt esőt. Hazafelé Dinnyés-Pákozd között rákezdett.
Az egysebi 42-18 áttétele pont jó volt. Emelkedőn azért kellett csavargatni.A ruházkodással mellé lőttem felül. Aldis aláöltöző és Decathlonos soft-shell kabát (7-es számon futott). Amíg kiértem a városból nem volt semmi gond. Pákozdról kifele gurulva kezdtem érezni, hogy picit átfúj a szél és az aláöltöző amit beszívott izzadságot nem tud távozni megfelelően. Nem volt annyira gáz, de ez a tocsogós hűvös érzés néha előjött. Megállnom tilos arra rájöttem, mert utána lefagyok a bringáról. Folyadék nem csak izzadás útján távozott, emiatt muszáj volt megállnom. Mellkasom elé begyűrtem Sukoró előtt a széldzsekimet, mert már zavart a menetszél. Illetve hazafelé felvettem az eső miatt. Na az meg semmit nem szellőzik. Nem éreztem a menetszelet az igaz, csak még jobban beizzadtam.
Lábon nem volt különösebb probléma, kivéve azt hogy hazafelé elázott az esőtől. A Chain Arctica cipőmben a lábujjaim érezték a hideget egy picit. A vizet jól birta, zoknim száraz volt hazaérve. Zokniban vannak csodák? Sima fapados zoknit húztam, egy vékonyat és egy hosszú vastagot. Térdmelegítő kell. Amikor guruláskor megálltam a tekeréssel, éreztem hogy átfúj a szöveten a szél, ahogy lassan forgattam a lábam és nyúlott a naci a térdemen.Mindent összevetve jó volt. Sokan nem voltak, talán 5-6 kerekes.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest