- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
lsebestyen
addikt
Hali, szeretnék egy új nyerget az országútimra, a keret 8-10ezer forint. Van montis gatyám, abba szoktam tekerni, szval nem ilyen fullra kipárnázott kell, de ne is egy deszka legyen... Ötlet?
-
hoffman_
nagyúr
válasz lsebestyen #41201 üzenetére
Ha rákeresel a nyereg szóra, akkor látni fogod, hogy nagyon káosz a kérdés. Nincs tuti recept. Nekem a Selle SMP-t ajánlották, outira az Extra kell, megvettem, bevált. A topicban többeknek, egy barátom is használja. Viszont van, aki meg nagyon nem szereti. Összességében nem tuti tipp, de elég jó a szeret:nem szeret aránya. Újonnan sajna 16k, de lehet szerezni 13 körül is. Sajna nem olcsó :/
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz lsebestyen #41203 üzenetére
Az SMP előtt én még ezt néztem, ez nem tudom milyen lehet, de elsőre jónak tűnik nagyon, csak sajnos ez nem jelent nyergeknél semmit.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Doki-HUN1978 #41175 üzenetére
Felső bilincs, alsó bilincs, alul húzós, felül húzós, valóban van amelyiket be lehet kötni mindkét irányból, de nem árt rá figyelni.
Aztán normál rugó állású, fordított rugó állású, melyiket szereted.
Bilincs méret, kicsi (31.8-28.6) vagy nagy (34.9-31.8), és ezeket egy mérettel lehet szűkíteni, esetleg 28.6 stb, ezekre nem árt figyelni, mert nem mindegyiket lehet ugye leszűkíteni annyira.
3 vagy 2 sebesség
Ezen kívül az át dobó egyre szűkebb minél több sebességes lánchoz van, tehát erre is figyelni kell hogy 9 es vagy 10 es, esetleg ez alatti. Egy 8 ashoz való acera pl egy 9 es hajtóműhöz elég halványan rakja a sebességeket. 10 es meg túl keskeny a 9 eshez stb... -
lsebestyen
addikt
-
Doki-HUN1978
senior tag
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #41207 üzenetére
Azigen b*szki ilyen biciklit ki felejt ott valahol. Vagy nagyon be volt nyomva és azt se tudja hol hagyta, vagy lehet azóta az ember is eltűnt.. esetleg eleve lopottan került oda, több verziót nem tudok kitalálni xD
Doki-HUN1978
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz ---Lasali--- #41209 üzenetére
Szerintem is az a verzió áll fenn, h valaki elkötötte valahonnan, úgy h már be volt nagyon állva, és ott rakta le.
-
Muton
addikt
-
hoffman_
nagyúr
válasz lsebestyen #41205 üzenetére
Nekem is fehér Extra van, legjobb <3
Amúgy ebike korrekt hely, nyugodtan rendelj(de sajnos egy ezres szállítás mindig rájön), ami még jó a bikemarket.hu és bringabutik.hu. Az első az asszem tul. képp az ebikehoz tartozik, és az a fizikai valójában létező része, de olyan nincs, hogy ebike-ról rendelsz, és a bikemarket boltjában veszed át.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #41184 üzenetére
Igényel(ne), de annyira nem kell sajnálni se, hacsak nem sportoláshoz kell és számít milyen teljesítményt nyújtasz.
Békebeli bicikliken is 30-40 éves láncok futnak vígan faluhelyen. Persze akkoriban más volt a gyártás technológia, aláírom, de én se cserélném le az enyém még hosszú ideig (már rég túl van a 100%-os nyúláson), ha a racsni nem döglött volna meg. Párszor beállt már a rozsdától és a csapágygolyók kikockásodtak. Mondjuk azt nem tudom megítélni, h a parasztriderek csak jó időben használják-e évtizedekig, de én minden körülmények közt hajtom.(#41186) Packersbay
Sztem fölösleges ezért állvány, de még csak fejre sem kell fordítani. Két kéz elég hozzá álló helyzetben.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Auratech #41200 üzenetére
Dombon felfelé mindig mélyebben lélegzek és fújtatok kifelé, így (gondolom, műszaki emberként) a nagyobb légnyomás miatt a tüdőben több levegőt tudok a véráramba préselni.
Ha nem is ez a pontos magyarázat, de azt megfigyeltem, h vmire jó: jobb az izmaim oxigénellátottsága, később kezdenek el falba ütközni. Én se tüdőből szoktam kifulladni, hanem a vérkeringésem miatt kerülök az anaerob zónába. -
Packersbay
tag
válasz Teasüti #41214 üzenetére
Hát szerintem 3 kéz kéne hozzá tekerem a pedált,közben persze felemelem a hátulját,hogy lássam,hogy fut a lánc a racsnin, és ekkor kéne még 1 kéz,hogy csavarral a váltót beállítsam. Sajnos olyan profi még nem vagyok,hogy tudjam pontosan mennyit kéne tekerni a csavart
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
eddie1978
aktív tag
-
Teasüti
nagyúr
válasz Packersbay #41216 üzenetére
A "csavart" én érzésre állítottam be, miután mentem egy kört és megállapítottam, h lazábbra vagy feszesebbre kell.
Ehhez elég egy kéz. Amúgy is jobb ezt egy próba kör alkalmával belőni, mivel a pedált taposva, kiállva, de még egy padkára felhajtva is átugorhat a lánc, ha a határon mozog. A lényeg, h terhelve jó kipróbálni, főként kopott alkatrészeknél.Én azt hittem váltó beállítás alatt azt érted, hogy a bovden sincs még bekötve.
Ez esetben meg legnagyobb bovdenhúzású fokozatra kapcsolás - praktikusan a legnagyobb lánckerék -, majd bal kézzel megfogod a bovden végét, meghúzod és feszesen tartod, eközben kézfejjel végállásig ütközve nyomod a kanalat, jobb kézben a szerszámmal meg rögzíted. Ennyi.(#41217) eddie1978
3000 Ft kb? Na ne vicceljünk!
Jó ötlet, de ez filléres anyag.[ Szerkesztve ]
-
Packersbay
tag
Első V fék jobb oldali fékpofa fékkar elengedése után nem megy vissza a helyére. Állítócsavart már majdnem teljesen kitekertem,de így se. Vagy befagyott a rúgónál vagy tönkrement. Ha tönkrement mennyi lehet egy ilyennek a cseréje?
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
Auratech
őstag
válasz Packersbay #41219 üzenetére
Nem akarok dilettánskodni, de nekem hasonló dolog okozott bosszússágot. A fékpofa vázon lévő csonkját próbáld megkenni, mert az súrlódhat. Esetleg a fékezéstől jobban kigörbült a forgássíkból a fennakadó pékpofa szára, és mivel szöget zár be, szorul.
Auratech Field Recording
-
Teasüti
nagyúr
válasz Packersbay #41219 üzenetére
Ha szemre rendben lévőnek tűnik, akkor én szétszedném és megnézném "mi van benne".
Elvileg nem érzékeny semmire, a sérülést leszámítva. Biztos nem fagy be, meg ilyenek...
Kenésre sincs igazán szüksége. Ha megmozgatod, akkor nem érződik rajta rugóerő? Egyáltalán mozog?Pár ezerért már Shimano-t fékpillangókat lehet venni, de noname már ezresért is akad.
Szervizes szerint az ég adta világon semmi jelentősége nincs egy V-fékpillangónál, h "milyen felirat van rajta".
Persze azért egy adott technikai szintet meg kell ütnie, pl. legyen fémből![ Szerkesztve ]
-
Packersbay
tag
Szétszedésre gondoltam én is,csak -5,8 fok-ban nem nagy öröm bodottág szerelgetni hétvégén akkor majd szétszedem,addig meg lábfékkel közlekedem
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Packersbay #41222 üzenetére
Hátsó féked sincs?
Csúszós úton amúgy se száguldoznak sokan.Átérzem. Én taktikus voltam, még karácsony előtt volt egy-egy napsütéses enyhe idő 5-10 fokkal. Szerelésre ideális. Akkor szedtem darabjaira a bringát, kapott autósampont, brigéciolt, zsírt, olajat.
Most csinálná a tököm, amíg nem lesz jó idő, addig bottal se piszkálom meg. -
Auratech
őstag
válasz Packersbay #41222 üzenetére
Ha nincs olajozva, egy kis műszerfalápoló szilikonspray segíthet ideig óráig, a (fékpofát szárazon hagyva) . Ha kenve van feloldja, tehát nem javaslom.
Könnyen lehet, hogy az alkatrészek között a használattól felmelegedett felületre lecsapódott a pára, amikor kihűlt és aztán befagyott.
- Nálam a tárcsafék bovdenje fagyott be valahol. Bármikor kitoltam a garázsból, mire beértem a városba, kővé vált a hátsó fék., mintha pillanatragasztót töltöttem volna a bovdenbe. Nagyon veszélyes volt...át kellett fújni az összes bovdent, azóta jó...Auratech Field Recording
-
Packersbay
tag
válasz Teasüti #41223 üzenetére
De van még csak van 1-2 lejtő ahol az kevés,főleg most,hogy le van fagyva. Én se száguldozok olyan 24-27-el megyek a városban. Én mostanában tanulom a szerelést,arra még nem vállalkoznék,hogy teljesen szétszedjem a bringát.
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
Toomy
senior tag
válasz Packersbay #41225 üzenetére
Reggel nekem is be volt tökösödve az első V fékemnél az egyik oldal. Kiakasztottam a bovdent és folyattam be a rugóhoz egy kis váltó olajat majd jól megjárattam.
Ebben a szutykos időben 50km-ént fújom pl. a láncomat is a CASTROL motor lánc spray-vel is. Mert a reggeli indulásoknál már ott van rajta a rozsdapára a sótól.
Na öltözök azt uccu hazafelé. Hogy én mennyire utálom ezt a téli öltözködést, komolyan elfáradok benne[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Auratech #41224 üzenetére
A pára (harmatpont alatti) hideg felületre csapódik ki. A meleg felületeket messze elkerüli.
A fékpillangó amúgy sem melegszik át, a fékpofa meg nem a felninek nyomódva parkol, szóval ez az elmélet több sebből vérzik.
Nem tudom milyen (kenő)anyagokat használtál a bovdenhez, de ha azok nem fagyállóak, akkor jah, az para. Vagy ha megszívja magát a levegő páratartalmával, nedvességgel és az kifagy...
Másrészt amióta lecseréltem a fékvezetékeket, azóta kenőanyag nélkül használom. Teflonos bovdenház, köszörült bovden. A mínuszokban is ugyanolyan jól működik, mint szobahőmérsékleten.
Rengeteg ellentmondó vélemény van erről, hogy kell-e kenni a bovdent. Én olajoztam az előzőt, és rozsdás szmötyi csordogált a házból, meg a bovden is egy élő retek volt. Kíváncsi leszek az új meddig bírja szárazon.
Jah amúgy az Y vázamon nem 20 centi bovdenház van ám, hanem vagy másfél méter. -
ludsimon
veterán
undefined
-
Auratech
őstag
válasz Teasüti #41227 üzenetére
Abban igazad van. Van azonban deresedés, ami már a harmatpont alá hűlt vízcseppecskék hirtelen kifagyásában jelenik meg. Azt hogy magyarázod, hogy a fekete oakley thermo pulcsim ujja ma is tiszta fehér volt, mire beértem, pedig még nagyon köd sem volt? A pulcsi biztos nem hidegebb a levegőnél..
Szerintem a bringa bekerül olyan levegőrészbe, ami melegebb (házak, közlekedés környéke, ekkor csapódhat ki a jól kihűlt alkatrészekre a pára...a hidegebb-melegebb átmeneteknek köszönhetően vagy a mechanikai hatás miatt, mint a pulcsimon.-Teflonos zsírsprére(zsírspré szereltem tűt és avval fújtam bele a bovdenbe. A butánban(hajtógáz) oldott a zsír, folyik, feltöltöttem gyorsan a bovdent. Kihabzott a túloldalán és mire elillant a gáz. a zsír megállt belül. Nem csepeg.
Amúgy a teflonos száraz megoldás az tutti, nem kérdés..a hidrofób felületkezelés a legjobbAuratech Field Recording
-
-
ludsimon
veterán
válasz Auratech #41232 üzenetére
Köszönöm!
Arra gondoltam, hogy majd ha versenyen bukok 40 km/h-nál ez kb az 1/3-ával se ér fel amit ott éreznék! Durván le tudja szántani a bőrt egy olyan tempónál ráadásul aszfalton.
Meg 5 óra alvás, mondjuk ez az esés felébresztett.
Bírni kell a fájdalmat, nem lehet rinyálni, Mark Cavendish a Giro d'Italia-s bukása után még felült és bekerekezett azzal a brutál sérülésével amit tavaly szerzett. Sztem ő is sokkos állapotban volt, nem érezhette, mert amikor mutatták a célban a célképeket, nagyon durván le volt szántva a bal combja.[ Szerkesztve ]
undefined
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #41233 üzenetére
Nem hiszem hogy sokkos állapotban lett volna, bár a közvetítést nem láttam. Egy ilyen horzsolással még lehet menni bőven, ha nagyon akarsz.
Én olyat adtam elő jópár éve országos évadnyitón, hogy a 40+ tempónál előttem buktak, én meg elbénáztam, annyira rá fékeztem hogy beszitált a bringa, de veszettül, azonnal elvágódtam, csúsztam, már magamnál voltam, vártam hogy mikor álok meg! A mez rám olvadt! A fékváltók befordultak, vissza pofoztam, a váltó fül elferdült, csak pár sebességben működött a bringa.
Jah meg még a bukással kapcsolatban amit meg kell jegyeznem, egy igen segítőkész részvétét mindenféle képen átadó b*zeráns f*sz meg megállt mögöttem egy peugeot 206 ossal, plusz család az autóban, mert persze az utat magyar versenyen nem zárják le.. és telibe nyomta a dudát tőlem 2 méterrel!!! Mondom ezt nem hiszem el b+... nem vagyok egy agresszív típus, nem nagyon lehet felhúzni, de akkor ránéztem a sofőrre, mire az közelebb jött, újra dudált, na akkor eldurrant az agyam, beálltam elé kulaccsal a kezembe rá indulva a kocsira, hogy na most mi lesz, rám dudál akkor izomból megdobom a szélvédőt hátha beszakad, vagy üssön el ha ekkora az arca.. istenem...
Aztán utána letekertem a távot egyedül! De úgy hogy a jobb könyökömre nem tudtam támaszkodni, mert iszonyúan szúrt a izület, szalag minden, lejtőkbe iszonyat szar úton 55 felett húztam a féket, mert nem bírtam 1 kézzel tartani afölött a kormány, nagyon komoly volt, végül beértem 24. helyen.[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
Én tavaly Balaton kör előtt aludtam 4 órát, előtte 3 napja csak tekertem...Még nagyon hajnal volt, esett is rendesen, asszem Kenese után van egy erdős szakasz...Na ott óra szerint 35-el mentem, elbambultam nem láttam h jön a kanyar, akkorát estem mint a ház. A fülesem úgy szakadt szét, h a jack dugó benne maradt a telefonba + a fülharangok a fülembe A jobb karom totál lehorzsolódott, pólóm széjjel szakadt. Na ott megálltam egy 10 percre, h van-e értelme folytatni, mert kb. csak 10km-t mehettem a 200-ból...Végül lementem, közbe tönkre ment a telefonom, meg egyebek A nyoma még most is meg van..
-
Teasüti
nagyúr
válasz Auratech #41231 üzenetére
Azt, hogy "fehér" volt, azt úgy érted, h fagyos? Ez a második telem, de én ilyet még nem tapasztaltam.
Ha csak vizes volt, az természetes. Nem kell feltétlen szemmel láthatónak lennie a levegőben lévő vízpárának, már ha van. Gondolom nem volt csonttá fagyva a környezet, a vizes útról meg párolog a víz. Felette elhaladsz, kicsapódik a pulcsidra.Szerintem a bringa bekerül olyan levegőrészbe, ami melegebb (házak, közlekedés környéke, ekkor csapódhat ki a jól kihűlt alkatrészekre a pára...
Ha azt nézem, h mínuszos téli hideg időben kültéren az abszolút páratartalom a nulla felé konvergál, akkor ezt csak úgy tartom lehetségesnek, hogy ha ez egy meleg szigetnél történik, ahol is "fűtik az utcát".
Vhonnan kiszellőzik a meleg, párás levegő (csatorna, szellőző, etc.). Ilyen esetben természetesen egy kevéske lecsapódhat, amíg átmész rajta, de az nem számottevő. Főleg ahhoz mérten, amennyi meg tudna fagyasztani egy alkatrészt, de működésképtelen mértékben.Még mindig úgy vélem, hogy ha a melegről kiviszed a bringádat és azon megfagy vmi röviddel azután, akkor annak semmi köze a pára lecsapódáshoz. Sokkal inkább tartom valószínűnek, hogy nem fagyálló a kenőanyag.
Illetve ha melegben tárolod a bringát, akkor a benti egészséges levegőben kondícionálódik, felvesz vmennyi nedvességet és az fagy ki a hidegben.Nekem az első váltóm áll be mínusz pár fokon, de még nem jöttem rá, miért.
A bovden könnyedén jár, csak épp a kanál merevedik meg, h még lábbal rásegítve se nagyon akar visszaugrani (értsd: úgy kellett visszarugdosni eleinte, azóta nem váltok feljebb hidegben ). És elképzelésem sincs róla; a rugó húzza rendesen, beakadva nincsen, a kanál meg össz-vissz 4 csapon mozog, azok a pici felületek meg nem ellenfél a rugónak.
Hacsak nincs vmi olyan felfekvő felület, ami megszorul... De már nézegettem egy darabig és nincs rajta semmi gyanús.Más:
Az igen! Micsoda sztorik!
A bőrre égett mezt így hogy...
...kell elképzelni? Le lehetett hántani a bőrről még, vagy kórház?
Ez a beszitált a bringa nekem kérdőjeles. A hátulja akart megelőzni, vagy az első csúszott ki?[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
válasz Teasüti #41236 üzenetére
"Illetve ha melegben tárolod a bringát, akkor a benti egészséges levegőben kondícionálódik, felvesz vmennyi nedvességet és az fagy ki a hidegben." ez a valószínű.
Emlékezetes esésem csak kettő volt vagyis emlékezetkieséses..Győrújbarátról Tényő felé le a hegyről---és a felsóderezett kanyarban megfejeltem egy facsonkot 60-al kb.
A pedálok leszakadtak, a nyerget lerúgram a felcsapódó lábaimmal. A sarkaimon a bicajoscipő salátában.
Koponyarepedés. Halálhíremet keltették a dac focistái de kár volt. Versenyeztünk lefelé. Első voltam és azt hitték, elhúztam, tekertek Tényőig, mint állat, hogy utolérjenek én meg szép csendben agonizáltam az árokban...(1986)A másik egy szimpla elsőfékes betonlefejelés/pofáncsúszás egy kikanyarodó busz előtt a zsúfolt buszmegálló közönségének nagy örömére a győri parasztmetró előtt. Egy Babettással versenyeztem a Baross hídról lefelé...Állítólag olyan hangja volt, mintha egy dinnye leesett volna a betonra a platóról. Felugrottam és betekertem a közeli kórház portájára, aztán elájultam. Bicajnak semmi baja sem lett. Két hétig mindent szívószállal ettem. Pár öltés kinn-benn. IQ-m lecsökkent 167-re a 400-ról..(1988)
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Ja utánaszámoltam. Heti fix 200-at tekerek.
A hazaút 18Km még rám vár. De percek kérdése az indulás. Nem fagy, nyugis utam lesz. Jók legyetek!Auratech Field Recording
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #41236 üzenetére
Hát ugye ezek a mezek szintetikus anyagból vannak, valami műanyag bánat, ami súrlódás által keltet hő hatására szépen megolvad, na ez fekete lett és kemény, a sebbe annyira nem ment bele, szóval igazából egy idő után kitisztult a sebem, nem kellett kórházba mennem még bukás miatt, pedig voltak szép esetek, volt amikor minden ismerősöm hülyének nézett hogy legalább egy tetanuszra miért nem mentem el a húsig leért horzsolásokkal... nem lett semmi bajom, persze ezt nem példa kép mondom, ti menjetek el
A szitálást úgy képzeld el, hogy tükör sima aszfalton, ahol nem nagyon van benne bazalt, meg egyéb kő, szóval tapadás nem sok van, 42 körül satura húzod a 9 barra fújt, 23mm széles gumit, amiből leér kb 2 négyzetcenti az útra, mert úgy beparázol hogy előtted út szélességben egyik másodpercről a másikra fekszenek az emberek, majd a bringa hátulja mindenfele csúszik, te próbálod megtartani, de 1-2 másodperc lefolyása alatt annyira beinog az egész hogy gyönyörűen elvágódsz. Én is gyakorlatlan voltam akkor még ezzel a bringával, az is benne volt, utána már meg tudtam volna állni biztonságosan. Volt ott annyi hely utólag vissza gondolva, persze utólag mindig okos az ember. Egyébként hasonló bukásokat a pálya versenyeken adnak elő, mikor a lábuk valamiért megáll, és az örökhajtós gép hátsó kerekén satura fékezik, és a lakkozott padlón érdekeseket ficánkol a bringa segge, majd csattannak egyet az oldalukon, és csúsznak az örökké valóságnak tűnő másodpercekig.
(#41239) Gergő_ v
Igen, szerintem ezért is lehet egyrészt ráfüggni a versenyzésre, én nekem volt olyanom, amikor komolyan élmény ként éltem át egy amúgy *urva szar bukást... kicsit betegesen hangzik. Sok mindent lehet aggyal szétkapcsolni, jó ideje nem edzem, alig bringáztam tavaly, de a héten elmentem egy spinning edzésre, 168 as pulzus átlagot produkáltam, a végén már nem éreztem rosszul magam 170 es pulzusnál se, az edzés végén még pörgettem egyet olyan 150 es pedálfordulattal, 180 as pulzusról indulva, 186 ig emelkedett..
Ez normális? Szerintem nem.[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
válasz ---Lasali--- #41242 üzenetére
Dehogy. Csak hülyültem.
[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
ludsimon
veterán
válasz ---Lasali--- #41234 üzenetére
Minden elismerésem!!!!!!!!!!
Vannak ekkora idióták, nem is egy, amúgy meg a segítségnyújtás is elmaradt, szóval még ülhetett is volna.Auratech:
Az durva mik vannak.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Auratech
őstag
Most utánagondolva, lehet, hogy a nyalásoknak van köze kicsit a tumultus kerékpárversenytől való tartózkodásomnak. Pápa felé egyszer kisodort a boly végéről egy Ifa. Puff, most jutott eszembe.
A jó dolgok azért erősebbek. Mentünk néhányszor Horgast(Győrújbarátin). Mikor végül felértünk, annyira transzban voltam, hogy megállás előtt elfelejtettem kioldani a klipsz-szíjját. Óbégatva elborultam és röhögtem..csak az első fogaskerék állt bele a vádlimba...észre sem vettem...
Az ember közérzete gyökeresen más, ha munkakezdés előtt már felpezsdíti egy kis tekerés. Akkor indulás.Auratech Field Recording
-
Toomy
senior tag
Kicsit régi, de ha még valaki nem látta, ezt nézze meg.
Vígjátéknak pazar és a bringás vonal is nagyon ott van -
Teasüti
nagyúr
válasz Gergő_ #41239 üzenetére
Úgy érted bárki képes rá sokk és adrenalin hatása alatt. Biztos vhogy képbe kerül a túlélés ösztöne az erős versenyszellem és akarat hatására, ami fingom sincs milyen anyagot választ ki a fingom sincs az agynak melyik részén, de szigeteli azokat az idegi összeköttetéseket, amik a fájdalom érzet közvetítésére szolgálnak.
Durvább sztorik szoktak menni a tv-ben időnként, mikor pl. a túrázó az Isten háta mögött össze-vissza töri magát, aztán elküzdi magát segítségért és csak miután biztonságba került, onnantól ordít fel fájdalmában. -
Moric
aktív tag
Előástam a régi bringámat a garázs mélyéről. Egy Csepel Apolloról lenne szó.
Kitaláltam, hogy téli bringának ideális lenne, még dinamó is van rajta. Mivel kb. 15 éve rá sem volt nézve most kicsit ráncba kellene szedni.Ami biztos, hogy az ékes hajtókar lötyög. Az ék feje már a hajtókarban van. Éket lehet kapni különböző méretben?
Lecserélném a középrészt négyszög tengelyesre, ami egyből azt is jelenti, hogy a hajtás is csere. Stílusban ez eredetihez hasonlót szeretnék, már ha lehet. Milyen középrész nézzek hajtással együtt, ami nem triplázza meg a bringa értékét?A másik a kerék. Ez még acél felnis ha minden igaz. A kerék kerülete már nem egészen kör, egy picit üt. Ezt ki kellene szedni belőle. Nem tudom érdemes újra küllőzni vagy sem. Esetleg vegyek egy modernebb felnit, amire gumit is könnyebb szerezni?
Tudom, hogy már régi és nem ér sokat, de a 105-ös szettes versenyemet nem áztatnám sós lével ha nem muszáj. Meg aztán arra is kellene költeni, ha téliesíteni szeretném.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Azt hiszem 2 féle méretben lehet kapni éket, de azt magadnak kell ki reszelni olyan emelkedésűre amilyen megfelel, az egy rohadt jó munka.. hogy a két kar szépen álljon. Plusz amikor már szétszedni se tudod, csak satuba egyéb hidegvágó szerszámokkal kiütni belőle, fűrészelés stb után. Néha nem árt aki segít. Kiváló.
Veszel valami olcsó négyszöges hajtóművet, pl amiket az új kempingekbe szerelnek, az mindegy, csak sikerüljön belőni a láncvonalat, meg ne érjen bele a vázba a tányér meg a kar mono blokk tengely szélességgel kell variálni.
Szerintem ilyen szarakodásokba jobb nem otthon bele kezdeni.
Ha ilyen 3/8 ados régi méretű a kerék van benne, azt nem nagyon tudod kicserélni, mert a 26 os kicsi lesz bele, nem fogod tudni a féket beállítani, a 28 as meg nem fér bele, stb. Szóval ezekkel nem érdemes foglalkozni. Nagyon alkatrész sincs hozzá, úgyhogy jó felnit se hiszem hogy találsz hozzá. Ki kell belőle hozni a maximumot, aztán úgy használni. Ezektől nem kell csodát várni. Ezek annyit tudnak amennyit. (de okosat mondtam )[ Szerkesztve ]
-
Gergő_
őstag
válasz Teasüti #41247 üzenetére
Igen, ezt páran meg tudják valósítani önhipnózis által. Én a rádióban hallottam erről, hogy fáj nekik, de nem szenvednek tőle. Itt egy cikk róla. [link]
Pl ez olyan kicsiben, amikor elmentem túrázni egy barátcsajjal(nem Magyarországon, hanem itt Izlandon). A 15 km után egy jó kis viharban, esőben, eltévedtünk és vissza kellett fordulnunk. Teljesen vizesek voltunk, kihűltünk, nekem meg szarrá törte a lábam a bakancs, de mégis valahogy hazavonszoltuk magunkat. Ezután napokig nem tudtam járni, pedig ez a probléma már akkor fent állt amikor nem találtuk a tavat és vissza kellett fordulnunk. Eleve egy frissen elvesztett gyulladt nagylábujjal indultam neki. Ő is fáradt volt de egyáltalán nem panaszkodott. Ezt más túrákon is tapasztaltam nála, és nem csak azért mert jóval fittebb mint én. Azt mondta hogy igazából még sosem gyalogolt ennyi pedig volt lájtosabb túrákon a Himaláján. Szinte semmi felkészüléssel futott 10k-t, outizik és korábban evezett is komolyan. Nálam a maximum az 45km volt egy napon belül, és nem teljesen emlékszem rá hogyan valósítottam meg. Nem tudom felfogni hogy valaki hogyan képes futva megtenni, persze talán nem hegyen völgyön. Bicikilivel képtelen lennék megtenni, persze ez lehet hogy azért van mert nem volt még dolgom jobb bicajjal. Legfeljebb 15km mentem eddig dombos helyen, nekem az bőven elég.
De úgy gondolom hogy a gyaloglás az megy a végletekig főleg ha egy csinos lány, gyönyörű táj van veled semmi más.
Azért egy Kinizsi 100-ba nem biztos hogy belevágnék.
Egy másik példa amikor egyszerre 4 lyukas fogamat tömték be, nem kis tömésekkel(nekem sem voltak jó fogaim, lehet hogy ebben van a kulcs? ) A fogorvos kicsit megdöbbent hogy nem nyikkantam egyet sem. Ez tényleg olyan volt hogy fájt, de nem éreztem magam tőle annyira rosszul.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!