Hirdetés
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Elden Ring: Shadow of The Erdtree - Íme a végső gépigény
gp A kiegészítő érkezése már nincs messze, alig egy hetet kell már csak várnunk a DLC-re.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
Nem értem továbbra sem az álláspontod. A CVT váltónak pontosan ez a legnagyobb ismérve, miszerint gázra azonnal nyomatékcsúcsra emeli a motor fordulatát, és ott tartja végig. Nem értem a 2 másodperced sem. Ha a GE-t én lepadlózom, az abban a pillanatban tolja fel a fordulatot.
Tehát teljesen felesleges "belenyúlni", amikor ugyanazt éred el a gázpedál lenyomásával.
Nyilván, a fokozatokkal rendelkező automata váltóknál ez a fajta kézi gépészkedés eredménydúsabb megoldást jelent, de egy kis ccm-es, CVT-nél nem."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
szabonagyur
félisten
válasz
runner 125 #67451 üzenetére
Én is így látom, hiába sima 1.4. Ha rálépek felzúg egyből, a teljesítmény relatív de városban bőven elég.
-
Ispy
veterán
válasz
runner 125 #67451 üzenetére
Akkor még egyszer: lepadlóztad és nem történt semmi, nem ugrott azonnal a fordulat. Csak késéssel, ha manuálisan belenyúltál, akkor meg azonnal. Ha éppen előzni akarsz és akkor és ott kell a nyomaték, nem majd 2mp múlva, akkor nem mindegy. Hogy ez most a cvt miatt vagy az elektronika volt ilyen tompa nem tudom, de korántsem volt az, hogy akárhol, akármilyen tartományba rögtön megkaptad a nyomatékot egy padlóra.
Mentem egyszer egy giulietta sporttal, na ott volt reakció azonnal mindenhonnan, de az 1.8 az nekem teljesen nyugdíjas feeling volt.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
Ispy
veterán
Lehet.
A 10 gennel is létezik a jelenség, csak ugye a turbó miatt kevésbé veszed észre, illetve az van, hogy amíg a turbólyuk tart, addig miafaszvanmár, utánna meg kilősz, mint az ágyúgolyó. Konkértan újra kell tanulnom vezetni, hogy ne rántsa ki senkiből sem a veséjét az autó a sok rángatás miatt. Most így 7k km után már azt mondom, hogy megszoktam.
De amikor például jösz kifelé a körforgaalomból 30-cal és a kijárati íven odanyomnál neki, hogy akkor go, akkor itt is van, amikor így gondolkodik, hogy na, akkor most menjek, ne menjek, elég idegesítő. Ugyanez megvolt a 9 gennel is, csak ott még turbó sem volt, szóval ha éppen a szoftver "nem rakta vissza neked 3-ba", akkor nyomhattad a padlót, ahogy csak akartad, nem történt semmi, csak jóval később.
Lehet ez a jazznél nincs, bár csodálkoznék, ha más lenne.
Itt nálunk a főútra kikanyarodáskor is már tudom, hogy mennyivel előbb kell gázt adnom, hogy addigra meg is érkezzen a sebességem, mire az pont kell, mert sokszor nincs sok hely, ha akkor kezded el nyomni, amikor egy manuális váltós autónál, akkor nem fogsz kijutni (egyben).
[ Szerkesztve ]
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
tboldi
nagyúr
Lehet ez a jazznél nincs, bár csodálkoznék, ha más lenne.
Abban mondjuk lehet valami, hogy a többiek még régebbi Jazzekről és Citykről beszélnek, neked meg újabb Civicekkel van tapasztalatod. 1-2 szintnyi különbség simán benne van a környezetvédelmi besorolásokban, ami nagyban befolyásolja a váltó programozását is.
-
Ispy
veterán
válasz
tboldi #67456 üzenetére
Az lehet, mert ha jól tudom a 9 genes motorok eleve le is lettek butítva pont emiatt, ott aztán nyomhattad te akárhogyan, köze nem volt az autónak a 140 lóhoz, meg a gyorsuláshoz.
Hát ja, szép új világ.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
boogie84
veterán
válasz
runner 125 #67451 üzenetére
2019 1.5T Sport Plus CVT tapasztalat:
D-ben valóban elég lomha az autó, én 10 percig használom D-ben indulástól számolva, utána csak S.
S-ben is lehet kultúráltan haladni. Egyértelműen sportosabb az autó mozgása, magasabb a fordulatszám. Egyébként 3000-nél van olyan motor erő és turbó nyomás, hogy ott már elég jól megy.
D fokozat azért nem tetszik, mert ahogy írod mindig alacsony fordulaton tartja a motort, ennek viszont hidegen a hajtókarok annyira nem örülnek. Mert ugye a CVT nyomatékból menne....
Hidegen D, utána S. Így próbálom óvni.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
runner 125
nagyúr
válasz
boogie84 #67459 üzenetére
Akkor tényleg lehet abban valami, h az újabbnál újabb normák miatt muszáj visszafogniuk a váltót és a motort is. A GE Jazz-ből ugye a hybrid már 2011-ben megjelent, tehát 10 éves az a technológia, elképzelhető, h akkor még szabadabban programozhattak ilyen téren. De mint írtam is, nyilván a kombinált 100 lovával nem egy sportautó, de 90-100-ig ebben a kasztniban ez a motor CVT-vel szerintem rohadt rugalmas és mondom ezt úgy, h a saját autóm több, mint 3x olyan erős (kompresszor + turbo), 8 fokozatú Aisin váltóval. Az sem a leggyorsabb automata (cserébe legalább tartós), viszont ehhez mérten is tök jól "ugrik". Sőt, lehet írtam már korábban, egyik cimborám is kipróbálta, A6-os Audija van, 3000-es diesel, teljes odavolt tőle. Nem hitte el, h csak 1339ccm + nagyon kicsi villanymotor.
A mai 0W/5W olajak hideg oldali viszkozitásuk okán sokkal hamarabb elérik az "üzemi hőmérsékletet", mint a huszon évvel ezelőtti, sokkal rosszabb hideg (és meleg) oldali olajak. Így az autó bemelegedése néhány perc alatt meg is történik.. De nyilván, attól még igaz, h a nyíróerő hideg motornál károsabb, mint a fordulat.
Emellett pl a start-stop rendszer sem működik, amíg a motor nem üzemmeleg, szóval technikailag ilyen téren már sokkal hülyebiztosabbak az autók.Egyébként valahol én megértem a 70-nel vánszorgó Hybrid-eseket.
Maga a "hybrid" tudat még egy power fanatikus agyát is (mint pl az enyém) átkattintja. Úgyhogy, S-ben ezt 1x használtam, amikor kíváncsiságból kipróbáltam, h úgy mennyivel rugalmasabb. Viszont a fordulatszámot több mint 1000 rpm-mel magasabban tartotta... De inkább marad a D-ben mindig, élvezetes 100-nál a visszaejtett 1500-as fordulat. Szinte hangja nincs, rendesen prémium a zajszint.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
runner 125 #67460 üzenetére
Aa 2019-es Skodaban nalunk az olaj meg nincs 50 fokos es akkor is leallitja a motort nyaron (telen 70 fok korul allitja le legkorabban).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
runner 125 #67460 üzenetére
"Egyébként valahol én megértem a 70-nel vánszorgó Hybrid-eseket.
Maga a "hybrid" tudat még egy power fanatikus agyát is (mint pl az enyém) átkattintja."
Nagy igazság van ebben. Alig több mint 1 hónapja hibridezek és ha nem muszáj, már nem akarok sietni.
Most 3.8 a fogyasztási átlagom 230km város/150 km országút után. Megtehető további 650 km bc szerint.. Ja 40 l-es a tank."csak a zene van"
-
boogie84
veterán
válasz
runner 125 #67460 üzenetére
Első szerviznél azt mondták h az akkum 75%-os.... Kérdeztem miért, mondták, hogy az összes korlátozás a károsanyag kibocsájtás miatt van. Azóta nem használom az ECON funkciót! ÉS néha rádugom töltőre...
Ennek ellenére én nagyon meg vagyok elégedve a kis méregzsákkal. S-ben dinamikusan kerülgetem a gépjáműveket akik betartják a kreszt...
Városban nem vagánykodunk, csak dinamikusabban haladok...
Igaz lehet h a 0W20-as olaj hamar felmelegszik, de én általában azt a 10 perc menetidőt betartom. Nagy bakot nem lőhetek ha így használom az elején...
CVT-nél nincs start-stop. Megörültem mikor megtudtam, na mondom egy dologgal kevesebb amit mindig kapcsolgatni kell!
Tartósabb autópályatempónál 130-150-nél természetesen visszadobom D-be, feleslegesen ne forogjon ha nincs szükség erőre...
Közel 22000km használat után még mindíg frankó az autó. Nem bántam meg, csak később se egye az olajat és örülni fogok!
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Biqci
aktív tag
Szerintetek hol érdemes komplett fényszórót keresni a CR-Z-hez. Az a helyzet, hogy nem megy a bal oldalon a DRL, már így vettem meg. Na ma kiszedtem kompletten a fényszórót és úgy néz ki belül halt meg. A stekkerben a működtető feszültség megvan rendesen ahogy kell, de mégsem működik. Mivel a fényszóró amúgy sincs 100%-os állapotban, arra gondoltam veszek egyet. De mindenhol, ahol nem gyári van, ami amúgy 1000Euro, úgy van a leírásban, hogy a CR-Z-hez és Jazz GE-hez alkalmas és valóban, köze nincs formailag és az izzók elhelyezésében az enyémhez. Pedig ezek 90-110Euro körül meglennének. Már kifogytam az ötletekből, hol lehetne megnézni. Hátha valaki...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Micsurin
nagyúr
válasz
tboy93 #67465 üzenetére
Az már a vég közeledtének a jele ha a bontó szó láttán én valami motorhibás dög javítására utaló kérdést vizionálok kapásból?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Biqci
aktív tag
válasz
tboy93 #67465 üzenetére
Ez volt az első, ami az eszembe jutott. De nincs. Legalábbis eddig. Már golyózott a szemem, ezért gondoltam, hogy megnézem inkább az újakat. És most tartok itt
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
Bakker, találtam egy original Honda vadi újat Angliában mindennel együtt kb. 300 Font. De jobbkormányoshoz
Lehet ezzel valamit kezdeni szerintetek?
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
De rossz vagy
Ahol néztem nincs, csepeli bontó pl.Saccco sajnos nem dob fel találatot
Aladdin Azért is akarnám cserélni, mert ami benne van már javított, a másikhoz képest rosszabb állapotban van. Úgy értem, hogy ez az oldala kapott egy kicsit, amit az eladási képeken lehet is látni. Valószínűleg hasonló helyzetben volt az előző tulaj is mint én, csak talált egy bontott de nem tökéletes lámpát. Amúgy működik mindene tök normálisan, csak a DRL nem és a távfény foncsorja matt.
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
Ezt nem hiszem el, miskolciak, mint mi!
Holnapután pedig utazik haza a feleségem
Holnap fel is hívom őket, megkérdezni, van-e lehetőség bármire, javítás, újrafoncsorozás...
Köszi szépen, végre egy kis fény az alagút végén![ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
SoulReaver
veterán
Üdv urak!
Kiszemelt következő autóim között szerepel egy Honda Civic 2.2 dízel. (2007-2009 évjárat körüli)
Az lenne a kérdésem, hogy ennek a dízel motornak van-e valami gyermek betegsége, illetve mennyire ajánlott?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
SoulReaver #67477 üzenetére
- Kuplung kicsit alulméretezett, ezért még csak enyhén kopott akkor is hajlamos megcsúszni.
- Kettőstömegű lendkerék, ha helytelenül volt használva a kocsi akkor az egy költésges tétel de igazból én ezt inkább a kopó alkatrészek közé sorolnám...
- Leömlő repedés a túlzott hőterhelés miatt: 2 féle leömlővel volt szerelve a lemezelt reped az öntött nem. Ha reped akkor érdemes öntöttre cserélni azzal nincs gond.
- főtengelyékszíjtárcsá-nál van egy porvédő, ha az nincs meg akkor idejekorán elhalálzik a szíjtárcsa.
A magasnyomású rendszer kb a legjobbak között van, nagyon kevés a meghibásodás de terészetesen mint minden magasnyomású rendszer ez is fokozottan érzékeny a gázolaj minőségre. Érdemes a GO szűrőt minden olajcsrekor vagy legkésőbb minden második olajcserekor cserélni.
#nincsbennetarcsi
-
szabonagyur
félisten
Most 510-ért tankoltam a MOL 100ast, ebből lejön még a Netrisk valamennyi.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #67479 üzenetére
Az eleg draga. Ma 444.9-ert tankoltam a sima B7-et naluk (az e10 meg 446.9).
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #67479 üzenetére
Múlt hét vasárnap 506-ért tankoltam ugyanezt Móváron, holnapután lesz a következő, elvileg 511-nek kell majd lennie.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
SoulReaver #67483 üzenetére
Igen van benne. Ha kinyomott kuplungnal leallitod a motort es csattan akkor az mar cseres.
Igen de fejbol nem tudom mikortol van az ontott.
#nincsbennetarcsi
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
2005-ös 7. generációs 1.6 Sport Civic 180.000 km-rel (pont néhány hete írtam itt, hogy eddig soha semmi baja nem volt...).
Este asszony elment vele. Pirosnál megállt, majd mikor zöldre váltott betette egyesbe, elmondása szerint fémes hang, mikor valami törik és onnantól nem ment az autó. A motor szépen jár, a kuplung kiemel, be is lehet rakni sebességbe, csak nem megy.
Ötletek? Mi lehet ez? Nyelestengely csapágy? Annak nem kellett volna valami előjelének lenni? Pl. nehezebb váltás. Itt ilyen probléma előtte nem volt.
Ahogy néztem, Zsemitonál 75.000 a váltófelújítás úgy hogy odaviszed a rossz váltót és rögtön kapsz egy felújítottat (ha van nekik éppen). Ajánlanátok őket?
-
flegga92
senior tag
válasz
tibor.sz #67485 üzenetére
Jobbos féltengely eltört. Típus hiba, van rajta egy rezgés csillapító gyűrű, az alatt elvékonyodik a rozsdától és egy sima indulásra is eltörik. 30k körül van egy utángyártott erősített, gyűrű nélküli féltengely. Sajna váltó olaj egy része kifolyik csere közben, de gondolom még soha nem volt cserélve, így épp itt az ideje. Csak a gyári MTF-3 jó bele, azt hiszem 1.6l megy bele, szóval meg kell venni a 2l-t.
-
Biqci
aktív tag
válasz
flegga92 #67487 üzenetére
Ez a féltengely törés buli érvényes minden Hondára? Mert éppen ma kucorogtam a kocsi alatt olajcsere végett és láttam hogy a CR-Z-nek is van ez a gumigyűrű a jobbos féltengelyen. Tehát várható egy féltengely törés bármikor?
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz
szabonagyur #67493 üzenetére
Szerintem nem létfontosságú, csak a tükröt merevíti, hogy ne nagyon rezegjen. Valami fasza kétoldalas ragasztó segíthet.
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
Ez igaz, nem sokat látni az utcán belőle
Van aki meg is nézi...
Viszont a típus specifikus cuccok aranyárban vannak hozzá. Egy komplett fényszóró 1 db 1000Eur. Bontott pedig mint a fehér holló"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
tibor.sz
tag
Bocsánat, biztosan hülye kérdés, de a féltengely törésnek nem lett volna utána egyéb jele? Azt értem, hogy ha eltörik, akkor megszűnik a hajtás. De ezenkívül simán gurul az autó? Mert mi utána elhúztuk az autót egy műhelyhez (majd hétfőn ránéznek) és sem a kormányzáson se a futáson nem éreztem problémát, pedig mindkét irányban rendesen ki volt tekerve a kormány.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #67493 üzenetére
Amúgy sincs ragasztva, csak a súrlódás tartja, egyszerűen nyomd közelebb a tetőkárpithoz.
-
Biqci
aktív tag
válasz
tibor.sz #67497 üzenetére
Nekem csak régi tapasztalatom van, az is féltengely csukló törés volt. De azon kívül, hogy meg se moccant az autó, semmi jelét nem mutatta. Ugyanígy csináltuk mi is, elhúztuk simán egy szerelőhöz. Az autó gurult, a kormány tekeredett...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
tibor.sz
tag
válasz
flegga92 #67487 üzenetére
Értem. Köszönöm a válaszokat mindenkinek, sokat segítettetek.
És ha már féltengelyt kell venni, azt hol érdemes? LÁNG-nál SOREA gyártmány lenne 59 ezerért, de jelenleg egy darab sincs az országban, Bárdinál BGA gyártmány 76 ezerért.
flegga92 30 ezret említett, de hol lehet ennyiért venni és milyet? És a fentebb írt BGA az milyen minőség lehet, mert nekem ezek a gyártmányok semmit nem mondanak.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó