Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    válasz #56474624 #6008 üzenetére

    A felharmonikus pótlás megy sokkal durvábban is. Mikor kazettáról, régi szalagról digzek, gyakorlatilag az am-rádió minőségből is keletkezhet egész jó minőségű felvétel. A minőségjavulás főképpen a szöveg érthetőség tekintetében fontos.
    Nyugodtan küldj el olyan zenerészletet, ami zajos, nazális, egyszóval "sok(k)ol(ó)"-minőségű, monó. Aztán visszaküldöm, mit lehet kihozni belőle. Persze ez már restaurálás, nem remaster.

    A felvétel testességének, (amit elfogadok, én is hallok ilyet, nem is kérdés) véleményem szerint olyan oka van, ami pld. különbség az mp3 és a wav között. Ezt nem tudom nagyon bizonygatni, de azt gondolom: a digitális zene állapotok rögzítése és reprodukciója. Az analóg felvétel pedig folyamat.
    A reprodukáláskor a digitális forrás állapot-mintáiból újraépül a folyamat. Kvantálás, átlagolás... Az analóg jel alak és a reprodukált jel alak egyezni látszik. Persze nem egyezik.
    A nagy meredekségű hang indulások (cin, angolkürt, dirac-imp...) mindig különböznek és sérülnek és szerintem is ezt jobban kezeli a hallásunk számára az analóg technika.
    A fő problémája a digitális hangzásnak, hogy a felbontás iránit érzékenységünk dinamikus. Pld. 1-10khz közti sávban is van 20-22 bites érzékenysége a hallásnak.

    Az analóg felbontást kb 36-40bit képes leírni mhz-s mintavétellel. Ekkor az áramló elektronok jóformán "egyenként vannak megszámolva" Tehát a digitalizálás "kvantumos".
    Ennek akkor van értelme, ha a legelső elem, a mikrofon is hozza ezt az érzékenységet.
    A maiak nem tudják. A megoldást egy új elven működő mikrofon hozza.
    A ma használatos mikrofon-technológia kb.70 éves(neumann-kondenz) Egy német srác Walter Weber 43-ban csinált már sztereó magnót. Szerintem a 80-as évektől nem a fejlődött sokat a hangrögzítés, csak a számítástechnika.

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák