- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 5G - ez lenne az ász?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Superhun #22800 üzenetére
arra gondolok, hogy ez esetleg a biztosítások megjelenését vonhatja maga után, amit kötelezően meg kell vásárolni a termékek mellé (ha lesz oylan konstrukció, ami ezt az elég vad jótállásos dolgot bevállalja). Most azt nem olvastam el, de ha 2 év után romlik el egy 500k-s vga, akkor az újra ujraindul a 3 év jótállás?
beteg dolog lesz, ha ez így fog működnicryptot minden termékemért elfogadom
-
Dealer95
őstag
válasz LuckyL #22801 üzenetére
"Most azt nem olvastam el, de ha 2 év után romlik el egy 500k-s vga, akkor az újra ujraindul a 3 év jótállás?"
Ez többnyire most is így volt, nem?
Ha cserélték egy újra, akkor a gari újraindult (egy 980Ti esetében nekem kicserélte egy ugyan olyanra 1,5 éve az Aqua és onnantól kezdve ismét 3 évet adtak rá, legalábbis a papírokon ez van, de más termékeknél is így jártak el más boltok is már tapasztalatom szerint)
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Gyuri27 #22799 üzenetére
Hol irtam az ellenkezőjét?
Akkor ezzel mit próbáltál közölni? Mert bárhogy és bármennyiszer olvasom, ez azt sugallja, hogy szerinted a gyártónak meg kellene felellnie a magyar jótállási szabályoknak, sőt, nem hogy meg kellene felellnie, hanem egyenesen vonatkozik is rá:
"a gyártóknak minden jogszabálynak meg kell felelni adott országban ... Nem csak garis egyéb törvények miatt is"[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Dealer95 #22802 üzenetére
Ez többnyire most is így volt, nem?
Attól, hogy megtörtént, ez nem volt kötelező. Egy videokártyára a jog eddig 1 év kötelező jótállást írt elő. Ha a gyártó önként vállal meg +2-t a saját feltételeivel, majd ezen tartama alatt egy zsírúj, nullkilométeres, újrainduló garis terméket kapsz, az nagyon jó, annak örülni kell, de sem a jogszabály nem írta elő, se a gyártó nem vállalta. Csupán -szerencsédre- így esett (és az is lehet, hogy hozzád nem is az került, amit a gyártó visszaküldött, hanem a sor elején valakinek jóváírták, és az végigmegy a láncon, a legutolsó helyen vagy eggyel előtte meg adnak eladási készletről egyet és azt kapod meg (nem meglepően így újrainduló garival). De máskor meg az van, hogy visszajön megjavítva, vagy visszajön egy refurbished, vagy visszajön egy újabb, hasonló teljesítményű. Ezért van az, amiért siránkozik mindig mindenki, hogy mennyi ideig tart egy garis ügyintézés, mert a kisker a seggéből nem tudja előhúzni, hogy majd 2-6 hét múlva mi a tök történik a leadott termékkel, azt akkor, csak és kizárólag akkor tudja meg, amikor a nagykerben munkalap státuszán átbillen a bit, hogy lehet menni érte.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
A gyártó tisztában van azzal melyik országban milyen a fogyvédtörvény (esetünkben ugye az eus jogszabályokkal, nyilván tisztában vannak hiszen a gyártók jótállásai földrészenként, országonként változnak, akárcsak a promociók, árak stb-stb). Ennek alapján eldöntheti, hogy adott piacon kiván-e szerepelni.
Amennyiben igen akkor úgy alakatija a disztribuciót (vagy saját vagy partner, partnerekkel), hogy a kiskerek ne szopjanak, ne menjenek csődbe. Lévén ha ez így történik nem lesz aki árulja a portékáját.
A nagyker, kisker szintén tisztában van a törvénnyel. Ennek fényében eltudják dönteni melyik gyártóval (és egymással) szóbaállnak-e. Mert ugye ők nem akarnak a szopott fasznak a rossz végén állni. Ugye jöttek itt a példák.
Nyilván koronarojál, új törvények most még zavaros a dolog.
De az a gyártó aki nem akarja ezeket a garis feltételeket (mert nem tetszik, szigurúak) az csinálhatja amit pár gyártó. Saját shop (akár .com, akár .eu) és árulják a portékájukat az eus jognak megfelelően.
Aztán az user eldönti neki jó-e az.Amd - Radeon - Ryzen
-
,
addikt
válasz Dealer95 #22802 üzenetére
Emag és Alza esetében én pl. kaptam egy csereterméket mindenféle papír nélkül. Amikor megkérdeztem tőlük, hogy ehhez miért nem kaptam másik garancialapot ennek a sorozatszámával, akkor annyit közöltek, hogy a régi kártya garanciapapírjával tudom esetlegesen garanciáztatni küldeni ezt is, mert benn a rendszerükben, hogy erre cserélték ki. Mivel új garancialapot nem adtak, így gondolom a garancia sem kezdődött elölről.
-
Biznisz Elek
aktív tag
Srácok ennek a következménye szerintem a következő lesz.
Eltűnnek a kis boltok/webshopok a 100k feletti termékek piacán. Ez alatt természetesen meg maradnak vagy akár még több is lesz. Ebből következik az áremelkedés is. Nem azért lesz drága a termék mert ezt ki kell gazdálkodni, hanem mert a kis boltos nem tudja kigazdálkodni ezt a garanciális ügymenetet ezért nem lesz olcsóbb forrás az adott termékre, nem lesz szürke import. Csak a gyártói/disztribúciós vonal. Így aki eddig megnézte, megtapogatta pl a MediaMarktban a terméket és megvette 5-10-20-30%-val olcsóbban máshol. Az most megveszi a MediaMarktban a terméket mert ott lehet csak kapni 5-10-20-30%-val drágábban mint régen a kis boltból.
Szerintem ezt pl az iphoneoknál lehet majd a legjobban észre venni. Merthogy tudtommal az Apple kizárólag azokra intézi a 3év jótállást ami a magyarországi importőrön keresztül érkezett az országba. Minden más esetben 1év. És ha már 300k-ért az AppStoreban 3év gart kapsz akkor miért vennéd meg 250-260-270k-ért egy kis boltban? Már ha lehet majd kis boltban is kapni
Ez az egész amúgy szerintem nem is a jótállásról, kiskerről, véglényről szól igazából, hanem a piac fehérítéséről. Eddig is a nagy értékű cuccokkal ment az szürke import nagy része de ezzel ez nem kicsit csökkenni fog. Szerintem...
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
őstag
válasz Biznisz Elek #22809 üzenetére
szerintem jó gondolatmenetből rossz következtetést vonsz le
nem 10% lesz az árkülönbség hanem 20-30, és külföldről fognak vásárolni a tehetősebbek, okosabbakcryptot minden termékemért elfogadom
-
Gyuri27
félisten
Én még emlékszem azokra az időkre mikor mindenféle jogszabály nélkül a vásárló megkapta a teljes garit. Majd jöttek a rabló idők mikor a minimális 12 hónapot adták egyesek. Esetleg ha jó fejek voltak a gyártóit még hozzá tették.
Szóval igen és akkor nem volt árhoz kötve. Vagy mondok jobbat. Azelőtt is fix volt a garizás időtartama (majd bekerült a törekedni szó, egyből nem sikerült betartani). És én még emlékszem az adunk cserét korszakra is.
Mikor bedöglött a ram, vga kaptál valamit, hogy ne szopjál.
Mégis voltak kiskerek. Persze akkor is voltak jó kiskerek meg szarok.
Ja és akkor még adta magát, hogy ha bedöglik egy vga és egy másikat kapsz annak a gariját onnan inditják.
Szal ja. Akik most sirnak meg csodálkoznak azok kérdezzék az öregeket milyen volt akkor a gari.Amd - Radeon - Ryzen
-
asdf_
veterán
válasz Gyuri27 #22807 üzenetére
Saját shop (akár .com, akár .eu) és árulják a portékájukat az eus jognak megfelelően.
Elgondolásnak jó, de szerinted ha arra nincs hajlandóság, hogy a magyar szabályoknak megfelelő garit adjanak az ide eladott termékekhez, pedig ez csak egy tollvonás lenne, ott van mögötte a teljes infrastruktúra, egy követ nem kell arrébbrakni érte, csak elhelyezni egy szorzót az ide eladott termékek árában , akkor nekiállnak majd webshopot csinálni, lokalizálni, nemzetközi futárral, meg EURHUF árfolyammall baszakodn,i meg ilyenek? Csodáloznék. A magyar VGA piac egy Asusnál vagy egy Gigabyte-nál szerinted mekkora lehet? Mert szerintem úgy kerekítési hiba nagyságrendű.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Gyuri27 #22811 üzenetére
Én még emlékszem azokra az időkre mikor mindenféle jogszabály nélkül a vásárló megkapta a teljes garit. Majd jöttek a rabló idők mikor a minimális 12 hónapot adták egyesek. Esetleg ha jó fejek voltak a gyártóit még hozzá tették.
Mondj már egy évszámot ehhez légy szíves, hadd csodálkozzam.
A 12 hónap az a szürke cucc*, a jogszabályi minimum, a jófej, aki a gyártóit hozzátette, az a normális kereskedő, aki meg 3 évet kínált az 1 év teljeskörű + 2 év gyártói limited warrranty-ra, az pont ugyanúgy hazudott, mint akik most teszik ezt.
És szürke cucc még mindig, most is van. Pl. egy samu SSD-t pl még mindig megvehetsz 3 év boltival, meg 5 év samsung garjegyes garival is, akár ugyananabban a boltban is. Az egyik ennyibe kerül, a másik meg annyiba.[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
Passz. Pár éve volt amikor ki lett irva, hogy egy év a kötelező jótállás. Előtte a minimum egy volt .
Mint irtam pár cégtől most is lehet vásárolni (vagy sok maga intézi a garit).
Mondjuk egy asusnak meddig tart egy shopot csinálni? Meg valahol cseh, lengyel, szlovák országba egy kb 10k négyzetméteres raktárat 20-30 emberrel?
És rendeled onnan. Eus garival. Onnan egy jó szerződéssel a dls, ups bármelyik elhozza nem drágáért.
Én a magyar viszonyok miatt (is) szivesen kihagyom a kisker, nagyker vonalat. Egyrészt mert ált szopás másrészt ők is csak drágitják az árut.
Ha az evga meg tudja oldani a többiek miért nem?
De mondom előre sirunk kb a semmin.
Hidd el a régiek emlékeznek milyen volt a gari 10-20 éve. De te is visszaolvashatsz a topikban is.
A mostani törvény végén oda van irva mit módositott váltott le. Annak a végére ugyanez. Azaz vissza tudod keresni ha nagyon érdekel.
Ha nem akkor hidd el amit az öregek mondanak.
Mi még láttuk a mistralt.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
-
asdf_
veterán
válasz Biznisz Elek #22809 üzenetére
Szerintem ezt pl az iphoneoknál lehet majd a legjobban észre venni. Merthogy tudtommal az Apple kizárólag azokra intézi a 3év jótállást ami a magyarországi importőrön keresztül érkezett az országba
Mondjuk a hozzám eljutott tájékoztató nem egészen ezt mondta. Ott azt írták, hogy VÁLTOZATLANUL 1 év jótállással megy minden, és fogyasztóknak eladott termék esetén (a fogyasztói létet papírhalmazzal bizonyítani kell) a 2-3. évben ingyen javítanak. Ami ugye -már sokadszorra, nem első gyártónál felmerülően- mocsokmesssze van a 30 napon túli javítás és a negyedik meghibásodás eseténi előírt kötelezőő cserétől, amit a kiskernek nyújtania kell a jogszabály szerint.
-
CsodaPOK
senior tag
válasz Biznisz Elek #22809 üzenetére
Illetve szerintem még lesz egy olyan következménye, hogy
1.
Bevállalja a kisker a 3 évet, amire ő csak 1 évet kap a nagykertől. Így neki lesz forgalma, nem emel árat (annyira), hozzá mennek a vevők. Ha nincs szerencséje és valaki visszajön 2 év után, hogy valami megpusztult, akkor sajnos a bevizsgálás azt fogja majd kihozni, hogy tűzkár, vízkár, természeti katasztrófa, stb. érte a terméket és ezért hibásodott meg. Vagy csak a jolly joker, "nem megfelelő használat" következménye a meghibásodás. Aztán mehetsz bíróságra, fogadhatod a szakértőt, stb.-t az igazad bizonyítására.2.
Bevállalja a kisker a 3 évet, amire ő csak 1 évet kap a nagykertől. 1-2 évente, amikor kezd szorítani a hurok, lecseréli az XY2019 Kft-t XY2021 Kft-re.Az biztos, hogy az élelmesebb kereskedő rosszul nem fog járni. Aki rosszul jár, az mindig az, aki a sor végén van. Vagyis az end user.
-
őstag
telefonoknál az a speciális helyzet hogy általában a legkisebb sérülés miatt is elutasítják a jótállást, márpedig szerintem a telefon nagyobbik részén van valami
talán tényleg a számtek cuccok a legjobb példa, ott nem szokott fizikai sérülés lenni, de vinyó, vga, ssd, ezeknél azért van meghibásodás bőven.
meglátjuk fél év múlva ezeket a termékkategóriákat, de sok jóra nem számítok az itthoni piaconcryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #22820 üzenetére
Amennyiben a fizikai sérülés nincs ok okozati összefüggésben a jelzett hibával, ezt jogtalanul teszik.
(és teljesen mellékes, de én nem értem, hogy az emberek mi a bánatot csinálnak a telefonjaikkal, én az enyémet megtörlöm és úgy néz ki, mintha most vettem volna ki a fóliás dobozból, pedig második éve használom, 4 éves tablet dettó)[ Szerkesztve ]
-
őstag
értem én, de te is tudod hogy kevesen mennek tovább, ha elutasítják az igényt, nem fog szakértői véleményt csináltatni stb.
a jótállsára kötelezett átlal megbízott szakértő pedig jól tudjuk hogyan működik...akkor te vagy a kivétel, azért gyakoribb, hogy az emberek el-el ejtik néha
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Gyuri27
félisten
válasz CsodaPOK #22819 üzenetére
Nem járható út. A fenti példánál maradva hiába az áremelés. Egy döglött vga csere árán buksz 10 eladott vga hasznát.
Nyilván sok helyen van a kutya elesve. Egy ideje már a nagykerek trükköznek. És a kisker sem kapja meg a teljes garit (amit a gyártó ad). És nyilván sok esetben a kisker is trükközik. Mert a dolog könnyebbik része, hogy egy év után menjen a picsába a vevő. Mint hogy 5-6 évben hozzon vissza egy tápot pl.Amd - Radeon - Ryzen
-
Motion_Blur
félisten
üdv!
Vásároltam egy Huawei okosórát az Edigitalban.
Az ára 100k alá ment az akció keretében, így csak 1 év garanciát ad rá az ED.Huawei kiemelt partnerként ez mennyire elfogadható?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Motion_Blur #22824 üzenetére
Azzal nem kell foglalkozni, ha a Huawei adja rá a 2 évet. Telekom is csak 12 hóról ad számlát, ha Huawei telót veszel, de él rá a 2 év Huawei gari. Őket kell felhívni, hogy mennyit vállalnak rá.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
aximcore
csendes tag
Sziasztok! ( remélem jó helyre írok )
iStyle-tól szeretnék vásárolni egy nagyobb értékű macbook-ot. Kérdésem pedig az lenne, hogy ez a Business Box biztosítás megéri a +120 ezret ? Ez egy működő dolog ?
-
válasz aximcore #22827 üzenetére
Szia,
Elviekben jó dolog igen.
Bolt/Gyártó által vállalt gari lejárta után érvényes (kezdődik) a BB garija.
Én OLED TV-re csak gari kiterjesztést kötöttem náluk (5 év) és baleset bizt. nem volt számomra szűkséges (mivel falon van, max. földrengés + leesés esetén lenne hasznos)Személyes tapasztalatom még nincs.
Lehet majd ha vennék új telefont vagy laptopot akkor arra is kötök ilyet. /ártani nem árthat/
Reméljük a legjobbakat.◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Because
őstag
Helló!
Emag-tól rendelt Philips TV-nél (új, nem felbontott) kapásból halott pixellel szembesültünk.
Írtam az ügyfélszolgálatnak ez miatt, számíthatunk cserére?Köszönöm a tapasztalatokat
-
Because
őstag
Köszi a válaszokat!
Az igazság, hogy jó árban volt 1 hete.. de ha nagyon zavarni fog (márpedig mindig azt nézem ) akkor megy vissza. -
Peterzon94
tag
Sziasztok, még sosem volt ilyen jellegű problémám, ezért tanácstalan vagyok. Ha valaki járt hasonlóan, vagy tud tanácsot adni kérem segítsen. (Ha rossz topicba írnék, elnézést miatta. )
2020. 12. 11-én rendeltem az eMagtól egy csomagot előreutalással, amire 3 munkanapon belüli szállítást ígértek, de nem érkezett meg. A csomagot egy romániai partnercégüknek kellett volna küldeniük. 2020. 12. 23-án hívtam először az eMag ügyfélszolgálatát, akik jelezték partnercégül felé a panaszom, amire semmilyen visszajelzést sem az ügyfélszolgálat, sem én nem kaptam. 2020. 12. 28-án ismét felhívtam az ügyfélszolgálatot, amire másnap 2020. 12. 29-én kaptak is választ. Egy GLS futárszolgálatos csomagkövető kódot kaptak, amit továbbítottak felém, de ebben csak annyi van, hogy jelezték lesz egy csomag, amit feladnak, de azóta sem történt meg. 2021. 01. 05-én, és 2021. 01. 07-én szintén hívtam az ügyfélszolgálatot, ők érdemben továbbra sem tudtak semmit mondani, illetve tenni, ezért 07-én kértem, hogy utalják vissza a pénzemet, és felejtsük el a csomagot. Állításuk szerint ezt jelezték a partnercég felé, de semmi nem történt. 2021. 01. 14-én megismételtem a hívást panaszommal, az ügyfélszolgálatos állítása szerint jegyzőkönyvet vett fel, plusz elmondta a folyamatokat. Továbbra sem kaptam meg a csomagot, illetve a pénzt sem utalták vissza. Úgy érzem ezek után, hogy felesleges telefonon érdeklődnöm, semmilyen előrelépés nem történik.
-
chopin42
őstag
válasz Peterzon94 #22839 üzenetére
Írj e-mailt, hogy elállsz a vásárlástól. Asszem addig lehet midnen nélkül, amíg nem adják fel. Lényeg, hogy ÍRÁSOS nyom legyen, telefont pedig CSAK az email után vedd elő. Ez után előbb-utóbb vissza kell adják a zsetont.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
őstag
válasz Peterzon94 #22839 üzenetére
legközelebb csakis kártyával fizess, ilyen esetben egy 2 perces feladat lenne a bankkártya panasz és visszakapnád a pénzed
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Dinter
addikt
Hervis-nél rendeltem neten egy kabátot, üzletben vettem át. Ott próbálgattam, bizonytalan voltam, de végül elhoztam. Mostanra megbántam. Ezt írják a weblapon:
A fogyasztót megilleti a jog, hogy az interneten megrendelt termékek megvételétől indokolás nélkül 14 napon belül elálljon. A termék átvételétől számított 14 napon belül élhet elállási jogával, attól naptól számítva, amikor Ön vagy meghatalmazottja a terméket átvette.
Tehát még úgyis elállhatok a vásárlástól, hogy ott átvettem és kipróbáltam? -
kutga
nagyúr
Hölgyek/Urak!
MM-ben vásároltam egy telefont, de nem igazán vált be. Online rendeltem, személyesen vettem át, úgy olvastam erre az esetre él a 14 napos elállás lehetősége. A kérdésem, hogy ezt milyen formában kell megtenni? Vissza tudom vinni személyesen persze.
Let the Zone take me if I am.
-
v2
senior tag
Sziasztok. Olvastam az összefoglalót de nem tiszta nekem. Van egy HP reverb G1 vr szettem, használtan vettem itt aprón. Nincs hozzá számla és semmilyen papír, de dobozos. A gyáriszám alapján a HP oldalán látszik, hogy még 8 hónap gari van rá. Amikor felhívtam őket gyorsan pattintottak, hogy nekik kell a számla. Viszont én sehol nem találtam erre vonatkozó kitételt a HP oldalán. Ilyenkor mi van? Üdv.
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
asdf_
veterán
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról4. § (1) A jótállásból eredő jogok – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
Ha nem kötelező jótállás alá sorolt termék, akkor meg a gyártó az önként adott garijához kb. azt kér, amit akar.
[ Szerkesztve ]