- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Mobil flották
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Yettel topik
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
BE4GLE
aktív tag
válasz szab.tam #11752 üzenetére
Szívesen. Egyébként az NFH oldalán elég sok itt fölmerülő kérdésre található válasz:
http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/vasarlas/internetes/internetes_cikk/internet_110512.htmlÉn is éltem már ezzel a joggal boltban átvett termék esetén. Még annyit fűznék hozzá, hogy 8 munkanap és nem 8 nap.
Redmi Note 9 Pro
-
pinnacle
nagyúr
válasz Redneck #11755 üzenetére
Személyes átvétel esetén is érvényes.
-
optikus
senior tag
válasz pinnacle #11756 üzenetére
ennel meg az is durvabb amelyik azt irja a szabalyzataban hogy ha a futar kihozza akkor az se netes vasarlas mert o bemutatja mintha bolti lenne (sot bp teruleten csak igy ad el).
mas kerdes hogy mit probalank igy elsutni es mi az amit tudsz ertelmes mennyisegu utanajarassal es idovel elintezni, mert ugye hiaba vannak szabalyok meg kulonfele forumok ha a boltos cseszik ra. persze lehet panaszkonyvezni meg fenyegetozni de az emberek nagy resze inkabb benyeli a bekat es nem borogatja az asztalt, max nem megy oda tobbet.Buy books not gear.
-
pinnacle
nagyúr
válasz pinnacle #11723 üzenetére
Telenorral jól megszívtam. Nem adták vissza a pénzt. Hiába magyaráztam 1 órán keresztül, hogy ha nem tudják kicserélni a telefont akkor visszakérhetem az árát a 306. § szerint, ami a garancia jegyen és a Samsung csereutalványán is szerepelt. Beszéltem az eladóval, az üzletvezetővel, az üzletvezető főnökével mindenki azt mondta, hogy pénzt ők soha nem adnak vissza, csak levásárolhatom, illetve írhatok levelet az egyedi igénykezelés csoportnak. Hiába mondtam, hogy levásárlási kötelezettség nincsen, és az sem érdekelte őket, hogy a vásárló kárára nem lehet eltérni a belső szabályzatban.
"(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el."
Egyébként tudja valaki, hol van a Telenor ASZ-ban a vevő joga leírva, akkor ha nem lehet a készüléket javítani? Én csak az Online-t találtam meg, de ott is a "A vásárlót a Ptk. 305-311/A. §-ban meghatározott jogok és kötelezettségek is megilletik."
1220-al is beszéltem, ők is azt mondták, hogy pénzt nem kérhetek vissza. Erősködtem, hogy pont erről szól a 306.§, megint vártam 20 percet, azt mondták, hogy nincs bent főnök, de azért visszakapok 2 havi díjat a kellemetlenségért, és továbbítják a panaszomat, de ők tényleg nem tudnak erről.[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Biznisz Elek #11761 üzenetére
Kártyásként vettem, majd náluk függetlenítettem. Kérdeztem is az eladót, hogy miért nem adják vissza a pénzt, amikor a Samsung úgyis kifizeti nekik. Azt válaszoltak, hogy csak a beszerzési árat kapják meg. Ez tényleg Telenyomor. Mekkora haszon lehet, 42.490Ft-on? Egyébként a 306.§ a Samsung garanciajegyén és a cserutalványon is rajta van. Valaki megtalálta már a Telenor ASZ-ban, hogy mi van akkor, ha nem javítható a készülék? Egyébként a csereutalványon is fel van tüntetve, hogy a "fenti típusú készülék hiányában Ft-ot átvettem illetve a pénzügyi rendezés (az alján). Egyébként én abban sem vagyok biztos, hogy csak a beszerzési árat fizetik ki, de ez már mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
hitchins
őstag
Sziasztok!
az alábbi problémával kapcsolatosan kérnék némi tanácsot.Adott egy lumia 800 készülék.
Először tavaly volt vele problémám. Akkor bevittem a T szervízbe. 2 hét alatt javították.
A beadáskor az alsó sarkában volt egy sérülés, de amikor visszakaptam már felül is volt egy ugyan ilyen. Megreklamáltam amire azt mondták, hogy ezt biztos nem ők csinálták, nem tudnak mit csinálni vele. ….
Őszintén szólva nem volt kedve tökölni az egészen, mert annyira nagy sérülés végül is nem volt, mondom együtt tudok élni vele .
Fél év múlva újra előjött ugyanaz a hiba, megint fél telefont cserélték, de ezúttal a burkolatot is.
A probléma csak annyi, hogy egy foltos sz*rt tettek rá, ami használt vagy hibás. Kb úgy néz ki mint amikor szilikon tokban befoltosodik a telefon + van rajta valami keresztirányú folt is mint valami vasalás vagy nem tudom mi.
Mondtam, ezt így nem veszem át küldjék vissza. Visszaküldték.
Ma megjött a készülék. Nokia annyit írt, hogy már sérült volt amikor beadták a szervízbe, ők nem cseréltek rajta burkolatot!!!!!T azt mondja ők nem tudnak mit csinálni, vagy újra visszaküldik nokiának, aki semmit nem fog csinálni, vagy menjek fogy.védelemhez.
Most ilyenkor mit tudok tenni?Értem én, hogy nem egy iphone 5, csak egy szaros lumia 800, meg azt is, hogy mindennel együtt lehet élni, de azért mégis. Ez így nem korrekt.
Arról nem is beszélve, hogy ki tudja ezúttal tényleg megjavították e végérvényesen a többi problémát.Őszintén legszívesebben visszakérném a pénzt, felbontanám az összes szerződésem, a telefont meg otthagynám, hogy dugják a seggükbe.
Ötlet
??? -
-
asdf_
veterán
Na de bakker, milyen haszon? Ez kvazi egy meghiusult ertekesites. A Telenor anno megvette x forintert a telefont, tovabbadta x+y-ert, most meg vissza kell adni az x+y-t a vevonek, az x-et megkapja a samutol, nala ketyegett 14 honapig az y-nyi haszon, kvazi a vevo kamat nelkul adott neki egy haszonkulcsnyi hitelt, az miert nem eleg? Mibol kepzodne itt barmilyen veszteseg??? Dekara ugyanannyi penze van mindenkinek, mint a vasarlas elott volt
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Biznisz Elek #11764 üzenetére
A vásárlók könyvébe beírtam, helyszínen megválaszolta az eladó.
"Az ügyfelet tájékoztattam hogy pénz visszafizetés ebben az esetben nincs lehetőség. Írjon az egyedi igénykezelés osztálynak."
Sajnos nem kérdeztem meg, hogy mégis mire hivatkozva nem adják vissza a pénzt. A Telenor ASZ-ban semmit sem találok. -
313313
addikt
válasz pinnacle #11766 üzenetére
Elvileg az üzlet vezetőnek kell megválaszolnia, nem az eladónak (kivéve, ha ő az üzletvezető)....
Legalább nem kell rá 30 napot várnod, máris mehetsz a megfelelő szervekhez...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
pinnacle
nagyúr
válasz 313313 #11767 üzenetére
Köszi 313313, Biznisz Elek! Szerintem ez a válasz tipikusan "Megtévesztés a fogyasztói jogokról adott tájékoztatásban."
-
optikus
senior tag
válasz pinnacle #11760 üzenetére
hat en probaltam vegigkovetni a torteneted de kutya legyek ha ertem.
milyen vasarlas ez? milyen gari volt ra es most hol tartasz? huseggel vetted vagy kifizetted egyben? mifele fuggetlenites kellett ra? azt s irtad hogy gyari allapotban jo nem hibas. az hogy te ratelepitgetsz alkalmazasokat es utana ujraindulgat azt tutter nem fogjak garizni.Buy books not gear.
-
asdf_
veterán
Telenornal vette feltoltokartyasan, samsung mo-s garjegye van, egy even tuli vasarlas, a szerviz pedig csereutalvanyt allitott ki neki. Az a nagy kerdes, hogy a masodik 1 ev korlatozott gariban is visszakerheti-e a zsetont. A jotallasi nem irja hogy nem (konkretan nem reszletezi a korlatozottsagot sem azon tul, hogy csak magara a keszulekre vonatkozik, a tartozekokra mar nem), de azt sem, hogy igen.
Fuggetleniteni meg hivatalosan a szolgaltato fuggetlenitette, prepaid telefonnal valami 6-7e forintert barmikor (vagy csak egy ev elteltevel?) kifuggetlenitik.[ Szerkesztve ]
-
313313
addikt
válasz Attix82 #11773 üzenetére
Kapott egy cserejegyet, aminek értelmében Telenor köteles egy ugyan olyan készüléket a számára adni, vagy ha nincs már olyanjuk, akkor pénzt vissza adni...
Kolega bement a cserejeggyel, ahol is közölték, hogy nem tudnak neki olyan telefont adni, pénzt nem kap vissza, mivel törvény se írja ezt elő, legalábbis ők ilyenről nem tudnak.
Talán egy másik készüléket akartak neki adni, amit ugye ő nem köteles elfogadni...
Szerintem egyértelmű a Telenor a hunyó...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
asdf_
veterán
válasz Attix82 #11773 üzenetére
A garjegy mindossze ennyit ir:
A „korlátozott Samsung jótállás” alapján a jótállás kizárólag a készülék kijavítására vonatkozik, és nem terjed ki a készülékkel együtt értékesített tartozékokra, továbbá az alapjótállási időt (12 hónap) követően történő fődarab csere esetén a jótállási idő nem indul újra.
Szoval a banat tudja, hogy ilyenkor mi a szitu, mert a korlatozottsag voltat eleg korlatozottan irtak le , de ez akar elony is lehet a fogyasztonak. De hiba is, mert olyan reszrol nem rendelkezik, amirol rendelkeznie kene (ugyanis egyaltalan nem eletszerutlen, hogy egy adott keszulek masfel ev mulva mar nem kaphato, es nem is javithato, ilyenkor most mi van).
@313313 oke, hogy kapott egy csereutalvanyt, csak kerdes, jogosan veri-e az asztalt, kulonbozo jogszabalyokra hivatkozva, hogy neki visszajar a vasarlas osszege, mikozben az a jogszabaly -mivel a keszulek mar elmult egy eves- mar nem is eppen vonatkozik ra.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Lehet, hogy erdemes lenne megkeredzni a samsung ugyfelszolgalatot, hogy ilyenkor mi a tudo van, hogy ok vallaltak onkent egy kijavitast a jogszabaly altal eloirt 1 ev utani 1 evre, ennek nem tudtak eleget tenni, adtak egy csereutalvanyt, a cserenek az elado szerv nem tudott eleget tenni, a fogyi meg most itt ul a ket szek kozott...
-
asdf_
veterán
válasz Attix82 #11776 üzenetére
Ilyet, es ujabb hiba, ugyanis a csereutalvany az egy ev kotelezo jotallasra vonatkozo jogi kornyezetnek valo megfelelesre keszult, es szinten nem rendelkezik a masodik 1 evben torteno dolgokrol. Tehat kezeb kap a juzer egy olyan jogszabalyidezetekkel teletuzdelt papirost, amely jogszabalyok -elvileg- nem is vonatkoznak ra. Mas kerdes, hogy amennyiben a szerviz a csereutalvany kiallitasaval elismerte a termek hibajat, vehetjuke-e ezt annak, hogy hogy a vevo szavatossagi jogaival elhet, annak ellenre, hogy nem szavatossagi ugyintezesre adta le a telefont, hanem a korlatozott garisra, ebben az esetben ugyanis ugye a szavatossag el, es szavatossag eseten a ptk-ban jotallasra irt dolgokat a szavatossagra is megfeleloen alkalmazni kell, tehat megiscsak visszajar neki a love )
Szoval kurvara nem egyszeru tortenet, mi hobbyfogyvedok ehhez mar kevesek vagyunk szerintem
[ Szerkesztve ]
-
313313
addikt
Valami csak megilleti mivel készüléke nincs.
Vagy csere vagy KP
Olvasgatok 1-2 topikot másik szolgáltatók ilyenkor cseréltek, illetve levásárolhatták. T-Mobilnál legalábbis 1 éven túl is cserélnek, pénzt vissza adnak nem egy példa olvasható a topikban...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
pinnacle
nagyúr
Sziasztok! A Telenor topicban van jobban részletezve innentől.
Szerintem az a legfontosabb, hogy a telefonhoz kapott garancia jegyen, illetve a csereutalványon is rajta van a visszafizetés.
A korlátozott garancia annyit jelent (ami egyébként a Pannon GSM-re vonatkozik), mivel más nincs leírva, hogy a +12 hónap, nem érvényes a tartozékokra, illetve, csere esetén, nem kezdődik újból.
Egyébként én regisztráltam a Samsungnál és nincs különválasztva a 2 év.
Persze levásárlási törvény sincsen. Gondolom ez azért nincsen sehol leírva, mert a 306.§-ból következik.
"b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.”
Szerintem csak tényleg szemét módon elhajtják az embereket, úgysem reklamál senki.[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Attix82 #11781 üzenetére
Nem tudom, hogy mi a leggyorsabb eljárás. NFH egyáltalán tud intézkedni vagy mehetek kormányhivatalba, békéltető testülethez, bíróságra? Majd felhívom őket, 10-12 között végig foglaltak voltak, hátha hétvégén könnyebben elérhetők.
Beszéltem újra az üzletvezetővel is (ő sem tudta megmondani, hogy mire hivatkozva nem adták vissza a pénzt, szerinte benne van az ASZ-ban, de hogy hol azt nem tudta), kértem nézzen utána, mert szerintem biztos, hogy cserekészülék hiányában, visszakérhetem a pénzt. Ígérte beszél majd a központtal.
Egyébként ha előkaparnak valami beragadt raktárkészletet, vagy rendelnek egyet a Samsungtól, azt köteles vagyok elfogadni?[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Mai naptól hatályos az új "internetes vásárlási törvény."
20. § (2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát... számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. -
Attix82
őstag
válasz Superhun #11784 üzenetére
Tépem a hajam ezektől .....
Ez a legjobb:
Ha a távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződés a fogyasztó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, a vállalkozás egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után.Megrendeli, ki kell fizetnie ha törik ha szakad....ha nem akkor mit csináljon a boltos?
-
optikus
senior tag
válasz pinnacle #11782 üzenetére
es a telot teljes aron vetted vagy valamilyen kedvezmenyesen mivel egy evig a szolgaltatohoz voltal lancolva (fuggo volt a keszulek ha jol ertem es olyankor olcsobb szokott lenni). ilyen esetben mennyi az annyi, marmint a kp? tekintve hogy a masodik evben viszont mar teljes erteku lett hisz fuggetlenitve lett.
Buy books not gear.
-
optikus
senior tag
válasz Biznisz Elek #11787 üzenetére
persze de nem tudom ilyenkor mi szamit hisz mert lehet hogy nem teljes aron vette, kapott ra a fugges miatt kedvezmenyt marpedig a keszulek erteke nem annyi hanem tobb volt hisz ha te ugyanakkor bementel egy boltba es vettel egy fuggetlent akkor az joval tobb volt.
Buy books not gear.
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz optikus #11788 üzenetére
Ez teljesen lenyegtel. A vasarlaskori ar a lenyeges. Attol hogy fuggetlenitette nem valtozott a vetelar.... az hogy mashop mennyi az se erdekel senkit. Es ha esetleg egy forintert vette volna opyan elofizetessel ahol nincs kulon reszlet a telefonra akkor egy forintot kapna vissza. De szerintem mielott ioyen kerdeseket tennel fel olvass vissza. Leirta h 40xxx ezer forintert vette kartyas csomagban...
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
pinnacle
nagyúr
válasz Superhun #11784 üzenetére
Ez idáig 3 hónap volt. Szerintem úgy tudod igazolni, hogy vásárláskor lemented a webshop oldalát, de az is lehet, hogy neki kell bizonyítani a tájékoztatást, amit emailben, szóban tett meg. Ehhez persze az kell, hogy aláírd, átvetted, megértetted. Mondjuk ez tényleg a kereskedők szívatása, de attól tartok, aki nem jelzi az oldalán az elállás lehetőségét, az nem véletlenül teszi.
optikus 42490Ft-t vettem, kártyásan, 7650 Ft-t függetlenítettem. Egyébként szerintem nincs jelentősége annak, hogy mennyiért vettem, ugyanannyit kapok vissza, amennyit fizettem.
-
pinnacle
nagyúr
válasz optikus #11793 üzenetére
Tényleg jobb lenne, ha egy kicsit utánaolvasnál.
6:167. § (2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
A Samsungtól, hogy kérjem vissza az eladási árat? Egyébként jelzi, hogy megtéríti a cégnek. -
asdf_
veterán
válasz Biznisz Elek #11787 üzenetére
Már hogy ne számítana a függetlenítés, annak összege a hibás teljesítésből eredő kára a vevőnek, amivel elég valószínűen szintén lóg neki a Telenor.
-
Biznisz Elek
aktív tag
Ezzel nem értek egyet. Az szerintem egy külön szolgáltatás volt. Akkor ezek szerint szerinted pl egy számítógép vásárlásánál ha külön veszek egy szoftvert amit külön pénzért (egy szolgáltatás) telepítenek, és a gép tönkre megy nem tudják cserélni akkor a szolgáltatás ára is vissza jár? Nem hiszem. Ahogy a telepítés úgy a függetlenítés is egy szolgáltatás, nem kézzel fogható dolog, amit teljesítettek.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
asdf_
veterán
válasz Biznisz Elek #11797 üzenetére
Ez mind szép és jó, arról az icinypiciny, apró lényegtelen dologról elfeledkezel, hogy egy függetlenítés az ugyan egy szolgáltatás, viszont (és főleg) egy értéknövelő tényező. Nem azt kapod meg a pénzedért, hogy valaki vért izzadva fél óra melóval beütött egy számsort a telefonba, hanem azt, hogy a telefon független lesz. Egy független teló pedig többet ér, mint egy független.
[ Szerkesztve ]
-
Biznisz Elek
aktív tag
A használt piacon ez igaz is, de itt arról van szó, hogy vett egy telefon ami elromlott és kapott egy csere igazolást. Így ebben az esetben szerintem csak a telefonról beszélünk a 43000Ft-os vételárról. A függetlenítés egy plusz szolgáltatás volt amit igénybe vett. Az egy dolog, hogy ehhez a készülékhez, de ez kkor is egy külön szolgáltatás amit megkapott, teljesítették. Ezért ez nem kérhető vissza, és a telefon vételi árát se változtatja meg a számlán.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
asdf_
veterán
válasz Biznisz Elek #11799 üzenetére
Igen megkapta, de mivel jotallasi idoben (jotallasi ido alatt most ertsuk torveny altal eloirtat es az onkent vallaltat egyben) a telonak kampec lett, igy ot kar erte, mivel mikor fuggetlenitett, akkor ugy tervezve tette azt, hogy ezen fuggetlenitest minimum a jotallas teljes idotartama alatt fogja tudni majd elvezni, ehhez kepest 1 eves es 1 honapos volt a telefon.
Ugyanakkor, megintcsak gyengitve, hogy szolgaltatasnak nevezzuk ezt a fuggetlenitest, egy kepesseget vasarolt a telefonjahoz, hogy barmely szolglatato sim kartyajat bele tudja dugni. Tokre nem megy semmire vele, ha visszaadjak a vetelarat, vagy mondjuk levasarolja egy ertekben dekara egyezo telefonra. Attol az meg fuggetlen lesz. O pedig kifizetett egy fuggetlenitest. Kar erte tehat? Igen. Amiatt, mert a szolgaltato jotallasi/szavatossagi idoben nem tudota allni vallalasat? Igen. Tehat ki miatt erte kar? A szolgaltato miatt. Meg kene teritenie? Meg biza.
Nem mellesleg:
PTK. 310. §
Szavatossági jogainak érvényesítésén kívül a jogosult a hibás teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti a kártérítés szabályai szerint.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával