- MIUI / HyperOS topik
- Motorola Edge 30 Ultra - a 200 megapixeles kérdés
- Bemutatkozott a Motorola Edge 50 Pro
- iPhone topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Yettel topik
Hirdetés
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sigurd
tag
Sziasztok.
Úgy nézem, az a kevés hozzászólás, ami az extreme digitállal foglalkozik, nem igazán van elragadtatva a garanciális ügyintézéssel.
Árulok egy kis tplinket, és tegnap olvasgattam az előszedett számlát, garijegyet.
A garijegy szerint csak a harmadik kerületi szervizükben lehet hétfőtől csütörtökig 10-18h között érvényesíteni a garanciát, műszaki meghibásodás esetén. Ezt nehezen hiszem el, hiszen miért ne vihetném abba a boltba vissza, ahol vettem. Oldják meg ők, hogy odakerüljön, ahol vizsgálni akarják. Ez igaz, hogy a háromba kell visszavinni? Most nézem, ez már változott is."A jótállási (és szavatossági) igény szervizünkben (1044 Budapest, Ezred u. 2 (122-es kapu)) alatt érvényesíthető nyitvatartási időben," H-P 9-18-ig. Szóval, a négybe?
A másik pedig, az -ami elég kuszán van megfogalmazva-, hogy "lehetőség szerint" eredeti csomagolásban kell visszavinni garanciális ügyintézésre, viszont minden tartozékával.
Azóta ez változott a honlap szerint:
"Javításhoz általában a komplett alapgépet kell a szervizbe behozni (eredeti csomagolásban, tartozékokkal. Cégünkkel történő előzetes egyeztetés alapján ettől el lehet térni.)"
Tehát ha az ember ne adj' isten a sok papírdobozt megelégelve a kazánba száműzte a kiválóan helytakarékos csoda eredeti csomagolásokat, akkor keresztet vethet a garanciára?
Értem én, hogy egy hatmillió colos tévét pőrén odaszállít valaki, akkor kényelmetlen szállítani, tárolni, de hogy doboz nélkül ugrana a garancia, ezt nehezen fogadnám el. Ez nem lehet feltétel.
Nektek mik a tapasztalataitok ezzel?Rekurzió: lásd rekurzió | Megtisztel az irigységed, de sajnos nem tudom viszonozni.
-
313313
addikt
válasz Sigurd #12552 üzenetére
Elméletileg a doboz/csomagolás nem feltétele a garanciáztatásnak, de: vannak olyan esetek, mikor a dobozon/csomagoláson vannak egyéni azonosítok, amik alapján a nagyker (tehát ahova az üzlet viszi) garanciáztat. Nagyobb dolgoknál, nyilván a dobozba könnyebb/egyszerűbb/biztonságosabb szállítani a terméket.
Én azt bogoztam ki belőle, hogy nem feltétlen a doboz kell nekik, hanem minden tartozék. Értem én ez alatt, ha a telefon töltője megy tönkre, akkor általában a telefont/töltőt is el kell juttatni a szakszervizbe. Tehát esetedben ha leadnád a cuccot garanciáztatni, kütyü adapter, egyéb cuccok (nyilván egyéb cuccot, akkor ha azzal lehet a hiba és egyáltalán van olyan...)
Én simán bevinném abba az üzletbe, ahol vettem, szállítást meg oldják meg...[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
Sigurd
tag
válasz 313313 #12553 üzenetére
Jaja, valami ilyesmi indokolt lehet, bár a legtöbb terméken a S/N,P/N, esetleg mac fellelhető, de az edigital nem csak it cuccokkal foglalkozik.
Ezek szerint a megfogalmazás annyira általános, hogy kb semmire sem jó.Rekurzió: lásd rekurzió | Megtisztel az irigységed, de sajnos nem tudom viszonozni.
-
psg5
veterán
válasz Sigurd #12552 üzenetére
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
5. § (1)8 A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.vagyis jól gondolod neked csak opció, hogy a szervizhez is fordulhatsz elsődlegesen az eladóval állsz szerződésben.
A csomagolás pedig nem lehet feltétele a jótállási/szavatossági igény intézésének.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
-
Sigurd
tag
-
Rambovits
senior tag
Sziasztok!
Van egy nagyon szép hosszú levelezésem a nokiával, aminek oka, hogy a telefonomat az elmúlt 2 hónapban háromszor kellett szervízbe küldenem ugyanazzal a hibával.
Az első e-mailt még a weboldalon adtam le angolul, mivel a nyaralási képeim vesztek el a wp 8.1 miatt, ezt a békát még lenyeltem.
A történet júliusban kezdődött, a telefon bedobta, hogy nem ismeri fel a sim kártyát. Cserélték a komplett sim elektronikát (ezzel együtt a hátlapot is mert egybe van építve). A szervízeljárás sebessége tűrhető volt, de semmiképp sem mondanám gyorsnak.
Ugyan ez a hiba jelentkezett szeptember 11-én. Akkor visszaküldtem megint, amire kicserélték a sim kártya tartó tálcát ("ez nem garanciális hiba, de kicseréltük jófejségből"). Ekkor a szervízelés "csupán" 11 naptári napig tartott.
Visszakaptam a telefont, majd négy nap után megint bemondta az unalmast. Mult hét szombaton vittem be megint a székesfehérvári Care pointba (odaszóltak nekik előre, hogy legyenek nyitva, mert a tapasztalat sajnos az, hogy minden szombaton műszaki okok miatt zárva tartanak ). szerk: holnap is zárva lesznek
Ma kapom vissza a telefont, bemenni egy családtagom fog érte, így felhívtam őket, hogy milyen javítást végeztek a telefonon.
"Kicseréltük a telefon teljes belsejét"
Ohh, király, és ez hogyan befolyásolja a garanciát? - kérdeztem tőle.
"Hát sehogy."
Ez nem túl jogszerű.
"Hát nem sajnos".Közben a nokiától is megjött a válasz e-mail, amiben ezt írták
"... A készülék garanciájára vonatkozóan tájékoztatjuk, hogy minden eredeti garancialevéllel rendelkező és az adott ország, illetve bármely európai ország értékesítési piacára szánt Nokia készülékre 24 hónap jótállás vonatkozik.
A készülék 24 hónapos garanciaideje kizárólag abban az esetben hosszabbodhat, ha a garancia lejártát megelőző 60 napon belül történik bármilyen alkatrészcsere a készüléken, ebben az esetben a javítás bejegyzett dátumától számítva további 60 nap jótállás lesz érvényben az adott alkatrészre vonatkozóan.
Kérem, látogasson el az alábbi oldalra, ahol a gyártói korlátozott jótállás teljes szövege található meg:
http://www.nokia.com/hu-hu/tamogatas/gyartoi-korlatozott-garancia/Köszönjük a szíves megértését."...
Ez után fordulok hozzátok, hogy ilyenkor mik a lehetőségeim. Szeretném, hogy, ha mivel már teljesen új bele lett a telefonnak, arra ugyanúgy a 2 év garancia járna.
Segítségeteket előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
A hardver az, amivel ha elég sokáig játszol eltörik. A szoftver az, amivel ha elég sokáig játszol működni kezd.
-
enginev3.0
félisten
Úgy tudom, hogy nincs megszabva hogy egy készüléknel hányszor kell a felhasználónak elfogadni hogy a gyártó nem kicserli hanem megint megjavitjak
De még is, három javítás után, már megprobalhato egy olyan lépés hogy kérjem a készülék cseréjét? Vagy csak ha háromszor ugyan az a hiba jön elő?A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
sinick
senior tag
válasz Rambovits #12563 üzenetére
A telefonodra a jótállás a szervízben töltött idővel hosszabodik meg. A telefonodban cserélt alkatrészre a jótállási idő újrakezdődik, ami jótállásos termék esetén a kötelező minimum jótállás, azaz egy év. Vagyis, ha cserélék a "telefon teljes belsejét", akkor a telefon teljes belsejére indul az egy év, a külsejére meg kapsz annyi napot, amennyiben a szevízben volt. Forrás ITT.
-
Rambovits
senior tag
válasz Attix82 #12564 üzenetére
Akkor arról tegyek le, hogy a garancia "resetelődik"?
Amúgy legutóbbi telefonomnál Lumia 710, még annyival se akarták meghosszabbítani amennyit a szervízben töltött. Kb. két hétről beszélek, azért is kuncsorogni kellett náluk, hogy 3 nappal az eredeti lejárat után bevegyék a telefont.Köszi a gyors válaszod.
(#12566) sinick
Akkor a 2016 március marad a garancia mindenre, mivel most márciusban vettem a telefont.[ Szerkesztve ]
A hardver az, amivel ha elég sokáig játszol eltörik. A szoftver az, amivel ha elég sokáig játszol működni kezd.
-
sinick
senior tag
válasz Rambovits #12567 üzenetére
Nem, 2016 március meg az a 3-szor pár nap.
Szerk.: Vagy a franct tudja, hogy a 3-szor pár nap benne van-e. A kötelező jótállás csak 1 évet szabályoz, a 2. év már önként vállalt és úgy sakkozik vele, ahogy akar (ld. előző posztodban a levelezés). Viszont ha nem sakkozna vele, akkor a kötelező jótállásra vonatkozó szabályok lennének az irányadók, azaz meghosszabbodna.
[ Szerkesztve ]
-
Rambovits
senior tag
válasz sinick #12568 üzenetére
Okés köszi.
Ez azért nevetséges, mert ha mondjuk fennáll az a helyzet (remélem nem fog), hogy a garancia idő végéig havonta rohnagálok a telefonnal a szervízbe, és a gariidő vége előtt 60 napon belül nincs vele baj, akkor ennyi volt. 2 évig nem használtam egy telefont, és utána meg dobhatom ki. Persze ez nagyon szélsőséges példa, de lehetséges.
A hardver az, amivel ha elég sokáig játszol eltörik. A szoftver az, amivel ha elég sokáig játszol működni kezd.
-
-
sinick
senior tag
válasz Rambovits #12569 üzenetére
Nem nevetéges ez, hanem szívás.
Egy jótállásos javítással szívok én is kb. másfél hónapja. A 15 napra való törekvés igazolható a szervíz részéről, még csereterméket is kaptam. Elállni viszont nem tudok a szerződéstől (vásárlástól), mert nincs igazolásom, hogy a termék nem javítható... mert ugye javítható az, csak nem tudják, hogy mikor jön meg az alkatrész, és mikorra lesz kész. Sajnos a PTK-ban nincs kikötve a javítás határideje, a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó GKM rendelet meg a 30 napot arra szabályozza, hogy nem javítható termék esetén újra való csere vagy ennek hiányában elállás van.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
A nokia/szolgaltatoi garjegyen meg kell nezni, velhetoen 1 ev torveny altal kotelezoen eloirt es tovabbi 1ev onkent vallalt jotallassal bir a telefon (ami osszessegeben ugyan ket ev, csak alma korte a ketto).
Az elso evben barmi amit cserelnek, az arra vonatkozo jogszabaly altal eloirt kotelezo jotallas ujraindul (de az onkent vallalt nem, tehat annak a keszulekvasarlas utani 2. ev elso napjan vege). A 60 napos dolgaikat termeszetesen csak a masodik evben hasznalhatjak, az elsoben nem.
Ha a cumo folyamatosan a szervizt jarja/a szeviz keptelen a jelzett hiba elharitasara, akkor az elso evben jogodban all a jotallasra kotelezett koltsegere megjavittatni, vagy pedig elallni a szerzodestol (mindketto velhetoen magaval vonja azt, hogy a birosagon talalkoztok, es ott kell kiverni beloluk a zsetont).En ugy jarnek el, hogy ha meg egyszer elromlana a keszulek, akkor a szerviz helyett a vasarlas helyere vinnem a telefont (ott kotelezo foglalkozniuk vele, nem kuldhetnek el a szervizbe), ragaszkodnek -az amugy jogszabaly altal kotelezoen eloirt- jegyzokonyv felvetelehez (esetleg vihetsz elore kinyomtatva egy bianko peldanyt), melyben hibajelensegekkel, datumokkal leirod, hogy a keszulek eddig 3 alkalommal volt szervizben ugyanazzal a hibaval, a hibat a szerviz keptelen volt orvosolni, es a jegyzokonyvben jelzed, hogy amennyiben ez alkalommal is keptelenek a keszulekedet megjavitani, el fogsz allni a szerzodestol. Ezzel talan elered azt, hogy a bolt, ahol vetted, ugy viszi a szervizbe (esetleg mashova, esetleg kozpontiba kuldik), hogy javitsatok mar meg rendesen b+, mert itt toporzekol az ugyfel. A keszult munkalapokbol vigyel masolatot is es hagyd ott nekik.
-
DR|FTK|NG
veterán
-
#97716736
törölt tag
Na megtudtam közben hogy 100%-ban a VGA-val van bajom. Most próbáltam hívni a Ramirist hátha bent vannak délig, de semmi.
Valahol nincs ezeknek nyitvatartási információ, hogy meddig vannak ezek bent? -
Rambovits
senior tag
Koszonom a kielegito valaszodat.
Kozben kezhez vettem "a javitott keszuleket". Amit eszrevettem rajta, hogy nem csak a belsejet csereltek, hanem a kulso hazat is (ergo adtak egy masik keszuleket). Ha ezzel nem lesz bajom, akkor befogom a pofam, mert vegul azt kaptam amit kertem.
Udv.
A hardver az, amivel ha elég sokáig játszol eltörik. A szoftver az, amivel ha elég sokáig játszol működni kezd.
-
shteer
titán
van joga egy boltnak tárolási díjat felszámítani egy garanciába leadott alkatrészre?
..szerintem jónak tűnik
-
asdf_
veterán
válasz shteer #12581 üzenetére
Ha az atveteli lapon jeleztek es te alairtad, hogy mondjuk 30 nap utan napi x forint, szerintem minden tovabbi nelkul (plane akkor, ha nem a boltrol beszelunk, ahol vasaroltad a termeket, hanem a kijelolt szakszervizrol, amely egy masik ceg, es jogi kapcsolatban egyaltalan nem allsz veluk, egeszen addig, amig a vallalasi felteteleiket elfogadva naluk adod le a termeket javitasra).
-
#97716736
törölt tag
Hogyan lehet a Ramirist elérni? 9-től már bent vannak, 5 telefonszámot hívtam, egyik sem kapcsolható, vagy a szám nem létezik állandóan ezt mondja...
-
Predator2
addikt
Helló
Írtam a Fogyasztóvédelemnek és a Hírközlési hatóságnak egy levelet, mert van egy vitás ügyem a szolgáltatómmal. A kérdésm az lenne, hogy az ilyen levelekre kb, mennyi idő még válaszolnak?
Sajna idő szűkében vagyok!Thx
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
axioma
veterán
válasz Predator2 #12592 üzenetére
Hat nekem a fogyved majd egy het mulva valaszolt annyit, hogy nem jo az email beadvanyom, mert kell ra a szolgaltato neve es cime (mintha eyg DMRV Zrt nem lenne egyertelmu), igazolasa az esetnek, es _alairas_. Visszakerdeztem, hogy azt milyen formaban kerik, arra 2 hete nem irtak semmit... Gondolom majd ha egyszer szamukra hibamentesen beadom, akkor talan kegyeskednek elinditani a 30 napos stoppert.
-
Predator2
addikt
Köszönöm a válaszokat.
A gondomról egy másik topicban már bővebben beszéltünk is. [link]
Kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Az hogy velem felmondta a szerződést az már azt jelenti, hogy más a családból már nem köthet?
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Viktoár
addikt
válasz Predator2 #12596 üzenetére
Mikor kötötted a szerződést és mennyi időre mert azt írja hogy a határozott idejű szerződésed lejárt. Tehát te is felmondhattad volna mindenféle következmény nélkül és ők is.
Ők felmondták inkább mert nem tudják teljesíteni az elvárásaidat.Ettől még te vagy bármelyik családtagod köthet náluk másik,új előfizetést.Az új szerződésben ki kell térni a feltételekre.(Neked mi kell és ők mit tudnak biztosítani.) Ha nem tudnak biztosítani számodra megfelelőt akkor keresni kell másik megoldást. Például egy másik szolgáltatót.Szerintem...
[ Szerkesztve ]
Üdv:Viktor
-
Predator2
addikt
A határozott idejű szerződésem valóban lejárt, de automatikusan átlépett náluk határozatlan idejűre.
Voltunk bent náluk új szerződést kötni, de azt mondták ha nem akarunk másik csomagot akkor maradhat ez.Kénytelen vagyok átmenni máshoz mert felmondta szerződésem! Azt se engedte, hogy bármit is tegyek ez ellen. Ráadásul 30 napra!! A saját ASZF-je szerint is csak min 60 napra tehette volna meg.
"Az előfizetői szerződés Szolgáltató általi rendes felmondásának felmondási
határideje nem lehet kevesebb, mint 60 nap. A Szolgáltató a felmondást
minden esetben indokolni köteles. A felmondás indok lehet különösen, de nem
kizárólagosan, ha az Előfizető az előfizetői szolgáltatást a
jogkövetkezményekre történő figyelmeztető értesítését követően is a
Szolgáltató hozzájárulása nélkül harmadik személy részére továbbértékesíti. A
szerződés a felmondási idő leteltével megszűnik."30 napra csak akkor ha:
"Az előfizetői szerződés 30 napra történő felmondása
A Szolgáltató az előfizetői szerződést 30 napos felmondási idővel mondhatja
fel, amennyiben az Előfizető az esedékes díjat a jogkövetkezményekre
figyelmeztető első értesítés elküldését legalább 15 nappal követő második
értesítés megtörténtét követően sem egyenlítette ki.
Nem jogosult a Szolgáltató felmondani a szerződést, ha az Előfizető a
díjtartozás összegszerűségét vitatja, és a vita rendezése érdekében a
hatósághoz, vagy a jogvita elbírálására jogosult más szervezethez kérelmet
terjesztett elő, feltéve, hogy az Előfizető a szolgáltatás igénybevétele után a
nem vitatott, illetve az esedékes, nem vitatott további díjakat folyamatosan
megfizeti."Arról már ne is beszélve, hogy a TV-t is kiköti amivel kapcsolatban nem volt vitám/panaszom.
Miért?
Natolt hálózatról nem tájékoztatott semmilyen formában stb.... sorolhatnám a gondokat amiket elkövet ellenem. Belekényszerítve egy rosszabba.Ha most nem segítenek a hatóságok akkor soha!
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Viktoár
addikt
válasz Predator2 #12599 üzenetére
Értelek,én az invitellel szoptam hasonló formában mikor telefonon felhívtak és "ingyenes" mobilnetet ajánlottak mert sok éve előfizetőjük vagyok.
Elfogadtam az ajánlatot (jött is a futár a mobil stick-kel és kártyával,aláírtam hogy átvettem és elhúzott) ám mikor lejárt a vezetékes net hűségideje és újat kötöttem,automatikusan hozzácsaptak egy mobilnetes csomagot mert látták a gépben hogy nekem az is volt.Nos,a kettőnek semmi köze nem volt egymáshoz mert teljesen más időpontban lett
megkötveelfogadva a mobilnet,és ők ajánlották csak úgy ingyen,nem is értem miért vették egy kalap alá a vezetékessel.Gondoltam hogy semmi gond,bemegyek és nem kérem az ingyen mobilnetet amiért már fizetnem kell. Aham persze,nem lehet csak úgy visszamondani mert erre is már két év vonatkozik a vezetés nettel együtt.
Kértem hogy mutassák azt a szerződést amin én elfogadtam és aláírtam a mobilnetes feltéleket.Persze ilyen nem volt mert telefonon hívtak hogy "adják csak úgy". Ment a huzavona aztán itt a helyi invitelpontot megelégeltem mert tőlem kértek olyan papírt amit nem is adtak.
Írtam a központnak egy szaftos levelet hogy hassanak már az itteni kirendeltségükre mert idióták dolgoznak ott és kértem hogy hallgassák vissza a telefonos beszélgetés mert senki sem tájékoztatott arról hogyha lejár a vezetékes net akkor lejár az ajándék mobilnet is. Így új szerződés esetén fizetőssé válik a mobilnet ha kérem.Persze ezt sem kérdezték meg hogy kérem-e és mikor kötöttem az új szerződést még akkor sem tájékoztattak hogy innentől fizetős lesz a mobilnet.Tehát kétszer is elhallgatták csak a csekkről tudtam meg amikor már kiszámlázták.
A központ írt hogy visszahallgatták,teljes mértékben igazam van,megszüntethető a mobilnet.Bemnentem az itteni invitelhez,elmondtam mindent de azt kérték hogy kérjek a központtól egy papírt hogy valóban jóváhagyták. Mondom WTF? Mennyiből tart neki rákérdezni,ott ül a gép előtt egésznap.
Na aztán kértem egy írásos jóváhagyást a felmondásra,sőt továbbra is ingyenesen használhatom.Visszamenten már sokadszor is,odaadtam a papírt és két kattintással módosította a szerződést.
Üdv:Viktor
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Energiaital topic
- BestBuy topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- MIUI / HyperOS topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Xbox Series X|S
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Videós, mozgóképes topik
- Bittorrent topik
- További aktív témák...