- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megmutatta a OnePlus a Nord 3 5G-t
- Hívószám-hamisítás
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
BE4GLE
aktív tag
Sziasztok!
Van egy májusban vásárolt Prestigio telefonom, aminek meghibásodott a kijelzője.
Két utat választhatok:
A) A Prestigio szerviz futárszolgálata kijön házhoz és elviszi a szervizbe.
B) Leadom az Extreme Digital egyik boltjában és majd ők beküldik szervizbe.
Leveleztem a Prestigio szervizpartnerével, hogy tudnak-e kölcsönkészüléket biztosítani a javítás idejére, de sajnos ők nem tudnak. Azt még nem tudom, hogy az Extreme Digital valamelyik boltjában adnak-e, mert még nem mentem be hozzájuk.Szerintetek van reális esély, hogy a boltban azonnal cseréljék? Tudom, hogy csak a három napon belül visszavitt készüléket kötelesek cserélni, de telefonra szükségem van (munka, család). Ráadásul a előfizetési díjat akkor is fizetnem kell, ha telefon híján nem tudok telefonálni. Szóval a kijelző cseréje miatt okozott kényelmetlenség aránytalanul nagy lenne, akárhogy is nézzük. Azt megállapítani, hogy hibás a kijelző, szerviz nélkül lehetséges, mert jól látható a hiba.
Nekem igazából mindegy, hogy kölcsöntelefont kapok, vagy cserét, csak ne maradjak hosszú időre telefon nélkül.Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
Köszönöm a válaszokat. Igazából azzal tisztában vagyok, hogy nem kötelességük kölcsöntelefont adni, sem helyben cserélni. Csak arra voltam kíváncsi, hogy mit mutat a gyakorlat?
Én mint fogyasztó tudtommal kérhetem a készülék cseréjét a boltban, a fentebb írt indokkal, a bolt pedig mondhatja, hogy ennek nem áll módjában eleget tenni, és ezt ő is megindokolja.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
Sziasztok!
Elküldtem a telefonom a Prestigio miskolci szervizébe egy kijelző hibával. Akit érdekel a háttérsztori, kattintson ide. Két hét után kaptam vissza. Rögtön láttam, hogy a hiba változatlanul jelen van, ellenben a szerviz által kiállított "dokumentumon" az áll, hogy a "készülék javítása". Nincs rajta feltüntetve sem a szervizelés időtartama, sem a javítás módja. Az is érthetetlen számomra, hogy a garanciális ügyintézést leíró dokumentumban miért szerepel ez a mondat:
"Minden hibás készülék mellé csatolni kell a kitöltött garanciajegy másolatát."
A szervizelést követően jótállási jegyet ki kellene tölteniük és visszaküldeni.Szerintem az alábbi jogszabályokat nem tartotta be a szerviz:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
(2) A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
(3) A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:
a) a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,
b) a hiba okát és a javítás módját,
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,
d) a jótállás - a kijavítás időtartamával meghosszabbított - új határidejét.Nektek mi a véleményetek, illetve mit tennétek?
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Van egy Prestigio 4500 duo telefonom, aminek a kijelzője meghibásodott, ezért elküldtem a miskolci márkaszervizbe. Két hét múlva kaptam vissza. A mellékelt dokumentumon az állt, hogy a „készülék javítása” történt. Az ide vonatkozó kormányrendelet szerint le kellett volna írniuk a javítás módját (pl.: kijelzőcsere) és ezt a jótállási jegyen feltüntetni. Tehát az eljárás nem felelt meg a rendeletnek.
Néhány perccel a kézhezvételt követően rá kellett jönnöm, hogy a hiba változatlanul fennáll, tehát vissza kellett küldenem a szervizbe. Várhattam újabb két hetet. Az eredmény ugyanaz lett. Kaptam egy „készülék javításáról” szóló papírt és egy változatlanul hibás telefont. Ezen felül két friss karcolással is gazdagabb lett a készülék.
Két hónapja van meg a telefon és ebből egyet szervizben volt. Nem látom értelmét újból szervizbe küldeni a telefont, mert kétlem, hogy más eredménnyel járna. Inkább visszavinném az Extreme Digitalba, ahol vettem, és ott a PTK-ra hivatkoznék:
„306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.”„306. § (2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.”
„306/A. § A jogosult a választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt köteles a
kötelezettnek megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.”Nektek mi a véleményetek a helyzetről, illetve ti mit csinálnátok hasonló cipőben? Van két szervizigazolásom és egy telefonom, amin 5 percen belül reprodukálni lehet a hibát.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Superhun #9988 üzenetére
A plazma kijelzőkhöz hasonló beégést produkál.
Ha pár percig nem változik a megjelenített kép, akkor "beleég" a kijelzőbe. Pl. ha elolvasok egy cikket a böngészőben landscape módban akkor rajta marad a weboldal nyoma, a címsor és a status bar is. Persze mivel LCD-ről van szó, egy idő után eltűnik róla a beégett kép.Te mit csinálnál?
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
Sziasztok!
Ugye jól gondolom, hogy ha egy terméket cseréltek három munkanapon belül, akkor a kapott terméket ismételten visszavihetem három napon belül, amennyiben hibát tapasztalok.
Van egy nulla forintos számlám a cseréről és egy új jótállási jegyem.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Attix82 #10203 üzenetére
Kétlem, hogy lenne olyan bolt, amely a vevő ellen indít eljárást egy három munkanapon belül visszavett termék miatt. A bolt legfeljebb az eladó/ügyintéző fizetéséből vonja le. Épp néhány napja volt egy 3 napon belüli cserém, amit az ügyintéző hölgy nem mert bevállalni, mert félt, hogy ráterhelik a fizetésére. Hátrament a boltvezetőhöz engedélyeztetni.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Retro DJ #10232 üzenetére
Nem egészen. A 15 nap kötelező érvényű, amennyiben azt megfelelően értelmezzük. A kulcsszó pont a törekvés. Ha a törekvés leghalványabb jelei sem mutatkoznak a kötelezett részéről, akkor nem tartják be a rendeletet. 15 napon túl indokolnia kell a késedelmet.
És az egész procedúrát jelentős kényelmetlenség okozása nélkül kell intéznie. Egy hetekig, hónapokig elhúzódó szerviznél már lehet jelentős kényelmetlenségre is hivatkozni.
Fancy-boy: Bemehetsz személyesen a boltba és az alábbi kérdéseket teheted föl:
Megnézte a már szakszerviz?
Ha nem:
Miért nem?
Ha igen:
Megállapították a hiba okát? Javítható?
Mi a késedelem oka?
Ha nem kapsz kielégítő választ, akkor kérheted a vásárlók könyvét leírhatod a panaszod, a kapott válaszokkal együtt.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Apollo17hu #10975 üzenetére
Erről a PTK úgy rendelkezik, hogy az első hat hónapban az eladónak kell bizonyítania nem rendeltetésszerű használatot.
ForrásA szavatosságról pedig itt olvashatsz egy rövid összefoglalót.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Apollo17hu #10975 üzenetére
Most látom, hogy magára a kérdésre nem is válaszoltam. Természetesen a vásárlók könyvét lehet kérni, ha úgy érzed, hogy jogsérelem ért. Mást ott helyben nem tudsz tenni.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz werszomjas #10996 üzenetére
Olyan NINCS, hogy le kelljen vásárolnod az árát. Erre NEM kötelezhetnek. Ha nem tudnak azonos típust adni, akkor az eredeti árat alapul véve ajánlhatnak föl azonos tudású terméket. Ezt te nem vagy köteles elfogadni, elállhatsz a vásárlástól. Ez esetben a vételárat kapod vissza, ami a számlán szerepel. Az árváltozásokkal a jogszabály nem foglalkozik.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Bferibörs #11280 üzenetére
Ajánlom neked a PTK szavatossági jogokra vonatkozó részét átolvasni. Ott találhatsz rajtuk fogást.
„306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.”„306. § (2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.”
„306/A. § A jogosult a választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt köteles a
kötelezettnek megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.”Nekem is volt már hasonló garanciális problémám. Kétszer is sikertelenül javították a telefonom és két hónapból egyet szervizben töltött. Fogtam magam, besétáltam a boltba és PTK-ra hivatkozva bejelentettem, hogy elállok a vásárlástól. 30 napon belül visszafizették a pénzem. Én persze ezt már nem vártam ki, vettem egy másik telefont.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz sunyijanika #11282 üzenetére
Az általad említett problémák nagyságát most direkt nem boncolgatom, mert ez a garanciális topik:
A kérdésedre itt található a válasz.
Röviden:
Netes rendelés esetén kötelesek, és nem nyolc napod, hanem nyolc munkanapod van rá.
Módja: írásban, vagy személyesen, de visszajuttatnod neked kell.
Arra azért készülj fel, hogy harminc naptári napon belül kapod majd vissza a pénzed.Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Bferibörs #11285 üzenetére
Újra idéznék egy sort: "A jogosult a választott szavatossági jogáról másikra térhet át." Tehát nyugodtan bejelentheted, hogy márpedig te a pénzedet kéred vissza. Szépen megindoklod, hogy miért. De legyen írásos nyoma két példányban. Egy a boltnál, egy nálad. Ha bolt fölajánlja, hogy megpróbálják szervizzel jóváíratni a termék árát, akkor fogadd el, és akkor kb. egy hónap múlva visszakaphatod a pénzed. Addig is azt javaslom, hogy kezdj el nézelődni másik telefon után, mert a jelenlegit úgyse fogod már használni.
Egy telefon miatt szerintem nem fogsz pereskedni. Ha a bolt nem hajlandó eleget tenni a szvsz jogos követelésednek, akkor panaszt tehetsz rá a megfelelő szerveknél. Az a legjobb, ha bolt számára világossá teszed, hogy nem hagyod annyiban a dolgot. Akkor jobbak az esélyeid.
sunyijanika
Én eddig mindig személyesen vittem vissza. Ha neked jobb lenne valamelyik csomagküldő szolgálat, vagy posta, akkor szerintem beszéld meg a bolttal, hogy hova küldheted. (Nem biztos, hogy weboldalukon megadott címre kell majd küldened.)[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Bferibörs #11290 üzenetére
Ajánlanék neked egy olvasmányt:
OFE
Innen kezdd el olvasni: Hányszor lehet javítani egy terméket?Én már nem venném át. A javítást az általuk vállalt határidőre sem teljesítették, elállnék a vásárlástól. Pénzt vissza és viszont látásra. Ha tartották volna a határidőt, akkor más lenne a szitu.
Megjegyzem, az eddigiek ismeretében nagy eséllyel megint bedöglene és kezdődne az egész herce-hurca elölről.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Bferibörs #11292 üzenetére
"a terméket át kell e vennem vagy nem"
Nem kell. Épp ezt írtam.
Adva van egy telefon, ami folyton meghibásodik, így nem lehet rendeltetésszerűen használni. És neked ezzel az elhúzódó garanciális procedúrával jelentős kényelmetlenséget okoztak. Változtathatsz a szavatossági igényeden.
Vállaltak egy maximális időkeretet a javításra, ami gondolom az aláírt és lepecsételt garancialevélen is fel van tüntetve. Ezt nem teljesítették. Ez már elállásra jogosít.
Te már írásban változtattál az igényeden, teljesen jogosan. Neked már tök mindegy, hogy javítják-e telefont. Ha ennek ellenére mégis átveszed a készüléket, azzal saját magadat szúrod tökön, mert akkor sem elállni sem cseréltetni nincs jogod.ALONSO11
Az ilyen korrekt márkaképviselet teszi naggyá a márkát.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Attix82 #11298 üzenetére
"Maga az ügyfél nem változtathat ha az üzlet megtagadja. Ilyenkor hivatalos ügyre terelődik a téma."
Ennek így nincs értelme.
Az fogyasztó változtathat és az üzlet ezt megtagadhatja. Ilyenkor terelődik jogi útra a dolog, amikor is eldől, hogy a fogyasztó követelése jogos volt-e. Az ideális eset nyilván az, amikor mindenki tudja a jogait és kötelezettségeit. Ha nem, akkor kell harmadik félt bevonni. És ezt nem tudom, mire írtad. A terméket változatlanul nem kell átvennie, hiszen az igényét már megváltoztatta.1,2: Igazad van, de ezekből nem az következik, hogy akármeddig lehet húzni a dolgot. Szerintem elég jól leírtam, hogy miért, és bíróság is eszerint döntene.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Bferibörs #11300 üzenetére
Az, hogy a számlán/garanciajegyen nincs rajta tulajdonképpen mindegy is. Akkor nyomtasd ki a weben található szöveget, aztán az is mehet a többi papírhoz. Ami a garancia jegyet illeti az is tipikusan olyan dolog, ahol könnyű beléjük kötni, mert jellemzően nem az előírásoknak megfelelően szokták kitölteni.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Bferibörs #11313 üzenetére
Forgalmazó: "Legközelebb érvényesítheted a jogaidat. Becs szó. OK, hogy a vállalt harminc munkanapot se tartottuk be, de hidd el ezt most be fogjuk. Csak besétálsz ide a hibás telefonoddal, és mi azonnal, mindenféle szervizes sz@rakodás nélkül, toljuk a kezedbe az új készüléket. Egy kedves mosoly kíséretében."
Ugyan már. That's bullsh*t! Ha bedöglik, megint megy a szervizbe, és várhatsz újabb néhány hetet, mire történik valami. Csak próbálják kibekkelni, hogy leteljen a kötelező jótállás. Változatlanul fönntartom, amit írtam.
De ez a te pénzed, a te döntésed. Tégy belátásod szerint.Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Bferibörs #11321 üzenetére
Szerintem kérd a cserét másik márkára. Valamelyik nagyobb gyártóéra. Vannak ám gyártók nagyon jó garanciális feltételekkel: gyorsszerviz, országos szervizhálózat, garanciafutár, kölcsöntelefon stb. Kapsz egy szép garanciajegyet és legközelebb a boltot ki is hagyhatod a garanciális ügyintézésből.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz benfolds #11323 üzenetére
Néhány hozzászólással korábban már belinkeltem az OFE oldalát. Abban ott a válasz.
Ha a bolt sem javítani, sem cserélni nem tudja, akkor elállhatsz és ilyenkor a teljes vételár visszajár. A boltnak a levásároltatásra semmilyen jogalapja nincs.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Blue Eagle #11550 üzenetére
Gyakran linkeljük ezt az oldalt, mert itt elég jól össze van foglalva:
www.nfh.huSajnos csak az van előírva, hogy "törekedniük kell" a 15 napon belüli ügyintézésre. Ha valóban egy alkatrész beszerzése van folyamatban, akkor nem tudsz mit tenni, várni kell.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz szab.tam #11752 üzenetére
Szívesen. Egyébként az NFH oldalán elég sok itt fölmerülő kérdésre található válasz:
http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/vasarlas/internetes/internetes_cikk/internet_110512.htmlÉn is éltem már ezzel a joggal boltban átvett termék esetén. Még annyit fűznék hozzá, hogy 8 munkanap és nem 8 nap.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #11815 üzenetére
Nem jár automatikusan. Neked kell kérned. Csere jöhet szóba, vagy ha ismétlődő hiba, akkor szvsz teljesen jogos az elállás is. Esetleg másik típusra/márkára próbáld meg cseréltetni. Az igényednek legyen írásos nyoma (pl. a vásárlók könyvében). Ha bolt nem hajlandó teljesíteni az igényedet, akkor azt csak peres úton tudod rendezni, hiszen azt eldönteni, hogy valami jogos, vagy sem, a bíróság dolga.
Redmi Note 9 Pro
-
Új hozzászólás Aktív témák
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fujifilm X
- Óra topik
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- További aktív témák...
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080