- Vodafone mobilszolgáltatások
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Íme az új Android Auto!
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
-
Apollo17hu
őstag
válasz Apollo17hu #11948 üzenetére
Visszavittem a telefont, elálltam a vásárlástól, az árát azonnal megkaptam.
Állítólag Olaszo.-ból importálják ezeket a készülékeket, és van valami megállapodás, hogyha külföldön (pl. Mo.-n) értékesítik, akkor az történhet kártyafüggetlenül.
Az értékesítést végző úr szerint ha olyan független telefont szeretnék, ami pl. még vodás logót sem mutat indításkor, akkor csak 4-5 ezer forinttal drágábban tudok hozzájutni.Ehhez képest az Extreme Digitalnál pont akció volt, több mint 5 ezerrel olcsóbban megvettem ugyanazt a telefont (kártyafüggetlenül), amihez már kaptam magyar nyelvű útmutatót is.
-
313313
addikt
válasz Apollo17hu #11957 üzenetére
Vannak olyan készülékek, ill szolgáltatók, akik nem korlátozzák a telefont.
Tehát esetedben Olaszországban vásárolt telefonról beszélünk, amit nem korlátozott az olasz Voda...
Wp-t amúgy is macerás, hanem lehetetlen.... szóval gyári független volt az...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
lilla8625
csendes tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésben szeretné kérni a segítségeteket, hogy máj 17 én leadtam az extrembe egy telefont javításra, hogy nem működik a kijelzője ill. több olyan baja volt ami miatt használhatatlan volt már a készülék. Jun 5 én kapta egy levelet tőlük, hogy külső sérülés miatt ment tönkre a telefon kijelzője ezért ha kérem a javítást akkor 25+fa lesz. persze morgolódtam mert nem kapott a telefon akkora ütést ,hogy tönkremenjen de válaszolva az eimailre kértem a javítást. Jan 13 án megkérdeztem már ugyan hogy áll a készülék mire ők azt válaszolták, hogy nem kapták meg holott megkaptam a válasz eimailt, hogy bekerült a postaládába. Na most jún 24 van és még mindig semmi hír a telefonról ,hogy kész lenne. Van esetleg valami jogi lehetőségem a témával kapcsolatban vagy várjak? Köszi a segítségeteket!!
-
Baggio04
aktív tag
üdv.
Szeretnék érdeklődni jótállás és garancia ügyben. Napokban vennék pár dolgot pc-be.
Van egy termék amire pl. van 3 év garancia (gyári). A kiskerben kivan írva ugyanígy, hogy három év garancia, viszont úgy van, hogy 1év jótállás. Ha mondjuk meghibásodik az adott termék miután a jótállás lejárt, akkor ugyanúgy a kiskerbe kell mennem garanciáztatni vagy a gyártónak valamely kirendeltségére?Baggio
-
hitchins
őstag
válasz hitchins #11763 üzenetére
Valaki tud esetleg tanácsot adni garanciális ügyben?
(előzmények11763 hozzászolásban)
tömörenLumia 800 2 szer volt szervízben hasonló problémával.
(Ez most mellékes, de első szervíznél egy + sérülést is kaptam a telefonra, a második szervíznél pedig burkolatot cseréltek csak sajnos egy használtat tettek rá!)A fő probélma, hogy maga a készülék hibás. A második javítás után, ugyanúgy jelentkezett a hiba mint korábban, ezért visszaküldtem, hogy ok akkor most már cseréljék ki.
Újabb 1,5 hét után ma visszaküldték a készüléket, hogy valami tesztet lefuttattak és semmi baja!!!!
Hát **** meg a tesztjüket!Merre tovább? Tényleg csak a békéltető testület maradt?
Nokia rajongóként soha nem gondoltam, hogy ezt valaha leírom, de SOHA többet nem veszek nokiát, köszönhetően a szervizüknek.
-
Kocsó
aktív tag
válasz hitchins #11961 üzenetére
Hello!
Akkor szinte már majdnem egy cipőben járunk #11916
Ma untam meg és írtam nekik egy levelet:
"Tisztelt Olcsomobil.eu Kft.!
2014.04.16-án azzal a problémával fordultam Önökhöz, hogy a 2013.04.17-én (210.990 Ft-ért) vásárolt telefonom kamerája nem működik megfelelően.
A készüléket munkatársuk a jelzett időpontban átvette és szóban tájékozatott arról, hogy a készüléket a hivatalos HTC szervizbe fogják küldeni és a várható javítási idő körülbelül 2 hét. Ennek elteltével Önöktől értesítést a telefon elkészültével kapcsolatban nem kaptam. Többszöri érdeklődésemre 2014.06.16-án (a leadást követően 2 hónappal) munkatársuk jelezte, hogy elkészült a telefon. 2014.06.18-án személyes átvétel alkalmával tapasztaltam, hogy a készüléken a javítást követően olyan sérülések tapasztalhatóak, amelyek a leadás pillanatában még nem voltak rajta, továbbá a készüléket csak nagyon nehezen, a bekapcsoló gomb erőteljes nyomására lehetett csak bekapcsolni, illetve a SIM kártya PIN kódjának megadása után 8 jegyű hálózatfeloldó PIN-t kért. Kérdésemre, hogy így hogyan tudnám a készülékemet használni, a jelen lévő kollégája nem tudott érdemleges magyarázatot adni.
Fent leírtak miatt a készüléket nem vettem át, Önök újabb garanciális javításra vették át 2014.06.18-án (az általam 2014.04.16. dátummal Önökhöz leadott készüléket).
Szeretném kérni hivatalos, írásbeli válaszukat az alábbi kérdésekre:
1, Miért nem készült el a telefon javítása a jelzett határidőre, és miért nem kaptam tájékoztatást a késedelemről?
2, Hogyan keletkezhetett sérülés a telefon kamerájának javítása közben a telefon egyéb részein, miért nem lehetett bekapcsolni?
3, Miért nem fogadta el a korábban benne használt SIM kártyámat?
Tekintettel arra, hogy 2014.04.16-tól nem tudom a telefonom használni ezúton szeretném bejelenteni kártérítési igényem.
6:174. § [Kártérítés kellékhibás teljesítés esetén]
(1) A kötelezett köteles megtéríteni a jogosultnak a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti.
(2) A hibás teljesítéssel a szolgáltatás tárgyában bekövetkezett károk megtérítését a jogosult akkor követelheti, ha kijavításnak vagy kicserélésnek nincs helye, vagy ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. E kártérítési igény a kellékszavatossági jogok érvényesítésére meghatározott határidőn belül évül el. A jogosult kártérítési igényét az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kártérítési igény elévült."Ha kapok választ, itt jelzem!
__▂▂▃▃▅▅▇▇ OnePlus 3, 3T, 5, 5T, 6, 6T McLaren, 7T Pro McLaren, 8T, 9 Pro+Watch, Nothing Phone (2) ▇▇▅▅▃▃▂▂__ ''Szabad országban szabad ember szabad akaratából azt mond és azt tesz, amit szabad''
-
hobbiletolto
tag
Üdv.
Nem sűrűn szoktam kínai boltban vásárolni de most betévedtem, hogy veszek egy olcsó focicipőt stoplival, hogy ne csak essek kelljek mikor haverokkal néha összefutunk focizni. Az eladó maga sem ajánlotta az ott kaphatókat Ez eddig ok, de mikor mondom úgyis jár fél év gari aztán lesz ami lesz akkor azt mondja, csak 1 hónap.
-Ezekre a 10rugó alatti cipőkre nem fél év jár?
-Ha focira van használva stoplis focicsuka és szétmegy az rendeltetés szerű használat? Cserélni kötelesek?
Nem nagyon vennék drágát, tényleg csak havi 2-3 alkalomra kéne.
Köszi. -
Apollo17hu
őstag
válasz hobbiletolto #11964 üzenetére
A rendeltetésszerű használattal kapcsolatban kis infó: az sem mindegy, hogy milyen borításon használod. Ha pl. kicsit is gyanús, hogy kivitted a csukát aszfaltra, már küldhetik is bevizsgálni.
Egyébként én úgy tudom, hogy első lépésben nem kötelesek cserélni, ha javíttatni is lehet (nekem legalábbis egy teremcsukám nyelve szakadt ki, elküldték cipészhez, aki visszavarrta -> Deichmann).
Az olcsó cipőket tapasztalatom szerint a Decathlonban általában szó nélkül cserélik. Azt hiszem, ott is találsz 10k alatt stoplisat.
-
hobbiletolto
tag
válasz Apollo17hu #11965 üzenetére
Köszi az infót. De a gari idővel mi a helyzet? 1hó létezik vagy csak az eladó mondja?
-
Apollo17hu
őstag
válasz hobbiletolto #11966 üzenetére
Azt valaki okosabb megválaszolja majd helyettem, de szerintem sincs 1 hónapos szabály.
-
psg5
veterán
válasz hobbiletolto #11964 üzenetére
1. bármennyire csábító kínait kerülni.
2. az 1 hónapos duma egy hatósági ellenőrzésnél egy kínainál azonnal bírság (amit persze nem fizet be, mert több ilyen és pl nav-os eset után megszünteti a céget és csinál egy másikat, undorító mocskok, kihasználják, hogy occsón értékesítenek, amivel persze a magyar gyártót kereskedőt lenullázzák) vagyis szavatosság él a focicipőre is 2 év, 6 hónapon belül az eladóé a bizonyítási teher azon túl a vevőé.
3. amúgy tényleg a sorrend, javítás, árleszállítás, csere, pénzvisszaJa egyébként attól, hogy kínai sz@rt vesz valaki attól ugyanúgy vonatkozik rá minden mint bármi másra csak a távolkeletiek ezt hajlandók direkt elfelejteni és amikor visszamész azonnal magyarul is elfelejtenek...
Javaslatom egyébként, hogy az illetékes fogyvédhez közérdekűként jelentsd be és mond nekik hogy ne azok menjenek hozzájuk akiket azonnal felismer a kínai, hanem valaki más és vásároljanak próbára egy cipőt és arra mit mondanak...[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
psg5
veterán
válasz hobbiletolto #11964 üzenetére
Ja amúgy (merthogy ha odáig jut a dolog akkor a közérdekűvel a te ügyed, mármint egy esetleges cipőszétmenetel, nem vagy előrébb), ezért ha szétmegy és visszaviszed, ha kinlódik a kínai, akkor beírsz a vásárlók könyvébe, közben befenyegeted, hogy nem tartja be a jogszabályokat és bírósághoz fordulsz, no ekkor általában azonnal adnak egy újat...vagy baromságot válaszolnak a vásárlók könyvébe tett panaszodra, azzal bemész fogyvédhez és utána cserélik ki...
Amúgy focicipőt, játékot, fürdőruhát, elemet vagy kicsit speciálisabb dolgokat kínainál venni olyan, mintha bemennél egy fagyizóba mert ott csak 20.-Ft egy gömb fagyi, elvitelre adják, aztán amikor otthon megkóstolod kiderül, hogy homokból meg vízből van...
Ha ilyent veszel el kell gondolkozni azon, hogy hogy a túróban adja olcsóbban neked, mint amennyibe józan ésszel csak az anyaga kerülne (és itt nem nagy mennyiségi gyártásról, meg olcsó munkaerőről van szó, simán maga az anyag is többe kerülne, de általában ez tényleg "olyan" anyag).magyarul ezektől nem hogy pár hónapot, hanem két-három használatnál többet ne várj, azért annyi...[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
hobbiletolto
tag
Köszönöm szépen
Bejelentem akkor amit tapasztaltam. A környéken 3 van, kis utánakérdezgetés után mindenhol 1 hónapról tudnak az ismerősök.
Érdekes, mert ha ennyire nyílt titok, akkor azt érzem valamiért nem érdeke a hatóságoknak "bántani" ezeket. Mind3 több éve működik... -
psg5
veterán
válasz hobbiletolto #11970 üzenetére
Nem biztos, hogy nem érdeke, hanem amennyire tudom sok éve mindig ugyanazok mennek ellenőrizni helyszínre, na most egy ilyen miatt csak úgy tud lebukni egy kínai is, ha próbavásárlást ( vagyis kvázi civil vásárlónak adja ki magát) csinál a hatóság és ott ugyanazt mondják az ellenőrnek mint neked, csakhogy ezeket az ellenőröket már az üzletbe lépéskor felismerik, hisz ismerik, így nekik már a jogszabálynak megfelelő szöveget mondják, így a hatóság úgy megy el onnan, hogy semmi hibát nem talált...
F.K.T.
-
khes
tag
Sziasztok. Nem tudom, emlékszik-e valaki, de pár héttel ezelőtt írtam egy r9 280x-ről, ami sípolt, így visszavittem. Garanciába kicserélték, pénteken kaptam vissza és ahogy beraktam a gépbe, ugyan úgy sípolt. Tegnap visszavittem a boltba és azt mondták, hogy még ne adjam vissza, hátha a tápommal van baj és próbáljam bele egy másik gépbe. (Akkor elsőre miért cserélték????) Kipróbáltam más táppal, azzal is ugyan ez volt az eredmény. Most ha visszaviszem, akkor megint kb. 1,5-2 hónapot kell várnom, vagy van valami esély arra, hogy gyorsított eljárást alkalmaznak? Illetve, ha jól tudom második cserére már másik terméket is választhatok. Erre csak a nagyker vizsgálódása után esik sor?
-
Attix82
őstag
-
313313
addikt
4. ugyanolyan hibánál kérhetsz cserét javítás helyett..
Amúgy meg kell várni a Nagykert, hogy ő mit mondd rá. Másik gépben nem próbáltad?HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
313313
addikt
Kérhetsz cserét javítás helyett, de nem biztos, hogy cserélni is fogják...
Itt találtam ezt:
"(2) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.A törvény előírását a gyakorlatba átültetve lényegében az a sorrend állítható fel, hogy amennyiben a javítás egyáltalán lehetséges, akkor ezt kell előnyben részesíteni, mert ez általában lényegesen olcsóbb a cserénél. Felmerül a kérdés, hogy hány javítást kell a fogyasztónak eltűrni? Erre vonatkozóan a jogszabály nem intézkedik, ezért a következőt szoktuk javasolni a hozzánk forduló panaszosoknak: Ha a forgalmazó felajánlja a termék javítását, azt az első meghibásodás alkalmával el kell fogadni, mert ennél több nem kényszeríthető ki. A második meghibásodás után célszerű elfogadni a javítást, hiszen előfordulhat, hogy bár első alkalommal nem volt sikeres a javítás, másodszor sikerülhet. A harmadik meghibásodást követően azonban további javítást már nem kell elfogadni, mert valószínűtlen, hogy kétszeri sikertelen javítás után a harmadik sikeres legyen. Ilyenkor a termék cseréjét javasolt kezdeményezni.
Hasonló eljárás javasolt a cserenél is. Az első felajánlott cserét még el kell fogadni, ha azonban a kicserélt készülék is meghibásodik, nem érdemes tovább kísérletezni, mert nagy az esélye annak, hogy szériahibával van dolgunk. Ilyenkor célszerű elállni a szerződéstől, tehát visszakövetelni a vételárat."
[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
-
khes
tag
Itt van pár idézet, amit az ügyfélszolgálatos emberük küldött.
"Értesíteni szeretném, hogy cserére jogosultnak találták a hibásan leadott VGA kártyát, tehát új VGA-t tudunk cserébe adni Önnek!"
"Az a helyzet, hogy nekünk is erre a VGA-ra cserélték, így sajnos nincs lehetőségünk választani, csak ezt a típust tudjuk kiadni Önnek! Amennyiben, valami oknál fogva a csere kártya is hibás lenne, úgy volna lehetőség annak árát más termékre levásárolni, de bízom benne, hogy nem lesz hiba vele! Nem tudom mennyire ismeri a gyártót, de már elég régóta a piacon van, többnyire a termékei kiválóan működnek, sajnálom, hogy pont egy rossz VGA került Önhöz, de bízom benne, hogy megfelelően fog működni az új termék, és utólag is elnyeri tetszését és bizalmát!"
Ez alapján írtam a cserélhető terméket.
-
khes
tag
válasz Attix82 #11979 üzenetére
Számomra is furcsa, csak sajnos nincs olyan ismerősöm, akinél kipróbálhatnám, hogy nem-e a táp miatt van ez. Az r9 280x-ek és a hd7970-ek tudnak sípolni, csak nem tudom, hogy pontosan miért. Elméletileg gyakori hibának számít ez. Még felveszem a kapcsolatot a gyártóval és a bolttal is, ahol a tápot vettem.
-
313313
addikt
válasz Attix82 #11977 üzenetére
Csak annyit írtam, hogy kérhet cserét, nem azt, hogy jogilag megalapozott.
Másrészről a 4. ugyanolyan hibánál a legtöbb esetben lehetőség van cserét kérni (több fórumba összefutottam már vele)HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
asdf_
veterán
válasz 313313 #11984 üzenetére
Azert probaltam kerni jogszabalyi idezetet, mert nem tudsz olyat mutatni. Ez a negyediknel meg harmadiknal lehet cseret kerni es cserelni kell, ez egy olyan mindenki azt hiszi hogy igy van, kozben baromsag dolog. Barmikor lehet cseret kerni, az elsonel is, es azt az aranytalan tobbletkoltseg szoveggel ugyanugy le lehet pattintani az elso alkalommal, mint az otodiknel.
PTK alapjan lehet, jelentos kenyelmetlenseg miatt elallni a szerzodestol, ezt majd meg kell nezni, hogy az uj ptk-ban ez hogyan van, mert elso blikkre ezt most nem lelem.
-
lestyanrobi
tag
Üdv, nem tudja valaki, hogy hogyan/hol tudnám érvényesíteni az Enermax Modu 87+ tápom gyártói garanciáját?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz lestyanrobi #11986 üzenetére
-
Tenager18
senior tag
Üdv!
Gariztatással kapcsolatban érdeklődnék. Hallottam ilyesmiről, hogy lehet mobilt gariztatni, ha esetleg elveszett a garipapír. Mi ennek a menete pontosan, illetve hogyan lehetséges ez ?
Köszönöm
-
hardline
senior tag
Üdv!
Nem tudom jó helyen járok-e, de olvastam 1-2 az én problémámhoz hasonló hozzászólást, tehát remélem.
Eladtam egy hibátlanul működő VGA-t (nem itt). Vállaltam rá próbagarit, hogy ha nem jó, akkor visszaveszem.
A srác aki megvette az üzenetváltások alapján nem ért a géphez és meglehetősen fiatalnak is tűnik.
Állítása szerint nem indul a gép miután beszerelték a VGA-t.
Megkérdeztem, hogy milyen tápja van. Közölte, hogy egy nevenincs 250W-os példány.
Mondtam neki, hogy a probléma azzal lesz, mivel a kártyának nagyobb teljesítményű tápra van szüksége.
(Vásárlása előtt is mondtam neki, hogy erős táp kell hozzá)
(HD4870 1GB és az ő procija egy C2D E8400) A kártyán 2x6 pin csati van a tápnak.
Mivel a kártya egyébként működne, de neki nincs megfelelő tápja hozzá, vissza akarja fizettetni velem az árát.
Úgy gondolom, ez nem az én hibám, és nem a VGA hatásköre, hogy az ő tápja nem megfelelő.Vélemények? Mit lehet ilyenkor tenni? Én megfelelő információkkal láttam el, ő viszont saját hibájából nem tudja használni a VGA-t.
-
petakpa1
őstag
Az itt vázolt esetben mi a helyzet? Mi történik, ha a garanciás javítás következtében olyan hibák állnak elő, amelyek korábban nem voltak, de a garancia időtartama időközben lejárt?
[ Szerkesztve ]
"... Feltalálom a hidegfúziót oszt reszeltek az amcsiknak...":)))
-
nolika
aktív tag
Vettem egy ASUS MemoPAD HD7 tabletet. Minden működik, fasza, de egyszerűen nagyon silány az összeszerelés minősége. Pár napja vettem.
Olyannyira, hogy hangja van enyhe csavaró irányú hatásnak. Garanciába visszavihetem? -
Topikgazda
válasz Tenager18 #11988 üzenetére
Szia!
A jogszabály szerint a jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Ennek tudatában megtagadhatja a bolt a jótállási igény jogosultságát, ha nincs meg a jótállási jegy.
Ha olyan a telefon, hogy pótolható a jótállási jegy és a számla még van, akkor a bolt jófejségből pótolhatja, de ha az sincs megy, akkor marad a gyártónál való próbálkozás.
-
psg5
veterán
válasz Superhun #11995 üzenetére
Előre bocs a kottyintásért,de nem munkanapig, hanem "csak" 14 napig! Nem mindegy.
Gyors beszerkesztem a jogszabályt, mert már most sokan átlibbennek felette: (naptári napról van szó, nem munkanapról!)
"9. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog
20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja."[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
psg5
veterán
válasz Superhun #11992 üzenetére
Az úgy pontos, hogy a jogszabály nem azt mondja, (kötelező jótállás esetében), hogy csak jótállási jeggyel, hanem:
151/2003
"(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek."Tudom, a konkrét esetben elveszett jótállási jegyről van szó, de gyakorlatilag a nélkül is érvényesíthető egy kötelező jótállás.
(bocs mégegyszer az ismételt belekotyogásért)
F.K.T.
-
psg5
veterán
válasz nolika #11999 üzenetére
A 3 napos csere csak akkor játszik, ha hibás és olyan a hiba ami akadályozza a rendeltetésszerű használatot, ami nálad nem áll meg, mert azt írtad, hogy rendesen működik csak silány.
A rendelet pontosan:
"7. §12 Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."F.K.T.