Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #22577 üzenetére

    Érdekes amit művelnek. Egyébként a benzines motor is halott ennyi erővel, csak megközelítés kérdése. Ami érdekes lehet majd, az tényleg az adiabatikus motor lesz. Ha jól értelmezem, akkor úgy viszonyulnak az anyagok hőtanilag egymáshoz, mint amikor celofánt teszel a kajára a sütőben, és nyugodtan megfoghatod mert nem lesz forró. Ha pedig ez így lesz, akkor nem tudom, hogy ami most forró, mennyivel lesz forróbb ha nem tud hőt átadni, de ami ezentúl nem kap hőt, arra nem is kell akkora hűtés sem. Nem értek hozzá, én csak ilyesmire következtetek, de egy hozzáértő kifejthetné, hogy vajon mit kell pontosabban elképzelni, azon kívül hogy megnő a hatásfok és kisebb lesz a fogyasztás, nagyobb a teljesítmény.
    Az is szimpatikus, hogy 100kg-mal könnyebbek a kocsijaik, de hiába néznek ki jól kívülről, ha belül a mazda 3at kivéve mindegyik ronda szürke. Ha pedig nincsen turbó, lehet pörgetni a motort hogy menjen is, szóval már el is érkeztünk a magas fordulatszámtartományba, amit a turbós közepesen művel (és igen, mivel erősebb is, naná hogy rosszabb közepes fordulaton a fogyasztása, de nincsenek is pariban még ekkor sem, mert ott a nyomatékkülönbözet is...). Így könnyű jobbnak lenni. Persze használat közben a turbósat alacsony fordulaton kéne tartani ugyanakkora nyomaték érdekében, amit senki nem tesz meg a kisebb fogyasztás érdekében, ezért is nagyobb a fogyi.

    Én már azt díjaznám, ha ilyen bmi i3-i8-féle ultra könnyű szénszálas vázak lennének a kocsikban, amivel nem is tudom, talán 400kg-ot spóroltak, ami tetemes érték, de az akksi is súlyos, ezért kiegyenlítették egymást, viszont ha egy mostani diesel/benzines autó lenne ilyen szerkezetű, akkor a mostani 1500-1800kg-os bmw-k azonnal 1100-1400kg-osak lennének, ami durva lenne :Y Persze nagyon drága, és még fejlődnie kell a tömeggyártásos eljárásnak, de idővel ez is végbe fog menni, különben nem tudnak co2-őt csökkenteni, de el is szállnak tőle majd az autóárak.
    Ami viszont nem éppen jó ezekben a szénszálas karosszériákban, hogy ezek nem deformálódnak, hanem baleset esetén szimplán elszakadnak/eltörnek mint egy ropi, úgyhogy hiába merevebb meg minden, ha balesetnél olyan bika erőhatás jön, hogy ahhoz nem elég merev, és ahelyett hogy hajlana és még úgy is tompítana, szépen eltörik és véged. (legalábbis mostani halálos iramos csávó balesetével kapcsolatosan ilyet olvastam, a ropi csak saját hasonlat)

    Egyébként volt [egy cikk anno], amit ugyan most nem olvastam el újra, de az rémlik, hogy jóval kisebb méretben tudnak jóval nagyobb kapacitású akksikat előállítani. Azt már a fantáziátokra bízom, hogy amiket írnak méretcsökkenést és közben teljesítménynövekedést, vajon úgy kell-e elképzelni, hogy kb. 2 mobilnyi akksi méretben meglenne a mai elektromost autós akksikapacitás és teljesítmény is. Már nagyon várom, hogy ebből a technológiából lassan leszivárogjon minden a hétköznapokba, biztos lesz még vagy 10-15év, de ha sikerül nekik, akkor pl. az elektromos autók mostani súlytöbblete már nemhogy többlet lesz, hanem könnyebbek lesznek, mert ha maradna a mostani akksiméretük, akkor az új technológiával 10.000km-t tehetnének meg egy töltéssel vagy ilyesmi :DD Olvassátok el a cikket, nagyon érdekes, valami ilyesmiről van szó benne.

Új hozzászólás Aktív témák