Magyarországon gyártják az új Mercedes villanyautót, az EQB-t

A GLB méretosztálya és formavilága köszön vissza benne, de természetesen ez egy tisztán elektromos modell, akár hétüléses kivitelben.

Ahogy azt várni lehetett, a Mercedes idén nem különleges platformbejelentésekkel vagy csak mélyreható stratégiai előképekkel alapozza meg az elektromos jövőjét, hanem rengeteg új modellt mutatnak be és tesznek elérhetővé, még ha a belsőégésű modelljeikkel közös platformra is. A kompakt vonalon az EQA-t már korábban leleplezte a gyártó, nemrég ámulhattunk az EQS-en, most pedig itt az EQB, az akár hétüléses, de kompakt platformos szabadidőautó.


[+]

A sanghaji bemutató után Kínában kezdődik a modell értékesítése, és persze arra a piacra külön helyi gyártás is alakult, a pekingi BBAC német-kínai közös vállalkozás készíti a modelleket, idén azonban Európába is megérkezik a modell, azokat pedig a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban fogják összeszerelni. Az akkumulátor egyébként a Daimler kamenzi (Németország) és jawori (Lengyelország) gyárában készül.


[+]

Az új EQB hossza 4684 milliméter, szélessége 1834 milliméter, magassága pedig 1667 milliméter, a platform által lehetőségekhez képest méretes a tengelytáv is, 2829 milliméter. A három üléssorral ellátott modell legutolsó két ülését állítólag 165 centiméteres magasságig lehet kényelmesen használni, biztonsági szempontból pedig ezek is teljes értékű ülések, tehát megvannak a kihúzható fejtámlák, az övfeszítők és az överőhatárolók az utolsó sorban is. A második sor minden bizonnyal nagyobb embereknek kényelmes lesz, és ezek az ülések is dönthetőek a további kényelem érdekében. Az alap csomagtér 465 vagy 495 liter felszereltségtől függően, de ezt 1620 vagy 1710 literig is lehet bővíteni a belső tér átvariálásával.


[+]

Szögletes, karakteres formavilága a Mercedes újkori formaterveibe illő, ezen a kocsin is megvan a Black Panel „hűtőrács", illetve a hátsó részen végigfutó fényív. Talán a hűtőrács az, ami teljesen egyértelműen különbözteti meg az EQB-t a GLB-től, de vannak egyéb apróságok is, mint például a lámpatestekben lévő kék betétek, amik a Mercedes-EQ családhoz való tartozást fejezik ki.


[+]

A beltér infotainment rendszerét az aktuális A-osztály bemutatója óta ismert MBUX uralja, ez a kijelzőpáros ennél a modellnél is egy közös felületen belül van, testreszabhatósága és funkcionalitása minden bizonnyal méltó lesz az autó kategóriájához, de ahogy azt a sajtóközlemény is sugallja, ennél a modellnél sem feltétlenül ez a rendszer kapja a legtöbb hangsúlyt, hanem az, hogy egy kényelmes családi autót kapunk teljes értékű villanyhajtással.


[+]

A teljes értékű villanyhajtás legfőbb eleme a 66,5 kWh nettó kapacitású akkumulátor, ami azt jelenti, hogy a kocsi akár 478 kilométeres hatótávot is elérhet ideális esetben. Az európai EQB 350 4MATIC vegyes áramfogyasztása a WLTP normák szerint 19,2 kWh/100 kilométer, ez az összkerekes változat, de jön sima elsőkerekes modell is, ám a villanymotorok által adott összkerékhajtás miatt nem kell jelentősen jobb fogyasztást várni a hátsó hajtás elhagyásából eredően. A kínai premieren egy 292 lóerős, AMG Line kivitelt lehetett látni, Európában azonban valamelyest más lesz a paletta, az viszont biztos, hogy itt is több teljesítményszintre osztják a modellt, a csúcsmodell 272 lóerő feletti teljesítménnyel jön.


[+]

A fedélzeti, váltóáramú töltő várhatóan 11 kW-os lesz, egyenáramú villámtöltéssel pedig 100 kW-os teljesítmény is elérhető, ami akár 30 perces 10-80%-os töltési idővel kecsegtet. Természetesen az EQB-k is jogosultak lesznek a Mercedes Me Charge rendszerre, ami 31 országban több mint 500 ezer töltőállomást jelent, ez nem csak egyszerű fizetési és számlázási rendszerrel könnyíti meg a tulajdonosok dolgát, de némi környezetvédelmi üzenete is van, mivel a Mercedes-Benz garantálja, hogy a felhasznált energia megújuló áramforrásból kerül vissza a rendszerbe.


[+]

Biztonsági extrákból sincs hiány, a sávtartó asszisztens és a fékasszisztens az alapfelszereltség részeként képes önálló fékezéssel operálni, és a gyártó szerint álló autókat és úttesten átkelő gyalogosokat is felismer. A passzív biztonság is átalakult némiképp az elektromos modell kapcsán, az akkumulátorok speciálisan préselt szekciókból álló vázon ülnek, amely az eddigi kereszttartók helyét vette át, fokozva a strukturális merevséget. Egyelőre még nem tudjuk, pontosan mikor, milyen felszereltségekkel és milyen áron érkezik az újdonság.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés