Megérkezett a Dacia Spring végleges árlistája

Az itthon kapható legolcsóbb elektromos autó forgalmazása hamarosan elindul, megérkezett a teljes felszereltségi lista is.

Tavaly októberben, amikor a Dacia Spring bemutatkozott, nagyon szerény információk álltak rendelkezésre azzal kapcsolatban, pontosan milyen felszereltségű kocsik érkeznek hozzánk, és milyen szempontból kell kompromisszumokat kötnie a vásárlónak, aki a 6,5 milliós kezdőárú kisautót a 2,5 milliós állami támogatás birtokában akár 4 millióért magáénak tudhatja, és élvezheti a villanyautózás minden előnyét. Most leleplezték a teljes árlistát, és rögtön kétféle felszereltséget is bemutattak itthon. Nézzük is át, mit tud a Spring, ha az extralistát nézzük.


[+]

6,5 millióba kerül a Comfort változat, 6,9 millióért árulják a Comfort Plus névre hallgató altípust. Mindkét típuson az autó színére fényezett külső kilincset (a közösségi autós, carsharing rendszerbe kerülő Springekből ez kimarad) fogunk látni, a Plus változat külső tükrei narancssárgák, a simáé pedig feketék. A tetősín sem feláras, ahogy nyilván a dísztárcsás acélfelnikért sem fizet majd a vevő, viszont aki a normál fehér fényezés helyett valami érdekesebbet akar, annak ezüst, kék, bogyópiros vagy fekete metálfényezés áll rendelkezésre, egységes 130 ezres felárért.


[+]

Passzív és aktív biztonság szempontjából a mai sztenderdeknek és törvényeknek megfelelően bőséges a lista, aktív vészfékrendszer, ABS, ESC menetstabilizáló, ASR kipörgésgátló, visszagurulás gátló, hátsó ISOFIX-rendszer, SOS vészhívás, és persze csomó légzsák: a vezető- és oldallégzsákokon túl adottak a függönylégzsákok és az első oldallégzsákok is. Nem feláras az elektromos szervokormány, a fedélzeti számítógép, ahogy a ledes nappali menetfény, a színezett üvegek és a klímaberendezés sem. Elöl-hátul jutnak elektromos ablakemelők, és természetesen a központi zár, a sebességkorlátozó, és a Bluetooth-kihangosítás is az alapcsomag részét képezi.


[+]

Ami a 6,5 milliós autóból hiányzik: tolatóradar (60 ezer forintért rendelhető vagy a Comfort Plus csomaggal alap), tolatókamera, narancs színű betétek belül és kívül, a 7 colos, Apple CarPlay és Android Auto tükrözést támogatni képes multimédia-egység, illetve a navigációs rendszer, ezekhez bővíteni kell a magasabb felszereltségi szintre, de ha valaki diszkrétebb megjelenést szeretne a jobban felszerelt autóba, a narancs színű elemek ingyenesen lecserélhetők visszafogottabbra.


[+]

Töltőkábelből a 2,3 kW-os háztartási, 230 V-os csatlakozóval ellátott, lassú töltő az alap, 7,4 kW-os AC kábel vásárolható hozzájuk 100 ezerért, a 30 kW-os DC villámtöltő csatlakozó pedig 180 ezer forintért, tehát opcionálisan kérhető a kocsira. Az autót minden bizonnyal nem a menettulajdonságai miatt fogjuk szeretni, 44 lóerővel, 125 Nm-es nyomatékkal, 15 másodperces 0-100-as gyorsulással és 125 km/h-s végsebességgel tényleg nem az ülésbe préselő elektromos autók sorát erősíti az első kerekeit hajtó és motorját az orrában hordó Spring, viszont a 27,4 kWh-s teljes kapacitású lítium-ion csomaggal 230 km-nyi vegyes használatú hatótáv, vagy 305 km-nyi városi hatótáv jöhet ki a WLTP szerint. Az akkumulátorokra 8 év vagy 120 ezer kilométer garancia tartozik.


[+]

A Dacia Spring májusban, egy roadshow keretein belül végigmegy az itthoni Dacia kereskedéseken, hogy mindenki kipróbálhassa, és remélhetően rövid időn belül stabilan kapható lesz.

Előzmények

Hirdetés