Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas

200 megapixeles szenzort tett a Xiaomi is az új készülékébe, amely egy fokkal ügyesebb, mint a Motorola megoldása, máshol viszont akadnak kompromisszumok.

Multimédia

Három kamerát fogunk hátul találni, ebből kettőnek van értelme, a 2 megapixeles makrós modul totálisan felesleges. A hangsúly a 200 megapixeles Samsung ISOCELL HP1-es szenzoron van természetesen, hogy “mega szintre” emelhessük a pillanatot, jelentsen is ez bármit. Alapból 12 megapixelen dolgozik a főkamera, a további opciók közül kell előtúrni a nagyobb felbontást, ami lehet 200 és 50 megapixel is. Ezeknél az eseteknél a készülék javasolja, hogy jó fényviszonok között exponálgassunk, de ellentétben a korábban tesztelt 200 megapixeles Motorolával, a Xiaomi nem tökörészik a legnagyobb felbontású fotóknál sem, gyorsan rögzít és hamar készen is áll a következő fotóra.


[+]

Lenti példáink a főkamerát vesézik ki, ugyanazt a témát lőttük meg 200, 50 és 12,5 megapixellel, hogy megítélhessük a dolog értelmét:

200 MP

50 MP

12,5 MP

Akárcsak az Edge 30 Pro esetén, itt is kicsit hűvös a színvilág és túlzó az élesítés. De! 200 megapixelben kattintgatni teljesen felesleges és értelmetlen, a kép csak nagyobb lesz, de nem jobb. Viszont a 4-1-es képpont-összevonással keletkezett 50 megapixeles fotók már meglepően jók, megmaradnak a részletek, nem jelentős a zaj, talán az élesítési fetisizmus sem annyira jelentős, mint 12,5 megapixelen, miközben egy olyan felvétel keletkezik, amelyből még mindig ki lehet vágni részleteket különösebb probléma nélkül. A legkisebb — kvázi gyári — felbontás már masszívan túl van húzva a kontraszt kedvéért, ezek a képek a közösségi médiában jól néznek ki, de valószerűtlenül éles az eredmény.

Zoom

Dedikált zoom kamera nincs, de hát ekkora felbontás mellett a digitális megoldás is opció, viszont az a nagy helyzet, hogy jobb fotót kapunk, ha az 50 megapixeles kép közepét vágjuk ki, mintha a szenzorzoom mögötti algoritmusra bízzuk magunkat. Nem is nagyon érthető, hogy a Xiaomi miért nem maradt ezen az egyszerű vonalon, mindenféle további szötymörgés és feldolgozás helyett egy sima crop paranccsal jobb eredményt érnének el, mintha a 200-ból kiindulva masszíroznák az adatokat, de ez már legyen az ő dolguk.

Ultraszéles

Látszik, hogy az összes erőforrást és anyagi lehetőséget a főkamerára dobták rá, ezért a mellékelt, csupán 8 megapixeles, fixfókuszos ultraszéles modul kifejezetten középszerű, 120-150 ezer forintos telefonokban is csak szódával viseljük el, egy ilyen árfekvésű eszközben pedig kimondott ciki. A széleken kifejezetten gyenge rajzolatú, túlmosott, szűk dinamikájú alkotások születnek, ezügyben a Motorola feltörli a padlót a 12T Próval, ha pedig a fényviszonyok gyengébbek, akkor pláne kiütköznek az ultraszéles szenzor korlátai.

Este 12 MP

Este ultraszéles

Este zoom

Az éjszakai mód automatikus is lehet, illetve ha fixen bekapcsoljuk, akkor is felülbírálja a többelemes expozíció és a megtolt záridő opcióját a szoftver, a főkamerával sokszor nincs ilyen trükkökre szükség, hogy a megfelelő eredmény kiessen. Ha nem is tökéletes az eredmény, de korrekt, a színhőmérséklet viszont gyakorta kissé sárgás, valamint a nem túl jól megvilágított részeknél pacásodik a kép, ha amúgy a fénymérést összességében világosabb témához lőtte be. Az ultraszéles jóval gyengébb, de itt ügyes az algoritmus és ahhoz képest a többelemes feldolgozással egész jó eredményt állít elő, hogy amúgy papíron valami tragédiának kellett volna történnie, de ha kevés a fény, akkor azért csúnyán összeesik az eredmény. Még a kétszeres szenzorzoom is egész ügyes, itt viszont jobban zavarják az éles fények az algoritmust, de részemről nincs különösebb csalódás, a 12T Pro nem lesz az esti műszak királya, de nem ciki elővenni és fotózni vele.

Az előlapon 20 megapixeles kamera dolgozik, van dedikált portré mód háttérhomályosítással, prezentálok három példát (nappal, nappal portré, este), ez sem lesz világmegváltó, főleg sötét környezetben van sok képzaj, de általános célokra megfelel, még ha dinamikában szűkös is:

Videózni 8K-ban is lehet (de minek), viszont látószöget csak Full HD felbontás mellett tudunk váltani, 4K esetén ilyen opció menet közben nincs, ami a hardver képességeit ismerve meglepő korlátozás, ám az ultraszéles szenzor felbontását tudva már érthető: 8 megapixeles kamerával nincs 4K, ahhoz 8,3 megapixel kéne minimum. Már csak ezért is mellélövés ennyire spórolni a másodlagos kamerán, mert nem csak a fotózásnál okoz csalódást. Úgyhogy mutatnék egy 4K60-as felvételt, illetve egy Full HD-ban és 30 fps-ben készült másikat is:



4K-ban majdnem jó, de a széleken puha a rajzolat, az OIS viszont jól dolgozik és a felvételek folyamatosságára sincs panaszom. Full HD-ban a főkamera természetesen remek, az ultraszéles viszont bénácska, de nappal még csak-csak. Van “folytonos videó”, ami ugyebár extra stabilizációt kínál, szóval kocogtam vele egy kicsit, de ez gyalázat, szétesik a kép fixen, aki ezt a módot programozta, az remélhetőleg azóta már a szuterénben iktatja a megmaradt 8 megapixeles ultraszéles modulokat. De eljő az este:

4K-ban kifejezetten ügyes még ilyen fényviszonyok mellett is a főkamera (az ultraszéles Full HD-ban is kuka-pozitív), nem veri szét az OIS+EIS kettőse a fókuszt és megfelelő a világossága is a felvételnek. Létezik azonban egy dedikált éjszakai videózási opció, mutatom:

Hát ezt ugyanaz a fickó programozta le, aki a “folytonos videót”, mert ez is tragédia, jobb lenne teljesen kivenni a szoftverből, mert használhatatlan. Ráadásul a főkamerás esti mód bőven elég jó ahhoz, hogy ne kelljen további opciókkal bűvészkedni. És végül az előlap:


Itt csak EIS van, ami olykor-olykor okoz egy kis élességbeli bizonytalanságot, a látószög is elég szűk, ahogyan a dinamikatartomány is szűkös, tehát a világosabb részek rendre kiégnek. Előlapi kamera kapcsán a Motorola nyer, általánosságban viszont az a verdikt, hogy a 200 megapixeles Samsung szenzort a Xiaomi jobban kezeli fotós és videós szemszögből is, ám az ultraszéles megoldás megint a Motorola felé billenti a mérleget. Az Edge 30 Ultrában viszont tök feleslegesen van egy kétszeres nagyítást kínáló zoom, mert ekkora felbontásból ennyit még digitálisan is tud értelmes minőségben produkálni a főkamera.

Az alul-felül sztereó hangszórókat kínáló felosztás az átlagnál teltebb kihangosított hangzásképet kínál, nem lesz belőle gettómagnó, de nem rossz a 12T Pro szintje. A gyári videolejátszó a célnak megfelel, a nagy felbontású streaminget DRM és hardveroldalról is röhögve elbírja, a kijelző is partner az egérmoziban, ha valakinek ilyen igényei lennének.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés