Hardver, szoftverezettség
A burkolat alatt lévő MediaTek Helio X20 (MT6797) a gyártó első tízmagos mobil megoldása, a korábbi lapkákhoz képest azonban nem is ez a legfőbb vonzereje, hanem a háromklaszteres processzorrendszer, ami az ARM eredeti big.LITTLE architektúráját alaposan kiterjeszti, ezzel igyekszik a lehető legalacsonyabban tartani a fogyasztást. A legerősebb klaszterben 2,5 GHz-es Cortex-A72 magból található két darab, a közepes szinten találunk négy darab 2 GHz-es Cortex A53-at, a maradék pedig a legtakarékosabb, négy darab, 1,4 GHz-es Cortex-A53-at foglal magába. Ráadásul, ha mindez nem volna elég, került még a lapkába egy ARM Cortex-M4 mag is, ami mindösszesen 364 MHz-es, 512 kB-os L2 gyorsítótárral rendelkezik, de közvetlen hozzáférése van a rendszermemóriához, így készenlétben akkor sem pörögnek lefelé az akkumulátor százalékai, amikor mp3-akat hallgatunk. A grafikus feladatokért négymagos Mali-T880 felel, a 4 gigabájtnyi rendszermemória LPDDR3-as szabványú, kétcsatornás. A belső tároló is villámgyors, a 32 gigabájtos eMMC 5.1-es egység adott esetben akár 128 gigabájttal is bővíthető, bár ez esetben a dual SIM-ről le kell mondanunk.
Teljesítmény-teszt | ||||
---|---|---|---|---|
Benchmark | Vernee Apollo Lite | Huawei P9 lite | Xiaomi Redmi 3 | Samsung Galaxy A5 (2016) |
Rendszerchip | MediaTek Helio X20 | HiSilicon Kirin 650 | Snapdragon 616 | Exynos 7580 |
AnTuTu Benchmark 6.x | 90081 pont | 53733 pont | 35181 pont | 37880 pont |
Vellamo Browser | 3279 pont | 3099 pont | 2605 pont | 2940 pont |
Vellamo Metal | 2951 pont | 1434 pont | 1126 pont | 1150 pont |
Geekbench 3 (single) | 1810 pont | 906 pont | 657 pont | 747 pont |
Geekbench 3 (multi) | 5484 pont | 3825 pont | 3006 pont | 3488 pont |
GFXBench Man. onscreen | 18,0 fps | 8,5 fps | 12,0 fps | 4,8 fps |
GFXBench Man. offscreen | 17,0 fps | 8,0 fps | 5,8 fps | 4,8 fps |
GFXBench T-Rex onscreen | 36,0 fps | 19,0 fps | 24,0 fps | 14,0 fps |
GFXBench T-Rex offscreen | 37,0 fps | 19,0 fps | 15,0 fps | 14,0 fps |
Az elméletek után megkönnyebbülést jelent, hogy a gyakorlatban is működik a dolog, a készenléti fogyasztás tényleg nagyon alacsony, melegedési gondokkal alig küszköd a telefon, és a nyers erővel sincs komoly baj. Bár a teljesítmény-teszteken nem hoz kiemelkedőt pusztán a tíz mag miatt, a középkategória felső szegmensében ezek a számok az Apollo Lite becsületére válnak, és a különböző programok töltési ideje is kimondottan csekély. A rendszer pörgős, akadásokkal nagyon ritkán lehet találkozni, illetve rendszerhibák sem bukkantak fel, force close-okkal sem kellett küzdenünk. A belső tároló méretéből 24 gigabájtot használhatunk fel szabadon, ám nem elhanyagolható tény, hogy maga a rendszer kimondottan ingerszegény és fapados.
Minden letisztult és egyszerű, viszont nincsenek is működésbeli problémák. [+]
Lényegében kapunk egy teljesen gyári Android 6.0-t, júliusi biztonsági csomaggal, és teljesen gyári kezelőfelülettel. Még egy ikonszettet, egy egyéni hátteret, vagy egy különleges zárképernyőt sem varázsoltak bele, ennyire nyers rendszerrel eddig csak Nexusok esetén találkoztunk, ez a környezet annyira sivár, hogy szinte követeli: dobjuk fel egy másik launcherrel! Természetesen a Marshmallow összes előnyét élvezhetjük, remekül működik az alkalmazásengedélyek egyéni rendszere, pontosan működik az öt ujjat érzékelni képes ujjlenyomat-olvasó (10 alkalomból maximum 2-szer téveszt), jól átlátható a függőleges görgethető alkalmazáslista, a lehúzható értesítési sáv beállítások gombjáról aktiválható kezelőfelület-hangoló pedig akkor lehet segítségünkre, ha a felső sávon megjelenített információkat szeretnénk a saját igényeinkre szabni.
A legfontosabb extra a testreszabható alsó sáv. [+]
A beállítások közt aktiválhatjuk a Turbó letöltést: ha masszív adatkeretünk van, akkor 4G és Wi-Fi hálózatok segítségével egyidejűleg, rendkívül gyorsan tölthetünk le nagy méretű fájlokat. Az alsó, virtuális gombokat tartalmazó sávon beállíthatjuk, hogy milyen sorrendben jelenjen meg a vissza, a home és az alkalmazásváltó gombok listája, amit igény szerint bármikor el is tudunk rejteni, de egy játék futtatása idején vagy filmnézéskor automatikusan kimászik a képből.
Az AOSP-szoftver miatt különösen nagy kár, hogy nincs Manual Camera támogatás. [+]
Alkalmazásokkal sem vagyunk eleresztve, még a Google-szoftvercsomagból is sok fontos alkalmazást kell külön letöltenünk (Play Zene, YouTube, Térkép, stb.), mindenre csak egy szögegyszerű AOSP-program áll rendelkezésünkre. Ezeket persze könnyedén pótolhatjuk, ennél azonban egy fokkal kellemetlenebb, hogy a camera 2 API is kimaradt, így a fényképező manuális funkcióinak beállítási lehetősége teljes mértékben kiesik. Ezzel a felhozatallal könnyen tud viszonylag sok tárolóegység jutni a felhasználónak, mire minden fontos szoftverrel beköltözünk a mobilba, máris 20 gigabájt alá esik az elérhető hely.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!