A Toyota Corolla (2019) fedélzeti rendszere

A világ talán legkiforrottabb hibrid hajtáslánca, az egyik legmegbízhatóbbnak tartott modell és az egyik legbénább infotainment rendszer.

Hirdetés

Touch 2

A középső kijelző 7 hüvelykjén terpeszkedő rendszer neve Touch 2. Nem tudom, hogy milyen lehetett a Touch 1 (ha ilyen egyáltalán “one”), de túlzottan nem erőltették meg magukat a Toyotánál. Az mindenképpen örvendetes, hogy a klíma vezérlését nem gyömöszölték bele az érintéses felületbe, erre megvannak a klasszikus gombok. Kettő darab USB-A csatlakozót fogunk találni a vezető körül, az egyik a középkonzol aljában van, ezen át megy adatkommunikáció is, a másik a könyöklőben bújik meg, ez viszont csak tölteni tud 2,1 Amperrel.


[+]

A kijelző körül nyolc gombot és két potmétert találunk, ezekből párat meg lehetett volna spórolni. Ádám autójában nem volt navigáció, ezért a “Map” feliratú gomb funkció nélkül maradt, az is furcsa volt, hogy a jobb oldali potméter kizárólag a rádiófrekvenciák közötti hangolásra volt használható — más rendszereknél ezzel lehet közlekedni a menüpontok között is, itt viszont az érintésre várt a felület. A “Home” néven futó kezdőképernyő nem túl fantáziadús, három részre van osztva, a hibrid hajtás állapota, a csatlakoztatott telefon és az éppen játszott médiafájl látszik rajta (illetőleg a nagy ablakban lehetne a navigáció is), ezekre rábökve nyilván a megjelenített funkció almenüibe csöppenünk.


[+]

Ha a “Menu” gombra tehénkedünk, akkor sem fognak burjánzani a funkciók, öt darab négyzet bukkan fel, zenelejátszó, telefonos dolgok, alkalmazások (erről később), a rejtélyes nevű “info”, ami igazából a hibrid hajtás vizualizációja, illetve a beállítások, ahol túl sok extra nincs, a központi zár működését és a világítással kapcsolatos apróságokat lehet babrálni. A telefon alapesetben Bluetooth kapcsolaton át kommunikál a rendszerrel, elvileg a kormányon van hangvezérlésre motiváló gombocskánk is, de ez magyar nyelven süsü.


[+]

Miután láthatóan nem egy túl összetett történet a Touch 2 funkcionalitása, ezért a menürendszerben is eléggé nehéz eltévedni, nagyjából egy szintet lehet még bentebb ugrani, ezért a felületről mindenhonnan hiányzik a “vissza” gomb, a Toyotánál úgy gondolták, hogy ehelyett egyszerűbb újra megnyomni a “Home”, illetőleg a “Menu” billentyűket. A rendszer sebességére nem lehet panasz, mondjuk ezt a grafikát (amihez vannak extra színsémák) és funkcionalitást egy belépő szintű tablet is röhögve futtatja.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • A Toyota Aygo fedélzeti rendszere

    Teljesen a véletlen műve, hogy be tudjuk mutatni a kis Toyota rendszerét. Nem vártunk ebben a kategóriában sokat, pedig infotainment szempontból tudott meglepetést is okozni.

Hirdetés