A Toyota Corolla (2019) fedélzeti rendszere

A világ talán legkiforrottabb hibrid hajtáslánca, az egyik legmegbízhatóbbnak tartott modell és az egyik legbénább infotainment rendszer.

Okostelefonos kapcsolat

Mint minden új autóban, a Corollában is van beépített SIM. Ez viszont kizárólag a segélyhívásokra használható, a fedélzeti rendszerhez itthon nem lehet adatkommunikációs ügymenetre bevetni, noha erre fel van készítve a platform, mivel találhatunk a beállításokban WiFi hotspot funkciót, de ez Ádám autójában sem működött. De annyira nem, hogy be lehet ugyan kapcsolni, ám még hálózatot sem mutat, nem hogy azon adott esetben adatforgalom történne.


[+]

Miután nincs Android Auto és Apple CarPlay sem, ezért az alkalmazások fül alatt egyetlen lehetőség árválkodik, a MirrorLink. Ez ugyanis alapból benne van a Corollában, más kérdés, hogy meglehetősen leszűkíti azon telefonok körét, amelyek a Bluetooth-on túlmenően tudnak valamiféle kapcsolatot létrehozni a rendszerrel. A MirrorLink szabványt alapvetően a Samsung, a Sony, a HTC és az LG telefonok szokták támogatni (ezek között sem minden modell), zsinóros összeköttetést igényel és nekünk kell a mobilunkat alkalmazásokkal felvértezni ahhoz, hogy valami azért történjen.


[+]

A MirrorLinket támogató gyártók általában csinálnak egy autós felületet a készülékeikhez, a próbaként használt Galaxy S10+-hoz is le lehet tölteni ezt. Ezután az autóhoz csatlakoztatott telefon automatikusan lekapcsolja a kijelzőt és a fedélzeti rendszeren jelenik meg egy butított menü, a Samsungnál alapesetben nem nagyon kapunk semmi extrát azon túl, amit Bluetooth kapcsolaton át is képes megoldani, de nem kell csüggedni, mert meglepően sok olyan app van, amit hozzá lehet adni a rendszerhez. Oké, ezeknek egy része tökre nem működik, de akad Spotify és egyéb zenei streaming, időjárás, webrádió, parkolós és benzinkutas szoftver, illetve navigációs megoldás is, mi a Sygicet próbáltuk ki, ami simán megjelent a funkciók között, második nekifutásra már működött is. Elsőre azért nem, mert a telefon feldobott egy ablakot, amit le kellett volna okézni, de mivel a MirrorLink kapcsolat miatt a készülék kijelzője sötét volt, ezért ezt nem lehetett látni, csak a szétkapcsolás, majd a telefonon történő újraindítás után. De aztán ment, navigált, a Sygic offline térképadatbázist használ, úgyhogy még mindezek előtt a hazai adatbázist is le kellett tölteni.


[+]

De tény, hogy van a MirrorLinkben fantázia, mert a tempóval nem volt gond és igazából ha már egyszer összerakja az ember, akkor korrektül üzemel, csak az alkalmazáskínálat szűkös, valamint a kompatibilis okostelefonok listája karcsú. Azaz a Toyota Corolla jelen állapotában a Bluetooth-on túlmutató kommunikációs lehetőségekből alapból kizár egy csomó júzert, az összes Apple, Huawei, vagy mondjuk Xiaomi készülékkel rendelkező vásárlót. Nem azt mondom, hogy egy alapfelszereltségű autóban már benne kell lennie minden életképes csatlakozási formának, de egy középszintre extrázott, 8-10 milliós, 2019-es modellből a CarPlay és az Android Auto kihagyása konkrétan ciki, még akkor is, ha persze a gyár azt ígéri, hogy egy szoftverfrissítés után ezek meglesznek. Mivel a beépített SIM-en adatforgalom nincsen, ezért tartok tőle, hogy ez a frissítés majd márkaszervizben történhet csak, ami szintén kissé oldschool módszer, az A-osztályos Mercedes ezt megoldja OTA-n keresztül.


[+]

Összességében persze mondhatjuk azt, hogy ha a Touch 2-ben benne lesznek az elvárható kommunikációs protokollok, akkor igazából funkcionálisan nincs elmaradva a konkurenciától, de azért pont egy olyan autógyártótól, amely ennyire kifinomultan adja elő hosszú-hosszú évek óta a hibrid hajtást, amely ennyire híres az ergonómiáról és a megbízhatóságról ennél ötször többet vártunk volna. A menü grafikája szegényes, a funkcionalitás mondjuk elégséges, a kezelhetőség egyszerű, de lehetett volna méginkább kézenfekvőbb, a műszerfali kis kijelzőn megjelenő rövidítések értelmezését pedig nem a sofőr+kézikönyv kombóra kellene bízni, hanem egyértelműen megjeleníteni. Érdekes, hogy pont a japán autóknál szoktuk tapasztalni, hogy ez az infotainment vonal mintha nem menne igazán, aztán persze lehet, hogy csak altatnak és pár év múlva olyat villantanak, hogy mindenki csak ámul, de ettől még jelenleg a vadonatúj Corolla fedélzeti rendszerének funkcionalitása, csatlakozási opciói és megjelenése nem méltó a Toyota általános megítéléséhez.

Frissítés: A Touch 2 rendszerhez 2020 elején érkezett egy szoftverfrissítés, amelynek köszönhetően a rendszer már támogatja az Android Autót és az Apple CarPlayt is. Az új rendszert kizárólag márkaszervizben lehet telepíteni.

Bog

Ádámnak pedig nagyon köszönjük, hogy szakított arra időt, hogy végigvizslassuk a rendszert és menjünk pár kört az autóval.

Azóta történt

Előzmények

  • A Toyota Aygo fedélzeti rendszere

    Teljesen a véletlen műve, hogy be tudjuk mutatni a kis Toyota rendszerét. Nem vártunk ebben a kategóriában sokat, pedig infotainment szempontból tudott meglepetést is okozni.

Hirdetés