Hirdetés

Samsung Galaxy Gear - van értelme

Hirdetés

Koncepció

Az órával való kommunikálás, kvázi telefonálás sok ember fantáziáját mozgatta meg az elmúlt évtizedekben, elég csak a science fiction könyvekre, a különféle filmekre vagy a Knight Rider sorozatra gondolni. A téma időről időre elő is került a telekommunikációs cégeknél is, de egészen az idei évig úgy tűnt, hogy csak a kínai piac tudja igazán befogadni a koncepciót, arrafelé ugyanis tonnaszám lehet vásárolni efféle kütyüket, melyek leginkább az MTK platformra épülnek és nem különösebben okosak, de lehet velük telefonálni. Az ismertebb vállalatok közül az LG-nek volt a legkomolyabb próbálkozása a GD910 személyében, melyre a sajtó és a piac is nagy érdeklődéssel tekintett, de üzletileg ettől függetlenül nem lett siker a termék.

Samsung Galaxy Gear
[+]

A Sony viszont még az Ericssonnal közösen kellemes eladásokat produkált a LiveView és a SmartWatch nevű termékekkel, melyek nem tipikus óra-telefonok voltak, hanem kiegészítők a rendes készülékek mellé. Viszont a sikerük megmutatta az irányt, ám a vonatra ettől függetlenül egy cég sem mert felülni, úgyhogy kvázi a felhasználóknak kellett összeállniuk ahhoz, hogy valami előrelépés történjen. A különféle közösségi finanszírozásra épülő oldalakon egyre több projekt valósult meg, a Pebble iránt akkora a kereslet, hogy azt nem is tudják kielégíteni, a Cookoo nem okos, hanem csatlakoztatható órája pedig már az Apple viszonteladók polcain is megtalálható. Egy olasz cégnek viszont sikerült jelentősen rontania az okosórákról kialakult képen az i'm Watch nevű borzalommal; nem az én stílusom feleslegesen jelzőket aggatni egy-egy termékre, hiszen tényszerűen is le lehet írni, ha valami nem működik, de az említett cucc véleményem szerint tényleg egy ipari hulladék.

Samsung Galaxy Gear
[+]

Épp ezért sok szempár szegeződik a Samsungra, a koreai vállalat ugyanis a Sony után meg merte lépni azt, amit egyelőre senki más; bemutatták a Galaxy Gear nevű okosórát, melyet a telekommunikációs termékek között abszolút a prémium szegmensbe lőttek, hiszen egy felső-középkategóriás okostelefon áráért lehet hozzájutni. Ráadásul csak a legdrágább készülékeikkel tud együttműködni, amivel nyilván meghatározták azt az irányt, melyet legnagyobb konkurensük sikeresen alkalmazott az iPhone-nal; ha valaki okosórát akar venni tőlük, annak a pénztárcájába kell nyúlnia. Kérdés persze, hogy mennyire zavarja majd meg a vizet a Sony elérhetőbb árú megoldása, a következő generációs SmartWatch. Egy dolog viszont biztos; a Samsungnak most nagyot kell alakítania, talán az okosórák renoméja múlik a teljesítményükön.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés