Fotós képességek
Kamerás téren ha a számokat nézzük, nincs nagy változás. A hátlapon négy kamera dolgozik, ebből hárommal fotózhatunk (széles, ultraszéles, makró), egy pedig a mélységadatokért felel. A kameraszoftverben egyszerűen lehet váltani a látószögek között, a nagyítás viszont célhardver híján csupán digitális és érdekes, hogy a 64 megapixeles módra váltva, tehát a főkamera teljes felbontását használva a kameraszoftver elveszi a digitális nagyítás minden lehetőségét, de ha 16 megapixeles módban van a készülék, a teljes felbontásból vágja ki a 2X-es képeket. Ezen kívül megtalálható a szoftverben ételfotó mód, éjszakai mód, portré, móka mód különböző filterekkel, lehet panorámát fotózni, vagy az okos felvétellel egyszerre rögzíteni egy csomó mindent.
Így néz ki a kameraszoftver kezelőfelülete. (forrás: Mobilaréna) [+]
Ha normál módban fotózunk, tehát a 64 megapixel helyett az alapértelmezett 16-tal, akkor 10X-ig enged nagyítani a telefon, ennek eredménye jó fények között is már festményszerű, szóval tényleg csak indokolt esetben érdemes használni szerintem. Nagyítás a normál látószögtől a 10X-ig:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
De ha valamit muszáj közelebb hoznunk, akkor 2X-ig még viszonylag bátran elmehetünk, ilyenkor digitális trükközéssel 16 megapixeles végeredményt fogunk kapni, a főkamera képének közepéből kivágva.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Még közelebbről akarunk lefotózni valamit? Erre van a makró, az 5 megapixeles szenzor f/2,4-es fényerővel és fix fókusszal bír. Az erős fényben 3-5 centiméteres távolságból készült képek vállalhatók, de a fókusz megviccelhet minket, a csigaház esetén például az előnézeti képen még úgy tűnt, hogy éles. Képzaj viszont a derűfényes környezetben készült fotókon is feltűnik, s a fény csökkenésével fordított arányban nő, a Lego figuráról készült beltéri kép például már nagyon zajos.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A főkamera mögött egy Sony IMX682 szenzor dolgozik 1/1,72” mérettel, a lencse fényereje f/1,8, a látószög 81 fok, és van optikai stabilizálás, ami nagyon jól jön, főleg az esti fotózás és a videózás közben. A 64 megapixeles felbontás 4:1-es kompresszió után 16 megapixeles eredményt ad az alapértelmezett módban, de van lehetőség arra, hogy a szenzor nyújtotta teljes felbontást kihasználjuk. Ennek eredményeként jobb lesz a dinamika és javul valamennyit a részletesség, de annyival lassabban fókuszál és exponál 64 MP-es módban a telefon, hogy nem feltétlenül éri meg használata. A nagyfelbontású módra és a 16 megapixelesre is igaz, hogy a szaturáció és a kontraszt jóval több a valóságosnál a jelenetoptimalizáló kikapcsolása után is, a vonalélesség viszont rendben van. A képzaj a sarkok felé haladva egyre több, a telefon pedig időnként hajlamos túlzottan kivilágosítani egyes részeket. Bármilyen módban fotózzunk is, a nappali képeknek lesz egy kékes tónusa, az esti képek pedig kicsit sárgásak lesznek.
Ezek a fotók 64 MP-es felbontással készültek:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ezek pedig 16 MP-es felbontással:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A 116 fokos látószöggel bíró f/2,2-es ultraszéles lencse mögött egy Sony IMX258 képszenzor dolgozik 12 megapixeles felbontással, 1,12 mikronos pixelmérettel. Az eredmény nappal vállalható, de este már elég gyenge. A képek közepe éles, de ahogy haladunk a szélek felé, úgy kezd elromlani a minőség: egyre több lesz a zaj és a vonalélesség egyre csökken. Az ultraszélessel jó fények mellett érdemes próbálkozni, viszont ahogy lemegy a nap, úgy érdemes inkább visszaváltani a főkamerára.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Van esti mód ugyan a szoftverben, ami a 64 megapixeles felbontáson kívül az összes többi kameramódban használható, szignifikáns különbséget azonban én nem tapasztaltam, az ultraszéles esetén kicsit világosabb a végeredmény, de ugyanúgy elég sok zajjal jár. Alább pár kép, ami az éjszakai móddal készült.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A hátlap negyedik kamerája portréfotózáshoz van. Az 5 megapixeles f/2,4-es fényerővel rendelkező egység segít ugyan a szoftvernek, de az eredmény nem tökéletes, főleg akkor, ha állatot akarnánk lefotózni mesterségesen elmosott háttérrel. Mivel az egy darab előlapi kamera is képes ugyanerre, így a háttérelmosós varázslat nagyját szoftver végzi, ebből pedig az következik, hogy a mélységérzékelő helyett egy jobb ultraszéles, vagy egy telefotó lencse jobb lett volna. Lentebb pár példa arra, milyen portrét fotóz az A53.
![]() |
![]() |
![]() |
Végül jöjjenek az önfotók. Az előlapi kamera egy Sony IMX616-os szenzort kapott, 32 megapixeles felbontással, ami 8 vagy 5,2 megapixelre van tömörítve. Kihasználhatjuk a 32 megapixelt, viszont akkor csak egy látószög közül választhatunk (59 fok), de ha megelégszünk az alapértelmezett beállításokkal, akkor válthatunk kicsit szélesebbre is (70 fok). A lencse fényereje f/2,2, az elkészült képek pedig szerintem korrekt minőségűek. Kicsit hűvös árnyalatú végeredménnyel, de jó dinamikával és részletességgel készülhetnek a szelfik jó fényben. A fény hiánya viszont az élesség és a részletesség kárára megy, este jóval zajosabb az eredmény. Sorrendben a lenti képek: széles, ultraszéles, 32 MP.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ahogy fentebb látható, van portré mód az előlapi kamerához, emellett van móka mód, ahol mindenféle filtereket rakhatunk magunkra, valamint van arcszépítés is, amit én az első adandó alkalommal kikapcsoltam.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!